Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53885 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Le az apróbetűvel!

eszpee cikke a Blog rovatból, 2006. augusztus 22. kedd, 12:42 | 10 hozzászólás

Most éppen a Notebook.hu-t büntették meg, de nem emiatt írok, hanem az indoklás az, ami szívemnek kedves (a lényeget meghagyó rövidítéssel éltem):

Mindkét közlés (nagybetűs ár + magyarázat) azonos fontosságú, s egyenrangú egymással. Mindkét közlés befolyásolja a fogyasztó döntését abban, hogy megvásárolja-e a kínált notebookot vagy sem. Amennyiben a Notebook.hu az egymáshoz tartozó közlések egyensúlyát megbontja (akár az észlelhetőséget, az olvashatóságot bizonytalanná, kétségessé tevő módon), valójában a versenyjogi tilalmakat szegi meg, mert csak formálisan tartja be azokat, s (bár reklámszakmai okokra való hivatkozással) indokolatlanul háttérben maradnak az értékesítést előnytelenül befolyásoló lényeges tulajdonságok és körülmények.

Kiemelés is tőlem. Engem őszinte örömmel tölt el, hogy a törvény / szabályozás szellemét nézik, nem a betűjét. Csak így tovább, GVH!

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (10)

1

katmandu, 2006. augusztus 22. kedd, 13:57 (#)

off:
A szellem vs betű értelmezés valóban üdvözlendő, az viszont elgondolkodtató, hogy milyen sok ember van, akik be vannak folyásolva plakátok stb által.

Tudj'isten, lehet, hogy kisebbségi vélemény az enyém, de egy műszaki cikk megvásárlásában (döntés előkészítés) nem plakátról harsogó mesés akcióknak, hanem józanul felmért igényeknek kéne játszania a főszerepet. Ha gépre van szüksége valakinek, akkor az lenne a jobb, ha tájékozódna, összeképzelné magának álmai (és pénztárcája) gépét, azután menne és megvenné, függetlenül a hirdetésektől.

Az, hogy gazdasági jogsértési szintig megy el egy-egy ilyen (korántsem ritka) eset, számomra azt példázza, hogy a hazai fogyasztói közönség nagyon nagy részben és nagyon széles sávban igen kiszolgáltatott. védelemre szorul tehát, ezzel semmi gond, de még jobb lenne, ha az önvédelem első lépéseként céltudatosabb fogyasztói hozzáállások, tervezések alakulnának ki.

Kevesebb ember dőlne be a -- gyakran primitív, üveggyöngy stílusú, Nyugaton már évtizedek óta elcsépelt -- trükköknek, fogásoknak, körítéseknek. Ennek következtében talán csökkenne ez utóbbiak száma, kevesebb lenne a GVH dolga.
:)

2

Ali, 2006. augusztus 22. kedd, 15:33 (#)

Műszaki cikket a magamfajta elsősorban a műszaki adatok, aztán az ismerősök tapasztalatai, neten való utánaolvasás, stb. alapján vesz, reklám alapján NEM.

A hozzáértés okán.

Amihez meg nem értek... ott sajnos magam is befolyásolható vagyok. Ha mondjuk reklám ellen oltatom is magam, mások által biztosan...

Lehetne persze mindenhez érteni, csak kicsit időigényes... :)

Úgyhogy üdvözlöm én is a "hivatal által való odacsördítést", ez esetben mondhatom azt, hogy jó helyre ment az adóm egy része.

Még szebb lenne, ha a bankokat, biztosítókat is kezdenék durvábban kaszálni, úgy százmilliós lépcsőkben, de az ezzel kapcsolatos vágyaimat inkább a "Szürrealizmus" posthoz kellene írnom... :) :(

3

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 22. kedd, 15:41 (#)

Amúgy elégedett és többszörös ügyfele vagyok a notebook.hu-nak, de azzal teljesen egyetértek, hogy le az ilyen újraértelmezős, csillagos reklámokkal.

4

joco, 2006. augusztus 22. kedd, 16:20 (#)

Elégedetlen és egyszeres ügyfele vagyok a notebook.hu-nak, és teljesen egyetértek azzal, hogy le az ilyen újraértelmezős, csillagos reklámokkal. (Bár nem csillagos-apróbetűs reklám következtében történt átverés miatt vagyok velük elégedetlen.)

5

Author Profile Page Karaj, 2006. augusztus 22. kedd, 22:11 (#)

Ami mögött csillag van, az alapból gyanús. Minél kisebb betűvel van a csillagos rész, annál gyanúsabb. Sőt, ha ránézésre már nem olvasható rendesen az apróbetűs rész, akkor szerintem már nem is érdemes elolvasni, mert már biztos, hogy átverés.

6

muzsika, 2006. augusztus 23. szerda, 09:17 (#)

katmandu, az emberek többségének fogalma sincs arról, milyen technikai cuccot akar... számítógép az számítógép. az, hogy milyen gyors, mennyi memőria, milyen kártyák, kütyük vannak benne, az már meghaladja a többség befogadóképességét...

nem tudom, feltűnt-e nektek a "hatalmas büntetés": 3 millió forint. mi ez, ahhoz a nyereséghez képest, amit egy ilyen gennyes reklámmal el tudnak érni? szerintem ez nem sok. és így nem is lesz visszatartó erő...

7

katmandu, 2006. augusztus 23. szerda, 10:03 (#)

#/muzsika:
Ó, tudom én, hogy az emberek nagy része tájékozatlan, épp azért szorgalmazandó, hogy tájékozódjanak. Ma már szerencsésen rengeteg info forrás van, ahonnét érthetően, egyszerűen lehet tájékozódni, vannak szaklapok, vannak webhelyek, legrosszabb esetben egy hozzáértőbb szomszéd vagy rokon.

Én pl. erősen konyítok a számítógépekhez, de a mosógépekhez egyáltalán nem. Mégse vennék plakát alapján gépet, előbb utánanéznék, miket kell tudnia egy jó gépnek, milyen gyártótól érdemes venni, milyen csapdákat érdemes elkerülni stb., ahogy Ali is írta a #2-ben.

Itt épp az a baj, hogy a balek/kiszolgáltatott vevők állatként^H^H^H meggondolatlanul rávásárolnak dolgokra, kimarad a tájékozódás lépése. Nem épült be a fogyasztói magatartásukba az előzetes információgyűjtés iránti igény. Ezért lesznek kiszolgáltatottak, és a kereskedők hülyék lennének nem ellőni rájuk az összes létező bepalizó marketingfogást.

Gondoljunk csak vissza a rendszerváltás hajnalára, amikor az emberek már attól megszédültek, hogy a boltokban sose látott árubőség és "nyugati" áruk jelentek meg forintért. Egy tök másképp szocializálódott társadalomra zutty ráömlött a piacgazdaság, jöttek a csomagküldő szolgálatok ("eredeti USAF bombáddzó dzsekkit 4 áráért 5 db-ot"), a potyalesésre építő álnyereményesdik ("Gratulálunk! Ön, bár nem tudott róla, nmegnyerte cégünk Nagy Ingyen Akármijét, amit máris átvehet, csak gyorsan vegyen tőlünk egy bagatell terméket párezerért") és társaik.

A nép nagy része sajnos azóta se tanult, legfeljebb a beobatási módszerek finomodtak, meg van eső után fogyasztóvédelem. Pedig már Lenin is megmondta, hogy tanuljunk.
:)

8

ninkananka, 2006. augusztus 23. szerda, 10:52 (#)

"Mégse vennék plakát alapján gépet"
szerintem, ahhoz hogy be legyél csapva, nem kell, hogy megvedd, éppen elég, ha elkezdesz utánajárni, időt töltesz vele, telefonálgatsz vagy mondjuk beutazol Rákoskertről a Széna térre... ráindulsz, nem megígéred, de mondjuk kilátásba helyezed a gyereknek, hogy kap egy számítógépet...

A megtévesztés meg akkor is megtévesztés, ha ismert módszerrel csinálják.

9

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 23. szerda, 14:36 (#)

muzsika, szerintem a 3 millió forint két szempontból sem kis összeg: egyrészt a számtech piacon nagyon kis árrésekkel kénytelenek dolgozni a cégek az árérzékeny vásárlók miatt; másrészt a megtévesztés a plakáton legkésőbb a pénztárnál kiderült, így akinek nem volt több pénze gépet venni, vagy nem akart ennyiért, az max bosszankodott egy erőset.

10

nyelv-ész, 2006. augusztus 23. szerda, 15:26 (#)

És akkor a "Mellékhatások elkerülése végett kérdezze meg orvosát, gyógyszerészét" feliratnak is ugyanakkorának kell majd lennie, mint a "Tisztább, szárazabb érzés"-nek?


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork