Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53894 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Dilemma

ervin cikke a Blog rovatból, 2007. április 24. kedd, 11:12 | 26 hozzászólás

Tegyük föl, hogy építkezési vállalkozó vagyok, és rendszeres vásárlója egy építőanyag-kereskedő cégnek, amelyet ti vezettek. Egyéves keretszerződést kötöttünk egymással, amelyben meghatározott havi összeg elköltését vállaltam, ezért cserébe a vásárlásaimból bizonyos engedményt kapok.

Minden szépen megy, ti jó árut adtok, én pontosan fizetek. A szerződött év felénél felhívlak benneteket, és közlöm, hogy nagyon elégedett vagyok veletek, ezért mostantól nagyobb havi összegben szeretnék vásárolni, nagyobb engedményért cserébe.

Ti, mint beszállítók mit válaszolnátok?

Íme, két lehetőség (persze több is elképzelhető):

1. Ez remek, akkor módosítsuk a szerződést úgy, hogy a hátralévő időben a garantált vásárlási összeg nagyobb, és cserébe nagyobb az engedmény.

2. Ez remek, akkor módosítsuk a szerződést úgy, hogy az eddigi együttműködést lezártnak tekintjük, és mostantól újra kezdjük az egy évet, amelyben a garantált vásárlási összeg nagyobb, és cserébe nagyobb az engedmény. Ezen felül pedig a változtatásért kérünk egy egyszeri, nem túl magas díjat.

Én eladóként az első verziót tartanám célravezetőnek. Vevőként pedig az elsőt természetesnek tartanám, a másodikat viszont nem is egészen érteném, főleg az egyszeri költséget.

Pedig pontosan ez a második változat az, amelyet a Yo Neked (meg talán a többi szolgáltató is) ajánl az ADSL sávszélesség-bővítés kapcsán. Amennyiben bővíteni akarok (tehát mostantól nagyobb sávszélességet venni alacsonyabb egységáron), akkor annak van egy egyszeri díja, ráadásul újrakezdetik velem az éppen folyamatban lévő hűségperiódusomat.

Ha ezt végiggondoljuk, akkor oda jutunk, hogy ha egy meglévő, hűséges vevő, aki már sok pénzt elköltött náluk, mostantól rendszeresen többet akar elkölteni, akkor ezt drágábban teheti meg, mintha most esne be az utcáról, hiszen a hűségperiódus tekintetében egyenlően indulnak, viszont az új vevőnél az egyszeri díj gondolata értelemszerűen föl sem merül.

Nota bene: ez a bizonyos díj 6000 forint, tehát nem az összeg az érdekes, hanem az elv.

Valószínűleg érdemes abból kiindulnunk, hogy a Yo Neked okosan utánaszámolt, mielőtt ezt a megoldást a piacra dobta. Vajon miért éri meg nekik, hogy a meglévő, már ismert és megbízható vevőiket relatíve hátrányba hozzák az ismeretlen új kliensekhez képest? Vagy én gondolkodok tévesen?

Nektek mi a véleményetek?

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (26)

1

spamdog, 2007. április 24. kedd, 11:25 (#)

Mintha ezzel kapcsolatban lett volna valami hír a reggeli (05:55)-ös Híradóban. Sajnos csak fél szemmel láttam.

2

Pocakos, 2007. április 24. kedd, 11:55 (#)

Még kirívóbb, hasonló eset. Egy ismerősöm (panaszkodva) mesélte, hogy több évtizede(!) Népszabi előfizető. A barátja is. Nemrég volt egy "akció", miszerint - azt hiszem - rádiót kapott ajándékba minden új előfizető. A barát rögtön kapcsolt, és visszamondta az előfizetést, majd újra előfizetett - és megkapta az ajándékot.

3

XSAk, 2007. április 24. kedd, 12:15 (#)

Szüleimnél UPC dettó, bementek, s az ügyintéző (!) ajánlotta, hogy kössék át a szerződést atyám nevéről jóanyám nevére. Kevesebbet fizetnek azóta.

Én évek óta 10 eFt körül fizetek a Datanetnek. Most költözni fogok, s az egyébként (más okból) meglévő kényszerű szünet miatt fogok csak tudni olcsóbb előfizetést (vagy másik szolgáltatót) választani (ha sikerül nem nagyon mellényúlni).

Egyébként jól érzem én azt, hogy ez _nem_ _feltétlenül_ a Datanet (s egyéb -- lényegében csak továbbértékesítő -- szolgáltatók) a hunyó? Hanem aki mögöttük a vonalat adja?

Üdv,
Ákos

4

Penálen, 2007. április 24. kedd, 12:17 (#)

Ervin,
kezdem azt hinni, hogy nem te vagy a Yo Neked Fanclub elnöke...

5

Author Profile Page ervin, 2007. április 24. kedd, 12:29 (#)

Penálen, akkor nem olvasol figyelmesen. Egyáltalán nem állítom, hogy a Yo Neked fenti eljárása különbözik más szolgáltatókétól, vagy rosszabb azokénál. Csak arról van szó, hogy én náluk vagyok, ezért az ő dolgaikról értesülök. Elvi kifogásokat igyekeztem megfogalmazni. A szolgáltatással nincs bajom, de ez most irreleváns.

6

Boca, 2007. április 24. kedd, 12:37 (#)

Tényleg érthetetlen, miért akadályozzák a többet is fizetni hajlandó ügyfeleket ezekkel az extra buktatókkal. Biztos van vele munkájuk, de nehogymár ne termelje ki pár hónap többlete ezt. Ez simán rossz üzletpolitika.

Egy másik kérdés az új előfizetők kedvezménye. A régi előfizetők emiatt rendszeresen háborognak, h ők miért nem kapnak kedvezményeket, de itt azért lássuk be, h a kedvezmény elmaradása nem fog szignifikáns elvándorlást okozni, az új előfizetők bekötése pedig mindig jól jön, ezért itt hatékonyan tud érdeket érvényesíteni minden szolgáltató.

Én is a Datanetnél vagyok rég óta, de Ervinnel ellentétben nekem a szolgáltatással is bajom van. Mostanában a legújabb sávemelés óta nagyon megszaporodtak a kiesések, ami rohadt frusztráló.

7

katmandu, 2007. április 24. kedd, 12:46 (#)

Lehet, hogy hülyeség, de nem arról van szó, hogy az akciós kedvezményekkel az _új_ ügyfelekre fókuszálnak, a _régi_ ügyfeleknek ehhez viszont semmi közük, mert ők _anno_ pl. X éves hűségnyilatkozat fejében _akkor_ kaptak kedvezményeket, és ésés, az újügyfeletbeédesgető akciók mellől egyszerűen _hiányzik_ az a termékvonal, amivel a _régi_ ügyfeleket jutalmaznák, pl. valami aranykártya-szerűséggel vagy ilyesmi?

Szóval mintha itt egy régi ügyfél aspektusából néznéd a dolgot, Ervin, a DN meg az új, leendő ügyfelekre fókuszáló aspektusból, és a kettőt egymásra vetítve kapjuk a postban leírt dilemmát. Tippelem én.

Új ügyfél kap egy raklap kedvezményt (régiek irigylik), aláír X évet, onnantól folyamatos kussolódás van meghatározva neki, de a következő kanyarban ingyen irigyelheti az akkori újakat.

8

gargoyle, 2007. április 24. kedd, 12:47 (#)

igazabol a csomagmodositasproblemakat szerintem foleg a munkahelyi benazas es a nem megfelelo munkaero alkalmazasa okozza. gondolok arra az elso esetben hogy egyszeruen sajnaljak a 15 percet hogy leirjak egy intranetes memora mit kell tenni ebben az esetben konkretan, mit kell kerni stb, emiatt az atlagos 0 kreativitasu es -13 felelossegvallalasu ufszolgalatos azonnal es reflexbol nemet mond barmilyen, amugy 2 kattintassal megvalosithato valtozasra. a masodik problema pedig az hogy olcsosag okan orankent 300 Ftert alkalmaznak "betanitott" munkaerot, aki kb uzenetrogzito hatekonysagaval kepes kommunikalni, ahelyett hogy lenne egy fix support reszleg normalis fizetessel, de cserebe hatekonyabb es sokkal ugyfelbaratabb mukodessel(ami szerintem siman visszahozna a tobbletkoltseget mar kozeptavon is, de nem vagyok vallalati kozgazdasz, ebben lehet hogy tevedek).

9

Author Profile Page ervin, 2007. április 24. kedd, 13:53 (#)

katmandu, lerövidíteném a hosszas okfejtésedet: meglévő ügyfél lévén nyilván meglévőügyfél-szemszögből nézem a dolgokat. hogy nézném? :)

gargoyle, ezúttal meg kell védenem az ügyfélszolgálatukat: több emberhez volt szerencsém a kérdezősködés kapcsán, és mindegyikük tudta, miről beszél, udvarias volt, és értelmes, amit megígértek, betartották.

10

tüsmester, 2007. április 24. kedd, 14:03 (#)

Mi van ezen nemértenivaló...?
Persze hogy az újonnan elcsábítandó ügyfeleknek szólnak az akciók, ahogy a munkahelyeken is az új emberekkel mindig megállapodnak a fizuról, és régi dolgozóként nem biztos hogy automatikusan te is több pénzt kapsz csak azért, mert az új kolega többet kért...
Mivel ma még nem könnyű szolgáltatót váltani (ahogy pl mobilt már sokkal könnyebb, lásd számhordozás), ezért ezt megtehetik, miért ne tennék?

11

gargoyle, 2007. április 24. kedd, 14:07 (#)

tüsmester: mert belegondolnak hogy igy amint letelik a husegnyilatkozat, az ember frusztraciojat kielendo rogton elrepul messzi vizekre, es amig teheti vissza se nez. nem is beszelve arrol ha netan valamikor a kozeli jovoben vilagcsoda tortenik es konnyebb lessz a valtas, akkor sem mindegy hogy meg az unokaimat is eltiltom X cegtol vagy nem. kizartnak tartom hogy ne lehetne normalis feltetelekkel hasonlo nyereseget elerni, az teny hogy igy a legegyszerubb.

12

gargoyle, 2007. április 24. kedd, 14:13 (#)

kozben bevallom, a postot csak utolag olvastam. pillanatnyi vaksagbol azt hittem a par utolso komment meg az eredeti nemyonekem thread necroja. (: bocs

13

tüsmester, 2007. április 24. kedd, 14:23 (#)

gargoyle, természetesen igaz amit írsz, ennek működnie kellene egy tudatosabb fogyasztókkal bíró országban. Csak lusták vagyunk - remélem a gyermekeink már nem lesznek azok :-)

14

Baggio, 2007. április 24. kedd, 16:04 (#)

Nem teljesen idevago, de valahogy megis. En most szeretnek eppen szolgaltatot valtani, es egyben a vezetekes telefontol megszabadulni. Talaltam is egy megoldast x osszegert, aztan kozoltek, hogy a telefont szerintuk nem biztos, h le kellene mondani. Ugyanis, akkor bizony 2400 Ft-al tobb lesz az internet elofizetesem...Nem teljesen ertem, h miert ;) A fenti cikkel kapcsolatban mar rengeteg iras szuletett. Le kell mondani es ujrakotni, azt szeretik, akkor olcsok.

15

Author Profile Page eszpee, 2007. április 24. kedd, 16:37 (#)

Csak mellékszál, a "lemondom és újrakötöm" nem mindenhol működik, érthető módon. HDSNet például ingyen PC-t ad minden új előfizetőnek, akit viszont így definiál: "Új előfizetőnek minősül, akinek a végpontján a megrendelést megelőzően 3 hónapig nem volt kábeltelevíziós internet szolgáltatása"

16

Author Profile Page ervin, 2007. április 24. kedd, 16:38 (#)

Baggio, ez jó :) - melyik csapat volt az?

17

Jano, 2007. április 24. kedd, 17:45 (#)

Eszpee: HDSNET-nél viszont nincs hűségszerződés és egy évben egyszer ingyen lehet csomagot váltani. Arról nem is beszélve, hogy régi ügyfeleknek is viszik ugyanúgy lefelé az árat, ami a hűségszerződéseseknél nem jellemző.

18

Author Profile Page eszpee, 2007. április 24. kedd, 17:48 (#)

Jano, a PC-s akcióra _van_ hűségszerződés, és szerintem bármikor lehet csomagot váltani. Egyébként igazad van. :)

19

Baggio, 2007. április 24. kedd, 19:33 (#)

Ervin: Dravanet. Azt gondoltam, gondolom, hogy ez globalis jelenseg. Erdeklodni mentem csak be, mert itt van az utca vegen egyreszt..masreszt meg kapcsolatban is vagyok/vagyunk Veluk. Amugy interware-t neztem ki. Otthonra kellene csaladnak net, legkisebb legolcsobb lehetoleg telefon nelkul, mert nagyon szep, hogy 3200ert adjak a fele meg lebeszelheto, de akkor van felveve a kagylo, ha leverem. Interware-nel jobb/szebb/olcsobb esetleg van vmi ?

20

Boca, 2007. április 24. kedd, 20:59 (#)

A telefont is le kell mondani és újrakötni.
Ha nem akarsz net nélkül maradni közben, akkor új vonalat kérj adsl-lel akciósan, a régit meg sorvaszd el mikor már minden klappol az újjal.

21

sic, 2007. április 24. kedd, 21:31 (#)

Nekem a màsodik vàltozat tunik korrektnek, de gondolom ez a megutkozés valamiféle ellenreakcio lehet.

22

nyelv-ész, 2007. április 24. kedd, 21:50 (#)

#14 baggio: ha-ha-ha! A szomszédomnak se internetje, se kábeltévéje, se telefonja!
Egy vagyont fizethet!

23

methan, 2007. április 24. kedd, 21:55 (#)

igen, nyelv-ész, és mint látjuk, neked kell helyette kommentelned.

24

Penálen, 2007. április 25. szerda, 00:27 (#)

Ervin (#5),
csak abból szűrtem le, amit leszűrtem, hogy eddig, ha yol emléxem, 3 cikket írtál erről a témáról, és egyik sem volt épp pozitív kicsengésű.

Ha tévedtem, bocs.

25

gargoyle, 2007. április 25. szerda, 09:49 (#)

amugy a megfogalmazott problemak ugy fele valoban nem ISP (datanet) fuggo, hanem mindannyionk vasorru oregannya, a hatterben olalkodo tecom viccesnek szant armanyai (pl ha jol emlexem a savszelnoveles is miattuk kerul penzbe, a husegnyilatkozatra nem eskuszom meg, de mintha az is ott valtozna, az ISP ezt csak koveti tehetetlenul, az mas kerdes hogy miert nem kommunikalja a dolgot)

26

fassy, 2007. április 25. szerda, 13:23 (#)

Az anomália okai, közgazdúász szemmel:

* CRM alaptétel, hogy egy vevőt 10x nehezebb megszerezni, mint megtartani.
Ebből következik, hogy ha új vevőket akarnak, akkor felvállalják a kevesebb profitot - esetleg veszteséget - és az esetleges meglévő vevői háborgását.

* Lock in szitu
Úgysem mész el tőlük, mert nagyok az átállási költségeid. Legalábbis a legtöbb ember nem megy el tőlük.

* egyszerűen hülye a vezetés
rövid távú szemlélet vs. hosszú távú szemlélet, illetve azt hiszik mindent megtehetnek, mert ők az erősebbek.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork