Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53885 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Miért nem mennek szabadságra az amerikaiak?

ervin cikke a Blog rovatból, 2006. augusztus 20. vasárnap, 16:41 | 64 hozzászólás

Ezt sose értettem. Mindenük megvan, csak szabad idejük nincsen. Az még nem lenne annyira meglepő, hogy az amerikaiak viszonylag nagy részének állítólag nincs is útlevele. Lássuk be, hogy elég nagy az országuk ahhoz, hogy külföldi utak nélkül is jószerivel mindennel találkozni lehessen benne.

Viszont a fejlett országok polgárai közül rendre ők veszik ki a legkevesebb szabadságot, és a New York Times cikke szerint úgy tűnik, a trend még ilyen alapról is csökkenő.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (64)

1

Csordás Attila, 2006. augusztus 20. vasárnap, 17:42 (#)

Pár lehetőség:
- szabaidejüket inkorporálták a munkaidejükbe.
- szeretnek dolgozni, szeretik a munkaidejüket.
- történeti szempontból meghatározó lehetett a Max Weber által megénekelt protestáns munkaerkölcs.
- utálnak hazamenni

és hasonló bölcsességek.

2

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 20. vasárnap, 18:35 (#)

"Az még nem lenne annyira meglepő, hogy az amerikaiak meglepően nagy részének állítólag nincs is útlevele."

Teljesen zavarba hozod az embert, most akkor meglepő, vagy nem? :)

3

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 20. vasárnap, 20:27 (#)

hm, köszi, csiszolok azon a mondaton. :)

4

Adi, 2006. augusztus 20. vasárnap, 20:39 (#)

Egyszerűen és tömören megmondom a frankót: mert hülyék. ;)))

5

Dr. Minorka, 2006. augusztus 20. vasárnap, 21:59 (#)

Benne van cikkben a válasz:
"But this year, their summer vacation is dead, a victim of $3-a-gallon gas and job uncertainty."

6

Prof, 2006. augusztus 20. vasárnap, 22:16 (#)

Nem kívánok hülyeséget közbepofázni, de ha jól emlékszem odaát csak két hét szabadságot kap a halandó, ami innen nézve nem sok (bezzeg a hollandok a 6-8 hetükkel :-)). Szerintem egyszerűen azt mondják: minek, olyan kevés. Tiltakozzunk azzal, hogy nem vesszük ki :-D.

7

Deansdale, 2006. augusztus 21. hétfő, 10:51 (#)

Csatlakozom a 4-es hozzászólóhoz :)

8

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 21. hétfő, 11:28 (#)

(4) és (7), ennél biztosan tudtok szofisztikáltabb érveket is, amikor indokoltnak látjátok, tehát felteszem, hogy tényleg ez a véleményetek. kár, én elképzelhetőnek tartom, hogy máshogyan is meg lehet közelíteni a dolgokat. :)

9

katmandu, 2006. augusztus 21. hétfő, 11:41 (#)

Előbb definiálni kéne a "szabadság"-ot, kinek mit jelent, ugyebár:

a) x napig nem végzel munkát, otthon semmitteszel
b) x napig elmész hazulról, hogy belföldön máshol legyél
c) x napig külföldre távozol

Ervin mint globetrotter valsz a c)-t karikázná be, és ez magyarázza az útleveles részt is (ami ideát csak pár ország esetében feltétele a szabadságnak, akármit is jelentsen ez).

Sokak számára a b) és a c) azt jelenti, hogy a családi életet egy jóval kényelmetlenebb ^H^H^H szokatlanabb környezetbe helyezik át :)

10

Ali, 2006. augusztus 21. hétfő, 11:54 (#)

Eszembe jut a "ki dolgozik többet, az amerikai, vagy a japán munkavállaló" örökzöld, illetve az ebben a folyamban elhangzott érv, miszerint elég sok olyan "központi ünnep" van, ami azért a munkában töltött napok számát befolyásolja. Főleg, ha pl. az is élő gyakorlat, hogy ha az ünnep vasárnapra esik, akkor attól még a hétfő munkaszüneti nap.

Aztán van még a non-PC vicc a szőkéről, akit azért nem lehet elengedni szabadságra, mert akkor újra be kell tanítani... :)

#1-re: huzatos deszkaépületbe hazamenni a stabilabbra épített irodaházból, az tényleg lehet munkahelyen tartó erő. :)

11

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 21. hétfő, 14:28 (#)

katmandu, sok a csel :). legyen a szabadág az, amikor nem mész be dolgozni a munkahelyedre - ez a definíció a legtöbb amerikaira meg magyarra is érvényes, tekintsünk most el a távmunkától és egyéb réteg-hülyeségektől.

na, így most már biztosan tudod értelmezni a cikket. :)

12

katmandu, 2006. augusztus 21. hétfő, 15:54 (#)

Jó parser módjára máris értelmezem a cikket :)

13

Deansdale, 2006. augusztus 21. hétfő, 17:13 (#)

Ervin, természetesen kifinomultabb véleményalkotásra is képes vagyok (gondolom Adi is :)
Egyébként szívvel-lélekkel bármikor kiállok a véleményem mellett, miszerint az amcsik idióták. (Természetesen vannak kivételek, én az "átlagra" gondolok.)
Rendszeres olvasója vagyok a This is True-nak, a Stella Awards hírlevélnek, kedvelem Michael Moore filmjeit, mit kéne még mondanom...? Ahol egy gyereket képesek kirúgni a suliból mert lerajzolja a 9/11-es katasztrófát, vagy megkínálja egy sima vegyesbolti cukorkával a diáktársait, vagy ahol egy nyugdíjas tanárnőt nem engednek felszállni egy repülőre, mert a könyvjelzője egy bőrszalag a végén 1-1 kis súllyal (Zero Tolerance), az nem lehet normális hely.

Ehhez csak további adalék, hogy nem mennek szabadságra. Épelméjű ember az összes lehetséges idejét azzal tölti amit szeret - de még ha *annyira* szereti is a munkáját, nem normális, akinek évi 250 nap nem elég belőle.

14

Deansdale, 2006. augusztus 21. hétfő, 17:16 (#)

Nem nagyon tudom elképzelni, hogy az USA-ban ilyen mértékben elszaporodott volna azon munkahelyek száma, ahol az állás elvesztésével jár(hat) az évi rendes szabadság kivétele.
Kényszeren kívül nem tudok jó indokot, amiért valaki inkább dolgozik mint pihen/szórakozik, jelen esetben pedig kényszert nem tudok elképzelni.
Tehát marad az eredeti megoldás: az amcsik idióták :)

15

mic414, 2006. augusztus 21. hétfő, 18:56 (#)

A 6-os beszólás körül keresendő a válasz. A "világ egyik vezető szoftvercégénél" pl. 6 év letöltött időig 3 hét szabi jár, 7-12 évig 4 hét, 13 évtől pedig 5 hét. És a "világ egyik stb cége" amerikai viszonylatban az egyik legjobb munkaadó. A legtöbb helyen az első 2-3 évben tényleg csak 2 hét szabi jár. Na most ha valaki 5-6 évente munkát vált, akkor nehezen fog eljutni az "ultra-vionence" szintet képviselő 4 hét szabiig, az ugyanis nem kortól függ, hanem a cégnél lehúzott időtől. Új munkahelyen 40 évesen is 2 hét szabi lesz.
És mivel kevés a szabi, nem tudnak egyben elmenni 2-3 hétre külföldre, 1 hétre meg nem érdemes, minden olyan távol van, így aztán pár napkra utazgatnak az országon belül.

De amúgy az is lehet, hogy a tömegével beáramló indiai buzgó vendégmunkás húzza le a statisztikát, nekik úgyis az egész ittlét egy nyaralás, úgyhogy ők külön már nem utaznak :) Hova is mennének? Őket gondolom nem vonzza Goa meg Kerala :)

16

gargoyle, 2006. augusztus 21. hétfő, 23:24 (#)

13/14 deansdale: ezek a ketsegkivul idiota amde korlatozott szamu peldak (ne feledjuk, 250 millionyi emberrol van szo also hangon) meg mindig nem igazoljak az allitasodat. tolts el egy kis idot azzal, hogy magyarorszagrol (vagy franciaorszagrol, izlandrol, ferenc-jozsef foldrol) hany sztorit tudsz ami azt bizonyitja hogy adott helyen burokratak/idiotak/taplok/nyulak elnek. az altalanositas hasznos dolog mert sporolja a szukseges gondolkodast, de pont ezen a blogon asszem nem ez a cel (:

17

Deansdale, 2006. augusztus 22. kedd, 06:55 (#)

Tudom, hogy általánosítok, de jelen esetben ez nem zavar, ezért is írtam, hogy kiállok a véleményem mellett.
Nem az a baj, ha egy nép tagjai között vannak hülyék (ez természetes), hanem az, ha ők kerülnek többségbe/hatalomra.
Pont tegnap olvastam a sztorit, miszerint egy ürge éjjel leesett egy szikláról és 10-15 métert zuhant, miközben éjjel lámpa nélkül keresett helyet hogy dolgát végezze sátorozás közben. Ez még eddig egy sima droid, *de* ezután ő beperelte a terület gazdáit, amiért azok nem raktak ki figyelmeztető táblát, hogy a szikla pereme veszélyes terület.
Szerinted ez a világ melyik országában történhet meg az USA-n kívül?
Megmondom: sehol.
Két olyan ország van, aminek lakosairól (számos érdemük elismerése mellett!) azt mondom, hogy idióták; az USA és Japán. Mindkettőről azért, mert olyan elferdült dolgokat csinálnak, amit sehol máshol e kies glóbuszon.

18

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 22. kedd, 08:49 (#)

Deansdale, féloff, de szerintem a beperlés tényével semmi gond nincs, lehet próbálkozni - gond egy pozitív bírói (esküdti, de mindegy) itéletnél lehet. (Bár a konkrét ember mondjuk határeset, de hagyjuk, tényleg off.)

19

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 22. kedd, 09:05 (#)

eszpee, amellett, hogy Deansdale általános leidiótázás elméletével nem értek egyet, a "beperlés tényével" szerintem igenis van gond. Ha ugyanis egy egész társadalom arra rendezkedik be, hogy mindenki mindenre mindenkit perel, akkor rettenetes koloncot és iszonyú költségeket rak a saját nyakába, ahogy Amerika azt meg is teszi.

hozd közel magadhoz a példát: képzeld el, hogy egy gyermeket ábrázol valamelyik bp-s képed, és ezért beperelnek, aztán meg beperelnek valami kispados cikkedért is, meg mondjuk azért is, mert valakinek a ruháját lefröcskölöd biciklizés közben. értem persze, hogy nem fogsz minden pert elveszíteni, de ha kellően gazdag, ráérő és elszánt emberek állnak veled szemben, akkor legalábbis meg tudják keseríteni az életedet.

ez persze itthon is előfordulhatna - de nem fordul elő (még), mert nem erre jár az agyunk.


20

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 22. kedd, 09:09 (#)

hm, lehet benne valami.

21

Deansdale, 2006. augusztus 22. kedd, 16:53 (#)

Szóval senki nem ért egyet velem, de azért mocorog valami :)))
Szerintem nincs komoly gond azzal, ha általánosítok, *amíg* tisztában vagyok vele... Nyilván egyes embereket nem fogok előre megítélni egy ilyen általánosítás miatt.

Egyébként azért (is) állok ki a véleményem mellett, mert kissé dühít, hogy úgy érzem, az USA az egész világra rá akarja erőltetni az idiotizmusát (ennek legjobb példája a hihetetlen mértékű terrorhisztéria szítása, lásd még: Team America: World Police).
Angol nyelvű olvasnivaló, mindenkinek melegen ajánlom:
www.thisistrue.com/zt.html

22

gargoyle, 2006. augusztus 22. kedd, 18:43 (#)

en azert meg mindig ugy erzem egyszeruen tavolrol jobban ki lehet szurni az adott kornyezetre jellemzo ossztarsadalmi hujesegeket

hanyszor fordult elo veletek, hogy kulfoldi ismeros nem hitt a szemenek magyarorszagon mikozben szamotokra teljesen megszokott es normalis dolog tortent (de belegondolva lattatok hogy valahol tenyleg nem koser)

lasd meg jegyek ellenorzese KIFELE a metrobol, kozepuletek teljes akadalymentesitetlensege, a hivatalok teljes szabalyozatlansaga/ezzel ellentetben abszurd burokratizmusa

tokeletes orszag nincs (sot azt sem allitom hogy az USA lenne a letezok kozul is a kozel legjobb) de szerintem ne_pereskedjetek_panda is egyetert velem abban hogy ez meg mindig nem ok meglovagolni mas okbol indult gyulolet tendenciakat. az pedig, hogy "egyeni" amerikaiakat maskent itelsz meg, nekem erosen arra hajaz hogy "Dehat nekem akad roman baratom is, csak ugy altalaban szorostalpu bunko az osszes..."

23

katmandu, 2006. augusztus 22. kedd, 18:50 (#)

Épp most olvastam:
http://index.hu/gazdasag/magyar/colb060822/
Most ennek alapján Colbertet és rajongóit tartsam-e primitív amcsi paréjnak, a hídnévszavaztatókat balfaszoknak, vagy mindkettő?
:)

24

gargoyle, 2006. augusztus 22. kedd, 19:45 (#)

mielott kiakadtok azon hogy itten leszoljak zrinyit es stb youtube-on erdemes megnezni a tobbi reszletet is, megkapjak a maguket az amerikai idolok is, fabry amerikai modra (vagy forditva vagymi).

25

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 22. kedd, 20:07 (#)

gargoyle, ne félj, ismerjük colbertet :)

http://kispad.hu/blog/200605/bushgyalazas-szemtol-szembe.html

26

gargoyle, 2006. augusztus 22. kedd, 20:27 (#)

en kerek elnezest :D csak ma mar 4 embernek mutattam a fenti video(kat) es abbol minimum 3 jol felszivta magaba a nemzeti onerzetet, aztan reagalt :o

27

Deansdale, 2006. augusztus 23. szerda, 11:47 (#)

Gargoyle, nekem nincsenek amerikai barátaim, ettől függetlenül tudom, hogy vannak köztük normális emberek, mert épelméjű vagyok. Sosem hittem, hogy minden X hülye és minden Y szép.
Egyszerűen csak náluk most divat hülyének lenni. (Nemsokára talán már követelmény lesz :P
Egyébként még csak annyit, hogy a Zero Tolerance odaát nem "kisszámú példa", hanem A TÖRVÉNY.

28

nyelv-ész, 2006. augusztus 23. szerda, 20:48 (#)

Szerintem meg azért nem mennek szabadságra, mert félnek, hogy mire visszajönnek, már más ül a helyükön...

OFF: annak a tréfás csávónak ott a tévében esetleg tréfából valaki benyöghetné, hogy akit leseggfejezett, részben annak is köszönheti, hogy őt most Stephen Colbertnek hívják, és nem mongyuk Mustapha Colbertnek.
Csak hogy ráerősítsünk kicsinyt az éppen trendi amcsi muzulmán-fóbiára.

.

29

katmandu, 2006. augusztus 24. csütörtök, 00:24 (#)

Colbert, pontosabban a figurája dedikált hülye :) és semmi baj nincs azzal, hogy beszól fűnek-fának, mármint USÁn belül. Egy számára ismeretlen ország ismeretlen történelmi személyiségét lefikázni kicsit visszás. Főleg olyan országból, amire közhelyesen jellemző, hogy fingjuk nincs a rajtuk kívüli világból -- bár miért is lenne.
Colbert becsületére legyen mondva, egy későbbi adásban kicsit visszaszívta a beszólását, sőt pár szóban méltatta kis hazánk er(edm)ényeit.

30

Author Profile Page NagyGa1, 2006. augusztus 24. csütörtök, 03:25 (#)

Azt nem értem, hogy miért nem tudjuk akként kezelni az ominózus "seggfejezést" ami: vicc.

Aki nem érti megmagyarázom: olyasmi beszólás volt, mint amikor valaki megver mondjuk egy baseballmeccsen (vagy öttusában), és te teljesen komolytalanul, tudván hogy sportszerűtlen, haveri körben leköcsögözöd. Ez persze két szóban jobban ül.

Érzek pici párhuzamot a legutóbbi Mohamed-karikatúrákkal, nekem nagyjából azt üzeni a dolog hogy az emberek mindenütt egyformák, kb ugyan úgy reagáltunk itt is mint a muszlim világ annak idején, csak mivel felénk már puhák az emberek és nem nagyon robbantgatnak, ezért kimerült a reakció verbális kurvvaanyázásban a neten.

31

katmandu, 2006. augusztus 25. péntek, 10:20 (#)

NagyGa1:
Részemről egyetértek, de azért a tárgyilagosság jegyében mutassunk rá, hogy a példád nem teljesen analóg: itt nem meccsről volt szó, Zrínyi nem "verte meg" Colbertet, a beszólást inkább értelmetlensége miatt lehet inkább sértőnek, otrombának, semmint viccesnek érezni. Kérdés persze, kinek mi a vicces, vagy egy kifejezés milyen körítésben hat viccesnek és mikor pronyóságnak.

De mindez valsz innen nézve érződik így -- a nem-usákok másképp vannak szocializálva. Az európaiak így, a különféle egyéb népek amúgy, és az ilyen nem-US népek lelkivilágába az USA éppoly könnyen belegázolhat, mint amikor mondjuk ideát jól eltréfálkozunk azon, mekkora barmok az amcsik a túlzásba vitt píszível, meg az ovis kissrácok ellen sexual harassment vádakkal, meg hogy nem lehet leírni hogy Két Torony; az egyéb társadalmi-kulturális visszásságokról és eltérő aspektusokról nem is szólva. Kölcsönös (hangsúlyozzuk: kölcsönös) megértés lehet a megoldás

Mert asszem minden oldal úgy érzi, hogy a másik oldal a bunkó :) az amcsik ugye a klasszikus "világtérkép" szerint néznek minket és másokat ("people eat each other here" stb.), ők meg sokak szemében ősellenség, vagy épp az annak idején Európából elszármazott kalandorok (szabadgondolkodók, aljanépség, ki mit szeret) leszármazottai. Ez még párezer évig valsz így is marad. Az anyázás joga is :) amíg nem megy át postalba, nincs baj.

32

katmandu, 2006. augusztus 25. péntek, 10:36 (#)

Aki nem ismerné:
amerikai világtérképek:

http://href.hu/x/1olp

és

http://href.hu/x/1oll

:)

33

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 25. péntek, 12:56 (#)

Srácok, Colbert zrínyizését mindenki látta is, vagy csak olvasott róla? én megnéztem, és bár elég egyszerűenk ítéltem, szerintem egyértelműen a NagyGa1 által leírt, viccesnek nagyarcúskodásnak szánt verzió volt.

nem sokkal előtte ugyanott stephen hawking is megkapta ugyanezt a jelzőt, hasonlóan cizellált kivitelben; úgy látszik, ahogy nálunk a pisi-kaki humor, ott ezek szerint ez nevetteti meg az embereket.

34

dolphin, 2006. augusztus 25. péntek, 13:16 (#)

Ha jol emlekszem mar a kispadon (akkor tan meg sesblog volt) is volt korabban felreertes abbol, hogy Colbert-t komolyan vettek.
Egyebkent a feher hazi tudositok esetejen elmondott szovege abszolut klasszikus, kulonosen mert Georgie 2 m-re sincs kozben tole; aki nem ismerte Colbert-t a Daily Show-bol, az szerintem azzal kezdje.
http://href.hu/x/1on1

Colbert nem kimel semmilyen oldalt a tabunak gondolt temakkal (pl. http://youtube.com/watch?v=3ttu8ExZGzk ), igy aki nem tud, vagy nem szeret nevetni, ha gorbe tukrot tartanak ele, az szerintem ne nezze, mert csak felidegesiti magat.

35

katmandu, 2006. augusztus 25. péntek, 13:17 (#)

#33/ervin:
Részemről megtekintettem. Colbert tényleg teljesen belebújik a gondolom szándékosan sarkítottra formált figura bőrébe, vérprofi. Valamelyik kertévé hozhatná a műsorát, valsz a poénok háromnegyedét nem fognánk, de érdekes lenne tanulmányozni.

Vessünk össze Colbertet Fábryval? Nevessünk?
:)

36

Deansdale, 2006. augusztus 27. vasárnap, 15:44 (#)

OFF -> 33
A kaki-pisi és egyéb gusztustalan humor is egy tipikus amcsi dolog, amitől ideggörcsöt tudok kapni (lásd Amerikai pite 1-10)

37

gargoyle, 2006. augusztus 27. vasárnap, 17:51 (#)

ja igen, most igy mondod tenyleg nativ magyar kesdobaloban mindenki kantrol dumal es veletlen sem egymas pocserol humorkodik

na nehogymar tenyleg elhidd hogy az altesti/primitiv humor nemzetfuggo...

38

Author Profile Page NagyGa1, 2006. augusztus 27. vasárnap, 17:53 (#)

Deansdale, sokan vagyunk így. :)

Persze azt adják a népnek amit kíván.

Nálunk hogy ment az Amerikai pite?

39

Dr. Minorka, 2006. augusztus 27. vasárnap, 22:12 (#)

Re: (37)
Az altesti humor nyilván mindenütt megtalálható. Csak van olyan kultúra, ahol Hofinak hívják a vezető humoristát, és van anol Colbertnek. A különbség már egyedi.

40

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 27. vasárnap, 22:33 (#)

Deansdale (36), értem én, hogy nem vagy oda a jenkikért, de azért néha vedd le a rószaszín napszemüveget akkor is, ha nem Amerikára veted tekintetedet. A bajor seggberúgós tánctól a hazai kabaré egy-két rettenetes teljesítményéig a mi kiváló, sokak által kulturálisan felsőbbrendűnek tartott kontinensünk is kiveszi a részét a primér humorból, ahogy Dr. Minorka is helyesen rámutatott (39).

41

Deansdale, 2006. augusztus 28. hétfő, 20:14 (#)

Hofit azért ne említsük egy (web)lapon az amerikai pitével... Ha Hofi kakit-pisit-nemiszervet említett akkor általában azért, hogy kifejezze nemtetszését valami baromsággal szemben. Tőle nem hallottam olyat, hogy önmagában az lett volna a poén, hogy valaki beleteszi a p*csét a pitébe. Egész egyszerűen nem ugyanaz az univerzum.
Mellesleg tudom, hogy magyarországon sem mindenki erkölcs-filozófiai magántanár, de szerintem nem tudnál olyan magyar filmet említeni, ami leverné azt a lécet, amit az Am. pite.

Egyébként nem vagyok sem rasszista, sem nacionalista, nem kell leszedni rólam a keresztvizet. Csak szerintem az amcsik idióták. És még szabadságra sem mennek.

42

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 28. hétfő, 21:06 (#)

Deansdale, pont te minek néztel ilyen fércműveket? Nem vagy túl koherens, hallod. :)

Én nem láttam, úgyhogy nem is tudok véleményt mondani róla. Éljen a magyar film! - bár talán nem a mostaniak: amikor a legutóbb a Művészben a nagyfilm előtt bemutatták négy közeljövő-beli magyar film reklámját, egyértelműen mindről azt mondtam, hogy nincs az a zseniális apologetika, amely után én ezekre majd beülök.

43

Deansdale, 2006. augusztus 28. hétfő, 21:48 (#)

A pite "sorozatból" mindössze az első rész néhány részletét láttam, abból le tudtam szűrni, hogy nem nekem szól.
Sajnálatos módon az új magyar filmgyártás (önbizalomhiány miatt?) a külföldi trendeket próbálja utánozni. Megvan az eredmény.

44

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 28. hétfő, 21:57 (#)

te figyelj, ha legalább a nézhető trailereket sikerülne leutánozniuk, én már vállon veregetném őket!

45

gargoyle, 2006. augusztus 29. kedd, 10:34 (#)

mar csak az a kerdes ha tenyleg minden USA allampolgar idiota es/vagy primitiv akkor hogy jutottak el oda ahova o_O kicsiny amde zsenialis es erkolcseiben nemes nemzetunknek kene ebben az esetben vezetni vilagunkat nem nekik nemdebar?


"Egyébként nem vagyok sem rasszista, sem nacionalista, nem kell leszedni rólam a keresztvizet. Csak szerintem az amcsik idióták."

ez ebben a formaban viszont rettento mod disszonans nekem (: es igen, le kell szedni a keresztvizet. ugyanugy mint ha az amcsik helyett arabot, pakisztanit, ciganyt, magyart vagy szlovakot irtal volna

46

Ali, 2006. augusztus 29. kedd, 11:02 (#)

#45-re: Biztos nem számít sokat, de az USA városait, infrastruktúráját, hátországát viszonylag kevésszer bombázták porrá a történelemben, jóvátételt se sokat kellett fizetnie, megszállva se sokat volt, meg hasonlók...

47

katmandu, 2006. augusztus 29. kedd, 12:25 (#)

Egy fél kontinensnyi, sok (és hozzánk képest egyenként is nagyobb) államból álló konglomerátumot nem érdemes összevetni egy pici országgal. A túlzottan általánosító klisét meg talán lehetne lenne úgy tompítani, hogy "sok amcsi idióta", "az amcsik egyes dolgai sok europ számára idiótaságnak hatnak" vagy hogy "ami hozzánk eljut az amcsikról, abból könnyen kirajzolódhat az a kép, hogy az amcsik nagy része mentális kihívásokkal küzd" stb stb, weasel words forever :)

48

gargoyle, 2006. augusztus 29. kedd, 12:26 (#)

nyilvan ez IS szamit, de par dolgot alkottak onalloan ok is szellemileg ami segiti/tette oket vagy megse?

tenyleg nem akarom a fenekuket fenyezni, es ugy gondolom sok dologban igenis hulyeseget csinalnak, sot, de ez a tipusu altalanos anyazas komolyan gondolva hamar kiveri nalam a biztositekot attol fuggetlenul milyen adatot pecezunk ki egy embercsoportrol

49

katmandu, 2006. augusztus 29. kedd, 12:32 (#)

Kicsit off, de az amcsik lehet hogy idióták, a pesti magyar fiatalok akkor meg übertaplók:
http://index.hu/velemeny/jegyzet/graff/

Ebbe a "veszélyes és bunkó városba" (copyright Uj Péter) tényleg nem érdemes semmi szépet vagy modernet hozni, építeni, mert szétkúrják az állatok. Érdekes, hogy Bécsben ilyesmi nincs, ott talán az emberek default normálisak. De állatnak lenni mindenkinek szíve joga, akkor viszont legyen vízágyú vagy kádárkolbász, ha csak azt értik meg. Legyen egy tökös polgármester, aki beleveri az orrukat. Bah.

50

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 29. kedd, 14:31 (#)

figyelem, olvasók: ezt a linket (49) ma másodszor kommentáltátok be. elsőre érdekes volt. harmadszor nem kérjük.

köszönjük. :)

51

Ali, 2006. augusztus 29. kedd, 14:59 (#)

Nem tehetek róla, hogy másnak is szemet szúrt. :) Tóta W. ritkán szokott egy platformra kerülni Tomcattel... :D

52

Deansdale, 2006. augusztus 30. szerda, 05:24 (#)

#45
Amennyire én tudom, az USA-nak van a világon a legnagyobb belső államadóssága. Gazdasági ereje legnagyobbrészt az olajtól (és annak dollár-alapú forgalmazásától) függ. Az is közismert, hogy összeszedték az egész világról az elismert tudósokat (főleg a II. VH idejéről vannak történetek e tekintetben).
Szóval hogy mit értek el és mit nem, és ebből mennyit a saját erejükből, az relatív.
De mi köze van ennek az egésznek ahhoz, hogy rengeteg olyan dolog történik náluk, ami sehol máshol a világon nem történhetne meg?!
Én szépen illusztrált példákat hoztam, hogy azért tekintek rájuk - mint nemzetre - idiótaként, mert össznépi divat náluk annak lenni; mindazonáltal azt is leszögeztem, hogy tisztában vagyok azzal, hogy egyénenként nem mind egyformák.
Ezek után miért vagyok én rossz ember, kedves barátom?

53

Deansdale, 2006. augusztus 30. szerda, 05:51 (#)

A home of the brave és land of the free egyben a bölcsője a Political Correctness "mozgalomnak" is, amit személy szerint szintén nagyon köszönök nekik.
Az agyam ledobta a láncot, mikor USAt megjárt legjobb barátom figyelmeztetett, ne mondjam azt, hogy "néger", mert az csúnya dolog.
Aha.
Érdekes, mióta "megtalálták" őket afrikában, azóta így hívták őket és jó volt. Most én itt a saját hazámban változtassam meg a nyelvet amit beszélek, mert az amcsik szerint valami baj van vele.
Mondjak "feketét" néger helyett, ami egyébként a latin "fekete" szóból ered, ugye :P Elég körmönfontnak kéne lennie annak, aki meg akarná magyarázni, hogy miért is van ez így.
Azt már alig merem megemlíteni, hogy szegény négerek lelkivilágának védelmében nem is ők maguk emeltek szót, hanem a "hiperkorrekt" amcsik. Ők úgyis jobban tudják, kinek mi baja, mint az illetők saját maguk.

54

katmandu, 2006. augusztus 30. szerda, 07:52 (#)

A PC dolgok az adott környezethez tapadnak, gondolom, nálunk elenyésző részét képezik a társadalomnak a négerek, és amcsi típusú rabszolgatartás sem jellemzi a történelmünket, tehát itt valsz nem gerjeszt feszültségeket a szó, semmi ok arra, hogy megváltoztassuk, kivéve, ha USÁból épp ide ruccant afroamerikai barátainkról van szó, őket tényleg nem illendő arcba négerezni.

Alternatíva lehet a "szerecsen" szó, ami ugyan a "szaracén"-ból ered, és igazából mór, tehát jelentésileg pontatlan, de sztereotipizáltsága miatt jól fedhetné a dolgot. Van benne valami XIX. századbeli kávéház hangulat, és semmi sértőt nem érezni benne, ismeretségi körben több idősebb ember szinte mindig ezt a szót használta a néger helyett.

Inkább az lehet az értelme, hogy aki itthon nem ismeri ennek a problémának az "odaáti" hátterét, hajlamos lesz rá, hogy odaátra utazván, a négert lefordítsa magában az ottani N-wordre :) és úgy használja, ami miatt kellemetlenségei lehetnek.

Lehet, hogy egy szó egy helyen oké, másutt halálos sértés. Láncledobó dolog lehet még az is, hogy míg nálunk egy udvarias gesztus, ha a férfi lép elsőként az étterembe (hogy felfogja a repülő késeket a nő elől), lesegíti a nő kabátját, előre engedi a liftben stb. USÁban párszor eljátszol ilyesmit egy kolléganőddel, és máris bajban vagy, mert ez nemi alapú megkülönböztetésnek számít, az ottani nők számára sértés (azt érzékelteted vele, hogy gyenge, védendő teremtés, kiszolgáltatva a macsó hímnek, férfisovinizmus stb.). Hiába nem vagy macsó, mások ott az ingerküszöbök.

Ezek szocializációs és értékrendbeli arány eltérések, kultúrsokk tud lenni a javából. Ehhez kell infó meg tolerancia, az más kérdés, hog az amcsik legtöbbje egyáltalán nem foglalkozik a világ maradék részén dívó, eltérő szokásokkal, nem alkalmazkodik hozzájuk, mert a sajátját tekinti etalonnak, tisztelet a kivételnek (weasel wor(l)ds! :) )

Ami a "világon sehol csak náluk" megtörténő dolgokat illeti, valószínűleg tucatnyi olyan dolgot lehetne felsorolni, ami csak itt nálunk Abszurdisztánban történik meg, a világ normálisabb részein nem, és amik miatt meg minket tarthatna idiótának a többi nép. És ezt bármilyen országra rá lehet húzni.

55

gargoyle, 2006. augusztus 30. szerda, 09:45 (#)

en azert ha valasztani lehet a vilag orult orszagai kozt akkor amellett dontenek ahol az N-word halalos sertes,nem pedig ahol bedrogozott 12 evesek gyilkoljak a nepeket machetevel es kalasnyikovval. nekem az megis konnyebben feldolgozhato (:

nalunk meg a penisz ronda szo, es arra neznek hulyen pedig annal semlegesebb toltetu kifejezes nincs a vilagon sem (szofia hercegnon kivul), andokban meg fott birkaszemet esznek, a finnek a jeges toban furodnek mert az szerintuk egeszseges, az angolok mindenbol fott mosogatorongyot foznek stb stb

akkor mar valosabbnak tuni allitas, hogy az emberek idiotak :P

56

katmandu, 2006. augusztus 30. szerda, 12:40 (#)

Egy idegen életforma valószínűleg olyan értelemben jelente az anyabolygójára/csillaghajójára, hogy a Földet túlnyomórészt őrültek lakják, akik a múltban és a jelenben is értelmetlen dolgokat csinálnak, igen sokféleképp, ráadásul mindegyik a másik dolgait tartja hülyeségnek. Logikus reakció ilyenkor a Föld eltakarítása az útból (to make room for a hyperspace bypass) vagy legalább is tipli pár kiloparszekkel távolabbra :)

57

Deansdale, 2006. augusztus 30. szerda, 16:57 (#)

a.) Ha nem mondhatom azt, hogy "néger", az azt sugallja, hogy azzal a szóval valami baj van, tovább-sugallva azt, hogy a négerekkel valami baj van. Ahogy nem egy értelmes ember megjegyezte, az ilyen "szóválogatás" rasszizmus, és sértő ahogy másokról is rasszizmust feltételez.
b.) Az, hogy valaki egy hideg tóban fürdik vagy kevéssé ízletes kajákat készít az még mindig nincs köszönő viszonyban sem azzal az idiotizmussal, hogy egy nő feljelent ha udvarias vagy vele.

Amerikából indult ez a kifacsart gondolkodás, aminek a PC és ZT gyönyörű képviselői, és valszeg éveken belül élhetetlenné teszik a bolygót.

58

gargoyle, 2006. augusztus 30. szerda, 17:03 (#)

nemtom en ismerek embereket akik nem amerikaiak es a trianon nekik nem foldrajzi nev hanem melyseges tragedia, szivfajdalom es szornyuseg.

es biztos akad afrikai torzstag is aki furan nez hogy pontosan miert is jelentettek fel amikor o csak a szokasoknak eleget teve csonkolta a lanya csiklojat, vagy vette el a 3. unokanoveret 2. felesegnek. mindenhol mas a felhaborito lasd meg osi keleti kultura es ennek ellenere hangos bofoges

egy bolygonak meg azert messze keves barmi amit tenni tudunk hogy "elhetetlen" legyen, ez azert dulva tulzas

59

katmandu, 2006. augusztus 30. szerda, 18:39 (#)

Böfizéssel jelzed arrafelé, hogy annyira ízlik a kaja, hogy csak úgy tömöd magadba, levegővel együtt (meg asszem ugyanez a kínaiaknál a leevett abrosz?) :)

60

Author Profile Page NagyGa1, 2006. augusztus 31. csütörtök, 02:58 (#)

Kínaiaknál nincs ilyen ideológia mögötte, náluk egész egyszerűen az a szokás hogy ha megetted a kis rákodat vagy csirkédet, akkor a páncélját / csontját szépen kirakod magad elé az abroszra.

Ráadásul náluk nincsenek gyermekkortól belenevelt szabályok a szürcsörés, csámcsogás és nyitott szájjal evés ellen, úgyhogy jó hangosan nyomják, de nem ideológiai okokból.

(Úgy is mondhatnánk hogy abban az országban ami jelenleg még a középkorban bolyong, ahol az a norma hogy az emberek szó szerint fizikailag átgázolnak másokon, ahol az egész társadalom csalásra, hazugságra és a másik átvágására épül, ott ilyen apróságok aztán végképp nem számítanak.)

Most is eszik itt tőlem nem messze egy benszülött, a szokásos hangos szürcsölések és csámcsogások közepette, ami ezen a hajnali órán amikor különösen vékonyak még az idegeim erősen irritáló.
A bennem lévő bennszülött legszívesebben odamenne és pofánvágná, de azért ez mégsem járja egy negyven kilós kiscsajjal szemben...

Az elmúlt két évben kibírtam anélkül hogy akár csak szólnék is nekik, végülis én vagyok itt a vendég és nem ők.

61

Deansdale, 2006. szeptember 3. vasárnap, 23:24 (#)

Elnézést, hogy még mindig ide, ráadásul eléggé OFF, de úgy látom a PC tényleg terjed, és nem biztos hogy nem teszi élhetetlenné a világot... A mai hírlevelem termése erősen rövidítve:
a.) X és Y-t karácsonykor akarták megtéríteni Jehova tanúi, ők ezért táblát tettek ki, hogy "a kutya Jehova tanúit eszik". Ez 32 éve történt, azóta senki nem panaszkodott, de most kiment hozzájuk a rendőrség és leszedették, mondván, "zavaró, offenzív és helytelen".
b.) A Celtic-rangers meccsen a Celtic kapusa (Artur Boruc) keresztet vetett, ezért a "tömeg izgatása" miatt rendőrségi eljárás indult ellene. [Itt állítólag azért összetettebb a sztori, a részletek nem tisztázottak.]
c.) Egy angol doktornő meg akarta újítani 5 éves lányának útlevelét egy franciaországi utazás miatt, de elutasították, mert az új fényképen a lány pántos ruhát viselt, és "a látható bőrfelület zavarhatja a muszlimokat, ha a kislány esetleg oda találna utazni".

...király...

62

katmandu, 2006. szeptember 4. hétfő, 14:48 (#)

Jövel, Harrison Bergeron!
:)

63

Deansdale, 2006. szeptember 24. vasárnap, 14:20 (#)

http://index.hu/politika/kulfold/chavez656567/
"Maduro, felesége és gyermekük 30 perccel azelőtt érkezett a New York-i JFK reptérre, hogy gépük Caracasba indult volna Miami érintésével. Jegyüket készpénzzel fizették ki, ami már eleve gyanús volt a reptéri biztonsági szolgálatnak.
Madurót átvilágították, és arra kérték, menjen át egy második biztonsági vizsgálaton, ezután indult meg a vita, minthogy ezt megtagadta a miniszter, és elkezdett mobil telefonján beszélni. Ezután elkobozták mobilját, utazási papírjait és útlevelét, és csak ekkor szólt Maduro, hogy ő diplomata."

A szemétláda készpénzért akart jegyet venni...

Miért nem használta a hivatalos diplomáciai eljárásokat? - kérdezik az amcsik.
Miért, ezt egy "átlagos" emberrel jogszerűen meg lehet tenni? - kérdezem én.

64

Ali, 2006. szeptember 24. vasárnap, 16:05 (#)

Én meg azt kérdezem, hogy a hiperszuperüberalles informatikai rendszer nem kezdett el rappelni, hogy "ez itt egy (nem baráti) ország diplomatájának útlevele"? Illetve egyátalán, az útlevél nem diplomataútlevél volt?

Ha már színház, ne a büfésnéni legyen a legképzettebb résztvevője az estének...


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork