Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53959 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


OTPdirekt: direkt csinálják?

ervin cikke a Blog rovatból, 2006. december 13. szerda, 10:42 | 54 hozzászólás

"Örömmel üdvözöljük a megújult internetbankunkban" - vagy valami ilyesmi szöveg üdvözli a látogatókat az OTP netes banki felületének honlapján. Mármint azokat, akik csigavérrel kivárják, amíg a 90-es éveket idéző begördülő felirat megjelenik a képernyőn.

Két eset lehetséges: vagy valami gonosz ármány sújtja a netkapcsolatomat, és ettől szelektíven lassít egyes oldalakat, vagy pedig az a szégyen esett meg, hogy egy ekkora vállalat egy ilyen félkész fércmunkát szemrebbenés nélkül rászabadított a publikumra. Lassú. Nagyon lassú. Hú, de lassú.

Na de miért van nekünk egy ilyen széles látókörű, az online világban is jártas olvasótáborunk, ha nem azért, hogy megkérdezzük: ti is tapasztaltatok hasonlót ezen a király új weboldalon, vagy nektek minden rendben működik? Eszpee máris küldött egy linket, amelyen Mr. A velem ért egyet, sőt még rosszabbul jár, mint én. Nálam is átlag 2-3 percenként jött le egy oldal, de azt végül is már lehet működésnek nevezni.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (54)

1

ANTIOTP:), 2006. december 13. szerda, 10:52 (#)

ezért sem használok otpt már.....

2

Dr. Minorka, 2006. december 13. szerda, 11:14 (#)

Nekem nincs náluk szánlám, ezért csak a "OTPdirekt internet belépés"-ig jutottam, de az villámgyorsan jött. Viszont az SSL tesztre azt mondja, hogy nincs ilyenje a böngészőmnek (Firefox 2.0).

3

igen, 2006. december 13. szerda, 11:17 (#)

Egy űrlap törlésekor lelkesen közölte, hogy az átutalás megtörtént (kivert a hideg, de szerencsére nem gondolta komolyan), aztán kidobott azzal, hogy a szolgáltatás nem elérhető, próbálkozzak később. A sebességben nem vettem észre változást, nekem eddig is lassú volt.

4

katmandu, 2006. december 13. szerda, 11:40 (#)

Ervin, ez csak az ügyfeleknek szóló, belépés utáni oldal?
Mert akkor nem tudom tesztelni, nincs náluk számlám.
Ha publikus oldal, adj url-t, a sima honlap sebességével nincs gond.

5

katmandu, 2006. december 13. szerda, 11:41 (#)

Vagy legalább egy screenshotot, hogy kderüljön, hogy néz ki az a begördülő felirat, bármit is jelentsen ez (scroll? marquee?) :)

6

katmandu, 2006. december 13. szerda, 11:45 (#)

(Megnéztem MrA-t is, ami webkettes módra burvaanyádban és kaszdmegben gazdag post, ez oké, de linket, képet ő se bírt felrakni. Think, blogger, think.)

7

Author Profile Page ervin, 2006. december 13. szerda, 12:25 (#)

katmandu,

- ez a belépett (belelépett) ügyfelek oldala, úgyhogy otp accounttal rendelkezők élményeire számítok
- a marqueet (mert az) lszi próbáld meg elképzelni, statikus képen elég nehéz érzékeltetni, mozival meg nem fogok küzdeni

8

justdoit, 2006. december 13. szerda, 12:31 (#)

Eddig sem volt valami kézreálló, de legalább működött. Most hoztak néhány fontos (cirka 1 perc alatt elkészíthető) újítást, pl.: az utalási sablonokhoz nem kell egy plusz teljesen felesleges kattintás. Hú, ez az. fejlődés.
Cserébe 2 átutalást cirka 30 perc alatt tudtam elintézni, ha lesétálok a sarki fiókba akkor is gyorsabb.

9

katmandu, 2006. december 13. szerda, 12:45 (#)

#7/ervin:
Mozi, ugyan kérlek :) egy statikus shot is bemutatja a marquee-t, ha más nem, de pl. a tipográfiája, színei, háttere és a környezetbe ágyazása látható lenne, de hát majd összefantáziálom, vagy se perc alatt kibarkochbázzuk, mi az nekünk :)

Egyébként érdekes kérdés ez, mármint a scrollozó szöveg. Vizuális elemként ősrégi, már a C64-eken is használta mindenki az intrókban "scroll(text)", "croller" néven, sokféle variánsban (emlékszik még valaki a DYCP scrollokra? :) )

Maga a koncepció, a scrollozó szöveg az, amit utálsz benne (mert inkább kevésbé interaktív kompozíciókhoz illik, pl. intrók alatti greetz anno, vagy most a tévéken futó scroll, amit infobarnak neveznek, pedig van nem gördülő dinamukus infobar is, mindegy),

vagy pedig maga a marquee tag, a szegény ember scrollja, a maga jerky, nehezen finomhangolható mozgásával az, ami bosszant (oldották volna meg smoooooooth flashben)?

vagy a konkrét kivitelezés technológiafüggetlen részletei (felháborító színek, tipográfia, layout) zökkentettek ki lelki nyugalmadból?
:)


10

katmandu, 2006. december 13. szerda, 12:47 (#)

Eh, gyorsírás :(

croller := scroller
dinamukus := dinamikus
stb, elnézést.

11

chave, 2006. december 13. szerda, 13:05 (#)

Szar. Tényleg lassú lett. Kiolvastam a zinternetet, mire betöltött egy oldalt. A régi is szar volt, de ez...

12

Author Profile Page ervin, 2006. december 13. szerda, 13:17 (#)

katmandu, jesszusom, az első 10 komment felét egymagad elviszed, lassíts, különben mindjárt hiperventillálsz :)

mondjuk úgy, hogy egyszerűen csak arról van szó, hogy nekem ne szórakozzanak mindenféle csilivilivel (még retróval se), amíg ilyen lajhár a rendszerük. 3 perc alatt egy funkcionális oldalt se öröm letölteni, egy fölösleges marqueet meg konkrétan bosszantó.

13

Alonzo, 2006. december 13. szerda, 13:41 (#)

Nekem nincsenek sebesség-problémák, de lehet, hogy külföldről másik szervert érek el.
Én nyáron váltottam CIB-re, de az OTP-t még nem szüntettem meg. Egyszerűen nem értem, hogy miért jó az, hogy minden kattintás után várakoztatnak mielőtt betöltik az oldalt. A másik idegesítő dolog, hogy a számlaforgalmat legfeljebb 3 hónapra visszamenőleg lehet lekérdezni, de azt is csak 1 hónapos részletekben.
A CIB sem tökéletes, de nem véletlenül nyert több díjat a netbankjuk...

14

ant, 2006. december 13. szerda, 14:12 (#)

Tobb mindenben is egyetertek az elottem szolokkal:

1. nekem sem tunik sokkal lassabbnak, bar en is kulfoldrol nyomom
2. csipkebokor vesszo
3. lepni kell (marmint az otp-bol)
4. azok a regi szep c64 scrollerek! boldog ifjusag! meg en is tudtam szep szinusz scroll-t irni...

15

mzperx, 2006. december 13. szerda, 16:29 (#)

Talán ha nem a vezérhelyettes fia fejlesztené az alkalmazást hanem egy specialista cég, akkor működne is...

16

Boca, 2006. december 13. szerda, 16:38 (#)

Ervin, nálam minden OK. Az OTP szolgáltatását csak az ilyen hírekből ismerem.

17

thozoo, 2006. december 13. szerda, 18:17 (#)

Lehet, hogy az én rendszerem tökéletes :-) de nálam minden tökéletesen működött. (2 megabites net, firefox 2.0, ilyesmik) Mindenki másnak problémája van vele?

18

kobak, 2006. december 13. szerda, 18:46 (#)

Yo!Vad, Mac, Camino nightly: nem megy. Az egyszeri forint átutalásnál a belföldi forint átutalás menü elő se jött.

safari: tökéletesen működik, bár lassabb, mint az előző verzió.

19

Bártházi András, 2006. december 13. szerda, 20:47 (#)

Én is használtam most, de nálam nem lett rosszabb, mint volt. Sohasem éltem meg katasztrófaként a felületét, de azért bőven-bőven lenne mit javítani rajta. Igazán jó webes interfészről sajna még nem hallottam. Az ERSTE-ét használom még, az kellemesen gyors (értsd nem kell 1-2 újratöltődést kivárni, míg történik valami, hanem azonnal jön a válasz), de ott sem minden fenékig tejfel. Az OTP-nél tudtommal a biztonság miatt van ez a ping-pong az ügyféllel, de ennek ellenére sem vagyok igazán kibékülve vele. A legalapvetőbb tanácsaimra is nulla reakció érkezett részükről, szóval beletörődtem sorsomba. Váltani nem tudok, mert céges számlám van náluk, és annyi ügyintézéssel járna, hogy nem érné meg.

20

Balage, 2006. december 14. csütörtök, 06:01 (#)

Csatlakozom #17 tozoo-hoz, épp tegnap reggel utaltam át a lakáshiteltrészletemet, semmi különösebb lassulást nem tapasztaltam. A Postaláda része az gáz volt, de konkrétan az átutalás nem tartott tovább, mint szokott, sacc/kb. 15-20 másodperc alatt jöttek be az oldalak, és még örültem is, hogy nem kell külön nyomni a sablonokhoz. (3 megabit, Datanet).

21

Balage, 2006. december 14. csütörtök, 06:02 (#)

Bocs, elírtam: thozoo. Bocs.

22

Author Profile Page ervin, 2006. december 14. csütörtök, 12:13 (#)

A korrektség jegyében az imént újra próbáltam: ugyanaz a lassú töketlenség, mint tegnap.

23

milomettar, 2006. december 14. csütörtök, 14:09 (#)

Éppen most néztem rá - nem lassabb, mint a korábbi verziónál megszoktam. A felület valami kevéssel barátságosabb lett, de ez még mindig nem hasonlít egy webes szolgáltatásra... A sebesség ügyében szerepet játszhat, hogy egy 100 megabites vállalati hálón ülök.

24

Agent Bauer, 2006. december 14. csütörtök, 14:11 (#)

OSX + Safari, lassult, de nem tragikus. vagyis hát szar minőség, de azért nálam nem jelentkezik az a lassulál, amiről Ervin ír

25

pblue, 2006. december 14. csütörtök, 15:55 (#)

nem értek egyet a cikkel egyáltalán. én jó sokáig használtam (meg most is, csak ritkábban már) az otp internetes felületét, és mindig odavoltam, hogy mennyire király. az új dizájn kevésbé tetszik, de ezaz egyetlen negatívum amit el tudok mondani. érdekes, hogy nemrég nyitottam egy számlát a cibnél is, és nagyon kiváncsian vártam, hogy a többször is az év internetes bankja címet elvivő szolgáltató mivel fog kényeztetni. hát popupban feljövő java appletekkel "kényeztetett", meg hosszú-hosszú várakozási időkkel, meg a java appletek miatti állandó firefox elhalásokkal (valszeg valamelyik extension nemszeretik, mert csak az otthoni firefox hal bele mindig). ehhez képest az otp kurvajó. és hamár évtizedekkel dobálózunk, akkor szerintem az otp java servletes és jsp-s technológiája messze messze a cib appletes megoldása előtt jár, és amúgy is state of the art :)

26

pblue, 2006. december 14. csütörtök, 16:09 (#)

egyébként ezaz allítólagos sebesség probléma biztos hogy nem letöltéssel meg egyáltalán http szinttel kapcsolatos dolog, hanem valszeg egy kicsit túlvan bonyolítva meg biztosítva a tranzakciókezelés az otpnél. ami meg valójában nem baj.

27

Author Profile Page eszpee, 2006. december 14. csütörtök, 16:15 (#)

pblue, az újat még nem láttam, de ha a régi neked király volt, háát... csak így fejből:

- üzenet olvasása az üzenet előtti checkbox kijelölésével, majd a lista alatt az "olvas"-ra kattintással? de csak egyesével?

- minden kattintásra hosszú másodperces "kérem várjon" folyamat?

- 5 belépésből legalább 2 esetben "műszaki hiba, ismételje meg később"?

- egy számlához kötött több felhasználónál az elmentett utalások nem számlához, hanem felhasználóhoz kötődnek, hadd gépeljen mindenki ezerrel?

- számlatörténet max 3 hónapra vissza, de azt is csak havi adagokban? már három és fél hónappal is sokkal előrébb lennénk, akkor ugyanis meg lehetne csinálni negyedéves elszámolásokat negyedévente egyszeri belépéssel, de nem, legyen csak három hónap, szívjon a felhasználó...

Ne vicceljünk már. Ha csak nem dolgoztál az OTP csoportnak - akkor persze, a lojalitás mindenekfelett. ;)

28

pblue, 2006. december 14. csütörtök, 16:38 (#)

"- üzenet olvasása az üzenet előtti checkbox kijelölésével, majd a lista alatt az "olvas"-ra kattintással? de csak egyesével?"

valószínűleg az üzenetek olvasása és kezelés pontosan ugyanabban a tranzakciókezelési szisztémában működik mint minden más. ez lehet a fejlesztés során elkövetett kényelmesség is (hogy nem szaporítják a különböző entitások és azok viselkedésének számát), de lehet egy olyan szemlélet is, hogy az üzenet nem egy egyszerű email, hanem azegy dokument, egy bizonylat, aminek az elküldését, megkapását, elolvasását stb-jét ugyanúgy le kell precízen "papírozni". lehethogy nagyon jóhiszemű vagyok, de én az utóbbira tippelek, bár az elsővel kapcsolatban is megértő vagyok. főleg, hogy tulajdonképpen hány üzenetet is kapunk a rendszerben egy évben, hogy ez egy ilyen kardinális kérdés (értsd ettől szar az egész ahogy van)?

"- minden kattintásra hosszú másodperces "kérem várjon" folyamat?"

igen, valószínűleg ekkor történik a háttérben az, hogy ötmillió rendszerben regisztrálódik, logolódik, dolgozódik fel az éppen indított tranzakció. merthogy ez egy bank, nemmeg egy blog. a kattintgatásoddal a pénzeddel játszol, és az jó ha alaposan levan követve meg 100%osan van hülyebiztosra csinálva. hogy nelegyen az, hogy a user összevissza nyomogatása miatt, mondjuk háromszor utal el nemlétező helyekre százezreket.

"- 5 belépésből legalább 2 esetben "műszaki hiba, ismételje meg később"?"

soha nemtapasztaltam. 2-3 éve használom és majdnem mindennap belépek. eddig egyetlen egyszer se láttam eztaz üzenetet.

"- egy számlához kötött több felhasználónál az elmentett utalások nem számlához, hanem felhasználóhoz kötődnek, hadd gépeljen mindenki ezerrel?"

ezzel kapcsolatban nincsenek tapasztalataim, de nyilván ha fordítva lenne, akkor meg annak lennének hátrányai, és azoknak elszenvedői. nem látom, hogy ez miért lenne trehányság vagy hozzánemértés eredménye. sokkal inkább az lehet, hogy ez egy döntés kérdése, ahol nincsenek szimplán jó vagy rossz lehetőségek. (mivan pl az egy felhasználó több számla felállással? ha számlához kötődik, akkor joggal kérdezhetem, hogy "mivan, a villanyszámlát mindig ugyanarról a számlámról kell kiegyenlítenem, vagy gépelhetek ezerrel?!")

"- számlatörténet max 3 hónapra vissza, de azt is csak havi adagokban? már három és fél hónappal is sokkal előrébb lennénk, akkor ugyanis meg lehetne csinálni negyedéves elszámolásokat negyedévente egyszeri belépéssel, de nem, legyen csak három hónap, szívjon a felhasználó..."

itt se látom, hogy miért kéne hőbörögni. egy ilyen korlátozás nyilvánvalóan nem plusz fejlesztés vagy innováció hiányából adódik, semmilyen logikus magyarázat nem lenne rá. sokkal inkább az lehet az oka, amiért a literes kóla csak egy liter kólát tartalmaz nem másfelet. magyarul ez a szolgáltatás.

"Ne vicceljünk már. Ha csak nem dolgoztál az OTP csoportnak - akkor persze, a lojalitás mindenekfelett. ;)"

szóval övön alul próbálkozunk... :) az, hogy a cég, amelyiknél dolgoztam, sokáig fejlesztett az otp-garancia biztosítónak, bár teljesen más területen, egyáltalán nem jelenti azt, hogy a 0nál a legkevésbé is lojálisabb, egyáltalán bármilyen módon lojális legyek. sőt. nagyon szivesen fikázom az otpt bármikor és bármilyen hosszan, mint bankot, mint banki szolgáltatót, mert bőven adnak rá módot és okot, de szerintem speciel az otpdirect pont király. főleg mióta volt alkalmam kipróbálni a cibet, gondolom méginkább így.

29

Author Profile Page eszpee, 2006. december 14. csütörtök, 17:12 (#)

pblue, övön aluliért bocs, csak magas labda volt. :)

az a helyzet, hogy amiket leírsz, milliónyi tranzakciók naplózása és iktatott dokumentek, engem olyan mértékben nem érdekelnek, hogy arra kevés ez a textarea. Pláne, hogy máshol - és mindegy, hogy hol - egyszerűen _működik_ a dolog, nincs az az érzésem, hogy feleslegesen várakoztatnak, stb., tehát megoldható technikailag a dolog, így akinek nem sikerült megoldania, az SZART csinált.

az az érv meg, hogy "magyarul ez a szolgáltatás", az kész, ne is haragudj, de még most is fetrengek tőle, hiszen épp erről beszélünk, hogy ez egy SZAR szolgáltatás, mert nekem, mint ügyfélnek nem tetszik.

és igen, váltanék, ha nem lennék hozzájuk ragasztva egy lakáshitellel.

30

pblue, 2006. december 14. csütörtök, 17:18 (#)

"pblue, övön aluliért bocs, csak magas labda volt. :)"

semmibaj, megerdemlem

"az a helyzet, hogy amiket leírsz, milliónyi tranzakciók naplózása és iktatott dokumentek, engem olyan mértékben nem érdekelnek, hogy arra kevés ez a textarea. Pláne, hogy máshol - és mindegy, hogy hol - egyszerűen _működik_ a dolog, nincs az az érzésem, hogy feleslegesen várakoztatnak, stb., tehát megoldható technikailag a dolog, így akinek nem sikerült megoldania, az SZART csinált."

azért gondolod ezt, mert netbankolás közben még nembasztál el semmit. ha egyszer elbasznál valamit (rossz helyen és időben back gomb vagy faszomtudja hogylehet elkúrni), akkor kiváncsi vagyok, hogy melyik banknál hogyan lehet visszacsinálni. vagyhogy egyáltalán az otpnél el lehet-e kúrni, mert lehethogy tényleg teljesen baleset és hülyebiztos. és ilyenkor az se jogos, hogy miért kell ötmilliószor szopni, azért, hogy egyszer amikor elbassza az ember, akkor neszopjon akkorát. merthát pénzről van szó, és ötmillióból egyszer elkúrni akármennyi lóvét is szar. én legalábbis inkább mind az ötmilliószor várok (_kicsit_).

"az az érv meg, hogy "magyarul ez a szolgáltatás", az kész, ne is haragudj, de még most is fetrengek tőle, hiszen épp erről beszélünk, hogy ez egy SZAR szolgáltatás, mert nekem, mint ügyfélnek nem tetszik."

direkt ezért írtam oda példát. azis milyen szolgáltatás már, hogy a fodrásznál nincs hátmasszázs?! SZAR!

"és igen, váltanék, ha nem lennék hozzájuk ragasztva egy lakáshitellel."

btw nekemis van náluk lakáshitelem, de most mégis nyitottam a cibnél egy számlát, és a mindennapos pénzdolgokat ott intézem, az otp-st meg csak a törlesztés miatt tartom. még ígyis jobban megéri. asszem

31

Author Profile Page eszpee, 2006. december 14. csütörtök, 17:23 (#)

"azért gondolod ezt, mert netbankolás közben még nembasztál el semmit."

lehet. de megint csak azt tudom mondani, hogy ha más bank meg tudja oldani kényelmesebben, akkor nem hiszem, hogy a kényelem és a hülyebiztosság egymást kizáró igények lennének.

"direkt ezért írtam oda példát. azis milyen szolgáltatás már, hogy a fodrásznál nincs hátmasszázs?! SZAR!"

nem hiszem, hogy nem érted. ha egy fodrásznál csak 30 centit lehetne max vágni a hajból, míg a többieknél többet, az szar lenne.

egy online banknál szerintem elvárhatóbb funkció egy tipikus művelet egy belépéssel történő elintézhetősége (negyedéves elszámolás), mint egy fodrásznál egy hátmasszázs...

32

pblue, 2006. december 14. csütörtök, 17:28 (#)

"lehet. de megint csak azt tudom mondani, hogy ha más bank meg tudja oldani kényelmesebben, akkor nem hiszem, hogy a kényelem és a hülyebiztosság egymást kizáró igények lennének."

de honnan tudod, hogy más bank meg tudja oldani kényelmesebben, ha még egyik bank egyik internetbankjában se rontottál el soha semmit?

"nem hiszem, hogy nem érted. ha egy fodrásznál csak 30 centit lehetne max vágni a hajból, míg a többieknél többet, az szar lenne.

egy online banknál szerintem elvárhatóbb funkció egy tipikus művelet egy belépéssel történő elintézhetősége (negyedéves elszámolás), mint egy fodrásznál egy hátmasszázs..."

ezért a pénzért ezt kapod, erre akarok kilyukadni. ők ezt adják az otpdirect havidíjért cserébe. erre nemlehet aztmondani, hogy szar, csakhogy ez a szolgáltatás nem a te igényeidhez és pénztárcádhoz igazított. merthogy nemtudsz benne mindent megcsinálni amit akarsz, viszont lehethogy több pénzed lenne rá. de erre nemszokás azt mondani, hogy SZAR.

(btw melyik bank melyik netes szolgáltatása tud >3 hónap historyt?)

33

Author Profile Page eszpee, 2006. december 14. csütörtök, 17:34 (#)

"erre nemlehet aztmondani, hogy szar, csakhogy ez a szolgáltatás nem a te igényeidhez és pénztárcádhoz igazított."

jó, akkor ezúton kérek elnézést a szóhasználatért. kérem az előző hozzászólásaimban a SZAR-t "igényeimnek nem megfelelő"-re cserélni. pff...

"(btw melyik bank melyik netes szolgáltatása tud >3 hónap historyt?)"

CIB, most néztem meg biztos ami biztos. kösz az újabb magas labdát. ;)

34

pblue, 2006. december 14. csütörtök, 17:42 (#)

"jó, akkor ezúton kérek elnézést a szóhasználatért. kérem az előző hozzászólásaimban a SZAR-t "igényeimnek nem megfelelő"-re cserélni. pff..."

dehát neharagudj, tökre nem ugyanaz a kettő, és nemcsak a szóhasználatot tekintve. az egyik az informatív kategória, a másik a kevésbé izgalmas énblogolás ;)

"CIB, most néztem meg biztos ami biztos. kösz az újabb magas labdát. ;)"

LOL tényleg! na ebből látszik, hogy nekem pl mennyire fontos eza feature...

35

Author Profile Page eszpee, 2006. december 14. csütörtök, 17:45 (#)

ebben a kontextusban ha leírom, hogy szar, az szerintem nyilvánvalóan nem a holnaptól követendő általános útmutatás minden magyar állampolgár számára, hanem az én véleményem a saját igényeim és a szolgáltatás minősége közötti kibékíthetetlen ellentétek alapján. :)

36

Author Profile Page ervin, 2006. december 14. csütörtök, 18:04 (#)

pblue, akkor majd én bevállalom: az, hogy egy céges számla netbanki felületén az adott negyedév elszámolásakor nem tudom megnézni (tehát a rákövetkező hónap elején) az előző negyedév első hónapjának teljes utalási listáját, az szar. nem az "igényeimnek nem felel meg", hanem a céges számlavezetés egyik alapigényének nem felel meg, amit pedig kiszolgálni hivatott, tehát szar. ettől persze még a te leírásod is igaz: ők ennyiért ezt nyújtják. :)

ha már itt tartunk, ez kínosabb "feature"-e ennek a proginak, mint az, hogy nálam most többperces oldalletöltési átlaggal használható.

37

pblue, 2006. december 14. csütörtök, 19:34 (#)

"ha már itt tartunk, ez kínosabb "feature"-e ennek a proginak, mint az, hogy nálam most többperces oldalletöltési átlaggal használható."

oké, igazából erről nincs értelme vitatkoznunk. legyen szar akkor, mindegy.

viszont azt nembírom megállni, hogy neírjam le megint, hogy nem az oldalletöltés tart percekig, hanem a tranzakció processzálása. nyilván erre is az lesz a válasz, hogy "leszarom", de akkoris.

38

Author Profile Page ervin, 2006. december 14. csütörtök, 19:56 (#)

pblue,

"viszont azt nembírom megállni, hogy neírjam le megint, hogy nem az oldalletöltés tart percekig, hanem a tranzakció processzálása. nyilván erre is az lesz a válasz, hogy "leszarom", de akkoris"

ezek szerint te isd érzed, hogy annak, aki a felhasználó szemszögéből nézi az oldalt, nagyjából érdektelen ez a megkülönböztetés. megjegyzem (bár a lényegen az előző mondat értelmében nem változtat), akkor is baromi lassú (nálam) a rendszer, amikor mindössze egy lekérdezéshez továbbító linkre kattintok, ha jól sejtem, ott még nem történik tranzakció.

Igaz, az új designban egy jóval nagyobb méretű homokóra pörög az önmagára (még nem) frissülő oldalon, mint korábban. a fejlődés ebben a vonatkozásban kétségbevonhatatlan.

39

Author Profile Page eszpee, 2006. december 15. péntek, 17:41 (#)

Mondjunk jót is: most megnéztem az új verziót, tényleg lassabb - de a tárolt űrlapok kezelésénl megtakarított kattintgatások nagyon jól jönnek!

40

xab, 2006. december 28. csütörtök, 11:45 (#)

Csatlakoznék az OTP bashingelők népes táborához. A kártyaelszámoló rendszerük immáron 24 órája nem működik, a call-center már ígérni sem tud. (A legszegényebb az aki, már ígérni sem tud.) És még egy toll-free számuk sincs, a telefonos menürendszert már nem is említem. Magyarország legnagyobb bankja 2006. És hozzájuk vagyok láncolva még uszkve 15 évig. Röghöz kötés, 10-ed, és robot, akkor már az is jobb volt.

41

ant, 2007. január 5. péntek, 12:47 (#)

A temahoz meg ket apro adalek az OTP-rol (epp most valtok bankot):

1. Jelszo. Nem is olyan reg meg akartam valtoztatni az internetbankos jelszavam. Meg is tettem, de nem sikerult utana belepnem (nyilvan nem felejtettem el 2 perc alatt). A telefonos ugyfelszolgalaton hosszas kutatas utan kiderult, hogy a jelszo maximum 8(!) karakter hosszu lehet (ez am a biztonsag). Igaz, a rendszer nem szol, elfogadja a hosszabbat is, de belepesnel a jelszo mezo 8 karaktert enged. Kerdesemre, hogy ez miert van igy, mai napig nem kaptam normalis valaszt, csak annyit, hogy "oda van irva", hogy csak 8 karakter lehet. Uj jelszot adni nem tudnak, megvaltoztatni pedig csak egy OTP bankfiokban lehet. A hiba csak ott volt, hogy en kb. 1000 km-re voltam a legkozelebbi OTP-tol, ezert is akartam a netbankot hasznalni. Biztonsagosan. En hulye.

2. Honlap. Azt hiszem nem tul nagy elvaras manapsag, hogy elegendo legyen bepotyogni, hogy valami.hu es mar ott is vagyok a "valami" honlapjan. Esetleg atiranyitanak (automatikusan) a www.valami.hu-ra. Nem igy az OTP-nel. Sem az otp.hu, sem az otpbank.hu nem mukodott. Miutan erre is rakerdeztem egyszer az ugyfelszolgalton, azt a valaszt kaptam, hogy "az nincs sehol meghirdetve, mindenhol a www.otp.hu cim szerepel". Ez legalabb fel eve volt, es ha jol latom azota sem mukodik. Gratulalok.

+1. Hogy valami jot is mondjak: az OTP netbankjahoz nem kell semmit sem telepiteni. Meg Java-t se. Csak megy siman a bongeszobol, gyakorlatilag barhol.

42

Author Profile Page NagyGa1, 2007. május 7. hétfő, 11:43 (#)

Immáron több mint egy órája küzdök az OTP netes rendszerével.

Az elején még lelkes voltam, hogy meg tudok adni csoportos megbízást, de
- a klikkenkénti 5 (de inkább 15) "Tranzakció jóváhagyás" baszkódás nagyon-nagyon idegesitő. Miért kell ezt elszenvednem?????
- a tranzakció elutasítása esetén valami minimális támpontot adhatna a rendszer az okról. Háromszor próbáltam csoportos megbízást adni, a második és a harmadik között nem volt lényegi különbség. Harmadszorra elfogadta.

43

Author Profile Page ervin, 2007. május 7. hétfő, 12:50 (#)

A jóváhagyásokról: sztem lúzer vagy :) valszeg ez játszódott le:

a belépőablakban, közveltenül a számlaszám megadásánál megkérdezte a rendszer - pontosabban beikszelte előre igennek a kis sunyi - hogy kérsz-e tranzakciónként azonosítást. Te meg kértél (bár lehet, hogy észre se vetted).

Innentől kezdve ne csodálkozz, hogy kattintásonként meg kell adni a cipőméretedet.

A csoportos beszedési megbízások az OTP-nél egyébként még hibátlan navigálás esetén is ezoterikus ügyek: nekem pl. tavaly egyszer csak mindet inaktiválta, némelyikben pedig átírta a célszámlaszámot hibásra. Bele se mertem kezdeni, hogy utánajárjak, mi történt, még a végén kiderült volna, hogy én hibáztam.

44

Dr. Minorka, 2007. május 7. hétfő, 12:54 (#)

Inkább legyen állandó azonosítás. Ez tudniillik téged véd, még ha kényelmetlen is.

45

Author Profile Page NagyGa1, 2007. május 7. hétfő, 13:11 (#)

Ervin: na jó, nem sértődök meg. Természetesen bejelentkezéskor kibillentettem a tranzakciónkénti azonosítás checkboxát, tehát nem ez történik. Nem is kérdez tőlem semmit, csak megáll egy 10 másodpercre (szerinte 5), majd frissítés után feljön az kívánt oldal. Mindezt ha bármit csinálok, pl kiválasztok valamit a menün, vagy megnézném az üzeneteimet.

Azt gondolom valami olyasmi lehet a háttérben, hogy volt egy régi szar rendszer amit lecserélni nem lehetett, viszont kellett hozzá netes felület, ezért mindenféle queuekkel oldották meg a minnél jobb modularitást.

IT munkásként egyet tudok érezni a fejlesztőkkel, látszik hogy a legjobbat próbálják kihozni, de mint ügyfél ez engem nem érdekel.

Ha esetleg szükségük lenne egy új, kemény kezű IT managerre aki nem félne rendbeszedni a dolgokat, és van is rá keretük, akkor esetleg tudok valakit. ;)

Dr. Minorka: a francokat. Ha bejelentkezéskor tudtam a jelszavam, és nálam volt a mobilom, akkor minden tranzakciónál is tudni fogom a jelszavam és nálam lesz a mobilom.

(Azt meg feltételezni sem merem, hogy olyan technológiát használnak, ahol a session ellopható...)

46

Dr. Minorka, 2007. május 7. hétfő, 13:32 (#)

Nagyga1!
Ugye ezt nem gondoltad komolyan!!!!!
"(Azt meg feltételezni sem merem, hogy olyan technológiát használnak, ahol a session ellopható...)"
Pontosan erre utaltam. A pénzedről van szó, inkább a kényelmetlenség, de nagyobb biztonság.

47

Author Profile Page NagyGa1, 2007. május 7. hétfő, 13:41 (#)

De, komolyan mondtam. A tranzakciónkénti azonosítás
1., nem ad túl nagy extra biztonságot, mert
a., figyelek, hogy ne nézze senki a képernyőmet (ugyanis az sms-ben küldött kód ott látható... No comment...)
b., ügyelek, hogy véletlen se tudja meg senki a jelszavamat.
Meg amúgy is, ez max az a. pontra adhatna valamit is....

2., Folyamatos kényelmetlenséget jelent. Ugyanígy utálom, hogy az összes bank kötelez, hogy hash-kódot generáló "security device"-t használjak az internetes felületéhez. Ha tehetném ezeket is elhajtanám. Pl:

http://hsbc.com.hk/hk/personal/security/security_device.htm

De a fenti probléma nem erről szólt, mert nem az azonosítással váratnak, hanem klikkenként felhoznak egy extra oldalt "Tranzakció jóváhagyás" címmel, ami nem csinál semmit, csak 10 másodperc várakozás után frissít, és oda megy ahova a klikkel jutni szerettem volna.

48

Author Profile Page ervin, 2007. május 7. hétfő, 21:31 (#)

NagyGa1, épp keresik a megfelelő menedzsert, de eddig csak véreskezű akarnokokat találtak, akik alól egymás után mondanak föl a beosztottak - olyat meg nem akarnak, úgyhogy keresnek tovább.

49

Author Profile Page NagyGa1, 2007. május 8. kedd, 02:14 (#)

LOL. :)

Nem baj, valószínűleg a keretük is elég szűkös lehet. ;)

50

Author Profile Page NagyGa1, 2007. május 8. kedd, 08:06 (#)

Egyébként a hongkongiak közül mentek haza azok, akiknek zsarnoki feleségük van, aki még csak meglátogatni sem volt hajlandó itt őket, nehogy véletlen tetsszen a hely a gyerekeknek, nem hogy költözni.

Puhák a csávók, szégyent hoznak Konfúciuszra.

51

gargoyle, 2007. május 8. kedd, 09:38 (#)

hat nemtom ilyen asszony melle veletlen se koltoznek haza. akkor mar meztelen sushi barba jarnek bufelejtonek inkabb.

52

LV, 2007. június 13. szerda, 23:22 (#)

ÉN MÁR MEG SEM TUDOM NYITNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A MAI ESTÉM ERRE MENT EL.

53

marek, 2007. október 14. vasárnap, 14:22 (#)

http://antiotp.extra.hu/

túl csicsás feleslegesesen lassú és idegtépő az OTPoldala

Az OTP arculatot váltott. "OTP Bank. Megbízunk egymásban."
Fa*zt. Az OTP még mindig hatalmi pozícióból szivatja az ügyfeleket. Amíg az állam meg az APEH meg az ONYF (megamega stb.) az OTP-ben tartja pénzt, addig így is lesz

54

Bandó, 2018. július 13. péntek, 08:32 (#)

Ez tiszta vicc, hogy az OTPdikert mobil appját nem lehet elérni a belépés oldalnál. Valamire való szolgáltató ha van alkalmazása nagyon reklámozza. Én OTP-s vagyok és ebben a cikkben vettem csak észre, hogy csak a főoldalról lehet elérni smart néven: https://www.hitelmindenkinek.hu/otpdirekt-belepes-lepesrol-lepesre-es-fontos-informaciok/


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork