Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53883 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Portugália - hatodik nap

ervin cikke a Hátizsák rovatból, 2006. szeptember 28. csütörtök, 11:28 | 14 hozzászólás

- amelyen hőseink ismét korán kelnek, hogy epikus utazásuk végén az otthonuk felé vegyék az irányt, és hazatérve rádöbbenjenek, hogy ég a ház.

Előzmény: Portugália - ötödik nap

Másnap sem sajnáltuk, hogy Lisszabonból csak az embereket láttuk és a hangulatot éreztük meg egy kicsit. Ez a város, sőt ez az ország is felkerült az egyre gyarapodó, "Ide vissza kell jönni" címet viselő listára.

Az utunkból elvileg más semmi nem volt hátra, hiszen a reptéri adminisztrációt nem soroltuk a fontos tartalmi elemek közé. A gyakorlatban viszont kiderült, hogy a portugálok kicsit másképpen - ezúttal értsd: bénábban - csinálják a dolgokat.

Korán kiértünk a repülőtérre, az ilyenkor még gyors becsekkolás után az életmentő kávé elköltését terveztük. Örömmel nyugtáztuk, hogy nem volt fegyveres őr, nem volt motozás, az újabban a fedélzetről letiltott "folyadékokat és krémeket" pedig már eleve a feladott csomagokba tettük, hogy ne legyen velük gond.

Igen ám, de. A portugál légitársaság úgy szervezte a check-int, hogy egyetlen nagy sorba állította be az összes járatának utasait. Hiába voltunk tehát az elsők között a saját viszonylatunkon, a korábban induló gépek utasai mögé kellett besorakoznunk.

A módszer további hátránya volt, hogy a korábbi gépekhez későn érkező utasok nem tudtak a saját pultjukhoz állni, hanem kénytelenek voltak a hosszú sor végéhez csatlakozni, amelyben náluk jóval később induló utasok is álltak már. Látható tehát, hogy egy egyszerű ötlettel sikerült olyan rendszert kialakítani, ami majdnem mindenkinek egyformán rossz.

Kivéve a notórius későket.

A portugál földi személyzet ugyanis egy idő után rájött, hogy az egyetlen sor alkalmazása miatt sok ember le fogja késni a gépét. Ám ekkor sem osztották föl a tömeget járatok szerint, hanem elkezdtek körbejárni a sorokban, és kiemelték az éppen indulni készülő járatok utasait, akik közvetlenül a sor elejére kerültek. Ezzel persze jól be is mutattak azoknak, akik feleslegesen végigállták a sort, és a cél előtt néhány emberrel kénytelenek voltak végignézni, ahogy betolnak eléjük még egy tucat versenyzőt.

Magyarán, az járt jól, aki igazi mediterrán hozzáállással sorbaállás helyett a kávézóban ücsörgött, majd az utolsó pillanatban lélekszakadást mímelve a sor végére rohant.

Mivel a mobil roamingon keresztül Portugáliából alig fértünk fel a webre, ekkor még nem sejtettük, hogy micsoda állapotok uralkodnak idehaza. Nem is emlékszem már, hogy Lisszabonban vagy a müncheni átszállásnál történt, hogy eszpee egy kitett tévén a híradóban a szeme sarkából elkapott egy budapesti bejelentkezést, ahol lángokban állt valami. Azt hittük, rosszul látta. Aztán a müncheni tranzitban már feléledt a mobil internet, úgyhogy a gépbe beszállva még gyorsan elolvastuk a tudósításokat.

Ezután a gép felszállt, majd körülbelül tíz perc repülést követően visszafordult Münchenbe. A magyar utasok egyből poénkodni kezdtek, hogy akkor ezek szerint már Ferihegy is ég, de mint kiderült, egy téves számítógépes hibajelzésnek lettünk áldozatai.

Innentől aztán már tényleg nem történt semmi, simán hazaértünk.

Mivel ezen a napon nem nagyon volt mit fényképezni, búcsúzóul következzen néhány portugál látnivaló, amelyek kimaradtak az előző napi beszámolókból. Köszönjük, hogy elolvastatok bennünket.

Első nap: Sintra és Európa nyugati partja

Portugália

Portugália

Második nap: óceán-strand és Peniche

Portugália

Portugália

Harmadik nap: Aveiro

Portugália

Portugália

Negyedik nap: Porto

Portugália

Portugália

Ötödik nap: Lisszabon

Portugália

Portugália

Update: A teljes út fotói

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (14)

1

nz, 2006. szeptember 28. csütörtök, 12:27 (#)

a pozsonyi repülőtéren is ugyanígy csinálják. engem is kiemeltek egyszer.

2

lipilee, 2006. szeptember 28. csütörtök, 12:42 (#)

srácok, ugye Batalha-t nem hagyjátok ki? az bűn lenne :)

3

Author Profile Page ervin, 2006. szeptember 28. csütörtök, 12:43 (#)

lipilee, RTFSD (az SD second dayt jelent) :)

4

methan, 2006. szeptember 28. csütörtök, 12:47 (#)

ha jól látom, azok az úszógumik a strandon 6 méteres magasságban lengedeznek és másfél méter átmérőjűek. mire szolgálnak?

5

Author Profile Page ervin, 2006. szeptember 28. csütörtök, 12:58 (#)

jó a megfigyelés! nem tudom - lehet, hogy ez a strand jelzése? :)

6

katmandu, 2006. szeptember 28. csütörtök, 14:15 (#)

Azok nehézbúvárok mentésére szolgálnak, dagály idején.

7

Ali, 2006. szeptember 28. csütörtök, 14:27 (#)

Annyit emlegetitek a búvárokat, hogy a következő túrát kénytelenek lesznek Ervinék víz alatti fotózással teljesíteni. Mi meg majd sajnálhatjuk őket, min mentek keresztül egy búvártanfolyam alatt... mondjuk a Karibi térségben, vagy Balin... :D

8

gargoyle, 2006. szeptember 28. csütörtök, 14:41 (#)

kover amerikai turistakat mentenek veluk.. ha elerik...

9

Ali, 2006. szeptember 28. csütörtök, 14:46 (#)

Ez esetben a parton magasugró bajnokok szoktak szolgálatot teljesíteni, Szergej Bubkával az élen. :) A lecibált mentőöveket aztán átadják a gerelyhajítóknak és diszkoszvetőknek. :D

10

gargoyle, 2006. szeptember 28. csütörtök, 16:56 (#)

sportos nemzet. OK nem a monitort bamuljak egesz nap :D

11

ari, 2006. szeptember 30. szombat, 18:10 (#)

4# methan - szerintem ezzel jelölik, hogy hol találhatók a vizimentők, mivel ha jól megnézitek, mind a két "úszógumi" közelében ott van a megfigyelőtorony is.

12

methan, 2006. szeptember 30. szombat, 19:58 (#)

ari: tehát egy 6 méteres objektummal jelölik egy pont ugyanolyan magas másik objektum helyét? hááát. meg aztán olyan nagyon közel sincsenek egymáshoz.

nálam kat dagálya az első helyezett, a második ervin értelmezése, ami szerint két "vigyázat, strand" jelentésű kresztáblát látunk.

13

sic, 2006. szeptember 30. szombat, 20:15 (#)

A zàszlo szine talàn a tengeri furdést jelzi, zold "nyugodtan", sàrga "ovatosan", piros "inkàbb ne" javaslat. A mento ov meg talàn a figyelést. Euh, vannak a figyelt strandok meg azok amiken csak fulladj meg és utàna nem panaszkodhatsz :)

14

zsombor, 2006. október 4. szerda, 18:26 (#)

a reptérre visszatérve, a British Airways hótt ugyanezt csinálja több helyen is, Edinburghban például, szóval kultúrafüggetlen dolog.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork