Kispad

4230 cikk, 53959 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek

Marokko 1: Casablanca

eszpee cikke a Hátizsák rovatból, 2006. május 28. vasárnap, 18:50 | 5 hozzászólás

Hat itt vagyunk. Spityu zu-val es baratnoinkkel szombaton fel negykor keltunk, hogy elerjuk a het orakor Milanoba indulo repulogepet, hogy egy atszallas utan helyi ido szerint (2 ora minusz) mar delben Casablancaban lehessunk. Nem igerem, hogy olyan gyakran fogok irni, mint ses kollegam Azsiabol, kepeket meg plane nem, mert elfelejtettem CFlash olvasot venni, ugyhogy maradnak a ritka szavak.

Az ut viszonylag esemenytelenul telt, leszamitva, hogy a teljes milanoi repuloter dohanyzasmentes ovezet, igy valamivel lassabban mult a masfel oras varakozas. Megerkezve rogton erzodott Afrika: a repterrol kilepve nem is az, hogy megcsapott: egyenesen lehengerelt a hoseg. 250 drahmaban alkudtunk meg egy Grand Taxissal (fejszamolas-pontossagu atvaltasi szorzo: 1 euro = 10 drahma), 300-rol indult, hat ezt meg gyakorolni kell. Kb fel ora az ut a kozpontba, ott meg negyed ora kavar mert nem talaljuk az itthon kinezett hotelt, de aztan megvan, lepakolas, irany a medina.

A szallas egyebkent siman ajanlhato barkinek: kicsit lepukkant, de tiszta, es nagyon kedvesek a tulajok. (Hotel au Bon Accueil, Rue Bachir El Ibrahimi 3., a taxisnak a spanyol nagykovetseget kell mondani, azzal szemben van a kis utca. Egy ejszaka ketagyas szobaban 150 drahma)

A medina a hozzam hasonlo europai tejbetokoknek eleg hardcore. Ha mondjuk Barcelona ovarosanak legkoszosabb utcajabol veszunk parszazat, osszesuritjuk es telerakjuk arusokkal, na az egy picit kozel jarhat a valosaghoz. Ennek ellenere dolgozunk a ket het hasmenesen: rogton nem tudunk nemet mondani egy utcai frissenfacsaros narancslearusnak, es megkostoljuk (a portekajat) - isteni. Ha ez meg nem lenne eleg, egy lassi-hoz hasonlo, de annal surubb joghurtital-szeruseget is veszunk utana, de a teszt utan abban maradunk, hogy az ajran es a lassi is jobb.

Ezek utan viszont rogton menekulunk is a medinabol, es egy teazoban megejtjuk az elso mentateankat. Na ezt minden ellenkezo allitassal szemben megsem lehet itthon reprodukalni. Nem tudom, miert, de ilyen jot utoljara Barcelonaban ittam. (7 drahma egy kis kanna, de minden cseppje kincs.)

Meg egy tengerpart volt betervezve estere, csak negyen eleg nehezkes a mozgas, a "petit taxi"kba (piros, fekete tetocsomagtarto, megbizhato, viszont max harom fot vihet) nem ferunk be, hat megprobalkozunk egy grand-dal. Ain Diab-ba probalunk eljutni, ez korulbelul 20 percre van a varoskozponttol, a taxis lelkesen bologat, es int a haverjanak, hogy tolja mar be a mercit, mert indulnank. Az a gond, hogy az arra vonatkozo kerdeseinkre is csak hasonlo lelkesedessel telitett bologatas a valasz, csak nagyon hatarozott utasitasra allitja le a kocsit, es kerit valakit, aki legalabb franciaul beszel. Igy derul ki a 100 drahmas viteldij-probalkozas - hat koszi, de nem. Furcsa modon meg alkudni se volt hajlando, fogtunk hat ket petit taxit, es kocsinkent 25-ert ott is voltunk.

Ain Diab Marokko valasza Lloret del Mar-ra. Nem mintha lett volna ilyen kerdes persze. Szallodak, ettermek, turistak, picit taszito ez is, bar a medina koszos nyomora utan azert egy par fokkal jobb. Kiulunk az egyik etterem teraszara - utolag derul csak ki, hogy egy hasonloan kinezo pesti helyre be se engedtek volna valoszinuleg zako nelkul - es reszemrol egy isteni nyarsat kuldok le, plusz meg az elore kihozott olivabogyok melletti eros szosz - nagyon durva kozelites, de megprobalkozom vele: 1 resz romai komeny, 3 resz frissen orolt csilipaprika, olajjal osszefogatva. Nyamm.

Casablanca egyebkent nem egy nagy szam, igazuk van az utikonyveknek, erdemes mondjuk a nagy mecsetet megnezni (mi az utolso napokra tervezzuk), de azt leszamitva indulni tovabb, amint lehet. Mi is ezt tettuk, az egyik reggeli vonattal celba vettuk Marrakest.

Olvass még! Az út összes tudósítása:

Marokko 1: Casablanca | Marokko 2: Marrakes | Marokko 3: Meg mindig Marrakes | Marokko 4: Ouzoud | Marokkó 5: SMS a sivatagból | Marokko 6: A Rozsak volgye | Marokko 7: Szurdokok es Szahara | Marokko 8: Ejszakai utazas | Marokko 9: Fes | Marokkó 10: Meknés, Casablanca

Marokkói zenék | Marokkói fotók

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (5)

Megmondós, 2006. május 28. vasárnap, 20:54 (#)

Ha van rá mód, Quarzazatba is menjetek el.

Megmondós, 2006. május 28. vasárnap, 20:56 (#)

ja, és a drahma, az nem dirham?

Dimi, 2006. május 29. hétfő, 13:46 (#)

Van ilyen erzesem, hogy nem fogtok irni arrol, hol lehet olcson hasist szerezni:)

veron, 2006. május 29. hétfő, 13:57 (#)

jo nyaralast, es barnuljatok helyettunk is! :)

Zuzu, 2006. május 29. hétfő, 16:11 (#)

eszpee, nem fogod elhinni, de tegnap este belémvillant, hogy vajon mikor is ejtitek meg a marokkói utazást. Na milyen megérzésem van? :)

Dimi semmi sem probléma :)

Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.

Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork