Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53885 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Bankválasztás 2.

Ervin cikke a Blog rovatból, 2005. október 6. csütörtök, 12:31 | 42 hozzászólás

A múltkori cikkem után adott tanácsaitokat is figyelembe véve eljutottam odáig, hogy a lehetséges új bankok közül csak a CIB maradt állva. Elhatároztam, hogy a citit megtartva egy ideig együtt futtatom és tesztelem a két versenyzőt, aztán hozok döntést.

A CIB már az ily módon intimebbé váló kapcsolatunk első perceiben meglepett - sajnos, pont ahhoz képest, amit ti mondtatok róla.

"Szuper ügyfélszolgálat, várakozásmentes fiókok, remek webes bank" - így szóltak az ajánlások. Ehhez képest a bankba érve üldögéltem egy jó negyedórát, mire az egyik ablakhoz kértek. A számlanyitás egyszerűnek és gyorsnak tűnt; egészen odáig, amíg a leírt nevem és adataim gépbe másolására került a sor, ami viszont harmadszorra sem ment a végig nagyon kedves hölgynek.

A hibák javítása és az eközben gyártott új hibák újbóli javítása körülbelül 20 percet vett igénybe. Eközben megkíséreltük beüzemelni a netes kártyámat és a különféle jelszvaimat, amibe a telefonos rendszer négy alkalommal belebukott. Végül úgy ugrottuk meg a feladatot, hogy jóindulatúan elhittem, hogy a telefon másik oldalán bejelentkező operátor kézi vezérléssel is meg tudja oldani a feladatot az automata helyett úgy, hogy eközben nem szivárog ki hozzá minden titkos kódom.

Türelmes voltam, holott összességében több mint egy óráig léptettek be az ügyfélkörükbe. Péntek délután lévén közben kiürült a fiók. A távolabbi kuckókban két alkalmazott emelt hangon vitatkozni kezdett egymással. Az egyik idősebb, amolyan "OTP-től átigazolt" külsejű hölgymunkatárs fénymásolni próbált, majd a kudarc feletti elégedetlenségének félhangos káromkodással adott nyomatékot.

Végül minden papír a kezembe került, a még fennálló hibák javítására ígéretet tettek, és hazabattyogtam. Azonnal hozzáláttam, hogy a citiből forrásokat csoportosítsak át az új CIB-es számlára, továbbá elkezdtem intézni a közüzemi utalásokat is, amiktől majd olcsó lesz a havidíjam.

A következő hét elején elkattogtam a tényleg tetszetős webbankba, ahol meglepetten tapasztaltam, hogy a számlámról hétfőn reggel azonnal leemelték a magasabb havidíjat. Nem értettem a dolgot, hiszen a számla pénteken bankzáráskor nyílt meg, amely egyúttal szeptember utolsó napja is volt: hétfő reggelig tehát még a GIRO-utalás sem érkezhetett meg, nemhogy a közüzemi megbízások.

Felhívtam a bankot, és megkérdeztem, hogy hogyan gondolják a dolgot. Az operátor elmagyarázta, hogy én még szeptemberben nyitottam a számlát, de ők tört hónapra sosem számítanak díjat. Ha viszont októberi a díj, kérdeztem, akkor miért nem adnak időt, hogy bebizonyítsam nekik, hogy teljesítem az alacsonyabb díj feltételeit? Nos, ő megért engem, de technikailag ez így zajlik.

Mondtam, hogy én viszont kevésbé értem meg a bankot, tudniillik nem arra vagyok kíváncsi, hogy hogyan működik a rendszerük, hanem arra, hogy mi ennek az eredménye. Miért nem közlik semmilyen információs forrásukban, hogy belépéskor vagy nulla idő alatt elintézek mindent, ami ugye lehetetlen, vagy pedig egyből magasabb havidíjjal kezdek, ami ilyen formán nem más, mint bújtatott belépési költség? Azaz, miért büntetnek csak azért, mert már szeptember utolsó napján beléptem, és nem vártam hétfőig? Nem az összeg az érdekes, hanem az elv, próbálkoztam egy elegáns érvvel. Számíthatok-e arra, hogy ha már ő így egyetért velem, akkor a bank visszautalja a levont pénzt?

Abban maradtunk, hogy ezt megírja a CIB illetékeseinek, akik három banki munkanapon belül eldöntik, hogy mi lesz a sorsom. Nem mondtam neki, de könnyen lehet, hogy egyúttal az ügyfélstátuszomról is dönteni fognak.

Zárásként rövid híreink: az új bankkártyám ugyan az általam valaha birtokolt legcsúnyább kártya, viszont bőven a vállalt határidő előtt elkészült és megérkezett. A webbank mai tanúsága szerint az egyik adatelírást még mindig nem javították ki, tehát valószínűleg pórul járnék, ha vásárolni próbálnék a neten.

A CIB tehát a nagy várakozások után elsőre csúnya luftokat rúgott. A jövő hét elején meglátjuk, hogy még tetézik-e ezt, vagy jobb útra térnek. Egyelőre nagyon jó fej vagyok, továbbra is bizalmat szavazok nekik. Amint hír van, jelentkezem.

Update: A cikket tegnap este írtam, és ma reggel már hívott is ugyanaz az ügyfélszolis (vajon huszonnégyóráznak?). Elmagyarázta, hogy az úgy van, hogy a bank egyszer ráterheli a havidíjat a számlára, utána meg levonja, ha ez indokolt, tehát szépen ki fog jönni nekem is a kedvező összeg, ha októberben megugrom a feltételeket.

Nem fogom megugrani, mert a közüzemi szolgáltatók éktelenül lassan indítják a beszedési megbízásokat - az ügyfélszolis még erre is figyelmeztetett, pedig nem lett volna kötelessége - de innentől a CIB legalább korrekten jár el.

Kicsit fellélegeztem, továbbra is nyílt a verseny.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (42)

1

stsmork, 2005. október 6. csütörtök, 15:36 (#)

Aha, ezt a hónapvégi számlanyitást én is megszívtam (szintén a CIB-nél), annyi különbséggel, hogy a papírok töltögetése közben az ügyintéző srácnak eszébe jutott és szólt, hogy ha holnapután visszajövök akkor megtakaríthatok egyhavi számlavezetési díjat, de akkor már azt mondtam, hogy inkább ússzon a pénz, minthogy mégegyszer be kelljen jönnöm a fiókba.

2

napos2600, 2005. október 6. csütörtök, 17:13 (#)

múltkor említetted, hogy a khb-nál nem lehet csak chipkártyával belépni netes bankba. csak szólok most már lehet!:)
sms azonosítás...

3

methan, 2005. október 6. csütörtök, 18:59 (#)

rossz napon voltál rossz fiókban, amennyire látom, ennyi a történeted. a számlavezetési pénzt ugyanis tényleg visszaadják, úgyhogy a cikk erről szóló része egy megalapozatlan félelem leírása, sima hangulatkeltés. magam cibes vagyok és elfogult, évek óta nem jártam bankfiókban (nálam ez igen előkelően súlyozott szempont), szerintem a bank igazán lényeges előnyeit középtávon te is érzékelni fogod, az eddigieket tekintsd lendületvételnek. ezen túlmenően érdemtelennek érzem a magyar felhozatalból messze a legkultúráltabb bankot lehúzó soraidat, amikor olyan hányadék firmák vannak a placcon, mint az otp.

4

eszpee, 2005. október 6. csütörtök, 19:19 (#)

methan, "magam cibes vagyok" - úgy érted ügyfél, vagy alkalmazott? ;)

5

ses, 2005. október 6. csütörtök, 19:24 (#)

methan, a hozzászólásod alapján azt gondolom, hogy nem olvastad például az otp-ről szóló cikkemet; ez azonban nem baj, mert nemsokára új anyaggal jelentkezünk róluk! :)

a "megalapozatlan félelem leírása, sima hangulatkeltés" minősítésed szerintem megalapozatlan félelem leírása, sima hangulatkeltés. eleget voltál már itt nálunk ahhoz, hogy tudhasd: ha nem is közlöny pontossággal fogalmazunk, attól igyekszünk tartózkodni, hogy a leírásaink alátámasztás nélküli anyázásba csapjanak át. a cibről leírt minden szó megtörtént, és az a körülmény, hogy van sokkal rosszabb bank is (mégis, mit gondolsz, miért a cibnél nyitok számlát?), még nem ad okot arra, hogy a cibről csak a rózsaszín dolgokat írjuk le.

ilyen alapon az otp-ről is mondhatná neked egy rajongó, hogy mindig rossz időben vagy rossz fiókban. ez érvnek elég gyenge. ha a cib bizonyít, megírom azt is, ahogy eddig is megírtam, ami tetszett bennük.

6

eszpee, 2005. október 6. csütörtök, 19:25 (#)

Ráadásul blogszinten eléggé benyaltunk a multkor a CIBnek - persze az sem hangulatkeltés volt, csak a személyes tapasztalatok rögzítése.

7

Zuzu, 2005. október 6. csütörtök, 22:49 (#)

Én ma az egyik MKB-s lekötésemet is átvittem az a KHB Bankba, mert elegem lett az alacsony kamatoktól és a magas díjaktól. 1 perc várakozás után kb. 15 perc alatt elintéztem náluk a 3 műveletet.

Az új CIB-es felület nekem nem jön be, sokat kell várni míg "feláll", tegnap a főnököm kb. fél órát szórakozott vele amíg az új felhasználónevet aktiválta, közben már minden jávás programot letöltettek vele a netről, de még akkor sem ment.

Tudom, hogy nem vagyok trendi a KHB-s betéteimmel meg az OTP lakosságimmal, de velük még nem szívtam eddig semmennyit sem.

8

pblue, 2005. október 7. péntek, 10:44 (#)

szerintem az otp netes cucca is tökoké

9

ses, 2005. október 7. péntek, 14:07 (#)

pblue, arra gondolsz például, hogy elindítasz egy műveletet, mire elkezd homokórázni és ötmásodpercenként frissít egy egész irreleváns oldalt, és mondogatja, hogy még dolgozik? hát, legyen a tiéd :).

(egyébiránt céges számlához használom az otp-t és az ilyen bosszantásoktól eltekintve tényleg elketyeg, de a tökoké minősítés azért túlzás sztem.)

10

eszpee, 2005. október 7. péntek, 17:53 (#)

(OTP még) Arról nem is beszélve, hogy az idióta 92 napos visszamenőleges számlatörténet határozottan frusztráló: negyedév zárultával vagy azonnal mentesz egy történetet, vagy muszáj vagy hóközben is tárolni - az egész egy mozdulattal megoldható lenne, ha nem 92 hanem mondjuk 100 napra lehetne visszamenőleg lekérdezni...

11

dani, 2005. október 8. szombat, 10:49 (#)

CIB: huszonnégyóráznak kőkeményen. múltkor feldobtam egy email-kérdést vasárnap reggel, fél tizkor már csörgött a telefon. nem azért mondom, de az ótépénél én már nem egyszer vártam sokszor negyedórákat, hogy aztán az ablaknál ülő "kedves" hölgy elküldjön messzi vidékekre. nekem az volt a ledöbbenés (kb. 1 éve), hogy beléptem életemben először egy CIB-fiók ajtaján, és a biztonsági őr a lehető legkedvesebben megkért, hogy ne haragudjak, de foglaljak helyet 10 percre az egyik (bőr) fotelben, amig lesz üres ablak (akkor még nem volt cédulagép)...

12

tekatana, 2005. október 8. szombat, 11:44 (#)

nekem eddig csak jo tapasztalatom volt a cibbel - barmit, barmikor el tudtam intezni weben vagy telefonon. biztos ok is benaznak (mint eszpee beleptetesenel) de szerintem az ugyfelszolgalatuk nagyon eros. hajnal negykor is kellemes bugo hangon veszi fel a telefont a holgy es abszolut kepben van, barmit kerdeztem. (ellenpeldakent: k&h, nappal, ossze-vissza kapcsolgattak, mig valaki vegre tudott valaszolni)

13

methan, 2005. október 8. szombat, 16:38 (#)

eszpee (#4.), "évek óta nem jártam bankban" - feltéve, hogy nem én vagyok tyler durden, szerinted "ügyfél, vagyok, vagy alkalmazott"?

14

methan, 2005. október 8. szombat, 16:40 (#)

re #5.:
kedves ses (szerintem ez máris gyönyörű)!

az otp-s cuccotokat olvastam, kedveltem nagyon.

a "megalapozatlan félelem" minősítésem azért nem megalapozatlan, mert félelmed, hogy a pénzt nem adják vissza, megalapozatlannak bizonyult, mint azt magad is írod (bár, ha jól értem egyenlőre igéreted van, pénzed nincs). ennek fényében én hangulatkeltésnek érzem részletesen beszámolni arról, hogy az előzetesen beharangozottaktól eltérően elszedik a pénzt, szerintem (de igazad van: te írod a cikket) elegendő az utolsó információd megosztani, a bensődben lezajló közbenső lépések ismertetése, hacsak nem relevánsak, félrevezetőek lehetnek (foglalja össze egy mondatban az olvasott cikket! jó, tehát sest megvárakoztatták, becsapták és elszedték a pénzét). mindamellett: könyörgöm, csak közlöny pontosságú fogalmazásokat ne! köszönöm.

a rossz időben rossz fiókról kérdésben meg nyilván az arányok a döntőek. épp ezért leszögezném, hogy kifejezetten nincs igényem a csak rózsaszín beszámolókra, mert - mint láthatjuk - ez az arányszám a cibnél sem nulla.

kiváncsian várom a fejleményeket.

15

eszpee, 2005. október 8. szombat, 19:11 (#)

methan, hát, ha alkalmazott, akkor kurva jól csinálod. :)

16

ses, 2005. október 8. szombat, 22:22 (#)

methan, azt írod: "a bensődben lezajló közbenső lépések ismertetése, hacsak nem relevánsak, félrevezetőek lehetnek". a lehetnek szó odatételével elérted, hogy nehéz vitatkozni az állítással, hiszen mi *nem* lehet félrevezető :)

mindazonáltal: hogy a túróba ne lennének már relevánsak a bensőmben lezajló dolgok - a saját készítésű újságomban? nem is értem, miről beszélsz.

17

methan, 2005. október 9. vasárnap, 10:11 (#)

most már én sem. az elöbb még megvolt.

18

methan, 2005. december 1. csütörtök, 12:57 (#)

fejlemények?
arról jutott ez eszembe, hogy a világegyetem legjobb böngészőjébe sehogyan sem sikerül bevarázsolnom a cib https-es appletjét. ti, akik nyilván az említett böngészőt használjátok, hogyan ugorjátok a problémát?

19

eszpee, 2005. december 1. csütörtök, 13:29 (#)

methan, igen, nekem sose volt gondom vele.

20

methan, 2005. december 1. csütörtök, 15:22 (#)

úgy érzem elbeszélünk egymás mellett. vagy te érted félre, hogy #18 egy segélykiáltás volt; vagy én, hogy #19 válasz erre (és azt jelenti, hogy mivel sosem volt ilyen problémád, nem tudod, hogyan kéne megoldani). ha az elöbbi, akkor nem zavarok tovább; ha az utóbbi, akkor nincs véletlenül ötleted, hogy 'az ön böngészője nem támogatja java kisalkalmazások futtatását' üzeneten hogyan lehetne túljutni?

21

eszpee, 2005. december 1. csütörtök, 15:27 (#)

methan, az utóbbi, tehát (mivel nekem mindig is ment) gőzöm sincs róla, hogy mitől nem megy valakinek.

esetleg friss java környezet? nem tudom, tényleg, sajnálom.

illetve egy nagyon lamer tipp: F12 és Enable Java?

22

methan, 2005. december 1. csütörtök, 15:33 (#)

na, addig azért eljutottam. mindegy.

23

ses, 2005. december 1. csütörtök, 16:06 (#)

methan, nekem a cib szintén mindig ment minden trükk nélkül, viszont másik java-alkalmazással előfordult hasonló. ilyenkor a java frissítése segített; egy ideje aztán már autoupdate-en van az is.

24

Zuzu, 2006. január 11. szerda, 12:09 (#)

Elegem van a CIB-es online bankolásból! Opera böngészőt használok amit állandóan lefagyaszt kilépéskor. Maga az ablak felső része pedig úgy vibrál mintha a 220-at vezették volna belé.

25

ses, 2006. január 11. szerda, 12:38 (#)

Zuzu, tényleg kínos valami az Operán a CIB online bankban. Egy tipp - nem megoldás, de workaround :) - belépni lépj be normálisan, viszont ne lépj ki, hanem egyszerűen zárd be azt a fület az Operában. Úgy nincs probléma.

Lehet, hogy érdemes írni nekik, eszpee múltkori problémáját is megoldották - de lehet, hogy a hiba az Operában van.

26

Zuzu, 2006. január 11. szerda, 13:01 (#)

Ses, köszönöm. Még fent van az Explorer, kipróbálom, hogy ott normálisan működik-e, és ha igen írok nekik!

27

ses, 2006. január 11. szerda, 13:17 (#)

ok, majd mondd meg, mit válaszolnak!

a saját tapsztalat szerint IE-n és FF-on nincs gond egyébként; ebből gondoltam, hogy az Opera lehet a ludas.

28

Zuzu, 2006. január 11. szerda, 15:23 (#)

Indul a stopper!
Írtam, mert IE alatt tényleg nem volt probléma.

29

stsmork, 2006. január 11. szerda, 16:01 (#)

Én Opera alól használom a CIB Online Bankot és nem szokott gond lenni vele. Előfordult már, hogy lefagyott (nem az egész böngésző, csak az online bank ablaka), ilyenkor a jáva konzolon szépen ki volt írva, hogy "out of memory error". Ezt az Opera újraindításával sikerült elhárítani.

30

methan, 2006. január 12. csütörtök, 14:41 (#)

pontosan ugyanaz a problémám, mint zuzunak: belépéskor villog-szenved, mint állat, kilépéskor minden egyes esetben (tehát igen megbízhatóan) azonnal lefagy (az opera, nem az ablak); megfejelve azzal, hogy a a belépés elötti kódgenerálás otthon operával háromszor annyi ideig tart (olyan hülyén éreztem magam, miközben 10-12 másodpercen keresztül rángattam az egeret - aztán kidolgoztam egy méltóságteljesebb technikát, lassan köröző mozdulatokkal, azóta jobb), mint az irodában explorerrel (pedig a sávszélességen is van egy kettes szorzó az otthoni javára). ses javaslata működő megoldás a kilépéskori problémára; egyébként én is írtam nekik egy hónapja a tárgyban, visszaírtak, hogy nézik.

31

Zuzu, 2006. január 12. csütörtök, 17:07 (#)

Megjött a válasz:

Kérem próbáljon meg letölteni az alábbi linkről egy régebbi java verziót (pl:1.4.2).

http://java.sun.com/products/archive/
Ez valószinüleg, megoldja a problémát.

Nem oldotta meg, marad az IE. Különbes villogás és lefagyás, ma minimum 4x.

32

Boca, 2006. január 12. csütörtök, 18:40 (#)

Mi a véleményetek arról, h a Citibank hitelkártya éves megújításakor tulajdonképpen minden évben 1 éves hűségnyilatkozatot töltök ki burkoltan, mert ha év közben le akarom mondani a szolgáltatást, nem jár vissza a kártyadíj arányos része. Most még hónap végéig gondolkozhatok, bár tuti lemondás lesz a vége, mert most már a betéti kártyájukkal is vásárolhatok (nem beszélve konkurrens bankok kártyáiró...)

33

Author Profile Page NagyGa1, 2007. május 11. péntek, 04:11 (#)

Van valami update a Cibbel kapcsolatban?

Ismét felhúztam magam az OTP-n. Hétfő reggel utaltam szingapúrból USD-t magyar forintszámlára, csütörtökön érkezett meg.
Ha az usába utalok, a reggel elküldött este már megjelenik a brókerem számláján. (Tehát mind a bank, mind a bróker feldolgozza addigra.)

Kérdés:
Van-e olyan bank Magyarországon, aminek nem 4 napig tart a feldolgozás, vagy ez valami helyi specialitásból adódig (bankok közti elszámolás)?

34

Dr. Minorka, 2007. május 11. péntek, 10:51 (#)

Hogy ha a magyar bank egy nagy nemzetközi csoport tagja akkor nem tart 4 napig. De akkor is lassabb a magyar bankrendszer. Teendő: Keress Szingapúrban egy olyan bankot, amelynek Szingapúrban és Magyarországon is van cége, és ott indítsd az átutalást (ha ennek van értelme - díjak, stb.), mert így csak 2 lépcső. Plusz, ha máskor is akarsz utalni, akkor kérdezed az OTP-nál, hogy mi a legrövidebb út az utaláshoz Szingapúrból.

35

Author Profile Page NagyGa1, 2007. május 11. péntek, 11:49 (#)

"OTP-nél, hogy mi a legrövidebb út az utaláshoz Szingapúrból"

:DDD

36

Author Profile Page NagyGa1, 2007. május 11. péntek, 11:52 (#)

Rere:

"kérdezed az OTP-nél, hogy mi a legrövidebb út az utaláshoz Szingapúrból"

:DDD

37

Dr. Minorka, 2007. május 11. péntek, 12:15 (#)

Ezen feleslegesen kacarászol:
Budapest, OTP-fiók, megkérdezni kecses fizikai valódban a tisztviselőtől, hogy utalni szeretnél Szingapúrból, mi az ottani levelező bankjuk.

38

Dr. Minorka, 2007. május 11. péntek, 14:09 (#)

Mivel a környékén jártam, megkérdeztem az OTP-fiókban.
Szingapúri kapcsolatuk: JP Morgan Chase, és a Bank of America.

39

Author Profile Page NagyGa1, 2007. május 11. péntek, 16:28 (#)

Köszönöm szépen.

Nem néztek rád furcsán? :)

40

gargoyle, 2007. május 11. péntek, 17:01 (#)

minorkanak teljesen igaza van, a bankok gyakran automatikusan a lokalis partnereiken keresztul utalnak, ami tobb (2-3-4) lepcsovel is meghosszabbithatja az utalasi lanc hosszat, a koltsegeket is emelve. ha viszont, mint o is tette megkerded a kozvetlen kapcsolat nevet es kered hogy rajtuk keresztul utaljak a lovet, akkor sok idot/penzt sporolsz ezen

mondjuk a 17. keruleti rovid u. 176 szam alatti otp fiokban tenyleg furcsan nezhetett segithetekgizikevagyok a kerdes hallatan :D

41

Dr. Minorka, 2007. május 11. péntek, 17:35 (#)

NagyGa!
Hogy tudd!:)) 20 perc várakozás, utána elmondtam, hogy mit a karok. Erre nagyon érdekesen nézett rám, elment tájékozódni, újabb húsz perc. Visszajött egy cetlivel, rajta 2 telefonszám és egy faxszám. A telefont nem vették fel. Én felajánlottam, hogy majd én felhívom őket. Mondta, hogy titkosak:) Végül összejött (csak otthon kellett egy kicsit guglizni, hogy mit is írt fel nekem, mert nem tudott angolul, pl. Chase helyett Hasep:)) Én közben azon a hölgyön szórakoztam aki kalapban, bundában, és mezítlábas szandálban lődörgött ott, a kb. 24 fokban. Hrabal idézve ez egy poétikus délután volt...
Komolyra fordítva a szót, ha gyakran utalsz, akkor célszerű Citibaknál, vagy más olyan világcégnél számlát nyitni, amelyiknek itt és ott egyaránt van fiókja.

42

Author Profile Page NagyGa1, 2007. május 12. szombat, 03:12 (#)

A Citinél volt számlám 8 évvel ezelőtt. Mivel az OTP-nél is volt, teszteltem a kettőt. Egyszerre utaltam mindkettőre egyforma összeget.

Az időeredményre sajnos már nem emlékszem, de 7 forint különbség volt dolláronként az érkezett pénz / feladott pénz arányt számolva, az OTP javára...

Nagyon ritkán utalok haza, és nem is vagyok egy árérzékeny, de azért ezt konkrétan hülyeügyfél megsarcolásának éreztem a Citi részéről, meg is szüntettem a számlámat.

Azt még hozzá kell tennem, hogy az OTP mostani váltási árfolyama majdnem teljesen megegyezett a Google által adott középpel, plusz levontak 25 USD kezelési költséget. Ezt a részét kimondottan korrektnek érzem, csak a 4 nap az sok.

(Négy napig nem volt internet Albertirsán emiatt, nekem meg gmail elérésem a cégtől, mert kiesett a már leírt külső proxy gép. :) (http://kispad.hu/torokgeek/200703/hogyan-menjunk-at-ceges-tuzfalon.html))

Végülis nem lehetnek annyira rosszak az OTP irodái, ha van aki hobbiból jár oda. :)


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork