Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53955 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


A Westendben nyílik az első magyar Starbucks

eszpee cikke a Bilagit rovatból, 2010. február 7. vasárnap, 12:19 | 45 hozzászólás

A lenti fotó alapján legalábbis nagyon úgy tűnik, hogy most már tényleg, bár a tipográfia egy picit gyanús. Kirakhattak volna egy logót legalább. Meglátjuk.

Itt találtuk.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (45)

1

nyelv-ész, 2010. február 7. vasárnap, 12:47 (#)

Miért is hír ez?

2

Author Profile Page eszpee, 2010. február 7. vasárnap, 14:00 (#)

Ez neked egy hozzászólás?

De hogy komolyan is válaszoljak, szerintem hozzátartozik egy város jóságához, hogy van-e benne Starbucks. Nem feltétlenül csak közvetlenül, hanem áttételesen is, azt mutatja, hogy vagyunk annyira stabil, fizetőképes hely, hogy megéri nyitni egyet.

3

Benny Lava, 2010. február 7. vasárnap, 14:22 (#)

Valóban az a Starbucks lesz, nem csak egy "véletlen" azonos nevű, mondjuk ruhabolt.

4

tallian.miklos, 2010. február 7. vasárnap, 14:59 (#)

Bár a szerepem az, hogy ne értsek egyet, most mégis egyetértek. :)
http://www.komment.hu/magyarorszagblog/20091109-velemeny-a-starbucks-magyarorszagi-megjelenese-presztizskerdes.html

5

pblue, 2010. február 7. vasárnap, 15:11 (#)

szerintem ez fotosop. meg a betutipus sem stimmel

6

nyelv-ész, 2010. február 7. vasárnap, 15:15 (#)

#2: Akkor ezt a logikát továbbgondolva hadd kérdezzem meg, mennyire tartozik az egy város "jóságához", hogy ott hány nemzetközi kereskedőlánc nyitott meg, majd zárt be végleg? (Wendy's, Dunkin' Donuts, Carhartt)

7

Author Profile Page eszpee, 2010. február 7. vasárnap, 15:35 (#)

Az is hozzátartozik, simán.

8

tallian.miklos, 2010. február 7. vasárnap, 16:12 (#)

És a Quick, az is kivonult Magyarországról, pedig mennyivel jobb a hamburgerje, mint a többinek. :(

10

Author Profile Page eszpee, 2010. február 7. vasárnap, 17:22 (#)

vagy nagyon körmönfont! :)

11

Tschöppy, 2010. február 7. vasárnap, 17:51 (#)

A Wendy's sajnos nem csak itthonról, hanem egész Európából kivonult anno. Nagy bánatomra :(

12

Deckard, 2010. február 7. vasárnap, 18:26 (#)

Nem nagyon értem hogy miért pont itt.
Talán innen könnyebben tipliznek ha nem jön be.
Lásd Nordsee!

13

Author Profile Page ervin, 2010. február 7. vasárnap, 19:56 (#)

@tallián miki: vigyázz, valaki visszaél a neveddel - nézd meg, mit írt a 8-asban!!!

ha gondolod, csak szólj, és blokkoljuk a pernahajdert. :)

14

Tschöppy, 2010. február 7. vasárnap, 20:04 (#)

Na, ma benéztem a westendbe, és szembejött a fenti látvány. A földszinten van, méghozzá az elején (a buszvéghez képest), így megvan a lehetőség, hogy utcafrontja is legyen az üzletnek. Ami nem hülyeség, bár sokan nem járnak arra (ellenben a szemközti oldal egy konkrét irodaházzá nőtte ki magát az elmúlt években, onnan biztos jön majd a vevőkör).

15

nyelv-ész, 2010. február 7. vasárnap, 20:27 (#)

Érdekes, az a benyomásom, hogy a Starbucks rajongóinak tulajdonképp nem is fontos, hogy mit árul a cég. Senkitől sem hallottam, hogy jajdejó, hogy jönnek, mert finom a kávéjuk - vagy ilyesmi.
Talán nem is szeretik a kávét.

Eddig aki örvendezett a hazai megjelenésükön, mind csak konzumidióta érveket hozott fel. Különösen szép darab a #4-ben belinkelt cikk. Egy veretes mondatát ki is teszem ide az asztalom fölé:

"Lehet, nyilván lehet Starbucks meg hasonló márkák nélkül élni, sőt, nyilván lehet jól is élni, meg jó kávét is inni, csak mégsem lesz meg az az érzésünk, hogy benne vagyunk a világ fősodrában."

Elsőre a hülye franciák ugrottak be, akik idült provincializmusból kifolyólag nem átallanak tüntetni az ilyen és hasonló üzletek ellen. Ahelyett, hogy bemennének, és éreznék a fősodort.

16

wice, 2010. február 7. vasárnap, 21:05 (#)

15: deugy konkretan miert jofejseg tuntetni a starbucks (meg a "hasonlo uzletek") ellen? es a tuntetesnek miert az az egyetlen alternativaja, h az ember bemegy?

17

wice, 2010. február 7. vasárnap, 21:14 (#)

btw, nekem speciel tokmindegy, h jon-e a starbucks, van mar legalabb harom-negy ugyanilyen papirpoharas-onkiszolgalos kavehaz-lanc budapesten, pont ugyanolyan korrekt, bar kisse tularazott kaveval.

18

Author Profile Page ervin, 2010. február 7. vasárnap, 21:31 (#)

nyelv-ész, csak hogy ne legyen hiányérzeted: én a kávéja miatt várom a Starbucksot, mert szeretem, sőt a mocha szerintem náluk a legjobb. A szemes kávéjuk is teljesen jó.

Egyébként ugyanilyen okból örülök a már itt levő Costának (csak ott cappuccino a jó választás), ellenben a kávé gyenge minősége miatt büntetem távolmaradásommal a California, a Coffee heaven és egyéb futottak még láncokat.

19

Mefi, 2010. február 8. hétfő, 00:16 (#)

Köszi, hogy linkeltétek, egyáltalán nem fotosopp, ott örültünk barátnőmmel, mikor megláttuk, és első dolgom volt kirakni tumblrre, de aki elsétál a WestEndbe, az láthatja maga is.

A tipográfia gyanús, de a WestEnd írja ki, ők meg volt már hogy mást is ilyen kacsán írtak. Ami inkább elgondolkodtató, hogy ezen a szinten nem nagyon vannak vendéglátóipari egységek, nem tudom milyen a WestEnd kialakítása, lehet-e akárhol csatlakozni a szellőzőkre a mindenféle szerveknek megfelelő módon, viszont az is elképzelhető, hogy a WestEndben csak üzletet nyitnak, kávézót nem.

@tallian.miklos: egyetértek ezzel az írással, tökéletesen összefoglalja a lényeget.

20

Author Profile Page NagyGa1, 2010. február 8. hétfő, 00:43 (#)

A Starbucks elsősorban nem kávét, hanem tejet árul.

21

tallian.miklos, 2010. február 8. hétfő, 08:26 (#)

Nyelv-ész, én ugyan senkit nem kényszerítek arra, hogy nézzen körül a világban, csak javasolom. Mert hát a "nem érdemes megnézni, hogy csinálja más", illetve "nem kell, hogy más idejöjjön" mögött valójában az a hit áll, hogy mi, magyarok aztán mindent jobban tudunk, de annyival, hogy ejha. Ez meg finoman fogalmazva sem igaz, nem látok semmi elvi okot, amiből ez következne, és a gyakorlatban sem tapasztalom. Akkor meg miért ne lehetne tanulni?

22

nyelv-ész, 2010. február 8. hétfő, 11:30 (#)

#21: ezzel egyetértek, de amiről a linkelt cikkben írtál, az egész más.

23

Deckard, 2010. február 8. hétfő, 14:54 (#)

Ha tetszik, ha nem, sok turista keresi ezeket a vendéglátó helyeket. Tudatosan.
Lehet siránkozni hogy a globalizáció tönkre teszi fővárosunk arculatát de ez nem igaz. Sehol se vagyunk még a "menő" városokhoz képest. Nincs nálunk hardrock cafe, se planet hollywood.
Az idelátogatók szeretik ezt a várost. Szeretek kopottas, post kommunista világát (ezt idéztem).
Imádják a romkocsmákat, és a bennük játszó dj.ket.


24

nyelv-ész, 2010. február 8. hétfő, 19:09 (#)

Deckard, ebben igazad van, a főváros arculatát nem ezek teszik tönkre, hanem azok az elmebeteg építészek, akik például a Kálvin téri borzalmat is összehozták. És abban már több generáció munkája benne van.

Egyébként nem siránkoztam, mert nem zavar az se, ha minden sarkon nyílik egy ilyen; csak megkérdeztem, hogy miért van hírértéke a blogon egy még meg sem nyílt kávézónak.

25

mirwen, 2010. február 8. hétfő, 22:46 (#)

már látom a tömött kávézóasztalokat rogyásig imac-ekkel, meg a papírpoharas duplavanillakapucsínó mellé kipakolt iphone-okkal

26

Dagenham, 2010. február 9. kedd, 09:38 (#)

mirwen: LOL

a webes startupok önjelölt szakértői, managerei, tanácsadói ott fognak majd technomádkodni, lógni a wifin egész álló nap, eviant szürcsölgetve az epres-lazachabos-brokkolis kávé mellé

eszpee: jártam már jónéhány olyan városban, ahol nem volt starbucks, mégis "jók" voltak, jelentsen ez bármit is, egy bizonyos rétegnek ez lehet szempont, az ő halmazuknak minden bizonnyal van közös része azokéval, akik megérkezve mondjuk Prágába egyenest beülnek a mekibe.

27

Author Profile Page eszpee, 2010. február 9. kedd, 09:56 (#)

minden bizonnyal. :D

28

Johnny Poker, 2010. február 10. szerda, 13:58 (#)

Starbucks? Minek a többes szám, Starbuck nem volt Cylon, nem lehet belőle több. Amúgy is vége a BSG-nek ráadásul elég szégyenletes befejezést kapott.

29

nyelv-ész, 2010. február 10. szerda, 19:22 (#)

#28: köszi, ennyi erővel kínaiul is írhattad volna...

30

Kínai Karesz, 2010. február 10. szerda, 20:05 (#)

#29: http://tinyurl.com/yegtgdx

31

Martin, 2010. február 18. csütörtök, 18:00 (#)

Az USA-ban minden sarkon van ilyen kávézó, nagyon jó kis hely!

32

Peppencs, 2010. március 17. szerda, 01:02 (#)

Mindenkit megnyugtatok,tényleg a wetend-ben fog nyitni,ezt ott is megerősítették,de még nem tudták mikor.

33

peppencs, 2010. március 22. hétfő, 00:13 (#)

Nyugi,starbucks lesz,ezt a wesendben is megerősítették,kérdés a nyitása még!

34

Author Profile Page eszpee, 2010. március 22. hétfő, 13:21 (#)

Peppencs, szerintem rajtad kívül mindenki nyugodt. :)

35

béla, 2010. március 31. szerda, 01:32 (#)

hűha :)
aki ennyire rá van kattanva, az készüljön mert még fogja érni meglepetés :) csak bírjátok kivárni! :D

36

béla, 2010. március 31. szerda, 01:33 (#)

ja azt elfelejtettem, hogy nem is ez van már oda kiírva, de ez mellékes :)
csak annyi hogy kávézó :)

37

Peppencs, 2010. április 5. hétfő, 16:13 (#)

Nem hinném,hogy fog meglepetés érni engem,de majd meglatjuk ki nevet a végén!több forásból is tudom,hogy a hír nem kacsa!

38

Pirospont, 2010. április 18. vasárnap, 00:16 (#)

Na aki szeretné velünk várni a nyitást:
http://www.facebook.com/pages/Mikor-starbucksolhatunk-mar-itthon-is/113785461982552

39

Pipicsibe, 2010. május 8. szombat, 02:27 (#)

Én speciel egy londoni Starbucksban dolgozom, úgyhogy nálam jobban senki sem várja, hogy nyissunk Budapesten.
A kávé sem másodlagos dolog, de ha meg tudják teremteni azt a légkört, amit itt érez az ember, mikor belép, akkor mindenképp megéri. Tán ez az egyik ok, hogy nem az alsó szinten, a "menza" részlegen béreltek boltot.
A kiírásban (ami már lekerült és hivatalos Starbucks embléma jelzi a nyitást) annyi volt a trükk, hogy a Starbucks nem engedélyezte reklámtáblát, a West end viszont fel akarta hívni a vevők figyelmét, mondván nem akármilyen nevesincs kávézó nyílik. A fentiekkel igazoltátok is: beszédtéma lett. Szóval ha minden igaz mindenki élvezheti a legfinomabb kávékat 1 hónapon belül :D

40

ceruza, 2010. május 12. szerda, 10:12 (#)

Starbucks. Star*ucks? Nagyon utalom, hogy ha neha napjan vissza megyek MO-ra nem latok mast csak azt amit itt. Hova lett Magyarorszag? A magyar boltok, a magyar termekek, a magyar nevek? Aki annyira Star*ucks-ba akar jarni az vegyen maganak egy repulojegyet. Eddig nem volt jo a magyar kave? A magyar presszok, kavezok, ettermek, gyors bufek?

De inkabb egy ilyen Seattle markat dobnak BP-re is a muanyag, unalmas, termekeivel egyutt.

Hianyzik a mar nem letezo Magyarorszag. Mivel mar nem is letezik, csak az emlekeimben, nem tartom ertelmet haza latogatni. Sajnos.

De ne izgasd magad. Ez csak az en vilagomban van igy...

41

Author Profile Page eszpee, 2010. május 12. szerda, 10:43 (#)

ceruza, jól értem, hogy az a problémád, hogy egy ország, ahonnan elmentél, nem maradt úgy formalinban konzerválva, ahogy otthagytad, hanem tovább változik nélküled?

42

ceruza, 2010. május 12. szerda, 12:02 (#)

Star*ucks. McDonalds. Subway. Pizza Hut. Kentucky Fried Chicken. Gondolom sokan vannak MO-on olyan helybeli lakosok, akik egesz eletuket ott eltek le es az ilyen "valtozasokat" mas szempontbol nezik, tapasztaljak, es reagalnak ra.

Mivel mar tobb mint az eletem felet nem ott toltottem, ezert en is maskepp reagalok az ilyen "valtozasokra". Persze mondhato - jogosan - ha nem ott elek akkor miert jar a pofam.

Szamomra a felsorolt uzletek a felfuvalkodott amerikat kepviselik, ami minden orszagot, minden tekintet nelkul el lep, meg tobb profit megszerzese vegett.

Milyen erzes vissza menni MO-ra ugy hogy barmerre nezek, szinte minden falon az amerikai zaszlo leng? Nos olyan, mintha nem is ott lennek. (Ezt a zaszlo lengetest persze csak kepletesen ertem.)

Nem tudom hany blogot lattam mar ahol amiatt komplenolnak, hogy a buzi nagy amerikai kocsik a jardan parkolnak es nagysaguk miatt ellepik szinte a fel utcat. Azok a kocsik nyilvan az amerikai merethez vannak keszitve - ugymond - nem pedig a kis pesti utcakhoz.

Bekapcsolom a TV-t. Mit latok? Hat azt a hulye show-t (nem jut eszembe a neve) ahol a meghivott tagok egymast karomoljak es egymas pofajat akarjak szetverni. Nocsak. Honnan is "vettek at" az ilyen musorokat?

Aztan lassuk csak a szavakat. Guest house, wellness center, varj, most kiszalltak a fejembol mind azok az ujonnan krealt, angolbol magyarra facsart szavak amiket meg olvasni is rossz.

Tobbek kozott azt is olvastam, hogy a magyar kenyernek nevezett aruk amiket ugynevezett kozertekben vagy aruhazakban lehet vasarolni, milyen ocsmanyak lettek (gondolom nem csak a kenyerrel van ez igy). Milyen jo volt regen vissza menni, es igazi meleg, jo szagu, frissen sult kenyeret venni a peksegben.

Szoval tanacsoltam, hogy mindazoknak akiknek hianyzik a minden fajta, mesterseges alapanyagokbol keszult szar, arany papirba csomagolva, az kenyelmesen valtson egy repulojegyet, es latogasson el a tengeren tulra. Mindez ocsmanysagokat itt meg lehet kostolni es vasarolni.

Es miutan megvolt, rajon, hogy milyen jo (volt) egy igazi magyar kenyeret, kavet, tejet, stb enni, igazi magyar cukraszdaban, peksegben, etteremben, stb.

Kerdesedre, hogy ezen "valtozasokkal" van-e problemam: igen. Szamomra a magyar termekek jobbnak bizonyultak (ertsd: izlettek) mint az amerikai imitaciok.

Magaval a valtozasokkal nincs problemam. Csak a valtozasok legalabb jobb, pozitiv iranyba mennenek.

Ennek ellenere jo szorakozast es elvezetet kivanok a "valtozasokhoz". Oszinten kivanom hogy sokak elvezetere valjon.

Nos nekem csak ez a gondolat menet jutott eszembe mikor meglattam, hogy a Star*ucks is mar uzletet fog ott nyitni.

43

Pipicsibe, 2010. május 31. hétfő, 23:27 (#)

Eszpee, kérdésedre a válasz ezek szerint igen :D

44

Dr. Minorka, 2010. június 1. kedd, 11:22 (#)

Presszóslány logika.

45

Author Profile Page ervin, 2010. június 1. kedd, 12:16 (#)

ceruza (42),

ezt írod: "Aztan lassuk csak a szavakat. Guest house, wellness center, varj, most kiszalltak a fejembol mind azok az ujonnan krealt, angolbol magyarra facsart szavak amiket meg olvasni is rossz."

nem tudom, mennyire segít, de esetleg gondolj a saját hozzászólásodban előforduló szavakra: TV, profit, imitáció, pozitív stb. - és gondolj bele, hogy ezek ugyanolyan facsarással kerültek a nyelvünkbe, mint az általad kifogásolt társaik. csak kicsit régebben.

... és akkor a nagyszerű "komplénol" igét még jóvá is írtam neked a hosszas távollétedre hivatkozva. ;)

szóval a lényeg: a változás ellen lehet komplénolni, csak lehet, hogy nem érdemes.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork