Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53959 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


A Toyota-bukta

ervin cikke a Blog rovatból, 2010. március 5. péntek, 15:32 | 24 hozzászólás

Ez azért meglepő. Ilyen mértékű és intenzitású hazudozásról, amit a jelek szerint a világ legjobb autógyára jó ideje művelt, inkább csak rajtakapott kínai cégek esetében lehet olvasni, még ott se mindig. Az egyre-másra kiderülő nyomok szerint sokszor még az se volt igaz, amit pedig már eleve beismerésként mondtak. Komoly.

(A permániás amerikai jogrendszer amúgy nem kedvencem, de ilyenkor jól jön, mert az ügyvédek mindent előtúrnak, amit csak lehet.)

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (24)

1

Author Profile Page eszpee, 2010. március 5. péntek, 16:04 (#)

Érdekes kulturális adalék: http://tokyoreloaded.blogspot.com/2010/02/toyoda-ur-bocsanatot-ker.html

2

XJS, 2010. március 5. péntek, 18:49 (#)

"persze nyilván sokan gondolják úgy, hogy itt az idő visszavágni az amerikai autóipar lemészárolásáért"

Nem akarom vedeni a toyotat, mert oriasi kommunikacios bakikat halmoztak tan meg hazudatk, csusztattak is, de, a linkelt amcsi cikk irojanak halvany fogalmi sincs rola, hogy hogy mukodik egy modern elektronikus vezerles. Annyira vicces ezt olvasni, hogy egesz amerikaban 1 db laptop kepes elolvasni a cucc adatait, amikor felmesz az ebayre es kb 20 dollarert utanad vagjak a szukseges cuccot, de meg az Amazonnal is megveheted a szuksegeseket, max ezek a kiserleti adatok nem latszanak majd ertelmesnek a sajat sw-uk nelkul, de ahhoz meg ugye nincs feltetlen szukseg 150 masik _laptop_ (bmeg :D)leszallitasara...
Az evek ota melyrepulesben levo GM es az eppen teljesen jol teljesito Ford meg szep, hogy gerjeszti a torteneseket, erdekes, hirtelen a Honda meg a Nissan is bajba kerult (a Honda fuggetlen a Nissan meg ugye Renault erdekeltseg) ellenben a Mazda meg a Mitsubishi (es ezt _minden_a_temaban_megszolalni_mero_embernek_tudnia_KELL) tokeletesen ugyanazokat a kulso szallitokat hasznalja (raadasul a Honda a legkevesebbet, ok kiba buszkek a sajat nevelesu, veluk felnott beszallitoi korukre), es a Mazdanal meg a Mitsunal meg sincs panik. Nahat, a Mazda evtizedekig Ford resztulajdon volt, a Mitsu meg Chrysler...

Ugyhogy gondolkozzunk, Belaim, es alkalmazzuk a honi medianal mar rutinbol "kinek jo, hogz ezt irtak" gondolkodast a kulfoldire is. Just my 2 cent.

3

nyelv-ész, 2010. március 5. péntek, 22:54 (#)

Valahogy nekem erről a nagy japánellenes nekibuzdulásról mindig a 80-as évek ugranak be, amikor igen kemény harc után az amcsik belátták, hogy képtelen az autóiparuk elég gyorsan reagálni a kihívásra.
Védővámokat hoztak, meg gyorsan leértékelték annyira a dollárt, hogy a japók már ne legyenek versenyképesek a hazai autóikkal, és kénytelenek legyenek vagy feladni, vagy az USA-ban összeszerelni a verdáikat.

4

korankelo, 2010. március 6. szombat, 06:22 (#)

Jajj, mi lesz most a JIT és a Lean élharcosaival? Erről még nem írnak?

5

Author Profile Page eszpee, 2010. március 6. szombat, 10:30 (#)

korankelo, igazad van, én bazmeg sushit se eszem többet az biztos!!!

6

Author Profile Page ervin, 2010. március 6. szombat, 10:35 (#)

XJS (2), hirtelen nem is tudom, hogy a tájékozottságod, vagy a minden bizonnyal arra támaszkodó magabiztosságod a lenyűgözőbb-e.

7

XJS, 2010. március 6. szombat, 22:53 (#)

Oszinten koszonom. :) Ez a hobbim, tobbtucat hivatalos, tobbtucat nem hivatalos forrast olvasok, kurva sok konyvem van az autoiparrol, erdekel. Ezt a piacot ugyanugy az informacio/dezinformacio, toke es technologia aramlasa-aramoltatasa mozgatja mint az IT-t, ami meg a munkam. Ugyanazok az alaposszefuggesek, ugyanugy meg lehet erteni, amiert az Apple-Google-Intel-HP-Cisco-IBM stb osszefonodasokat, erdekeket es ellenerdekeket.

8

CsasZ, 2010. március 7. vasárnap, 01:46 (#)

Bammeg ez nevetséges.
Ugyanezt már eljátszották asszem az AUDI-val is 15-20 éve: nem fog a fék (volt 1-2 baleset), ergo minden audi szar. (nyavalyás germánok nagyon nyomultak).
Hát igen, védeni kellett a hazait.
Jelen esetben hány meghibásodás volt? Hány modell hány szériája érintett? Nagyjából minden 5000 Toyotából 1 esetében van 5% esély, hogy 10 év után elromolhat?
Ide a bökőt! Feleim itt az ideje belökni az árokba a Priust és venni egy fasza benzinzabáló városi furgont. Mondjuk egy Ford-ot.

Rendben a Toyota sem ártatlan, de az autóipar az olajipar után a második legnagyobb USA maffia. Emlékeztetnék rá, hogy a 90-es évek végi válság után pár évvel már újra a ezek a városi nagyautók voltak ott a slágerek. Ez mentette meg akkor a Chryslert. Mert ezek hozzák a pénzt. A többit nem is fejlesztették. Részben ezen dőlt meg a Daimler-Chrysler fúzió is, a németek azt hitték, hogy bevásárolták magukat a népautós consumer businessbe meg az amerikai piacba. Na de jött a következő válság, megint a nyakukon maradtak az eladhatatlan benzinzabáló csatahajók, versenyképes emberléptékű autójuk az meg nem volt egy se...
A németek sírva menekültek, eladták a részüket.

Na mi van most? Csak nem válság?
Mit is csinált tavaly a szentháromság (GM-Ford-Chrysler)? Hát dollártizmilliárdokkal pumpolták a költségvetést, hogy be ne dőljenek.
De mindez kevés, minden esélyt meg kell ragadni, hogy kicsinálják a konkurenciát és mielőbb visszatérhessenek az eredeti üzleti modellhez, azaz a világból elrabolt olcsósított olajból gyártott benzint jól elpazarló, nagy haszonkulcsú drága autók gyártásához.
Az olajtermelés 25%-át az USA eszi meg, be is dőlne az egész biznisz , ha a népek nekiállnának holmi takarékos japán micsodákkal járni.

Vajon miért van az, hogy az amerikai autóipar az USA-n kívül az égadta világon sehol sem versenyképes?

9

bonakovacs, 2010. március 7. vasárnap, 15:26 (#)

Mielőtt nagyon elkezdenénk dagonyázni a jajj-de-szemét-kapitalisták-ezek-az-amerikaiak fílingben: tapasztalataim szerint a japánok nem kevésbé piacvédőek. Azért Tokyoban sem szaladgál annyi európai, de még koreai autó sem... Itt is vannak íratlan szabályok amit meg kell tartani, különben kigolyóznak. A Toyota egész egyszerűen nem viselkedett úgy, ahogy ezt elvárják (reagálásuk a hibáikra az amerikaiak szemében arrogánsnak itéltetett) és ezt az amerikai autógyártó lobbi kíméletlenül kihasználja. (Másképp) agypofájú és arrogáns amerikai cégek Tokyóban járnak így.

10

Author Profile Page NagyGa1, 2010. március 8. hétfő, 02:35 (#)

A Japán piacra külföldi cégnek bejutni teljesen reménytelen.

Egyszerűen nem vesznek tőled pl biztosítást, hiába vagy nagy presztízsű európai cég sokkal jobb ajánlattal meg szolgáltatással, mint a helyiek.

11

bonakovacs, 2010. március 8. hétfő, 05:33 (#)

Azt nem mondanám, hogy TELJESEN, magam is egy (már a japán piacra bejutott) magyar céget képviselek ott, de nem könnyű és "meg kell csinálni a házi feladatot". Ez kommunikációban is ugyanúgy megvan; "japánosan" kell kommunikálni. Hogy visszakanyarodjak az eredeti témára: ezt a Toyota remekül csinálja Japánban, de - amint a legutóbbi idők történései tanúsítják - ez a típusú kommunikáció nem műúködik az USA-ban.

12

nyelv-ész, 2010. március 9. kedd, 07:22 (#)

#8 CsasZ: Magam is abban bíztam titkon, hogy a mostani válság úgy odaver a három dinoszaurusznak, hogy végre kipusztulnak, de a szabadverseny feltétlen híve, az USA kormánya természetesen most is megmentette őket. Már jönnek is az első hírek, hogy valamelyik dínó bemutatta a 2010-es modellpalettáját, amin megint csak háromtonnás birodalmi lépegetők szerepelnek.

13

Author Profile Page NagyGa1, 2010. március 9. kedd, 12:38 (#)

Nem hiszem el, hogy ez nem megrendezett.

Most volt a tévében, egy Toyota Prius két héttel a hiba javítása után az autópályán elindult, és 95mph-val száguldott.

A tulaj felhívta a rendőröket, akik kiküldtek egy járőrt, megelőzték, óvatosan befékeztek előtte, és így sikerült megállítani.
A végén már helikopter is vette kamerával.

Állítólag nem lehetett sehogy sem leállítani a kocsit, még a kulccsal sem.

Ilyen egyszerűen nem létezik, ilyen nincs.

Remélem nem kell leírnom, hogy ez miért és mekkora nonszensz.

14

Author Profile Page NagyGa1, 2010. március 9. kedd, 12:43 (#)

Itt a sztori, mondjuk így azért legalább egy fokkal hihetőbb, bár így sem értem miért kell ehhez rendőrt hívni.

http://www.cnbc.com/id/35772121

15

rof, 2010. március 9. kedd, 17:46 (#)

#13-14 Nekem is elég szenzációhajh5sznak tûnik a dolog, fõleg a videó, ami úgy van beállítva, mintha a hõs rendõr a kocsijával állította volna meg az elszabadult, gyilkos Prius-t, holott a cikkben benne van, hogy egyszerûen lekapcsolta a motort, és gurult míg meg nem állt.
Miért nem lehetett telefonálás helyett rögtön ezzel kezdeni?
És miért nem rakta a váltót azonnal üresbe a sok száguldozás helyett???

16

Author Profile Page eszpee, 2010. március 9. kedd, 18:58 (#)

Mondjuk a hír eljutott a francia híradó esti blokkjába is, ha valakinek érdeke volt a hírverés, az most elég jól járt.

17

nyelv-ész, 2010. március 9. kedd, 20:00 (#)

Akinek esetleg Toyotája van, annak ez kötelező darab:

http://auto.indavideo.hu/video/Tulelotanfolyam_Toyotakhoz

18

spd, 2010. március 13. szombat, 20:17 (#)

NagyGa1: a japan biztositasi piac egyik legnagyobb versenyzoje nem az AIG veletlenul?

19

Author Profile Page ervin, 2010. március 14. vasárnap, 11:35 (#)

azért nem minden papsajt: http://www.huffingtonpost.com/2010/03/13/prius-recall-runaway-priu_n_498099.html

20

goldenAXE, 2010. március 17. szerda, 10:01 (#)


http://www.toyotasimulator.com

Találó.

21

nyelv-ész, 2010. március 17. szerda, 22:26 (#)

axe, ebben most mi a poén? Nekem nem is Toyotám van, mégis ugyanígy ordítanak benne az utasok :-)

22

Author Profile Page NagyGa1, 2010. március 18. csütörtök, 07:37 (#)

spd: Úgy tudom nem. Talán a legnagyobb _külföldi_, de így is csak niche player.

De ott van pl a Prudential, nyolc év próbálkozás után épp idén januárban adta fel a Japán piacra való betörést:

http://www.ft.com/cms/s/0/9995c1da-01ac-11df-b8cb-00144feabdc0.html

23

Author Profile Page NagyGa1, 2010. március 18. csütörtök, 07:49 (#)

További utánolvasással megtaláltam az AIG Star Life és AIG Edison Life nevű formációkat, mindekettő 100 éves cég, tehát kb onnantól, amikor a Japánok kezdhették tanulni a biztosítást, de a pontos történetüket nem ismerem, hogy pl mikor vásárolt beléjük az AIG, illetve hogy azóta nő-e vagy csökken a piaci részesedésük.

24

Author Profile Page NagyGa1, 2010. március 18. csütörtök, 07:59 (#)

Az AIG Star eredetileg Chiyoda néven futott, 1948-ban alapította a Mitsubishi, 2000-re csődbe ment, ekkor engedték az AIG-nek, hogy megvegye és átnevezze. 2009-es díjbevétele 90.3b JPY, 999m USD.

Az Edison 1998-as alapítású, a General Electric álltal, 2003-ban vette AIG, de ez elég kicsi, 2009-es bevétele 7.9b JPY, 87m USD.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork