Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53959 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


A Kodak is logót cserél

Ervin cikke a Blog rovatból, 2006. január 8. vasárnap, 03:03 | 25 hozzászólás

Kodak logókŐk leginkább ezt jelentették be a las vegasi CES-en; ugyanott, ahol a Google-től vártuk a durranást, hiába. Nyilván kikutatott, megtesztelt, alaposan fókuszcsoportozott döntést hoztak, ahogy a tankönyvben írják; de szerintem ennek ellenére tragédia, amit összehoztak. Ti mit gondoltok?

Ja, és hogy miért "a Kodak is"? Azért, mert az Intel nemrég ugyanezt követte el.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (25)

1

tms, 2006. január 8. vasárnap, 03:19 (#)

Béna, úgyhogy népszerű lesz.

2

Kelt, 2006. január 8. vasárnap, 09:48 (#)

Az ötlettelen elég jól leírja az új Kodak logót.
Az intelé viszont tetszetős lett.

3

ant, 2006. január 8. vasárnap, 10:38 (#)

Letisztult?

4

Ali, 2006. január 8. vasárnap, 11:27 (#)

Az Intel a magyar tejeszacskó-tartóról koppintott, a Kodak egyszerűen fantáziátlan vacak. Utóbbiról az jut eszembe, hogy van nekem két majdnem tíz éve megírt 1x-es írható CD-m, amit ők gyártottak és még mindig gond nélkül olvasható, úgyhogy örök harag, hogy abbahagyták a gyártást, nem is fogok többet Kodak CD-t venni. :)

5

eszpee, 2006. január 8. vasárnap, 11:30 (#)

A Kodak Gold Ultima CD-R-ek tényleg legendásan jók voltak, én is sajnálom, hogy leálltak velük.

6

mr m, 2006. január 8. vasárnap, 12:41 (#)

nem tudom mi kesztethette a kodakot, hogy egy igen ismert, jolbevalt logot lecsereljenek, raadasul olyanra amiben 0 kulonleges, felismerheto jegy van

7

Boca, 2006. január 8. vasárnap, 13:07 (#)

A tragédia az, h lecserélték bármire, nem az, h erre. De inkább az ő tragédiájuk, nem a világé.

8

Ali, 2006. január 8. vasárnap, 13:22 (#)

Boca,
Amerika egyszerű gondolatok mentén működik: pl. ami régi, az szar, le kell cserélni, a lecserélés is ad munkát pár embernek. :) Egyébként szerintem jogos is, hiszen mi köze a mai Kodaknak a régihez? Vagy a mai HP termékek minőségének a régiekhez? Hosszan folytathatnám még a sort, sajnos...

9

Zuzu, 2006. január 8. vasárnap, 13:54 (#)

Talán, mert úgy gondolták, hogy elavult és azonosulni kell a kor által diktált divatos irányzatokkal? Hol van már a szines-csicsás Apple alma? Mára már minden egyen kékes fényben foszforeszkál...

10

Myreille, 2006. január 8. vasárnap, 14:49 (#)

Valószínű felment a sárga festék ára, ezért spórolni akartak, vagy arra játszanak, hogy milyen nagyszerű döntés lesz néhány év múlva visszahozni a régi, bevált logót.

11

Sehonnani Bitang, 2006. január 8. vasárnap, 15:17 (#)

10: Akkor mint grafikius jelenem nem sikerült :P

12

Kelt, 2006. január 8. vasárnap, 15:26 (#)

#9 Zuzu
Szürke inkább az a kék. A dobozokon, prospektusokon, de még az apple weboldalán is szürkén szerepel a logó.

13

Myreille, 2006. január 8. vasárnap, 18:13 (#)

Sehonnani Bitang Grafikus, úgy örülök Neked, végre egy szakember, aki megfejti a titkot: miért szebb és divatosabb az új... ;)

14

Zuzu, 2006. január 8. vasárnap, 19:39 (#)

Na jó, decens szürke.

Egyébként ugyanez történt egyik hazai sw fejlesztő cégünknél aminek a logója (nem véletlenül) hajazott az Apple Macintoshéra, nos ott a logóváltás indoka az volt, hogy meg kell felelni a kor modern trendjeinek, mert hogy már elavult a régi dizájn. Igaz, nem lett rosszabb, de persze egy csomó pénzt elszórtak erre...

15

Boca, 2006. január 8. vasárnap, 22:43 (#)

"Igaz, nem lett rosszabb"...

Ez a mai világban már jó eredménynek számít.
Ami a céget és logóját illeti, ma már gyakorlatilag csak név van, logó nincs, azt is lekoptatták. Ez a lépés tudomásom szerint már nem került túl sokba.

16

Zuzu, 2006. január 8. vasárnap, 23:02 (#)

Boca, tényleg! És micsoda flash cuccok vannak fent. Tsodálatos! Fántásztikus!

17

ferenc, 2006. január 9. hétfő, 07:38 (#)

Zuzu,

a sw ceg logocsereje - specifikusan pedig a typografia igen gyenge es unalmasra sikerult - ez a viziohiany jele. A tetteseknek mar hire hamva sincs, az unalmas microsoft szintu vizualok ottragadnak.

Az Intel-e sem egy asz, de naluk nem fog szamitani nagyon, mert egyebkent a business jol megy. A sw cegnel sem nagyon szamit -csak sajnalatos- a kodaknal a legnagyobb bukta, hiszen ok madeinchina tomegszart forgalmaznak a branding erejukkel.

De hat a fafejeknek a boardroomban valahogy meg kell indokolni hogy miert kapjak a ceg atlagfizetesenek 500 szorosat, nem csak allhatnak ott mint akit tokonrugtak.

szerintem a dugohuzo melyrepules naluk gyorsulni fog egy darabig...

ses -neked mi a velemenyed a kodak regi es uj logojarol?

egyebkent szerintem a FIAT jot huzott a retro logoval, es a kodak meg a legrosszabbkor kezdte el szetverni a vizualis brandinget, ha meg most akartak valtoztatni akkor keresgelhettek volna meg.


szerintem az intel-nek csak az "inside'-ot kellett volna lekoptatnia, es o is jobban jart volna a retro-sitassal, de hat naluk nem nagyon szamit.

18

ferenc, 2006. január 9. hétfő, 07:51 (#)

egyebkent szerintem a kodakosok csak arra figyeltek hogy ne csinaljanak masmilyet mint az intel okosai (szuper sans serif, ahol a szarakat is kerekitik - semmi extra a betukon kivul) a boardroomban meg senki nem mert felallni, mert akkor tole kertek volna jobb otletet--- lol

19

ses, 2006. január 9. hétfő, 10:17 (#)

ferenc (17), én leírtam a véleményemet a cikkben: szerintem tragédia. :) Volt egy (szvsz) igen szép, régi, időálló logójuk, és egy tipográfiával ügyeskedő, amatőr hangulatú valamire cserélték.

20

ferenc, 2006. január 10. kedd, 05:15 (#)

egyetertünk :)

és akkor még nem is beszéltünk a sw fejlesztő cégről ;)

21

ses, 2006. január 10. kedd, 07:07 (#)

igen, azt is sajnálom.

22

Zuzu, 2006. január 10. kedd, 09:45 (#)

Én is.

23

Tamás, 2006. január 31. kedd, 13:44 (#)

Amúgy mit befolyásol az hogy milyen a logója? Attól a termékei ugyanolyanok maradnak...

24

ferenc, 2006. január 31. kedd, 17:30 (#)

valoban. nem szamit.
es ha kitalalsz egy jobb egerfogot, az emberek csapast vernek a hazad fele vezeto uton, nem szamit hogy milyen nehez megkozeliteni, es ozonleni fognak.
aha.

25

ses, 2006. január 31. kedd, 22:36 (#)

Tamás, hogy milyen a logója, az leginkább azt befolyásolja, hogy milyen a logója. :) Magáról a logóváltozásról szólt a cikk, nem ennek különféle hatásairól (kivéve persze a rám gyakoroltat).


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork