Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53959 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Mitől extrém a digitál?

Ervin cikke a Fotó rovatból, 2005. május 12. csütörtök, 11:23 | 37 hozzászólás

Az alábbiakban tekintsünk egy példát arra, hogy az immáron európai magyar piacon az élesedő verseny milyen újabb és újabb vevőbarát eszközök bevetésére készteti a cégeket.

Történetünk alanya egy meg nem nevezett informatikai kereskedőcég, amely nemrégiben nyitott új bemutatótermet az egyik budai bevásárlóközpontban, amelyet szintén nem nevezünk meg :).

Hősünk pedig én vagyok, aki a frissen eladott fényképezőgépének utódját szeretné beszerezni. A webes keresés alapján erre a cégre esik a választásom. Már későre jár, de azért nosza, felhívom őket, remélve, hogy a plázás elhelyezésből hosszú nyitva tartás adódik. Nem érek el senkit, de nem török le, hanem személyesen is tiszteletemet teszem náluk.

A weblap szerint a keresett cikk állapota: "raktárról elérhető". Azaz, kapható, ugye? Helytelen válasz. A raktárról elérhető azt jelenti, hogy akkor elérhető, amikor kihozzák raktárról. Esetleg másnap.

Jó, mondom, akkor legyenek szívesek és hívjanak fel, amikor megérkezett, és beugrom érte. (A kérdés beugratós, de az eladó nem jön rá.) Az sajnos, nem megy, mondja elcsukló hangon. Nincs telefonunk.

Nincs telefonunk. Informatikai cég bemutatóterme, Európa, 2005.

Azt tudom, felelem megnyugtató mosollyal. Felhívtam a bevásárlóközpontot, és ők is ugyanezt mondták: továbbá azt tanácsolták, hogy hívjam a maguk melletti SONY márkaboltot, hátha ők átszólnak ide (hívtam, a főnök nem engedte, hogy az alkalmazott átszóljon).

Másrészt az Önök központi információs száma sosem elérhető. Valószínűleg a MÁV ügyfélszolgálat régi találmányát licencelték, ami abból állt, hogy az összes bejövő vonalat automatikusan a foglalt jelzésre kötötték. Illetve legyünk igazságosak: az Önök rendszere csak 9 és 18 óra között nem elérhető. Utána elérhető, de akkor már csak az üzenetrögzítő veszi fel a hívást - igaz, az szinte azonnal -, és arra kér, hogy hívjak munkaidőben. Ráadásul ez az üzlet itt este 9-ig nyitva van. Matt.

A fentiekből következően én definíció szerint nem tudok telefonálni Önöknek - ezért kérem, hogy Önök hívjanak, ha itt a cucc. De nekem jó lesz egy magánmobilról küldött sms is.

Az nem fog menni, ismétli az eladó. Nincs telefonunk. Azért nincs, mert túl sok hívást kaptunk itt a boltban, és ezért megszüntették a vonalat, és most a központi információ van helyette.

Itt feladom. Ez túl jó duma, nem tudom überelni, még egy viszonylag frappáns válaszra sem futja. Nézek, mint egy idióta. Túl sok vevő érdeklődött, ezért leszerelték a telefont?

Megsemmisülten kiballagok a boltból, hazaszólok a páromnak, hogy keresse meg és égesse el a közgazdász-diplomámat. De a legrosszabb az, hogy ettől még lehet, hogy ma vissza fogok menni, mert annyira nincs verseny, hogy még ezzel együtt is megéri. A fenébe is.

Folyomány: Digitália - the day after

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (37)

1

eszpee, 2005. május 12. csütörtök, 11:35 (#)

Az a kérdés, hogy ha az eladáshoz, amiből pénzük jön, így állnak hozzá, akkor ha netán szervízre kerül sor, mire számítasz?

Én párezer forint különbségért nem kockáztatnék.

2

Gr0, 2005. május 12. csütörtök, 12:12 (#)

Több helyről hallottam, hogy az Extreme Digital elképsztő módon süllyed a színvonal-skálán. Ezexerint tényleg. Ez van...

Amúgy ilyen téren nálam az Electroworld volt az örökös bajnok, évekkel az első, budaőrsi boltjuk megnyitása után - már megvolt a második, Soroksári is - a honlapjukon mindösszesen az őrsi áruház alaprajza volt fent, semmi más. No link, no info...

Gr0

3

Gr0, 2005. május 12. csütörtök, 12:15 (#)

Ja, és még adalék:
pár hónapja kipukkadt a cd-meghajtóm, kinéztem magamnak helyette egy új DVD-írós cuccost, mit ad isten, pont az XD-nél volt a legjobb áron. Fél 6 volt, no, mondom, pont odaérek a körúti üzletükbe. Berontok, tagnak elmondom, mit keresek, hagyja, hogy percekig soroljam a specifikációkat, márkát, típust, stb, majd közli, hogy remek, de ez a bolt épp nem árusít hardwert...
(Mondjuk, épp a Mammut-béli új boltba irányított, és ott pont volt.)

4

Ali, 2005. május 12. csütörtök, 12:23 (#)

Ses, szerintem te is ismered azt a mondást, miszerint Magyarország a korlátlan LEHETETLENSÉGEK hazája.

5

eszpee, 2005. május 12. csütörtök, 12:30 (#)

Pont azért tudnak ilyen magasról leszaró üzleti modellben jól megélni az ilyen cégek, mert iszonyúan árérzékeny a magyar vásárló - nagyon kevesen fizetik meg a "jó ügyfélkapcsolatot", pedig az első garanciás problémánál megtérülne...

És nem, az ügyfél korrekt, segitőkész kiszolgálása a közhiedelemmel szemben nincs ingyen. Ha egy cég a lehető legalacsonyabb árra törekszik, akkor mindenen spórol, az alkalmazottakon is.

6

Zetto, 2005. május 12. csütörtök, 12:46 (#)

Azért van olyan cég, ahol udvariasak, rendesek, normálisak és olcsók is. Nomeg a hely sem túl szakadt és van kínálat is.

Miskolcon a legjobb hely szerintem az InfoBox, teljesen korrektek. Csak hogy legyen valami pozitív is.

7

Ali, 2005. május 12. csütörtök, 13:09 (#)

Ezt megnézem. Köszi!

8

Zetto, 2005. május 12. csütörtök, 13:12 (#)

Ali, küldjem a címet SMS-ben? :)

9

CS', 2005. május 12. csütörtök, 13:32 (#)

en ott vettem monitort, vegulis 3.5-4 het alatt meg is kaptam a megrendelestol. az is raktaron volt epp. nem megyek oda tobbett, igenytelen banda.

10

c300, 2005. május 12. csütörtök, 13:36 (#)

19 tft-t vettem, onthefly berontottam, voltis, gyorsan is zajlott :)
haverom 20d-t vett, előrendelte vidékről feljött, szintúgy egyből ottvolt, vihette :)
mondjuk mindkét eset a vigszinház közeli üzletben történt

11

Zetto, 2005. május 12. csütörtök, 13:38 (#)

Mármint az XD-ről beszélsz, gondolom. Azok, akiket említettem, igényesek. Velük viszont a nagykerek szoktak kitolni, meg az intoleráns vásárlók.

12

Ali, 2005. május 12. csütörtök, 13:39 (#)

Zetto: Két kattintás után megtaláltam. Egy rossz pont a weblap készítőjének.

13

Boca, 2005. május 12. csütörtök, 14:04 (#)

Ses, az egyetlen epeszu magyarazat a tortentekre, hogy a bolt tulajdonosai penzmosassal foglalkoznak, ezert latszolag minden forditva mukodik, mint egy normalis boltban. ;)

14

ses, 2005. május 12. csütörtök, 16:03 (#)

Na, micsoda kommentforgalom! A megtisztelő figyelem hatására írok egy következő cikket is, az azóta történtekről :)

15

madbal, 2005. május 12. csütörtök, 16:06 (#)

Az NDK-kivehetőajtós attitűd csontvelőkig belénkégett.

Ne járkáljon itten, nem látja, hogy most mostam fel? És különbenis tíz perc múlva záááááruuunk!

16

Balage, 2005. május 12. csütörtök, 21:20 (#)

Én úgy tudom -- a madarak csiripelték --, hogy a fent meg nem nevezett cég az egyik legótvarabb hazai szürkeimportőr: gyakran a hivatalos forgalmazó beszerzési áránál olcsóbban kínál bizonyos termékeket. Ez persze hol érdekli a vásárlót, örül, mint majom a farkának, aztán esetleg koppan a garancián meg a szervizen. Miközben a hivatalos forgalmazó széttárja a karját, és csendben tönkremegy.

Magyar piacgazdaság, 2005, sesblog.

17

eszpee, 2005. május 12. csütörtök, 21:34 (#)

Nekem eleve a "hivatalos forgalmazó" kifejezéstől égnek áll picit a hátamon a szőr, a mocskos piacgazdaságimádó mindenemet neki!

18

ses, 2005. május 12. csütörtök, 22:35 (#)

17-tel egyetértek. Amerikában szép ez, ahol jön mondjuk az Adorama, és azt mondja: a Canon USA megpróbálja nektek bemesélni, hogy amit mi árulunk, az "szürkeimport", de kérdezzétek meg tőlük, hogy ez a kifejezés mit jelent. Törvénytelen, amit csinálunk? Nem. Más a termék, amit eladunk? Nem. Baj van a szolgáltatásainkkal? Nincs. Bosszantja a Canont, hogy jól feldughatja a "hivatalos forgalmazói hálózatát", amelyen keresztül magasabb árat kérhetne a lúzerektől? Igen.

Ott már működik az, hogy egy céget a teljesítménye alapján ítélnek meg, nem pedig a duma vagy a hivatalos címek alapján. A másik példám, a B&H sem kérkedik mindenféle hivatalos címekkel, csak egy korrekt és jó üzlet. Ők egyből fel tudták venni a telefonomat, innen Budapestről is. Megy is nekik, mint állat. :)

19

Balage, 2005. május 12. csütörtök, 23:36 (#)

Na, ez elsőre meglepő hozzáállás a részetekről, de persze idézhetném saját magam: "Ez persze hol érdekli a vásárlót". Jó, hát ezek vagytok ti. Halkan emlékeznék csak meg a csalás és törvénytelenség szavakról a szürkeimport kapcsán, mert hogy igen: a kamionokról útközben titokzatos módon lepotyogó termékekre épített kereskedelem szerintem törvénytelen. De hát hol érdekli ez a vásárlót? Vagy ezt már mondtam?

20

Magyar A Tom, 2005. május 13. péntek, 01:02 (#)

ses, nekem, bárhogy is erőltetem konzum-agyam, a "B&H" rövidítésre csak a Benson & Hedges ugrik be. Róluk van szó?

21

ses, 2005. május 13. péntek, 09:34 (#)

Gr0, nem egészen :) - kattints ide: http://www.bhphotovideo.com/

22

blumi, 2005. május 16. hétfő, 11:41 (#)

Kedves Balage, fejtsd már ki légyszíves, hogy jön ide a 'törvénytelenség' illetve a 'csalás' szó, mert nem tudom, miről beszélsz, kösz.

23

ses, 2005. május 16. hétfő, 15:10 (#)

Balage, fogalmi zavarban szenvedsz, vagy udvariasabban: definíciós különbségek feszülnek közöttünk.

A "szürkeimport" nem lopott áruk kereskedelme: az egyszerű orgazdaság lenne, amivel ehelyt nem foglalkozunk.

A "szürkeimport" egyszerűen arról szól, hogy egy adott cég a piac szabadságával élve tesz arra, hogy az adott termék nagyhatalmú gyártója mit szeretne, és esetleg nem a hivatalos magyar nagykereskedőtől szerzi be az árut, hanem odébb megy egy-két határral, és onnan (olcsóbban) vásárol. Ennek törvényi akadálya nincsen, az EU-csatlakozás óta az ÁFA is visszaigényelhető. Hovatovább teljesen jogos is. Példa: az elektronikai cuccok gyártóin túl pl. az autósok is megpróbálták egyes országokban szándékosan magasabban tartani az árakat, mint máshol, és erőből szemétkedtek az ezt kompenzáló kiskereskedőkkel. Bukták is a pereket rendesen.

Ha tehát a lopást kritizálod, akkor nincs köztünk nézetkülönbség, de itt nem erről van szó. Ha a most megint definiált szürkeimportot, akkor továbbra se tudom, mi a bajod vele. De érdekel.

24

blumi, 2005. május 16. hétfő, 15:31 (#)

Az adott termék nagy hatalmú gyártója egy dolgot szeretne: ha minél többet adnának el az adott országban a termékéből. Így általában nem a nagyhatalmú gyártó, hanem annak magát 'kizárólagos', 'hivatalos' etc. kereskedőjének mondó hazai cég veri a nyálát ilyenkor (már ha több cég is árul olyat, mint amit ő szeretne drágán, kizárólagosan). Ez azonban nem törvényi, hanem mondvacsinált kategória (amire az anyacég is szarik egyébként, és bármikor átadja a titulust egy jobban teljesítő 'szürkeimportőrnek', erre van példa számos).

25

Magyar A Tom, 2005. május 17. kedd, 00:38 (#)

Köszi, peter :P

26

totoro, 2006. augusztus 1. kedd, 01:06 (#)

Hát a hivatalos kereskedőkkel nekem is tele van a hócipőm.
Nem hiszem el például, hogy a Nikon Magyarország több, mint két hónapja nem képes beszerezni egy Cookwalkert és egy D200-as távkioldót. Már le is mondtam róla. Majd odébb megyek néhány kilóméterrel és a sógoroknál megveszem a legkisebb "falusi" fotós boltban is. Így járt a Canon EOS 300D-s távkioldóval az egyik barátom is.
Kár, hogy egy ilyen országparódiában élünk.
A Nikon cucc helyett néztem egy másik terméket, amit a világban már április óta lehet kapni. A magyar kereskedőnél persze csak a 2005 végén megszüntetett előző modell van és az is 215 ezer, míg a sokkal többet tudó új, a határtól 50 km-re csak 500 euro.
Szóval én nem kezdem el sajnálni a magyar kereskedőket, hogy tönkre mennek. Nagyon drágák és elvétve nyújtanak értékelhető teljesítményt.

27

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 1. kedd, 09:36 (#)

A Coolwalker egy egyszerű mobil háttértár némi Nikonos maszlaggal feldíszítve. (Ha Canonos maszlag lenne, akkor se lenne jobb semmivel.) Vegyél bátran egy jobbat, mástól, olcsóbban, sokan gyártanak ilyet, a kártyádat azok is befogadják.

Bár most látom: a "Cookwalker" elnevezésed király, így Chili vendégmunkásságának kezdetén! :D

28

totoro, 2006. augusztus 1. kedd, 15:59 (#)

Cookwalker aha :-))

Fránya billentyűk. Minek kell egymás mellé tenni őket? :-))

Igazad van én is így vagyok vele. Egyedül a RAW megjelenítési képessége tetszett, de a kinézett JOBO is tudja és még e mellett ezer dolgot.
A Nikon Magyarország meg elmehet a fenébe. Ha személyesen kimennek érte a gyárba és ott helyben megvárják ameddig összeraknak egyet, akkor is előbb ide kellene érnie, mint két hónap.

29

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 1. kedd, 16:11 (#)

totoro, nem ismerem a JOBO-t, ezért nem ellenajánlatként mondom, csak elternatívának, ha esetleg még nem láttad volna: érdemes lehet megnézned a Vosonicot is, nekem az van, elégedett is vagyok vele, korrekt hazai képviselete van. http://vosonic.hu ha van saját mobilvinyód, akkor megveheted csak a vázat is üresen.

30

totoro, 2006. augusztus 2. szerda, 02:23 (#)

Köszi. Megnéztem. Egyébként már ismertem a márkát, de mivel nem tudtam róla semmit, nem is néztem meg a termékeket részletesen.
Mondjuk már döntöttem a JOBO mellett és meg is indítottam az ausztriai beszerzést. Itthon a TRIPONT forgalmazza, de még nem is tudtak erről a modellről, pedig idén TIPA díjat kapott. Kifejtették, hogy előbb információt kell kérni a gyártótól, aztán meg hivatalos árat és utánna rendelik meg, ami minimum négy hét.
Részletesen elolvastam róla egy csomó anyagot és nagyon tetszik. Olyan, mintha behívtak volna száz fotóst és megkérdezték, hogy milyen legyen egy mobil háttértár, és olyanra is építették. Tele van praktikus funkciókkal, direkt fotósoknak. Egyébként a JOBO eddig laboreszközöket gyártott és ezekkel a háttértárakkal szállt be a digitális iparba. A kütyüt a Philips tervezte és gyártotta nekik. Csak pár apróság:
4"-os kijelző, 640*480 felbontás, 280 cd fényerő!!! (ez nagyon durva, az Epson P4000-nek csak 90), 18 bites színmélységű megjelenítő, nincs pixel limit, hisztogram, csúcsfény detektálás, váltás sRGB és AdobeRGB között, detektálni tudja a képérzékelőre rakódott port a képen, meg még iszonyat sok más...
http://www.intro2020.co.uk/pages/jobo6.htm
innen le lehet tölteni egy doksit a tervezés irányelveiről.
http://www.jobo.com/jobo_digital/giga_vu_pro_evolution/gb/
a cég honlapjáról meg érdemes elolvasni a használati útmutatót, sok érdekesség van benne.

Ha megjön a cucc, majd írok róla tapasztalatokat.

31

totoro, 2006. augusztus 2. szerda, 02:31 (#)

Ezt még érdemes elolvasni, ha érdekel valakit a JOBO cucc. Elég részletes teszt:
http://www.jobo.com/jobo_digital/giga_vu_pro_evolution/images/GVP_EVOLUTION_ROB_GALBRAITH_PMA_Review.pdf

32

Author Profile Page NagyGa1, 2006. augusztus 2. szerda, 04:24 (#)

Jól néz ki a cucc, de azért nincs egy kategóriában a Vosoniccal:

"In Europe, MSRP incuding VAT is EUR465 for the 40GB, EUR695 for the 80GB and EUR895 for the 120GB."

Eddig a ponting úgy éreztem hogy végre egy cég, aki nem játszik azzal hogy milyen szolgáltatást rak az egyes modeljeibe, hanem mindent beletesz, sőt, a régebbiekbe is firmwarefrissítéssel.
Aztán itt az látszik, hogy a filléres vinyókapacitás megfizettetésével szegmentálják a piacot..... 120GB mobil vinyó az önmaga kevesebb mint 100EUR, itt meg a 40=>120 különbsége is 400EUR.

Köszönöm, majd ha vinyó nélkül is árulják. :) (őszintébb)

33

totoro, 2006. augusztus 2. szerda, 11:43 (#)

Szolgáltatásokban és a későbbi bővíthetőségben szerintem nagyok korrekt a termék. Van már benne például ethernet chip, ha a későbbiekben valamilyen funkcióhoz kell. És a jelenlegi termék funkcióiból többet beletettek firmware frissítéssel a korábbi modellbe is. Ez jó.
Sajnos a termékek árát soha nem úgy határozzák meg, hogy ténylegesen mennyibe kerül, aztán az fölszorozzák a haszonkulccsal és kész. Egy terméket annyiért adnak, amennyiért megveszik az emberek. Ha te úgy gondolod, hogy a többlet háttértár vagy valamilyen további szolgáltatás megér ennyit, akkor megveszed. Aztán ha senki sem veszi meg, akkor majd adják olcsóbban. Így van ez mindenhol. Persze az eladott darabszám növekedésével csökkennek a gyártási költségek és így is olcsóbb lehet később a termék. Jó példa erre a kezdeti Celeron processzorok esete. Tejesen ugyanolyanra gyártották, mint a rendes Pentium III vagy IV processzort, csak kiégették belőle a cache egészét, vagy egy részét. És máris jóval olcsóbban adták a procit, medig legyártani ugyanannyiba került.
Még egy példa erre az új MacBook. A legnagyobb fekete modell csak annyiban több az egyel kisebbnél, hogy 20 gigával nagyobb a vinyója és nem fehér, hanem fekete. És mindezért fizetsz plussz 60 ropit. De azt mondja az Apple, hogy aki akar magának egy ilyen divatos elegáns fekete MacBookot a fekete iPodjához, akkor az fizessen érte többet. Itt is csak azt fizeted meg, hogy jobban néz ki a gép. Ennyi...
Én 40 GB-ost veszek. Nekem az elég. Van 2 db 1 GB-os SanDisk Extrame III kártyám, arra JPG-ben elfér egyenként 200 kép. Ez összesen 8000 + 400 kép. Ez szerintem utazáskor 1-2 hétig simán elég. Komoly munkánál tömörítetlen RAW-ban 1600 + 80 megy rá. Azok a munkák meg nem tartanak egy hétig. :-) Egyébként ki lehet cserélni benne a vinyót, én is gondoltam már rá, hogy veszek majd bele egy nagyobbat. De van egy nagyon jó funkciója. Rá lehet kötni USB-n keresztül egy másik vinyót. Ezt a kütyüt lehet használni képek ellenőrzésére, válogatására, és ha ez megvan, akkor ha nagyon szükséges, akkor át tudod rakni egy nagy méretű, de teljesen egyszerű kijelző nélküli mobil vinyóra, ami már tényleg "fillérekbe" kerül.
Szerintem nem fogják vinyó nélkül árulni. Érdekes ez. Más termékeknél is láttam már ilyet. Abból indulnak ki, hogy a fotósok nagy része fotós és nem informatikus. Nem értenek hozzá és nem is szeretnek buherálni. Ezért a cég összerakja a különböző modelleket, és abból válogatnak a fotósok. Az Apple Aperture progijának is az a filozófiája, hogy olyan fotósoknak készítik, akik áttértek az analóg technikáról digitálisra és nem akarnak mindenféle photoshopozást, meg ezer programot megtanulni, hanem ugyanazt a munkamenetet akarják alkalmazni, mint az analóg technikában. A funkciók jó része erre hajaz még elnevezésben is (pl: light table). Az más kérdés, hogy azért kell vele kicsit trenírozni, mire kiismered a funkciókat. De legalább kapásból adnak hozzá egy oktató dvdt.

34

tibi&co, 2006. szeptember 16. szombat, 23:21 (#)

Én kétsezr vásároltam itt. ELőször és utoljára.Vidékről felutaztam, telefonos megbeszélést követően. Az ígért készülék elfogyott. Kiértesítettek, újabb utazás. Az ügyintézés 2 óra hosszat tartott, csak velem foglalkoztak. Az eladók készülékismerete még a dobozon található írott információt sem érte el. A hírdetésben beharangozott ártól 10%-kal magasabb volt a fizetendő. Szép környezetben igazi nyugat-ázsiai nihil. A fényképezőgépben viszont sok örömet leltünk.

35

tibi&co, 2006. szeptember 16. szombat, 23:23 (#)

Én kétsezr vásároltam itt. ELőször és utoljára.Vidékről felutaztam, telefonos megbeszélést követően. Az ígért készülék elfogyott. Kiértesítettek, újabb utazás. Az ügyintézés 2 óra hosszat tartott, csak velem foglalkoztak. Az eladók készülékismerete még a dobozon található írott információt sem érte el. A hírdetésben beharangozott ártól 10%-kal magasabb volt a fizetendő. Szép környezetben igazi nyugat-ázsiai nihil. A fényképezőgépben viszont sok örömet leltünk.

36

Zolo, 2007. november 8. csütörtök, 12:27 (#)

Az extreme-esek tökéletes jogismerősek:
Nikon Coolpixesem tavaly március közepe és augusztus vége között (5 hónap alatt) 3-szor volt náluk javításon gépem több mint négy hónapot (egy esküvő és egy kirándulás közben adta meg magát a gép). Lens error, system error felváltva. A végén már nagyon ki voltam bukva rájuk, hogy egy ilyen selejtes, gyári hibás gépet adtak közel 200.000 Ft-ért (2 éve), erre azt mondták ha legközelebb elromlik kicserélik. Tegnap voltam náluk ismét system error-ral. Ismét egy kirándulás közepén adta meg magát a gép, de 7 nappal csúszott a bűvös garanciás határon. Válasz: nincs mód a cserére, a hét nap az hét nap. Persze megkaptam azt is tőlük, hogy ha egy nappal csúszott volna a határidő, akkor sem tettek volna semmit (ezt a központi részen mondta egy telefonos fiú).
Biztosan rengeteg vásárlójuk lehet, mert a vevő elégedettsége cseppet sem számít nekik - legalább is nekem ez jött ki az egészből. Egy biztos: én utoljára mentem ebbe a boltba.

37

emkorec, 2009. október 22. csütörtök, 16:47 (#)

..."Biztosan rengeteg vásárlójuk lehet, mert a vevő elégedettsége cseppet sem számít nekik - legalább is nekem ez jött ki az egészből."...

Tiszta kínai hozzáállás...pfujjj!


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork