Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53884 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


McSüketültek?

Balage cikke a Bilagit rovatból, 2005. november 9. szerda, 23:25 | 22 hozzászólás

— Sziasztok, baconös Füstös McRoyalt kérek menüben, Sprite-tal, jég nélkül és elvinném.
— Nagyobbal adhatom? – Vágja rá a betanult szöveget a leányzó.
— Nem köszönöm, jó lesz így simán is.
Elmegy összekészíteni a dolgokat, közben a srác a pénztárgépet bűvöli.
— Sprite-tal?
— Aha.
— És jég nélkül?
— Ha megoldható — mondom, látván, hogy a leányzó már félig telerakta a poharat.
— Jég nélkül — szól hátra a srác, majd visszafordul felém — 980 Ft lesz. Itt fogyasztod?

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (22)

1

mr m, 2005. november 9. szerda, 23:26 (#)

mit vársz a szerencsétlen bölcsészektől? :-)

2

spityu zu, 2005. november 10. csütörtök, 00:07 (#)

Joparszor en is konkret keresekkel alltam elo gyorsettermekben, hogy megsporoljam nekik a folosleges koroket, ehelyett - hozzad hason l o a n - csak osszezavartam oket. Azota kezdesnek csak annyit mondok, hogy x menu, ha kerdeznek, akkor a megfelelo helyen az igen/nem/sprite-tal valaszokbol valasztok. Szornyu, de hatekonyabb!

A technika visszapofazott:
"Your comment could not be submitted due to questionable content: l o a n"
Persze szokozok nelkul, mi ez???

3

eszpee, 2005. november 10. csütörtök, 00:08 (#)

spamfilter, intézem.

4

Peter Orosz, 2005. november 10. csütörtök, 00:15 (#)

kínos self-link, de legalább a témában. idén január 8-án reggel fél tizenegy körül életemben nem először számítógépeket kívántam az egész low level service industry helyére:

http://kzamm.com/2005/01/death-to-mcdonalds.html

5

balage, 2005. november 10. csütörtök, 00:38 (#)

Péter, ez simán überel engem! :) Hihetetlen.

6

Gr0, 2005. november 10. csütörtök, 08:57 (#)

Peter,

ez is sirály! És, sajna, sztem köbö mindenkiben ismerős emlékeket ébreszt, aki volt már párszor ilyen helyen...

7

Pepito, 2005. november 10. csütörtök, 09:07 (#)

Ki kellene próbálnotok Kínát. Én már csak kacagni tudok az idiótákon.

8

karlsruhe, 2005. november 10. csütörtök, 10:26 (#)

Péter, mi emlékszünk egy ilyenre is

http://href.hu/x/pft

9

Zs., 2005. november 10. csütörtök, 10:47 (#)

Szerintem a legjobban azzal zavarhatod meg szegényeket, ha eléjük kerülve csípőből azt mondod: "Szia, miben segíthetek?".... :-)

10

ses, 2005. november 10. csütörtök, 11:41 (#)

Zs., ez jó ötlet! :)

11

pblue, 2005. november 10. csütörtök, 13:38 (#)

bazmeg, meghoztátok a kedvem egy mekis ebédhez...

12

Gr0, 2005. november 10. csütörtök, 14:09 (#)

Én az "Itt fogyasztod?" kérdésre válaszolom vissza rendszerint, hogy "Nem, hanem valahol ott, valamelyik asztalnál." Döbbenetes, hányan nem értik a poént...
A múltkor egy olyan csajszi szolgált ki, aki már beete ezt korábban, kezdi a mondatot: "Itt, fogyasztod,..." itt ismerhetett fel " vagy az asztalnál?"

Szal azért nem reméánytelen a helyzet :)

13

nyelv-ész, 2005. november 10. csütörtök, 14:22 (#)

Idegesítő ez a mac-es (:-)) stílus?

Pedig a magyarázata eccerű: a dolgozó egy hóttprimitív nyomógombos pénztárgép gombjait nyomogatja, a képernyőn felbukkanó kérdéseket pedig gondolkodás nélkül teszi fel neked, függetlenül attól, hogy mit mondtál neki.
Erre idomították őket, hogy kövessék a pénztárgép logikáját, és akkor semmi nem maradhat ki. Állítólag az USA-ban még a szalvetta és szívószál tálcára helyezésére is van menüpont, amíg nem nyom rá "yes"-t, addig nem engedi tovább.

Csak a dolgozók kb. 5%-ának van akkora memóriapuffere, hogy az általad elmondottakra még a harmadik menüpontnál is emlékezzen.

14

Gr0, 2005. november 10. csütörtök, 15:46 (#)

Illetve, gopndolom, náémelyiküknél az is bejkűátszhat, hogy inkáébb megkérdi mégeccer, tót, ami ziher, minthogy rosszul emlékezzen...

15

Adi, 2005. november 10. csütörtök, 18:00 (#)

Aki McDögleszbe bemegy és nem azért, hogy hugyozzon a WC-ben, az meg is érdemli.

16

eszpee, 2005. november 10. csütörtök, 18:05 (#)

Adi, ez minden szabad akaratból elkövetett cselekedetre igaz... ;)

17

nyelv-ész, 2005. november 10. csütörtök, 18:16 (#)

# 14 - Gr0:

Nem.

18

darthwalk, 2005. november 10. csütörtök, 18:45 (#)

Én egy szuperintelligens gyros-ostól kaptam dícsérő szöveget, mert a következőképp kértem:

Szia, egy gyrost szeretnék borjúból, hagyma mehet, csípőst nem kérek és elvinném.

Könnyek között emlékezett meg a nevemről (főleg a sok balfasz miatt akikről az üvegtigris egyik - kissé bizonytalan - szereplőjét mintázták). Persze lehet hogy csak a hagyma volt a ludas... :D

19

Peter Orosz, 2005. november 10. csütörtök, 19:39 (#)

CM Kornbluth 1951-es "Marching Morons" c. novellája jut még eszembe (magyarul a 6. Metagalaktikában volt "Menetelő maflák" címen), amiben kedvenc gépesítsünk-mindent-amit-csak-lehet utópiám fordul át abba, hogy a szellemi elit egész napját a dologtalan tömegek menedzselése foglalja le.

Azért én mégis nagyon várom már az érintőképernyős kioszkokkal felszerelt gyorséttermeket. Ahol gondolom ahhoz hasonló forgalmi dugók lesznek, mint ma reggel az ATM előtt, ahol két idős hölgy olvasta fel és kommentálta egymásnak a gép videófelvétel készítéséről figyelmeztető üzenetét.

20

BaBe, 2005. november 11. péntek, 07:48 (#)

#19: ez aranyos jelenet lehetett :))) (múltkor egy vastagláncos kopaszt láttam, aki dühében püfölte a bankautomata elejét tenyérrel, mert a válaszüzenetekből képtelen volt rájönni, hogy nincs benne egy kanyi grand sem... :)

21

mami, 2005. november 11. péntek, 14:53 (#)

Most olvastam egy fórumon a "McJob" kifejezést. Hallottátok már?
http://en.wikipedia.org/wiki/McJob

22

nyelv-ész, 2005. november 11. péntek, 20:01 (#)

#20: Én nem csodálkozom azon, hogy az emberek egy jó része képtelen szöveges információkat értelmezni, hiszen kb. 30%-uk funkcionális analfabétaként kerül ki az általános iskolából. Tudnak írni-olvasni, de kínszenvedés számukra akár egyetlen leírt mondat értelmezése is. Ráadásul a tévé még ront is a helyzeten.

Hogy az emberek többsége mennyire
vizuális tipus, álljon itt egy intő példa, hogyan nem szabad szoftver hibaüzenetet kreálni:

anno volt a cégünknél egy DOS-on futó terminálemulációs progi, még a 386-os korszakban. Egyik kedves szokása volt, hogy valamelyik régi IBM InfoWindow billentyűkiosztása volt beledrótozva, ami ugyebár nem egyezett a PC billentyűzetével. Amikor a kapcsolat megszakadt a host és a terminál között, valami olyat írt ki, hogy:

"Communication error, press the reset function button."

Namármost a terminálok billentyűzetén volt egy reset billentyű, és ennek PC-n a bal oldali Ctrl billentyű felelt meg. Igen ám, de a jól felkészült felhasználóknak hiába volt ott a monitor mellett leírva a billentyűzetkiosztás, ők a PC elején akkoriban még mindennapos reset gombot nyomogatták.

Az IBM valószínűleg dühödt rendszergazdák százaitól kaphatott levelet, mert mikor megjelent a Win 3.1 alá készült változat, a hibaüzenet mellett már ott volt a billentyűzet képe is, pirossal jelölve az ominózus Ctrl gomb.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork