Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53843 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Játszik a fizikus

eszpee cikke a Blog rovatból, 2006. október 16. hétfő, 13:34 | 28 hozzászólás

Flash és letölthető játékok, ami a közös bennük, hogy mindegyiknek többé-kevésbé realisztikus fizikai modellje van valahol a háttérben. Remélem ti is elbuktatok egy órát a hétfőből.
(Forrás: MetaFilter)

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (28)

1

Penálen, 2006. október 16. hétfő, 13:46 (#)

A kismalac-tornyozós az asszony egyik kedvenc online játéka.

Emléxik valaki a Landerre? Na, az volt még a jó fizikai játék :))))

2

spamdog, 2006. október 16. hétfő, 13:50 (#)

Lépcsön lerugdosós nagyon király régen már játszottam vele...

3

karmazsin, 2006. október 16. hétfő, 16:48 (#)

A motoros nagyon jó, de az létezik nem webalapú változatban is, és rettenetesen addiktív... :) TÉNYLEG nem lehet abbahagyni :) http://xmoto.sourceforge.net/

4

Author Profile Page eszpee, 2006. október 16. hétfő, 16:58 (#)

A legtetején linkelt játékból:

http://www.deviantart.com/deviation/40255643/

van egy egészen hihetetlenül ráérő dolgozat itt:

http://www.youtube.com/watch?v=GD9DSa3fZf4

5

katmandu, 2006. október 16. hétfő, 19:59 (#)

A lépcsős az a Porrasturvat volt, aminek aztán lett egy csomó klónja (teherkocsival meg nemtommivel még):
http://taat.fi/taat/porrasturvat/

6

katmandu, 2006. október 17. kedd, 08:47 (#)

Ez meg egy off:
"Mesterlövészek posztolnak a tetőkön" (index)
Bloggers to be wild.

7

katmandu, 2006. október 17. kedd, 08:49 (#)

(smiley lemaradt: :) ismerem a poszt szó jelentését, csak ilyen hideg reggeleken az ember beleolvas mást is.)

8

katmandu, 2006. október 17. kedd, 09:00 (#)

Most ugrott be, a Jupiter Lander, hát persze. Meg a Space Taxi C64-en...

9

Ali, 2006. október 17. kedd, 10:12 (#)

#8-ra: nekem még mindig a fülemben a "Hey, taxi!" :) Hogy miket meg nem tudtak csinálni azzal a hanggenerátorral...

Ellenben jó "absztrakt stratégiai" gyűjteményt még mindig nem találtam, amiben benne lennének olyan alapdolgok, mint a malom, a dáma, a checkers, a go-moku (és ennek 4x4x4-es változata), a reversi és társai, azaz egy valódi készlet. :(

Úgy igazából nem sokat használtam a C64-et (Spectrumom volt, 16k-s :)), amit én annak idején nagy dobásnak tartottam, az a Boulder Dash sorozat, a Monty, és a talán Krakout néven futó "fallabda" volt, ami nem is tudom, hány pályán át ment, de a labda és az ütő az eredetihez képest 90 fokkal elforgatva működött, tele volt mindenféle sprite-okkal. Na meg volt a Styx, amihez hasonlót más gépen nem láttam: az oldalvonalon mozogtál, majd ha beugrottál a téglalap belsejébe és sikerült egy területet teljesen lekerítened, akkor azért "százalék" járt. Csakhogy se megállni, se a középen bolyongó, vonalakból álló "sárkányba" belemenni nem volt egészséges. Valahol 90% körül volt a pályateljesítési szint, ilyen követelmény az egyetemen is csak mechanikából volt. :) Persze aki menetből kettévágta a sárkányt, az elérhette a 100%-ot is. :D

Na, itt nosztalgiázom, ahelyett, hogy oprendszert telepítenék... :)

10

katmandu, 2006. október 17. kedd, 10:51 (#)

"Hey taxi!" yeah :) és voltak zseniális táblás játékok (Archon, Adept), és gondolkodtató logikai-akciók pl. Castles of Dr Creep.

A nevezetes fizikai jellegű játékok listájára (bár ezt senki se kérte) írjuk fel a PC-re (DOS alá) 1990-ben kiadott Continuum-ot (más kiadásban Alpha Waves néven futott).

Zsenialitása a lecsontozott, de színeivel mégis hangulatos, korai 3D-s (épp csak hogy filled vectors) környezetben és a jó ötletben rejlett: a játékos egy pogostick módra ugráló bigyót irányíthatott (többféle nézetből és forgatható kameraállásból!), és annyi volt a feladata, hogy a különböző platformok, párkányok és trambulinok igénybe vételével, jusson ki az adott szobából, át a következőbe.

Ehhez persze át kellett tekinteni a szobát, megtervezni hogy honnan hova pattog az ember, hol vannak csapdák, ki/be kapcsoló eszközök, és később még légtérben mozgó ellenfeleket is ki kellett kerülni.

Kis képgaléria a MobyGames-en (hol máshol?):
http://www.mobygames.com/game/dos/continuum/screenshots

11

katmandu, 2006. október 17. kedd, 11:00 (#)

Krakout nagyon ott volt, rengeteget játszottam vele, ó, azok a méhecskék, amik kikeltek néha a téglákból, meg a bonusok, pl. a golyót az ütőhöz (mi mindig hurkának neveztük) ragasztó powerup, meg az ütőt megnövelő (wuuupp!) és megkettőző varázslatok :) a változatos tulajdonságú (nem törő, nehezen törő, robbanó stb.) téglák... (asszem az elődje az Arkanoid volt).

Alinak:
a Styx-et átírták mai gépekre (az eredeti csak CGA-n futott):
http://www.digger.org/styx/
(de nem próbáltam ki)

12

Penálen, 2006. október 17. kedd, 13:21 (#)

Ali (#9)

ez a Styx egy elég király játék volt, én nem kevés klónjával találkoztam, nemcsak Spektrumra (nekem is az volt, tesó haverjától kölcsön :)))), de C64-re, PC-re is. Sőt, egy régebbi SE telefonomban is volt ilyen játék. Szerettem nagyon, nem kicsit addiktív.

13

nix, 2006. október 17. kedd, 16:05 (#)

Van egy külön blog, ami ezekket foglalkozik, videókkal, stb illusztrálva (éppen a Toribash a nagy hype, nem is hiába):
http://www.fun-motion.com/
Az aktuális kedvenc (picit Brige Builder/Pontifex, picit The Incredible Machine):
http://www.armadillorun.com/
...és hamár játék, ugyan nincs mögötte valami nagy fizikai modell, viszont iszonyú jó a Defcon:
http://www.everybody-dies.com/
(igen, kb arról szól, hogy elszabadulnak az atombombák, és mindenki meghal... lásd War Games c. film... a garfikája-zeneéje-hangulata pedig tökéletes, az Introversion (Darwinia, valaki?) megint kitett magáért)

14

Penálen, 2006. október 18. szerda, 21:21 (#)

Leszedtem ezt az XMoto-t, játszogattam vele pár napot, ztán megnéztem pár pálya legjobb idejét - mármint, hogy hogy érték el - és uninstall. Hát, ahhoz, hoigy fele olyan jól menjen, sztem köbö hónapokat kéne játszanom - annyira meg sztem nem jó :(

Viszont pár másik játék nekem nagyon bejött, kösz mindenkinek a linkeket.

15

Penálen, 2006. október 18. szerda, 21:23 (#)

A Darwiniának a demoját még jópár hónapja leszedtem a cég honalpjáról, simán fagyott tőle a gép, pedig nem szokott. Úgyhogy sajna nemtom, milyen játék, pedig a leírás alapján érdekelt volna :(

16

Penálen, 2006. október 18. szerda, 23:12 (#)

Az Armadillos tényleg jó. Kár, hogy csak a demo, de határozottan felkeltette az érdeklődésemet.

Nekem eszembe jutott, hogy megvan valahol a Physikus nevű játék eredetiben. ez tulképp egy gyűjtögetős-puzzlemegoldós adventure játék, amit kifejezetten a fizika tanításához csináltak. A puzzle-ket mindig a fizika segítségével lehet megoldani, és rengeteg interaktív fogalom, illetve törvénymagyarázat van benne, ráadásul magyarul. Nekem bejött anno.

17

Psyche, 2006. október 18. szerda, 23:57 (#)

Nem hiszem el, hogy senki nem dobja be az Elastomaniat. Pedig:

1) magyar gyártmány
2) 1 flopis
3) 6 év szolid elmázás elég, hogy első blikkre 6 másodpercre közelítsd a bajnokot ebben a Motocross cuccban

Ha én nem én lennék, most rögtön letölteném ( http://www.moposite.com/downloads.php ), végigjátszanám, elbíznám magam, megnézném, mit lehet kihozni belőle ( http://www.youtube.com/watch?v=pYYEv0CZUmA ), és kivennék egy év fizetésnélkülit.
Találkozunk 2007 végén ugyanitt, kíváncsi vagyok hányan tudják majd 14:50-en belül a Warm Up-ot.

18

Penálen, 2006. október 19. csütörtök, 00:28 (#)

Jól látom, hogy ez az Elastocuccos gyakorlatilag ugyanaz, mint az XMotocuccos?

19

Psyche, 2006. október 19. csütörtök, 01:26 (#)

Nem, nem jól látod.
Pofára talán hasonló, de ebben annyi finta-lehetőség van, hogy 6 év után még ma is rekordokat döntenek a legszimplább "menj el egyenesen az egyik végéből a másikba"-pályákon is. Csak próbáld megcsinálni az első pályát. Azután próbáld megcsinálni tiszta erőből. Azután próbáld később rutinból. Azután nézd meg, hány másodpercet kell még lefaragni belőle.
http://www.moposite.com/records.php?bb=World+Top100&cc=1.+Warm+Up
Emellett 22 ország csapatai indulnak a világbajnokságon, ami az XMoto-ról - bármilyen szimpi is - talán nem mondható el.
http://www.moposite.com/downloads/wcups/results/wcup05_nationality_standings.txt

Azt nem tudom, hogy addiktív-e. De lehet, hogy az.

20

Ali, 2006. október 19. csütörtök, 07:42 (#)

Na, a postnak köszönhetően tegnap este egy csomó virtuális vikingnek annyi lett és ez a ti hibátok! :)

21

Penálen, 2006. október 19. csütörtök, 16:26 (#)

Psych,
értem. Csak a screenshotokat láttam, abból tényleg klónnak tűnt. Letöltök, próbálok, beszámolok :)

22

Penálen, 2006. október 19. csütörtök, 16:37 (#)

A lépcsőn lelökdösősben hány ponttól számít jónak egy eredmény?

(Amúgy azért korántsem tökéletes a dolog, főleg a nyaknál tűnik sokszor pontatlannak. Többször volt olyan esés, ahol a tag frankón a fején landolt többlépcsőnyi esés után és a nyak mégis 0%-ban volt nyúzott. Nehezen hihető :))) De, egészében jó móka :)

23

Penálen, 2006. október 19. csütörtök, 17:07 (#)

Hát, nekem nem jött be ez az Elastomania.
- Nevezhetjük bárminek, de ettől ez még ugyanaz, mint az XMoto, pár változtatással.
- A pályák nekem jobban bejöttek az XMotonál
- az XMoto grafiakája egyértelműen élvezhetőbb, mint az Elastoé
- Ennek ellenére, ha jól láttam, az Elasto erőforrásigényesebb
- Nagyon lassú. Az XMoto után köbö, mintha biciklivel menne az ember, vagy lassított felvételt látva.
- Az XMoto játékkezelése (nem a moci irányítása, mert az ugyanúgy történik) nekem felhasználóbarátabbnak tűnik
- Sokkal több pályája van az XMotonak

De, persze, mindez csak magánvélemény :)

24

Psyche, 2006. október 19. csütörtök, 17:17 (#)

A nyak semmit sem számít, csak a fejére vigyázz a kuskinak (így hívják a pilótát - meg téged is, ha már addiktá váltál). A collision detector egyébként tényleg nem tökéletes, ha arra gondolsz, de ha már belejöttél, nem fogsz törődni vele. Legfeljebb akkor, ha épp azon az 1 pixelen múlott :)

Arról pedig, hogy mennyire jó egy idő:
http://www.moposite.com/misc_text_files/target_elma.txt
Na és még egy link a basic fintákról:
http://www.freeweb.hu/elma/info.php

25

Psyche, 2006. október 19. csütörtök, 17:19 (#)

#23:
Ezeket sorra tudnám cáfolni, de oké, nem erőltetem.

26

katmandu, 2006. október 19. csütörtök, 18:29 (#)

Hopp. Majdnem elfelejtettük megemlíteni a zseniális és addiktív, hazai büszkeséget, a "Terep2"-t (terep2.exe), a maga asszem 40 kbyte (!!!) méretével.

Aki nem ismerné:
http://www.swgy.hu/suniland/weboldalak/jatek/terep2/

(Később az "1NSANE" nevű játék erre épült: http://www.codemasters.com/insane/eng/html/index_htmlnav.html )

27

Penálen, 2006. október 20. péntek, 23:57 (#)

Psyche (#24)
asszem, félreérthető voltam: ezt a nyakas dolgot a Stair Dismount c. "játékra" írtam, nem az Elastomaniára.
Vagy te jól értetted, és én értettem félre? :)

28

Penálen, 2006. október 20. péntek, 23:59 (#)

Jaj, a terep2... Mikor először megláttam, asszem, elröhögtem magam. aztán azt vettem észre, hogy beesteledett, majd éjjel lett egy pillanat alatt... Kicsit belefeledkeztem :)


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork