Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53894 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


ORTT - szolgálunk és védünk

eszpee cikke a Blog rovatból, 2006. január 2. hétfő, 18:01 | 31 hozzászólás

Bekeményítene az új médiatörvény - írja az Origo a Népszabadság nyomán, nézzük, mit terveznek a mi pénzünkből, értünk, nekünk.

Sem a közszolgálati televízióban, sem a rádióban nem engedélyeznék a reklámokat, és az adók finanszírozását hat évre előre, törvényben biztosítanák [...]

Gratulálok, ez biztosan segíteni fogja a köztévé anyagi helyzetének megerősödését. Nyilván az aktuális vezető is maximálisan érdekelt lesz a törvény által garantált apanázs elköltésének racionalizálásában, valószínűleg senki nem fog a jövőben ezekből a pénzekből tovább gazdagodni.

[...] Az ORTT felkérésére 140 millió forintból elkészített dokumentum [...]

Ezt nem is kommentálnám, mindenki számolja ki, mennyibe kerül egy lélegeztetőgép.

[...] gyerekműsor előtt nem lehetne reklámot sugározni, és letiltanák a korhatáros alkotásokat népszerűsítő előzeteseket is ebben a műsoridőben. [...]

Haha. Mi az a gyerekműsor? Mi az a reklám? Hány helyen lehet ezt kijátszani? Egyáltalán: van bárki, aki el tudja képzelni a szitut, miszerint szegény kissrác életében először a Dagobert bácsi és a Teletubbies között lát mondjuk felrobbanó autót? Illetve a régi mantra: ha már, akkor a hiradó miért nem korhatáros?

[...] Egy új szervezetet, a Pártatlanságot és Kiegyensúlyozottságot Felügyelő Tanácsot is létrehoznának [...] Az elképzelés szerint testület tagjait egyenlő arányban nevezné ki a köztársasági elnök a parlamenti pártok jelöltjei közül. [...]

Örülök, hogy sikerült megtalálni a garanciát a pártatlanságra! Jobbat nem is tudok elképzelni. Nézzünk egy valószínűsíthető forgatókönyvet: májusban bekerül a parlamentbe az MSZP és a Fidesz, más senki. Tök mindegy, hogy milyen aránnyal, vagy ki nyer. Már most is döntésmegosztásokról pletykálnak "most engedtünk, legközelebb ti engedtek" vonalon, képzeljük el, mi lesz ezután. Nem kapcsolódik szorosan ide, de az egyébként valószínűleg elmebeteg Sugár Meliton jut eszembe, figyeljünk oda májusban, mert isten óvjon minket egy nagykoalíciótól.

[...] Az új testület akár egy hónapos adásszünettel is büntethetne, és nem csak a csatornát, hanem felelős vezetőit vagy éppen az újságírókat is eltilthatná akár 30 napra is. [...]

Mégis, mitől tilt el? Az adott csatornán való szerepléstől? Közreműködéstől? Fizetéstől? És ezt így hogy?!

[...] A tanács döntései ellen nem lehetne fellebbezni, csupán felülvizsgálatot kérni. [...]

Így is van, minek annyi szöszmötölés, minden civil pattogás csak felesleges kör, a Tanács úgyis tévedhetetlen, pláne ilyen irányelvek mellett.

[...] A testület 12 tagjából négyet a kormánypártok, négyet az ellenzéki pártok jelölnének, négyet pedig egy közös bizottság választana ki, a történelmi egyházak, a kisebbségek önkormányzatai, határon túli magyar szervezetek és országos szakmai szervezetek ajánlásai alapján. [...]

Ismét erős kontrollra számíthatunk egy kétszereplős parlamentnél... egyébként meg biztos én vagyok vadlibsi, de mit keresnek itt a határon túli magyar szervezetek? Bár OK, visszavonom még mindig több közük van, mint a BMX-es öregdiákoknak.

Nagyjából ennyi így első blikkre. Vegyük hozzá, hogy az ORTT (legutóbbi adataim 2004-re vonatkoznak) 860 millió forint költségvetési támogatásból kiskirálykodik (ebből több, mint félmilliárd személyi juttatásokra), hozza pártérdekek szerinti döntéseit, mindezt megfellebbezhetetlenül, ismétlem, a mi pénzünkből.

Lerombolni, felszántani, sóval behinteni.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (31)

1

pblue, 2006. január 2. hétfő, 18:07 (#)

én csak annyit fűznék hozzá, hogy szerintem a bmx-es öregdiákoknak több köze van mindehhez, mint a határontúli magyarok úgynevezett érdekképviseleti szervezeteinek

2

Raddi, 2006. január 2. hétfő, 18:14 (#)

Vigyázz, ugyan tényleg az "Origo írja", de ez a mai Népszabadság híre, az Origo is őket idézi!

3

eszpee, 2006. január 2. hétfő, 18:19 (#)

Bocs, javítom!

4

EdBoy_WW, 2006. január 2. hétfő, 18:46 (#)

Lázálom.
Ad 1:a reklámlobbi ilyet sosem engedne (van az, ha megfelelő érdekek sérülnek...), lásd pl. Hungaroring - dohányreklámok
Ad 2: az állam is - szerintem - létfontosságú bevételektől esne el.

5

Boca, 2006. január 2. hétfő, 18:56 (#)

Hány oldalas ez a dokumentum és miért nem elérhető az ORTT honlapján?

6

PAStheLoD, 2006. január 2. hétfő, 19:40 (#)

Milyen 6 millió? Milyen 140-et dobtak ki egy .doc-ra ... szép, szép. Kohn bácsi meg vakarja a fejét, és már berekedt annyit hajtogatta, hogy "ügyes".

Különben is, milyen lehetősége van az értelmesebb pógároknak [nem, nem a körösöknek] bármit is tenni az ORTT _ellen_ ? Gyosan összeszámolva, egy nagy semmi jött ki. Sebaj, majd kicsit kevesebb lesz az eü költségvetés, meg nem fűtünk majd az egyetemeken, de a TV-t meg a rádiót felvigyázzák továbbra is nagy erőkkel, sok pénzből.

Ja és remélem nem szűri a szpem filter: a jó kurva anyjukat, mert az nem tanította meg nekik, hogy ez már a teljes irracionalitáson is túllőtt.

7

darthwalk, 2006. január 2. hétfő, 19:44 (#)

EZ télleg 140 millió? Ezt sosem értettem b*szki, mi a rosseb kerül ezen 140 millióba? Ha már buzdítassz, az legalább 14 lélegeztetőgép (no de ne példálózzunk ezzel) ebből pl 2 Volvo csuklós buszt is lehetett volna venni!!

És ez egy törvénytervezet (se). Semmire sem használható, mert ilyen ökörségeket még itthon sem foglalnak törvénybe.

8

maxim, 2006. január 2. hétfő, 20:39 (#)

az egesz torvenytervezetet itt tervezik kirakni kozvitara:

www.akti.hu

9

Agent Bauer, 2006. január 2. hétfő, 20:42 (#)

egy dologgal félig egyetértek mondjuk, a reklámok eltávolításával. arra gondolok, hogy a közszolgálati tévén ne legyen nézettségi nyomás, azaz ne kelljen mindenféle gagyit (NévShowr és tsai) betenni azért, hogy magas legyen a nézettség.
amúgy az MTV nagyon pici szereplője a tévés piacnak, kb. 3-5% meg oda a költéseknek, szóval nem forgatná fel egy ilyen rendelkezés alapjaiban.
az ellenőrzés egyébként egy érdekes kérdés. abban egyetértünk, hogy ne a pártok, ne az egyházak, ne a határok túliak legyen benne, de akkor ki? mert az ún. szakma nagy része vagy a kereskedelmieknél van vagy nem ért hozzá. ki marad?

10

Konrad, 2006. január 2. hétfő, 21:14 (#)

Agyrém. Miért akarják túlszabályozni a médiát? Értem én, hogy félnek, nade azért ez sok... És mire ebből törvény lesz, addigra rég elavul. A digitális műsorszórás + az internet fokozatos térnyerése MINDENT felül fog írni...

11

HH, 2006. január 2. hétfő, 22:07 (#)

Az ORTT-nél gusztustalanabb szervezetet most nem nagyon tudnék mondani. Ja de! Á nem, az se.
Paprikajancsik kabarészervezete. Közben úgy osztják a büntetéseket meg az erkölcsi ítéleteket, hogy az már vérlázító. Tényleg be kéne szüntetni. És ha ez az ára, hát hulljon vele az összes közszolgálati médium is. Minek fenntartani? Az Önök kérték-et tegyék át a Budapest TV-re - ezzel ki van mentve onnan a nemzeti vagyon.

12

Peter Orosz, 2006. január 2. hétfő, 23:40 (#)

Most hogy pár hete belelóg az egyik lábam egy tévéműsor készítésébe, volt alkalmam megfigyelni egy ORTT direktívát akcióban. A vágószobában ültem Robertó mellett, aki éppen egy totalcar ismétlést rakott össze, az őszi évad autós részekeiből és a frissen felvett, számítógép előtti összekötő kommentárból. Épp exportálta az anyagot.

Ő: "Basszameg."
Én: "Mi történt?"
Ő: "Rajta maradt a Xerox logó a monitoron."
Én: "Na és?"
Ő: "Van egy ilyen ORTT szabály, hogy egy műsorban nem lehet semmilyen termékre névvel utalni, ki kell takarni az összes márkajelzést."
Én: "Hahahahaha."
Ő: "Nem hülyéskedek."
Én: "Tényleg?"
Ő: "Tényleg."
Én: "Ezek teljesen hülyék. Ráadásul a mi pénzünkből azok."
Ő: "Ja."

Majd visszament a videóban, megkereste az összes olyan képet ahol a kommentárban használt Xerox monitor látszott, és kis majdnemfekete téglalapot húzott a logóra, majd hozzásimította a monitor pereméhez.

Milyen világban élnek ezek az emberek? Kinek és miért érdeke egy teljesen abszurd és mesterséges környezetet létrehozni, amikor nincs olyan ember aki ne találkozni naponta sok tucat márkajelzéssel. Ezek az emberek a mi pénzünkből élnek és miattuk tehetséges embereknek ehhez hasonló balfaszságokra kell figyelniük, ahelyett hogy végezhetnék a munkájukat.

Sóval behinteni, igen. Vagy Robert X. Cringely-féle online tévé, és lehet nézni majd a sok pártdelegált hülyét ahogy regulálni akarja az internetet.

13

ferenc, 2006. január 3. kedd, 02:05 (#)

ez az usaban is igy megy mar egy ideje, ha a brand tulaj nem perkal product placement-ert, akkor vagy ilyen homalyositoval vacakolnak, vagy pedig -ilyet is lattam- a kamerara kerules elott gaffertape kerult a polon meg baseball sapin a logora.
A homalyositot neha menetkozben applikaljak (ahogy a "csunya" szavakat blippelik), es neha a rejteni kivant logo ot perce nincs mar a kepernyon, es egy masik pofa fel arca homalyos marad.

LOL. szanalmas.

de az is ahogy nem markas sort vagy uditot isznak, csak "non branded" kamu-t

szoval ami ugy nez ki mint amit a karakterek innanak, de szoveg es logo kamu.

A frogatokonyvirok most kedtek komolyan lazadni a product placementek beirasa ellen.

14

r.a, 2006. január 3. kedd, 02:50 (#)

Eszembe jut erről Pelevin zseniális Generation P-je, amiben (vigyázat, poént lövök le) a teljes orosz politikát számítógépen rakják össze, és egy fickó egyszer elfogad zsebbe a Marlborótól egy hatalmas összeget, és ennek következtében Jelcin a következő hiradóban Marlboróra gyújt rá. De aztán elkapják és megölik...

15

_, 2006. január 3. kedd, 08:56 (#)

túlsagosan szkeptikusak vagytok. szerintem vannak benne jó dolgok.

a reklámszabályozás nem hülyeség. (pl. ha negyed annyi plakathely lenne a városban, akkor ugyanolyan hatékonyan lehetne reklámozni és a város is szebb lenne.) ha kevesebb a reklám, akkor az emberek szivesebben néznék a tévét, felértékelődnének a reklámhelyek egy ilyen csatornán.

16

pollner, 2006. január 3. kedd, 08:56 (#)

Javaslom, hogy mielőtt nagyon elmélyülnétek egy feltételezéseken, illetve többszörösen közvetett információkon alapuló vitában, olvassátok el ezt:

http://akti.hu/akti/dok/mediatorveny.doc

A 140 milliós szakértői díj és a lélegeztetetőgép szembeállítása nagyon durva demagógia. Olvassuk el, aztán vitatkozzunk a leírtakról!

17

eszpee, 2006. január 3. kedd, 09:00 (#)

pollner, a lélegeztetőgép vicc volt.

18

gorfi, 2006. január 3. kedd, 09:56 (#)

a határon túli magyarok nagy része tudja fogni a nagyobb magyar csatornákat, szerintem ezért akarják, hogy beleszólhassanak a dolgokba

19

avenger, 2006. január 3. kedd, 10:11 (#)

a soproniak meg tudjak fogni az osztrak kozszolgalati adot, akkor oket is megkerdezik majd az ottani musorstrukturarol?

20

gorfi, 2006. január 3. kedd, 10:47 (#)

nem, mert nem mind tud nemetul es nem egy elszakitott orszagreszben elnek es nincsenek is olyan sokan, mint a hataron tuli magyarok

21

monika, 2006. január 3. kedd, 11:23 (#)

És a határon túli magyarok hány adóforintjukkal járulnak hozzá a köztévé fenntartásához?

22

Blogadmin, 2006. január 3. kedd, 14:45 (#)

Én nem szeretek az ORTT-ről beszélni, mert volt szerencsém ORTT-s agytágításhoz, és egészen nem arról szól az egész, amit mutatnak. De ettől függetlenül a harmadik pontnál föladtam az olvasást, mert nálad is komoly bajok vannak eszpee. Ugyanis nem úgy látod a helyzetet, ahogyan kéne, hanem úgy, ahogyan szeretnék, ha látnád. Az intézkedések mögött komoly akarat van, kutatások és valódi érvek - más kérdés, hogy olyan töketlen és szerencsétlen parasztok, mint az ORTT és vezetősége még ezt is képtelen értelmesen kidolgozni. Így viszont igazad van.
Hja, tudom, képtelen vagyok ma érvelni, elnézést.

23

eszpee, 2006. január 3. kedd, 14:51 (#)

Mármint bennem van a hiba, mert nem úgy látom a helyzetet, ahogy kéne, hanem ahogy ők szeretnék? Mi van?!

Hát, mit is mondjak... nem csoda, hogy nem volt nehéz érvelni mellette. :)

24

Zuzu, 2006. január 3. kedd, 16:37 (#)

monika, ez szép kérdés volt.

25

bede, 2006. január 3. kedd, 16:55 (#)

Hat igen zuzu, ezek a budos kommunistak tonkreteszik az orszagot.

Eszpee, te pedig szegyelld magad, a teljes magyar ertelmiseg Pokol Belatol Horanyi Ozsebig szivet-lelket beleteszi egy ilyen, az egesz Nemzet jovojet meghatarozo kutatasba, te meg erre valaszul csak idehanyod ezt a fortelmet mindenfele komolyabb elemzes es lenyeglatas nelkul.

26

Zuzu, 2006. január 4. szerda, 02:06 (#)

Francokat kommunisták...

27

avenger, 2006. január 4. szerda, 10:01 (#)

hanem?

28

Zuzu, 2006. január 4. szerda, 10:08 (#)

Nem dőlök be provokációnak :)

29

gorfi, 2006. január 4. szerda, 16:47 (#)

Nem jarulnak hozza semennyivel, de szerintem nem minden a penz. Ez egy csupan gesztus lenne. Egyebkent en sem tamogatom, hogy egy valoszinuleg Fidesz fele huzo, hataron tuli szervezetek altal delegalt tag is helyet foglaljon az ORTT-ben, csak irtam, hogy szerintem miert akarjak ezt.

30

avenger, 2006. január 4. szerda, 16:52 (#)

a nem befejezett mondatokat soha nem ertettem. semmi provokacio nem volt benne.

31

Raha, 2006. január 6. péntek, 21:30 (#)

Vajon a belinkelt dokumentumban a szerző miért Packard Bell? Ki készíthette az eredetit?


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork