Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53915 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Reklámelhárítás

Ervin cikke a Blog rovatból, 2003. július 17. csütörtök, 20:32 | 6 hozzászólás

A polipkarokhoz hasonlatosan minden irányba tekergőző blogomnak - a szerzők gyarapodó számát tekintve most már blogunknak - újabb csápját nyitom meg mostan ezzel a frappáns képzavarral.

Népjóléti tanácsokat fogunk adni.

De nem ám a homályos stratégiák szintjén, politikus-mellébeszéléssel, esetleg statisztikai bűvészmutatványokkal takarózva! Nem. Értelmes, gyakorlatias, megvalósítható és a népjólét azonnali emelkedését eredményező intézkedéseket, pontosabban ezirányú követeléseinket fogalmazzuk meg.

Téma van bőven, ebből még saját rovat is kikerekedhet. Főleg, ha Te, nyájas olvasó, magad is hozzájárulsz. Ha megihletnek az itt tapasztaltak, akkor küldd be saját népjóléti ötleteidet, amelyet mi szikrázó kiáltvány formájában megírunk, és a Reád való hivatkozással egyetemben közzéteszünk.

Illő rögvest egy példán bemutatnom, hogy mire gondolok. Következzék az első ötlet.

A földi- és mobiltelefon, valamint az internet elterjedésével a postai levelezés a halálán van. Bizonyítsam az állítást? Tegye fel a kezét, aki az elmúlt egy évben az ünnepeket kivéve feladott akár egyetlen borítékos magánlevelet! Naugye. De hasonlóan beszédes az a tény, hogy a Posta honlapján már nem is lehet megtalálni a távirat szót, hanem valami hülye új kifejezés - talán távmásolat vagy postafax - szerepel helyette, amit senki nem használ. (A linkre kattintók jót elmélkedhetnek azon, hogy mi értelme van annak, hogy egy tipikus szolgáltató szervezet egyszerű, gyors és használható honlap helyett egy rosszul megírt, lassú flesses szörnyűséget tegyen föl a webre, amin még egy buta kereső sincsen.)

A magánlevelezés elsorvadása azonban nem látszik meg a postaládánkon, sőt.

Különösen városlakók esetében igaz ez. Ott vannak egyrészt a számlák, amik jönnek rendületlenül. Ez még rendben is volna. De jön a sok kéretlen reklámújság, szórólap, prospektus is, ami viszont nincs rendben.

A javaslatom ezért így szól: Magyarországon is vezessük be a reklámelhárítást!

A módszer hihetetlenül egyszerű, már-már primitívnek mondható. Nem én találtam ki, több országban remekül bevált, a lényege a következő. A reklámoktól mentesülni kívánó lakosok egy apró matricát vagy feliratot helyeznek el a postaládájukon, amelyen ebbéli szándékukról tájékoztatják a kézbesítőket. Akiknek ezután tilos a megjelölt postaládákba bedobniuk a szemetüket. Ez hosszú távon mindenkinek jó, hiszen így a cégek sem költenek feleslegesen olyan reklámanyagokra, amelyek egyből a szemétben landolnának. Aki pedig kedvét leli az áruházi magazinok hetenkénti lapozgatásában, az nem tesz a postaládájára semmit, és ezután is bátran hódolhat szenvedélyének. Jobb társaságban úgyis letagadja a dolgot.

Ugye, milyen egyszerű? Akkor miért nem csináljuk?

Nosza, én a közeljövőben kipróbálom a módszer házilagos verzióját, és a várható súlyos kudarcról beszámolok nektek.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (6)

1

stsmork, 2003. július 18. péntek, 09:59 (#)

Nyitott kapukat döngetsz, én már évekkel ezelőtt láttam ilyen matricát egy postaládán a nővéremék lépcsőházában, a XIV. kerületben. Egy piros STOP tábla volt rajta, és valami szöveg, hogy a reklámkiadványoktól kíméljenek meg.

Az embléma visszatartó hatásáról nem tudok beszámolni, de arra emlékszem, hogy a kerületben terjesztett ingyenes újságokat egy idő után a kézbesítők a postaládák helyett előzékenyen a kuka tetejére rakták, hogy aki mégis akar venni belőle (például krumplit akar hámozni rajta) az megtehesse; megmaradt példányokon pedig a kukások hajtották végre az értékítéletet.

Egyébként szerintem ha kertes házban laksz, akkor egy "Vigyázat, a kutya harap!" táblával jobb esélyeid vannak :-)

2

dmiki, 2003. július 18. péntek, 17:06 (#)

Ja posta weblap suxx, már évek óta. A MÁV és Volán legalább kezd használható lenni, rájöttek, hogy melyek a leggyakrabban kért adatok (menetrend...) és ezeket egyszerűen elérhetővé tették. A posta viszont... Ráadásul a közelmúlt postásgyilkossága után rögtön 3-4 új ablakot is megnyitott előzékenyen...

3

dmiki, 2003. július 18. péntek, 17:09 (#)

Reklámkiadványok - mifelénk a 'riadólánc' módszer a bevett. Az emberek a sajátjukból a szomszéd postaládájába hajigálják át a kéretlen szórólapokat. ;-)

4

dmiki, 2003. július 19. szombat, 07:49 (#)

De most komolyan - http://www.posta.hu/belso4-pop-dijszabas.html
- a fekete sávokban is van szöveg, persze fekete
- külföld / egyéb külföld / elsőbbségi és nem
elsőbbségi miért van (tévesen) megcserélve?

5

TéGé, 2003. július 21. hétfő, 22:46 (#)

Álljon itt egy ellenpélda. Lehetne rendesen is...
www.usps.com
Felhívom figyelmeteket a számos online szolgáltatásra...

6

zsoltl, 2003. július 29. kedd, 12:17 (#)

Nálunk (Miskolcon) az a bevett szokás, hogy a lépcsőházban, többnyire ahol van a lift mellett van egy nagy kartondoboz és a kihordó oda ömleszti a szemetet. Akinek kell az turkáljon felirattal. Ezzel a teknikával sikerült a postaládát mentesíteni a reklámtól. Ez alól csak a tesco a kivétel, mert az ő ujságjukat sajna a posta hordja ki és a postáskisasszony akkurátusan beteszi a levélszekrényba :(((


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork