Hozzászólások | Szólj hozzá! | Rovatok és keresés
Ervin cikke a Hátizsák rovatból, 2006. március 16. csütörtök, 20:58 | 15 hozzászólás
Mielott meg logikai mutatvanyokba fogtok, vagy devajul tarcsazni kezdtek, gyorsan tisztazzuk, hogy mit jelentenek a cimbeli szamok. Elso hongkongi ejszakamon 184 meter magasban, az 55. emeleten talalhato haloszobam ablakabol keszitettem ezt a kepet. A homerseklet ekkor 13 fok volt.
Odabenn.
De ne szaladjunk elore.
Tulsagosan kozepszerunek iteltem azt a megoldast, hogy magyarkent Ausztriabol tajvaniakkal repultem Thaifoldre, ezert a kovetkezo alkalommal kicsit srofoltam a dolgon. A Bangkok-Hongkong jaratra az etiopokhoz fizettem be.
Tegyetek a kezeteket a szivetekre: ha most azt mondom, hogy Etiopianak nincs allami legitarsasaga, a legtobben elhittetek volna. En a helyetekben bizonyosan. Ha az EU-tag szlovakok megvannak nelkule, akkor ok ott Afrikaban miert ne?
Ezzel szemben az a helyzet, hogy az Ethiopian Airlines el es virul. Mi tobb, egeszen Hongkongig elmereszkedik, sot a fedelzeti ujsag szerint Afrika legmodernebb flottajat keszul felszerelni.
A derek etiopok nemes es kitarto harcosok. Csak, hogy tudjatok: ez az az orszag Afrikaban, amelyik sohasem volt gyarmat, amelyik mar akkor keresztenyeknek adott otthont, amikor mi meg a fan laktunk, es legfokepp itt talaltak fel a kavet, ugyhogy lehet batran tisztelegni.
Ezek utan mar csak hab a tortan, hogy az Addis Abeba-Hongkong jaratot bangkoki megallassal repulik, ahol az utasok egy resze nyilvan kiszall, ezert marad egy halom ures helyuk, amelyet a tobbi legitarsasaghoz kepest felaron ertekesitenek. Igy kerultem a fedelzetre en, harom termetes neger mamival egyutt - osszesen negyen szalltunk be Bangkokban.
Elozetesen is tudtam valamicsket az afrikai anatomia egyedi jellegzetessegeirol, de az elo tapasztalat semmihez sem hasonlithato. Mekkora seggek! Nem celom a tiszteletlenseg, valoban ez fakadt ki belolem, amikor oszinte csodalkozassal szemleltem, hogy utastarsaim torzsi mintaju szoknyaja hatul milyen hosszan folytatodik vizszintes iranyban.
A fedelzeten ert a kovetkezo meglepetes, bar arra tulajdonkeppen szamitottam. Eletemben eloszor ultem olyan gepen, ahol fekete boru volt a tobbseg. Sot, harom kinait meg engem leszamitva mindenki, a teljes szemelyzet is.
A stewardesseket fantasztikusan osszemixeltek, szemmel lathatoan valamennyi etiop torzsbol kivalogattak a legszebb lanyokat, es kozejuk tettek meg egy indiai bevandorlo szepseget is.
A kepernyon lejatszott, szokasos biztonsagi bemutato animacion is afrikai utason demonstraltak a mentomelleny hasznalatat, es ekkor dobbentem ra, hogy mekkora sztereotipia az, hogy en ezt automatikusan feher emberrel vartam.
Az angol mellett mindent bemondtak "etiopul" is, azaz - gondolom - amhara nyelven, amely nagyon erdekesen hangzik, semmihez nem tudom hasonlitani.
Elismeressel nyugtaztam meg a business classuk nevet: Cloud Nine - aztan egy idore a kiosztott ujsagokba temetkeztem. Ezekbol megtudtam, hogy egy norveg geologus szerint az Andaman-obolben 50-100 even belul elofordulhat egy mini tsunami, mar persze amennyiben ujabb foldrenges tor ki a tenger alatt. Mekkora meglatas mar ez! Szerintem zseni a fazon.
A kedvenc hirem pedig az volt, hogy a bangladesi vendegmunkas ferfiakat kitiltottak Malajziabol, mert tul sok malaj not csabitottak el sikeresen ("indiai filmsztaroknak neznek ki") - mire a sracok visszasunnyogtak, hivatalosan "angolt tanulni". Mikozben Banglades eleve angolul beszelo orszag, ellentetben Malajziaval. Ezek szerint a tesztoszteron serkenti a kreativitast?
A mellettem ulo srac ekozben bemutatot tartott a szemelyes ter egyedi afrikai ertelmezeserol. Kezdjuk ott, hogy az en helyemen ult - amit kerdesemre nem is volt hajlando atadni, en meg nem eroltettem. Ezutan elvette tolem az ujsagot, pedig o is kerhetett volna a stewardesstol, majd amikor atnezte, akkor visszaadta, kedelyesen letolta a karomat a kozottunk levo karfarol, a vallamnak dolt, es bobiskolni kezdett rajta. Azt hittem, viccel, pedig csak jol erezte magat.
Hoztak a kajat, a szokvanyos legiebed. Direkt probaltam legalabb valami etiop innivalot kerni; csak vorosboruk volt, nagyon finom. Eves utan a baratsagos szomszedom az olembe rakta a talcajat, es ott is hagyta, amig kiment pisilni, majd sullyedni kezdtunk.
Mindent elontott a kod, a mellettunk kinyulo szarny vegeig nem lattunk. Hipp-hopp besotetedett. Hamisitatlan eszak-norveg oszben landoltunk Hongkongban.
Ekkor szabadult el az afrikai virtus. Utastarsaim egyszerre pattantak fel, valahogy meg a belso ulesekrol is, es egymas hegyen-hatan kuzdottek le a csomagjaikat a tarolokbol. Az erkezesi teremben belefutottunk a tobbi erkezo jarat utasaiba, foleg kinaiakba, akik szinten nem kispalyas onervenyesitok.
A mozgolepcsonel oruletes pozicioharc kezdodott, amihez a jelen levo nehany feher ember csak tavolrol asszisztalt. Az afrikai csapat lenduletes futassal igyekezett helyzeti elonyhoz jutni, mig a kinaiak a strategiailag pozicionalt gurulo borondokkel machinaltak. Az en labamon is athuztak vagy negyet, egyetlen bocsanatkeres nelkul.
Ezen ekkor meg meglepodtem: azota viszont eltelt nehany nap, es rajottem, hogy az udvariassagi elnezeskeres, valamint a gesztusok megkoszonese errefele nem divat.
Torzsolvasonk, a hongkongi expat munkasok keseru kenyeret eszegeto Gabor kijott elem a repterre. Penzt vettem fol egy automatabol, amelyik megdobbenesemre magyarul irta ki az utasitasokat, majd valtott kozlekedesi eszkozokkel hazigazdam szereny, de korantsem meltatlan hajlekara hajtattunk.
A hongkongiak a hosszu gyarmati let soran sok mindent eltanultak az angoloktol, szemmel lathatoan az erthetetlen nuanszokat is. Ahogy az angoloknal a kulon hideg-meleg csapokat nem lehet ep esszel felfogni, ugy itt a futetlen lakasok jelentenek komoly ertelmezesi problemat.
Hiaba van odakint friss skandinav ido, az ablakok egy reteguek es rosszul illesztettek meg a luxuslakasok nagy reszeben is, futes pedig nincsen, ezert a belso homerseklet egy-ket nap kesessel lekoveti a kulso korulmenyek alakulasat. Ebbol kifolyolag jelenleg majd megfagyunk, pedig odakint lassan mar melegedni kezd az ido.
Bevallom, a hideg varatlanul ert. Meg otthon a terkepen megneztem Hongkongot, es lattam, hogy magassagra Bombay es Delhi kozott van, ennek megfelelo idojarasra keszultem. Hat egy turot.
A hideget nagyszeruen kiegesziti a sci-fibe illo paratartalom, ami a mereseim szerint Hongkongban pontosan 143%. Ez azt jelenti, hogy a levego nemcsak vizzel elmeletileg maximalisan telitett, hanem ezen felul tulfeszult; soha semmi nem szarad meg, es amikor egyetlen tovabbi kobor vizcsepp megjelenik a legkorben, akkor az nem szivodik fel, hanem kicsalogatja az osszes tobbi felesleget is.
Ez konkretan azzal jar, hogy ha peldaul zuhanyozunk egy kiadosat, akkor a falakrol es mas kicsapodasi pontokrol azon nyomban omleni kezd a viz, utana pedig a lakasban meg napokig szabalyosan esik az eso. Ezert a tapasztaltabbak szerint meg ivaskor is erdemes ket korty kozott a kezunkkel letakarni a poharat.
Hanem Hongkong ezzel egyutt buli am! Legkozelebb elmondom, miert.
Olvass még! Az út összes tudósítása:
KÁCIÓ | AKÁCIÓ | One night in Bangkok... | Bangkok 2: a helyzet nem enyhul | Bangkok 3: anti nyamuk | Bangkok 4: a kutyuk birodalma | Bangkok-Hongkong 5: 184-55-13 | Hongkong 6: high-tech szilikozis | Hongkong 7: irany Kina! | Kina 8: behatolunk | Kina 9: cukorsuveghegyek | Kina 10: oszman tusz | Kina 11: az isten hata mogott | Kina 12: pu-erh | Kina 13: bucsu, kepben es hangban és filmen | Kina 14: mennek en, de nem ereszt | Laosz 15: most nyugi van | Laosz 16: ria, ria, malaria? | Laosz 17: pillanatkepek Luang Prabangbol es Vientianebol | Thaifold 18: hogy hivjak ezt a viragot? | Thaifold 19: lirai viasz | Thaiföld 20: Ayutthaya, az önmúzeum | Thaifold 21: boldog uj esztendot! | Thaifold 22: a gitart pedig magaddal ne vidd | Thaifold 23: exit strategy
(#)
, 2006. március 16. csütörtök, 21:35ez aztán igazi blogos primetime post volt- elég sok blogot olvasok hivatalosan napközben, de erre aztán felüdültem, megcsapott az ázsiai pára és az egzotikum. húh, de jó Neked! hajrá várom a folytatást!
ottan is van helyi pat pong road?
(#)
, 2006. március 16. csütörtök, 22:58akkor ajánlok egy légitársaság-túrát: ha bangkokon keresztül jössz vissza, akkor a repülőtéren a kfc mellett (remélem csak egy van) menj ki az épületből, és sétálj egyet: felfele nézve a leglehetetlenebb repülőtársaságok tábláit nyugtázhatod. a madagaskar airlines a legszimplább.
(#)
, 2006. március 16. csütörtök, 23:13huh, az az első kép nagyon ott van... - remélem lesz több is! :)
(#)
, 2006. március 17. péntek, 00:16Az elso kep alapjan nem lepodnek meg, ha egy szarnyas fejvadasszal is osszefutnal.
(#)
, 2006. március 17. péntek, 02:20Errata: a 148 az 184.
(#)
, 2006. március 17. péntek, 03:33prospero (1), nem tudom, de nem lepne meg. en a bangkokit is csak egyszer lattam, akkor is napkozben, ugyhogy bennem ugy el, mint egy lepukkant, tokures utcacska.
(aki nem ismeros arrafele: a patpong amolyan klasszikus piros lampas utca. nem is ertem, miert pont ez erdekli prosperot ;) )
(#)
, 2006. március 17. péntek, 03:38Gabor, koszi, javitottam. Orulok, hogy meg inkabb a padlason laksz, igy jobb ritmusa lett a cimnek!
(#)
, 2006. március 17. péntek, 03:46Itt nincs egy ilyen utca, hanem komplett városrészek. :) A wanchai-i bárok, Mong Kok, stb.
(#)
, 2006. március 17. péntek, 07:24Amig ses a hongkongi etiópokkal vívott, Budapest szívébe befúrta magát egy nagy, 54 méter hosszú fekete-sárga lódarázs!
(#)
, 2006. március 17. péntek, 07:36#4: akkor már értem, miért zsibbadtam le... :)
(#)
, 2006. március 17. péntek, 11:01Szétrobbanok amikor emlékeztetnek arra, hogy rombolták le az iparunkat. Villamosokat mi is tudtunk gyártani.
(#)
, 2006. március 17. péntek, 13:32"rajottem, hogy az udvariassagi elnezeskeres, valamint a gesztusok megkoszonese errefele nem divat"
..na gyere át a Mainland-re, ha mersz. A hongkongi még egy civilizált, udvarias népségnek számít errefelé.
(#)
, 2006. március 17. péntek, 17:30Guczo, mihelyt megvan a jegyunk, megyunk. Nem pont hozzatok, de megyunk :)
(#)
, 2006. március 17. péntek, 22:39Zuzu, miért nem gyártottál akkor? Jaj, már megint offolunk.
(#)
, 2006. március 18. szombat, 11:19off - Boca, most nevetni fogsz, de gyártottam. Motorvonatokat is. :) - off
Bocsánat.
» Filmek
» Könyvek
» Éttermek - térképpel!
» Receptek
» Mobil videók
A Kispad-feednek most
olvasója van. Szeretnél közéjük tartozni? Ezen az oldalon mindent elmagyarázunk.
Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork