Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53885 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


A hálózat csapdájában

Ervin cikke a Blog rovatból, 2004. október 20. szerda, 20:21 | 70 hozzászólás

ADSLCsak a végtelenül türelmes és kötélidegekkel rendelkező olvasók kattintsanak a cikk belsejébe, ahol az Önök tudósítója, nem egészen önszántából, újfent egy vállalatgigásszal veszi fel a küzdelmet.

Szeptember végén, amikor még sütött a nap, és az utcákon nem kószáltak mindenfelé kiéhezett farkasok és eltévedt pingvinek, lakhelyet változtattam. Visszaköltöztem kies régi lakásomba. Mivel a Chello nem volt képes utánam jönni, elszántam magam, hogy újra megrendelem az ADSL szolgáltatást; mégpedig ugyanattól az Axelerotól, akik több éven át, egészen 2003 tavaszáig egyszer már szolgáltattak ugyanilyen ADSL-t ugyanezen a vonalon.

Ismerve a kiépítés mostani iramát, gondolatban egy hetet adtam nekik. Innentől kövessük az eseményeket pontos kronológiai sorrendben:

szeptember 23.: az ADSL megrendelése az Axelero online áruházában.

szeptember 24.: visszaigazolás megérkezése, várakozás megkezdése.

szeptember 30.: udvarias telefon az ügyfélszolgálatra. Hol tartotok, fiúk? Nos, jó, hogy szólok, a Matáv visszautasította a kérelmet, mondván, hogy ezen a számon már van élő ADSL-szolgáltatás. Na, ez jó hír: és ki használja? Ők nem tudnak semmit, a Matáv hajthatatlan. Jó, akkor majd kitalálom én. Telefon a Matávnak: a vonalon 2001 óta élő ADSL-szolgáltatás van. Ez az, amit én 2003-ban lemondtam? Lehet, de ők nem velem állnak kapcsolatban, beszéljem meg az Axeleroval.

október 1.: telefon A-nak. Ja, bocs, tényleg. Ők ezt nem mondták meg M-nek annak idején. De sebaj, ezt most már visszautasították, look on the bright side of life, rendeljem meg újra a dolgot, de előtte ők még gyorsan lezongorázzák velük az előző lemondást, és elvitetik M-mel a régi berendezéseket (azok még tényleg ott figyeltek a lakásban).

október 4.: telefon A-nak: mi a helyzet? Nos, még semmi, de ma már tényleg elküldik a lemondást, jó, hogy szóltam.

október 7.: telefon M-nek. Náluk semmi hír, márpedig amíg A nem mondja le, addig ők tovább szolgáltatják a nemlétezőt is rendületlenül, ezt legyek szíves, és értsem meg. De szívesen megkérdezik ők is A-t, hogy miért molyol. Mostantól a piros sarokban tudósító és M, a kék sarokban pedig A, M leányvállalata.

október 11.: telefon M-nek: náluk semmi, pedig A azt mondta nekik, hogy 6-án küldte a megszüntetési kérelmet (emlékszünk, nekem 4-ét mondtak). Telefon A-nak. Ööö, izé, most nem tudnak mit mondani, visszahívnak. És este fél 9-kor tényleg visszahívnak! Beismerik, hogy senkinek nem küldtek semmikor semmit. Erre magamban elküldöm őket. Mondom, akkor erről kérek egy e-mailt most, és búcsúzzunk el egymástól, talán mégsem náluk szeretnék ADSL-t rendelni. A visszahívó munkatársnak ekkor ötlete támad. Ha ott van nálam a cuccos, M pedig szolgáltat, akkor ők visszaállítják nekem a szolgáltatást most azonnal, és megy minden, mint a karikacsapás. Aha, mondom, de közben október lett, és most már egy új akció miatt kedvezőbb feltételekkel rendelhetném meg a szolgáltatást másutt. Megadják a kedvezményeket? HA igen, és tényleg ma, akkor maradok. Megadják. És tényleg ma.

Van internetem!

Vége

október 13.: csak volt internetem. Reggelre akkora piros LED világít a modemen, hogy odakint az utcán izgatottan mutogató emberek gyülekeznek az ablakunk alatt. Visszafojtott hangú telefon A-nak. A rendszerünk szerint Ön kérte a vonalának áthelyezését, ezért nem működik a szolgáltatás. De én nem kértem. De igen, kérte. Ha mégse, akkor tartozása van M felé. De nincs, öt perce beszéltem velük. De van. Ha mégsincs, akkor sem ismerjük be, hogy fogalmunk sincs, mi történik nálunk, de tudja mit: telefonáljon holnap, addigra sima ügy.

október 14.: telefon A-nak. Hogy ki? Hogy mit ígért? Nem kérte ön véletlenül a vonal áthelyezését? Hogy kedden már működött? Az nem lehet. De lehet, működött. De nem. Ha mégis, akkor én most leteszem, mert nem tudok mit mondani, inkább arra kérem, telefonáljon holnap, látom, az tegnap a kollégámnak is bejött.

október 15.: telefon A-nak. Teljes homály. Az önök tudósítójánál elszakad a fonal. Elnézést, tartaná kicsit a vonalat, le kell szállnom a metróról, itt nem tudok önnel üvölteni. Köszönöm a türelmét, hát ide figyeljenek, hangosítson ki, hadd hallja az összes szerencsétlen félnótás... gondolom magamban, de jól felfogott érdekből csak higgadtan kiabálok. Visszahívás ígérete, majd teljesítése: "VIP-igénylést" küldünk M-hez, most azonnal, akármi is legyen az, az eddigi megrendeléseit meg felejtsük el, minden kedvezmény az öné, viszonthallásra a jövő hét elején.

október 18.: pakkot kapok A-tól, benne az ADSL-előfizetésem adatai, amelyek pontról pontra nem egyeznek meg azokkal az adatokkal, amelyet az előző kedden telefonon leegyeztettem, és amelyekkel a szolgáltatás egy napig működött. A és M telefonon nem elérhető, pontosabban szólva elunom a várakozást.

október 19.: telefon M-nek, ahol csak du. 3-ig voltak, újra húzhat.

október 20.: hajnali telefon M-nek, ahol a régi kedves ismerős ügyfélszolis megint segít. Mondja, A VIP-kérvény megérkezett, holnap már jönnek is szerelni. Mondom, nincs mit szerelni, minden itt van, csak kapcsolják már be a cuccost, mondjuk most azonnal. Visszahívást ígér, visszahív, bekapcsolták a szolgáltatást. Zöldre vált a led, gázt adok, indítok, és úgy pattanok vissza, mint a kismacskám a megtámadott előszobatükörről. Telefon A-nak. Nos, a rendszerünk szerint az ön kérésére szünetel a szolgáltatás. Ez tisztán bevitt ütés, megroggyanok. De kaparok erősen. Ember, vagy elhiszi, hogy nem kértem ilyesmit, vagy büntetésből elmondom magának az egész történetet szeptember 23-tól kezdve. Úgyhogy élesítsen, fiam, de tüstént! Egyébként is, mi ez a pakk az ismeretlen jelszóval? Hogy mi? Öööö... Tudja mit, egyeztessünk. Egyeztetünk. EGYIK JELSZÓ SEM MŰKÖDIK. Új jelszó generálása gépből, élesítés. Van internetem.

Vége?

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (70)

1

Boca, 2004. október 20. szerda, 20:47 (#)

Baaaaaaaz+...
Ez azert nem semmi. Gratula a kitartasodhoz. Remelem, egyszer olvassa majd egy M/A kvaliti assuransz munkatars.

2

eszpee, 2004. október 20. szerda, 20:59 (#)

A feladat egyszerű, minél több embernek kell ezt az oldalt belinkelnie Matáv és Axelero néven. Két hét, és ez a szép kaland lesz az első találat a google-ben. :)

3

eszpee, 2004. október 20. szerda, 21:50 (#)

Na, hogy jobb esélyeink legyenek, ide linkeljetek:

http://sesblog.hu/matav-axelero-adsl.html

4

Peter Orosz, 2004. október 20. szerda, 22:15 (#)

nigritude ultramarine akcio, jeeee

5

balage, 2004. október 20. szerda, 22:44 (#)

Jobbat mondok: azonnal megvenném a megfilmesítés és a publikáció jogát!!! Komolyan beszélek! (Na jó, csak félig!)

6

Latya, 2004. október 20. szerda, 23:21 (#)

Mi bajotok? ISO minősítésük van, tehát az eljárási rendben konzekvensen szarul csinálják a dolgokat.

7

eszpee, 2004. október 20. szerda, 23:47 (#)

Engem az érdekelne, hogy amikor a történet vége fele találkoztál újabb ügyfélszolgákkal (haha), hány mondatra (szóra?) sikerült lerövidíteni az eddigieket, hogy a telefon túloldalán minél előbb pontos képbe kerüljenek, és neked se kelljen órákat magyarázni. Valami azt súgja, hogy gyönyörűen radikális egyszerűsítésekre kényszerültél. :)

8

ses, 2004. október 21. csütörtök, 00:01 (#)

Érzékeny pontra tapintottál, ez egy nehéz oldala a dolognak. Hogyan lehet röviden képbe hozni a teljesen ignoráns huszonhetedik szolgálatost? Nem tudom a jó megoldást, én időnként próbáltam név szerint visszakérni a már felvilágosítottakat. De hogy miért nem írják be ilyenkor valami kommentmezőbe, hogy mi az ügyfél hasfájása, nem tudom. Ez lenne az egyik alapfeladata annak a méregdrága CRM-rendszernek, amit nyilván mindkét helyen megvásároltak.

9

eszpee, 2004. október 21. csütörtök, 00:10 (#)

Az a legviccesebb ezekben a helyzetekben, amikor szinte látod az operátor előtt a képernyőn a default lerázó válaszokat, és igyekszel egy levegővel úgy fogalmazni, hogy háríthatsd ezen kisérleteit lehetőleg újabb párbeszéd elkerülésével. Részvétem.

10

Megdobbent, 2004. október 21. csütörtök, 02:16 (#)

Fincsi :)

11

stsmork, 2004. október 21. csütörtök, 11:04 (#)

Ses, könnyű neked tényfeltáró postolni, én még mindig Offline városkában időzöm, az A&M utazási iroda jóvoltából. Névről ismerem már az összes ügyfélszolgálatost, mert minden nap hívom őket. Az én bűnöm az, hogy új lakásba költöztem, és át akarom helyeztetni a telefonvonalat és vele együtt az ADSL szolgáltatást is. További részletek majd akkor, ha egyszer sikerül végre zöld ágra vergődnöm velük.

12

ses, 2004. október 21. csütörtök, 12:43 (#)

Béna vagy. Miért nem hagyod őket a fenébe, és ahelyett, hogy kifizetnéd az áthelyezést (mert komolyan FIZETNI KELL ÉRTE, gyalázat), valamelyik másik szolgáltatónál - vagy igazi arculcsapásként náluk - megrendeled az októberi akciós csomagot nulláról. Ez ingyen van, ráadásul december végéig nem kell fizetned. Ha áthelyeztetsz, akkor igen, tehát duplán rosszabbul jársz.

13

madbal, 2004. október 21. csütörtök, 13:07 (#)

A felénél elvesztettem a fonalat, és mi tagadás a türelmemet is, pedig nem is én szenvedtem el ezeket a kinokat.

És én még felemeltem a hangomat a HDSNETes srácoknak, hogy napközben merészelnek modemet cserélni (és igy 256-ról 512-re emelni a sebességemet, for free)!

Hálát adok az égnek, hogy lemondtam a MATÁV számomat, (habár lehet hogy még mindig él).

14

pala, 2004. október 21. csütörtök, 17:56 (#)

M-eknel ez van mindig, 3 hete ez volt nalunk:
- ISDN voanl elhal
- szerelo masnap ki, o nem tudja
- kovetkezo nap masik szerelo o megtudja, de nem teheti
- ujabb nap 2-en ki es mukodik a telefon, de ADSL vege
- masnap Axelero ki szerel, anyazik M-re, javit internet megy, de ISDN csak egy vonalon
- telefon M-nek, majd kijonnek
- en meguntam megjavitottam, ADSL van ISDN van, mindnki boldog

azert a Teid huzosabb...

15

avgdvl, 2004. október 21. csütörtök, 23:21 (#)

Szerintem rájuk férne egy integrált ügyfélszolgálati rendszer. Szerintem.

16

RViktor, 2004. október 21. csütörtök, 23:37 (#)

Kár volt újból megrendelni:) HA a mati ott szolgáltott DSL-t akkor bármilyen felhasználói névvel és jelszóval használhattad volna a végpontot.

Elrontottad a piszok mázlidat.

17

Kakas, 2004. október 22. péntek, 11:59 (#)

Ez nem így van RViktor. A végpontot valahol belül is aktiválniuk kell, különben nem működik.

18

bad, 2004. október 22. péntek, 14:53 (#)

hát gratula a kitartáshoz, de az EMKTV hdsnet (nem)szolgáltatása se semmi, még ahhoz is két hónap kellett hogy lemondjam.)))

19

eszpee, 2004. október 22. péntek, 15:16 (#)

hdsnetről huhú de mennyit tudnék írni - ha nem menne el félóránként...

20

tmnk, 2004. október 22. péntek, 19:03 (#)

(csak érintőlegesen jön ide, de az OTP junior kártyámat kb 2-3 éve nem tudom megszüntetni, jövőre már mínuszban lesz az évi x(= kb 150-500?) Ft-os éves díj miatt, de még nem sikerült őket meggyőznöm telefonon, és személyesen (igaz, ez utóbbit nem a X. ker-i fiókban, ahol kiállíttatta nekem a Külker főisi régebben), h mindenki jobban járna a millió papír postázása helyett... :-) - tékkit(áut)ízi, ha naon off lenne, és ez esetben bocs)

21

Luna, 2004. október 22. péntek, 19:51 (#)

Hello!
Nem értem, mi a probléma? A 30 napos létesítési időt betartották :D
Megnyugtatlak titeket nem mindenkinek ilyen problémás, bár ez téged biztos nem vígasztal. Egyébként akármilyen felh. névvel és jelszóval valóban tudta volna használni! Mint ahogy pár napig, a nagy piros előtt tudta is! Akkor is csak annyi történt, hogy kapott bejelentkezési adatokat, műszakilag semmi sem változott!
Üdv,
Luna

22

rooney, 2004. október 22. péntek, 20:28 (#)

nem azert de te voltal a lamer. ket dolog miatt is.

1. soha nem veszunk szolgaltatast matav csatlostol

2. ha ott a cucc, akkor eleg venned egy dsl internet elofizetest es bediktalni az ugyfelszolgapicsanak a dsl modemen levo szamsort es 10 perc alatt mukodik.

23

Luna, 2004. október 22. péntek, 20:36 (#)

Ehh, ügyfélszolgapicsa.. hogy te mekkora paraszt vagy! Csak mert én is ügyfélszolgon dolgozom..
Ez nem így működik. Még ha ott is van a cucc, és még az adsl is a vonalon van, akkor is be kell járni a hivatalos utat. Lehetnek olyan spec esetek, mikor vkinek mondjuk Matávos ismerőse van, de alapjáraton csak így működik..

24

Dana, 2004. október 22. péntek, 22:13 (#)

Szintén lenni ügyfélszolgálatos, bár más hálózat, más rendszer, de ami közös, hogy én is találkoztam már hasonló "furcsaságokkal" az egyes adminisztrációs hibák/hiányosságok következtében. Annyit azért had mondjak el az "ügyfélszolga" vagy "ügyfélszolgapicsa" stb. védelmében, hogy bár az ügyfelek 90%-ban csak velük tudnak beszélni, általában nem rajtuk múlik a dolog. Azt hihetnénk, hogy náluk csak 2 gomb van az ügyfél elektronikus adatlapján, egy Internet ON és egy Internet OFF, és amikor nem áll szinkronba a DSL modem, akkor csak simán megnyomják az ON gombot, és már hasít is teljes sávszélességgel. Sajnos ennél jóval bonyolultabb a rendszer, akár ISDN, ADSL, kábeles net, vagy bármi elérésről legyen is szó.
Saját tapasztalatom (lévén én is a telefon másik oldalán ülök), hogy ha valaki úgy telefonál be, hogy elküldi az ügyfélszolgálatost a búsba, és 628x visszatelefonál 2 percenként és üvöltözik, akkor attól nem fogják gyorsabban megoldani a problémáját, csak esetleg még (kinémított telefonnal, vagy a hívás után) szintén felemlegetik a rokonságát. Viszont ha úgy telefonálsz be, hogy partnerként beszélsz az ott ülő emberi lénnyel, és a segítségét kéred, akkor neki is nagyobb kedve lesz foglalkozni a problémáddal, és hasonló cifra probléma esetén tényleg utána is néz, hogy miként lehetne megoldani.

Fenti esetre visszatérve, ha valamit nem sikerült megfelelően leadminisztrálni, és nem történt meg a kikötés a szolgáltatás lemondásakor, akkor mind1, hogy 2 év vagy mennyi telt el azóta. Gondolod, hogy az az ember, aki felvesz napi 30, 50 vagy akár 100 telefont, azzal fog foglalkozni, hogy a 3 nappal ezelőtti egyik hívás probléma megoldódott-e vagy sem? Továbbítja az illetékesnek és ezzel részéről le van tudva a dolog, nincs vele más dolga, veszi a következő hívást. Ezért fizetik! Innentől kezdve, ha elakad valahol a dolog, akkor senki nem fogja azt tovább gördíteni. Más kérdés, hogy az illetékes megkapja-e és aztán megoldja-e a problémát? Olyan is van persze, hogy a megoldáshoz idő kell. Ált. fázisonként 1-2 nap elég mindenre, ha utána visszacsöröx, megtudod hol tart az ügy. Ott lesznek az előző hívásod nyomai is, úgyhogy látszani fog az is, hol akadt el a dolog. Persze minden eset egyedi, olyan is van, aminek "nincs megoldása" ... ezekbe jobb nem beleesni :)
Mindenesetre sok sikert kívánok a hasonló esetek elkerüléséhez, és a megfelelő hibamegoldó ember és hangnem megtalálásához! :)

25

Deansdale, 2004. október 22. péntek, 22:36 (#)

Annak idején az első napi működés után 3 napig tartott, mire az érthetetlenül megszűnt szolgáltatást újra bírták indítani nálunk és egy új jelszót is adtak (régi nem ment). A legkevésbé sem untam a félórás várakozásokat a telefon egyik végén...
Ax sux.

26

Luna, 2004. október 23. szombat, 08:26 (#)

Tudjátok, nem lehet minden ügyfél mellé egy ügyintézőt ültetni. Nálunk is folyamatosan telefonálgatnak, és miközben valakivel "szenvedünk", a többiek várakozni kényszerülnek. Az a szomorú, hogy ilyenkor mindenki az ügyfélszolgálatot szidja, pedig bele lehetne gondolni, hogy vajon miért kell ennyit várni. Mondjuk mert a hívások 90 %-a arról szól, hogy a kedves ügyfél nem tudja beállítani a szgépét, és ebben is, ill. ha vmi problémát tapasztal benne, rögtön a mi SEGÍTSÉGÜNKET kéri (nem tudom, érzékelhető-e a szó valódi jelentése). Tehát mondjuk amíg van egy ember a várakozók között, aki valóban hibát szeretne bejelenteni, addig előtte vár 10, akinél nem indul az msn, vagy nem tudja beállítani a outlook expresst, vagy nem tud összehozni egy weboldalt. Ebből a három dologból kettőhöz kapásból nincs közünk. De mire ő elmondja a baját, mi pedig ezt, esetleg valaki ennek ellenére segítene neki, az tuti, hogy 5-8 perc. Nos, csak ennyit a várakozásról az ügyfélszolgálatokon.

27

ses, 2004. október 23. szombat, 12:48 (#)

Kedves Dana és Luna, legyetek üdvözölve a blogon! Örülök annak, hogy személyetekben a másik oldal is megszólal. Így legalább pontosan körül tudom írni, hogy mi is a bajom az ügyfélszolgálattal. Anélkül, hogy cáfolni akarnám bármelyikőtöket - hiszen sosem voltam ügyfélszolgálatos -, nem hiszem, hogy a szóvátett jelenség lényegét illetően ellentmondtatok volna engem. Nézzük részletesen.

Dana, az álszerénységet félretéve én vagyok az általad leírt ideális ügyfél. Abszolút barátságos hangnemben, rengeteg (meg)köszönéssel beszélek mindannyiotokkal. Megnyerő stílusomat mind M, mind A "az-adatok-biztonsága-érdekében" felvett szalagjai őrzik. :) Talán a cikkemből is kitűnik, hogy nem az emberekkel, hanem az alájuk tett (sok esetben) alibirendszerrel van bajom. Egy normális rendszerben nem keletkezik magától olyan információ, hogy én el akarok költözni vagy szüneteltetni akarom a vonalamat. Vagy rossz a rendszer, vagy az emberi adatbevitel gyenge minőségű, utóbbi eset sajnos kétségtelenül a mundért sározza. Az "ott lesznek az előző hívásod nyomai" elvileg szerintem is így működik, sajnos a leírt események alaposan rácáfoltak erre az optimista alapállásra. Ha ott voltak, akkor az operátor nem találta őket.

Luna, hidd el: a segítség szó valódi jelentése pontosan érzékelhető, főleg, amikor az ember határidős munkát szeretne végezni egy nem működő ADSL-kapcsolaton keresztül, és negyed óra várakozás után végre felveszi valaki a telefont az ügyfélszolgálaton. Tudom, hogy közben nem kártyáztok, de akkor viszont túl vagytok terhelve. Szó nincsen arról, hogy lebecsülöm a munkádat, sőt - én pl. nem tudnám csinálni. De a helyzet mégiscsak az, hogy az ügyfél fizet - közvetve a ti béreteket is -, és ezért jelenleg *szerintem* nem kapja meg a megfelelő szolgáltatást. Nem személy szerint miattad, hanem a szolgáltatás megszervezése miatt. Hiába kapkodod te rekordsebességgel a telefont, az eközben vonalban várakozó, idegesítő zenét hallgató ügyfél ezt nem fogja értékelni, hiába is várnád tőle. Neki nincs baja veled, ő egyszerűen gyors szolgáltatást akar. Főleg, mert az Axelero esetében még csak nem is ingyenes a hívandó szám, hanem a várakozásokat szépen fizettetik az ügyféllel. Automatikus visszahívást nem ajánlanak fel. Esetükben konkrétan egyébként nem is érdekük, hogy gyorsan felvegyék (azaz elég operátort alkalmazzanak) - hiszen amíg én az ő hibájuk miatt de a saját pénzemen várakozom, addig is bevételt termelek az anyavállalatuknak, M-nek. Na, az ilyesmire mondom, hogy arcpirító. Ebben talán egyet is tudunk érteni?

28

Mutant, 2004. október 24. vasárnap, 15:18 (#)

Kemény a dolog, én is hasonló kanosszát jártam M-mel:

1. Vártam rá másfél hónapot.

2. Bekötik, de egyáltalán nem ment! Hívom ügyfélszolg, de ők látják, hogy aktiválva van. 2 nap és 8 fajta megközelítés (új jelszó stb) sikerült kideríteni, hogy apám nevét elírták egy helyen és a bejelentekzési név a rossz. Sebaj végre megvan fel a netre, Juhhé

3. A net megy de 5 perc után ledob, áramtalanítás(csak a modem)után ismét 5 percig van net. Szokásos közelharc ügyfelszolgálattal (Kérem kapcsolja be a gépet és ellenőrizze a villogó ledeket... Anyázok, mondom számtech suli stb.) Mondom a modem a hibás cserélje ki, az M-tulajdona kérem hívja fel a nem ingyenesen hívható mobilszámon és egyeztessen. 1 hét után sikerült kijönniük, akkor, amikor nekik volt jó persze én vegyek ki szabadságot... 1 perc után Ja ez a modemsorozat szériahibás BOCCS!!!

4. Péntek este egyik pill. a másikra ledob a net és nem is lehet újra csatlakozni Szokásos ügyifogyi... Nálam van a hiba ki van adva, de csak majd hétfőn. Hétfőn se kép se hang, vissza se hívnak pedig ígérték. Kedden már 4x hívtam őket és leordítottam a hajukat, hogy hogy képzelik havi 11 rongyért nem szolgáltatnak?! Szerdán van net, miután felmegyek szörfözni, rá 5 percre hív valaki a központból "Látjuk fnnt van a neten", mondom igen. "Szeretnék elnézést kérni mert a Matáv központban volt a hiba". Ne mondják nekem, hogy ezt nem tudták 5 nappal előtte is, engem meg hitegettek és idegeltek 5 napig. Ráadásul az 5 napos kimaradást a számla értékéből nem vonták le.

Na ennyit a Deutche Telekom utolsó aranytojást tojó tyúkjáról

29

Mutant, 2004. október 24. vasárnap, 15:28 (#)

Az ügyfélszolgálatosokra én sem akarok és szoktam haragudni, de az a bajom, hogy a központ polipkarjaiként ők azok, akik a kisemberek lehúzását támogatják azáltal, hogy az adott cég hazugságait profi módon beadják ill. figyelmen kívül hagyják a valós problémát, ahogy a fenti történetem is példázza. Az a bajom, hogy egy viszonylag magas költségű szolgáltatásért én fizessek napra pontosan, de a szolgáltató ne szolgáltasson pontosan. Sőt, ha az Axelero szerződést nem olvasod el figyelmesen a neved kiadása is benne van piackutatónak etc, ami azért is undorító, mert még ezekből a névlistákból is profitot (nem is keveset) húz a telekomm. cég.

Ja az előző hozzászólásban elfelejtettem, hogy az ADSL bontódobozhoz nem volt öntapadó ragacsa a Matávos arcnak, ezért én ragasztttam oda szigszallaggal a falra. Miután 1000x lejött elmentem és vettem ragacsot. Nem az összeg a bajom, hanem hogy még ezért is én fizetek, pedig nekem még a bekötés is pénzbe került!

30

kistoto, 2004. október 24. vasárnap, 16:43 (#)

Uh, micsoda gondok. Nekem egy telefonvonal áthelyezés tartott 7 (!!!) hónapig, pedig csak 5 utcával kellett arrébb tenni. Ahhoz képest az a 2 hét, amig a dsl is meglett, már csak egy röpke pillanat volt.
Hogy még most sem tudok soxor kifelé telefonálni? Kit érdekel?

31

Shogun, 2004. október 24. vasárnap, 19:05 (#)

Ahh, nem semmi. Be is linkeltem.

32

Shogun, 2004. október 24. vasárnap, 19:06 (#)

Ahh, nem semmi. Be is linkeltem.

33

Ali, 2004. október 24. vasárnap, 21:48 (#)

Nekem a Chelloval voltak gondjaim, de lekopogom, mostanaban nem jelentkeznek. Mas szolgaltatasokat is igenybe veve altalanositom azt a tapasztalatot, hogy ugy nem lehet Magyarorszagon ugyet intezni, hogy legalabb egyszer ne pattanjon le az ugyfelszolgalatrol az ember mindennemu indoklas nelkul. A semmibol generalodo adatokkal is tobbszor talalkoztam mar, most pl. az ERSTE-nel fogom megszuntetni a szamlamat, mert szembesulnom kell azzal, hogy a szamlatortenetem hibasan es hianyosan van meg naluk. Es erre az a valaszuk, hogy sajnaljak, nem tudnak mit tenni. Hat igen, en vagyok a hulye, hogy azt gondoltam, a penzzel kapcsolatos adatokat legalabb harom peldanyban orzik...

34

Dana, 2004. október 25. hétfő, 07:11 (#)

Mint említettem, nem a fent megnevezett szolgáltatóknál ülök, így a rendszerüket sem feltétlenül ismerem, csak gondolom, hogy náluk is megvannak az előző hívások nyomai. Viszont ha becsöröx, akkor először felveszi a hívást, (esetleg beazonosít) és csak beszélgetés közben van lehetősége végigbogarászni az "előéleted", így ha erre nem jut ideje, módja, akkor valóban nem tudja mi történt veled eddig.

Az hogy költözni akarsz, vagy szüneteltetni, az meg nem szószerint van beírva, csak abból következtet rá, hogy a modemed szinkron állapota tiltva van a rendszerből, amit leginkább ilyen esetekben szoktak megtenni.

Az pedig hogy az ügyfélszolgálati rendszer, program, stb carul működik, az igencsak elképzelhető, legalábbis a mienk (pontosabban a mieink, mert van vagy 15 ablak nyitva előttem ilyenkor) igencsak nehézkesen működik, és egyes információknak szinte lehetetlen utánanézni bennük ... főleg nem 2 másodperc alatt!

De persze minden szolgáltató rendszere, problémái, ügyfélszolgálata egyedi.

Végül pedig az oldal tetején vázolt esetet sorolhatjuk az általam korábban említett "minden eset egyedi, olyan is van, aminek nincs megoldása, ezekbe jobb nem beleesni" kategóriába! :)

35

Golem, 2004. október 25. hétfő, 10:09 (#)

Kedves Dana!

1. aki nem bírja, ne menjen gályarabnak.
2. szvsz a SEGÍTSÉG szó jelen esetben fényévekkel az ügyfélSZOLGÁLAT szó után kellene álljon. (CSak sajnos 14 év is kevés volt a honi monopol-cégeknek, hogy a kettő közti különbséget kikeressék az értelmező szótárból.)
3.Akinek nem inge, ne vegye magára! :) (És most a 3. pont után nyugodtan érezze magát a kedves ügyfélszolgálatos is képen röhögve, ha felment benne a pumpa.)

36

Tünde, 2004. október 25. hétfő, 11:05 (#)

Sziasztok,

Ha az Axeleroval és a Matávval kapcsolatos történet részleteit (név, korábbi ügyfélszám: 65XXXXXX, telefonszám) eljuttatnád az info@axelero.com címre, akkor kivizsgálnánk, hogy kinek a hibájából, múlasztásból adódott a kellemetlenséged. Az ügy kapcsán levonnánk a tanulságokat, hogy ez többet ne forduljon elő. Kérlek, hogy emailedben hivatkozz erre az én emailemre.

Köszönettel. üdv: Tünde

37

pblue, 2004. október 25. hétfő, 11:58 (#)

AHHAHAHAHAAA deröhögök! pr fórumhozzászólás...

38

Dude, 2004. október 25. hétfő, 12:24 (#)

Szia ses!

Orulok, hogy megoldodott a dolog, nem keves "melot" okozott nekem valaki/valami.

Azert miutan velem beszeltel, relative gyorsan megoldodott a dsl-ed :o)

39

ses, 2004. október 25. hétfő, 12:44 (#)

Kedves Tünde,

Köszönöm a bejelentkezést. A felajánlott lehetőséggel tisztelettel nem élek. Legalábbis így nem. Egyrészt, mert itt fent már kiírtam magamból az ezzel töltött hetek frusztrációját, másrészt mert nem akarom, hogy ennek kapcsán bűnbakot keressetek, ahogy azt kilátásba helyezted.

Ha viszont valóban érdekel a dolog emberi oldala, akkor kérlek, írd meg a ses.kukac.underground.hu-ra a rendes e-mail címedet - ne az általános info@-ot - és akkor válaszul szívesen megírom, hogy kik voltak azok, akik nagyon kedvesen segítettek. Néhány névre még emlékszem. Ha már felajánlottad a reagálást, aminek örülök, akkor szvsz inkább őket kéne megkeresni, és az ügy kapcsán levonnni a tanulságokat, hogy az ő hozzáállásuk minél többször forduljon elő :).

Dude, ezek szerint te voltál az egyikük. Köszönöm. Ha pont az vagy, akinél elszakadt a cérna, és veled kiabáltam kulturáltan a metróból, akkor külön kösz, hogy ezután még beírtál ide. :)

40

krumpli, 2004. október 25. hétfő, 12:57 (#)

De ahhoz, hogy tanult kollégámmal beszéljél,előbb velem is beszélned kellet:)Én voltam aki 1 napot mondott, és hidd el nekem, hogy komolyan is gondoltam,ismerve a dolog műszaki hátterét és a lehetőségeket...sajnálom, hogy nem működik olyan rugalmasan a dolog, mint ahogyan működhetne, és én kérek elnézést.

üdvözöllek:)

41

ses, 2004. október 25. hétfő, 13:08 (#)

krumpli,

a legjobbakat és téged is üdvözöllek a blogon, illetve gratulálok a karakteres e-mail címhez :)

42

Dude2, 2004. október 25. hétfő, 13:09 (#)

Hi Dude! Mi advanced ügyfélszolgák vagyunk, még jó, hogy megoldódik az ügy. ;) Viszont van némi tisztáznivaló talán az userek részére: üvöltéssel sokra nem lehet menni, sőt!!! A második:
nincsenek default válaszok a képernyőn. (aki ilyen butaságokat firkál az forduljon magába, én személy szerint röhögök az ilyeneken)..
Egyébként sorolhatnám melyik cég mit és hogyan meddig intézett nekem a múltban, vannak ennél sokkal "vérlázítóbb" történetek is, de most kihagynám a részletes ismertetést..
Végülis csak ilyen egyszerű dolgok, mint megszegték saját ászfjüket, 3. személyes jelentkezés, és 5. telefonálás után már én rágtam szájába az ügyfélszolgának, hogy mit tegyen annak érdekében, hogy működjenek a dolgok, stb..
Spammeljétek tele a netet milyen bénák vagyunk, sok értelme van tényleg... :(
Ilyen világban élünk, hibák mindig vannak, és lesznek.

43

eszpee, 2004. október 25. hétfő, 13:11 (#)

Dude2, ha ebből az egészből azt vetted le, hogy ti (ügyfélszolgák) milyen bénák vagytok, akkor gratulálok.

44

ses, 2004. október 25. hétfő, 13:12 (#)

Dude2,

Ezt írod: "Spammeljétek tele a netet milyen bénák vagyunk, sok értelme van tényleg... :("

Ha elolvastad a kommenteket, látod, hogy nem ez történik. Van kritika is, dicséret is. A leírtak pedig valóban megtörténtek. Válaszol is rá ügyfél és ügyfélszolgálatos egyaránt. Szerinted ennek miért nincs értelme?

45

Dude2, 2004. október 25. hétfő, 13:26 (#)

De van értelme, és így a jó.

eszpee: Én csak arra akartam rávilágítani, hogy máshol is vannak gondok. :)

46

Boca, 2004. október 25. hétfő, 15:32 (#)

Dude2,
Ezzel az erovel azt is mondhatnad, minek hozongunk itt, Afrikaban eheznek, Irakban meg robbantgatnak, oruljunk, hogy luk van a seggunkon.
Persze, mashol is vannak problemak, de ez egy blog adott temaja, ezert most ezen ragodunk inkabb.

47

II. János Pál, 2004. október 25. hétfő, 16:16 (#)

Gyermekem, én pedig arra szeretnélek kérni, hogy ha legközelebb igazságtalanságot tapasztalsz a világban, akkor fordulj a mi szervezetünkhöz is bátran. Az ilyen jellegű ügyeket szeretnénk mi is minél alaposabban kivizsgálni, tekintettel arra, hogy a háttérben jól ismert renegát motívumok húzódnak meg...

48

ses, 2004. október 25. hétfő, 18:46 (#)

Nos, a cikk nemcsak jelentős számban szólította billentyű mögé az említett és más szolgáltatók munkatársait, hanem egy előttem ismeretlen, valószínűleg belső A/M fórumra is felkerült, mert arra hivatkozva kaptam ma egy kifejezetten kedves telefont tőlük, holott én csak itt a blogon publikáltam a hőskölteményemet.

Az igazi jellemek talán kiélesített töltényekkel, karcosan várták volna a kanosszázó szolgáltatót. Én viszont csak pozitívan tudtam felfogni a dolgot: lám, ott már tartunk, hogy egy ilyen cikk láttán valaki legalább utólag az a döntést hozza, hogy megkeresi a panaszos fogyasztót, és korrekt keretek között rendezi vele az ügyet.

Én meg az igazságosság jegyében B-t is mondok, és ezt most lejegyzem ide. :)

49

VOX, 2004. október 25. hétfő, 21:11 (#)

Nem az egyetlen hasonló húzása SUXELERONAK!
Mivel ez beszólok itt nem tudom leírni, hogy mi a nagyhelyzet az axelerommal.
Hamarosan pótlom.
:)

50

ses, 2004. október 25. hétfő, 21:47 (#)

VOX, a mondatfűzésed talányos, de csak bátran, várjuk a folytatást.

51

stsmork, 2004. október 26. kedd, 00:16 (#)

Örülök, hogy ilyen szépen gyűlnek a beszólások ehhez a cikkhez, annak pedig különösen, hogy a "másik oldal" is megszólalt. Az is szép, hogy (eddig még?) senki nem anyázott, igaz ez itt nem is szokás.

Éppen ma (október 25-én) sikerült végre lezárnom a Matáv-Axelero párossal folytatott, szeptember 13-a óta tartó ádáz küzdelmet a telefonvonalam és a rajta lévő ADSL szolgáltatás áthelyezéséért, és most közre is adnám az elmúlt másfél hónap eseményeit, de ses cikke után már nem tudnék lényegileg újat mondani. Így csak arra korlátozom a beszólásom, hogy összefoglalom, én mit toltam el, hogy ha valaki ezután hasonló helyzetbe kerül, tudja, hogy mire kell vigyáznia.

Hangsúlyozom, hogy nem az ügyfélszolgálat a hibás, ők mindíg segítőkészek voltak, ha olykor nem is álltak helyzetük magaslatán. A késedelem oka sokkal egyszerűbb: információhiány.

Ad 1: M addig nem tudja megkezdeni a telefonvonal áthelyezését, amíg a A le nem állítja az ADSL szolgáltatást. Ezt az ügyfélszolgálat M-nél nekem nem mondta el, csak hanyagul odavetette, hogy "az ADSL szolgáltatás áthelyezését majd az Axeleroval kell intéznie", de azt nem tette hozzá, hogy ha amíg nem teszem meg, addig M a kisujját sem fogja mozdítani. Többszöri telefonálásomba került, mire erre fény derült.

Ad 2: A-nál szar a telefax. Elküldtem az áthelyezési kérelmet, majd felhívtam őket, de azt állították, hogy nem kapták meg. Ezt még vagy háromszor eljátszották velem, végül személyesen bevittem az űrlapot az ország egyetlen Axelero ügyfélszolgálatára (Petőfi Sándor utcai Matáv Pont), ahol ráírták, hogy "átvéve ekkor és ekkor" és rányomtak egy nagy pecsétet. Ennek ellenére egy héttel később A egyik ügyfélszolgálati munkatársa azt mondta a telefonba, hogy az űrlap nem érkezett meg. Az áthelyezés viszont rejtélyes módon mégis elindult és inaktiválták a szolgáltatást, amit csak azzal tudok magyarázni, hogy egyszerre meg is kapták az űrlapot meg nem is.

Ad 3: Az új helyen A addig nem kezdeményezi a felszerelést, amíg a régi helyen le nem adtad a modemet és az ADSL szűrőt. Ezt nekem megintcsak nem mondta senki, amikor M ügyfélszolgálatát kérdeztem, ők azt mondták, hogy vigyem át a modemet és a szűrőt az új helyre és öntevékenyen telepítsem. Végül egy hét után felhívott egy M-es szerelő és ő mondta meg, hogy vigyem be a modemet a legközelebbi Matáv Pontba. Biztonság kedvéért felhívtam A ügyfélszolgálatát és megkérdeztem, hogy akkor most melyik verzió a helyes. A válasz egyértemű volt: nem tudják.

Bevittem a modemet és a szűrőt a Matáv Pontba, ahol egy készséges ügyfélszolgálatos srác átvette tőlem és egyből be is írta a számítógépbe, hogy mehet a jöhet. Kérdeztem, hogy vajon ez tartotta-e fel ilyen sokáig az áthelyezési kérelmet. Azt válaszolta, hogy "igen, ez szokta!" Nem én vagyok tehát az első, akit így megszopatnak.

Ad 4: M-nél megkérdezték, hogy meg akarom-e tartani a régi számomat? Vállat vontam és azt mondtam, hogy igen. Azt mondták hogy jó, de akkor ez hatezer forint. Azt nem mondták, hogy plusz két héttel tovább tart így az áthelyezés, ez megintcsak többszöri telefonálás után derült ki. Lemondtam hát a számmegtartást, és pár napon belül már bent figyelt a Matáv vonal az új helyen. Megint megtakarítottam volna kb. egy hét hajtépést, ha a számmegtartás eme mellékhatására emlékeztettek volna, illetve ha lennének gondolatolvasó képességeim.

Ad 5: közben A kitalálta, hogy hiába adtam le a modemet még mindig van egy kis gond: a telefonvonal ugyanis az én nevemen van, az ADSL előfizetés pedig a cégem nevén. Küldjek egy hozzájárulást, két tanú aláírásával, hogy a telefonvonal tuladjonosa (én) hozzájárul, hogy a cég (az enyém) használhassa a telefonvonalat (az enyémet) az ADSL szolgáltatás megrendelésére. (Érdekes, hogy februárban, amikor A ügyfele lettem, erre nem volt szükség, vígan működött az internet, egészen szeptemberig.)

Sajnos ezt a nyilatkozatot ugyanarra a fax számra kell küldeni, mint az áthelyezési kérlemet, ezért ez a két perces feladat másfél napot és hat-nyolc telefont vett igénybe. (Egymás után kilenc példányban faxoltam el az űrlapot egymás után, hogy biztosan odaérjen; az ügyfélszolgálatos meg is jegyezte, hogy "van itt egy csomó oldal...")

Ezen a ponton már odáig jutott a dolog, hogy A külön embert állított rám, aki felhívott, utánanézett, hogy mi a gond, újra felhívott, megígérte hogy másnap reggel megnézi, megjött-e a fax, másnap tényleg megint felívott, stb. Köszönet érte! (Sajnos nem jegyeztem fel a nevét, mintha valamilyen Tündének hívták volna...)

Ad 6: utolsó csapás, A ügyfélszolgálata közölte, hogy a rendszerük szerint a modem telepítés le van adva M szerelőihez, náluk érdeklődjek. Adott is egy telefonszámot, amin el tudom érni őket. Ezen a számon délután háromkor már senki nem vette fel a telefont, így várnom kellett másnap reggelig. Akkor felvették, és mondták, hogy igen, persze, és...adtak egy másik telefonszámot, hogy azt hívjam, ne őket. Hogy ehhez miért kellett egy fél napot várnom, A miért nem tudta megmondani egyből a helyes számot, ez rejtély.

Összefoglalva: lehet itt eredményt elérni, csak sokat kell hívogatni az ügyfélszolgálatot. Sok függhet attól, hogy éppen ki veszi fel a telefont. Mindenki egy kicsit mást mond, és itt is, ott is leesik egy-egy fontos részlet. Ezekből pedig, szorgalmas telefonálás árán, végül összeáll a kép. Telefonos kalandjáték. Kár, hogy nem szeretem a kalandjátékokat.

52

yaanno, 2004. október 26. kedd, 00:51 (#)

Na, hát minden jó, ha vége;) De egy kis iróniát hadd tegyek ide a végire... (csendélet a matávos online ügyfélszolgálatról kapcs. ide) http://philosophy.elte.hu/~jhardi/websitt/

53

Sorstárs, 2004. október 26. kedd, 15:21 (#)

Kedves Sorstársam!!

Ahogy olvastam soraid, ledermedtem...Hát nem vagyok egyedül??? Én egy háromhónapos procedúrán estem át nemrég, miután mit sem sejtve megrendeltem az axelerot online, telefonvonallal együtt...Az én történetem ennél sokkal hosszabb, az egy külön blog lenne, talán el se hinné senki..De be kell vallanom, a Te helyedben is már Xanaxon élnék...Én a Matáv székházban kötöttem ki, és a vezérigazgatót követeltem, pedig nagy szám ez nálam, az életben nem kiabáltam ügyintézés közben...Egyedül ők tudtak így kihozni a sodromból...Van netem, de megnyugodni nagyon lassan tudtam, úgyhogy gratulálok kitartásodhoz, és remélem többet nem szakadsz le.:-)

54

bogyo, 2004. október 26. kedd, 15:40 (#)

Wazz..
Inkább az UPC..
eddig mindig korrektek voltak...

55

Ali, 2004. október 27. szerda, 16:27 (#)

Nem kell elkeseredni, nem csak Magyarorszagon vannak gondok az ugyintezessel, mentsegnek azonban ez keves. Viszont teny, hogy nemigen latszik meg most sem az alagut vege, tehat hogy az ugyfelszolgalatok jo resze azt keresne, hogy lehet a problemat megoldani es nem azt, hogyan lehet kibujni alola. Az otszor elzavart ugyfel ot kiszolgalt ugyfelnek konyvelheto, munka meg csak egyszer van vele, vagy egyszer se, ha kozben felakasztotta magat, hala istennek, nem? Ugyfelszolgalatosnak lenni meg azert utalatos dolog, mert ha "majd en kulturaltan, jol es hatekonyan csinalom" mentalitassal belekezd valaki, az a belesz*ros kollegak es az ehhez aklimatizalodott sakaluvoltesben vilagbajnok ugyfelek hamar ledaraljak.

Van egy otletem. Telefonos ugyfelszolgalatot nem csak Budapesten lehet csinalni es a fovaroshoz kepest sokkal magasabb munkanelkuliseggel (diplomasok beleertve) kuszkodo, alacsonyabb berszinvonalu telepulesek is vannak az orszagban. Oda mar eljutottunk, hogy nyilvanossag elott baromkodo politikust el lehet hajtani, ugyhogy johetnek a stresszelos ugyfelszolgalatok at- es kiszervezesei is!

56

modellfiu.hu, 2004. október 28. csütörtök, 10:42 (#)

Az ilyen szolgáltatásért egy fillért sem szabad fizetni!!!

57

madbal, 2004. október 29. péntek, 10:39 (#)

Hadd legyek az első, aki közli az örömhirt: "Matav Axelero" google-ba irva --> sesblog az első helyen

58

eszpee, 2004. október 29. péntek, 10:57 (#)

sőt, ékezettel is :)

59

Greg, 2004. november 2. kedd, 12:36 (#)

Idézet Dana 24. hozzászólásából:
"Viszont ha úgy telefonálsz be, hogy partnerként beszélsz az ott ülő emberi lénnyel, és a segítségét kéred, akkor neki is nagyobb kedve lesz foglalkozni a problémáddal, és hasonló cifra probléma esetén TÉNYLEG utána is néz, hogy miként lehetne megoldani." (kiemelés tőlem)
Tehát: ha nem vagyok kedves az ügyfélszolgával, aki azért kapja a fizetését, hogy segítsen, akkor az nem csinál semmit? Sokmindent elárul az, hogy ki hogyan fogalmaz.

60

Phobos, 2004. november 18. csütörtök, 23:39 (#)

Greg:
Szerinted a munkaszerződés tartalmazza azt, hogy neked x ügyfelet kell megkiabáltatnod? Tévedsz barátom. Nem tudom Te miért kapod a fizetésed (nem is akarom megtudni), de pl. a boltos sem hozza gyorsabban a kenyeret, ha üvöltözöl. Lehet, hogy esetleg még ki is vág az üzletből. Ne is csodálkozz, ha megnyilvánulásod közben "rejtélyesen megszakad" a vonal... :D
"Aki ezért kapja a pénzét" erre sok dolgot tudnék még mondani neked, de nem teszem. Az, hogy normálisan beszélsz a másikkal HA MÁR EGYSZER A SEGÍTSÉGÉT KÉRED, az alapvető dolog. Persze lehet, hogy nálad nem, de az már tészta.
A fogalmazás tényleg sokmindent elárult, rólad például azt, hogy egy tapló vagy.

Tisztelettel:
1db halálosan higgadt és közömbös ügyfélszolgálatis

61

Greg, 2004. november 19. péntek, 02:47 (#)

Nem gondolom, hogy tapló lennék, és még kevésbé, hogy bármit írtam volna hozzászólásomban, amiből te erre következtethetnél. Nem arról van szó, hogy a boltos gyorsabban hozza-e a kenyeret, hanem hogy egyáltalán hozza-e. Ha nem beszélek kedvesen a boltossal, akkor az megteheti, hogy egyáltalán nem hoz nekem kenyeret? (remélem figyeled, hogy ebben a példámban is, csakúgy mint az előzőben feltételes módot használok) Persze, megteheti, de akkor nyereségtől esik el. Ha sok vevőt nem szolgál ki, akkor tönkre is mehet. Az a baj, hogy azt hiszed, hogy semmi felelősségel nem tartozol a cég iránt, ahol dolgozol. Egy kicsit meg kéne ismerkedniük a magyaroknak is pl. a japán mentalitással. Az ügyfélszolgálatoskodás szerintem olyan meló, amihez sokkal nagyobb türelem és elkötelezettség szükségeltetik, mint mondjuk egy szalag melletti munkához.
Nem kéne mindent támadásnak venni (és letaplózni a másikat), inkább értelmesen kellene megbeszélni a problémákat.

Tisztelettel:
1 db általában higgadt (nem tapló) ügyfél

62

Ali, 2004. november 19. péntek, 11:50 (#)

Greg, a japán udvariasságról és kedvességről legendákat zengenek. Az első kedves japán néni akivel találkoznom sikerült, egy vidéki piacon árult kora reggel mindenfélét Hiroshima és Fukuoka közt félúton egy vasúti mellékvonal állomása mellett. A nagy többség hajszolt, fáradt, fásult. Persze a külföldieknek kijár a megkülönböztetés pozitív és negatív értelemben, de pechemre engem nem néztek gaijinnak. :)

63

Greg03, 2004. november 19. péntek, 13:36 (#)

A japánokat nem a kedvesség mintapéldájaként említettem meg. Én is dolgoztam japánoknak, hadd ne mondjam a tapasztalataimat...
De a "cégemért mindent" mentalitás azért jellemző rájuk. Nem?

64

Greg, 2004. november 19. péntek, 13:38 (#)

A japánokat nem a kedvesség mintapéldájaként említettem meg. Én is dolgoztam japánoknak, hadd ne mondjam a tapasztalataimat...
De a "cégemért mindent" mentalitás azért jellemző rájuk. Nem?

65

denevérember, 2004. december 14. kedd, 19:06 (#)

Nos, ez egy kiváló story! :)
Gratulálok az acélsodrony idegeidhez !!
Ha gondolod az én betonoszlop vastagságú idegeimmel együtt felújithatnánk ingyen a Margit-Hidat...
Ugyanis van egy hasonlóan durva storym,
ami már 4 hónapja húzódik, és lassan
megkérdezi az összes ismerős ügyfeles az 1212-őn, hogy a barátnőm ugyanaz-e még...
Esetleg összedobhatnánk
egy Matáv szivatásokkal foglalkozó site-ot...valami pofásat...pl.
"Határok, internet nélkül"

66

denevérember, 2004. december 14. kedd, 20:28 (#)

Nos, az ügy:( nem rövid...)
-Tavaly voltam kedves, és elég hülye, hogy befáradjak egy matávPontba...
Érdeklődtem a netes lehetőségek felől...
Tájékoztattak, hogy nem kell külön pöcsölnöm az axeleroval és a telefonnal, mehet egyben: Matáv ADSL Komplex nicken a dolog...
Megkérdeztem, mi a különbség...
A válasz: " egy számlán jön minden, gyorsabb a bekötés bla bla bla.."
-Érdeklődtem, mivel albérletről volt szó, okoz-e ez gondot...
A válasz az volt, hogy null problemo, még a lakás tulajától sem kell hozzájárulás...Aláírok mindent és mehet a buli.
Ámen..én barom aláírtam, gondolva, hogy nem váltok szolgáltatót, mert ugye minek, kötöm a 2 éveset, hátha 2 év múlva úgy járok mint vmi westel aranykártyás, és megbecsült előfizető leszek, nézem: még 2oldalú szerződésmódositásra is van lehetőség, ha vmi gáz lenne..ezek tényleg jó arcok..
A biztonság kedvéért megkérdeztem, mi a különbség e közt és az egy éves között...Válasz: " Pár száz Ft".
Oké, mehet...
Láss csodát, röhögök a 30-40 napos bekötési sztorikon...egy hét múlva
szörfözök, mit nem, cirkálok a neten.

-Eztán jön a bibliai 7 csapás...
A főbérlőm közli visszaköltözik..
No Comment....
Hívom a matávot, mailezek, gépelek, intézkedem, közben lakást keresek..
Megvan az új lakás, innen az életben nem kell költözni...
Hívom az 1212-őt....hoppá...
Orbitális szopás:
Mivel 2évre szerződtem egy helyett, az ADSL-em , és a telefonvonalam mozdithatatlan 12 hónapig!
A régi tulaj átvenné, nincs gáz...
2. csapás: Át sem írathatom, csak valami embertelen szankciós díjjal...
Kezdek azon elgondolkodni , hogy miért nem vittem ügyvédet magammal a vásárláshoz, aki a szerződés szövegét jóváhagyja, vagy diktafont, amivel a tré tájékoztatást rögzitem..
Sebaj...1212-ős hölgy segitőkész és udvarias...Azt mondja, kérjek szerződésmódositást a vezetőségtől..A költözés elég indok...megkapom a formai kritériumokat, megy a levél...
3-szor löki vissza az 1212...Nem lehet átkötni...
Agyam eldurran, válaszolok, hogy nem az ügyfélszolgálatnak címeztem a levelet...
Jön a várt válasz: a bla bla levelét xy iktatószámmal nyilvántartásba vettük, vezetőm felé továbbitva stb stb.

-Várok...15 nap...ennyi alatt kell értesíteniük...álmaimban..
19nap múlva válasz...nem engedélyezik..nem elegendő indok, hogy 3 kerületre lakom a kábeleimtől...
Agyam eldurran, kérdezem 1212-őt mit lehet tenni...
Semmit.
Közben...költözés napja , augusztus 5.
Szüneteltetni kezdem a netet és a telót, nehogy a tulaj ingyen legózzon..
Az utolsó dolog amit a lakásból kiviszek, a telefonom...
Gondoltam, itt a vég cumi...
Hagyom az egészet....

-Új lakásomban nagyon jól érzem magam..
direkt nem tiltom le a helyi kapcsolatot, hadd emlékeztessen a 2 kis monitoron feszülő vörös X, mekkora marha vagyok...
Várom csökkentett összegű számláimat az augusztus 5.-én átjelentett új címemre...
Semmi...
Október...semmi...
November...semmi...

-Gondolkodom, ne legyen baj, 1212...
Érdeklődöm, biztos átjelentődtem-e..
Válasz: Igen, új cím stimmel, biztosan azért nem jönnek a számlák mert nincs a cimemnél megadva hanyas ajtó...
Este azért megnézem, tényleg látszik-e az utcáról a kapucsengőn a nevem, és a földszinti postaládán is...látszik...
3-4 nap , ott vannak a számlák..
Újabb fehér folt tünt el Budapest térképéről, vagy a postás vett egy GPS-t, esetleg a matáv lépett nyomozati szakaszba...
Minden számlám megjött...38.394 Ft..
Karácsony előtt..fasza..
Nem ügy, elvégre mindezért 4 hónapig
0 Kbit/sec-el neteztem...fizetném..
Okulva a frankó Matávos hozzállásból, dialing 1212...érdeklődöm számlatartozásom iránt: több , mint 53.000!!...Kérem, hogy gyors ütemben
hekkeljék meg a számlaosztályon...
3 perc várakozás, udvarias válasz:
Elnézést, elcseszték , csak 34.000...,
küldenek új számlát..mondom Isten Ments ! inkább túlfizetem..
OK...
Mivel akkurátus barom vagyok, a telefon előtt egy maillel is megleptem az ügyfélszolgálatot...válaszmail ugyanezen a telefonos napon: 39.394 ! + 15.290 !....(ezt megelőző mail: meginditottuk a műszaki felmérést az xy iktatószámmal vett átkötési igényéhez ;ez érdekes, mert most az egyszer nem iktattattam semmit a világon..Nagy az öröm, köszönő mail...)
Pár órával később matávpont, Árkád....34.000 körüli, Ön túlfizetett...Itt az is kiderül, hogy amúgy szünetelő szolgáltatásomat le is lőtték idő közben, szintén értesítés nélkül...
halleluja...bemutatom a csekkek feladóvényeit...OK minden, tőle át lehet köttetni a netet..
Lesápadok, akkor eddig miért nem lehetett???? No válasz..
OK..egy nap alatt összesen 4 féle összeg..az nem rossz...
Hétfő.3 nappal később..december 13..matávpont Westend..
Nem látszik, hogy fizettem, cumi...
bemutatom újra a csekkfeladókat..kedves Lány gépel...
Ok, fizetve van...
Érdeklődöm, mi a pálya az áthelyezéssel...
Augusztusban kelt iktatott levelemnek nyoma sincs..Mintha sosem kértem volna..A hölgy szerint irjunk még egyet...mondom neki a régit miért nem engedték...Válasz. akkor ezt is vissza fogják dobni...
És újabb hasznos infoval gazdagodom...
A szolgáltatás szüneteltetése beleszámit az 1 éves átkötési tilalmi időszakba !
Magyarul: HIÁBA VÁROK MÉG 8 HÓNAPOT, MERT A SZÜNETELTETÉSI IDŐSZAK TOLJA MAGA ELŐTT AZ ÁTKÖTÉSI TILALMI EGY ÉVET..
ERGO: AZ ÁTKÖTÉSI TILALMI EGY ÉV 15 ÉV MÚLVA IS TARTANI FOG !!!
De még vannak lehetőségeim...
Vagy kifizetek a semmire még 1.5 évig 150 ezret, vagy rögtön 300-at és akkor bonthatok most szerződést..
Érdeklődöm a további alternativák iránt..., nincsenek..
Látom a hölgyön, hogy rajta is segítene, ha főbelőném magam, nemcsak rajtam..
Kérdezem immár másodjára: Hol lehet személyesen reklamálni, mert a szerencsétlen 1212-ős ügyfelesek úgysem dönthetnek az ügyben, csak az idegeiket teszem tönkre...
Válasz: sehol....
Érdeklődöm, mi van ha bemegyek a Krisztina krt.-ra...válasz: Nem jutok tovább a biztonsági őrnél...
Vigyorogva megjegyzem, hogy az nem biztos;-), Erre az 50kilós security
clintísztvúdosan néz...
Még fél óra dumcsi, ahol megtudom, hogy a matávpontos hölgy szive szerint áthelyezné a netet..De neki sem áll jogában..
Eddig valahogy senkivel nem sikerült beszélnem, akinek ez jogában állna..
Mind1, a számlák rendezve, remélhetőleg a postás sem téved el többé...
Mai nap, december 14.
Kivételesen a matav.hu csetjén zaklatom szegény ügyfelest, mivel a matávpontos hölgy szerint, ha elég rámenős az ember. még eredménye is lehet...
Nem lett...
Az ügyfélszolgálatos hölgy megunva a kesergésemet, bebasz a csetbe egy 06-80-as faxszámot, majd "viszonthallásra"
szöveggel egyoldalúan bezárja a mi kis csevegésünket...
Én a mondat közepét gépelve állva maradok...és, na azt nem irom ide...
Hívom az 1212-őt rohamvágtában...
Mindig udvarias és hülyeségemet jól tűrő ügyfeleseink egyike szán rám időt..
Kérem, küldje mailcimemre az előző chat logját..
(ügyfélszám, telszám, név megadása stb..)
Válasz: nem mentik...
Adatvédelmi okokból...A telefont igen..
A csetet nem...
OK..Várjak..( Közben kolléga szarul fogta le a kagylót, vagy mikrofont..hallom amint valaki engem emleget..a hölgy nem randizni akart..hacsak nem anyámmal, mert őt emlegette...)
Elkérem mégegyszer a faxszámot mivel a hölgy bezárós meglepije miatt véletlen
lebasztam a párbeszédablakot..másolás előtt..
Irok egy fasza 4 oldalas reklamációs-kérelmezős, visitós, de még mindig udvarias, korrekt faxot...
Hátha továbbjut azoknál, akik úgysem dönthetnek róla..
Eddigi válaszaim mindig ugyanazok voltak: Elolvastam a szerződést, igyak hideg vizet rá...
Arról nem szól a fáma, hogy miért nem tájékoztattak arról, hogyha pl. külön kérek telefont és az axelero-tól dsl-t, akkor már rég át lenne pakolva a cucc...
Arról sem, hogy miért nem ecseteli senki, mi a különbség az 1 és 2 éves szerződés között..
Kimaradt szintén az az apróság, hogy miért nem értesitik az embert 15 napon belül, miért nem képesek rendesen számlát eljuttatni az ember gyerekének..
A kapcsolattartó telefonszámommal kitörölhetem..4 hónap alatt egy tetves telefonhívás nem érkezett, holott ezt többször ígérték...
Hogy miért nem tudnak egy darab, de helytálló számlaösszeget kidobni, az szintén rejtély..
Miért nem értesülök, csak december 14.-én, hogy azért nem kötötték át a netemet, mert nem voltam hajlandó a "szankciós díjat" megfizetni
(Amiről úgy sőtétitettek fel, hogy ha megvan a vezetőségi engedély, az esetben nem kell cashelni..Másrészt nem kérdezték meg, akarok-e ilyet fizetni..)???
Szintén kérdéses, mire adnak vezetőségi
engedélyt, ha erre nem...

Ilyen ügyvitel után értem igazán, miért nem lehet személyesen reklamálni...(talán az érintettek testi épségének védelmében..)

Nem marad más, mint tovább gyilkolni
a semmiben nem vétkes ügyfeleseket az 1212-őn..

A story végére csak egy kérdés maradt:
" INTERNET KORLÁTOK NÉLKÜL??!"

thx. aki elolvasta...Boldog Karácsonyt, Új évet mindenkinek.

67

denevérember, 2004. december 14. kedd, 20:40 (#)

Jah, mielőtt valamely ügyfeles ember elkezdené ecsetelni a tehetetlenséggel kapcsolatos szomorú tapasztalatait,mind müszaki, mind döntési vonalon...
Lakótársam , aki sofőr volt M.-éknál,
még a westendes matávpöttyből hivja spanját, aki az áthelyezéseket rendezi technikailag..
Kérdés: Műszakilag mit jelentene a dolog...Válasz: 10 perc...Nem akarok gondot az illetőnek, no name no telszám...A másik thing: H az ügyfelesek keze ennyire meg van kötve, miért elérhetetlen az összes olyan ember, aki az én kérelmemet másik 100-al együtt reggelizi le, és dobja félre?

68

denevérember, 2004. december 14. kedd, 21:06 (#)

Kedves ügyfeles résztvevők:

Mellesleg az ügyfélszolgálathoz való udvarias hozzáállásomról: 4 hónapja
fizetek ( fizetnék!) a semmiért,vesztettem el egy online szállásértékesítő melót, és kinlódom napról napra új, a témámat nem ismerő emberekkel, bármiféle remény nélkül a megoldásra...
Ezek után az én anyámat szidják
a (majdnem..) kinémitott telefonon...
8 éve szállodázom, ugyanolyan helyenként fárasztó emberekkel töltve a napot , mint ti teszitek.
Hozzátéve, hogy én ezt személyesen is teszem, és 3 idegen nyelven, mégsem
aludt még vendégem a nyugatiban a padon, és nem küldtem el a picsába, vagy tettem le neki a telefont...
Mindamellett egyetértek az előttem szólóval a "hívási nyomok" dolgában..
Eddigi matávos praxisom folyamán 1 azaz egy emberrel találkoztam, aki másodjára is tisztában volt azzal, miről beszélek, illetve, hogy mit hová küldtem..
Ezúton is üdv neki, Ő Bana Szilvia.
A többiek hallgattak nagyokat, mint ponty a szatyorban, vagy csak azt hajtogatták, amit én , mikor megkérdezték tőlem 5 éves koromban, miért borult fel a karácsonyfa: " Nem tudom."
Továbbmegyek, az iktatószámmal ellátott,
nyilvántartott cuccaim utáni érdeklődésre a matávpontban az a válasz: " Nem látunk bele, mit csinál az 1212"...
Én kész vagyok elfogadni a kifogást, hogy nem tehettek semmit...De akkor mondjátok meg, mi a "mindenttudó"
A8-asának rendszáma, megvárom a parkolóban , és borítékolva adom neki
mind a 2300 papíromat, benneteket pedig nem zaklatlak..
Mert lehet, hogy nem hiszitek el, de én sem élvezem ezt az egészet..és ráadásul veletek ellentétben nekem ezért nem fizet senki...

Mégis örökké udvariasan: Peace

69

gabesas, 2004. december 27. hétfő, 23:08 (#)

egy megjegyzes, az egyik felvetesre, hogy nemcsak bp-n kellene ugyfelszolgalatot mukodtetni. van debrecenben matav hibabejelento, nyiregyhazan 1212, asszem pecsen (ha nem pecs es rosszul emlekszem akkro egy masik megyeszekhelyen is) 1212. szal nem ez a baj, hanem nemtudom mi, de ez igy eleg szar :)

70

Gr0, 2004. december 28. kedd, 22:37 (#)

Hát, igen, sajna ez csupán a Matáv neverending storyjának egy őjabb fejezete csupán. Magam csupán azzal a saját történettel bővíthatem azt, hogy egy sajnálatos számlafélreértés miatt egy adott hónapban kétszer fizettem be uyganazt a havi teflondíjat (nem net, normál telefonszámla), amit - ahogy az ügyfélszopgálatnál megígérték - a jövő havi számlából leírnak. OK. Pár hónap múlva kikapcsolták a telefont, merthogy tartozásom van. Na... Kiderült, hogy a túlfizetést tartozásnak könyvelték el. Nagy bocsánatkérések, másnap visszakapcsolták. két hónap múlva újra kikapcsolták - ugyanazzal az indokkal... És ezt még kétszer elő bírták adni... közben meg olyan magyarázatokkal szolgáltak, hogy magam sem hittem a fülemnek. Pölö, hogy a rendszer olyan, hogy a bevitt adatot nem lehet utólag módosítani... mondom neki, nlzzen már rám, már az is elég vérlázító lenne, hogy egy nyolcvanéves nénikénél bepróbálkozik ezzel, az még tán el is hinné, de rólam csak feltételezhetné, hogy láttam már számítógépet, meg programot életemben, és csak van annyi IQ-m, hogy ezt a világbajnok bullshitet nem veszem be... Meg rendszeresen azt mondták, hogy majd holnap, a rendsszergazda már hazament, kérdeztem egyszer, hogy meddig van munkaideje, mondták, négyig, legközelebb direkt fél négykor mentem, jöjjek holnap, rendszergazda már hazament.
Az utolsó alkalommal kérdeztem a pultoscsajt - nem akartam velük ordibálni, nem ő tehet róla - hogy szigorúan magánemberként ő személy szerint nem tartja-e arcpirító parasztságnak a cége viselkedését, erre ő védett és visszaszúrt, hogy nem nyilatkozhat magánemberként. Megköszöntem a választ, mert ez tulképp az volt.

a legutolsó ilyen irányú bemenetelem alkalmával azért még megpróbáltam egy aknát rájuk dobni, azt hazudtam, hogy a nagyapám az előző este komolyan rosszul lett, és a kikapcsolt telefon miatt csak késve tudtunk neki mentőt hívni. ha valami komolya baj lesz, az nagyon komoly összegű kártérítési pert jelent a akedves cégük ellen, és délelőtt elég rossz híreket kaptunk a kórházból. A történet a valóság próbáját egyetlen szavéában sem állta volna ki, de reméltem, hogy legalább bombasztikus exitem lesz vele.
Sztem max kiröhögtek, mikor kiléptem az ajtón.

Gr0

UI: Pár hónapja az Axeleronál nekünk is jelszót kellett cserélni, mert az eredeti nem működött...


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork