Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53894 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


BKV éjszakai: jópont!

Ervin cikke a Blog rovatból, 2005. szeptember 1. csütörtök, 11:48 | 33 hozzászólás

BKV logóMától teljesen megújul a BKV éjszakai menetrendje - és a megszokottól eltérően ez a szó most alapos bővülést jelent. Feledjük hát, hogy a cég honlapján felesleges beléptetőoldal van, hogy a logó sínjein bármely irányból érkező villamos biztosan kisiklik - örüljünk a kibővült éjszakai portyázás lehetőségének!

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (33)

1

Pocakos, 2005. szeptember 1. csütörtök, 13:09 (#)

Miért csak buszok közlekednek éjszaka? Mert a gumikerék ennyivel halkabb? ;-) Viszont a környezetkimélés (Diesel!) sokkal gyengébb! Miért ezek az elvarázsolt számok? Van valahol térkép is hozzá? "vá" = végállomás vagy "vasútállomás"? ;-)) Miről ismerhető fel egy ilyen éjszakai "vá"?
Az "ellenkező irány" (nálam?) miért nem jön be?
Különben, örülök. ;-)

2

BaBe, 2005. szeptember 1. csütörtök, 13:15 (#)

Pocakos, a térkép nálam is elsődleges volt, ott van, felül, az aktuális járat oldalának tetején kis fülecske formájában, ha rákattintasz, a teljes útvonalat láthatod. "Térképes megjelenítés"

3

Pocakos, 2005. szeptember 1. csütörtök, 13:33 (#)

Köszi! Kapásból rákattintottam az elsőre (901) és ez jött fel:
Hibás járatadatok! :-(

4

ses, 2005. szeptember 1. csütörtök, 13:37 (#)

A BKV honlapja megér egy külön misét - a "hogyan ne csináljunk szolgáltatói weboldalt" díj komoly esélyese. Ám ha az ember türelmes és megtanulja, hogyan közelítsen hozzá, akkor valóságos kincsesbánya! :)

5

BaBe, 2005. szeptember 1. csütörtök, 13:44 (#)

Pocakos, én a 907-essel próbálkoztam, és ott sikerült. Az egyébként tényleg fogós kérdés, hogy mi alapján számozták be a járatokat... És az Örs vezér teret szerintük hosszú Ő-vel írják.

http://href.hu/x/i7a

6

VEKE, 2005. szeptember 1. csütörtök, 13:47 (#)

Ejszakai jaratokrol minden
http://veke.hu/index.php?fc=prlist&par=10

7

eszpee, 2005. szeptember 1. csütörtök, 13:47 (#)

Valaki tesztelte a járatokat élőben? Állítólag brutális járatsűrűségek (ritkaságok) vannak, óránként egy busz jelleggel...

8

BaBe, 2005. szeptember 1. csütörtök, 13:54 (#)

eszpee, hogy tesztelte volna, ma indul... :)

9

eszpee, 2005. szeptember 1. csütörtök, 14:04 (#)

Azért úgy tűnik a hatásai már érződnek:

http://href.hu/x/i7c

10

Pocakos, 2005. szeptember 1. csütörtök, 14:09 (#)

BaBe(5): időközben változott a helyzet!
Bejön a 901-es járat is (az első). Csak, amig a menetrendszerint Óbudáról indul, a térkép szerint a Kacsóh Pongrác-ról. Azért ilyen átnevezésekre nem számítottam a rendszerváltás után 15 évvel! ;-)))

11

ses, 2005. szeptember 1. csütörtök, 14:20 (#)

eszpee (7), az enyém vadonatúj, félóránként indul, és a sarkon tesz le az eddigi szomszéd kerület helyett - ezzel kiegyeztem. :)

12

eszpee, 2005. szeptember 1. csütörtök, 14:21 (#)

ses (11), hm, ezzel tényleg nehéz versenyezni... én még nem tudom, melyik lesz az enyém, egyelőre 10-12 közül választhatok ;)

13

eszpee, 2005. szeptember 1. csütörtök, 14:23 (#)

Igazából nem önmagukban a ritka járatoktól félek, hanem attól, hogy így brutális mennyiség tud majd összegyűlni egy-egy buszra... de meglátjuk, nem akarok károgni (még többet).

14

ses, 2005. szeptember 1. csütörtök, 14:23 (#)

nem baj: ha a választási kényszer stressze már elviselhetetlen lesz, akkor majd költözz kijjebb! :D

15

BaBe, 2005. szeptember 1. csütörtök, 14:32 (#)

Nekem eddig is óránként ment az éjszakaim, de míg onnan simán hazagyalogoltam /bár kicsit hosszú volt/, most semmilyen normális alternatívát nem találtam még. Tovább kutakodom, hátha.

16

Ikeagirl, 2005. szeptember 1. csütörtök, 15:17 (#)

Hát nem hiszek a szememnek! Évekig azt hallgattuk, hogy nincs pénz, ezt a járatot is megszüntetik, meg azt is, erre tessék!
Mivel az Isten háta megett lakom és hozzánk eddig csak óránként járt busz, és az se végig, hát meglepődve konstatáltam, hogy ezentúl a city számos pontjáról akár egyetlen busszal is hazajuthatok, ráadásul minden félórában indítanak majd buszocskát!
Halleluja! :))

17

Haszprus, 2005. szeptember 1. csütörtök, 15:47 (#)

a bkv honlapja jó (persze van kivetnivaló).
magában is, de ha mondjuk a volán vagy mávéhoz hasonlítjuk, akkor meg aztán pláne.
különösen most hogy lett egy útvonaltervező is rajta. atom.

18

BaBe, 2005. szeptember 1. csütörtök, 15:50 (#)

Én közben megtaláltam a magam új járatát, közelebb áll meg, mint a régi, most reménykedem, hogy semmi rosszat nem derítek ki róla. :)))

19

Gr0, 2005. szeptember 1. csütörtök, 15:55 (#)

"Állítólag brutális járatsűrűségek (ritkaságok) vannak, óránként egy busz jelleggel..."

eszpee, próbáltad már a vidéki városok tömegközlekedését? Nem egyben a nappali, de csúcsidőn kívüli járatok sűrűsége sem jobb.
A BKV-t rengeteg (ismétlem, rengeteg) okból kifolyólag lehet jogosan kritizáli (nekem pölö elég adekvát parasztságnak tűnik, hogy ma, az első iskolai napon ellepték a metrót, a villamosokat, a uszokat a kallerek, egész nyáron nem voltak sehol, most kaszálnak...), de tény, hogy a vidéki helyzettel összehasonlítva a járatsűrűség még mindig meglepően jó - mondom, a vidéki városokkal összehasonlítva (magam csak pár városban szereztem személyes tapasztalatokat, de nemrég pont erről vitatkoztunk egy nagyobb körben, és gyakorlatilag mindegyik, nagyobb saját közlekedési vállalattal rendelkező nagyváros képviseltette magát onnan elszármazottal, ezért merek ilyen általános kijelentést megkockáztatni).

Gr0

20

eszpee, 2005. szeptember 1. csütörtök, 16:00 (#)

Megdőltem az érvek súlya alatt, vivát BKV! :)

21

Kenny, 2005. szeptember 1. csütörtök, 16:14 (#)

Én annak idején, Veszprémben leszoktam a tömegközlekedésről, és áttértem a gyaloglásra, annyira ritkán jártak a buszok. Igaz, Veszprém nem túl nagy, 40 percnél többet sosem kellett gyalogolnom. :)

22

nix, 2005. szeptember 1. csütörtök, 16:19 (#)

Nem is csak a vidékkel, de a külfölddel szemben is megállja a helyét...
Amúgy az útvonalttervező nem olyan hűdenagy nóvum (az utvonalterv.hu-már tolja egy ideje a Topolisz, nem is beszélve a csúfos véget ért sárga touchscreenes terminálokról), de kétségtelenül hasznos

23

Gr0, 2005. szeptember 1. csütörtök, 16:35 (#)

"Nem is csak a vidékkel, de a külfölddel szemben is megállja a helyét..."

Én is hallottam ilyen véleményeket, de nem eleget ahhoz, hogy be merjem dobni, saját tapasztalatom meg nagyon kevés e téren.

Gr0

24

Baggio, 2005. szeptember 2. péntek, 01:28 (#)

Aki Budapesten lakik, sokat keres. Jarjon taxival mindenki! :) A BKV az elkovetkezendo par evben nem fog ugy allni anyagilag, hogy mindenkinek (min. 75%) megfelelo legyen a jaratok surusege es/vagy minosege.

25

nyelv-ész, 2005. szeptember 2. péntek, 06:49 (#)

Baggio,

ne taxival járjon, hanem vegyen saját autót, oszt azzal csinálja a dugót! A tömegközlekedésnek meg fúrunk lyukat a fődbe, oszt aki csóró, húzzon le oda.

Morlockok az alagútba, a felszín az eloiké!

26

nyelv-ész, 2005. szeptember 2. péntek, 06:59 (#)

Gr0,

a BKV nem a vidékkel meg a külfölddel összehasonlítva, hanem 20-30 évvel ezelőtti önmagához viszonyítva nyújt katasztrofális szolgáltatást. A folyamatos lerohasztás eredményeképp ma jóval többen ülnek autóba, és ez egy öngerjesztő folyamat: a BKV járatot csökkent, az utasok autóra szállnak, és a BKV hivatkozhat az érdektelenségre, hogy megszüntethessen egy járatot.

Emléxem például, hogy az alig forgalmas Thököly úton a 44-es villamos a megszűnése előtti 1-2 évben csúcsidőben is csak 20 percenként járt! Csoda, hogy az utasok átszoktak a csordában vonuló 7-es buszra?

27

Pocakos, 2005. szeptember 2. péntek, 08:41 (#)

nyelv-ész (26): a villamos és a busz nem ugyanazon vállalathoz (BKV) tartozik? Én is emlékszem, hogy az 1-es busz a Hősök teréről indul keresztül a városon a Kelenföldi pu.-ig. Aztán mikor elkészült a Kacsóh P. lakótelep (meg a felüljáró), akkor a végállomását kivitték oda. Kb. azzal egyidőben hosszabbították meg a kisföldalattit is a Széchenyi fürdő végállomástól a mostaniig. Akkoriban még „hosszabbítottak”! ma meg rövidítenek. Az 1-es megszűnt, pedig az szedte össze az egyetemistákat, és teremetett kapcsolatot a Déli pu.-t mentesítő Kelenföldi-vel. Az 1-es busz és az átszállójegy megszűnésével ugyanennek az utazásnak az ára megduplázódott (kisföldalatti + 47-es, 49-es villamos), és az átszállás miatt az ideje is! Sorra megszüntették a hosszú buszjáratokat (4-es, 5-ös, 6-os, 12-es stb.). Szinte egyedül a 7-es maradt. Van egyáltalán ember- ill. lakosságbarát koncepciója a BKV-nak?

28

Ali, 2005. szeptember 2. péntek, 09:00 (#)

A BKV saját magához képest romlott sokat, egy a kérdést elég jól ismerő úgy fogalmazott, hogy kb. tíz éves megfeszített fejlesztéssel és költekezéssel lehetne elérni -- az 1985-ös szintet. Stsmork mindig Dublint említi, nos, persze, ilyen alapon Albánia is sokkal fejlettebb, mint mondjuk Szomália, minden relatív. Ne tessenek messze menni, csak ide a közelbe, Bécs, Pozsony, Prága belsejébe. Tessék körülnézni Hamsternél, aki gyűjti a jó példákat. Ha Dublint tekintjük alapnak (a főpolgármester és sleppje volt kint tanulmányúton és elmondása szerint pozitív tapasztalatokkal gazdagodott, félelmetes), akkor viszont ne is várjunk semmi jót. Bőven sokat írtam már erről, még itt is.

Az éjszakai közlekedés átalakítása pedig olyan érdem a BKV részéről, ami komoly változást jelent: eddig sikerült ellenállnia a külső kezdeményezésekkel szemben, most megtört. Igaz, nem egy-az-egyben vette át a kész tervet (így az költségesebb is lett, mint eredetiben) és jó három évig tartott a huzavona, de megtörtént, ahogy a 41-es villamos meghosszabbítása és ahogy a 7-es buszok átszervezése is most már valószínűleg meg fog (a 7A és a 73-as gyors pl. összevonásra kerül).

A 44-es (és 67-es) villamos története pedig nem egyedi, valóban a leszoktatás egyik bevett módszere, hogy zsúfolt járatot is addig ritkítanak, míg végül leszoknak róla az utasok...

Kíváncsian figyelem, mit hoz a következő időszak a várhatóan egyre gyorsabban dráguló üzemanyagárakkal. A BKV feje pár napja leült on-line interjúra és arra a kérdésre, hogy miért nem alternatív üzemanyaggal (pl. gáz) üzemelő autóbuszokat szerez be a cég (Debrecenben pl. vannak gázbuszok), azt válaszolta, hogy ez még nem aktuális. Egy autóbusz mostanság akár húsz évet is szolgálhat, nem vagyunk olyan gazdagok, mint az átkosban, amikor a 5-6 év után már selejteztek. Az új Volvókba honnan lesz "kakaó" és mennyiért tíz év múlva?

Budapest viszont meghal tömegközlekedés nélkül, már most több autó mozog csúcsban, mint amit elbír az utcahálózat, a dugók és az aggresszív, járdán, zárt villamossínen, akármin áthajtó sofőr már természetesnek számít. Kérdés, mikor lesz olyan városvezetés, amelyik nem múltból megörökölt nyűgnek tekinti a témát?

29

Ali, 2005. szeptember 2. péntek, 09:05 (#)

27.-re: Ha megépül a 4-es metró Gulyásék tervei szerint, akkor még egy átszállás lesz az egykori 1-es busz útvonala, mert a 4-esről közvetlenül nem lehet átszállni a kisföldalattira, a kiskörúti villamost pedig, ha rögtön megszűntetni nem hagyják, akkor is a DBR iroda tervei szerint inkább a Goldmann tér felé vinnék új pályán, a 47-es és a 49-es nem járna át Pestre, a 49-es egyátalán nem járna.

Ezért (is) téptem a számat a négyrészes itteni sorozatomban.

30

Ali, 2005. szeptember 2. péntek, 09:13 (#)

Kicsit off, de ha említésre került: van Magyarországon olyan város, amelynek fővárosi szemmel is jobb a tömegközlekedése, mint Budapesté. Az utazások 60%-a átszállás nélkül megoldható, a két átszállás pedig kimondottan ritka. A peremterületek kivételével gyakorlatilag nem kell nézni a menetrendet, csúcsban elég gyakran jön a villamos, busz.

Persze ha Budapestet Mezőkövesddel hasonlítjuk össze, akkor valóban a fővárosé a messze jobb szolgáltatás. :)

31

nyelv-ész, 2005. szeptember 2. péntek, 12:49 (#)

#27: Pocakos,

de igen, egy cég, csak míg a környezetbarát, zárt pályán haladó villamos halad, addig a környezetszennyező busz áll a dugóban. Persze a BKV taktikája érthető: a villamossíneket neki kell karbantartania, az utakat meg nem.

Az éjszakai járatok átalakulása valóban előrelépés a korábbiakhoz képest, de ahogy és amennyi idő alatt ez megtörtént, teljes kórképet mutat a BKV-ról. Mindig az a beszólás jut eszembe, hogy a rendszergazda ideális rendszerről álmodik; az ideális rendszer nem tartalmaz felhasználót. Valahogy a BKV is így van: az utasok, meg a járatok mind-mind csak zavaró tényezők, akadályozzák a vállalat működését.

32

Gr0, 2005. szeptember 2. péntek, 16:44 (#)

... mint ahogy az egészségügyben is csak a beteg és az oktatásban is csak a gyerek a hátráltató tényező :)))

Gr0

33

Zuzu, 2005. szeptember 2. péntek, 18:50 (#)

Ja, meg a turisták. Adják oda a pénzüket aztán maradjanak otthon.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork