Kispad

Szerzők | Tudnivalók | Feedek

Kina 9: cukorsuveghegyek

Ervin cikke a Hátizsák rovatból, 2006. március 21. kedd, 19:20 | 4 hozzászólás

hegyekYangshuoban, ahol a lusta folyo a hegyek koze er, kinai barangolasunk elso lokalis maximumahoz erkeztunk. Sajnalatos modon ez az idoszak heveny iroi valsaggal parosul; ezert beszeljenek elsosorban Gabor kepei, en meg csak szinkronizalom oket.

Eloljaroban: aki jart kozuletek Delkelet-Azsiaban, az mashol is lathatott ehhez hasonlo tajat. Nekem a laoszi Vang Vieng es a vietnami Tam Coc jut eszembe. Mindketto hasonlo vonalon utazik: vegy nehany dramai hegyet, amely lapos rizsfoldek kozott emelkedik, tegy hozza nehany barlangot meg a hajnali felszallo kodben festoien evezgeto, kormoranos halaszokat, es maris kesz a turistalatvanyossag. Lenyegeben ugyanez var a szinten vietnami Ha Long obol latogatoira is, csak ott a sziklak nem rizsfoldekbol, hanem a tengervizbol emelkednek ki. Ez utobbi megtekintesehez egyebkent utazni sem szukseges, elegendo kikolcsonozni a videotekabol az Indokina cimu filmet.

halasz

Xinping falu lakossaga mindent megtesz a latogatokert. Meg egy fotogen kormoranos halaszt is kivezenylik a vizre a csonaktura indulasakor, hogy lehessen kattogtatni. Mi a helyi illetosegu Wan csalad jovoltabol jutottunk el ide. Egyszeru videki emberek ok, akik az utazasi irodakhoz kepest toredekaron, viszont hihetetlen lelkesedessel es elkepeszto profizmussal szerveztek meg a kirandulasunkat.

kinaias

A nagy hajokon a varosbol erkezo kinai turistak szamara kotelezo fototemanak tunik a kis helyi csonakban szorongo ket feher ember. Ezeken a hajokon helyben foztek is, az utasok a fotos kirohanasokat leszamitva feher asztal mellett ulve es falatozva toltottek az utat.

Meg ket perc utkozesig! - mutatja vidaman a rendkivuli eletorommel megaldott hajoskapitanyunk. A mozdulat jelenteset eloszor felreertettuk, am a megadott ido elteltevel valoban teljes sebesseggel nekirontottunk a part menti sziklaknak. A meccs dontetlenre vegzodott, hajotores nem kovetkezett be, ami szerencse, mert a kinaiak nagy resze allitolag nem tud uszni.

kartya

Szep az elet falun: aki nem a csonakazok korul surgolodott, az kartyaval vagy dominoval mulatta az idot. Remek volt a hangulat, egeszen mas vilag ez, mint a nyomulos, torteto varosok. Itt-ott bepillantottunk a tradicionalis Kina vilagaba is: az utcaszeli kis piacon peldaul lehetett kapni oriasi befottesuvegben marinalt kigyot, darazsakat es egy egesz sast is, egyben, tollastul.

yangshuo hegy

A bazisunk, Yangshuo varoskaja maga is a cukorsuveghegyek oleleseben fekszik. Ellazult, kedves hely, amely egy zsenialis huzassal az egesz foutcajat lezarta a forgalom elol, igy megteremtette egy remek utazonegyed alapjait: kavezok, boltok, szallodak sorakoznak egymas mellett. Vacsorara igazi kavet ittunk es kinai csodakat ettunk, a kinai gyarak falain keresztul maganexportalt, markas nyugati cuccokat vasaroltunk tizedaron, es mosolyogtunk mindenkire, mint a vadalma. Egyszeruen nem volt mit tenni, ezt kovetelte a hangulat.

labtollas

Vietnamban lattam ilyesmit, ott caonak hivtak, de ha jol emlekszem, akkor hivatalos magyar szovetsege is van ennek a sportagnak, nalunk talan labtollas a neve. A lanyok lelkesen produkaltak magukat, mig Gabor a teljes tarat kilotte rajuk, es kozben valamennyi objektivjet bevetette a helyi kozonseg igenyes szorakoztatasa erdekeben.

kartya 2

Kozelg a bucsu ideje: megegyeztunk abban, hogy szivesen maradtunk volna meg, de vissza kellett indulnunk a varosba, mert holnap indul a vonatunk Kunming fele, es mar megvettuk ra a jegyet. A jo hir, hogy Guczo olvasonk jovoltabol maris van egy ottani magyar kapcsolatunk.

Tobb mint egy napig a vonaton ulunk majd, tehat kis csend kovetkezik, utana megint jovunk.

Olvass még! Az út összes tudósítása:

KÁCIÓ | AKÁCIÓ | One night in Bangkok... | Bangkok 2: a helyzet nem enyhul | Bangkok 3: anti nyamuk | Bangkok 4: a kutyuk birodalma | Bangkok-Hongkong 5: 184-55-13 | Hongkong 6: high-tech szilikozis | Hongkong 7: irany Kina! | Kina 8: behatolunk | Kina 9: cukorsuveghegyek | Kina 10: oszman tusz | Kina 11: az isten hata mogott | Kina 12: pu-erh | Kina 13: bucsu, kepben es hangban és filmen | Kina 14: mennek en, de nem ereszt | Laosz 15: most nyugi van | Laosz 16: ria, ria, malaria? | Laosz 17: pillanatkepek Luang Prabangbol es Vientianebol | Thaifold 18: hogy hivjak ezt a viragot? | Thaifold 19: lirai viasz | Thaiföld 20: Ayutthaya, az önmúzeum | Thaifold 21: boldog uj esztendot! | Thaifold 22: a gitart pedig magaddal ne vidd | Thaifold 23: exit strategy

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (4)

SarkanyMiki, 2006. március 21. kedd, 21:12 (#)

Vegre, arcok! Hianyoztak!
Nem mellesleg ezt az utazast igy, a monitor innenso oldalan is elvezem!

Guczó, 2006. március 21. kedd, 22:58 (#)

"Ez utobbi megtekintesehez egyebkent utazni sem szukseges, elegendo kikolcsonozni a videotekabol az Indokina cimu filmet."

Ne feledkezzünk meg a "Dzsoni és Árnika" c. magyar filmről sem, neki is vannak ott jelenetei még az átkosból.

Xinping-ből pedig biciklivel lett volna érdemes visszamenni Yangshuo-ba (ti. induláskor kibérelni és feltúrni a hajó tetejére), mert az majdnem jobb mint a hajóút lefelé, node így jártatok.

ses, 2006. március 22. szerda, 01:19 (#)

Guczo, az elmelet szep, de lattuk, mi tortent azokkal, akik a caplatos sarban a biciklire szavaztak ;)

A dzsoni es arnikat nem is tudtam.

eszpee, 2006. március 22. szerda, 09:11 (#)

Lábtollasnak utánakerestem gyorsan, valójában lábtoll-labdának hívják, itt a magyar szövetség weboldala:

Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.

Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork