Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53959 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


T-udásmenedzsment

Ervin cikke a Blog rovatból, 2005. augusztus 19. péntek, 09:50 | 28 hozzászólás

Jó egy hónapja már, hogy udvarias levelet találtam a virtuális postaládámban. Izgalmas kapcsolat szökkent szárba ezzel a váratlan megszólítással, amelynek a végén sajnos mégsem lett új mobiltelefonom; kétes értékű bepillantást nyertem viszont egy piacérzékeny óriáscég lelkületébe.

Nézzük a felütést:

Tisztelt "ses"!

[X. Y.] vagyok, a Magyar Telekom Képzési és Tudásmenedzsment Igazgatóságának munkatársa. Érdeklődéssel olvastam a sesblogon a Magyar Telekom csoporttal kapcsolatos kálváriájáról az ADSL bevezetés kapcsán.

Egy első ránézésre talán szokatlan lehetőséget, illetve kérést szeretnék Önnek tolmácsolni. Igazgatóságunk felkérést kapott, hogy a Magyar Telekom Csoport (ez valamennyi tagvállalatot jelenti, beleértve a T-com-ot, a T-online-t, a T-mobile-t, stb) topmenedzsmentje számára rövidfilmek keretében adjunk számot arról, hogy mit gondolnak a cégcsoportról ügyfeleink, vagy volt ügyfeleink. Célszerűnek látszik, hogy érdekes, a Magyar Telekom hibáit bemutató ügyfélpanaszok segítségével mutassuk be a cégcsoport felsővezetésének a meglévő problémákat, hibákat.

Afelől érdeklődnék, hogy lenne-e kedve ezt a számunkra kínos történetet kamerába mondani? Ha a bosszankodással töltött időt nem is adná ez vissza, talán némi "elégtételt" adhatna minderről a Magyar Telekom Csoport felsővezetőinek - akiket talán már amúgy is sokat emlegetett a nehézségek alatt - beszámolnia.

A forgatás részleteit, amennyiben beleegyezne, a későbbiekben egyeztetnénk. A 3-4 perces minifilm forgatására előreláthatóan augusztusban kerülne sor.

Kíváncsian várom válaszát!

Üdvözlettel:
[X. Y.]
Magyar Telekom KTI Tudásmenedzsment Központ

A hosszú nevű pozícióval rendelkező szerző tavaly őszi cikkünkre utal, amelyben kérlelhetetlen küldetéstudattal rántottuk le a leplet az ADSL-bevezetés praktikáiról, és amely cikkről tudjuk, hogy felkerült az Axelero vállalati intranetjére, és ennél fogva sok új rajongót szerzett az újságnak.

A levél felvetését határozottan ügyesnek tartottam. Kedves vásárlónk, Önt nem úgy szolgáltuk ki, ahogy kellett volna: kárpótlásul ezért felajánljuk, hogy ingyen segíthet nekünk - de jobban hangzik, ha úgy fogalmazunk, hogy jól beolvashat nekünk.

Harcedzett fogyasztóként persze láttam, hogy ez az ajánlat elég zsenge - talán még erőtlenebb, mint a gumikéz. Nem volt mit tenni, megpróbáltam kiugrasztani a nyulat a bokorból:

Kedves [X.] úr!

Megkaptam a levelét, a kérése valóban eredeti.

Bár ahogy mondja, valóban mindent leírtam az újságunkban, el tudom képzelni, hogy ugyanennek más médiumon való rögzítése hasznos lehet az Önök munkája során.

Kérdés viszont, hogy Ön szerint miért jó nekem, ha mindezt elmondom Önöknek? Az, hogy ez "lehetőség" lenne számomra, ahogy írja, talán túlzás.

A Telekom ügyfele vagyok ugyan, de miért segítsek én egy profitorientált óriáscéget? Barátságból?

Ha jól érzékelem, akkor Ön most a saját gazdasági tevékenységük egy részéhez kér hozzájárulást tőlem. Akkor pedig elképzelhető, hogy ilyen alapon lenne célszerű ezt megközelítenünk. Persze biztos vagyok abban, hogy nem vagyok egyedül a pórul jártak sorában, és akadnak, akik esetleg valóban lehetőséget látnak abban, ha ilyen módon szerepelhetnek. Én viszont csak munka-jellegű közreműködés gyanánt tudom elképzelni az ilyesmit.

Tisztelettel üdvözlöm:
[A. B. (ses)]
www.sesblog.hu

Igatottan lestük a választ a közben bevont eszpeevel. Reagálnak-e egyáltalán? Ha igen, akkor elhajtanak? Vagy elismerik a pontot, és közösen nevetünk egyet?

A tudásmenedzsment központ munkatársa a rá jellemző eleganciával lendületből vette az akadályt, és az alábbiakat válaszolta:

Köszönöm szépen megtisztelő válaszát. Természetesen értem az utalást, és nem is zárkózunk el attól, hogy az erkölcsi jutalmazáson túl egyéb irányú javakban is formát öltsön az együttműködésünk. Mindezt az előző levelemben azért nem említettem, mert egyelőre nincsenek erről közelebbi információm, így jelen pillanatban elvi hozzáállására voltam kíváncsi, konkrétumokat említeni nem állt módomban. Mint levelemben is írtam, a részletek megtárgyalása egy későbbi időpontban lesz esedékes. Válaszát azonban rendkívül pozítivnak tartom, és örömmel tölt el, hogy nem zárkózna el egy ilyen jellegű együttműködéstől.

Köszönettel

A szerkesztőségben örömtüzek gyúltak. Pénzért kritizálni, az már igen! Igaz, györgypéteri, "korszerűen végiggondolt, társadalomtudományilag definiálható gondolatokra" tőlem nem számíthatott a tudásmenedzsment központ, de szemmel láthatóan nem is ez volt a feladat. Sürgősen bújni kezdtük viszont a szóbajöhető mobilkészülékek típusait: azt találtam ki ugyanis, hogy valami ilyesmit kéne leakasztani a munkásságomért cserébe. Mekkora lenne már, ha azzal keresném meg a haldokló Motorola utódját, hogy élőben is megismétlem az egyszer már amúgyis elmondott véleményemet.

Gyorsan visszaigazoltam a gondolatmenet helyességét, egyúttal önimázs-ápoló jelleggel lecsaptam a levélben maradt magas labdát:

Köszönöm a válaszát. Szinte teljesen egyetértünk. :)

Csak annyit tennék hozzá, hogy ebben a projektben számomra "erkölcsi jutalmazás" nincsen. Nem is tarthatnék igényt ilyesmire, hiszen éppen én szorgalmazom az üzleti alapú megközelítést, amit azután korrekt módon kitűzhetünk a zászlóra mindketten.

Sikereket kívánok Önöknek, és amennyiben a dolog esedékessé válásakor megkeres, állok rendelkezésére.

Minden jót:

Arcvesztés nélkül ennél jobban már nem tudtam kiírni a homlokomra az Eladó feliratot. Hamarosan jött is a reakció:

Köszönöm és fogom keresni.

Üdvözlettel

Sínen voltunk. Eltelt egy hónap, én hajat vágattam, még meg is borotválkoztam, a fogorvosnál vakító hófehérséget kölcsönöztem a mosolyomnak, meg egyáltalán, tettem mindazt, amit egy kamera előtti szereplésre készülve ti is szoktatok. Eközben nem tévesztettem szem elől a célt, szorgosan nézegettem a piacra kerülő mobilkészülékek beépített rádiós képességeit.

Mígnem a minap lesújtott a gumikéz:

Sajnos úgy tűnik, hogy feleslegesen zargattam, mert idő közben jelentősen leegyszerűsödött a készülő rövidfilmek koncepciója. Mindazonáltal nagyon köszönöm, hogy pozitívan fogadta a felkérést! Egyúttal jelzem, ha ez megnyugvásul szolgálhat, hogy a felsővezetést az egyszerűsödött koncepció ellenére is szembesítjük majd a kritikus fogyasztói véleményekkel. Mégegyszer elnézését kérve a felesleges riasztásért,

Üdvözlettel

Lássuk be: ez technikai K.O. Nemcsak, hogy nem nézhetek szúrósan a Matáv-felsőmenedzsment kamera-szemébe. Nemcsak, hogy nem lesz új telefonom. Oda a 15 perc hírnév. Ráadásul itt van ez az elméleti feladvány is, amire talán soha nem tudom meg a megoldást. Hogyan egyszerűsítették a készülő rövidfilmek koncepcióját? Hogyan szembesítik, ezen egyszerűsödött koncepció ellenére, a felsővezetést a kritikus fogyasztói véleményekkel?

Elgondolni nem tudom. Elolvastatnak velük egy újságot? Álruhában a metróra csempészik őket? Belogoltatják őket egy fórumra?

Akárhogy is legyen, úgy tűnik, az én közreműködésemre már nem tartanak igényt. Ezért a minden bizonnyal megtörténő vevőorientált fordulat, az emberarcúvá váló felsővezetés nem az én áldozatos munkámat dicséri majd. De nincs harag. Sok sikert, Magyar Telekom KTI tudásmenedzsment központ!

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (28)

1

Ali, 2005. augusztus 19. péntek, 11:30 (#)

Szerintem olyan ez, mint elefánttal táncolni: akármennyire is benne lenne a mókában, neked annyi. :) Nem túl vidáman írom, hogy óriáscéggel nem lehet dűlőre jutni, az csak a massza átlagát látja, ha kilépsz a sorból és bármi egyéni problémád van, vagy visszakényszerítenek a sorba, vagy véged van.

2

ses, 2005. augusztus 19. péntek, 11:38 (#)

Ali, bátortalanul kérdezem: melyik cikkhez szóltál hozzá? A fenti cikkben nem találok a mondataidra rímelő tartalmi elemet. :)

3

Ali, 2005. augusztus 19. péntek, 11:53 (#)

Ahogy láttam, néhány kedves (szerintem kissé lekezelő) soron kívül részükről elintézettnek tekintik az ügyet. Pozitív hozzáállással mondhatod, hogy no lám, már tartanak erre külön embert, de azért ez elég karcsú, szerintem. Ha nekem egy cég kárt, bosszúságot okozott, ha az időmet rabolta, akkor jellemzője, hogyan oldja fel ezt az esetet, ha egyátalán.

Javíts ki, de úgy értettem az írásodat, hogy kapott egy újabb fekete pontot a cég.

4

ses, 2005. augusztus 19. péntek, 12:18 (#)

Javítalak: nem kapott. Feltételesen felkértek valamire, aztán nem úgy alakult a dolog. Bosszúságot nem ezzel okoztak, hanem az ADSL-tököléssel még annak idején, de ezt nem lenne fair az eset kapcsán újból felhozni. Ez a mostani dolog egyszerűen vicces volt, legalábbis nekem.

5

Ali, 2005. augusztus 19. péntek, 12:23 (#)

Értem, köszönöm. Nekem viszont a leírtak nem tűnnek viccesnek, úgyhogy a magam részéről megítéltem a fekete pontot. Saját hatáskörben.

6

ses, 2005. augusztus 19. péntek, 12:25 (#)

Azt szabad, persze :)

7

Boca, 2005. augusztus 19. péntek, 13:02 (#)

Szep kezdemenyezes a menedzsmenttol, de megjobb lett volna, ha nem delegaljak egy masik oszalyra es fedik ezt a buktat ujabb budzseket allokalva, hanem fognak egy brozert, elolvassak a panaszokat, utana felemelik a rozsaszin telefonkagylot es profi menedzserekkent dontenek a tovabbi lepesekrol.
Itt van ez az internet dolog, meg szolgaltatjak is, ehelyett potcselekves van. Nagy versenyt kivanok nekik (a hatterszolgaltatasban is)!

8

dizil, 2005. augusztus 19. péntek, 13:31 (#)

Ennek a kurva Matávnak annyi pénze és felesleges kapacitása van, hogy ha valami hasznosat akarnának csinálni, lehet már a rákot is tudnák gyógyítani.

9

Ikeagirl, 2005. augusztus 19. péntek, 14:18 (#)

Tervbe vettem ugyan az otthoni internet bevezetését, de most már teljesen elrettentem! Leszámolok ama rózsaszín vágyálmommal, hogy este a gőzölgő pohár tea mellett majd sesblogot olvasgatok a meghitt kényelemben...Na mindegy, viszont ha már így szóba került, nem állom meg, hogy el ne meséljem egy építész barátném kálváriáját az általa tervezett hajléktalanszálló engedélyeztetése kapcsán.
Rövidre fogva: az nagy magas hivatal azért dobta vissza az elkészült terveket sokadszorra is és semmilyen észérvre, érvelésre nem hallgatva, mert a hajléktalanszállóban kialakított fekhelyek számához mérten sajnálatos módon nem terveztek megfelelő számú PARKOLÓHELYET...No comment, de most komolyan.

10

birop, 2005. augusztus 19. péntek, 14:20 (#)

Tőlem kaptak egy pirospontot. Legalábbis, az akik sessel levelezett. Szerintem is szükség lenne, hogy néha a vezetés tudjon róla, hogy milyen is a "végtermék". Nagyon el tudom képzelni, hogy erre rájött az e-mailes ember, elkezdte megszervezni a dolgot, majd amikor beadta költségvetést, akkor az egyik fejes azt mondta: Húúú ez egy zseniális ötlet, filmre venni, és végignézni. Hát nekünk ez hiányzott eddig. Annyit kéne rajta változtatni, hogy ne átlag emberek legyenek, hanem profi szinészek, és ne panaszkodjanak, hanem csupa jót mondjanak rólunk.

11

Deansdale, 2005. augusztus 19. péntek, 15:02 (#)

Hát, szerintem az alapötlet máris nagyon beteg, látszik rajta az agyalágyult amcsi mentalitás. Ha egy felsővezetőt érekelnének a problémák, talán kérjen egy kimutatást a legutóbbi ezer darab, vagy az utóbbi egy hónapból származó bejelentésekről. Ez legegészségesebb egy papíron, lehetőleg kördiagramm nélkül, vagy egy mezei excel táblában. 5 perc alatt elkészíthető, azonnal áttekinthető és 1 perc alatt fejből megtanulható. Ja, és gyakorlatilag ingyé' van.
Már egy PPS "doksira" is azt mondanám, hogy felesleges ökörködés, de ez a filmkészítéses ötlet messze túllő minden épelméjű határon.
A 8. hozzászólás jól summázza a helyzetet :)))

12

birop, 2005. augusztus 19. péntek, 15:30 (#)

Hogyne, és Hamlet problémáit is jól mutatja az ügyről készítendő rendőrségi jelentés. "Bosszúvá fajuló örökösödési vita, önbíráskodásra utaló momentumokkal. Az elhúnytról megállapítható, hogy érzékeny labilis személy, akit szoros viszony fűzött a néhai K. Oféliához. K. Ofélia halálánál az önkezűség egyértekműen megállapítható."
Hidd el, kimutatást épp eleget láttak az eltelt időszak panaszaiból. Most rájuk akarják borítani, szembesíteni a vezetőséget, hogy ezek a problémák vannak. Az egyik egy statisztikai adat, amit egy átlagember felfog (mert már járt hasonló cipőben), a másiknál meg megmegpróbáltak volna valami együttérzés jellegűt kicsiholni olyanokból, akik nem érzik magukénak a problémát. Mint írtad, rohadtul sok pénzük van. Vajon jelentősen növekedne ez, ha jól csinálnák a dolguklat? Nem hinném, vagyis gazdasági szempontból nincsenek rá kényszerítve. A szimpla fehér papíros kimutatás meg csak a merkantil felükre hat, itt pedig a humánumot akarták megfogni.

13

nak, 2005. augusztus 20. szombat, 11:59 (#)

ikeagirl!
dobsz egy emailt az elérhetőségeddel? érdekelne a barátnéd története..

üdv, attila

14

Eric Cartman, 2005. augusztus 20. szombat, 13:49 (#)

Akkor röviden összefoglalom a történteket.

Összeültünk még tavaly, szokás szerint a hónap harmadik szerdáján 6 óra 66 perckor, a Straub, a Simó, a Sugár, Nyírő, Szaddam, a Sátán és én, hogy újabb mókát eszeljünk ki az előfizetőknek, amin a sajtó is kuncoghat.

Szaddamé volt az ötlet, azt találta ki, hogy csináljunk olyan videókat, amiken köcsög reklamáló ügyfelek szerepelek. Összevágjuk őket, kirakjuk egy szánalmas.valami weboldalra, ami olyan lesz, mint a McDonalds dicsőségtáblája, azon aztán röhöghet az egész világ, és mi leszünk a jófejek. A legjobbakat emelt díjas esemesért fogjuk adni, a többiből majd reklámfilmet heggesztünk.

Kitalált hozzá egy blődli kerettörténetet is, amely arról szólt, hogy egy vállalati tréning kapcsán ezek a videók fogják a felsővezetést szembesíteni a lakossági problémákkal.
"Képzeljétek el, amint a barmok majd jól megborotválkoznak, meg öltönyt vesznek a nagy alkalomra, és betanulják a szöveget. Néhányan még fogorvoshoz is elmennek majd. Szénné fogjuk magunkat röhögni" - Szaddamnak parázslott a szeme prezentáció közben, és már előre folytak a könnyei.

Én már akkor mondtam, hogy ez nem fog összejönni, mert ezt a baromságot senki sem fogja bevenni, de a Simónak annyira tetszett, hogy felhívta a Nádorit is telefonon, és további húsz percig ötleteltek, miközben sírtak a röhögéstől. Aztán elfogatuk az ötletet. Nem egyhangúan, Sátán és én ellene szavaztunk.

Az akcióterv szerint mire véget ér a Megasztár, el kellett készülnie az első harminc klipnek.
"Legalábbl lesz értelme annak a kurvasok pénznek, amit neked fizetünk ki" - támadtak rám, ugyanis én vezetem a műszaki osztálynak és az ügyfélszolgálatosokonak a "dekonstrukciós entrópia" tréningeket, melyek egyben tűréspróba kisérletek is egy izraeli pszichiátriai és egy kajmán szigeteki szcientológiai módszerekkel dolgozó munkaerőközveítő társaság megbízásából. Mi tagadás, nem voltak megelégedve az addigi teljesítményemmel, ezért ki kellett találnom valamit, ami egyfelől kitermeli a beszélő majmokat, másfelől tudományos szempontból is értékelhető. Ez lett a hirhedt "Tilosaz ADSL át..." projekt, Sátán pedig ráépítette a tudásmanagemant-et, amelyben - addigi szoksától eltérően a hatékonyság érdekében - már nemcsak meleg férfiak vehettek részt, hanem leszbikus nők is.

Ekkor jött a képbe Ses, mondhatni fennakadt a hálón. Igéretes, lelkes alanynak mutatkozott, az összes feltételnek megfelelt. Olyan klinikai pontossággal tekerte be magát az önmotivációs spirálba, mint egy jó elektromos csavarhúzó. Ebbe persze Szaddam is besegített néhány maillel. Mikor én tudomást szereztem a dologról, a stáb már épp a kiszálláshoz akart időpontot egyeztetni.

Miután elolvastam az aktákat, azonnal eszembe jutott egy sokkal jobb ötlet (amiről most még nem mondhatok semmit), ezért ezt kicsit pihentetjük. Telefonról természetesen addig is lehet szó, úgy tudom, valamelyik András már szólt is a beszerzési osztálynak.

Jelentkezni fogunk, ne félj :)

15

Ali, 2005. augusztus 20. szombat, 14:13 (#)

Cartman, sokkal élvezhetőbb lenne, ha hitelesebben tudnád előadni. Ez több gyakorlatot igényel, mint amivel most rendelkezel.

16

ses, 2005. augusztus 20. szombat, 14:28 (#)

Eric, le a kalappal - a stratégia kifinomultsága megigéző, még akkor is, ha érezhető, hogy az egészen rövid sziporkák műfajában azért jóval otthonosabban mozogsz. ;)

17

Eric Cartman, 2005. augusztus 20. szombat, 16:59 (#)

Majd hiteles lesz, ha megkapod a telefont :)

18

Ali, 2005. augusztus 20. szombat, 18:03 (#)

Próbálkozz, Cartman, próbálkozz, de ezen bizony még nem keveset kell dolgoznod. :D

19

Eric Cartman, 2005. augusztus 20. szombat, 18:20 (#)

Na jó, beismerem, a vége gyenge lett, de szándékosan szúrtam el.

A szomorú igazság ugyanis az, hogy le kellett állítanunk a projektet. Harmichatezer ügyfélszolgálatunkon anyázót, valamint további 1500 különböző internetes fórumokról és blogokból találomra összeválogatott elégedetlenkedőt kerestünk fel mailben, és legnagyobb sajnálatunkra mindössze egyetlenegy embert találtunk, aki némi nemtisztázott ellenszolgáltatás fejében hajlandó lett volna kamera előtt hülyét csinálni magából. Ezért ezt az ötletet átadtuk szövetséges RTL-klub kapcsolódó műsorának, valami Elvis fog majd jelentkezni.

De a telefonra határozott igéretet kaptam.

20

ses, 2005. augusztus 20. szombat, 21:17 (#)

Eric, szerintem Alival felváltva szívesen végszavazunk neked, ha cserébe itt nézhetjük, ahogy egyre mélyebbre ásod magad. ;)

(Mennyivel egyszerűbb lenne azt mondanom, hogy az egészet csak kitaláltam, tehát te itt napok óta hiába nyálazod össze az előkédet - de nem teszem, mert úgy érzem, vannak még benned tartalékok!)

21

Eric Cartman, 2005. augusztus 20. szombat, 21:57 (#)

Te Ses, ne haragudj, de most aztán végképp nem értelek. Ti most tényleg azt hiszitek, hogy én T-izé vagyok, és tényleg kapsz tőlem, Szaddamtól és Straub Elektől egy telefont? És attól félve hogy ez mégsem lehet igaz, a stílusomon élcelődtök? Vagy betaláltam volna valamibe, amitől működésbe lépett benned a kognitiv disszonancia (es mivel ehhez nem vagy elég egyedül, hoztál még egy embert:))?

Én mindössze elpoénkodtam (jól/rosszul, te eldöntötted, hogy rosszul, tehát rosszul) egy hülyén felvezetett dolgon, amin - szerintem - rendesen, jelentős arcvesztéssel beégtél, de egyrészt nem akartalak annyira megbántani, hogy ezt szimplán közöljem, másrészt meg eléggé exhibicionista vagyok ahhoz, hogy szimplán közöljem. Ennyi. Ha ez így elég mély nektek, akkor részemről rendben :)

22

Eric Cartman, 2005. augusztus 20. szombat, 22:20 (#)

Na jó. Picsába, ti nyertetek.

Fájó szívvel vallom be, de innen sajnos nincs máshogy előre. Felhúztam magam, kiestem a biciklimből.

Annyira, de annyira utállak benneteket!

23

ses, 2005. augusztus 20. szombat, 23:43 (#)

Deal. Cserébe, ha gondolod, a 21-es kommentedet kitörölhetem, hogy legalább azt ne találják meg utólag az életrajzíróid ;)

24

Netudki, 2005. augusztus 21. vasárnap, 00:20 (#)

Cartman, ne hagyd magad, _eszek_ _eszt_ szisztematikusan űszik felkiáltójel felkiáltójel felkiáltójel Nagyon konoszak, ha eccer o:sszefognak ellened, ninc menekfés, tyereket peszélnek a hasadba, fokd meg Sszaddam kezét, és fuss, míg ketves a halálod felkiáltójel felkiáltójel felkiáltójel Az a Kr0 nefű is nagyon konosz, pláne a ses nefűfel együtt, de úgy látom, az Ali nefű is hajlamos a konoszkotásra. Ha uporka lennél, két ujjal pelenyomnának egy pefőttesüfegbe, és kenyeret nyomnának a fejet tetejére felkiáltójel felkiáltójel felkiáltójel

25

Eric Cartman, 2005. augusztus 21. vasárnap, 00:58 (#)

Hagyjuk benn.

Szaddammal és Sátánnal a Cartmanképző Intézet Szociálpszichológiai Karán a jövő héttől egy déleurópai meghívásnak eleget téve politikusokat készítünk fel, és úgy döntöttünk, ez is benne lesz a tananyagban.

Nem szégyen a jobbtól átvenni a jobb módszereket :)

26

Gr0, 2005. augusztus 21. vasárnap, 01:06 (#)

Ali, ses,

nem végszavaztok, mi van??? Pedig király a show!

Gr0

27

Ali, 2005. augusztus 21. vasárnap, 09:57 (#)

Gr0, most te nem értettél meg valamit. :)

28

Gr0, 2005. augusztus 21. vasárnap, 23:30 (#)

Akkor viszont világosíts fel, prego.

Gr0


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork