Kispad

Kispad: közös blog
4228 cikk, 53611 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Miért ütik el a teherautók a női bicikliseket?

stsmork cikke a Blog rovatból, 2009. október 9. péntek, 15:06 | 27 hozzászólás

A statisztikák szerint a teherautók sokkal több női biciklist gázolnak halálra, mint férfit. Idén nyolc ilyen baleset történt Londonban, ebből hét áldozat nő volt. Ugyanakkor ha az összes halálos kerékpárosbalesetet nézzük, az áldozatok háromnegyede férfi és csak egynegyede nő. Vajon miféle rejtélyes erő vonzza a teherautókat a női biciklisek felé?

A BBC cikke szerint magyarázat egészen egyszerű:

In 2007, an internal report for Transport for London concluded women cyclists are far more likely to be killed by lorries because, unlike men, they tend to obey red lights and wait at junctions in the driver's blind spot.

Aha, szóval a lányok szabályosan közlekednek, és ez a vesztük! Ennél kicsit többről van szó, nem az a baj, hogy megállnak a piros lámpánál, hanem hogy hajlamosak beállni a teherautó és a járdaszegély közé, ahol a sofőr nem látja őket. Nézzétek meg a rajzot a cikkben, nagyon szemléletes. Bár a teljesség kedvéért azért még azt is tudnunk kellene, hogy évente hány olyan biciklis férfit gázolnak el, aki átmegy a piroson, az biztos, hogy ezentúl biciklisként sokkal jobban fogok figyelni rá, hogy hová állok a pirosnál.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon és Google Readerben

Eddigi hozzászólások (27)

1

Author Profile Page eszpee, 2009. október 9. péntek, 18:37 (#)

Na ez nagyon érdekes volt, köszi.

Itthon azt hiszem úgy egy éve volt egy pont ugyanilyen baleset, ott is meghalt a teherautó holtteréből induló biciklis. :(

Három éve egyébként már megtanulhattad volna: http://kispad.hu/blog/200604/hogyan-ne-haljunk-meg-biciklivel.html - de sosem késő!

2

pogi, 2009. október 9. péntek, 19:14 (#)

Ezért is mondják sokan, hogy úgy biciklizz, mintha láthatatlan lennél!
És ezért nem értem, miért kellett belevenni a KRESZ-módosítási javaslatba, hogy bringás a pirosnál jobbról kerülve a sort előre csoroghasson. Életveszély.

3

nyelv-ész, 2009. október 10. szombat, 13:23 (#)

A KRESZ-módosítás nyilvánvaló célja a természetes kiválasztódás folyamatának felgyorsítása.

4

tintanyúl (ink rabbit:), 2009. október 10. szombat, 14:21 (#)

169-ből 147 nyugati truck hátulján ott virít a figyelemfelkeltő matrica, az én trailerem végén is, hogy:
"If You Don't Look My Mirrors, I Can't See You..."
Persze, ez össze látszik kötve egy össznépi (tv-s, rádiós, sajtós, poszteres, egyebes) kampánnyal.

5

tintanyúl (ink rabbit:), 2009. október 10. szombat, 14:53 (#)

If You Don't SEE My Mirrors, I Can't See You...

elnézést

6

Author Profile Page eszpee, 2009. október 10. szombat, 15:03 (#)

gondolom if you don't see ME in my mirrors... legalábbis ez lenne a lényege.

7

Benny Lava, 2009. október 11. vasárnap, 09:49 (#)

Túl van ez a magyarázat bonyolítva. A valóságban egyszerűen arról van szó, hogy a férfi kecajosoknak nem akarják a kaminyonosok fél méterről megnézni a seggét.

8

Benny Lava, 2009. október 11. vasárnap, 09:51 (#)

Eszpee #6,

sztem a ...see my mirrors... is tök jó megoldás, ráadásul egy mozgó jármű vezetője sokkal könnyebben megbizonyosodhat affelől, hogy az előtte haladó kamion tükrét látja, mint azt, hogy abban még a vezért is látja-e. Ha tükröt látja, akkor a vezetőt is látnia kell elvileg :)

9

tintanyúl (ink rabbit:), 2009. október 11. vasárnap, 11:10 (#)

Tényleg nem szeretném tovább bonyolítani a magyarázatot, de elég a "mirror", nem kell a "me in my mirror" . Az már feltételezi, hogy a driver, akinek ez a dóga, mindenről tud, amit a mirror elmesél neki...
Ha valami nincs a mirrorban, az nincs is, ezért féljetek...
És ez a legjobb szándék mellett is így van, extrém motoros-bringás-2-3-kerekű barát vagyok, ott segítem őket, ahol tudom, a párizsi intérieure-exterieure périphérique-en pl. alap, hogy kihúzódunk a szaggatotton hasító mocisoknak, akik egy hüvelykujjas köszt nyomnak erre, de ha nem látom, mert nő (egyre több van, a sisak alól lobog a lófarkuk-copfjuk), és úgy gondolja, hogy a jobb lépcsőm alól bedönt elém, pont mikor lódul a sor, akkor az gáz...

10

Author Profile Page eszpee, 2009. október 11. vasárnap, 12:12 (#)

Ne csináljátok már, ha látom a tükröt, de nem látom benne a sofőrt, akkor ő se lát engem...

11

tintanyúl (ink rabbit:), 2009. október 11. vasárnap, 13:43 (#)

eszpee #10: nem a sofőrt kell látnod, a tükröt, és ez garancia arra, hogy a sofőr is lát(hat) téged, mert a sofőr szeme hátrafelé, az a tükör. Bízz benne.
P*csök persze mindig vannak.

12

pblue, 2009. október 11. vasárnap, 14:14 (#)

kicsit off, de a jobbrol elorecsorgasnak szerintem akkor van ertelme, ha a biciklisek a pirosnal beallhatnak aztan az autosok _ele_. sok varosban van ilyen kulon zona nekik a lampaknal, legelol. igy az autosok addig nem indulhatnak el, amig a biciklisek el nem indultak.

13

Author Profile Page eszpee, 2009. október 11. vasárnap, 15:52 (#)

tintanyúl, feladtam. tényleg elég ha a tükröt látod, az mindegy, ha benne mondjuk a vezetőfülke plafonját, elég, ha bízol benne, a sofőr megérzi, hogy van ott valaki, aki a tükrét bámulja.

14

bicskei, 2009. október 12. hétfő, 09:17 (#)

http://href.hu/x/aasp

15

Author Profile Page eszpee, 2009. október 12. hétfő, 09:31 (#)

http://kojo.extra.hu/kerekpar/tukor/index.html

bár azt igértem feladom, sajnálom, öregszem, nem bírom ki. a fenti linken ábrázolt "tükör holttér" területen levő biciklis nyilván látja a kamionos tükrét. ha ez alapján arra számít, hogy a sofőr is látja őt, meghal. ez tipikusan piros lámpánál mellécsorogva fordul elő, ahogy az a cikkben is szerepelt. a tévedés kevésbé súlyos tintanyúl esetében, ő ha jól olvasom sofőr, tehát max rosszul fog aludni egy gázolás után, vétlen fél. ha viszont benny lava, vagy bárki, aki elhitte, hogy elég a tükröt látni, biciklire ül, ő egy ilyen lámpás - kanyarodós - melléállós helyzetben tükörnézés közben esélyesen meg fog halni.

szóval nem elég a tükröt látni, a sofőrt (sőt, a tekintetét valójában) kell elkapni a tükörben. mert vannak helyek, ahol hiába látod a tükröt, a sofőr nem lát téged.

16

PAStheLoD, 2009. október 12. hétfő, 09:54 (#)

Oké, mostmár én nem bírom ki.

Hogy lehet meghalni egy kamiontól jobbra (imperialistáknál balra)?

Ott áll a pirosnál a lorry/truck.. beállok mellé, majd egyszer csak feltűnés nélkül rámugrik egy harmincnyóc tonnás tizensokkerekű szöcske? Esetleg, amint a lámpa zöldre vált, nekifutásból bekacsázok EGY NAGY VESZÉLYES HALÁLOS FENYEGETŐ KINÉZETŰ ÖRDÖGI MASINÉRIA ELÉ/ALÁ?

(igen, történetesen ne olvastam végig a cikket, csak a képeket nézem ^-^)

17

Author Profile Page eszpee, 2009. október 12. hétfő, 10:12 (#)

egyszerre indultok kb, egy ideig haladtok egymás mellett, majd a kamionos, mintha direkt csinálná, rádhúzza a kormányt. pedig csak nem lát (hiába látod a tükrét). beesel a kerekek alá, begyűr, átmegy rajtad, meghalsz.

mint két éve a thököly úton: http://index.hu/belfold/budapest/szellem1027/

18

Baggio, 2009. október 12. hétfő, 11:00 (#)

Azt nem ertem, hogy miert elozgethetnek - akar allo autokat - jobbrol is meg balrol is. A kedvencem, amikor gurulok a sorban latom a tukorben az erkezo motorost/biciklist probalok kicsit jobbra lehuzodni had menjen, majd a szerencses veletlennek koszonhetoen a szemem sarkabol kiszurom, hogy egy masik versenyzo erkezik a jobb oldalon!! Azt mondjuk fel sem fogom, hogy miert eloznek jobbrol...alapbol nem szamit az ember arra, hogy onnan eloznek, plusz ha jobbra kanyarodik valaki, akkor ott szepen ala lehet fekudni az autonak/teherautonak. Arrol nem is beszelve, hogy pl. Budapesten a koruton, amikor nincs dugo, de azert van boven auto, akkor ez az eloretekerek mennyire szep dolog. Ugyanis utana nem lehet megelozni...mondjuk az sem vilagos, hogy ott ahol azok az autok parkolnak, miert nem biciklisav van !?

19

Author Profile Page eszpee, 2009. október 12. hétfő, 11:17 (#)

Baggio, valóban fájó kérdések ezek mind.

20

dani, 2009. október 12. hétfő, 15:12 (#)

az értetlenkedőknek: képzeljétek el magatok elé egy hosszabb jármű hátsó kerekeinek útját. ha a bringás beáll a monstrum mellé (akár az orrával egy vonalban is), és még csak el sem indul a zöldben, hanem várja, hogy elkanyarodjon a teher/busz (és egy nő esetében ez igenis életszerű), olyan vidáman fogja begyűrni hátulról a hátsó kerék (tehát őt sem látja a sofőr, sem ő a hátsó kereket), hogy öröm lesz nézni.

mi ezen az érthetetlen? kresz-oktatást és közlekedés-technikát minden óvodába és általános iskolába (a jogsit nem mondom, de figyeljétek meg a jogsis és a jogsival nem rendelkező bringások közti különbségeket akár a pesti forgalomban).

21

xjr400, 2009. október 12. hétfő, 17:33 (#)

Engem speciel,mint londonban elo motorost kib.szottul idegesitenek a noi bringasok.Minden egyes lampanal eledallnak,ami meg nem is lenne baj,de a ferfiakkal ellentetben a nok keptelenek egyenes,hatarozott vonalban elindulni.Legalabb egy meteres szoras van balra-jobbra.Eleg nehez ugy menni,hogy ne csapd el oket,pedig hagyok nekik eleg helyet.A multkor lattam egy balesetet,egy Land Roveres no sodort el egy bringas palit.Nem birta kivarni,amig kiszelesedik az ut,neki sietnie kellett,de hat szembol is jottek,es karambolozni nem akart,hat a bringas szivott,aki egyebkent ha a savjaban haladt volna,akkor nem lett volna baja aznap.Iszonyuan zsufolt sokszor(legtobbszor) a varos,sok(noi) bringas pedig alkalmatlan arra,hogy biztonsagosan kozlekedjen.
Hogy a pirostol elindulo teherauto maga ala gyur egy kerekparost,hat... ehhez nem is tudom,milyen kepesseg kell.Mondom ezt ugy,hogy szomoru dolognak tartom ezt.

22

Author Profile Page ervin, 2009. október 14. szerda, 00:46 (#)

xjr400, kreatív megoldás, hogy a bicikliző nőket kritizáló kommentedet egy bicikliző férfi balesetével illusztrálod.

23

Mostly Harmless, 2009. október 14. szerda, 09:18 (#)

Párizsban az összes bérbicikli kormányára fel van matricázva a teherautók holttere, hogy a felhasználók ne felejtsék el:
http://indafoto.hu/MostlyHarmless/image/5076611-09b44197/199845

24

xjr400, 2009. október 14. szerda, 10:56 (#)

Igazad van,Ervin.
Ugy kellett volna,hogy a vegere irom,hogy egyebkent pont egy ferfit utottek el a szemem lattara.Egy noi sofor.
A hangsuly a non lett volna.
En kerek elnezest.

25

Garli, 2009. október 29. csütörtök, 01:18 (#)

Ettől már rég felállnak a hátamon a jégcsapok, szóval miért nem biciklista? Ez nekem olyan, mintha a zongoristát zongorásnak mondanátok...

-Garli

26

Author Profile Page ervin, 2009. október 29. csütörtök, 09:09 (#)

Garli, szerintem nincs a biciklistával baj, nekem egyébként kicsit régiesnek hangzik, de miért ne lehetne mondani, ha éppen az tetszik neked. Viszont a támogató érved elég gyenge - hacsak nem mondasz postistát is. :)

27

Garli, 2009. október 29. csütörtök, 11:26 (#)

Akkor már traktorista! :)

Ezek szerint csak nekem szokatlan a dolog. Pont ugyan az az érzésem ilyenkor, mint amikor azt hallom, hogy heggesztés vagy anterna...

-Garli


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork