Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53915 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Parkolókommandó

Ervin cikke a Blog rovatból, 2003. július 26. szombat, 15:25

A vidéken lakók java része könnyű mosollyal máris klikkelhet tovább: rájuk a következők szerencsére nem, vagy csak igen kevéssé vonatkoznak. Ám a fővárosi autósok ökle alighanem görcsbe szorul majd az ismerős leírás hallatán. De semmi vész, közel a megoldás!

Vágjunk bele.

Budapest közlekedése katasztrofális. Ezzel a mondattal a következő közhelybajnokságon is indulok. Az elcsépeltség azonban nem változtat az állítás igazságtartalmán.

A káosz megteremtéséért időnként a forgalomtervezők is tesznek egy s mást, de mégiscsak mi, autósok vagyunk a főbűnösök. Tömeges megbüntetésünk azonban nem célszerű. Egyrészt, azt e sorok írója már csak önzésből sem követelné; másrészt van alternatíva, amely könnyebb, kivihető és mégis hatásos.

Büntessük a duplaparkolókat!

Figyelem, nem az alkalmi bliccelőkre vagy időtúllépőkre gondolok. A dugók meglepően nagy részét az egyirányú és szűk utcákban duplán vagy az út közepén parkoló autósok okozzák. Akik direkt, csakazértis parkolnak le a többiek orra elé, kiteszik az elakadásjelzőt, és beballagnak a McDonaldsba falatozni egy igényeset. Mire kijönnek, mögöttük Pomázig áll a sor.

A szabálysértés nyilvánvaló, ám a büntetés rendre elmarad. A mikuláscsomag, ugye, legfeljebb kacajra fakaszt. A személyes rendőri intézkedést pedig az hátráltatja, hogy ezek az autók rendszerint böhöm terepjárók, vezetőjük pedig pontosan úgy néz ki, mint aki városi közlekedésre - tank vagy más harcjármű híján - leginkább egy gallytörős terepjárót tart alkalmasnak.

"Állítom, hogy az ilyenek ellen kizárólag partizánmódszerekkel lehet harcolni. Ebben a szellemben meggondolásra javaslom a következőket.

A Magyar Autóklub állítson fel és fedőszerveken keresztül pénzeljen egy titkos robogós rohamosztagot. Ennek tagjai 24 órás ügyeletben állnak, és várják a duplaparkolókról érkező jelentéseket. A jelentések a taxisoktól jönnek, akik örömmel segítenek majd, hiszen a dugók az ő életüket keserítik meg legjobban. A hívás beérkezésekor indul az akció. Egy kommandós robogójával még dugóban is könnyedén a helyszínre száguld, ott jelentős anyagi kárt tesz a szabálytalankodó járműben, majd ahogy jött, felszívódik.

A kártétel mikéntje lehet festékszórás, technokolos zacskó vagy bármi, ami gyors és hatékony. A kevéshajúakra a pénztárcájukon keresztül kell hatni. Fontos szempont, hogy a járművet ne tegyük mozgásképtelenné, hiszen azt szeretnénk, ha a megbecstelenítés után távozna onnan.

Mindeközben a rendőrség nyugodtan csinálja ugyanazt, amit most. Semmit.

Állítom, hogy a rendszer bevezetésével heteken belül jelentősen javulna a közlekedési helyzet Budapesten. Talán, talán egyszer a szavamon fog valaki. Mindenesetre a következő főpolgármester-választáson nálam tuti nyerő lesz az ezzel kampányoló jelölt.

Megosztások Facebookon


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork