Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53885 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Telemarketing

Ervin cikke a Blog rovatból, 2006. február 23. csütörtök, 18:05 | 51 hozzászólás

Korábban már többször foglalkoztunk a témával. Linkeltünk egy katonai történetet, illetve egy ellenforgatókönyvet is a figyelmetekbe ajánlottunk. Most a személyes aspektusról lesz szó.

Visszatekintve, több stáción mentem keresztül a kéretlen reklámhívások fogadásakor. Volt az udvarias hallgatás időszaka, aztán eljött a "vegyenek le a listáról azonnal" periódus. Később a bemutatkozás után félbeszakítottam őket, és egy "nem vásárolunk semmit" mondattal letettem a kagylót.

Ma érkezett el a pillanat, hogy már ezt is értelmetlen energiabefektetésnek tartom. Az új módszer: felveszem a hívást, köszönök, majd abban pillanatban, hogy megbizonyosodom róla, hogy miről van szó, egy hang nélkül leteszem.

Kíváncsi vagyok, hogy ez a végső megoldás-e, vagy van még tovább is. Ti hol tartotok?

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (51)

1

Dr. Minorka, 2006. február 23. csütörtök, 18:31 (#)

1.Amikor nem hang nélkül teszed le, hanem némiképp erősebb kifejezéseket hallatva.
2. Mint az egyes pomnt, csak a kagylót odacsapva.
Khm. Most veszem észre: letesszük a kagylót. Vagyis ez földi vonalon történik.
Mobilon még nem zargattak.

2

nyelv-ész, 2006. február 23. csütörtök, 18:45 (#)

Én anno úgy tudtam lerázni a családom szelídebb lelkületű tagjait terrorizáló telemarketinges genyót, hogy először is kétszer megkérdeztem a nevét, majd lebetűztettem vele, és utána ugyanezt tettem az általa képviselt cég nevével. Ezután belekezdett a monológjába, de közbevágtam, és megkérdeztem, hogy hívják a főnökét, és milyen számon lehet elérni.

Ettől először meghűlt benne a vér, majd némi nyökögés után megkérdezte, hogy minek az nekem, csak nem őt akarom felnyomni a főnöknél?

Mondtam, hogy nem, hanem szeretném vele tisztázni, milyen úton jutottak hozzá a nevemhez és a számomhoz, majd közölni vele, hogy illetéktelen adathozzáférésért fel fogom jelenteni őket is, meg az adatszolgáltató céget is, hiszen sehol nem rendelkeztem úgy, hogy kiadhatóak az adataim.
Ekkor egy darabig makogott, majd "elnézést, később visszahívom" felkiáltással lecsapta a kagylót.

Azóta nem zaklatnak minket telefonon...

3

nix, 2006. február 23. csütörtök, 18:49 (#)

abba gondoljatok bele, h a vonal másik végén egy vszeg éhbérért dolgozó szerencsétlen ül, aki lagalább annyira rühelli ezt az egészet, mint ti, majd ennek megfelelően kezeljétek a hívást.
amúgy rendes cégek tényleg blacklistre raknak, a nem rendesek ellen meg csak az a megoldás, ha nem teszed be a számodat a telefonkönybe (mert akkor nem adják el).

4

Boca, 2006. február 23. csütörtök, 20:00 (#)

Ses, te rengeteg ilyen hívást kaphatsz, ha ilyen pályát futott be a reakciód.
Nekem nincs tiltólistán a mobilszámom és eddig szerencsére megkíméltek ezek a cégek.
A gyors megszakítás nem rossz, ezzel valszeg a hívó embernek is jót teszel, ugorhat a következő számra.

5

Peter Orosz, 2006. február 23. csütörtök, 20:30 (#)

a telemarketing sötét oldala, avagy larry altman tehetségtelen álbróker története:

http://index.hu/politika/bulvar/brok1114/

(disclaimer: az interjúalany én vagyok)

ez pedig a telemarketing counterscript, sok idovel rendelkezo embereknek. a nevetes valoszinuleg garantalt:

http://www.xs4all.nl/~egbg/counterscript.html

6

Peter Orosz, 2006. február 23. csütörtök, 20:34 (#)

hopsz, a counterscript mar volt, elnezest

7

Karaj, 2006. február 23. csütörtök, 21:19 (#)

Van egy még jobb módszer! Köszönés után, mikor már rájöttél hogy miről van szó, szépen félreteszed a telefont, aztán úgy egy negyedóra múlva megnézed, hogy még vonalban van-e.

8

Barczk, 2006. február 23. csütörtök, 23:23 (#)

Karaj, tiéd a nyerő megoldás :-)

9

_vorvor, 2006. február 24. péntek, 01:06 (#)

Szüleim ott tartanak, hogy kedvesen: Jónapot kívánok! - és úgy teszik le. Engem szerencsére nem hívogatnak.

10

ferenc, 2006. február 24. péntek, 04:55 (#)

tenyleg erdemes kicsit a vonalon tartani buntibol. bar en csak "not interested"-del szoktam visszatenni (a thank you lekopott).

hallottam valakirol aki a 4 eves gyerek kezebe szokta nyomni, hogy az tartsa szoval a szakembert. ha nem igaz, akkor is jo sztori.

11

AZso, 2006. február 24. péntek, 07:49 (#)

Szerintem lemondtam a földi készüléket, a céges mobilt meg nem nyomozzák le. Eddig nem volt rá példa.

Amúgy sem nagyon szoktam felvenni azt, akinek nem írja ki/ismeretlen a száma...

12

mr m, 2006. február 24. péntek, 09:23 (#)

gecizni a telemarketingessel kb olyan mint utálni a parkolóellenőröket/bkvs jegyellenőröket.
nyilván nem szerelmből csinálja, és nem fizetik hülyére érte, de valakinek ezt is meg kell csinálni. persze a counterscript tréfás.

13

ses, 2006. február 24. péntek, 09:28 (#)

mr m (12), szerintem téves a párhuzamod. az általad említett két szakma képviselőivel azért találkozom, mert én akarok valamit - jelesül parkolni vagy utazni - aminek ők kötelező részei.

ettől igen messze esik az engem kéretlenül felhívó ügynök.

14

Ali, 2006. február 24. péntek, 09:49 (#)

Az én módszerem a hívásvárakoztató zene beadása a vonalba. Este tíz utáni hívásoknál ehelyett egy régi 9600-os modem fütyül vissza, nálam némán, a vonal felé kissé megtuningolt hangerővel. :) Lecsapni csak akkor szoktam, ha politikus előre felvett dumája hangzik fel, ez még felbosszant, elvi okokból: demonstrálja ugyanis, hogy még mindig ő akarja megmondani a frankót, meghallgatni viszont nem fog. :)

15

yaanno, 2006. február 24. péntek, 10:13 (#)

A telemarketing véleményem szerint egyenértékű a spammel, így aztán a telefontársaságok és/vagy IT cégek számára esetleg kihívást jelenthetne az efféle spamszűrők fejlesztése. A kieső profitot beszedhetnék a hálás előfizetőktől :)

BTW. hiába nem adod meg az adataidat nyilvánosan elérhető módban, cégek megszerezhetik ezeket pl. önkormányzatoktól, szavazólistákból etc. Mindez legálisan történik. Arra nem létezik szabályozás, hogy ha az "ügyfél" kéri, hogy távolítsák el a céges adatbázisból, akkor ezt a cégnek meg kell tenni :) Ez az üzleti etika terepe innentől kezdve...

16

carlos, 2006. február 24. péntek, 10:23 (#)

"Az én apám nem volt ügynök!" - mondom kicsit sértődött hangon és lerakom, nyitva hagyva ezzel a kérdőjelet a zargató fejében, hogy milyen ügynök is és miért nem volt és mi van, ha valójában ügynök volt és még megvannak a kapcsolatai és felderít a hívás alapján és megkeres, hogy honnan tudom én a fia telefonszámát, aki váltig állítja, hogy az apja nem volt ügynök...és mivan, ha csak porszívó ügynök volt? Vagy az sem....

Ő ezen gondolkodik szépen és ameddig ezen pörgeti a biteket, addig sem zargat másokat. Sőt, lehet, hogy soha többé nem fog zargatni senkit sem. Fél:-)

17

freak, 2006. február 24. péntek, 12:26 (#)

Szepen megkerem a telemarketingest, hogy "Tegyen Robinsonra". Altalaban tudjak mi az.

18

map, 2006. február 24. péntek, 12:40 (#)

Én nem tudom mi az a Robinson. Mi az a Robinson?

20

tms, 2006. február 24. péntek, 14:23 (#)

A kisgyerekes megoldásnál csak az a jobb, amikor odaadod a kutyának a telefont... :)

21

tms, 2006. február 24. péntek, 14:24 (#)

A kisgyerekes megoldásnál csak az a jobb, amikor odaadod a kutyának a telefont... :)

22

tms, 2006. február 24. péntek, 14:28 (#)

A kisgyerekes megoldásnál csak az a jobb, amikor odaadod a kutyának a telefont... :)

23

darthwalk, 2006. február 24. péntek, 15:13 (#)

Ismerőst megkereste egy ingatlan-közvetítő (RCI szerű konstrukció) cég, hogy "Ön nyert egy utat a Kanári-szigetekre, csak a repülőt kell kifizetnie, a szállást nem..." (ez általában fordítva szokott lenni) "...ehhez csak el kell jönnie hozzánk és meghallgatnia egy előadást" (amin a fenti hosszú-távú nyaralóhely bérlésről lesz szó és a közönségben beépített örömemberek ülnek, akik rosszul leplezik, hogy ők azért kapják a pénzt, hoyg a zöldfülűekkel elhitessék, ők egyszerű földi halandók és nekik *nagyon* bejött ez a konstrukció).

Ismerős, ismervén ezeket a beetetéseket elhaladt a cég budapesti irodájába, ahol közölte, hogy "azonnal adják oda a nyereményét, mert siet és nincs kedve az előadást végighallgatni".

Megkapta szó nélkül. Minden a határozott fellépésen múlik :)

24

k3y, 2006. február 24. péntek, 17:40 (#)

Az én megoldásom, hogy nincs vonalas telefonom. A net ugyan ADSL, de telefon nincs rajta.

A mobilom kikapcsolom minden skrupulus nélkül, ha meg ismeretlen hív és nem várja meg, míg felveszem, akkor nem hívom vissza. Írjon SMSt ha fontos. Meg ilyesmi.

A lényeg, hogy nem kell félni kikapcsolni a telefont.

25

ses, 2006. február 24. péntek, 18:41 (#)

k3y, azt hogyan csinálod, hogy van ADSL-ed de nincs telefonod? már lehet ilyet? régebben még szigorú árukapcsolással nyomták a kettőt. én is kikapcsolnám, nekem se kell földi vonal.

26

ply, 2006. február 25. szombat, 01:48 (#)

Szerintem csak arra gondolt, hogy nem dugott a szűrő másik kimenetébe telefont, de a havi 3300-at ő is fizeti... :-(

27

darthwalk, 2006. február 25. szombat, 03:38 (#)

egyébként idén valszeg már lesz csupasz ADSL.

28

mr m, 2006. február 25. szombat, 11:36 (#)

ses: be kell látnom, hogy igazad van.

29

k3y, 2006. február 26. vasárnap, 13:06 (#)

ses: ply megfejtése a helyes, (kicsit bonyolultabb mert vannak benne wifi routerek meg megosztás is, de a lényeg,) hogy nincs fizikailag telefon a dróton.

30

BufferTly, 2006. február 26. vasárnap, 16:58 (#)

Az én móccerem: "jó napot, tessék parancsolni". erre elkezdi nyomni a szöveget, és egy "aha" szóval óvatosan a készülék mellé teszem a könyvekre a kagylót, hogy ne hallja a kattanást.
következmény#1: megdolgozik a pénzéért.
következmény#2: a mai napig úgy működik a vezetékes tel.hálózat, hogy addig nem bontja a vonalat (tehát pörög a számla), amíg a _hívott_ fél le nem teszi a kagylót. a hívó fél meg csak szitkozódhat.

31

ferenc, 2006. február 27. hétfő, 04:36 (#)

szerintem a hivo fel is bont.
kulonben nem hallanam karogni a rosszul visszatett kagylobol; "if you would like to make a call please hang up and try again"

32

atmann, 2006. február 27. hétfő, 19:14 (#)

mint többszörösen visszaeső ex-telemarketinges, kíméletesen és udcariasan esek túl rajta. sőt egyszer még egy hitelkártyát is vállaltam az ingyenes 12 hónapból kb. nyolcra, csak, hogy egyel több legyen a kötött üzlete valakinek.
ahogy azt előttem már leírták: alulfizetett szerencsétlen, nem őt kell bántani.

33

haujobb, 2006. február 28. kedd, 13:51 (#)

Ket modszer, amit kedvenc kollegam kovet:

- flortolni kezd a hivoval. A kollegam ferfi, de rajott, hogy ferfi hivo eseten is alkalmazhato a modszer, sot! Olyanokat mond, hogy vegighallgatja, ha megadja a telefonszamat (de most le is ellenorzom, gondolom, nalad van a mobilod?), stb...

- mindent még egyszer megkerdez, a legabprobb reszletekre is rakerdez, lehetoleg tobsszor, es hulyesegeket.

- ... szoval, ha ezt a lehetoseget valsztja...
- Elnezest, amit az elobb mondott, most akkor ez az udulesi jog hany szemelyre szol?
- Amint mondatm mar, kettore.
- emek. Tehat, hol tartottunk?
- Szoval, ha ezt a megoldast valsztja,...
- Tehat ketten mehetunk? Remek...

stb...

34

Alfi, 2006. március 1. szerda, 19:31 (#)

Én úgy tanultam,hogy az erőszakmentes kommunikációhoz hozzátartozik az adott egyén fő érzékelési csatornájának a beazonosítása és annak használata.
Típusok:
vizuális(képek,színek,formák)
verbális(hangerő,hangszín,beszédtartalom)
kinesztézikus(test,hő,szag és ízérzékelés is ide tartozik)
az adott érzékelésnek jellegzetes kulcsszavai vannak
vizuális:
én úgy látom,szép a színe,világos,stb.
verbális:
hallottam,hangos volt,megbeszéltük,stb.
kinesztézikus:
megfogtam,éreztem,jó tapintása volt,de meleg van,micsoda íz,ja kérem a friss kenyér illata,stb.
Személyes találkozáskor pár perc alatt felmérhető(néha 30mp. is elég),hogy milyen típussal van dolgom.
A telemarketing tragédiája,hogy csak a verbális csatornát használja és az érzékelési tipúsok 2/3-a kiesik.
Ez akárhogy is nézem 66%-os veszteség a potenciális ügyfeleknél.
A veszteség ellensúllyozása végett alkalmazott agresszív darálás pedig ezt még jobban növeli.
Marad a nagy számok törvénye és a napi1000 vagy még több hívás.

35

Abies, 2007. április 16. hétfő, 14:02 (#)

A telemarketing veszélyes. Ha nem vagy elég okos és elköveted azt a hibát, hogy elfogadsz egy ajánlatot, akkor véged... Mi sajos ezt tettük. De okosak nem mondom.... Kiküldik a megrendelt árut, majd mire észbekapnál, küldenek "utánpótlást" is csillagászati áron. Persze kísérőlevél nélkül. Nehogymár tudd mi ez és kérted-e egyáltalán. Majd gondosan kivárják a 8 napot (addig reklamálhatsz), és megkapod a számlát amelytől a fal adja a másikat... Velünk ezt a Basic Plus Kft. játszotta el. Irodaszerekkel kereskednek. A minőséget hagyjuk... Az utánpótlás csomag (amit már meg sem kellett rendelni) számlája 168000 Ft. Reklamáltam. Közölték ez csak az első számla, mert ha vagyok oly édes és gyanútlanul befizetem (tanulópénz gyanánt) akkor egy hónappal később kapok egy újabb számlát ugyanerről az összegről. És persze leírva semmi sincs, de szerintük akkor is szóbeli megállapodást kötöttünk. Amúgy arroganciában a reklamációnál sincs hiány. Pontosan úgy beszélnek az emberrel, mintha egy utolsó senki lenne. Ki tudja mennyi embert és céget átvertek már így... Ezért is éreztem úgy, hogy írok itt-e fórumon, hogy ha a Basic Plus Kft. bárkit megkeres a kedvezményes irodaszer ajánlatával, nagyon gyorsan zavarják el a kedves telemarketinges munkatársat nyaralni...
Sajnos mi éppen a hivatalos utat járjuk, és feljelentést tettünk a rendőrségen csalás és megtévesztés miatt. A hab a tortán, hogy bár a számlájuk fizetési határideje még nem járt le, de máris bírósággal fenyegetőznek...
Ééééés pénteken felhívott minket a cég egyik telemarketinges munkatársa, hogy a figyelmünkbe ajánljon egy kedvezményes irodaszercsomagot, akciós áron kipróbálásra...

Köszönöm, hogy elolvassátok.
Remélem sikerül másoknak okulni a történetből...

36

Boca, 2007. április 17. kedd, 17:20 (#)

Abies, azért itt felteszem arról is szó van, h nem olvastátok el rendesen a szerződést, így nem azt gondoltátok az ár és a szolgáltatás fogalmak alatt, mint a másik fél, valamint ami jogilag levezethető.
Azért jó, h beírtad, minden ilyen infó hasznos és tanulságos.

37

gargoyle, 2007. április 18. szerda, 09:34 (#)

ha jol olvasom nem volt szerzodes (legalabbis ok nem lattak), szoban nehez az aprobetuket is meghallgatni (:

38

Boca, 2007. április 18. szerda, 14:56 (#)

Ha nincs szerződés, akkor követelés sincs.

39

Ali, 2007. április 18. szerda, 15:39 (#)

Boca,
bizonyos szerződések nem írásban köttetnek, ahogy pl. a taxissal sem írásban fogsz szerződést kötni, hogy elfuvarozzon, viszont ennek a típusnak is megvannak a maga szabályai. Legfeljebb nem nagy rizikó nálunk megsérteni. :(

40

gargoyle, 2007. április 18. szerda, 17:43 (#)

olyasmi remlik hogy 200.000Ft alatt lehet szerzodes nelkul is megallapodni.

41

Boca, 2007. április 19. csütörtök, 09:01 (#)

Én szerződésről írtam, nem írásbeli szerződésről. A taxissal is szerződsz szóban vagy ráutaló magatartással.
Lehet telefonon, szóban szerződni a telemarketinges céggel, de ha vita van, követelés, behajtás vagy bármi, akkor igazolni kell a szerződés meglétét és érvényességét. Szép is lenne, ha bemondásra lehetne igényel tartani elmaradt tartozásra és még bizonyítani sem kellene. Egy telemarketinges cég mégse tehet meg mindent, mint pl. egy parkolótársaság. Hol is tartanánk? :)

42

gargoyle, 2007. április 19. csütörtök, 09:58 (#)

hangfelvetelt kernel szamon ezek szerint?

43

Boca, 2007. április 19. csütörtök, 16:05 (#)

Nem tudom a módját, de ha létezik szerződés szóban, márpedig létezik, akkor bármi elfogadható ami ezt igazolni tudja. Tanuk lehetnek még.
Nyilván egy telefonos dolognál csak a hangfelvétel dönthet. Ha van ilyen, akkor a cég igazolhatja a rendelést, de az felvet persze egyéb kérdéseket is, ha meg nincs, akkor ne is próbálkozzon.

44

palimadár, 2007. május 10. csütörtök, 20:03 (#)

Mi van akkor ha nincs hangfelvétel?
Zsarolhatnak minket?

45

Boca, 2007. május 22. kedd, 11:10 (#)

Egy vicces megoldás telemarketinges szivatásra:
http://www.youtube.com/watch?v=J5z4Vs26-TI

46

Author Profile Page ervin, 2007. május 22. kedd, 11:23 (#)

jó! :)

47

szenike, 2008. január 14. hétfő, 14:48 (#)

Atelemarketingesek nagyon erős idegzetűek. De persze csak azok, akik sokáig bírják azt a melót. A gyakorlatban inkább az valósul meg, hogy nagy az elvándorlás az efféle cégeknél.

48

Penálen, 2008. január 14. hétfő, 17:10 (#)

Vajon miért???...

49

nyelv-ész, 2008. január 17. csütörtök, 00:37 (#)

Biztos nem tudják azt a nagy fizetést hó végéig elkölteni. Ez frusztrálja őket, így inkább munkahelyet váltanak.

50

Abies, 2009. január 8. csütörtök, 12:15 (#)

Szerződést semmi formában nem láttunk. Alá nem kellett írnunk semmit. Azóta több céggel talákoztunk akik beleszaladtak a fenti cég marketing módszerébe. Sajnos azt tapasztaltuk, hogy a cég fenyegetéseinek köszönhetően sokan inkább kifizették az első rész-számlát cca 160000 ft-ot hogy a cég végre leszálljon róluk.
Mi a rendőrségi feljelentés után kaptunk még egy telefont hogy ugyan küldjük már vissza az ajándékot ha nem fizetjük ki a csomagot. Nos a rendőrök tanácsára visszaküldtünk mindent ajándékot-csomagot is. A cég ugyan nem zaklatott minket tovább, de a rendőrség is megszüntette az eljárást mert nem volt károkozás, hisz visszavették a csomagot.
De az egésznek a szépsége, hogy néhány perccel ezelőtt felhívott a cég képviselője miszerint igazgatót és kollégákat cseréltek és a leköszönő kolléganő ajándékot hagyott a partnereinek amit most szeretne elküldeni a részünkre csak egyeztetnünk kellene a postázási adatokat.... (mp3 vagy mp4 lenne az ajándék)....
Szóval ennyit erről
Újúlt erővel újra kezdik a régi-új módszert...
ki tudja hányan esnek a csapdába ismét...
MP3 lejátszó és hozzá majd kapnak egy 2-300000-es csomagot is...
No comment...
Ezek ellen semmit nem lehet tenni????

Én amúgy nagyon kedvesen felvilágosítottam az új munkatársat a cégeink "múltjáról" és kértem, hogy sürgősen vegyenek le a partnerlistáról...

Kíváncsi vagyok mennyi ideig tart majd... :(

51

Én, 2009. február 11. szerda, 15:34 (#)

Sziasztok!

Abies!Az ajándék mp4 lejátszó is csak humbuk?Akkor nem érdemes foglalkozni velük?Ha az ajándékot elfogadjuk,akkor azzal vállalunk is valamit?
Köszi


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork