Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53959 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Lúzer

Balage cikke a Blog rovatból, 2005. november 10. csütörtök, 16:44 | 34 hozzászólás

Képzelj el egy nyelvtanfolyamot, ahol a tanár az első órán hosszasan taglalja az illető ország történelmét. Ezt követően minden óra azzal kezdődik, hogy szépen leadja az aznapi tananyagot, majd kiosztja az előre elkészített munkalapokat megoldott (!) feladatokkal, amit közösen végignéztek, pontosabban ő mondatról mondatra elmagyarázza, hogy az egyes esetekben miért az a jó megoldás, ami. Kérdezni bármikor lehet, készségesen válaszol. Gyakorolni viszont csak magadban, és persze órán kívül, például otthon, bátran! A tanfolyam két harmadánál új tanár jön, ő tanítja a társalgást. Azzal nyit, hogy tisztában van vele, hogy kollégájának módszerei talán nem elég hatékonyak, és ő nem is ért vele teljesen egyet, és nem is így tanít, de hát ez van. Aztán nagyon rövid belül kiderül, hogy társalgás az nem lesz, mert a nyelvből az égvilágon szinte semmit nem tudtok.

Na, így jártam a PHP-val.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (34)

1

pblue, 2005. november 10. csütörtök, 16:49 (#)

most nekem nemjött át valami metafora, vagy te tényleg tanfolyamon tanultad a php-t?!?

2

balage, 2005. november 10. csütörtök, 18:35 (#)

Na most annak mélatása, hogy alapvetően helyből lúzer mindenki, aki tanfolyamon tanulná (!) a PHP-t, az jelen esetben a halottba való erős belerúgásnak számítana, ezért ezt szerintem most hagyjuk ki.

A válasz egyébként: igen.

3

Blogadmin, 2005. november 10. csütörtök, 18:51 (#)

Egek... Nem is tudtam, hogy van olyan. Azt hittem, csak a középiskolákban fordulhat ilyen elő.

4

balage, 2005. november 10. csütörtök, 20:12 (#)

Mármint mi? PHP tanfolyam? Srácok, én megértem, hogy ti annyira ruleztek, hogy anyukátokból már úgy bújtatok ki, hogy tudtatok PHP-ben proramozni. :-) Ez klassz, nagyon irigylem. Én ebből a szempontból suxxolok.

Egyszerűen arról van szó, hogy az EU keretében lehet továbképzésre pályázati pénzeket nyerni, a melóhelyem így is tett. Megkérdezték, mit akarok tanulni, de megmondták, hogy hol. Megnéztem a lehetőséget, és a PHP+SQL párost vonzónak találtam. Ez a történet háttere.

Vegyük azonban észre, hogy a történet nem erről szól.

5

akakij, 2005. november 10. csütörtök, 20:26 (#)

Mi az "orszag", melynek a tortenelmet elmondta es mi a tarsalgas?

6

tybalt, 2005. november 11. péntek, 10:18 (#)

Gondolom php ország történelme, a társalgás meg az, amikor már irogat is programokat, nem csak a száraz elméletet gyúrja.

Esetleg valami io művelet. De ahhoz, hogy ezt valaki társalgásnak hívja, nagyon kockának kell lenni :)

7

wice, 2005. november 11. péntek, 13:26 (#)

vagom, h ha mar a munkahely befizet vmi tanfolyamra, akkor azt nem lehet kihagyni, es meg az is elofordul, h nemelyik tanfolyam telleg jo. viszont php-t folosleges tanfolyamon tanulni, ha tudsz vmilyen normalis nyelven (monnyuk javaban v c-ben) programozni, akkor tokecceruen megertheto. (leszamitva azt, h mivel ez egy scriptnyelv, ahol a kod erosen otvozodik a html-lel, ezert kell egy kis ido, amig aklimatizalodik az ember a koncepciohoz.) ha (hozzam hasonloan) a tutorial stilusu nyelvtanulast jobban szereted a referenciaban turkalasnal, akkor ajanlom a "tanuljuk meg a PHP5 hasznalatat 24 ora alatt" c konyvet (5500 ft). nagyon jol vegigveszi az alapokat, kicsit belemegy a melyvizbe is. aztan meg mar magadtol is mehetsz tovabb.

az SQL alapszintu hasznalata meg olyan ecceru, h kb husz oldalba ossze lehet foglalni. es ennel tobbet egy sima (ertsd: nem adatbazis-) programozo altalaban nem is hasznal belole.

8

eszpee, 2005. november 11. péntek, 16:51 (#)

"mivel ez egy scriptnyelv, ahol a kod erosen otvozodik a html-lel" - a scriptnyelvből ennek maximum a lehetősége következik, de normális körökben ujjal mutogatnak arra, aki keveri a kódot a megjelenítéssel.

9

Blogadmin, 2005. november 11. péntek, 16:57 (#)

Hát, a történet nem erről szól, de ez az érdekes, nem a történet... Amúgy én nem úgy bújtam ki anyámból, hogy tudtam PHP-ül, sőt még most se tudok.
De akkor se gondoltam volna, hogy valaki ezt tanfolyamon tanulja. Veheted sértésnek is, hogy nem tudtam ilyet, bár nem tudom, hogy mi ez a szuperérzékenység. Én nem szabadkoznék.

10

Alfi, 2005. november 11. péntek, 17:38 (#)

Balage,
Van aki hátránnyal születik és hajlandó ledolgozni a hátralékát.
És ez a lényeg.
A Jóisten nem mindenkinek ad szépséget,erőt,értelmet,jó körülményeket.
Van akinek ezért megkell küzdenie és saját magának kell saját magát megítélni.
Ha a Maslow-féle szükségletpiramis V.ik
szintjét nézem ezt úgy hívják Önmegvalósítás.

11

eszpee, 2005. november 11. péntek, 17:42 (#)

Alfi, mi a faszról beszélsz már megint?! Most komolyan, Balage hátránya, hogy szarok voltak az oktatói?! Vagy az oktatóra értetted?! Vagy mi van?

12

Alfi, 2005. november 11. péntek, 17:48 (#)

eszpee,
különbség van a között,hogy milyen hozzáállással megyek el egy kurzusra.
Aktiv,céltudatos,kereső,kutató aspektussal.
Vagy passzív,figyelő,motivációnélküli
lúzerként.

13

Alfi, 2005. november 11. péntek, 18:00 (#)

A szavak sokat kifejeznek egy ember irányultságából.
Valaki tanul valamit
komolyan veszi a tanulást
simán veri az évfolyamot
görcsöl kegyetlenül,de próbálkozik....
hülyéskedik,nem veszi komolyan
játszva megtanulja
imádja csinálni
szüksége van rá,hát belehúz rendesen
erre tette fel az életét
kell neki a munkájához
enélkül nem kap állást
Az új helyemen többet várnak tőlem
stb,stb.
Ezer oka van annak ki miért vállal egy továbbképzést.

14

eszpee, 2005. november 11. péntek, 18:05 (#)

Alfi, a 12-es hozzászólásod túl egyértelmű volt, és muszáj volt korrigálni? :)

15

Alfi, 2005. november 11. péntek, 18:09 (#)

eszpee,
igen, éreztem elszaladt velem a ló.:-)))

16

pblue, 2005. november 11. péntek, 18:12 (#)

wicevel ezzel kapcsolatban már úgyrémlik volt egy csörténk, de aki nem a www.php.net-en hozzáférhető MAGYAR NYELVŰ php dokumentációból tanul php-t, annak napalm napalm napalm! balage, én bevállallak php+sql magantanítványnak a pénz feléért - üzenem a cégednek ;)

17

wice, 2005. november 11. péntek, 19:44 (#)

igen, mik, volt mar egy csortenk, akkor is megmondtam, h fasz vagy, ugyhogy most mar csak ismetelnem magam.

jaes, eszpee: aruld mar el, hogyan kerulod el, h a html keveredjen a php-val, amikor a php-val allitod elo a html-t. mer en nemtalalom sehol ezt az infot.

18

eszpee, 2005. november 11. péntek, 20:27 (#)

wice, a php-t nincs szerencsém ismerni, de más scriptnyelvet van, ott alap, hogy egy bizonyos szint fölött template-rendszert használ az ember megjelenítésre.

PHP-ra ezt hallottam okosoktól: http://smarty.php.net/ szóval ott se hiszem, hogy lehetetlen lenne szépen dolgozni.

Persze gányolni majdnem mindenhol lehet.

19

pblue, 2005. november 11. péntek, 20:38 (#)

én már láttam smartyval megvalósított _egyszerű funkcionalitású_ siteot. félórás küzdelem volt egy plusz mondatot beszúrni egy helyre (mire átláttam a rendszert). szóval a php (és egyéb "webes" scriptnyelvek) esetében teljesen egyszerű feladatoknál igenis kötelező a htmlbe ágyazni. hiszen pont így használod ki ezek egyik erősségét. azt, hogy ez mennyire powerfull feature, misem bizonyítja jobban, hogy az egy nagyságrenddel professzionálisabb felhasználásra szánt jsp-nél, hogy mindemellett persze tartsák magukat a megjelenítés és a kód különválasztásának dogmájához, mindenféle jsp specifikus és custom tageket és taglibraryket vezettek be, amikkel gyakorlatilag a háttérben húzódó dinamikus funkcionalitást éred el. ennek a logikája, hogy a frontend csapatban a gui fejlesztőnek nekelljen egyben értenie a java kódhoz is, a java kódernek meg a markuphoz. deha egyedül dobsz össze valami egyszerűt, akkor miért is ne?

20

pblue, 2005. november 11. péntek, 20:40 (#)

kimaradt egy lényeges gondolat: szóval miafasznak pluszban saját custom template-ekkel szarakodni, amikor a markup + beágyazott kód maga a tökéletesen megvalósított template?

21

eszpee, 2005. november 12. szombat, 08:21 (#)

"teljesen egyszerű feladatoknál igenis kötelező a htmlbe ágyazni" ill. "deha egyedül dobsz össze valami egyszerűt, akkor miért is ne?" - persze, ezt hívják gányolásnak, mindenkivel előfordult már, és elő is fog. :)

de komolyan, én kis feladatokra is template-ezek, és megéri. pár éve írtam egy scriptet, ami felviszi a paraméterben megadott domainnevet a dns szerver konfigjába, létrehozza a zónafile-ját, postmaster@ és hostmaster@ címeket, stb. a configfile-ok módosításához külön template-eket használtam, így maga a program kb 1 képernyőnyi maradt, plusz 3-4 apró template file. amikor másodlagos dns-t váltottunk, már rég nem emlékeztem, hogyan működött a program (csak használtam), de 2 perc alatt megvolt a zone.tmpl.txt file, amiben átirtam az IP-t, és kész.

" a markup + beágyazott kód maga a tökéletesen megvalósított template?" - addig, amíg csak a programozó dolgozik a rendszeren. ses többször designolt már template oldalakat, de kódot nem adnék a kezébe. :) (és szerintem emiatt ő se haragszik)

de visszaveszek, persze, ha valakinek kényelmesebb mindent egybe írni, hajrá, csak wice első felvetése picit felidegesített, miszerint a szétválasztás nem hogy követendő, de meg se valósítható.

A jövő egyébként meg webes környezetben úgyis ez lesz, ideje megszokni: http://en.wikipedia.org/wiki/MVC :)

22

ses, 2005. november 12. szombat, 11:16 (#)

eszpeet támogatom - egyáltalán nem haragszom! főleg, ha így elkerülhető, hogy csak programozó dolgozzon a rendszeren - beleértve a designt is :D

23

pblue, 2005. november 12. szombat, 13:40 (#)

eszpee, ses, dehát pont ezt írtam, olvassátok vissza. úgy látom, hogy egy kérdésben van vita közöttünk: ha egyedül dolgozik az ember apró feladatokon, és nem választ szét, azt minek nevezzük :)

24

wice, 2005. november 12. szombat, 19:06 (#)

eszpee, mielott felidegesited magad (vigyazz a vernyomasodra!), ez csak egy egyszeru kerdes volt. en magam is ugy ereztem, mikor a php konyvet olvastam, h egy kicsit idegesito ez az osszefolyas kod es html kozott, de sehol se lattam emlitve, h el lehet ezt kerulni.

monnyuk a smartyt nezegetve meg mindig nem vilagos nekem, hogyan tud monnyuk egy webdizajner megcsinalni vele egy oldalat ugy, h abba a programozonak mar ne kelljen belenyulnia. persze lehet, h ez nem igy mukodik, mittomen.

25

eszpee, 2005. november 12. szombat, 21:04 (#)

pblue, igen: én gányolásnak hívom, de nevezzük mondjuk tákolásnak, barkácsolásnak, nincs vele semmi baj. Sőt, megvan az ideális elnevezés: fejlesztési időre optimalizált kód. :)

wice: általában nálunk úgy megy, hogy strukturált HTML template-eket kap a designer a programozótól, és abból tud általában visszacsatolások nélkül dolgozni, így csak a kész rendszerben ér össze megint a kód és a megjelenés.

26

nyelv-ész, 2005. november 13. vasárnap, 17:10 (#)

# 10 - Alfi:

teljesen igazad van. Aki tanulni akar, annak mindegy, mit és hogyan tanítanak. Kellő motiváltság mellett nem számít az iskola, a tanár, a tananyag.

Az erős akarat legyőzi még a valóságot is.

Előző életemben én is így voltam a római pápa, meg a pozsonyi csodarabbi.
Egyszerre!

27

Alfi, 2005. november 13. vasárnap, 17:47 (#)

Oké nyelv-ész, veszed az adást.:-)))

28

Alfi, 2005. november 13. vasárnap, 18:22 (#)

Nyelv-ész,
ezt a könyvet érdemes elolvasni
jó motivációs anyag
http:/www.szepi.hu/irodalom/jonathan/jonatan1.html

29

Alfi, 2005. november 13. vasárnap, 18:26 (#)

Bocs,így már jó lesz.:-)))
http://www.szepi.hu/irodalom/jonathan/jonatan1.html

30

balage, 2005. november 15. kedd, 07:21 (#)

Sorry, hogy eltűntem, de sértődés nem volt egy pillanatra sem, mint azt a smiley is mutatta. Egyébként pedig egy percig sem vitatom a saját felelősségemet abban a tekintetben, hogy odáig nem jutottam el, hogy egyáltalán felrakjak otthon egy Apache-ot. A motiváció hiánya, ahogy többet jól rátapintottak. Öhm, ti miről is vitatkoztok?

31

Alfi, 2005. november 16. szerda, 12:34 (#)

Arról, hogy nem lehetsz egyszerre merev,hajthatatlan,dogmatikus,keményen odacsapó,végsőkig helytálló és laza,könnyed,rugalmas,humoros,játékos figura az élet színpadán.:-)))
Nyelv-ész ezt a két egymásnak ellentmondó és másféle viselkedést,kapcsolatrendszert felvállaló karaktertípust akarta érzékeltetni az éltala említett két prominens személyiségre való hivatkozással.Bravó:-)))
És teljesen igaza van.
egyébként nekem erről inkább a Nándorfehérvári hős Hunyadi János jut az eszembe és Mark Twain kölyökhőse Tom és lúzer barátja Huckleberry Finn akik élvezték a kölyöklét összes örömét.Nagy kópék voltak őkelmék.:-)))
Hiába na,nem vagyunk egyformák.

32

Alfi, 2005. november 16. szerda, 12:38 (#)

nyelv-ész,
bocs a paradoxonért, hogy egy hiteles történelmi személyiséget összehasonlítok egy könyv szereplőjével,de hirtelen ez jutott eszembe.

33

nyelv-ész, 2005. november 16. szerda, 19:33 (#)

#31 - Alfi:

...de neeem... csak egy poén akart lenni válaszul arra a zagyvalékra, amit összeírtál.

Persze írhattam volna olyat is, mint a ##11-ben eszpee.

34

Alfi, 2005. november 17. csütörtök, 08:59 (#)

Érdekel?Kifejtsem bővebben is?:-)))


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork