Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53959 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Testhackek

eszpee cikke a Blog rovatból, 2006. szeptember 26. kedd, 12:35 | 51 hozzászólás

18 trükk, orrduguláselhárítástól fájdalomcsillapításig, elég bulváros megfogalmazás, néhol "amerikai tudósok kimutatták" felhangokkal. Viszont ha ezeket leszűrjük, akkor is marad érdekesnek tűnő tipp benne, bár a "tarts vizet a szádban, ha hagymát pucolsz" például kimaradt. Nektek vannak hasonló trükkjeitek?
(Forrás: BoingBoing)

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (51)

1

attacs, 2006. szeptember 26. kedd, 13:05 (#)

A body hack kifejezés persze másra is vonatkozik:
http://pimm.wordpress.com/2006/09/25/wireds-bionic-tour-over-your-body/
vagy akár erre: http://radar.oreilly.com/archives/2006/09/the_economist_on_life_20.html
:)

2

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 26. kedd, 13:21 (#)

attacs, igen, az a 2.0 :)

3

Penálen, 2006. szeptember 26. kedd, 13:39 (#)

Egy a víz-a-szájba dolog hagymapucoláskor érdekes eset. Még nem olvastam ennek fiziológiai magyarázatát, de annyi ismerős mesélte, hogy nekik bejött, hogy ktlem, hogy UL. Viszont: asszony kipróbálta, és gyakorlatilag sokkal jobban könnyezett, mint nélküle. Most nemotm, hogy az ő szeme más kicsit, mint a normális, vagy valami más miatt nem műxik neki, de tény, hogy érdekes dolog - legalábbis nekem :)))

4

Penálen, 2006. szeptember 26. kedd, 13:41 (#)

Ja, és a népi furmányok rovatba: orrvérzésre egy elég meglepőnek tűnő technika: szalonnát kell az orrba tömni. Jópár esetről tudok, mikor működött - mind hiteles forrás, és az ausztrál tudósok is kimutatták :)

De amúgy a módszer tényleg működni látszik. Én nem tudom, nekem még tán sosem vérzett az orrom.

5

gargoyle, 2006. szeptember 26. kedd, 13:42 (#)

ha eleg szorosan tomod barmi muxik orrverzes ellen :P szigoruan definialva az orrverzest a hanyattfekves is muxik, lasd meg nagysandor

6

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 26. kedd, 13:46 (#)

Penálen, a víz a szájba módszer nálam tökéletesen működik - ami elég meglepő, mert én sem hittem benne, így azt feltételeztem, hogy biztos valami bebeszélés van mögötte.

7

Author Profile Page NagyGa1, 2006. szeptember 26. kedd, 13:52 (#)

Víz szájba nálam is, abszolút. Anélkül nem is vagyok hajlandó hagymát pucolni, illetve nehezményezem ha beszél köben hozzám valaki.

8

Penálen, 2006. szeptember 26. kedd, 13:55 (#)

eszpee,
OK, mondom, hogy nem kevés ismerősnél is - gyakoraltilag mindenkinél, aki kipróbálta - tehát eszemben sincs kétségbe vonni, hogy műxik. De az asszonynál nem :( Ezért lennék kíváncsi, mi a fiziológiai alapja a dolognak.

Ja, és a megfellebbezhetetlen módszer hagymapucoláshzoz: úszószemüveg. Behozhatatlan előnye, hogy lehet közben beszélgetni, és ha szűk családi körben történik a főzés, még az sem hátrány, hogy érdekesen néz ki (pláne asszony ismerősénél, aki úszói múltja okán a ceremónia részeként olyankor úszósatyeszt is húz mellé :)))

9

haujobb, 2006. szeptember 26. kedd, 13:57 (#)

gargoyle (#5),

de a szalonna állítólag hipergyorsan szünteti meg, vagyis nemcsaka egyszerűen eltömi, hanem még vmit csinál.

10

Penálen, 2006. szeptember 26. kedd, 13:58 (#)

Jé, visszajött haujobb :)))

11

gargoyle, 2006. szeptember 26. kedd, 14:01 (#)

hat esetleg a zsir eltomiti a felszakadt erfalat

kicsit olyan ez, mint amikor fejfajasra azt ajanljak hogy rugj bele a kisujjaddal az asztal sarkaba :D ha telitomik szalonnaval az orrom tuti nem erdekel verzik-e vagy mivan :D

12

katmandu, 2006. szeptember 26. kedd, 14:12 (#)

Erről a hagymás dologról írjatok többet. Nagy hagymaevőként igen érdekel :) bár eddig úgy tudtam, a könnyezés egyszerűen azért van, mert a hagyma felvágásánál, illetve lehántásánál a levegőbe kerülnek az illékony illóolajok, amelyek a hagyma fölé hajló delikvens nyálkahártyáit erősen irritálják, és hát a szemé a legérzékenyebb.

Na most, erre anno azt tanácsolták, hogy gátoljuk meg az illó olajok levegőben való szétáramlását. A legegyszerűbb módja ennek, hogy a hagymát egy lábosnyi víz belsejében (víz alatt) hámozzuk le*, vagy edény híján csorgatjuk rá a csapvizet. Ez nálam bevált. Csak a hagyma felaprításánál nem jó, mert akkor elúsznak/lemosódnak a hagymakockák :)

Az számomra egyáltalán nem világos, hogyan akadályozza meg a (zárt) szájüregben tartott víz az illóolajoknak a szemekbe kerülését, szóval tessék valami biológiailag alátámasztott magyarázatot adni, kíváncsinak :)


________
* a búvárok között "Peel Dive" néven közkedvelt eljárás :)

13

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 26. kedd, 14:14 (#)

katmandu, nem tudom megmagyarázni, de működik. :)

14

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 26. kedd, 14:15 (#)

egyébként volt már szó itt a hagymásvizes módszerről, de akkor se jöttünk rá a megoldásra:

http://kispad.hu/netszuret/200409/oveges-professzor.html

15

katmandu, 2006. szeptember 26. kedd, 14:16 (#)

Penálen úszószemüveges módszerét (#8) stílszerűen búvárszemüveggel adaptálnám, de azt hiszem, kívülállók számára kultúrsokk élményt jelentene :)

16

Adi, 2006. szeptember 26. kedd, 14:20 (#)

Gyenge kezdők vagytok mind, hagymavágás közben pálinkát kell a szájban tartani! :)

17

Ali, 2006. szeptember 26. kedd, 14:22 (#)

#15: rekontra: Forma-1 bukósisak!! :D

18

katmandu, 2006. szeptember 26. kedd, 14:35 (#)

Így nagyon hamar szkafandereknél és páncélüvegen átnyúló manipulátoroknál fogunk kikötni.
És ha másra bíznánk a hagymapucolást? :)

19

katmandu, 2006. szeptember 26. kedd, 14:39 (#)

#16/Adi: :)
a megpucolt hagymát viszont pálinkában kell tartani, az adja meg az ízét.

20

gargoyle, 2006. szeptember 26. kedd, 14:39 (#)

en amugy minden flikkflakk nelkul szoktam hagymat pucolni, es legritkabb esetben jelenik meg konnycsepp .)

es most johet az eszmefuttatas a gyenge varosiakrol .)))

21

katmandu, 2006. szeptember 26. kedd, 14:52 (#)

Amúgy a tippek között egetverő badarságok is vannak. Köhécseljünk injekció közben, alatta a vállba adott szuri, ez jó, mert ilyenkor a felső test megrázkódik, a tű mellészalad, átszakít egy artériát, a delikvens sokkot kap és elájul, magával rántja az üvegszekrényt (tele búvárszikékkel), az injekciózó nővér ezen elborzad, sikoltozva kirohan a szobából, fellökve egy terhes apácát stb.

Viszont van egy trükk, ami nincs a listán, ellenben bevált:
tüsszentési inger esetén, ha ciki lenne hapcizni, ujjakkal erősen nyomni kell a bajusz területét, azaz a felső ajak feletti részt. A legtöbbször sikeresen csillapítja az ingert, de pl. fénytüsszentés esetén kevésbé működik.

22

gargoyle, 2006. szeptember 26. kedd, 15:03 (#)

azert a vallban mire atszakitja az arteriat az nem kicsi kohecseles.
de en is csodalkoztam ezen a jotanacson :D kiprobalom az sztkban hogy reagalnanak .)

23

Author Profile Page ervin, 2006. szeptember 26. kedd, 15:03 (#)

gargoyle (20), ez annak a jele, hogy nem igaz magyar makói hagymát vettél, hanem valami spanyol vagy kínai szart. a szittya hagyma megríkat.

Arra pedig komolyan befizetnék, ahogy Penálen úszószemüvegben küzd a hagymával, miközben az orrából 10-10 deka kolozsvári áll kifelé. már megérte eszpeenek levadászni a linket!

24

gargoyle, 2006. szeptember 26. kedd, 15:15 (#)

asszem beleutkoztunk a megallithatatlan targy meguti az athatolhatatlan falat problemaba.

a szittya hagyma megrikat

igazi szittya nem ri

mi tortenik ha hagymat pucol? :o

25

Author Profile Page arpi, 2006. szeptember 26. kedd, 15:59 (#)

igazi szittya ezért nem pucol hagymát, hanem
rábízza a fehérnépre :)

26

gargoyle, 2006. szeptember 26. kedd, 16:10 (#)

hiaba a szittyak logikai paradoxont is milyen jol megoldottak a hagyomanyos tarsadalom segitsegevel .))

27

katmandu, 2006. szeptember 26. kedd, 16:16 (#)

Búvárparadoxon ez, de nem sorjáznak kellő ütemben az egyéb testpraktikák.

A bajuszpresszúrás tüssztompító trükköm után felidéztem egy másikat érdekességet. Nem saját: Boros Lajosnál olvastam, a Kraft Tamásról írott "Stage pass" c. örökbecsűjében, hogy állítólag az orrcimpák ütögetése élénkíti a vérkeringést és fokozza (?) a vérnyomást.

Nekem vérnyomás emelésre ugyan nem szokott szükségem lenni, de érdekelne hogy igaz-e. Ja, és a könyvben Kraft szerint ezt norvég tudósok állítják (frankón így van benne :) ).

28

gargoyle, 2006. szeptember 26. kedd, 16:18 (#)

amikor egyedul ulsz a homezon es mar az utolso huseges eb is elfogyott ebedre akkor jonnek elo ezek a trukkok norveg tudosok eseteben is azt hiszem, hogy javuljon a verkeringes

29

Author Profile Page ervin, 2006. szeptember 26. kedd, 16:45 (#)

a férfikönnyeket illetően egy kedves katonatársamat idézném, aki - midőn a csellón hagymahámozás közben pityeregtünk egy közös szolgálat alkalmával - így oldotta föl az ellentmondásos helyzetet: "Uraim, engem kevés dolog hat meg - ezek egyike a hagyma."

30

Penálen, 2006. szeptember 26. kedd, 16:49 (#)

katmandu,

"Penálen úszószemüveges módszerét (#8) stílszerűen búvárszemüveggel adaptálnám, de azt hiszem, kívülállók számára kultúrsokk élményt jelentene :)"

Látványkonyha? :))))

31

Penálen, 2006. szeptember 26. kedd, 16:53 (#)

ervin,

"Arra pedig komolyan befizetnék, ahogy Penálen úszószemüvegben küzd a hagymával, miközben az orrából 10-10 deka kolozsvári áll kifelé."

Na, ezt elképzeltem :))))

(Amúgy sztem a szalonna nem elég kiforrott megoldáés, hisz ott a kolbász, amit mintha kifejezetten az orrbadugásra dizájnoltak volna :)

32

Penálen, 2006. szeptember 26. kedd, 16:57 (#)

De ne ragadjunk le a hegymánál. Újabb közkeletű praktika a meghűlt torokra a jéghideg vodka. Bármennyire baromságnak tűnik, egyszer kínomban kipróbáltam. Hát, hogy gyorsította-e a gyógyulást, azt nem tudom, de már azon is meglepődtem, hogy nem lett rosszabb - erre számítottam ugyanis.

Gregor József a hangszálgyulladásnál a minél erősebb savanyúpaprikára esküszik. Még nem volt alkalmam kipróbálni...

33

gargoyle, 2006. szeptember 26. kedd, 17:18 (#)

annal mar csak a sok jeghideg vodka a jobb. zavartalanul alszol ejjel pl nem zavar a kiszaradt szaj, a fajo torok es a natha sem

34

katmandu, 2006. szeptember 26. kedd, 17:47 (#)

#28/gargoyle:
:) Ez a kép nagyon plasztikus, az ebes részt magam se írhattam volna szebben :)

Esetleg azzal fejeltem volna meg, hogy amikor már az utolsó norvég tudós is elfogyott ebédre, akkor érzi az ember igazán szükségét a vérkeringés javításának. Kérdés persze, hogy ilyen esetben hagymával készül-e a kutyapöri vagy a tudóspecsenye, és hogyan korrelál mindez a kőgolyóvá fagyott hagymán megcsusszanó (és a sarki napfényt látványosan visszaverő), fél méteres norvég tábori haleffel, és az eközben performált fájdalomcsökkentő köhögéssel...

35

Author Profile Page ervin, 2006. szeptember 26. kedd, 19:12 (#)

katmandu (34), jó az integrációs irány :) - már csak azt kellene tudnunk, hogy a halef balszerencsés alkalmazása után, a hóból felvett hüvelykujj is használható-e még a másik kéz ujjának esetleges égésifájdalom-csillapítására, vagy az már nem ér.

36

Penálen, 2006. szeptember 26. kedd, 19:20 (#)

De, ha arra nem is, az orrába még mindig dughatja, ha közben eleredt az orra vére.

37

gargoyle, 2006. szeptember 26. kedd, 19:34 (#)

ja hogy testhack segedeszkozkent a machete is er? mert akkor csomo uj lehetoseg nyilt am meg elottunk...

38

Author Profile Page ervin, 2006. szeptember 26. kedd, 19:50 (#)

gargoyle, így van; azonnal értelmet nyer például az "élből megszünteti a fájdalmat" kifejezés.

39

Penálen, 2006. szeptember 26. kedd, 19:51 (#)

Viszont az "éles fájdalom", illetve a "hasogat az oldalam" kifejezések is...

40

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 26. kedd, 19:54 (#)

A virtuóz páciens meg pengeélen táncol, mi?!

41

Penálen, 2006. szeptember 26. kedd, 19:55 (#)

A jó doki meg vágja a gyógymódot...

42

katmandu, 2006. szeptember 26. kedd, 19:59 (#)

És utána mintha elvágták volna...

43

Author Profile Page ervin, 2006. szeptember 26. kedd, 20:02 (#)

és persze ott vannak a testre szabott gyógymódok, ugye.

44

katmandu, 2006. szeptember 26. kedd, 20:10 (#)

Féloff:
Nem bodyhack, de mint népi trükk, már régóta foglalkoztat, hogy ha eldugul pl a konyhai lefolyó (a sok zsíros dzsuvától), akkor tényleg jót tesz-e, ha kávézaccot gyömöszölünk a lefolyóba, és arra forró vizet engedünk? (nem próbáltam ki)

A.
Jót tesz, mert ez végképp eldugítja, és utána nem kell vele foglalkozni, lehet menni a szaniter szakboltba új szerelvényekért.

B.
Jót tesz, a kávészemcsék valósággal lesúrolják a zsíros kulimászt a csövek belső faláról, és utána biodegradálódnak.

C.
Nem tesz jót. A zsírban oldott vegyületek a zaccal biohazárd lipifeint illetve koffipoidokat alkotnak, ezek sűrű, ragacsos folyadékká csapódnak, lebontják a csövek falát, a konyhabútort, és a házat egészen az aljzatbetonig.

D.
Nem tesz jót. Ha az asszony meglátja, hogy a lefolyó kitisztítása helyett kávézaccot tömsz a csapba, orbitális balhéra számíthatsz.

45

gargoyle, 2006. szeptember 26. kedd, 20:11 (#)

Dr Meszaros sebesz foorvos eloadast olvashattak a kedves latogatok .)

(off: valahol olvastam hogy a nevvaltoztatasi kerelmek jelentos%at fenti vezeteknevu orvosok kerik. en azt hittem Cserepes Virag meg Sorosne Palinkas Katika inkabb zavaro .)

46

katmandu, 2006. szeptember 26. kedd, 20:11 (#)

Ervin, ez a sorozat rulezett, nyertél :)

47

Author Profile Page ervin, 2006. szeptember 26. kedd, 21:39 (#)

katmandu, a kávézaccos megoldásról idáig sose hallottam, de valamit érzek benne a halálraítéltek nyugalmából, és ez tetszik.

merthogy nyilván meg lehetne támadni az eldugult lefolyót mister muscle-lal, királyvízzel vagy valami más potens konkokcióval, de a kávé azért sokkal jobb, mert azt viszont az életbe nem szeded ki, ha benne marad. ez valahol vagány.

egyébként a valós életben létezik megoldás a problémára: a Bábolna Bio. Ennek a cuccnak a brutalitását nehéz lenne leírni. A rajta lévő felirat szerint 250%-ban olyan aktív hatóanyagból áll, ami az izom tibiben és a többi ismert céltermékben 4-5%-ban van jelen.

Ránézésre ártatlannak tűnik: apró fémforgácsok finom murvába keverve. Ámde eszpeevel kipróbáltuk, és ha csak megmutatod a lefolyónak a cuccot (van úgy, hogy elég hallótávolságban megrázni a flakont), az inkább magától kitisztul.

48

gargoyle, 2006. szeptember 26. kedd, 22:05 (#)

latom ma mindenki legyologalocapartit tart csak en valaszthatok a real es a megatanc kozt :o (: de jot vihoraszok rajtatok :D (masik a napirajz volt http://napirajz.freeblog.hu/ .)

49

Stapke, 2006. szeptember 27. szerda, 01:44 (#)

A szalonna nem magyar trükknek tűnik, hisz felénk még nem könnyen orrba tömhető "baconszalonna" csíkok formájában tartjuk.
Azzal működhet - a csíkokat könnyű betömni, nem száradnak oda, nem áznak szét, még akkor se, ha csapnál mosogatja is az ember a képét. Bezzeg a pzs. A jó sós anyag gyorsítja a vér alvadását (a disznőöleskor pirított vér is sózatik).
A jelenleg gyártott ipari szalonnákat viszont nitrites sóval pácolják, ami megöl pár ronda bacit és szép pirosan tartja a húst, meg mérgez is (E250-249), de a legrosszabb, hogy erőteljes értágító.
Kísérletezni kellene, de ritkán vérzik az orrom szalonnaközelben.

50

tekatana, 2006. szeptember 27. szerda, 01:50 (#)

állítólag az is használ ha lehűtve, a gyökerrészt a végére hagyod és éles késsel aprítod.
a vízaszájba trükkről nem találtam semmit, de annak idején nekem működött (bár én ezzel nem szoktam vacakolni). én annak valahogy úgy magyaráztam magamnak, hogy így nem lélegzed be a "hagymagázt" (most valahol olvastam, hogy egy időben könnygázt is csináltak belőle, de mivel csak 3 hónapig lehetett tárolni, felhagytak vele:)) és nem jut fel a könnycsatornába. de ettől ugye a szemedbe még belemegy...

51

Penálen, 2006. szeptember 27. szerda, 10:05 (#)

tekatana (#50),

eltartott pár másodpercig, mire rájöttem, hogy a hagymapucolásról beszélsz, már nagyon néztem, hogy miért kell a csécsi abált gyökérvégét hűtve vagdalni, és miért segít az az orrvérzésen :)))


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork