Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53884 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Keddi kvíz 15: szocpol

Ervin cikke a Kvíz rovatból, 2004. április 13. kedd, 09:26 | 39 hozzászólás

Egy régi klasszikus következik: a politicalcompass.org politikai önazonosító tesztje. Ezt jószerivel mindenki látta már, de nekem úgy tűnik, a nemzetközi helyzet fokozódásával időnként frissítik a kérdéseiket. Nos, most hol tanyáztok a koordináta-rendszerben?

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (39)

1

Midaga, 2004. április 13. kedd, 10:06 (#)

Economic Left/Right: -2.50
Social Libertarian/Authoritarian: -4.36
Benyomtak a Dalai Láma, meg Nelson Mandela közé, szerintem hihető.

2

eszpee, 2004. április 13. kedd, 10:21 (#)

ses, hagyd abba a Midaga néven commentezést! :)

(nekem cső libertariánus, vhol -6 körül, a jobb/bal extremitásoktól egyenlő távolságra)

3

ses, 2004. április 13. kedd, 11:40 (#)

...hej, eszpee, milyen ügyes kis megfogalmazása annak, hogy a teljességgel skizofrén, enyhén jobboldali anarchista (ld. még "meghasonlott nyilas") jött ki neked. pedig nem szégyen az! :P

nekem tényleg hasonló, mint midagának, csak nem vagyok még annyira elpetyhüdve:

Economic Left/Right: -3.75
Social Libertarian/Authoritarian: -4.92

4

dmiki, 2004. április 13. kedd, 11:57 (#)

Ennyire egy negyedbe esünk? (Bár nem vártam mást. Aki máshová esik, annak meg lelőjük a kutyáját max.)
Economic Left/Right: -2.62
Social Libertarian/Authoritarian: -2.51

5

eszpee, 2004. április 13. kedd, 12:12 (#)

Persze ses, a reakciós szélsőbaloldalról nézve a kiegyensúlyozott közép tényleg jobbra van... ;)

6

mic414, 2004. április 13. kedd, 13:26 (#)

-1,25 left
-2,36 liberális

Néhány kérdésnél hiányoltam a "neither agree nor disagree" vagy "don't know" lehetőséget.

Az egyik legérdekesebb kérdés nekem ez:
People with serious inheritable disabilities should not be allowed to reproduce.

Nem tudom igazából eldönteni.

7

eszpee, 2004. április 13. kedd, 14:14 (#)

igen, az egyik legnehezebb, és be akartam lökni ezt a régi körlevelet:

http://absolute-studio.onehost.net/toponder.htm

legalábbis a tetejét, de kicsit utánanéztem, és annyira ez sem baba.

http://www.snopes.com/glurge/twoquest.htm

8

Boca, 2004. április 13. kedd, 17:25 (#)

Szerintem ez nem olyan nehez kerdes, felteve, ha liberalis vagy ;)
En aszondom, dontse el o, hogy akar-e szaporodni annak ismereteben, hogy miben szenved. Szoval egyertelmuen nem korlatoznam ezt a szabadsagat, mivel mas emberekre es tarsadalomra veszelyessege nem mutathato ki.
Az eredmenyem -3.62; -4.56
A multkorihoz kepest kisse haladok a tekintelyelvuseg fele es balra, ezen meg gondolkoznom kell, mert nem tudom, mely kerdeseknel buktam le ;)

9

csibu, 2004. április 13. kedd, 17:36 (#)

Economic Left/Right: -4.88
Social Libertarian/Authoritarian: -5.08
balkozep, liberalkozep, vagyis a dalai lamat utottem ki a helyerol, ha jol latom :)
mikolajra lennek nagyon kivancsi...

10

Midaga, 2004. április 13. kedd, 17:41 (#)

Jó, jó, de ad1 senki nem kérdezi meg a leendő gyereket, hogy akarja-e nyomorékként leélni az életét, ad2 a kérdőív sima hatásvadászat, mert mondjuk egymillió értelmi fogyatékosra jutna egy Beethoven, úgyhogy a kérdés az, hogy megéri-e egy Beethoven egymillió ember szenvedését?

11

ses, 2004. április 13. kedd, 17:48 (#)

azért szomorú vagyok, gyerekek. az rendben, hogy én ott vagyok, ahol, de hogy egy szem rendes polgári olvasónk nem akad, az azért lehangoló. nem gondoltam volna, hogy ennyire rétegmagazin vagyunk.

12

Boca, 2004. április 13. kedd, 18:17 (#)

Persze-persze, dilemmak maradnak, de hacsak nem az Alien5-ot mutatja ki az ultrahang, elvenni a lehetoseget nem szabad.
Nezzunk mas jo-rossz osszehasonlitast: ezzel az erovel a 3. vilagbeli embereknel is meg kene fontolni, szaporodhassanak-e, hiszen az utodok elete igy is szenvedes lehet, de ez megse jut senkinek eszebe (legalabbis a sesblog olvasoi kozul).

13

eszpee, 2004. április 13. kedd, 18:33 (#)

Boca, kínai családszabályozási politikáról hallottál már? Persze, végülis ők nem sesblog olvasók... ;)

14

Boca, 2004. április 13. kedd, 19:51 (#)

Nem uszod meg a valaszt ilyen ide nem illo felvetessel ;)

15

eszpee, 2004. április 13. kedd, 20:05 (#)

az ideillést vezesse le más, én fáradt vagyok, csak kérdem, mégis, mit vársz tőlem? :)

16

mzperx, 2004. április 13. kedd, 22:31 (#)

Ses, akad polgári olvasó is, ellenben a tesztet épésszel nem lehet úgy kitölteni, hogy ne balos-libsi osztályzatot kapj. Nekem ez másodszor nem sikerül... Próbálj empátiát gyakorolni mintha a "másik" oldalon lennél (tudom nem könnyű) és töltsd ki úgy, szerintem akkor is ballibsi osztályzatot kapsz. Pedig anonim.. :-)

17

stsmork, 2004. április 13. kedd, 23:11 (#)

Economic Left/Right: -4.88
Social Libertarian/Authoritarian: -2.62

Ezek szerint én is liberálbolsevista-judeoplutokrata törpe kisebbség vagyok, mint ti? Juhéj!!!

18

ses, 2004. április 14. szerda, 01:40 (#)

válasz 1: akkor esetleg nézz magadba: eddig rossz helyre szavaztál. de még nem késő, bár ahogy a kormányt elnézem, talán nem most kéne váltani :)

válasz2: márpedig nekem van egy ismerősöm, akinek sikerült frankón jobb felülre pozicionálnia magát. akkor ezek szerint mostantól ne bükszélkedjek vele? :)

19

Boca, 2004. április 14. szerda, 09:57 (#)

Mindenfele szociologia es egyeb felmeresek igazoljak, hogy a tarsadalom nagyobb resze liberalis elveket vall. Ettol, ugy nez ki, fuggetlen, hova szavaz, de ez nem is baj. Elvegre azt is mondhatjuk, hogy egy polgari politikai ero nezetei kozt is sok liberalis ertek van.
A teszt termeszetesen nem tokeletes, egy-egy kerdes szerintem nem jol meri fel azt, amit akar, de talan a kerdesek nagy szama ezt elfedi.

20

Midaga, 2004. április 14. szerda, 14:08 (#)

Economic Left/Right: 5.75
Social Libertarian/Authoritarian: 10

Na, nyálasok, nem bírtam ezt a belterjes maszatolást, új haverok után néztem. Beszólsz, megkeresünk!

21

dmiki, 2004. április 14. szerda, 16:18 (#)

midagaritten!?

22

dmiki barátja, 2004. április 15. csütörtök, 07:13 (#)

Sziasztok!
A dmiki kért, hogy szóljak, hogy most egy ideig nem tud jönni (járni se nagyon), de mindenkit üdvözöl.

23

eszpee, 2004. április 15. csütörtök, 09:18 (#)

dmiki barátja, mi történt a barátoddal? akár emailben. Jobbulást neki!

24

Midaga, 2004. április 15. csütörtök, 09:32 (#)

Beszólt Midagának, elég ennyi?

25

eszpee, 2004. április 15. csütörtök, 09:40 (#)

Persze. Épp akartam írni, mennyire tetszik az új Mozilla.

26

Midaga, 2004. április 15. csütörtök, 09:45 (#)

Te gúnyolódsz velem.

27

vend eta, 2004. április 15. csütörtök, 10:14 (#)

dmiki, soha nem feledünk

28

mic414, 2004. április 15. csütörtök, 12:43 (#)

Most rájöttem: eddig tudatalatt a Mozilláról mindig a mozzarella jutott eszembe. Most megvilágosodtam. Mozilla di bufala.
Tegnap meg járok a városban, és nézem, hogy a Vígszínházban valami Google-os előadás lesz? Mi? Aztán második olvasatra kiderült, hogy Gogol... :)

29

mic414, 2004. április 15. csütörtök, 12:49 (#)

Boca: visszatérve az eredeti felvetésemre: nem biztos, hogy jó az, ha a beteg ember dönti el akar-e gyereket. Genetikailag minden ember akar. Azaz a természet úgy alkotott meg, hogy mindenki akarjon, és egyben úgyis, hogy az életképtelen (rossz genetikai állomány) meg meghaljon, és hiába akar, nem lesz. Na most az ember mára már kivonta magát a klasszikus evolúció alól, így olyan eset is létrejöhet, amire a természetnek nincs meg a válasza. Szerintem tök érdekes kérdés, hogy így hova fog jutni az emberi faj. Nem azt mondom, hogy feltétlenül rossz, lehet jó (ld. Stephen Hawking), lehet rossz (sokmillió szenvedő beteg ember).

30

bede, 2006. március 1. szerda, 10:19 (#)

Most toltottem ki eletemben harmadszor.

Economic Left/Right: 3.00
Social Libertarian/Authoritarian: -4.26

Egyre jobboldalibb vagyok, es talan minimalisan kevesbe liberalis.

31

Zuzu, 2006. március 1. szerda, 17:25 (#)

Érdekes, hogy valahol Ghandi és Mandela között vagyok...

Economic Left/Right: -5.25
Social Libertarian/Authoritarian: -1.79

32

ses, 2006. március 1. szerda, 17:49 (#)

Zuzu, ha transzatlanti repülőútra indulsz, ügyelj, hogy ne bede üljön melletted :)

33

Zuzu, 2006. március 2. csütörtök, 13:13 (#)

:D

34

pblue, 2006. március 2. csütörtök, 18:27 (#)

nemis tudtam, hogy ez volt itt topik, jóhogy felhoztátok. az enyém:

Economic Left/Right: 6.63
Social Libertarian/Authoritarian: -5.90

én is másodjára töltöm ki, de kb 4 éve is ez jött ki.

kíváncsi lennék még pár ember koordinátáira innen, pl Aliéra...

35

eszpee, 2006. március 3. péntek, 09:23 (#)

Megnéztem így közel két év után:

Economic Left/Right: 2.00
Social Libertarian/Authoritarian: -5.13

Liberálnáci, szép, még nem pblue, de már majdnem bede! :D

Én alfira lennék kiváncsi, ha már kérni lehet, de persze nem lehet. (meg sejtem is:

Economic Left/Right: 0.00
Social Libertarian/Authoritarian: 0.00

mert megpróbált visszakérdezni a tesztnek :)

)

36

pblue, 2006. március 3. péntek, 11:58 (#)

ahahaha

37

Dr. Minorka, 2006. március 4. szombat, 02:54 (#)

Economic Left/Right: -7.63
Social Libertarian/Authoritarian: -2.87
Jelzem ez az egész ostobaság. Én is állandóan visszakérdeztem volna...
Pl.:
People are ultimately divided more by class than by nationality.
Mikor?, hol? mit jelent az, hogy "ultimately divided more", "class"?
Csupa olyan kérdés, amire nem adható könnyen kategorizálható válasz.

38

Dr. Minorka, 2006. március 4. szombat, 03:41 (#)

További elmesportolásra:
The Philosopher's Magazine
http://www.philosophersnet.com/games/
Games and Interactive Activities

39

ses, 2006. március 4. szombat, 08:44 (#)

Dr. Minorka (38), egyetértünk, sőt ha jól emlékszem, több kvízüket átvettük korábban. :)


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork