Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53889 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Népnevelés

NagyGa1 cikke a Blog rovatból, 2007. április 25. szerda, 07:14 | 54 hozzászólás

20070425_bringaut1_104_0445.jpgMég nem bringás koromban egyszer elég korrekt módon nevelt meg egy bringás: éjjel a tök kihalt bicajúton futásból hazatérve kb 10 métert gyalogoltam, mert épp onnan kellett volna lefordulnom. Egyszer csak tök kussban és váratlanul hátulról elhúzott mellettem valami nálam sokkal nagyobb, pont azon az oldalon ahova éppen két lépéssel később fordulni szerettem volna. Hajtott is vagy negyvennel.

Ijedtemben még az edzés után egeket verő endorfinadagom ellenére is majdnem összerondítottam magam.

Onnantól kezdve tiszteltem a bringautat, és azóta magam is így teszek ha népnevelni kell. Kis nehezítés, hogy szingapúrban valahogy szinte senkiben sem tudatosul, hogy a parkban a bringaút az nem véletlen bringaút, ezért hétvégén napközben eléggé tele van gyalogosokkal.

A kedvencem, amikor mobiltelefonálva, körül egyáltalán nem nézve mennek át előttem. Ilyenkor általában úgy állok meg előttük, hogy a delikvensnek erősen vészfékezésnek tűnjön. A már megismert fékezési technika miatt jelentős biztonsági fékutat tartalékolok, de azért behúzom a hátsó féket, had csússzon és nyikorgó hangjával fokozza a drámai hatást.

Az ijesztgetős módszer előnye, hogy korrektül megrendezve nem okoz konfliktust, mert a látszat szerint épp a másik fél hibájából adódó balesetet sikerül elkerülnöm. A hatását is eléri, elég mélyen bevésődik az üzenet: a gyalogos a maga érdekében tisztelje az utat és használja korrektül.

20070425_bringaut2_IMG_1135.jpg
Potenciális célpontok

Legutóbb koreai gyerekesek tántorogtak a zebrán, és hagyták a kétéves kölküket egyedül szaladgálni világnak. Jöttem a magam lendületes módján, apuka kicsivel előbb meglátott és kiabálni kezdett anyunak, ugyan szedje le a kisherceget az útról, de természetesen erre már nem volt idő. Szép nyugodtan megálltam első fékkel, hátsóval csúsztatva, de nekik az elég brutális fékezésnek hathatott. A szülőket majdnem újra kellett éleszteni, a gyerek nagy szemekkel nézett.

Viszont a jövőbeni túlélési esélyeit valószínűleg nagymértékben növeltem.

20070425_bringaut3_IMG_1120.jpg
Hétvégén esélytelen

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (54)

1

karlsruhe, 2007. április 25. szerda, 07:29 (#)

sztem erre a csengő egy kultúrált megoldás

2

Ali, 2007. április 25. szerda, 07:46 (#)

Csengő? Nem tudom, hogy csinálta, de láttam (és hallottam!) biciklist olyan szerkezettel, ami erősen teherautókürtre emlékeztető hangot adott ki magából. A buszból figyeltem fel rá, épp a hang miatt, mert nem szokványos irányból jött. Láttam is egy vetődésgyanús menekülést az épp aktuális gyalogos részéről. :D (Stsmork számára ismerős lesz a helyszín: az egyetlen miskolci kerékpárút eleje a tapolcai elágazás után.)

3

Author Profile Page NagyGa1, 2007. április 25. szerda, 07:48 (#)

Három problémám van vele:
- sajnos nekem nincs, van bicaj amin elég furán is mutatna, igaz azzal ritkán járok bicajúton
- nem vésődik be eléggé (szvsz)
- potenciálisan konfliktust generálhat

Persze izlés kérdése.

4

Author Profile Page NagyGa1, 2007. április 25. szerda, 07:50 (#)

Egyszer láttam egy bicajost, az a rendőrsziréna hangját tudta teljesen élethűen utánozni a szájával. Nem tudom hogy csinálta, de mindig irigyeltem érte.

5

lipilee, 2007. április 25. szerda, 09:18 (#)

az én első fékemnek olyan hangja van, mint egy 30 tonnás teherautónak, ami éppen vészfékez. a parkolóházba szinte nincs pofám lemenni, mert ott még visszahgzik is.

6

vajon, 2007. április 25. szerda, 09:25 (#)

Remélem, olyan népnevelő vagy, aki
- a világért sem teker át a járdára a bicikliútról negyvennel
- nem megy át a piroson, mondván, a zebrán úgyis csak gyalogosok vannak
- nem megy a behajtani tilosba, mondván, majd ügyesen kikerüli a szembejövő autó

nosza, ijesztgesd egy kicsit a bicikliseket is.

7

mf, 2007. április 25. szerda, 09:25 (#)

Cseréljük ki gondolatban a szövegben a kerékpárúton ténfergő gyalogosokat az autósok közöt össze-vissza cikázó, piroson áthajtó anarcho-kerékpárosokra, az edukatív jelleggel vészfékező kerékpárosokat pedig anyázó, kiszorítósdit játszó autóvezetőkre. Megvan? (OK, kicsit kisarkítottam.)

8

Author Profile Page eszpee, 2007. április 25. szerda, 09:30 (#)

mf, erősen sarkítottál, a biciklisek a kerékpárúton és az autóúton is nyugodtan közlekedhetnek, míg a gyalogosok a kerékpárúton nem (és az autóúton sem). Ha mindenképpen autók közé akarod vinni az analógiát, akkor mondjuk lehetne autópályán ténfergő biciklis mondjuk, de az tényleg megérdemli. :)

9

mf, 2007. április 25. szerda, 09:39 (#)

Jó, akkor máshogy fogalmazok.
1. A szivatás visszafelé is elsülhet! ;)
2. A szabályok betartása mellett sokkal több tolarancia szükségeltetik.

10

Author Profile Page eszpee, 2007. április 25. szerda, 09:41 (#)

mf, ezzel én se vitatkozom. :)

11

gargoyle, 2007. április 25. szerda, 09:44 (#)

mondjuk Nagyga1 nem is azt irta hogy ilyenkor leszall es egy keszenletben tartott tonfaval nepnevel, hanem hogy amennyiben valaki boklaszik a bicikliuton, akkor akar megallasig is lefekez, elkerulendo a balesetet akkor is ha neki volna igaza, ergo elmehetne a ficko mellett o is 40el 2 centire. szvsz ez eleg kulturalt. a feknyiszogtatas szvsz teljesen megengedheto kifejezese a "figyejjema"nak (:

12

phnb, 2007. április 25. szerda, 09:53 (#)

Nekem ez a módszer kicsit radikális, inkább csengetek/szólok.

13

eti, 2007. április 25. szerda, 10:10 (#)

Eszpee (#8): "21. § (1) A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton kell közlekednie."

14

gargoyle, 2007. április 25. szerda, 10:21 (#)

#12 phnb: ez szvsz mar teljesen emberfuggo kinek mi az "agresszivabb", egy szinten van kb mindegyik (kulturalt szolas eseten :)

15

Author Profile Page NagyGa1, 2007. április 25. szerda, 10:23 (#)

eti #13: itt van járda.

16

ee, 2007. április 25. szerda, 10:59 (#)

Néha én is azt érzem, hogy a csengetést túl agresszívnak veszik a gyalogosok. Van amikor el tudnék suhanni mellettük (ha nem változtatnak hirtelen irányt), de csengetek, hogy tudja, hogy jövök és kerülöm, tehát vigyázzon a hirtelen ugrálásokkal. Mostanában viszont ilyenkor csak a fékeimet kattogtatom, hogy halljon, mert a csengetésről mindenki arra assziviál, hogy valakit agersszívan ledudálnak.

Persze járdázás az más, a KRESZ szerint 10 km/h és a gyalogosokat nem zavarni, tehát ott nem csengetek. Már csak ezért se szeretek járdázni. Az út gyorsabb.

17

morningkarma, 2007. április 25. szerda, 11:10 (#)

És nem hinném hogy ott a magyar KRESZ van érvényben :)

18

gargoyle, 2007. április 25. szerda, 11:21 (#)

#17 morningkarma: miota Nagyga1 nevel, egyre inkabb .)))

19

Author Profile Page eszpee, 2007. április 25. szerda, 11:34 (#)

ee (16): "Persze járdázás az más, a KRESZ szerint 10 km/h és a gyalogosokat nem zavarni, tehát ott nem csengetek. Már csak ezért se szeretek járdázni. Az út gyorsabb."

Az út nem csak gyorsabb, de szabályos is - a járdán CSAK AKKOR biciklizhetsz, ha nincs, vagy kerékpáros közlekedésre alkalmatlan az út.

20

gargoyle, 2007. április 25. szerda, 11:37 (#)

de ez megint elegge betarthatatlan gumiszabaly, mert mi az alkalmatlan? ha 15% eselyem van meghalni akkor mar alkalmatlan? vagy 1%? vagy 80%? (:

nyilvan a kresz teli van ilyenekkel pragmatikussagi szempontok miatt, pont ezert nehez szamon kerni barmit belole a par, egzaktul megfogalmazott kivetelevel.

21

Author Profile Page eszpee, 2007. április 25. szerda, 11:39 (#)

majd a rendőr eldönti. :)

22

gargoyle, 2007. április 25. szerda, 11:42 (#)

attol mentsen meg engem a kaporszakallu magassagos (: szvsz ha nem autost megallit a rendor, akkor vagy autopalyan gyalogolt forgalommal egyiranyba, vagy le akarja huzni 2000Ftra mert kell a kisfroccsre a penz (: amugymeg vegye el a gyalogosjogsimat :P

23

Author Profile Page eszpee, 2007. április 25. szerda, 12:33 (#)

váci utcában szokták volt büntetgetni a bicikliseket.

24

pblue, 2007. április 25. szerda, 13:11 (#)

váci utcában mirefel? merthogy az úttest nemhogy alkalmatlan, de konkrétan nemis létezik. akkor miért szabálytalan ott menni?

25

carlos, 2007. április 25. szerda, 13:17 (#)

azert szabalytalan a vaci utcaban, mert zavarja kurvazni vagyo turistakat.

26

Deansdale, 2007. április 25. szerda, 14:02 (#)

Jaj de PC-k itt egyesek.
"A módszer túl radikális, inkább csengetek."
Mi ebben a túl radikális? Esetleg valaki szívinfarktust kap? Ugyan már...
Szerintem igaza van annyiban, hogy egy ilyen ártatlan figyelmeztetéssel a későbbi túlélési esélyüket növeli.

Egyébként pont a gyalogosok mászkálnak szabálytalanul, nehogymár az egyébként szabályosan guruló bicajosoknak kelljen tolerálni őket.

27

gargoyle, 2007. április 25. szerda, 14:04 (#)

csak ok a PCk, I am a Mac .)

28

Author Profile Page eszpee, 2007. április 25. szerda, 15:06 (#)

pblue, gondolom arra fel, hogy ott tilos biciklizni. a követendő helyváltoztatási felállás kerékpárral az adott szakaszon a "tolás" szóval írható le.

29

tekatana, 2007. április 25. szerda, 20:23 (#)

28# - eszpee, ezt jó, hogy mondod, mert én nem tudtam (van kint tábla?). mondjuk a váci utcát ha lehet elkerülöm, mivel szinte lehetetlen a sok turista/sétaló miatt átvergődni rajta.
nagyga módszere szerintem egyáltalán nem agresszív, én is sűrűn alkalmazom, csengővel kombinálva. a fékezésnek valóban van egy + hatása - ebből általában érzékelik, hogy mi a pálya. a csöngetést inkább úgy veszik, hogy el kell engedni az idetévedt bringást és simán flangálnak tovább ugyanott.
persze tegyük hozzá, hogy a pesti bringautak többsége, amiket elintéztek egy vonal felfestésével (és sok helyen szinte teljesen lekopott) nem igazán tűnik fel a gyalogosoknak, ezért maximális toleranciát érdemelnek.
ugyanakkor a bajcsyn - ahol korlát van, meg vörös út - ugyanolyan clueless üzemmódban sétálgatnak. szóval a nevelésre szükség van.

30

Boca, 2007. április 25. szerda, 21:51 (#)

MF #9/2:
Akkor mégiscsak cikázhatok az autók közt maximális toleranciára számítva?
Az analógiád azért roppant félreértés, mert a cikázók nem akadályozzák az autósokat a haladásban, valamint a cikázás egy igencsak tudatos és tervezett cselekedet, ellentétben a bringaúton bóklászástól.
Az tényleg megoldandó probléma, h a bicajút legyen külön elismert útként kezelve (ahol fizikailag is az), mert azt a gyalogosok már elég jól bevésték, h autóúton nem bóklászunk, de ugyanezt kéne tudatosítani a szeparált, jól felismerhető bringaúttal kapcsolatban is.

31

gojruht, 2007. április 26. csütörtök, 03:54 (#)

idevág:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070420/jarda-gyalogosoke

32

mf, 2007. április 26. csütörtök, 08:27 (#)

Boca, részemről abszolúte, amennyiben nem vagy anarcho - kerékpáros, betartod a kresz-t (lásd még: #6 vajon), és tudsz viselkedni, pl. nem használod a középső ujjad indokolatlanul, nem csapsz rá a kocsi tetejére, mert "kevés helyet hagytam" az autóm BAL oldala mellett (a cikázás pl. ezért is bosszantó), hajlítgatod a tükrömet, ecetet rá. Megjegyzem, az ilyesmi azért ritka, de sajnos előfordul. Még valami: sokszor látom, hogy a kerékpáros "túl bátor", nem veszi figyelembe az egységsugarú autóvezető várható reakcióit és képességeit (felmérések szerint az autóvezetők többsége azt képzeli magáról, hogy kitűnően vezet, pedig nem).

33

ropy, 2007. április 26. csütörtök, 09:14 (#)

Nyélen rakjad ne a yárdán!

34

zsoltee, 2007. április 26. csütörtök, 11:43 (#)

eti(#13): És ha az út túloldalán van csak járda a bringaút mellett pedig nincs, akkor mit mond a kresz? Mert sok birka járdának nézi a bringautat a Nagytétényi út mentén. Amikor egyedül van valaki, akkor azt csinálom, hogy felgyorsítok 30-35-re, és mire melléérek, addigra már nem tekerek, fék a kézen, ca. 25-re lelassítok, majd mikor elmegyek mellette, utána újra felgyorsítok. Ezzel éreztetem vele, hogy itt elég gyorsan haladnak ám a bringások, és még lassítottam is a kedvéért, de még ez is milyen gyors. Ha a bunkóbbik fajtából egymás mellett mennek, teljes szélességében lefoglalva a bringautat, akkor ugyanez egy 5össel lassabban a füvön, nem túl nagy ívben kerülve. Csak megnevelődnek előbb-utóbb :)

35

Dr. Minorka, 2007. április 26. csütörtök, 12:42 (#)

Én meg járdának tekintem a járdát, akkor is ha kerékpárutat festettek fel rá. Különösen akkor, ha a kerékpárút elfoglalja a járda 90%-t (pl. Retek utca bizonyos részei ). Praktikusan csak azt a kerékpárost vagyok hajlandó észrevenni, aki tudatában van annak, hogy rengeteg gyalogos mozog a járdán.

36

pblue, 2007. április 26. csütörtök, 16:21 (#)

ezegy sajátos önfelszámoló stratégia minorka, mert ha összeütközöl egy biciklissel a bicikliúton, akkor nemcsakhogy te leszel a hibás, de lehethogy még megis halsz. az evolúció csodálatos dolog! ;)

37

Dr. Minorka, 2007. április 26. csütörtök, 17:51 (#)

Kizárt dolog, hogy ugyanakkorát essek, mintha valaki a bicikli nyergéből lebucskázik.

38

Boca, 2007. április 26. csütörtök, 18:23 (#)

mf #32:
Nem vagyok anarcho, de ezt a kocsi tetejére csapást kockázzuk ki kicsit. Ha egy kocsi annyira közel megy el előzvén engem, h a kezemmel elérem a tetejét vagy akárcsak az oldalát, ott bizony veszélyeztetés esete forog fent és ilyenkor lehetőségeimhez mérten rácsapok. De azt hangsúlyozom, h ez nem az az eset, amikor én előzöm a kocsisort és kevésnek találom a helyet. Abszolút a kooperativitás és toleranci híve vagyok, csak a bunkóságot nehezebben viselem. De ez is ritka szerencsére.

Minorka #37:
Nem tudom, jó voltál-e fizikából, de ezt az ütközési forgatókönyvet sztm nem gondoltad teljesen végig. Arra gondolok, h egyrészt ott vagy egy mozgó test, ami lehet, h nagyot esik, de előbb veled kerül kölcsönhatásba, másrészt van a kerékpár amorf formája, amivel jó eséllyel szintén.
A 90%-kal túlzol, a Retek u. járdája végig felesben osztozik a gyalogosokkal. Ritka szar hely, mert a járda tényleg forgalmas és keskeny, de úgy látom, a lassú fejlődés itt is hozott némi eredményt. A gyalogosok nagy része a saját részén megy, a bringások türelmesen mennek végig a nem túl hosszú szakaszon. De kivétel mindig lehetséges.

39

Dr. Minorka, 2007. április 26. csütörtök, 18:55 (#)

Szerintem, ha a Retek utácban jársz nézd meg a Trombitás (már ha most is így hvíják még), Szent Jupát környékét, garantáltan a valamelyik vendéglátóipari hely küszöbénél húzódik a fehér vonal.
Nem tapasztaltam, pedig állandóan arra járok, hogy változott volna a helyzet, a gyalogosok az egész járdát a magukénak tekintik, a biciklisek pedig bőszen csengetnek.
Ami az ütközést illeti én úgy kalkulálok, hogy a kerékpáros jobban fél az ütközéstől, mint én. Ha normálisan közlekedik, én is normális vagyok, ha nem, akkor nem. Természetesen ez nem a kerékpárutak vonatkozik, hanem a járdákra. Abból indulok ki, hogy a járda a gyalogosoké, ha nem tudsz másképpen eljutni ahova akarsz (biciklivel), akkor használd a járdát, de ott vendég vagy.

40

methan, 2007. április 26. csütörtök, 22:04 (#)

minorka doki (#35), lebbentsd már fel, kérlek, a fátylat erről az agyi folyamatról: mielőtt észreveszed a biciklist (már önmagában ez is jó), milyen típusú mentális tevékenységgel állapítod meg róla, hogy tudatában van-e annak, aminek szerinted tudatában kellene lennie ahhoz, hogy te észrevedd?!

a kerékpárút meg az, amit annak nyílvánít a hatóság. a retek utca fele tehát az. mi van ezen vitatni való?

41

Dr. Minorka, 2007. április 27. péntek, 00:19 (#)

Methan!
Amíg nem veszem észre cajglistát, addig semmilyen megállapítást nem tudok tenni.
Szerintem nem arról volt szó, hogy a hatóság minek tekinti a járdát, hanem arról, hogy én (meg a közlekedők 95%-a) minek tekintem.

42

Dr. Minorka, 2007. április 27. péntek, 00:35 (#)

Ez lemaradt: Ha észrevettem, akkor aztán eldöntöm, hogy észrevettem-e, vagy nem vettem észre. Capisco?

43

mf, 2007. április 27. péntek, 10:29 (#)

Boca 38#: a 'kerékpáros előz kocsisort' esetre gondoltam a #32-ben. A csapkodást semmilyen esetben nem javaslom, használd a csengőt/dudát. Ha úgy tűnik, hogy a tuc-tuc -tól nem hallaná meg, akkor meg lehet, hogy még kevésbé ajánlott csapkodni ;)

44

methan, 2007. április 27. péntek, 11:20 (#)

minorka doki (#41-42), csak a "már önmagában ez is jó" részre válaszoltál, de az csak a szurka-piszka volt. amire igazán kiváncsi vagyok, hogy hogyan állapítod meg róla, hogy tudatában van-e annak, aminek tudatában lenni nálad feltétele, hogy emberszámba vedd.

ezt az öntudatrohamot a járda mibenlétét illetően változatlanul nem vágom. analógia: ha egy azelött kétirányú utcát egyirányúsítanak, ezalkalomból kiraknak egy egyirányú utca táblát, akkor te azt továbbra is büszkén kétirányúnak tekinted és behajtasz szemben? mert akkor tényleg pblue-nak van igaza: éljen a természetes kiválasztódás. (hogy itt a százalékoknak mi a relevanciája, azt végképp nem értem).

45

Dr. Minorka, 2007. április 27. péntek, 11:59 (#)

methan!
Próbálok segíteni neked. Egyik szélső eset: biciklis nagy elánnal hajt, másik esetben meg nem. Próbáld vizualizálni a helyzetet! Biciklis lassan jön, próbálja kerülgetni a figyelmetlen gyalogosokat - ez utóbbi esetben szólni szoktam a közel lévő gyalogosnak, hogy álljon félre.
Ha rájönnél a százalékok jelentőségére (szótárban megnézni: "sok lúd disznót győz"), akkor legalább részben okafogyottá válna a műértetlen elménckedésed.
--------------------------------------
Itt nyilvánvalóan egy egyébként értelmes, pártolandó törekvés píszi (és politikai nyerészkedési) célzatú túlhajtásáról van szó. Forgalmas, szűk, belvárosi járdákon ne jelöljünk ki kerékpárutat.

46

eMM, 2007. április 27. péntek, 17:15 (#)

Tessék venni autót.Ahogy néztem a doksi filmben láttam majd 100.000. dollár egy normálisabb verda..Jó is az a szingapúr.:)

47

Author Profile Page NagyGa1, 2007. április 27. péntek, 20:03 (#)

Mostanában már 60 ezerért is lehet kapni egy közepes Daewoo-t. :) Tumultus is kezd lenni az utakon.

48

Boca, 2007. május 3. csütörtök, 15:05 (#)

Minorka, ha járdának tekinted a felfestett kerékpársávot és azt fogadod el evidenciának a hatósági döntéstől függetlenul, akkor innen csak egy epszilonnyi logikai ugrás, h én meg a járdát tekintsem biciklis gyorsító sávnak, mert úgyis az számít, amit én gondolok, nem? Szóval sztm mindenki a saját érdekében is fogadja el az ilyen döntéseket, mégha nem is vezetnek ideális környezethez, ld. az említett Retek utcát. Ha ott egy bicajos túl gyorsan megy, az legalább akkora köcsögség, mint direkt gyalogolni a bicajos oldalon.
Ami az ütközéselméletedet illeti, a kalkulációd nem helyes. Bicajosként sokkal kevésbé tartok egy gyalogossal való ütközés következményeitől, mint egy autóéval, de azért igyekszem az állatvilágból azzal is kiemelkedni, hogy egyformán tisztelem mindkét résztvevőt.

49

Dr. Minorka, 2007. május 3. csütörtök, 15:52 (#)

Boca!
Nem teljesen ugyanúgy látjuk a világot én nem járdának tekintem felfestett kerékpárutat, hanem járdának tekintem a járdát. Azaz úgy tekintek rá, mint ahol én vagyok "otthon", és a kerékpáros a "vendég". Ebből az is következik, hogy a világ minden kincséért sem tekinteném járdának a kiépített kerékpár utat. Logikai gyakorlatod ennyiben teljesen hamis.
"Ha ott egy bicajos túl gyorsan megy, az legalább akkora köcsögség, mint direkt gyalogolni a bicajos oldalon."
Senki nem szokott direkt gyalogolni a bicajos oldalon! Viszont a gyalogosok továbbra is járdának tekintik a járdát, különösen, hogy a biciklis forgalom minimális. Az, aki egy békésen csengető, az embereket türelmesen kerülgető kerékpárost feltart, bár csak arrébb kellene lépnie, az tényleg olyan, mint a száguldó kétkerekű kolléga.
"Bicajosként sokkal kevésbé tartok egy gyalogossal való ütközés következményeitől, mint egy autóéval," Ez racionális vélemény, bár nem látom be, hogy mennyiben van relevanciája egy olyan döntési helyzetben, ahol az alternatíva az, hogy nekimegy, vagy kikerüli a gyalogost.

50

Boca, 2007. május 7. hétfő, 17:45 (#)

Minorka, a logikai gyakorlatom felfestett kerékpársávról szólt. Járdán bicajozni köcsögség. A Retek u. legnagyobb sajnálatomra bár, de a következő részekből áll a házak közt: járda, kerékpársáv, parkolósáv és úttest. Utóbbi 2 autók részére.
Sajnos bármilyen jellegű vita alapja csak az lehet, ha a felek megegyeznek a fogalmakban. Ez most lehet h nem jött össze, de sebaj.

A relevanciával kapcsolatban tök igazad van, de mintha te filóztál volna el azon, h valszeg azért nem akar elütni a bicajos, mert ő jobban tart az ütközés eredményétől, mint a gyalogos. Ennek valóban semmi relevanciája, ha ki is kerülhet.

51

Dr. Minorka, 2007. május 7. hétfő, 18:03 (#)

Boca!
Szerinted! Szerintem meg járda, és úttest. Nekem a járda az a házfaltól az úttestig tart. A járdából el van véve egy rész kerékpárosok számára. Azt leírod, hogy az úttesten 2 autó fér el, de azt nem, hogy a járdán két helyen is egyetlen gyalogos sem fér el normálisan. (Torkolat, Szent Jupát előtt) Egyébként a Vizivárosban még vannak más zűrös helyek.Mivel valahogy el kell férnünk, aki láthatólag ügyel a többi emberre, arra én is ügyelek. A többi kerülgethet.
Azt azért ne felejtsd el, hogy a vita kirobbantásának oka a gyalogosok nevelése volt. Az autósok fölényeskedését is rosszuk viselem.

52

Dr. Minorka, 2007. május 7. hétfő, 18:14 (#)

Teljesen lényegtelen, de nem azt írtam, hogy ő fél jobban, hanem azt, hogy én úgy veszem, hogy ő fél jobban. Értsd: nem érdekel. Egyébként mivel az utca szűk, és könyen megtelik, plusz villanyoszlopok is vannak, adott esetben nem lehet kikerülni a gyalogost, ami számtalaszor elő is fordult. Hiába próbálta kikerülni a gyalogost (aki nem vette észre), amíg nem szólt neki valaki, addig ott ballagott a biciklis előtt.

53

Boca, 2007. május 8. kedd, 13:07 (#)

Minorka, javaslom, h lobbizz a képviselődnél, h ez az áldatlan helyzet megváltozzon. Elég szar az a Retek utcai helyzet, de tudomásul kell venni, h sok érdeket kell egyszerre kiszolgálni. Ez van. Arra már reagáltam, h mit jelent, ha nem véve tudomást a kerékpársáv létezéséről a saját kezedbe veszed az ügyet. Sztm az az út meg többszáz évvel ezelőtt szántó volt, ezért _szerintem_ oda vihetem a teheneimet is.
A vita indító pedig a szabálytalan gyalogosok motiválása volt, elég régóta offolunk.

54

Dr. Minorka, 2007. május 8. kedd, 13:17 (#)

"Sztm az az út meg többszáz évvel ezelőtt szántó volt, ezért _szerintem_ oda vihetem a teheneimet is."
Jaj, ugyanmá!:)))
Már a vitaindító is problémás, de nagyon hamar egyfajta fölényeskedésbe torkolt.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork