Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53842 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Itt a Starbucks

ervin cikke a Bilagit rovatból, 2010. június 16. szerda, 12:55 | 48 hozzászólás

mobiltelefonról

Itt a Starbucks

Hosszas szerencsétlenkedés után csak idetalált az iparág nehézbombázója. A westendes helyválasztást vitassák csak a szakemberek, nekem épp kézre esik. A többit meglátjuk.

Eleinte meglehetősen vesztes megoldásnak tűnt, hogy a Starbucks messze a legutolsóként lépett be a magyar piacra. A prémiumkategóriát már betöltötték előtte - a Gloria Jeans. A legjobb helyeket is elfoglalták - főleg a Coffee Heaven, kisebb mértékben a California Coffee Company. A megbízható, jó kávét is van, aki megcsinálja - ez a Costa. Ezen túl pedig ott vannak a kisebb versenyzők, akik a bevásárlóközpontok, irodaházak aljában megtelepedve lassan nálunk is meghonosították az angolszász kávékultúrát.

Ehhez képest a Starbucksról annyit lehetett tudni, hogy időnként valakik megpróbálták megvásárolni a licencjogokat, hogy jövőre már tényleg jön, vagy hogy épp az ausztriai megjelenés sikerétől teszik függővé az itthoni bevezetést. Csupa pletyka. Pedig az biztos, hogy ha Észak-Thaiföldön nyolc éve volt helye a cégnek, akkor most idehaza szintén van.

Az idő egyébként lehet, hogy őket igazolja. A Gloria Jeans tönkrement és eltűnt az országból. A Costa a lendületes kezdés után most kapta az első pofont, be kellett zárniuk az Astoriánál levő üzletet. Lehet, hogy mégsem annyira magától értetődő dolog 800 forintos kávét eladni Magyarországon? A Starbucks egyébként mindenkinél feljebb srófolta az árait, meglátjuk, milyen sikerrel járnak.

A mocha mindenesetre olyan, amilyennek lennie kell. Idáig jó. És ma ugyan őrületes sorok állnak, de az újdonság varázsa csak megkopik néhány nap alatt, és akkor talán még a kevésbé lelkeseknek is érdemes legalább egyszer kipróbálni.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (48)

1

becherpig, 2010. június 16. szerda, 13:47 (#)

mennyi a kozepes tejeskave?

2

pblue, 2010. június 16. szerda, 13:48 (#)

hat nemtudom, en nemtudok lelkesedni a vagyonokert arult hig lottyert papirpoharban. a kave nekem az amit CSESZEBEN szolgalnak fel, vizzel, kis sutivel, amit ulve fogyasztok el a kockas abrosz mellett, nincs rohanas, mcdonalds hangulat, a pincer tudja a nevem.

3

pblue, 2010. június 16. szerda, 13:49 (#)

na a sok majom mehet vasarolni az ezerforintos mosogatolevet, hogy aztan vaganykodhasson a papirpoharral. ez ilyen nyugatmajmolo menozes juppiknak meg trendi hulyegyerekeknek.

4

pblue, 2010. június 16. szerda, 13:52 (#)

csak ott rontottak el hogy nem a westendben kellett volna nyitni, hanem egy apple bolt mellett, hogy a divatmajmok miutan kibuzultak magukat, atulhessenek a vadiuj mac cuccaikkal a starbucksba neonomadkodni. kardelrehanynam az osszes ilyen kockasgatyas sztk szemuveges semmirekellot!

5

Zsolt, 2010. június 16. szerda, 14:07 (#)

@ervin: Igen, bejöhet nekik. Ad 1: a Starbucks "A Brand" a papírpoharas irodistakávéztatásban és az urbanista neonomádellátásban. Ad 2: ha valami drága, vagy érezhetően drágább a konkurenciánál, a fizetőképes keresletet nem elriasztja, hanem bevonzza, ld. még exkluzivitás. Bár a WestEnd hosszabb távon valóban kapufának tűnik.

@pblue: Ki ne hagyd, mert érintve lehetsz: http://tinyurl.com/zoli100616

6

Tristanthealb, 2010. június 16. szerda, 14:08 (#)

A starbucks nem azért drága amiért a többi, és nem azért kell odajárni hogy megmutassuk mink van. Kicsit utána kéne olvasni emberek és csak utána szidni, szapulni, ócsárolni. Aki tudja miről beszélek annak respect, aki nem az meg járjon utána.

Köszi

7

Nikitarita, 2010. június 16. szerda, 14:15 (#)

Ervin, a Costa minősége szar, mind kávéban, mind a kiszolgálók hozzáértésében. Bár ezt már megbeszéltük, csak nem itt.

8

krampusz, 2010. június 16. szerda, 14:26 (#)

@Zsolt: nemár, netfröcsögés epicentrumát, zolivagyokot linkelni? ennél fainabb megoldások is vannak...

9

Zsolt, 2010. június 16. szerda, 15:21 (#)

@ervin - Mondjuk ez a kép azért tényleg durva, olyan Electro World fílinget érzek 2002-ből (akkor te még valahol Dél-Amerikában kóvályogtál): http://subba.blog.hu/2010/06/16/hulye_magyarok_magyar_hulyek :-)

@krampusz - a) Netfröcsögés? (Ugyanarra gondolunk?) b) Nem volt releváns? De. Akkor?

10

banyek, 2010. június 16. szerda, 16:30 (#)

Isten a tanúm, meg fogom nézni egyszer, ha már eltelt az idő, amikor odatódul aki csodát vár, de azt már most borítékolom, hogy nem fogok odaszokni, ha tényleg ilyen marha drága. Nem azért, mert nem engedhetem meg magamnak, hanem azért, mert feleslegesen nem dobok ki ennyi pénzt azt ablakon, ha nem tud érte pluszt nyújtani, és egy kávéban nem látom a potenciált a pluszra.
De teszek egy próbát majd valamikor.

11

Author Profile Page ervin, 2010. június 16. szerda, 18:05 (#)

pblue, lehet, hogy módosítani kéne a koktélon, mert ez talán egy kicsit erős. :)

12

korankelo, 2010. június 16. szerda, 19:36 (#)

Tényleg kár, hogy a WestEndben nyílt,de a bennem mélyen élő neonomád így is arra fog kényszeríteni, hogy kipróbáljam.

13

Dave, 2010. június 16. szerda, 19:51 (#)

Csak annyit fuznek hozza, hogy amirol valaki nem tud semmit, arrol hogy lehet velemenye?
A Starbucksban nem csak papirpoharas kave van!!! Ha nem elvitelre keritek, akkor teljesen otthoni feeleinget visszaado bogreben kapjatok a kavet, forrocsokit..stb.! Teny, hogy a hideg italokat muanyag poharban adjak, de szerintem ennyi belefer. De ha egy forro mokkat iszol bogreben kapod, tejszinhabbal a tetejen. En voltam mar par nagynevu kavezot letesztelni(costa, California,...etc) es meg kell mondjam hogy a baristaknak nem sok foggalmuk van a kaverol, ellenben a Starbucks baristaival. De nem akarom oket fenyezni, ha nem hiszitek jarjatok utana, lehet oket batran kerdezni. Nem kis kavetudomanyuk van. Mert ok ertenek is ahhoz amit arulnak. Szerintem ez lenne a normalis, szerintem.

14

kiváncsi, 2010. június 16. szerda, 21:31 (#)

miért zárt be a Costa/Astoria? lehet tudni az okát?

15

nyelv-ész, 2010. június 16. szerda, 22:30 (#)

Nem vagyok egy kávémán, és még életembe' nem ittam 800 forintért kávét, még külföldön sem. Istókzicsi csak azért elmegyek és lefigyelem, mert kíváncsi vagyok, ennyi pénzért mit adnak. De ha szar lesz a kávé, akkor az úristen kegyelmezzen nekik, úgy kikommentelem őket minden sarkon!

:-)

(Ez a "barista" nagyon komolyan hangzott, először latin-amerikai forradalmárokra tippeltem, de aztán gugli jóbarátom elárulta, hogy ők azok a kontyos feketeszoknyás fehérblúzos presszóslányok, akik manapság a kávégép karját rángatják)

16

krampusz, 2010. június 16. szerda, 22:40 (#)

@Zsolt: új bejárati ajtóról, közös költségről, gázszámla fizetési nehézségekről, fűtésszla / nm kiszámítás rejtelmeiről, közösségi hozzáállásról személyesen is ismerem véleményét. Igen, ugyanarról beszélünk.

Egyébként releváns, de nem minőség.

17

Sir Sandwich, 2010. június 17. csütörtök, 00:01 (#)

Mindegyik helyen van finom étel is. A kávé nekem csak ráadás.

18

Author Profile Page ervin, 2010. június 17. csütörtök, 00:25 (#)

kiváncsi (14), itt a Kispadon egy másik cikknél egy magát costásnak valló hozzászóló elég nyíltan fogalmazott: nem volt elég forgalma az üzletnek, ezért zárták be.

19

wice, 2010. június 17. csütörtök, 08:27 (#)

pblue jol osszeszedte az osszes ostobasagot, amit illik eloadni mindig, ha a starbucks szoba kerul, de szerintem ez a csucs, innen nincs tovabb:

http://homar.blog.hu/2010/06/17/mcdonald_s_os_emlekeket_ebresztett_a_starbucks

joetaylor 2010.06.17. 01:39:02
Ha valaki volt a magyar SB-ba kérem írja meg ide, hogy mennyibe kerül egy kávé. Dublinban egy hiper nagy kapucsínó volt 3,5 euró. Többet engem nem is láttak még a környékén se, mert ugyanazt a szart máshol 1,69-ért adják. Kipróbáltam és nincs semmi különbség a többi hasonló papírpoharas "kávézóhoz" képest. Hacsak nem az ára. mondjuk én hozattam ide egy jó kis Szarvasi kávéfőzőt és Omniá-t, azzal nyomulok a munkahelyemen, a lakásomban meg van egy Seherezádé a vészhelyzetekre. Azt hiszem ezzel nagyobb kávéivó arc vagyok mint aki az SB-be megy otthon. A magyar kávékultúrához nagyon nem tartozik ez a papírpoharas hülyeség.

20

pblue, 2010. június 17. csütörtök, 12:58 (#)

dehat teljesen igaza van joetaylornak! omnia, turorudi, jofajta magyar kenyer, paprika, teliszalami, gyulai, rantotthus, unicum! ezek azok, amiket sehol masnol nem kapsz meg, viszont magyar ember nem letezhet nelkule.

es most johetnek a michelines trendigyerekek, es belekothetnek a rantotthusba. de engem nem erdekel, en tolem sznoboskodjanak tizezrekert egy kanalnyi habositott rizotto felett, csak nehogy megmagyarazzak nekem, hogy a parszaz forintbol otthon osszedobott rantotthusinal van barmi jobb a vilagon.

21

wice, 2010. június 17. csütörtök, 13:41 (#)

off: a rantotthusrol jut eszembe, tudja vki, hogyan kell olyan rantott csirkemellcsikokat csinalni, amilyet a kfc-ben adnak? kb egy eve talaltam vmi receptet, megprobaltam megcsinalni, nem volt nagyon rossz, de nem is igazan lett olyan. vkinek sikerult esetleg?

22

Author Profile Page ervin, 2010. június 17. csütörtök, 17:59 (#)

wice :)

23

tallian.miklos, 2010. június 17. csütörtök, 20:12 (#)

Pblue egy kibaszott zseni.

24

korankelo, 2010. június 17. csütörtök, 20:28 (#)

A Michelintől Bib Gourmand minősítést kapott 21 étteremben szerepelt az étlapon a rántott csirkecomb újburgonyával, illetve most rántott hús burgonyasalátával. Szóval nem kell azt egyáltalán leértékelt ételnek tekinteni. Egy jó rántott hús nagyon jó.

Mellesleg meg, "De gustibus non est disputandum", szóval...

Még melleslegebb, annyiban egyet értek pblueval,hogy én is úgy vagyok vele, hogy bármilyen jót eszek étteremben, a végén aztán mégiscsak a "hazai" az igazi, és a magyar étterembe pont azért nem járok szívesen, mert nagyon nehéz ezt a hazai érzést leutánozni. (értsd.: olyan rosszul senki sem tud főzni, mint az anyósom ;-D.

25

yamaguchi, 2010. június 17. csütörtök, 23:25 (#)

Szerintem azért gáz ez az egész, mert valahogyan úgy alakult, hogy éppen abban az országban élünk, ahol Európa talán legrégebbi kávés hagyományai vannak. Erre legutolsóként idejön ez a papírpoharas übersznob cég, lám bukarest után itt is ihatjátok.

Szerintem ugyanaz a helyzet, mint amikor a McDonalds bejött, ezt sokan mondják lásd a neten keringő fényképes összevetést 1988' - 2010' (subba volt az első? mindegy). Ezek azt hiszik kávékultúrát hoztak.
Hát nem. Műanyagpohárból nem fogok sohasem kávét inni. Soha.

Nekem mindig az erős olasz espresso a csúcs.

A többi rizsa.

26

Mefi, 2010. június 18. péntek, 03:19 (#)

A Starbucks szerintem bárhol nyit üzletet, sikeres lesz. Nézzük meg a Gloria Jeanst: szép volt, jó volt mégis kivonultak, mert a kutyát nem érdekelte. A Starbucks viszont el lesz látva vendégekkel, már csak a külföldiek miatt is.

Arra viszont kíváncsi vagyok, mennyit fog visszaesni a bécsi egységek népszerűsége magyar tekintetben. :)

27

ant, 2010. június 18. péntek, 11:31 (#)

"Bírom, hogy viszonylag olcsó, hogy fiatalok a felszolgálók,
Pita a kedvencem, meg a süti, meg a krumpli, néha otthon is sütök,
De itten sokkal hangulatosabb, mosogatni se kell,
Szeretem, hogy oan higénikusan kultúrált. Tényleg szerintem a maki hozta be a nyugati kultúrát,
Tetszik, hogy tiszta, tiszta Nyugat-Európa, sőt Nyugat-Amerika,
Ez a csúcs, a világszínvonal.
Nálam itt kezdődik a minőség, nem a szerencsétlen anyám konyhájába,
Tényleg elég jól főznek, meg korszerűen, asszem koleszterin vagy mi.
Finom a sali, a burgi, a hambi, a séki, a frízi, az üdi is király.
Itt kezdődik nálam, ez az igazi kikapcsolódás,
Leülök, fogyasztok, egyszerűen jól érzem magam,
Én már nyugati vagyok, nyugati vagyok
Én már nyugati nyugati nyugati vagyok,
Nyugati nyugati vagyok
Én már nyugati nyugati nyugati vagyok,
Nyugati nyugati vagyok"

(Belga: Meki)

28

wice, 2010. június 18. péntek, 11:54 (#)

LOL, yamaguchi majdnem olyan jol tolja, mint pblue, a "Műanyagpohárból nem fogok sohasem kávét inni. Soha." kulonosen eros, bar meg hozzatehette volna, h:

"Elvehetik a szabadsagomat! Elvehetik az eletemet! De egyvalamit soha nem vehetnek el: a porcelancseszemet!"

29

Author Profile Page ervin, 2010. június 18. péntek, 12:57 (#)

yamaguchi, ne hagyd, hogy a külcsín megtévesszen: a starbucks rendes edényből is finom.

amúgy annyiban egyetértünk, hogy mondjuk a német/alap-amerikai/brazil "híg lötty" irányvonalat vonalat én se kedvelem, de pl. a török vagy etióp módra készített kávét simán kipróbálhatnád, hátha kiderül, hogy nemcsak olaszul lehet mit mondani a műfajban.

30

Author Profile Page ervin, 2010. június 18. péntek, 13:00 (#)

nikitarita (7), a Costa rossz mivoltát nem "megbeszéltük", hanem te állítottad. fontos különbség.

kéne egyszer egy rendesen megszervezett vakteszt, hogy a CCC/Heaven féle eltévelyedéseket végre az "értékükön" lehessen kezelni. :) csak a kávénál ezt nem egyszerű megoldani.

31

wice, 2010. június 18. péntek, 14:41 (#)

ervin: hat, lehetne monnyuk termoszba kerni kavet kulonfele kavezokban, aztan szamozott, mas modon jeloletlen _cseszekbe_ (:)) porciozni, es megnezni, kinek melyik jon be. szerintem lennenek nagy meglepetesek.

32

pblue, 2010. június 18. péntek, 15:32 (#)

yamagochi, my man!!

33

pblue, 2010. június 18. péntek, 15:34 (#)

nekem is anagyon eros olasz espresso a csucs, annal nincsen jobb, en csak azt iszom! kocsog sznob starbucks!!!

34
35

yamaguchi, 2010. június 18. péntek, 23:36 (#)

Nem véletlen, hogy utálom a műanyag-papír poharat. Bármikor ha forró italt próbáltam ilyesmiből inni, mindig éreztem egyfajta utóízt. Ásványvíznél ezt nem tapasztaltam, pedig az is műanyag üvegben van. Valami vacak ízt kioldanak a savas, forró italok ezekből a poharakból, legalábbis én megérzem.
Bort sem iszom műanyagból, valamiért azt is tönkrevágja.

ervin,

Beletrafáltál, igen, szoktam arab kávét inni, kedvelem.

Egyébként nincs bajom az USA-val és az amerikaiakkal, sőt kedvelem őket: sok dolgot kellene megtanulnunk tőlük, de kávéban úgy érzem mi a mediterrán zónában vagyunk és remélem maradunk is, így a német-amerikai lötty kávé, drágán, papírpohárból nekem nem nyerő.

36

yamaguchi, 2010. június 18. péntek, 23:38 (#)

és pblue, igazad van! :)

37

Author Profile Page ststofi, 2010. június 19. szombat, 01:45 (#)

a costa/astoria egységre, pont vele szemben rányitott a coffee heaven is. valamint amíg nem volt meg a gridben a mellette lévő astoria és deák téri szerintem volt forgalma azért (én is oda jártam néhanap)

38

gargoyle, 2010. június 20. vasárnap, 15:41 (#)

arrol nem is beszelve hogy mivel a costa nemreg megvette a coffee heavent ezert elegge ongol lett volna megtartani ugyanazon az egy utcasarkon 2 uzletet (: en inkabb erre tippelek, mint a bezaras konkret okara.

39

Dave, 2010. június 20. vasárnap, 22:39 (#)

Draga kommentelok, azt hiszem megegyszer le kell irnom...
Emlitettetek hogy igy papirpohar, meg ugy papirpohar..
voltatok egyaltalan a MAGYARORSZAGI Starbucksban???
mert fikazni azt tudtok, de ugy hogy nem is voltatok? ha az a problematok, hogy nem jo papirpoharbol inni, akkor meg van oldva. csak a hideg ital van muanyagpoharban! ez teny, de

tudtok espressot inni porcelanbol, lattet, cappucinot...stb. - porcelanbol(3fele meret)

40

wice, 2010. június 21. hétfő, 10:40 (#)

dave, ne kamuzz, hat _mindenki tudja_, h a starbucksban kizarolag hig amerikai mosogatolevet (sot, instant porkavet) arulnak papirpoharban ezerert, a sok hulye meg ezert a szarert all sorba. ez tudomanyos teny, tovabbi vitanak helye nincs.

41

pblue, 2010. június 21. hétfő, 13:02 (#)

a wicenek teljesen igaza van. egyszeruen a nagy multu magyarorszagi kavehazi kultura mellett ez a felszines muanyag bevetelorientalt infantilis amerikai faszsag nem rughat labdaba. csak a prolikat lehet ilyesmire behergelni, de naluk is csak harom napig tart majd a csoda.

42

gargoyle, 2010. június 21. hétfő, 17:17 (#)

te pblue, szerintem kiegett az ironiamerod egy picit wicevel kapcsolatban...

43

Dave, 2010. június 21. hétfő, 22:20 (#)

'vakokkal' es 'suketekkel' nem allok le vitatkozni.

sajnallak titeket es abban is ezer 100% biztos vagyok, hogy wice es pblue soha nem volt meg Starbucksban, azert mondtok ekkora baromsagokat.
nektek halvanylila foggalmatok sincs se a kaverol, se a Starbucksrol.
tipikusan azok vagytok akik azt hiszitek, hogy az olasz kave a jo, ugye? ha igen, akkor mutassatok mar egy kaveultetvenyt olaszorszagban!

''kizarolag hig amerikai mosogatolevet (sot, instant porkavet) arulnak'' -ezt ugye te sem gondoltad komolyan?
igazan jot rohogtem ezen, koszi :)))))

sot szerintem karavanbol fozik a kavet es tescos tejet ontenek hozza, a forrocsokit pedig katica tortabevonobol keszitik, azert ilyen draga.

44

Sir Sandwich, 2010. június 22. kedd, 00:24 (#)

A kaja akkor is jó!

45

wice, 2010. június 22. kedd, 10:10 (#)

gargoyle: ennel egy kicsit arnyaltabb a helyzet :)

46

nak, 2010. június 29. kedd, 13:27 (#)

most látom hogy lemaradtam az év threadjéről :)))

47

Kris, 2010. szeptember 1. szerda, 23:54 (#)

Ó, Te jó ég!

2 hete jöttem haza Angliából, ahol minden sarkon van egy Starbucks. Eddig igazán sose ittam kávét(csak kényszerből, mert nekem túl keserű), mindig is a tea híve voltam. Abba az első kávézóba a Szent Pál előtt csakis azért menetem be, mert olvastam, hogy a kedvenc popsztárom ott dolgozott anno és csak úgy feeling kedvéért mentem be(meg álmos is voltam, mondom kéne egy kávé). Mondanom se kell a hazaindulás napján már féltem, hogy elvonási tüneteim lesznek. Nagyon finom a kávé, nem híg lötty és ugyanolyan jó papírpohárból is mint bögréből.Különösen a mocchákért rajongtam, nekem alap, hogy ha már tejes akkor legyen nagyon édes, illatos, stb...

A gond az, hogy nagy tévedésben van az, aki azt hiszi hogy olasz eszpresszót nyer a kotyogójából itthon. Egy az, hogy 15 bár alatt sose lesz krémes,kettő nálunk bécsi kávét főznek tulajdonképpen, legalábbis szerintem, mert jártam olaszországban és nem volt olyan a kávé meg a capucchino mint itt.Sehol.

Lehet, hogy az új generációk ízlése más, vagy egyszerűen nem vagyok akkora faszagyerekek, hogy élvezzem a keserű jó magyar kotyogós termékét omniából, de ez van(továbbá az unicum felér nekem egy kínzással, ennél már csak az ouzo rosszabb).Nekem bejött a Starbucks és ha arra járok, tuti beugrok a westendbe is! A szkeptikusoknak is lehet bátran kóstolni...

48

yamaguchi, 2010. november 7. vasárnap, 08:50 (#)

Nagyon leült ez az oldal, pedig a kedvenceim közé tartozik!

Nyílni fog egy Starbucks a mammutban a Libri mellett, így nem kell átmenniük a budaiaknak Pestre, ha kedvenc amerikai kávéjukat szeretnék szürcsölni! :)


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork