Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53889 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Elcsalt 1%-ok

eszpee cikke a Blog rovatból, 2006. február 2. csütörtök, 13:49 | 12 hozzászólás

Ez de szép. Azoknak, akiknek a munkahelye végzi a bevallását - bár az adóbevallás határideje csak májusban van - az 1%-ukról február 20-ig kell rendelkezniük. El nem tudom képzelni, kinek volt jó a régi gyakorlatot megváltoztatni, nyilván sok alkalmazott fog februárban a könyvelésre rohangálni ilyenekkel. Úgy tűnik sikerült egy jó dolgot rendesen kiherélni.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (12)

1

ses, 2006. február 2. csütörtök, 13:52 (#)

Ha valaki tudja, lszi mondja el, hogy miért intézkedtek így. Én azt látom, hogy ettől jobb nem lesz senkinek, rosszabb viszont sokkal. De én nem értek hozzá, és gyanítom, hogy valami indok csak volt az "Ezt figyeljétek, srácok!" helyett.

2

eszpee, 2006. február 2. csütörtök, 14:00 (#)

A nonprofit.hu-ról letölthető statisztikák alapján nem két forintról beszélünk:

http://www.nonprofit.hu/files/2/1/3/5/2135_statisztik%E1k%20v%E1ltoz%E1sa.doc

Ezek szerint 2004-ben összesen 11 és fél milliárd forintot ajánlottak fel az adózók.

Ha abból indulunk ki, hogy ennek jó része bentmarad most a költségvetésben, akkor hogy demagóg legyek, abból akár egy szép kis választási kampányhajrára is telik majd.

Ráadásul az apeh.hu-ra FEBRUÁR ELSEJÉN került ki az erre vonatkozó hír, eldugva a sajtószoba/tájékoztatók rovatba.

http://www.apeh.hu/cgi-bin/lap.php?id=sajto/hirlevel

Megcsinálták. Igen.

3

eszpee, 2006. február 2. csütörtök, 14:04 (#)

Jó, a demagogizálást visszavonom, mindig elfelejtem, hogy sose szabad rosszindulatot feltételezni ott, ahol hülyeséggel is magyarázhatunk valamit.

De akkor is a kurva életbe.

4

Boca, 2006. február 2. csütörtök, 16:32 (#)

Én azt nem értem, ez hogy lehet pusztán APEH intézkedés? Ezt nem törvényben szokás rögzíteni? Arra legalább fel lehet készülni. Nem hiszem el, h nincs jogilag egy minimálisan kihirdethető határidő. Mert ha azt mondják, h feb 2-án le kell adni, megtehetnék? Hol a határ és a szankció?

5

CsasZ, 2006. február 2. csütörtök, 18:07 (#)

1. Sok helyen (szinte mindenhol) erre emlékeztetik a munkavállalókat, a nyomulós NGO-k meg hónapok óta osztják az előre kitöltött rendelkező cetliket. FSF rulez :)
2. Az adókedvezményre jogosító igazolásokkal AZONOS határidőre kell ezt is leadni. Erre ugyebár figyel az ember, így akár logikus is lehet. Ezt is leadod, és a céges könyvelőknek is egyszerűbb együtt lerendezni.
3. Egy évi egyszeri rendszerességű határidő szempontjából tök mindegy, hogy melyik napra esik, aki foglalkozik ezzel az leadja az új napon. Aki nem, az eddig sem adta le.
4. Idén nyilván kényelmetlen, hogy ha nem tudsz a változásról, akkor lemaradsz, ez tagadhatatlan hülyesség. Viszont ha egyéb okok miatt van ráció a két határidő összevonásában, akkor vállalható lehet a döntés, a negatív hatás csak a bevezetés évében jelentkezik. Egyébként nem tegnap rendelkeztek így, hanem a link szerint 2005. május 10-től. Azért ez nem a vogon sztrádaépítő flotta határidő bejelentési gyakorlata.
5. Kiváncsi vagyok, mennyire lesz hátrányos ez az intézkedés, nekem ez jósolhatatlan. Eddig bárhol dolgoztam (kis cég, nagy cég), az ilyen határidőkre mindig figyelmeztettek a könyvelők. Most pl. "véletlenül" van nálam egy adózási menetrend, amit követek, pedig "vállalati" adózó vagyok :)

6

eszpee, 2006. február 2. csütörtök, 18:14 (#)

CsasZ,

"2. Az adókedvezményre jogosító igazolásokkal AZONOS határidőre kell ezt is leadni. "

Igen, ám nyilván nem minden alkalmazottnak van ilyen igazolása. Eddig az volt a történet, hogy le kellett menjél mindenképpen a beadási határidő előtt aláírni az adólapodat, akkor célszerűen kitöltöttél egy egyszázalékost is, és kész.

Most úgy néz ki a dolog, hogy mire lemész aláírni, már rég késő az 1%-ot leadni.

A négyesben részben igazad van, a linkelt oldalon egy májusi törvényváltozásra hivatkozik az APEH - ám az egész oldalt csak tegnap tették fel a saját dátumuk szerint.

Persze, végülis örüljünk, hogy feltették, tetszettek volna közlönyt olvasni májusban!

7

CsasZ, 2006. február 2. csütörtök, 22:34 (#)

Tényleg nem tudom, hogy máshol hogy zajlik a dolog, ezért csak két finomító észrevétel:

1. Nekem gyanús, hogy semmilyen adólapot (bevallást) nem "írok alá". Egyszer, még januárban aláírok egy nyilatkozatot, amiben felhatalmazom a munkáltatómat, hogy helyettem elkészítse az adóbevallást. Slussz. Tuti jól emlékszem, mert tavaly amíg meg nem kaptam az adóvisszatérítésemet, addig paráztam, hogy jól adták-e le. Ha aláírtam volna, akkor nyilván láttam volna, hogy minden tételt jól adtak meg. De nem láttam, tehát nem írtam alá.
Az 1%-os papírt szerintem tavaly is a kedvezmények igazolásával adtam le.
2. Másrészt ha a munkáltató egyben adja le az egész paksamétát, akkor a február 20. egy kamu határidő, megeszem a kalapom, ha az APEH a tinta száradásából megmondja, hogy február 20. után írtam-e alá az 1%-os nyilatkozatot. Tehát kis szerencsével a megszokott módon eljárók által késve leadott nyilatkozatok is rendben bekerülnek az adóbevallásba.

8

eszpee, 2006. február 3. péntek, 08:13 (#)

CsasZ, "Tehát kis szerencsével a megszokott módon eljárók által késve leadott nyilatkozatok is rendben bekerülnek az adóbevallásba."

HAHAHAHA.

khm izé, bocs. Szóval szerintem a munkáltatónak - ezek szerint - nem egyben kell leadnia az egész paksamétát, hiszen február 20 az 1% határideje!

9

Deansdale, 2006. február 5. vasárnap, 13:03 (#)

CsasZ szerintem arra gondolt, hogy az adóhivatalban még a feb 20 felett van valamennyi türelmi idő arra, hogy a cégek által huszadikáig beszedett papírokat eljuttassák a hivatalba. És jobb helyeken ha még beleférsz ebbe a (feltételezett) türelmi időbe, akkor a cég továbbküldi a te papírjaidat is.
Szerintem CsasZ barátunknak valószínűleg igaza van, de azért mérget ((én)ciánt?) nem vennék rá...

10

eszpee, 2006. február 5. vasárnap, 13:06 (#)

Deansdale, erősen meglepődnék, ha így lenne.

11

CsasZ, 2006. február 8. szerda, 11:24 (#)

Eszpee, díjazom az optimizmusodat (nem vagy véletlenül fideszes? :), de a "szerintem" és az "erősen meglepődnék" nem érv.
Egyébként megkérdeztem az adóbevallást intéző ügyintézőmet, a következőket mondta:
- A cégnek egy ismert belső határideje van, egyben "adják le" az egészet, ez május 20.
- Elektronikus bevallást készítő cégként (nagy cég, sok alkalmazott) még nem ismert, hogy egyáltalán kérik-e tőlük, és ha igen mikor, hogy "adják be" külön és május 20 előtt a bevallások bármely részét. Lehet, hogy nem fogják kérni, nem tudni. Kérdéses egyáltalán, hogy az interface-en van-e erre lehetőség, én még nem láttam a rendszert. Amíg nem kell leadni az APEH felé, addig cégen belül elfogadják a késve bejött nyilatkozatokat.
- nem elektronikus bevallást készítő cégektől sajnos nincs infom és bizonyítani sem tudom, de a fentiek alapján az a gyanú, hogy a határidőmódosítás mögött nincs külön folyamat kialakítva, és az offline papíron beadandó bevallások egy csomagban mennek az APEH-re. Mivel senkinek sem lenne érdeke több részletben küldeni, feldolgozni, összerendezni, stb.
Elég valószínű, hogy offline bevallást készítő cégek esetében addig lehet késni az 1% nyilatkozat leadással, amíg a cég le nem adja a bevallást, valamikor májusban.
Tökre nem értem, mi a határidőmódosítás célja, de nekem az a gyanúm, hogy ha az 1%-osokat akarták volna eredményesen szívatni, akkor meg tudták volna jobban is oldani :)

12

eszpee, 2006. február 8. szerda, 11:29 (#)

CsasZ, bár igazad lenne, komolyan.

Csak tényleg, jogosan merül fel akkor - benned is :) - a kérdés, mit jelent a február 20, ha nem jelent semmit, illetve miért hazudik az APEH, amikor azt mondja, hogy mégis jelent valamit?


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork