Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53915 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Csak úgy

Ervin cikke a Blog rovatból, 2003. július 29. kedd, 22:52 | 2 hozzászólás

Sok a programzene, leptem meg magam a hirtelen gondolattal ma délután. "Sok a csel", gondoltam volna még találóbban akkor, ha én lennék eszpee.

Zajong az élet a rovatokban, új, eleddig ismeretlen beleszólók kápráztatnak relevanciájukkal. Jajdejóez. Ám eközben hol marad a spontán blogolás, a csakúgy, a Laár Pur Laár, hogy egy buddhista légfrissítő reklámszlogenjét idézzem? Úgy döntöttem, most hiánypótlás következik.

Előre szólok, hogy a depresszív olvasókák ezúttal erőst ráfaragtak, tekintve, hogy máma két esemény is bearanyozta a napomat. Na jó, legyen három.

Az első történet legalább átmenetileg cáfolni látszik a közismert vulgársopán állítást, miszerint értékvesztett, fogyasztásorientált társadalmunk a biztos vesztébe rohan. Tessék jól figyelni: ma egy adott ügyfélszolgálat több munkatársával kommunikáltam mindenféle médiumokon keresztül, és mindegyikük rokonszenvesnek és intelligensnek tűnt, de nem nyálasnak, továbbá helyesen írt és fogalmazott magyarul, ráadásul abszolút kompetensen látta el a feladatát.

Hm.

Új számlázási címet adtam meg, mire a markáns férfihang azonnal és magától visszakérdezett, hogy a régi helyre küldött legutóbbi számlát megkaptam-e már, vagy esetleg az megfelelőbb nekem, ha azt is újra kiküldik az új címre. Kértem egy aktuális árlistát is, amelyet emailben öt percen belülre ígért, és ezt tartotta. A kolléganőjét pedig egy későbbi levélben "örömmel töltötte el a tény, hogy új készülék vásárlásán gondolkodom" és remélte, hogy ehhez megfelelő segítséget tud adni a levelével. Búcsúzásképpen kellemes napot kívánt.

Mivel engem nem köt a közszolgálatiság, bátran beleharsogom a világba, hogy a Pannon GSM-ről van szó. Megérdemlik a virtuális buksisimogatást.

Különben a múltkor direkt el is határoztam, hogy meg fogom írni az ilyen pozitív eseteket. Az történt, hogy a blogműfaj klasszikusa, Plastik Angelday éppen bizonyos szoftverhonosítókat küldött el, a csak rá jellemző selyemlágy, diplomatikus stílusban, az anyjukba. Az érintett "gyíkarcú majmokat" P.A. mester ugyan nem föltétlenül ismeri, ez a körülmény azonban nem hátráltatta őt a karakán véleményalkotásban - hiszen már Shaw is megmondta, hogy nem kell tudni tojást tojni ahhoz, hogy képesek legyünk megmondani egyről, ha záp. Én viszont ismerem néhányukat, sőt történetesen jóbarátom is akad közöttük. Akinek a stílusára pedig az jellemző, amit a továbbított írásra válaszolt: "a kritika jogos, a hangvétel nem". Kár, hogy neki nincs blogja.

Késő van, a másik és harmadik aranyozásról inkább holnap írok. Jóccakát!

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (2)

1

eszpee, 2003. július 30. szerda, 10:31 (#)

Beállok a nyalósorba, szeretném dicsérettel illetni a CIB24 telefonos ügyintézőit, akik ha kell, hajnali négykor emelik meg azonnal a készpénzfelvételi limitemet, majd szállítják vissza tíz perc múlva minden zokszó és ügyfélgyalázó felhang nélkül, már jópár éve stabilan megbízható szinvonalon. Persze ez is visszakanyarodik a vulgársopánizmushoz (alakul ez a szó! :) ), mert hol van még egy hely, ahol az eredendően elvárható udvarias, hatékony ügyfélszolgálatokat gyüjtjük listába? Naugye. Megérkeztünk.

2

Anibell, 2004. június 30. szerda, 13:32 (#)

Az elmúlt egy hétben egy adott ügyfélszolgálat több munkatársával kommunikáltam mindenféle médiumokon keresztül, és mindegyikük rokonszenvesnek és intelligensnek tűnt, de nem nyálasnak, továbbá helyesen írt és fogalmazott magyarul...

sőt az egyik fiatalember kitűnően jól tűrte cinikus megjegyzéseimet, pl. a "kis türelmet kérek" után következőt, mely a "kis" szó létjogosultságát kérdőjelezte meg, hiszen majd egy hétig nem tudtam telefonálni...

Az, hogy a szig -om nincs benne a megfelelő adatbázisban, erről a Pannon nem tehet (szép történet ez is, majd máskor), üzleti érdekeit védendő korlátozzák a szolgáltatást, még ez is oké...

DE:
1.) nem szóltak, hanem egyszer csak tapasztaltam, hogy sem telefonálni, sem sms küldeni nem tudok
1.a) a tapasztalás módja: közli velem egy automata, hogy számlatartozásom van

2.) mivel számlatartozásom nincs, következzék a telefonos ügyfélszolgálat: állítják, hogy felhívtak..., ezen módfelett csodálkozom, na de mindegy legalább kiderül, hogy nem egyedi eset, megadják az okmányiroda telefonszámát, ahonnan nyitvatartási időben(H-CS 9.00-16.00, P 9.00-14.30) beszerezhetek egy nyilatkozatot, azt lefaxolva, hipp-hopp elintézhető a dolog

3.) mivel a probléma csütörtök délután merült föl, és pénteken esélytelen voltam egy céges audit miatt elszabadulni, szombaton egy laza 42 perces várakozás után indítványoztam egy alternatív megoldást: állítsanak ki egy részszámlát, befizetem, és ha x napon belül nem rendezem a papírjaimat, hát oké, tiltsák le a kártyámat. Efféle rugalmasságot feltételezni, naivitás volt. Azt mondták (udvariasan, kedvesen), hogy sajnos nagyon sok a visszaélés, semmit sem lehet tenni, az a meglehetősen logikus érv sem hatott, hogy ha lopott lenne a személyim, nem pampognék itt...

4.) Mónika anyakönyvi hivatalos történetéhez (tényleg! ha nem is "happy", de "end" azért van?) hasonló események során hétfőn, kiderült, hogy 97-ben az illetékes rendőrkapitányság nem továbbította az adatlapomat. Nem baj, kapok új személyit (legyek hálás: ingyen!), egy másik okmányirodában. Összesen három óra alatt hozzá is jutottam a leírt információkhoz, egy lakcímigazoló kártyához és egy "személyazonosító igazolvány (állandó) igénylő adatlap" -hoz. Hurrá!

5.) Kedd délután bevittem az ügyfélszolgálatra az Útlevelemet (amit hétfőn nem vittem magammal, nem számítottam rá, hogy jól jöhet), a lakcímigazoló kártyámat, az igénylő adatlapot. Az ügyfélszolgálatos hölgy kedves volt megértő, konzultált egy munkatársával majd lefaxolta az általa szükségesnek tartott dolgokat (az igénylő adatlapot nem), mivel délután 18.05-kor már nem dolgozik senki aki erre képes, megígérte, hogy majd reggel feloldják a korlátozást.

4.) Reggel sem tudtam telefonálni.

5.) 11-kor felhívtam a 1220-at, gondoltam megérdeklődöm, pontosan hogyan definiálják a "reggel"-t.

kiderült, hogy
5.a) kollegina nem jó helyre küldte a faxot
5.b) azok akik megkapták a faxot, nem továbbították a kompetens személyekhez, de még csak a feladót sem értesítették, hogy nem ők az illetékesek
5.c) 11.54-kor kiderült, hogy az igénylő adatlap (amit tegnap bevittem) szintén szükséges, legyek kedves elküldeni

fél egy óta újra tudok telefonálni

vajon, ha nem érdeklődöm, hogy miért nem oldották már fel az engem sújtó intézkedéseket, mikor történt volna bármi is???


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork