Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53884 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


„A” reklámszlogen

stsmork cikke a Blog rovatból, 2005. június 21. kedd, 20:46 | 18 hozzászólás

Azt mondják, fel kell zárkóznunk Európához; világos, hogy ez nem sikerül mindenkinek egyforma gyorsan. Reklámszlogeneink kitalálói például erősen a sor végén kullognak.

Közbevetve: nem mintha angolul nem léteznének elcsépelt, idióta klisék, én mindig a falra mászom, amikor vásárlás közben a fülembe duruzsolják a hangszórók, hogy „Customers! Why not visit our grocery department, where a large selection of poxy food items are on sale starting from just 9.99!”

A bugyuta szlogenek széles választékából én a határozott névelővel kezdődőket tartom a legirritálóbbnak. „A” sorozat, „a” megbízható bank, „a” biztos partner, „a” pácolt húsvéti sonka - a leggagyibbat ebben a témában az M7-es mentén láttam egy árokszéli plakáton: „az” öltözőszekrény.

Hamarjában nem is tudom, hogy kit minősítenek ezek az atomlapos szlogenek. Vajon a reklámügynökség kreatívjaitól tényleg csak ennyi telik; a megrendelő ragaszkodik ilyen bugyuta szövegekhez, vagy mi, a fogyasztók vagyunk olyan tökkelütött hülyék, hogy az „a” szlogenek láttán rohanunk, hogy megnézzük a tévében „a” sorozatot?

Nincs azonban minden teljesen elveszve. Valamelyik nap szokatlanul kreatív, mondhatni briliáns szlogenre lettem figyelmes a villamosmegállóban állva. Egy gumióvszert reklámozó plakát jobb alsó sarkában húzódott meg a ravaszul obszcén felirat (talán nem véletlen, hogy apró betűkkel szedték): „tízmillió okból kifolyólag”. Szerintem ez a „kifolyólag” nagyon ott van. Engem meggyőzött! Mostantól ezt használjuk!

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (18)

1

ses, 2005. június 21. kedd, 21:13 (#)

A sokmilliós vonalról nekem egy negatív példám van: az általam amúgy kedvelt CBA lánc mondott valami olyasmit, hogy "6 millió érvünk van, hogy nálunk vásároljon". És ezzel a nyerhető pénz összegére gondoltak. Én meg amondó vagyok, hogy ha meg akarnak vásárolni, hogy náluk vásároljak, akkor ott gond van a termék minőségével.

Jó volt viszont az egyik fapados légitársaság, amelyik a Westend oldalára, a Malév-irodával átellenben függesztett fel egy tacepaót az áraival: "Mi olcsók vagyunk. Velünk szemben mások drágábbak". Ügyes :)

2

eszpee, 2005. június 21. kedd, 21:26 (#)

A Malév válasza se volt rossz, valami ilyesmi volt, nem szó szerint (már eltűnt mindkettő):

"Sok szerencsét kívánunk minden Stansted, Girona, ..." (még 2-3 nagyváros közeli célpontja az említett fapadosnak) "... iránt érdeklődőnek, a többiek 87 város közül választhatnak irodánkban."

3

Gr0, 2005. június 22. szerda, 00:10 (#)

ses,
miért, te hogy reklámoznál egy üzlethálózatot? Vagy ők ne is reklámozzanak?
Őszintén kérdezem, mert állítólag papírod van róla, hogy értesz a reklámhoz valamit :PPP

Gr0

4

birop, 2005. június 22. szerda, 03:25 (#)

Szerencsére nagy ritkán akad itthon egy-egy ötletes reklám, amik nálam célba is érnek. De nem vagyok igazán bizakodó, hogy ez az arány nagyon változni fog. Ugyanis akik a reklámokat megrendelik/készítik nem hülyék. Napról napra kimutatásokat böngésznek, hogy milyen reklámnak van nagyobb sikere. Olybá tűnik, hogy nálunk a beleveremafejedbe,hogyeztaterméketveddmeg,mertavízkövetiseltűnteti stílús a nyerő. Ismerősöm huzamosabb ideje Londonban él. Ő meséli, hogy az ottani adókon sokkal nagyobb számban vannak ötletes és szellemes reklámok. Semmiből nem állna azokat itt is leadni. De ehelyett inkább újat készítenek. (Ettől még nem tartom az angolokat okosabbnak nálunk. Melegen isszák sört, nem ismerik a keverőcsaptelepet, és a nyomásra nincs jobb mértékegységük a font per hüvelyknégyzetnél) Ugyanaz a helyzet, mint bármi mással. Ha a lakosság nagy része a Fókuszra és a Jóban Rosszban nevű celluloid szennyezésre kiváncsi, akkor azok mennek főműsoridőben. (bocs, fogalmam sincs, mik mennek főműsoridőben, bekrepált a tv-m egy ideje)

5

Zs., 2005. június 22. szerda, 09:50 (#)

Nemrég olvastam egy cikket, talán a Magyar Hírlapban, ahol épp a magyar reklámozási szokásokat elemezték. A konzekvencia nagyjából annyi volt, hogy (saját szavaimmal, natürlich) ugyan a magyar reklámgyártók is tele vannak jó ötletekkel, de a reklámozók inkább a jól bevált dögunalmas sablont választják - nota bene az egész reklámozó bagázs beszari, fantáziátlan antitalentumok kőkonzervatív gyülekezete... :-(

6

Alfi, 2005. június 22. szerda, 10:57 (#)

Zs.
A nemzeti karaktert egyszerűen muszáj figyelembe venni egy promoció során.
Azok a bájos brit reklámok teljesen más beállitottságú,hozzáállású fogyasztót céloz meg mint a magyar.
Ha nézed a TV-ben a reklámokat akkor
láthatsz globális,amerikai,európai és magyar vonatkozású és terjesztésű árukat,szolgáltatásokat,cégeket tartalmazó reklámklippeket.
Érdemes megfigyelni mivel bombázzák a tudatalattinkat és mi épül be ebből.
Folyik a harc a vásárlók kegyeiért.
Meg a pénzünkért.:-)))

7

pravda, 2005. június 22. szerda, 11:11 (#)

egy buszmegalloban lattam egy plakatot messzirol, egy gyik volt rajta felulrol lefotozva (borzalmasan szep a bore:ezustkek es ezustzold szinekben villodzik) lathatoan eppen mozgas elotti pillanatban. az egyetlen felirat egy kerdes: furge gyik?
csak amikor ertetlenul kozelebb mentem akkor valt lathatova, apron a jobb sarokban elhelyezve egy kotongyarto ceg emblemaja. megmozgatta a rekeszizmomat, mit mondjak. ugy laccik a kotonhasznalok csoportja poen kedvelo fogyasztoi szegmens.

8

Gr0, 2005. június 22. szerda, 11:29 (#)

Megmozgattad a fantáziámat: milyen az a "lathatoan eppen mozgas elotti pillanat"?

Gr0

9

pravda, 2005. június 22. szerda, 12:32 (#)

gerinc s alakba rendezve, fej celpontra fixalva, labcomb izmai feszitett allapotban. parancsolj.

10

ses, 2005. június 22. szerda, 13:53 (#)

Gr0 (3), egy élelmiszerláncot például azzal, hogy náluk jobb/tisztább/finomabb/frissebb stb. élelmiszer kapható. Nagyon régimódi ez, de pl. engem - meg talán mások is - nem a nyeremény lehetősége vonz a Kaisersbe, hanem az, hogy ott kapható a legtöbb általam keresett dolog.

de természetesen elfogadom a te "vagy pénzjutalommal rekámozom magam, vagy sehogy" álláspontodat is. csak szerintem van más megoldás is.

11

Ikea girl, 2005. június 22. szerda, 14:06 (#)

Egy másik, hasonló témájú plakátot idézve:" Bizsergető élmény..."

És az kinek volt meg, ahogy a sampon + kondícionáló csúcstermék reklámjának végén a dús hajú ifjú magához öleli a két, szintén széphajú gidácskát és huncut mosollyal a következőt löki az arcunkba:
"...Mert hármasban az igazi!" :DDD

12

Ali, 2005. június 22. szerda, 17:47 (#)

Lehet tanulni a lengyelektől, visszájára fordították a francia ellenkampányt:
http://index.hu/politika/kulfold/eu/plumber5679/

13

Gr0, 2005. június 22. szerda, 20:37 (#)

pravda,
thx :)

Gr0

14

Gr0, 2005. június 22. szerda, 20:39 (#)

ses,
nem tudom, neked honnan jött le úgy, hogy az az én álláspontosm, ugyanis nincs álláspontom az ügyben, ezért kérdeztem valakit, aki ért hozzá, jelesül téged.
Amúgy arról van szó, hogy valszín félreértettem, amit írtál:

"Én meg amondó vagyok, hogy ha meg akarnak vásárolni, hogy náluk vásároljak, akkor ott gond van a termék minőségével."

Ezt én úgy értettem, hogy ha egy kajaboltnak már reklámozni kell, az gáz.

Gr0

15

Gr0, 2005. június 22. szerda, 20:42 (#)

Ez a lengyel plakát 10 pontos!!! egy irigy grat nekik!

Gr0

16

k3y, 2005. június 23. csütörtök, 11:34 (#)

ugyanannak az óvszercégnek mindig (gondolom direkt) útfelújításoknál elhelyezett plakátján a szlogen: "az egyetlen útlezárás, aminek örülünk"

17

CS', 2005. június 23. csütörtök, 21:23 (#)

hasonlo ovszerreklam fut most:

konkurrenseink termekeit hasznaloknak boldog apat napot kivanunk"

18

Gr0, 2005. június 23. csütörtök, 21:28 (#)

Ez sztem inkább bankóság, mint jópofa, de ez csak magánvélemény.

Mindenesetre elég sokat elmond egy termékről, ha a legkobb, amit el tudnak róla mondani, hogy a kunkurrens szar :))))

Gr0


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork