Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53915 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Hungarian Communist Depression or Fijian Tropical Paradise?

ervin cikke a Fotó rovatból, 2006. október 23. hétfő, 08:29 | 62 hozzászólás

Tipikusan melankolikus magyar mondás az, amely szerint szellemóriásaink mindig külföldön csinálják meg a szerencséjüket. A nemzeti ünnepünk alkalmából a Legnagyobb magyarok című sorozatunkban Ecseki Ferenc fotográfust mutatjuk be.

Ecseki úr 20 esztendővel ezelőtt hagyta el Magyarországot, jelenleg Hawaiin él. Honlapjáról kiderül, hogy elsősorban modellfotózással keresi a kenyerét. Ami őt különlegessé teszi számunkra, az az, hogy számos külhonba szakadt honfitársunkkal ellentétben ő nyíltan felvállalja, hogy ki nem állhatja szülőhazáját - és azt sem rejti véka alá, hogy miért.

A cikkünk címét egyik esszéjétől kölcsönöztük, amely a most szeptemberi hazalátogatása során született. Ebben Ecseki különleges helyzetértékelési képességről és lényeglátásról tesz tanúbizonyságot, és részletesen is kifejti, hogy mi a baja az országgal. Elsősorban az édesanyja.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (62)

1

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 08:41 (#)

Waste of bandwidth.

2

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 08:46 (#)

Or, should I say: ask us if we care :)

3

dani, 2006. október 23. hétfő, 11:50 (#)

De azért Hungarian fashion photographer... : )

Egyébként úgy vagyok vele (ezt egy ausztráliai újság kapcsán éreztem legjobban), hogy a melegből és a fejlett társadalom kebléből nagyon könnyű jólmegmondani. Ez persze nem azt jelenti, hogy én ne tenném, ha tehetném ; )

4

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 12:14 (#)

Lakásszerte nagy érdeklődés övezheti, mit mond egy ilyen 20 éve letiplizett kibic :)

5

Ecseki Ferenc, 2006. október 23. hétfő, 12:27 (#)

Köszönöm a megtiszteltetést hogy a kispad.hu lapján megjelentem, igazán megható de a szellemóriási nevet tényleg nem érdemlem meg!
Mit is várhatok vagy remélhetek őszinteségemért? Letiprást persze.
Szomorú lelkek hogy is tudnának szeretni vagy legalább is megérteni egy más és távoli szemléletet. Magyar vagyok és én ezt a negatív szempontot tökéletesen megértem.
A katmandu honfitársam hozzászolásával (Waste of bandwidth) teljesen egyetértek, a magyar bandwith tényleg drága!
Az ADSL és a kábel internet árak magasak és óvatosnak kell lennie a magyar embernek hogy mit olvas és hol internetez!
Köszönöm katmandu barátom a hozzászólásodat!
Aloha,
Ferenc
http://ferenc.biz

6

sic, 2006. október 23. hétfő, 12:33 (#)

Euh, épp beakartam irni hogy ha ilyen mamàm volna, én is orszàgot cserélnék, sot kontinenst is, de frissitettem a lapot és az #5-os reagàlàssal most hirtelenjében ugy tunik off a hozzàszolàsom.

7

Dr. Minorka, 2006. október 23. hétfő, 12:39 (#)

Drága honfitársaim!
Próbáljuk felemelt fejjel elviselni ezt a kivételes csapást, hogy elveszítettük Mr. Ferencet:)

8

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 13:16 (#)

ADSL és kábel árak:
Mit nem mond, kedves Ferenc :) Tényleg, ha ide nem cseppen közibénk mint tótumfaktum, bizistók abban a hitben lennék, hogy a 2,5 megabit 10K-ért félig ingyen van :) kész szerencse ide járni, mondom.

De komolyodjunk picit: nem ittunk brúdert, Mr. Ecseki, én legalább is nem emlékszem rá, ezért, ha kérhetem (igen ritkán kérek ilyesmit), hagyjuk a pertut. Akiket barátaimnak nevezek, és akik engem barátjuknak neveznek, más sík mentén rendeződnek, mint amilyenen Ön mozog. Honfitársak sem vagyunk, ha jól nézem. Már bocsánat.

Ha valaki nem akarta vagy nem tudta végigküszködni a 80-as éveket, és lelépett, megértem; ha másutt megtalálta a boldogságát, akkor pláne. Én is több olyan országot meg tudnék jelölni, ahol per pillanat szívesebben leledzenék, mint idehaza. Ezzel nincs semmi baj.

De aki a taccsvonalon túlra lépett, az ne akarja már azt hinni, hogy mindenki más, aki itt keccsöl, az mocsárpolitikában dagonyázó, szuicid gyászmagyar. Ez bárgyúság; a távolból jól megmondás pedig egyszerre szánalmas (hiszen ugyan milyen rálátása lehet valakinek, aki nincs benne egy ország mindennapjaiban), és bosszantó.

Mindezen nem segít semmilyen szarkasztikus(nak szánt) riposzt, szólok jó előre :)

És még egy tipp: ha már online közösségekbe téved, és hozzászólásokat ír, akkor bátran elhagyhatja a levélszerű, formális elköszönést, aláírást és a saját web promotálását.

(Még szerencse, hogy a hírlevél feliratkozás és az adományvonal linkje lemaradt, utóbbi önmagában is elég vicces, de egész biztosan akadnak balekok, akik a "Why Donate?" részben felsorolt indokokat elégségesnek találják :) )

Ja, és a "habit" 1 b-vel írandó. Csak úgy mondom :)

9

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 13:28 (#)

Még valami: az őszinteségért őszinteséget kapott cserébe Mr. Ecseki. Ez így fair. Hogy szegény szomorú lelke ezt letiprásnak érzékeli, az sajnálatosan egysíkú gondolkodásmódra vall.

Ennek megváltoztatásához, a források alapján a kamaszkorától máig ható és máig feldolgozatlan frusztrációk feldolgozásához ezúton is erőt, sikert kívánok.

10

Author Profile Page eszpee, 2006. október 23. hétfő, 13:36 (#)

katmandu, a blogunkon megszokott a tegezés, mint általában a weben, ezt lehet szeretni vagy utálni, de valakit azért leugatni, mert alkalmazkodik hozzá, hát legalábbis gyenge... pláne, hogy utána meg a formális aláírást fikázod. Most akkor legyen rajta sapka, vagy ne? ;)

11

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 13:53 (#)

#10/Eszpee:
Gondolod, hogy ez most nekem külön meg kellett mondani, hogy a weben milyen kommunikációs forma a default? :) Az eddigi mintegy N évnyi IT "világjárás" során sose volt ezzel problémám. Mármint a tegezéssel. Természetes dolog.

Aztán:
Már megint elgyengézted magad, Eszpee. Ejnye :) Nem azért "ugattam le", mert ő "alkalmazkodik" az általános tegezéshez. Egészen másért, másról fejeztem ki a véleményemet. Olvass figyelmesebben, ügyelj, ne csúsztass, mert ezzel könnyen megzavarhatod a többi olvasót :)

A komázását viszont egy ilyen embernek már hadd utasítsam vissza, ha akarom, jó? Pláne, hogy dierkt hozzám szólt.

12

Ecseki Ferenc, 2006. október 23. hétfő, 13:58 (#)

Irónikus hogy az egyik leghumorosabb látvány a világon egy humortalan ember :)

13

Author Profile Page eszpee, 2006. október 23. hétfő, 14:07 (#)

katmandu, őszinte voltam, szerintem gyenge volt a vagdalkozásod - ez a véleményem, lehet vele nem egyetérteni, de akkor is fenntartom.

14

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 14:11 (#)

Emberek, látnok, parafenomén van köztünk! :)
Ecseki úr néhány komment alapján teljes személyiségrajzot alkot.
Jövő heti lottószámokat esetleg? Na? Pretty please?
Ha már valaki ilyen okos :)

Egyébként az az igazán vicces, amikor valaki orbitális ökörségeket ír le teljes komolysággal a saját blogjában, aztán amikor erről valahol másutt véleményt mondanak, ami (mit ád az ég) neki nem hízelgő, akkor előbb megpróbál ironizálni (noha ettől jó előre óva intették :) ), majd utána, mint ultima ratio, elkezd stemplizni, hogy biztosan humortalan az, aki neki beszól.

Azt hiszem, tényleg megállapíthatjuk, hogy országunk nem sokat veszített 1986-ban :)

15

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 14:14 (#)

#13/Eszpee:
Természetesen. Abszolút jogod van hozzá :) de azért ne keseredj el. Nehéz egyenletes színvonalat hozni még egy Katmandunak is :) máskor sokkal erősebben szokott menni; ígérem, szorgalmasan gyakorolom mindennap :)

16

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 14:19 (#)

(Most már csak az hiányzik, hogy a következő körben politikai beállítódásomról kapjunk információt. Erről mindenkit lebeszélnék - esélytelen eltalálni. Nem. Az sem. Az meg pláne nem. :) )

17

Ecseki Ferenc, 2006. október 23. hétfő, 14:22 (#)

Ő támad én mosolygok ...

18

Dr. Minorka, 2006. október 23. hétfő, 14:30 (#)

re: (17)
Ha az segít, akkor csak bátran:)

19

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 14:31 (#)

Ki támad kit?
O,O

Én csak véleményemet fejeztem ki egy dologról, azt hittem, álláspontok fognak itten ütközni, meg érvelések és okfejtések cikáznak majd... És ehelyett csak zavart mosolygás?

Hát ez ciki.

20

Author Profile Page eszpee, 2006. október 23. hétfő, 14:34 (#)

katmandu, téged határozottan szórakoztató idegesíteni. :)

21

Author Profile Page NagyGa1, 2006. október 23. hétfő, 14:36 (#)

Akit IT ember lévén ledörrent valakit neten való tegezés miatt az nem IT ember hanem csak azt gondolja.

(Jó, tudom, don't feed the troll...)

22

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 14:36 (#)

Viszont önkritikát kell gyakorolnom, figyelmetlenül olvastam a forrást. Eme úr ugyanis USA-magyar (kettős)állampolgár a biója szerint, így (de jure) tényleg "honfitársunk". Nem érdem, nem erény, nem öröm, de tény.

23

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 14:47 (#)

#20/eszpee:
:) Ervin is ezt csípi bennem itt.

#21/NagyGa1:
Hihetetlen, hogy mennyit kell magyarázni (vagy direkt teaseltek :) ). Na, akkor még egyszer:

Nem a neten való tegeződésért róttam meg.
Ha ez lett volna a bajom vele, egészen mást írtam volna. Valahol el akartam határolódni ettől a figurától, és _épp azért_ mert (ázz vazz, de nem szívesen villogok ezzel, mindegy) jó 18 éve gyűröm az IT ipart, a régi scenétől kezdve, szal van némi fogalmam a kommunikációról is meg az IT-ről is, ezen a magától értetődő dolgon akartam kimutatni.

Benne van ez a #8-ban is, csak nem ennyire szájbarágósan :)

24

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 14:53 (#)

Egyébként, Eszpee,
figyeled, milyen rendkívüli tehetségem van ahhoz, hogy az eredeti témáról áttereljem a tüzet a fejem fölé? :) És milyen olcsón! "Leugatta mert tegeződött" :)) Én édes istenem, csalikat kéne terveznem és árulnom. Designer Bait Emporium.

25

Author Profile Page ervin, 2006. október 23. hétfő, 15:35 (#)

Ferenc.biz, köszönöm a jelentkezést.

Biz isten szívesen meghívlak egy kávéra, amikor legközelebb itthon jársz, bár a hazaútjaid gyakoriságát tekintve ez elég hosszú távú ígéretnek tűnik. :) Ugyanakkor hátha ezzel esélyt adunk arra is, hogy olyan dolgokat is megtudj erről az országról, amelyek a minden bizonnyal alapos itthoni vizsgálódásaid alkalmával valahogy mégis elkerülték a figyelmedet.

Addig pedig sok napsütést kívánok neked a magad által választott paradicsomban.

26

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 15:36 (#)

Hopp, ez a jóember megemlíte a blogjában ezt a cikket, és az én szerény kommentemet is. Now that's what I call crossmedia promotion :)

És még mi van ott, hogyaszongya:

"During my brief 2 month stay in Hungary I found broadband internet connections to be quite expensive and I completely share the commenter's opinion."

(Hogy jön vajon a véleményem az országfikázsról :) a hazai internet árakhoz, rejtély :) )

Aztán olyat szól (alaposan kiemelve), hogy
"My site SHOULD be excluded from web surfing in Hungary if it consumes valuable bandwidth resources which could be better utilized for more noble purposes."

Állatorvosi ló ez a mondat, nem is kicsit :)

27

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 15:39 (#)

A legjobb a "Legnagyobb Magyar section", valaki szóljon már, merre van, mert a Kispad nyolc rovata közül egy se tűnik annak, sőt a "sorozat" többi része sem ugrik be, de lehet, hogy már a sesblog idején is figyelmetlenül olvastam :)

28

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 15:51 (#)

Ervin, legalább te légy oly jó, és linkeld be a többi "Legnagyobb magyar" cikket a "sorozatból", hadd örüljön Mr Biz, hogy milyen impozáns helyre került :)

29

sublunar, 2006. október 23. hétfő, 17:20 (#)

azt nem ertem, minek kell egymasnak esni. koltoi kerdes persze, meg teljesen off, de tenyleg ertelmetlen szerintem.

hogy ne csak off legyen: szerintem tulzasok es talalo meglatasok is vannak ferenc belinkelt postjaban. masok (akar tolunk jelentosen kulonbozo emberek) meglatasabol mindig van mit tanulni, igen, neha csak annyit, hogy felesleges foglalkozni vele, de szvsz itt nem ez a helyzet.

osszeveszni (jo, gunyolodni meg finoman fikazni :P) meg nem erdemes (ezen se).

30

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 18:00 (#)

Az a baj ezzel az egyébként teljesen helyénvaló hozzáállással, hogy hamis illúziókba ringathatja az alanyt, jelen esetben Mr Ecsekit.

Azott egy ember, aki - a rendelkezésre álló információkból ítélve - , azért hagyta ott az őt egyedül, és túlzó szeretettel nevelő anyját, mert ezt a viszont terhesnek érezte. Oké, ez mondhatni mindennapos eset.

Ugyanezzel indokolni viszont, hogy valaki lelép az országból is, már kissé bizarr.

Ugyanezt tenni 19 évesen, a lánchídi csata évében, amikor az egész régi rendszer már kezdett recsegni-ropogni, hogy 3 évvel később látványos-csodálatosan összedőljön, és így kimaradni az évtized legnagyobb európai történéséből, pech :)

Beleragadni az 1986-os, sematikus emlékekbe, és a Föld túlfeléről, zéró ismeretekkel, bárgyú klisékkel, sommásan lefikázni az országot, groteszk.

Kérkedni blogban arról, hogy az empátia és a szeretet teljes hiányával hogyan hazudik valaki a hozzá ragaszkodó, 65 éves idős édesanyjának, dicséretes. Elvégre meg is verhette volna alaposan a kekeckedő öregasszonyt. (egyáltalán ilyesmiket kiteregetni, gusztustalan.)

Minderről szóló post erősen idézőjeles "méltatását" szó szerint venni, azzal még el is dicsekedni, cikisen mókás :)

Na. Eddig a tények, és kb ennyit Mr Bizről :)

A tanulság. Igen. Hogy is mondják a klassziusok?
"Wheel of Morality, turn, turn, turn!
Tell us the lesson we should learn!"

Hogy kinek mi a tanulság, az fakultatív. Mr Biznek valsz az, hogy messzire szakadt hazánkfia ne osszon, mert köze nincs :) Nekem az, hogy a természet irtózik (az egyes emberek fejében honoló) űrtől :)

31

sic, 2006. október 23. hétfő, 18:47 (#)

#29-sublunar
Igen, a kérdés teljesen koltoi.
Semlegesebb példàt:
Ha példàul az az ember aki kidobta azt a macskàt akit én befogadtam, odajon hozzàm, megjegyzi hogy a felszinen vàltozott ugyan de neki ilyen most màr teljesen biztos hogy nem kéne és milyen jol cselekedett anno, ugy érezném leszolja cicàmat. Es az itt levo osszes reakcio teljesen megfelelo:
-felidegesiteném magam
-orulnék hogy kirugta, kàr az neki
-megprobàlnàm elmondani/megmutatni mégis milyen csodàltos
-motivàcioit gyorsan elképzelném és vàllat vonnék (ergh, ez azén reakciom :))*.

Jàrtam màr egy pàr orszàgban ahol szinte sulyként nehezedett ràm az ottani kozérzet, stb., el is szomoritott, de soha nem fàjt annyira hogy elkezdjem szidni az orszàgot. A hazaszeretetnek az utàlat is egy formàja (én pedig egy javithatatlan optimista vagyok :)).
Ugyancsak Mr Ecseri mellett szol hogy nem o jott a kispadra lesajnàlni hanem idelinkelték.

Véleményét valoszinubb hogy nem az utcai mosolygàs per/fo sem az internet àrak alapjàn alakitotta ki, hanem ennél személyesebb és komplexebb okai vannak, rajta mulik és o dolga mit làt és mit nem, mit nyer és mit veszit.
Szoval, mindenki ugy rendezi le és el ezen izéit ahogy gondolja, a mosolygos (buvàr)zen kisérje utjàn. Az "érdekeset" nem talàltam.

#30-Katmandou, a kiméletes hazugsàgra hoz példàt, nem szeretet nélkuli.

*Csak nagyon àtvitt értelemekben mert konkréten màr attol is megsértodok ha azt mondjàk macskàmra hogy molett.

32

Ali, 2006. október 23. hétfő, 19:45 (#)

Katmandu,
nyugi, rezidens japán ügynökeink már rajta vannak az ügyön. Hogy ez mit jelent, az szigorú szolgálati titok. :)

33

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 19:48 (#)

#31/sic:
Akkor nekünk most ellentéteink vannak :) Nem értek egyet. Egy ország elhagyására sok minden motiválhatja az embert, pl. mert halálra keresik vagy mert nem keresi magát halálra, de az, hogy képtelen kijönni az anyjával, ez overkill, mondjuk így :)

A forrásban nem említi az apját, ebből feltehető, hogy az apa kiszakadt a családból (ennek sokféle oka és formája lehet). Nem tudjuk, mikortól és hogyan veszítette el az apját, de az apa hiánya mindenképp befolyásolhatta az anya-fiú viszony eltorzulását, amit fokozhatott, hogy egyedüli gyerek.

(Ilyen konstrukciókat sokat és közelről tanulmányoztam, tudom, hogy nagy problémát jelentenek, főleg fiatal korban.)

Hogy ezt valaki disszidálással látta jónak megoldani, az színtiszta eszképizmus :) és természetesen kettős becsapás (ön- és anya). Ez könnyebb, rövid távú, csábító út, de hosszabb távon kiütköznek a hátrányai, elsősorban az, hogy feldolgozatlan (és egyre feldolgozhatatlanabb) marad az alapprobléma. Itt nem utólag hazudott kegyesen valaki a saját anyjának, hanem eleve hazugságból indult.

Ehhez vegyük, hogy pont a "felsőoktatási" életszakasz kezdetén szakadt ki az úr a hazai környezetből, és ha később folytatott is tanulmányokat (aminek a bióban semmi nyoma), a hazai diákélet kölcsönös szemléletformáló hatása nyilván nem érvényesülhetett egy idegen miliőben. Az maradt meg, amit vitt magával, 19 évesen.

Ez nem baj. Nem várható el valakitől, hogy kint létezve, tökéletesen képben legyen, hogy tudja, mi minden változott meg 20 év alatt, mi mivel függ össze, milyen fordulatok voltak itt gazdaságban, politikában. Semmi gond. Fotózzon, éljen és virágozzék. De ne legyen megmondóember. Nem áll jól, suta, nevetséges, buta, hazug, értelmetlen dolog.

Még én se nyitok megmondóblogot, pedig itt túrok ebben az országban már mióta, megtehetném ha akarnám :)

34

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 19:59 (#)

#32/Ali:
Helyes, ez derék :)
A szakácsnak szóljatok, hogy a fugu előkészítésével ne sokat pepecseljen, csapja össze és kész :)

35

sublunar, 2006. október 23. hétfő, 20:53 (#)

nos mindenki velekedjek ugy errol ahogy jonak latja, elvegre ezert velemeny :)

en speciel ugy velem, de fenn is irtam, hogy vannak meglatasok, amiket erdemes megfontolni, hogy mi latszik Mo.-bol egy kulso szemlelo szamara (mennyi minden, amihez mi hozzaszoktunk es normalisnak tartjuk.. pedig nem kene).
vagy hogy tenyleg, mire fel a hazafiaskodas (nem nagyon van mire perpillanat); vagy a "haha, pajtasok, mekkora luzert veszitettunk el"-jellegu dolog, szep ez az osszetartas, de miert mindig csak fikazas/marakodas cimen?

szal en ugy latom, igenis letezik a cikkben leirt "kommunista vezetes utohatasa" effekt, akarmennyire is szemelyes frusztraciokkal van megtoldva. a depressziv, marakodo, kicsinyeskedo viselkedes sokkal jellemzobb rank, mint az normalis lenne. es hat ilyen mentalitassal ne csodalkozzunk, hogy nem lesz itthon minden shiny-happy, sot.

es attol, hogy vki hazautazva ezt kiszurja, netan megjegyzi, neadjisten blogol rola, meg nem lesz idiota :) (meg ha eretlenebb is mint amilyennek te magadat tartod, pl.)

36

Dr. Minorka, 2006. október 23. hétfő, 21:14 (#)

sublunar!
Sok mindent lehetne írni válasznak - csak akkor menetrend szerint megjönne Katmandu kolléga megjegyzése, hogy legalább itt ne politizáljunk:)
Ezért inkább külföldi példát hozok:
Semmivel sem más a mi marakodó, kicsinyeskedő viselkedésünk, mint teszem azt az amerikaiaké - (Bush, Irak, kékek és pirosak, stb.).

37

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 21:28 (#)

#35/sublunar:
Valami tévedés lesz. Hazafiaskodás - azt hiszem, erről itt szó sincs. Én nem azokon a síkokon mozgok, amin ez a szó akár elismerő, akár pejoratív értelmet szokott nyerni - mellesleg direkt szóltam, hogy ne akarjunk Katmandura bornirt magyar kétpólusú politikai besorolásokat alkalmazni. Ilyen próbálkozások eddig még sose vezettek jóra :)

Semmi kifogásom az ellen, ha valaki itt él (és szív) és utána véleményt formál, de ha nem itt él és nem érzi mindezt, akkor a véleménye legfeljebb öncélú "beszólok az országnak" dolog lesz, ami visszás, és persze jelentősége tart a nullához.

Ugyanilyen visszás az a gondolat is, hogy idegenbe szakadt hazánkfiai előtt hajbókolni kéne, mert ők birtokában vannak valami Nagy Titoknak, amit a szegény balfék otthoniak (akik nyereg alatt puhítják depressziósan a fokost meg a gulyást, miközben kommunisták) úgyse értenek meg. Hát persze.

Még ennél is visszásabb az, amikor valaki mindezeket kifejti, és cserébe ellenérvek helyett bélyegeket kap. Eddig a humortalan, a szomorú lelkű és a hazafiaskodó érkezett meg a gyűjteménybe :) Sebaj, cserébe én is gyártok jelzős szerkezeteket, csak ne lennék oly szófukar meg mérsékelt :)

Aki a saját, személyes benyomásai (és ahogy UP mondaná: a saját kis tyúkszaros élete) alapján globálisan elintéz egy országot, az nevetségesen előítéletes. Hülyeség. Vannak az országban problémákkal küzdő emberek, vannak sikeres emberek és mindegyiküknek vannak jobb és rosszabb pillanatai.
A kollektív minősítés kultúrkörökben már elég régóta kiment a divatból, jegyzem meg.

Nyíltan kimondom, nekem ez az ember, annak alapján, amit eddig a forrásokból megtudhattam róla, és ahogy itt is megnyilvánult, több szempontból is ellenszenves. Ettől még kiderülhet róla, hogy félreismertem, és valójában tök jó arc - bár egy ilyen entrée után ez bajos, de ki tudja? Talán egy Kispad-mélyinterjú (vagy egy alapos analízis) árnyalja a képet, segít a dolgon.

Ez a szubjektív véleményem, amihez jogom van. És ezt itt kifejthettem, amiért viszont a Kispadnak tartozom hálával (hála, hála).

Köszönöm a figyelmet.

38

sublunar, 2006. október 23. hétfő, 21:41 (#)

katmandu, altalanossagban ertettem a hazafiaskodast is, nem szemelyesen. en nem sorolok senkit sehova, 3-4 komment alapjan foleg nem :)

termeszetesen annak tartod a fent emlitett illetot, aminek akarod, de mint irtam, attol hogy mas a velemenye, meg nem feltetlenul idiota (persze lehet ostoba is, pl. mas okbol).

a sajat blogjaban mindenki azt ir amit akar, jelentosege annyi, ahanyan olvassak. elvegre nem o jott ide a kispadra az orszagot fikazni :) de hajbokolni se kell elotte, miert is kene?

szamomra senem szimpatikus, senem ellenszenves, de nem is ezzel foglalkozom, hanem azt fontolgatom, mennyi a tanulsag abban amit o lat az orszagbol. pont ez lenne a lenyeg szvsz, hogy a temaval foglalkozzunk, ne azzal hogy hejj mekkora ... ez a ferenc.

szal nem kell itt hasraesni, de atkozodni se, csak vannak ertekes levonhato tanulsagok.

39

sic, 2006. október 23. hétfő, 21:49 (#)

#33-37Katmandou
Legfeljebb eltéro véleményeink legyenek, ellentétunk ne, ok? :) :) :) :) :) :) :) ide rakok neked néhàny szmàjlit raktàrba bàr szerintem elozoek sem fogytak el.
(A rephrasing mindig is erosségem volt ;))

Szerintem mindenki azért hagy el szulofoldet, istent, apàt, anyàt, csokot, szeretot amiért csak akar, ha oszinte akkor az egy jo ok, ha nem az, akkor rossz neki*, de nem lehet megitélni.
Azzal végképp nem értek egyet hogy megszabhato kinek szabad és kinek nem "kritizàlnia" vagy ha feltételeid betartjuk akkor nekem is pofa be.

Lévén nem borton vagy nyomor elol menekult, hanem bensoségesebb okai voltak, az hogy ex-orszàgàrol mit tud és mit élt ott meg, nem hiszem hogy életkor vagy tanultsàg kérdése volna, és ha oregebben vagy akàr képzetteben is visszajon, ugy is csak azt talàlhatja meg amit ott akart hagyni. Tehàt teljesen igaza van ha nem làt vàltozàst, *neki nincs.

#35-sublunar
1. Nem kulso és nem szemlélo. Magànugye van.
2. Elozo, neked cimzett vàlaszomban elmondtam hogy az osszes itt levo reakcio szerintem teljesen normàlis, és kulonosebben nem hazafiaskodàsrol van szo.
3. 3 kulonbozo nyelven irott blogokat olvasok/kommentàlok, és elofordul mindehol marakodàs, kicsinyeskedés, meg a tobbi izé. A "màsutt civilizàltabbak" "europai szintu orszàgokban" (implicit magyarorszàg nem) cimu litàniàd viszont tényleg egy nagyon rossz értelemben vett magyar szokàs, fel is tud idegesiteni, ugy emlékszem a sesblogba is egy ilyen alkalombol irtam be eloszor.

40

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 21:54 (#)

#38/sublunar:
Persze, hogy mindenki azt ír a blogjában, amit akar. Senki se vitatja el tőle. Viszont az is vele jár a dologgal, hogy akik olvassák, véleményt mondanak róla. Quod dixi, dixi :)

Apróság: már másodszor írtad le, hogy idióta meg ostoba, mintha valaki így minősítette volna az urat. Csak a rend kedvéért: ezeket a szavakat eddig csak te használtad itt, más nem.

A vélemények meg lehetnek mások, de ettől nem lesznek automatikusan "igazak" vagy "helyesek". Transzformálni lehetne őket, de hát nem sikerült (kell hozzá egy partner, ugye :) ).

Viszont az értékes tanulságokat kíváncsian olvasnám, én is leszűrtem már kettőt :) de lássuk a tieidet is, meg mindenkiét.

41

sublunar, 2006. október 23. hétfő, 22:05 (#)

sic,

legyen akkor kulso szemlelo helyett "valaki, aki 20 ev alatt mashoz szokott", oke? :)

az itt levo reakciok mind normalisak, mind kulturaltak, ezert latom ertelmet hozzaszolni (es ez ugy altalaban az egesz kispadra jellemzo, no nem mintha sok lenne a felesleges nyalam, csak ez kiemelkedo az altalanos [barmilyenorszagbeli] normabol ;) ).
megegyszer, a hazafiaskodas nem az itteni hozzaszolasokra vonatkozik, hanem ugy altalanossagban, "bele a jonepbe". azokra, akiknek inge.

harmadreszt, az emberek sehol sem szentek, de a "kicsinyeskedos, megkeseredett" megallapitasom nem "szokas", hanem tapasztalatokra alapozott velemeny. (boven lenne hova fejlodnunk jellemileg, no, mint ahogy mas orszagbelieknek meg vszinuleg mas teren)

(de amugy a hozzaszolasoddal egyebkent nagyreszt egyetertek ;) )

42

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 22:18 (#)

#39/sic:
Nem megszabható kinek szabad és kinek nem kritizálnia, írod. Egyetértek.
De tippem: ésszerűen gondolkodó emberek be tudják mérni, mi az, amiben érdemes kritikát megfogalmazniuk (mert autentikus a mondandójuk) és mi az, ami nem az ő asztaluk. Van, akiben ez a viszonyítási képesség kialakul, van, akiben nem, van, aki meg olykor elfeledkezik róla (pl. én, aki többször kotyogtam már bele olyasmikbe, amihez nem értek, aztán teljes joggal ki lettem osztva :) )

Én tehát nem valamiféle véleményformálási jogától akartam "megfosztani" az illetőt, csupán rá kívántam világítani a fenti differenciálás szükségességére, amire az illető nyilvánvalóan rászorul (nédda, milyen kis karitatív már ez a Katmandu, de kedves), mert ha működnének benne az ésszerűségi mechanizmusok, nem ilyesmiket és nem így tenne közzé, _ítéletként_ .

Na most, az érdekes rész ott van, hogy helyesen írod, hogy számára nincs változás, egyszerűen azért, mert a saját inerciarendszere együtt mozog vele, abból kilépni nem tud, és valsz nem is akar. De az így szükségszerűen torzult-torzított szubjektumokat tényszintre emelni, és mit sem sejtő érdeklődőket ezzel traktálni, fogalmazzunk úgy, meggondolatlanság.

43

sublunar, 2006. október 23. hétfő, 22:26 (#)

katmandu,

persze, irjon amit akar, es ugyanigy kritizaljak le ahogy jolesik. de ne legyen mar megszabva, hogy mikor lehet velemenye az orszagrol, es mikor nem.

a rend kedveert: az ostoba es idiota minositest ertsd ugy, miszerint "attol hogy vki ezt meg ezt mondja, meg lehet hogy nem beszel teljesen ostobasagot". valoban senki nem allitotta, igy en is pontositok.

mint irtam, mindig van valami hasznos/erdekes/levonhato mas szemszogbol alkotott velemenyekben/bol, speciel jelen esetben szvsz az, hogy miert vagyunk megrekedve ezen a depressziv, semmiben-kiegyezni-nem-tudo szellemi "erettsegi" szinten. en legalabbis rengeteg ilyen eretlen, kakaskodo, kicsinyes emberrel talalkozom (legyen szo akar ugyintezesrol, ugyfelrol, szomszedrol, stb). (melyebben nem akarok belemenni, mert tul off lesz :) )

44

mandukat, 2006. október 23. hétfő, 22:29 (#)

#42/katmandu:
De az ember nem kizárólag ésszerűségi alapon áll, nem egy gép. Vannak érzelmi motivációk is, ha nem tudnád. Nem lehet mindent fogaskerekekre meg folyamatábrákra lebontani.

A saját nézőpontodból igazad van, de jusson az is az eszedbe, hogy az egyik (egyébként jogos) felhorkanásod szintén érzelmi alapú volt, amikor megsajnáltad az illető mamáját, és ellenszenvesnek találtad az őt kigúnyoló, otthagyó, hazudozó fiát.

Senki nem mentes az érzelmi indíttatásoktól ezek az értelmi dolgokkal kellene hogy szerves egészet alkossanak, jó arányokkal.

45

Penálen, 2006. október 23. hétfő, 22:30 (#)

sublunar,

"miert vagyunk megrekedve ezen a depressziv, semmiben-kiegyezni-nem-tudo szellemi "erettsegi" szinten. en legalabbis rengeteg ilyen eretlen, kakaskodo, kicsinyes emberrel talalkozom"

Szóval politikus vagy :)

46

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 22:31 (#)

#44:
Ajvé, befutott az emocionális énem is :)

47

sublunar, 2006. október 23. hétfő, 22:40 (#)

Penálen, pontosan ez a poen volt az, amit toroltem a hozzaszolasom vegebol :)) de latom nyugodtan maradhatott volna ;)

48

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 22:43 (#)

#43/sublunar:
Amit írsz, igen érdekes:
"miert vagyunk megrekedve ezen a depressziv..."
Ez viszont (kekeck) nem tanulság, csak kérdés, bár igen helyénvaló - felteszem, nem az itteni kommentek, hanem közvetetten az illető (sarkított) véleménye vert visszhangot a saját tapasztalataid között.

Mondhatjuk-e, hogy a tanulság: érdemes eltűnődni, hogy vajon tényleg ilyen-e az általános kép, amit az ország (értve ezalatt a társadalmat is) magáról "kifelé", idegeneknek sugároz? (Aminek felmérése, gyanítom, elég komplex, és nyilván nem 1 vagy 100 vagy ezer expat blogból fog kiindulni.)

49

sublunar, 2006. október 23. hétfő, 22:51 (#)

katmandu, igen, ha masra nem is, ilyesmire (temafelvetesre, elgondolkodtatasra) jo volt ez a post. szerintem olyannak, aki nyugisabb elettempohoz (vagy magasabb eletszinvonalhoz) szokott, annak ez elegge kiutkozik. es hat ha az eletszinvonalon nem is, de legalabb az elettempon (hozzaallason, mentalitason, ahogy tetszik) igyekezhetnenk valtoztatni (pozitiv iranyban, ha lehet :D ), annyival is konnyebb lenne. de ennek nem sok nyomat latom egyelore..

50

katmandu, 2006. október 23. hétfő, 22:57 (#)

Bizony, ebben sok igazság van. Én pl. most egy faluban csücsülök, ahol béke van és nyugalom. Pulzus 74 :)

51

Penálen, 2006. október 24. kedd, 00:04 (#)

sublunar (#47)

én is gondolkoztam, megeresszem-e, és azt kell gondolnom, hogy neked volt igazad :(

52

gargoyle, 2006. október 24. kedd, 13:41 (#)

nem nagyon hiszek a posztkommunista depresszioban, sem pedig a specialis magyar nemzetlelekbeli egymassalharcolasban

az onzesben, emberi hulyesegben, onsajnalas/tatasban, felelosseg masra tolasaban, szimpla butasagban, empatiahianyban viszont melysegesen tudok hinni, ez azonban csak orszaghatarokon at ertelmezheto (hol van a mi kis politikai/urbanus-nepies arokasasunk attol a vidam afrikai nepszokastol hogy 12 eves kisfiukkal lemeszaroltatjak a csaladjukat, majd kemenydrogosan 15 eves vallashaborut inditanak machetekkel es kreativ kivegzesi modokkal)

53

Ali, 2006. október 24. kedd, 14:22 (#)

Már a "tropical paradise" előszobájában a baj:
http://index.hu/politika/kulhirek/?main&285125

Hawaii napjai meg vannak számlálva!
Én szóltam!

:D

54

sic, 2006. október 24. kedd, 16:45 (#)

#53-Ali
Egy korrupt (ergh, az hogy korrupt onmagàban nem dramatikus, inkàbb az igazsàgszolgàltatàst is befolyàsolni tudo kapcsolathàlozata a lenyugozo) gazember szeretne visszamàszni sajàt maga àltal kiépitett oligarchiàjàba, de mi koze van Gaston Flossenak Hawaiihoz?

A volt elnokot (Flosse-t) Monsieur 10% -nak is nevezték (gyakori név). A legmulatsàgosabb hogy amikor egy àltala àtvert (illegàlis) nyilvànoshàzak tulaja, aki (illegàlis) szerencsejàtékokkal is bovitette profiljàt megsértodott mert az elnok a tole kisarcolt osszegek ellenére nem adta neki a Papeteeben igért helyet, fogta magàt és beperelte. A rosszéletu ur sajàt szavai szerint "lehetunk becstelenek, de azért maradjunk korrektek" - igen, az elnok még az alvilàgnak is tul korrupt. Flosse màr elozoleg is rengeteg mindenért be volt perelve egyszeru sikkasztàstol kezdve csuszopénzen àt minden elképzelheto hamisitàsig, és ha ne adj isten a per nem felmentéssel vagy megszunéssel végzodott akkor amnesztiàt kapott gyermeke keresztapjàtol, Chirac elnoktol. Lévén az àtvert garàzda tudta hogy helyileg kilàtàstalan dolog pereskednie, elment Pàrizsba, felkészulvén arra hogy foglalkozàsàt tekintve neki is adodhatnak problémài. Ezt igen jol tette, mert bàr elso fokon Flosse-t a birosàg két év felfuggesztett szabadsàgvesztésre itélte és egy évre eltiltotta vàlasztàsi jogainak gyakorlàsàtol, a legfelsobb birosàg végul mégis felmentette, ellenben a kupleràjtulajt beperelték.
Flosse hosszu elnokségébol ez csak egy kis poén, negyven éves uralma torténetét rengeteg ilyen vicces eset fuszerezi.

Elnézést a hàzmesterektol ha tul off. Esetleg még hozzàfuzom hogy ezt persze mindenki felhàboritonak tartja, màr akit érdekel, de kevesen hàborodnak fel, és ha mégis akkor a szokàsos (on)kritizàlàson àtkozodàson kivul még nem olvastam/hallotam olyat hogy "bezzeg màshol" jobban meg van minden oldva/gondolva/csinàlva. Es ezzel valamelyest visszajovok a fonàlhoz :)

55

Ali, 2006. október 25. szerda, 12:05 (#)

Így jár az, aki poénkodni próbál. :) Majd visszafogom magam, pedig még Borneóról és Celeszbről lett volna egy... :P

56

sic, 2006. október 26. csütörtök, 13:20 (#)

Pliiz ne fogd vissza magad! Valamitol eszembe jutott hogy poénkodsz, talàn a hozzàszolàsod aljàn lévo szmàjli vagy az uff-ozo kisindiàn miatt, esetleg az utalàs magàban :)

A Flosse poént meg kedvem volt ideirni, de ha nem tetszett majd én is visszafogom magam :)

57

inovice, 2006. december 26. kedd, 21:28 (#)

lehet, h ferenc, a külföldre szakadt fotográfus-szaki nem egy kifinomult, túlpallérozott ember; de azt, amiről a beidézett posztjában ír, tökéletesen alátámasztja katmandu métereken át tartó indulatos fröcsögése. sajna ilyenek a magyarok, katmandu reakciója tipikusnak mondható. bizony emberek, benne élünk, nem tűnik fel (annyira), h rosszindulatból, intoleranciából, dölyfből és pitiánerségből itt mellig ér a felhozatal, és ezt mi termeljük újra meg újra minden nap. 1986 (vagy mikor koccolt le ferenc) előtt is így volt errefele, és most is ez van. no párbeszéd, no a másik megértésére való törekvés, hanem verbális ökölharc a másik fél sikeres kiiütéséig.
különben én is (részben)emiatt szedtem már elő lélekben az utazótáskát a szekrényből, és ha összeállnak a dolgaim, lépni is fogok.
re mama és egyéb pszichés nyomorok : feldmár andrás sok helyen leírta és elmondta, h az anyja miatt ment el innen annak idején. ( katmandu: feldmárt már csak azért is érdemes lenne olvasni, h az ilyen ártatlan ferencek feletti indulatodra egy kicsit ráláss) szóval, nem szégyen az őszinteség - amúgy meg a blog (pláne a saját) olyan hely, ahol szégyelni való dolgot is leír az ember. bár előfordul, h ilyenkor arra jön egy (magyar)katmandu a bunkójával, és jól fejbek.r.

58

Dr. Minorka, 2006. december 26. kedd, 22:36 (#)

Inovice!
Nem az őszinteség a szégyen, hanem a butaság.

59

Ecseki Ferenc, 2006. december 27. szerda, 13:15 (#)

Dr. Minorka tényleg ismer engem? Mert úgy hangzik! :)
Én sem igen ismerem magam.
Úgyhogy akarki aki egy szóval vagy egy rövid mondattal elintéz egy embertársat vagy egy embertárs életét annak az embernek a bölcsességét igen tisztelem!
Köszönöm a hozzájárulását ennek a weblapnak és az életemnek!
Minden jót kívánok honfitársaimnak Magyarországon és a nagyvilágon!
Ferenc
http://ferenc.biz

60

Dr. Minorka, 2006. december 27. szerda, 13:28 (#)

Dear Mr. Ferenc!
Kérem bölcs véleményét, hogy egy nevetséges szamárságot mennyi mondat után, mennyi pszichoanalatikus mélybúvárlati esemény után lehet nevén nevezni? Jelzem kevéssé foglalkoztam Kegyed életének teljességével, csak annyival, amennyit megvilágító erejű szavainak fénycsóvája láthatóvá tesz.

61

Ecseki Ferenc, 2006. december 27. szerda, 14:07 (#)

Köszönöm szépen. Mennyivel tartozom Önnek? Személyes csekket elfogad?
Ferenc

62

Dr. Minorka, 2006. december 27. szerda, 14:16 (#)

Beszélgetünk!


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork