Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53885 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Arccal a vasút felé

ervin cikke a Blog rovatból, 2008. július 23. szerda, 14:15 | 45 hozzászólás

- Jegyeket, bérleteket kérem ellenőrzésre.
- Jó napot kívánok. Én most szeretnék venni egy jegyet a Nyugatiig.
- Miért nem vette meg a pénztárban?
- Azért, mert Ön 4 perccel menetrend előtt kisípolta a vonatot az állomásról. Látott is, amikor a pénztár felé menet megfordultam, és rohanni kezdtem, hogy ne késsem le. Még össze is néztünk Önnel, amikor felszálltam.
- ...
- Szóval akkor a Nyugatiig kérek szépen egy teljes árú jegyet.
- 250 forint lesz.
- 250? Drágultak a jegyek? Tegnap még 200 forint volt.
- ###. Adhatok szabályos pótjegyet is büntetéssel, 2500 forintért.
- De most mondtam el: ha Ön a menetrendet megvárva indítja a vonatot, akkor van időm jegyet venni.
- Majd jön a következő vonat.
- De higgye el nekem, uram, hogy én ezzel a vonattal akarok menni. Azért ehhez jöttem ki, időben.
- 60 nappal előre is megvehette volna a jegyet a pénztárban.
- Sajnos, nem mindig tudom megmondani 60 napra előre, hogy pontosan mikor utazom le ezt a 10 kilométert, viszont Önöknél az ilyen távra megvett jegy csak egy adott napon érvényes, úgyhogy ez talán nem lenne jó megoldás.
- ... (###)
- Mindenesetre köszönöm a jegyet, minden jót.
- ...

Jelmagyarázat:
... - nincs válasz
### - vállrándítás és ajakbiggyesztés


...kiemelt feladatunknak tekintjük, hogy a MÁV-START Zrt. a tevékenységét ügyfél központú vállalati folyamatokra és kultúrára alapozza, hogy munkatársaink felelős, minőségi munkát végezzenek

(részlet a vezérigazgató köszöntőjéből, Máv-Start honlap)

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (45)

1

Author Profile Page eszpee, 2008. július 23. szerda, 14:28 (#)

Mennyit fizettél végül?

2

Author Profile Page ervin, 2008. július 23. szerda, 14:50 (#)

250-et.

3

Author Profile Page eszpee, 2008. július 23. szerda, 14:58 (#)

Aha. Érdekes, hogy mi lehetett ebben a haszna a kalauznak, nagyobb távolságot írt a gépébe, ami a jegyet adta? Gondolom a jegyen is 250 van, de így nem értem, hogy miért érte meg neki.

4

Author Profile Page ervin, 2008. július 23. szerda, 15:01 (#)

Nem zsebre dolgozott, és nem is tett ilyen értelmű célzást. Eggyel távolabbi állomástól adta a jegyet, amin így 250 forint szerepelt.

Én csak kisstílű szemétkedésre tudok gondolni, de lehet, hogy más oka volt rá, ami előttem rejtve maradt.

5

bAtu, 2008. július 23. szerda, 15:02 (#)

Nekem többnyire kellemes tapasztalataim vannak a kalauzokkal itt az északi parton. Igaz, ami a jegyvásárlást illeti, itt a legtöbb megállóhelyen - mint nálunk is - már nincs jegypénztár, ezért a jegyet alapból a kontrolltól kell kérni. Ezért az említett helyzet nem nagyon állhat elő.

Ami viszont múlt héten meglepett, hogy a Déli pályaudvart a múltkor körbevették kordonnal, valamint ellenőrökkel. Először láttam ilyet, és ha épp nem vagyok hulla fáradt, biztos, hogy szokás szerint elhelyezem a menetjegyemet a vagon egyik kukájában.

Ez kissé off-topic: a www.elvira.hu oldal átalakítása/átirányítása nekem nagyon nem tetszik, felbosszantott. Sokkal lassabb, mint a korábbi és az újítás óta nem bírja megjegyezni a böngészőm azt a 3-4 megállóhelyet, amit használni szoktam.

6

Author Profile Page eszpee, 2008. július 23. szerda, 15:03 (#)

Ez lehetett, a "majd én megmutatom a kis senkinek, hogy itt ki a főnök" szánalmas gőgje. Szép. Talán azzal lehetett volna helyretenni, hogy ötszázasból nem kérsz vissza. :D

7

poTomek, 2008. július 23. szerda, 15:16 (#)

Körítés nélkül: http://elvira.mav-start.hu/

8

wattafilling, 2008. július 23. szerda, 15:22 (#)

Nos, az a helyzet - nekem legalábbis nagyon úgy tűnik -, hogy a köz által tulajdonolt vállalkozások (akár beosztott, akár vezető) alkalmazottai még mindig nem tekintik magukat a munkaerőpiac részének, pillanatig sem érzik úgy, hogy - ha másért nem, legalább a munkahelyük megtartása érdekében - "dolgozni csak pontosan ész szépen, ahogy a csillag megy az égen". Tudom én, hogy nem egy főnyeremény a vasutas-, BKV-s, Volános létforma, beosztottaknak semmiképpen, de nem is nagyon korbácsolják az ottaniakat.
Mikor fog pl. az állomásra befutó metró vezetőfülke ablakában mosolyogva az utasokra biccenteni a tiszta, vasalt ingű "elölülő"? Vagy esetleg pár lépésre a busztól cigarettázni a sofőr, és nem a kocsiban?

9

adriankoooo, 2008. július 23. szerda, 15:24 (#)

Nap mint nap ezen a vonalon utazom suliba es elmondhatom, hogy az utazokozonseg kb. 40%-a igy veszi a jegyet. Szoval nem egyedi az eset, de meg mindig jobb mint ha kifizetted volna az egesz jegyet+hamarebb ertel celba :).

10

Dagenham, 2008. július 23. szerda, 16:20 (#)

Igaz, ritkán utazom vonaton, úgy havonta egyszer, de nekem sosem volt ilyen problémám, a lehetőségekhez mérten mindig rendesek voltak a vasutas népek.

Ellenben mindig sikerül kifognom egy csapat "mozgóárust" (politikailag korrekt voltam :)).

11

katmandu, 2008. július 23. szerda, 17:34 (#)

Nofene. A Kispad átment Homárba (ami szintén rulez egyébként)? Persze oké, szárnyasanyáját a burvány kallernek meg minden, de azérmár nemár :)

12

Maerlyn, 2008. július 23. szerda, 17:53 (#)

Nem adhat jegyet olyan állomásról, ahol van jegykiadás, ezért egy olyanról adott, ahonnan utazva amúgy is csak a vonaton vehetnéd meg a jegyet.

13

gabesas, 2008. július 23. szerda, 18:38 (#)

Maerlyn, pontosan.
ilyenertelemben jofej volt és korrekt, amúgy meg ezt igazából el is mondhatta volna és akkor nemszületett volna ez a cikk (gondolom én)

en viszonylag sokat utazok egykét irányban az országban, ennek meglehetősen objektív okai vannak. Jóval gyorsabb és sokkal kényelmesebb a vonat ezen a szakaszon mint autóval - gondolom ez is elég ritka (Nyíregyháza-Szeged vonal egyébként). És a kalauzok általában jófejek, sőt a néha előforduló 5-6 perc késések miatt bekövetkező csatlakozáslekésést is rugalmasan oldják meg, ilyen esetben az se szokott gondot okozni ha nincs ic pótjegyed pl.

(erősen off:van arra etikett hogy blogba, fórumba ékezettel vagy nélküle kell-e írni? mostanában próbálok rászokni az ékezetes életre, nemudom hol kellene és hol nem)

14

Benny Lava, 2008. július 23. szerda, 19:34 (#)

Maerlyn,
miért, négy perccel indíthatják korábban a vonatot?

Elhiszem, hogy a szabály értelmében cselekedett, de, tod, én, a júzer, szeretem abból a szemszögből megközelíteni a dolgot, hogy ha azt látom, hogy NEM az én hibámból kerülvén bajba a szolgáltató oldaláról (jelen esetben a kaller képviseltében) rugalmasságot tapasztalok, hogy azt lássam: elismeri, hogy nem én hibáztam. Ha nem ezt látom, nem azt fogom mondani, hogy "igaza van, nem adhatott ettől a megállótól jegyet - bár nem én voltam a hülye.", hanem azt, hogy "a jóédes..."

15

ervin, 2008. július 23. szerda, 20:10 (#)

12 és 13, itt nem erről van szó. A következő állomásról lehetett volna 200 forintos jegyet adni, ráadásul az én állomásomon sincs pénztár a nap egy részében, tehát onnan is.

16

egy utas, 2008. július 23. szerda, 21:09 (#)

wattafilling
"Mikor fog ...pár lépésre a busztól cigarettázni a sofőr, és nem a kocsiban?"
2008.07.19. 23:15-kor induló 27-es busz sofőrje így csinálta.
:)

17

Maerlyn, 2008. július 24. csütörtök, 08:25 (#)

#14, nem, ezért van a menetrend.

#15, a jegyeden (és a logban, amit csinál a gép) ott a kiadás időpontja. Ha menetrend szerint még nem járt annál az állomásnál a vonat, szintén nem adhat onnan jegyet. A te állomásodon pedig akkor épp nyitva volt a jegypénztár, és onnan meg azért nem.

18

Author Profile Page ervin, 2008. július 24. csütörtök, 09:47 (#)

Maerlyn, tisztelem a kitartásodat. A jegykiadás időpontjában már elhagytuk a következő állomást, ahonnan adhatott volna 200-as jegyet, ha épp úgy dönt. Jöhet a következő kifogás. :)

19

gabesas, 2008. július 24. csütörtök, 10:07 (#)

az utolsó reakciója -...(###) és -... volt, szóval nem keresett kifogásokat, siman csak köcsög volt :)

20

Benny Lava, 2008. július 24. csütörtök, 10:14 (#)

Maerlyn,

és azt miért nem csibálhatta volna meg a kaller, hogy úgy ad jegyet, mintha csak a köv megállónál szállt volna fel ervin?

Persze, tudom, ehhez némi jóindulat is szükségeltetne...

21

Maerlyn, 2008. július 24. csütörtök, 14:28 (#)

#18, ervin: nincs több kifogásom, így tényleg adhatott volna :)

#20, Benny: ismétlem magam: ha menetrend szerint még nem járt a következő állomásnál a vonat, nem adhat onnan jegyet. Csak az előbb derült ki, hogy már túl voltak azon a megállón.

22

carlos, 2008. július 24. csütörtök, 19:18 (#)

nem ez a durva, hanem amikor a potjegyes vonatra (IC) nemad potjegyet a penztaros mondvan hogy helyjegyes vonat es televan, hogy aztan megvedd a potjegyet+potdijat a vonaton. ez a balatonföldvár budapest vonalon. ez utasonkent 500ft, ha nagyban csinaljak egy erősebb balatoni hetvegen, csomó pénz.

23

Benny Lava, 2008. július 24. csütörtök, 19:18 (#)

Értem, de mi akadályozta volna meg a kallert, hogy pár perccel később adja a jegyet? (a jóindulat hiányán kívül?)

24

Author Profile Page ervin, 2008. július 24. csütörtök, 19:34 (#)

Benny, ez mintha kezdene túlfeszülni.

25

FT, 2008. július 26. szombat, 22:24 (#)

Ervin, amúgy neked nem érné meg egyesített bérlettel járni?

26

ervin, 2008. július 27. vasárnap, 00:03 (#)

FT, nem, annál sokkal kevesebbet járok be a városba. A bérlet egyik felét se tudnám kihasználni.

27

FT, 2008. július 27. vasárnap, 10:14 (#)

Értem.
Ha jól látom (én is azon a vonalon járok be, néhány állomással kijjebbről), azt a művészetet is ki kellhetett fejlesztened, hogy a két ágon (Veresegyházról illetve Dunakesziről) egyszerre beérkezett vonat melyikét fogják előbb indítani.

28

ervin, 2008. július 27. vasárnap, 13:42 (#)

Ez se nyert. Nincs ilyen átfedés. :)

29

FT, 2008. július 27. vasárnap, 15:42 (#)

Nem Rákospalota-Újpestről jársz be a Nyugatiba?

30

Author Profile Page ervin, 2008. július 27. vasárnap, 18:38 (#)

De igen. És soha nem jön egyszerre vonat a két ágról.

31

FT, 2008. július 27. vasárnap, 23:05 (#)

A reggeli csúcsidőszakban gyakran érkeznek be egyszerre, vagy kb. egyszerre. Olyankor a sietősebbek és dörzsöltebbek gyorsan átszállnak a mienkről a másikra, mert hiába az ért be egy kicsit később, azt szokták elengedni előbb. Később, amikor már ritkábban járnak a vonatok, már nem szokott lenni koincidencia.

32

Author Profile Page ervin, 2008. július 28. hétfő, 00:21 (#)

Aha. Megint tanultam valamit. Ezek szerint nem járok a reggeli csúcsidőszakban. :)

33

FT, 2008. július 28. hétfő, 10:50 (#)

Köszönöm, hogy te ütötted le magadnak a labdát... Haboztam, hogy én tegyem. :-)
De persze ez életritmus kérdése. Ha pl. te is olyan vagy, mint én, aki este 8-kor kerülök szellemileg a csúcspontra, és amikor tehetem, éjfélig dolgozom, akkor miért ne kelnél annak megfelelően később. Dirac, Nobel-díjas (és valóban nagypályás) fizikus pedig állítólag napi 16 órát aludt.

34

Author Profile Page ervin, 2008. július 28. hétfő, 11:33 (#)

Woody Allen is azt mondta magáról, hogy ha nem alszik napi 14 órát akkor használhatatlan.

35

Author Profile Page eszpee, 2008. július 28. hétfő, 12:13 (#)

Én meg pont azt hallottam valahol a napokban, hogy a napi 6-8 óra alvásnál több az hosszú távon káros az egészségre. Ajaj.

36

gargoyle, 2008. július 28. hétfő, 12:29 (#)

azert szerintem ebben az egyeni igenyek is valtozoak szokas, genetika es nem utolso sorban eletkor fuggvenyeben. en pl tinedzserkoromban siman aludtam 12 orat barmikor, 20as eveimben 10 utan ebredtem fel vekker nelkul (majdnem percre pontosan), most 30 evesen 8 ora utan felnyilik a szemem. nagyamam 74 evesen meg 4 orakat is alig alszik mar (:

37

FT, 2008. július 28. hétfő, 13:13 (#)

Hallottam egy középkorú felnőttről, aki napi 3 órát aludt. Az volt hozzá a magyarázata, hogy az alvás mélysége hullámzó, kb. három óránként van egy hullámhegy, amikor közel vagyunk az éberséghez. Ha egy ilyen hullámhegykor ébredünk, akkor könnyen ébredünk, és kipihentnek érezzük magunkat. És mivel a kipihenődés az első periódusban már lejátszódott, tényleg kipihentek is leszünk már.

38

katmandu, 2008. július 28. hétfő, 15:22 (#)

"6.40 hours of sleep should be enough for anyone." :)

39

Benny Lava, 2008. július 28. hétfő, 16:33 (#)

"Hallottam egy középkorú felnőttről, aki napi 3 órát aludt."

Schirilla György is ezt mondta magáról - nemtom, hogy igaz is volt-e :) Mindenesetre, ha igen, nagyon irigylem, így utólag is :)

40

FT, 2008. július 28. hétfő, 17:31 (#)

Egy sima középiskolai kollégiumi nevelőtanár volt az illető, nem egy önjelölt médiaszereplő. Persze ez nem bizonyíték. Mindenesetre amióta hallottam az elméletét, magamon is észrevettem, hogy vannak ilyen hullámok, és aztán olvastam is ilyen kutatási eredményekről. Árulnak is olyan karóraszerűen viselendő ébresztőórát, ami figyeli, hogy mikor hol járunk a hullámzásban (az éberközeli időkben sokat mocorgunk, más a pulzusunk, stb.), és egy ilyen hullámhegykor ébreszt.

41

Author Profile Page eszpee, 2008. július 28. hétfő, 17:37 (#)

FT, a háromórás ciklus nálam is működik, de 3 óra elképzelhetetlenül kevés, viszont 6 óra alvás után egész könnyen tudok felkelni. Azonban ez nem módosít azon, hogy utána egész nap olyan vagyok, mint a mosott szar. Szóval az egész csak a felkelés folyamatát teszi könnyebbé.

42

katmandu, 2008. július 28. hétfő, 18:16 (#)

off:
Életkorhoz kötődik, ez tudott dolog. A kicsi gyerekeknek napi 10-11 óra alvás kell a pihenéshez, felnőtteknek 8 és aztán egyre kevesebb is elég.

A 3 óra elég bizarr, ez gyakorlatilag csak szolgálati pihenőnek felel meg (könnyített ruházattal :) ). Saját méréseim viszont azt mutatják, hogy nálam (30 felett) elegendő a kb. 6 óra. Pl. fél 1 - 1 körül zárom a napot és 7 körül már rendszerint kezdődhet az újabb - és mindezt reggeli kávék nélkül, hoppávigyáztam! :)

Másik érdekes megfigyelésem (szubjektív), hogy az se mindegy, mikor kell felkelni: ha ppl. másnap hajnalban 4-kor kell kelnem, hiába fekszem le előző este már 20h-kor, akkor is tisztított ürülék gyanánt adom elő felkelés után.

Volt anno egy katonatársam, akinek mániája volt a keveset alvás. A katona, mint tudjuk, bárhol és bármikor képes elaludni, és így se érzi elegendőnek, amit alszik, de ő folyton azt hajtogatta, hogy ha összeadjuk az emberi élet során alvással töltött időt, akkor az jön ki, hogy az ember a fél életét átalussza, márpedig ez pazarlás :)

43

FT, 2008. július 28. hétfő, 20:09 (#)

Igen, jó lenne többet tudni arról az esetről, amiről/akiről én hallottam.
Leonardo da Vinci pedig állítólag nappal négyóránként aludt egy negyedórát. Lehet, hogy egy ilyennel megsegítve már működhet a három óra éjjeli alvás. A tíz perc alvás napközben nekem is megy, és döbbenetesen hatékony. (Én is sorkatonaként kezdtem művelni... De azért anélkül is begyakorolható.)

44

bubo, 2008. július 30. szerda, 10:33 (#)

IC-n történt. Csomagokkal lavírozva próbálom beazonosítani h hányas kocsi, melyik szék. Végre megvan, persze ülnek ott. Udvariasan kérdem a hölgyet biztos jó helyen ül el, m nekem is ide szól...Válasz:
- Biztosan m én XY székre kaptam jegyet és ilyan nincs is a vonaton.
Na ez milyen? 4000-ért lehet állni vagy büfézni helyjeggyel...

45

Author Profile Page eszpee, 2008. július 30. szerda, 10:36 (#)

bubo, ilyenkor szerintem lelkiismeretfurdalás nélkül el kell zavarni az illetőt.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork