Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53894 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


A Microsoft vezet!

Ervin cikke a Blog rovatból, 2005. január 13. csütörtök, 00:22 | 24 hozzászólás

mappointMéghozzá nem is akárhogyan. Nézzétek meg, hogyan tesz a Microsoft-alapú autós rövid autóskirándulást Norvégiában, mondjuk Haugesundból Trondheimbe. (Szilvia szíves közlése nyomán)

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (24)

1

BufferTly, 2005. január 13. csütörtök, 08:06 (#)

A motor biztosan beleszámítja, hogy nem tanácsos a veszélyes fjordokon, vagy a légvonalban a két pont között található gerillacsapatokon, háborús övezeteken keresztülhajtani. Szerintem ez lehet az ésszerű magyarázat.

2

Boca, 2005. január 13. csütörtök, 10:35 (#)

Szerintem csak abbol indultak ki, hogy a user beszerzi a rendszerhez ajanlott legujabb hardvert es padlogazt nyom. Ekkor eszre sem veszed a kulonbseget idoben. Persze kozben hosszan kell nyomni a dudat (long horn, haha).

3

Magyar A Tom, 2005. január 13. csütörtök, 13:24 (#)

Hát, igen... Ebből is látszik, milyen primkó progi ez... Sokkal gyorsabb lett volna St. Louison és Limán át, meg arra z utak is jobbak...

4

sbodi, 2005. január 13. csütörtök, 14:36 (#)

Hm. Arra is tudtok ésszerű magyarázatot, hogy Balatonboglárra miért Szlovákián keresztül kellene menni, míg Szegedre állítólag nem visz járható/megfelelő út? (Persze lehet, hogy tényleg az utak minőségét veszi figyelembe, ezért a kitérő. akkor viszont padlógáz...)

5

blumi, 2005. január 13. csütörtök, 15:48 (#)

Én nem értem, mi a baj ezzel, a program azokat az utakat ismeri, amiket megadtak neki. Európai utakat nyilván kevésbé visznek fel, de gondolom az usa autóstérképe elég kompletten benne lehet.

Balatonboglár (csak nem földi?) és Budapest egyáltalán nincs az adatbázisban, sőt, egyetlen magyar út (kör) sincs benne. Ez nem a szoftvert, hanem az amerikai kultúrát minősíti. Ilyenkor egyébként azt csinálja, hogy megkeresi a legközelebb eső útdarabot, és odáig légvonalban köt (nagyítsd ki, látod).

6

Gr0, 2005. január 13. csütörtök, 23:20 (#)

blumi,
de azért ilyet látva, mint ez a kis laza Tour De Western Europe for Norway, akkor azért hadd anyázzon... mondjuk, egy olyan céget, amly kiad egy szoftwert, amely európában is tervez utat, holott ezexerint fél európa úthálózata benne sincs. Ez dehogy is a kultúráról szól - ez a cég felületességéről... Vagy szted pölö egy amerikai térképgyártót se lehetne szidni, ha olyan Európa-térképet dobna piacra, amelyen annyi van Európából, amennyit egy átlag jenki ismer?

Gr0

7

blumi, 2005. január 13. csütörtök, 23:38 (#)

Bárki szidhatja a Microsoftot - sőt, én segítek neki. De a szidás csak megalapozott lehet, különben komolytalan. Olyan hibát lehet felróni, ami ott van. Jelen esetben nem a szoftver a rossz, hanem az adatbázis lyukas, és ez tök nagy különbség a hiba megítélésben.

8

ses, 2005. január 14. péntek, 01:09 (#)

"nem a szoftver a rossz, hanem az adatbázis lyukas, és ez tök nagy különbség a hiba megítélésben"

blumi, szvsz ez hülyeség, get out of the box. ez nem szoftver meg adatbázis - ez egy szolgáltatás. ami a példában épp nem működik. a felhasználó szempontjából teljesen lényegtelen, hogy melyik rész miatt nem működik az egész.

9

blumi, 2005. január 14. péntek, 01:47 (#)

Ok, abbahagyom, esélytelen meggyőzni embereket, aki eleve valamilyen szemellenzővel állnak egy kérdéshez.

Igazad van, trágya az egész.

10

blumi, 2005. január 14. péntek, 02:40 (#)

Elnézést, elragadtattam magam, a helyes válasz így hangzik: ha elüt a zebrán egy autó, akkor téged lehet, hogy nem érdekel, hogy a fék romlott el vagy a vezető volt részeg, engem igen, ez a filozófia szemléletkülönbség viszont nem hiszem, hogy vita tárgyát kellene, hogy képezze.

11

ses, 2005. január 14. péntek, 09:03 (#)

a példád sajnos jobb, mint gondolnád :)

számomra ugyanis a legkevésbé sem "filozófiai szemléletkülönbség", hogy melyikünket üti el az IFA. ha netán nem engem, hanem téged, és odafentről még mindig az izgat majd, hogy a fék volt a hibás vagy a vezető, akkor te egy igen filozofikus csávó vagy, amiért csodállak. Más elütése esetén valamivel könnyebb analitikus hozzállást mutatni :)

12

eszpee, 2005. január 14. péntek, 09:15 (#)

blumi, már így is vesztésre állsz sessel szemben, szóval bocs az új front nyitásáért, de

"nem a szoftver a rossz, hanem az adatbázis lyukas, és ez tök nagy különbség a hiba megítélésben"

határozottan állítom, hogy a fenti norvég példából nem állapítható meg egyértelműen, hogy a szoftver jó és az adatbázis rossz.

na jó, így visszaolvasva ez inkább kötözködés, legyen egy támogató félmondat is: ha az IFÁs esetben nem is, de egyébként magam is hasonlóan analitikus alkat volnék.

13

Boca, 2005. január 14. péntek, 09:54 (#)

Blumi, nem az adatbazis rossz, hanem az adat. Sot, nem az adat, hanem az ember, aki felvitte. Meg az, aki azt az embert megszulte.

14

Ali, 2005. január 14. péntek, 11:04 (#)

Egyszerűsítem: Jól működik? Nem. Kiadták? Ki. FŐDET RÁ!! :)

15

blumi, 2005. január 14. péntek, 14:17 (#)

ses, a példádat nem fogom, nem az elütött személyével, hanem a mozgatórugóval kapcsolatban disztingváltam. Engem érdekel, hogy mi van a háttérben, nem csak az, hogy leírhassak egy 'a mikroszoft egy szar' típusú, érzelmi alapokon tett kijelentést. (A példánál maradva: ezekszerint neked mindegy, hogy börtönbe kerül-e a tag vagy nem?)

16

madbal, 2005. január 14. péntek, 14:19 (#)

Én igenis az amerikai mentalitást is belevenném ("Ha kedd, akkor Belgium"). Nézzétek: Blöckshardtból Klippanig hogy jut el? Londonon, Brüsszelen és Bonnon keresztül, majdnem érinti Berlint is! Ki ne álmodozna egy európai körútról, mig leér Pestről Martonvásárig? Merjünk nagyok lenni meg iylenek.

17

blumi, 2005. január 14. péntek, 14:21 (#)

eszpee: "határozottan állítom, hogy a fenti norvég példából nem állapítható meg egyértelműen, hogy a szoftver jó és az adatbázis rossz"

Igazad van, az információ nem repül be a szádba, de szerencsére az ember ilyenkor veszi a fáradtságot, és utánanéz, megnézi a másik példát, kinagyítja, töpreng, keres, stb. Mi ezzel a baj? Nem értelek.

18

ses, 2005. január 14. péntek, 14:45 (#)

blumi (15), utóvédharcot folytatsz. a börtön már az eset KÖVETKEZMÉNYE, s mint ilyen, leginkább nem jó analógia semmire, amit most itt tárgyalunk.

megpróbálnám máshogyan újra megfogalmazni, de időközben Ali nálamnál ezerszer jobban összefoglalta a mondandóm lényegét, úgyhogy csak őt tudnám ismételni. a microsoft által is istenített rendszerben ez a user/customer hozzáállása, és miért ne lenne.

19

blumi, 2005. január 14. péntek, 15:33 (#)

ses, Ali szösszenete alapján akkor lehetne írni egy posztot a movetable type számos hülyesége közül akármelyikről, és azon örvendeni, hogy de szar is az.

De itt nem az volt a lényeg, hanem az, hogy a Microsoft benne legyen.

20

ses, 2005. január 14. péntek, 15:46 (#)

blumi, miről beszélsz? én írtam a postot - csak tudom, mi volt a lényeg :)

a microsoft neve azért került bele a cikkbe, mert a kipellengérezett szolgáltatás az övék. ha az apple-é lett volna, akkor az ő nevük jelent volna meg.

nem egyszerűbb magyarázat ez, mint csakazértis ms-fikázást sejteni a dolgok mögött?

21

blumi, 2005. január 14. péntek, 15:58 (#)

ses, abban igazad van, hogy nem a poszt ragadtatott el, hanem a kommentek.

22

Boca, 2005. január 14. péntek, 16:22 (#)

Blumi, nem te irtad korabban ellentmondast nem turoen, hogy minden szoftver szar? Hat ime ennek alatamasztasara 1 pelda, raadasul nem altalanositva, hanem konkretan megnevezve, peldan kiprobalva.
Sest kulonben sem vadolhatod MS elleni elfogultsaggal.
Ha egy kocsiban lyukas a benzintartaly, akkor lehet, hogy csak egy gyari munkas a hibas es a kocsi majdnem mukodik is rendeltetesszeruen. Csak erdemben hasznalhatatlan, ha km-enkent lehet tankolni ujra.

23

nick nev, 2005. január 14. péntek, 20:40 (#)

blumi, ugyan #10-be irt analogiad szerintem gyengus (mint a legtobb analogia, szal nem te hibaztal, hanem az analogiak ilyenek ugy altalaban), de!

h draga allandora bejelentett bloggerek tik is ertsetek: amennyiben veletlen faragtok bitet, ugy az altalatok gyakorolt logika menten soha, de soha nem all jogotokban panaszkodni, ha egyszer eletetekben 1) nem vesznek at toletek rendelesre keszult adatbazis kezelo programot 2) allando hibajavitasra utasitanak es legfokeppen 3) nem fizetik ki, egeszen addig, amig bele nem toltik az osszes adatot, es tartson ez akar evekig. addig ugyanis a programotok rossz lesz, mert hibas valaszt fog adni.

blumi igazsaga jelen esetben egyseges es oszthatatlan, ambar ez benneteket mint juzereket nem kell h erdekeljen.

24

nick nev, 2005. január 14. péntek, 20:43 (#)

elozo okoskodasom masodik bekezdesenek vege ugy olvasando: hibas valaszokat is fog adni.

koszonom.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork