Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53885 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Hajóvonták találkozása lehetetlen

ervin cikke a Blog rovatból, 2006. augusztus 29. kedd, 16:01 | 16 hozzászólás

A műszakilag állejtő képsorozat helyszíne Oroszország, de a technológia tuti, hogy még a szovjet mérnöki zsenialitást tükrözi!
(Forrás: Zsolt)

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (16)

1

Ali, 2006. augusztus 29. kedd, 16:13 (#)

Hajó a vonatok? Az semmi! Hajó a liftben! A'má' valami! :D
http://www.foudurail.net/thieu.html

2

nyelv-ész, 2006. augusztus 29. kedd, 17:29 (#)

állejtő:ezmiez? Nem áll-leejtő akart lenni?

Egyébként ez a monumentális, ámde pofonegyszerű szerkezet a remek példa arra, hogy anno a dicsőséges SZU-ban sem csak abszurd dolgok születtek, mint például az "Elveszett Vonatok Minisztériuma" (copyright Boncz G.).
Kedvenc sztorim a NASA millió dolláros projektje, hogy olyan golyóstollat fejlesszenek ki, amivel a súlytalanság közepette is megbízhatóan lehet írni. Végül sikerült.

Sejtitek, mi volt az oroszok technológiai válasza erre a műszaki kihívásra?

3

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 29. kedd, 17:31 (#)

nyelv-ész: klasszikus, ceruza. :)

4

a_petri, 2006. augusztus 29. kedd, 17:40 (#)

#2: Na ja. Aztán amikor a Mir űrállomáson foltozgatták a teljesen szétrohadt számítógép-hardvereket a 90.es évek végén, akkor kezdték sejteni, hogy a mikroszkopikus, ámde jó vezető grafitrészecskéket folyamatosan a légtérbe eregető technológia talán mégsem volt annyira zseniális ötlet ;-)

5

nyelv-ész, 2006. augusztus 29. kedd, 17:55 (#)

#4: jogos, de a 60-as években, az egyszer használatos űrhajók korában a lebegő grafitszemcsék nem tűntek komoly veszélynek...

6

Szántó Balázs, 2006. augusztus 29. kedd, 18:41 (#)

Azért ez sem semmi: http://wired.com/wired/archive/14.07/chinarail.html
Gigászi erőfeszítéssel vonat Tibetbe, át a permafroston... Személyi oxigéncső included! :)

7

nyelv-ész, 2006. augusztus 29. kedd, 18:58 (#)

Szerintem túlnyomásos lesz a szerelvény minden utasszállító kocsija, mint a repülőgépeken. Az oxigénmaszk csak akkor fog automatikusan kiugrani a helyéről, ha a bakter elfelejti átállítani a váltót...

8

salander, 2006. augusztus 29. kedd, 19:13 (#)

#2: kar, hogy urbanlegend. a tollat nem a NASA-fejlesztette, hanem egy maganember fejlesztette ki '65-ben durvan 1 millio dollarert. '68-ban hasznalt eloszor a NASA az Apollo 7-en, az elso szovjet megrendelest '69-ben kaptak.

http://www.urbanlegends.hu/2005/05/05/urtoll-vagy-ceruza/

10

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 30. szerda, 00:39 (#)

nyelv-ész (2), nem. állejtő az. nyelvi kreativitásnak hívják az ilyet. :)

11

bkkcharlie, 2006. augusztus 30. szerda, 07:16 (#)

Zseniális a szerkezet! Azon törtem a fejem, hogy ha a mellette lévő gát erőművet rejt, akkor vajon mekkora részét használja el ennek az áramnak a hajó átemelő.

12

katmandu, 2006. augusztus 30. szerda, 07:27 (#)

Tetszetős.
Btw volt egy olyan kép is, amikor egy hajó átmegy egy folyót keresztező hídon, szóval ahol a híon is folyó folyik, értitek, 2 folyóvíz egymás felett, a híd tulképpen egy csatorna. Állati viccesen nézett ki, ahogy a hajó nyomul a hídon... Csak nemtom hol van, de itt kell lennie valahol a weben :)

13

Ali, 2006. augusztus 30. szerda, 08:10 (#)

A Duna-Majna-Rajna csatornán is van egy "hajóhíd", igaz, az száraz völgyet keresztez.

A belinkelt francia példa a szovjettel ellentétben azért zseniális, mert a fürdővízből eszelősen kiugró ógörög bölcs óta tudjuk, hogy abba a "mérlegbe" hiába úszik be akármilyen hajó (feltéve, hogy belefér), a két "tálka" egyensúlyban lesz, a liftnek "emelni" nem igazán kell, csak mozgatni a sok kis drótkötelet (azért ehhez se elég egy Wartburg-motor :) ). A szovjet megoldás meg erőből oldja meg a kérdést, de hát ez rájuk egyébként is jellemző volt. :)

14

Ali, 2006. augusztus 30. szerda, 08:12 (#)

A ceruza témához: elnézést, nem járok túl gyakran az űrbe :), nem rémlik, hogy a filctoll működik-e, vagy sem? A hajszálcsövesség miatt elvben mennie kellene...

15

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 30. szerda, 08:57 (#)

katmandu, az sztem Hollandia lesz, ott lehet hajók alatt átmenni :)

16

haujobb, 2006. augusztus 30. szerda, 13:05 (#)

Németországban is van ilyen folyó-fölött-hídon-át-folyó megoldás, ha jól emléxem.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork