Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53955 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Mennyit fejlődhet egy város pár év alatt

eszpee cikke a Hátizsák rovatból, 2009. augusztus 6. csütörtök, 10:48 | 14 hozzászólás

Kiváló cikket találtam az Építészfórumon, természetesen Lyonról van szó, gyönyörűen illusztrálva mesélik el, hogyan és miért alakult át a város szűk egy évtized alatt. Nem is húzom az időt, kattintsatok át, tanulságos. Azért a hajtás után még egy illusztráció, a francia GEO magazin legutóbbi lyoni mellékletéből, egy előtte-utána kép az egyik rakpartról. Tegye fel a kezét, aki szerint erőltetett a párhuzam Budapesttel.

Lyon

Érdemes a többi fotót is megnézni.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (14)

1

Benny Lava, 2009. augusztus 6. csütörtök, 11:48 (#)

Hát, sztem nekem nem Budapest jutna eszembe, de, emennyire a képekről meg lehet ítélni, megértem, ha másnak igen.

Szép hely.

bio

2

ant, 2009. augusztus 6. csütörtök, 14:29 (#)

Jól értem, hogy egy 1000 éves hidat elbontottak?! http://www.geo.fr/photos/reportages-geo/lyon/lyon-pont-du-change

3

Author Profile Page eszpee, 2009. augusztus 6. csütörtök, 14:35 (#)

ant, igen, sajnos nem nagyon volt más választás a város közepén.

4

Hubidubi, 2009. augusztus 6. csütörtök, 15:55 (#)

Nekem az az érzésem, hogy a sok szép újdonság mellett azért valami ki is veszett.

5

Author Profile Page eszpee, 2009. augusztus 6. csütörtök, 16:41 (#)

Igen, biztos megvan ez is benne. Mint ahogy Budapesten is van rengeteg hangulatos lepukkant rész, mégse bánnám, ha mindegyik olyan változáson menne át, mint mondjuk a Kopaszi Gát.

6

dincsi, 2009. augusztus 6. csütörtök, 20:15 (#)

Valaki csinált egy ilyen projektet Budapesten, hogy lefotózta ugyanazakat a dolgokat ugyanabból a nézőpontból száz év múlva. Így egymás mellett voltak a 1900-as és a 2000-es képek. Vesszek meg ha tudom ki volt.

7

nak, 2009. augusztus 6. csütörtök, 23:14 (#)

> dincsi

Lugosi Lugo László
http://www.lugophoto.com/books/budapest/budapest_01.html

8

Saimonsais, 2009. augusztus 7. péntek, 11:23 (#)

Van kb 6kép - ebből 3ba erősen bele tudnék kötni:

La Croix-Rousse - a régi jobb volt,

Le Quartier Saint-Just - nos ha van észérv arra, hogy bezárjanak egy feltárt régészeti területet (álllagmegóvás) akkor elfogadom, de attól még ronda

Le palace de Terreaux - értem én hogy tér lett, de azt a szökőkutat muszáj volt kinyírni?


A maradék meg, elfogadható változás ... én is a "valami meghalt" irányba dönteném a mérleget a "valami új született" helyett - mármint több veszett mint ami teremtődött szerintem.


De ettől még az elképzelés maga jó és mutatja, hogy lehet értéket teremteni - vigyázni kell, hogy mit áldozunk fel érte, autó parkolót pont szemrebbenés nélkül :)

9

Author Profile Page eszpee, 2009. augusztus 7. péntek, 11:29 (#)

A Croix-Rousset lehet, hogy hangolatosabb volt nézegetni, de ott lakni nem biztos, hogy annyira. A Terreaux-n nem nyírták ki a kutat, hanem átrakták a tér másik oldalára.

Igazából a rakparton volt a hangsúly, még ha ez nem is jött át teljesen. Elképesztően hangulatos hely lett egy autóparkolóból, iszonyú sokat számít egy városban, hogy ott lehet lenni a víz mellett.

10

Jenő, 2009. augusztus 7. péntek, 16:58 (#)

Én is úgy látom, hogy sok minden el is veszett. A nagy nyílt terek és az új stílusú burkolatok, és a korábbihoz képest kevesebb fű például mindenképp megöltek valamennyit a hangulatból. Főleg az új stílusú burkolatok zavarnak akkor, ha egy történelmi levegőjű helyen használják őket.
Szóval kell a megújítás, de a történelmi részekhez óvatosan kell nyúlni, s nem minden építésznek a legfőbb tereken kell vitézkedni, mai nyomot hagyni, arra jó terepet nyújtanak a külsőbb kerületek.
Ezt úgy mondom, hogy jártam Lyonban is.

11

Author Profile Page eszpee, 2009. augusztus 7. péntek, 17:44 (#)

Jenő, egyszerűen hihetetlen nekem, hogy a rakparti autóparkoló fölötti "park", mert csak ott látszik kevesebb fű, az bármilyen szempontból is jobb lett volna, mint a mostani helyzet. Milyen hangulatot öltek meg? Állítólag a város egyik legveszélyesebb helye volt, egyedül nem nagyon volt ajánlatos éjszakánként arra mászkálni. Ennek mondjuk tényleg van egy hangulata, hálistennek én már nem tapasztaltam. Ha jártál egyébként Lyonban, biztos emlékszel, hogy a Rhone-nak ez a parja semmilyen szempontból nem nevezhető "történelmi levegőjű"nek, max a másik oldal, de méginkább a Saone partja.

Szerintem egyébként egy város a benne lakók mindennapos élettere, nem pedig egy megőrzendő ékszeresdoboz. De hát másképp gondolkodunk, ez van.

12

dincsi, 2009. augusztus 8. szombat, 11:56 (#)

Nak: köszi.

13

nak, 2009. augusztus 10. hétfő, 12:58 (#)

nincs mit :)

14

nak, 2009. augusztus 11. kedd, 16:12 (#)

Új fizetős parkolóhelyeket alakítanak ki a pesti alsó rakparton

Budapest, 2009. augusztus 11., kedd (MTI) - Közel 600 fizetős parkolóhelyeket alakítanak ki a pesti alsó rakparton a Margit híd és a Dráva utca között - közölte a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. (BÖP) kedden az MTI-vel.

Az 581 új parkolóhely kialakítása miatt csütörtök 8 órától vasárnap éjfélig tilos lesz megállni az említett szakaszon.

Ezt követően óránként 220 forintért lehet ott parkolni.

MTI 2009. augusztus 11., kedd 15:51


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork