Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53959 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Keddi kvíz 43: ki lesz az?

Ervin cikke a Kvíz rovatból, 2004. november 2. kedd, 08:50 | 108 hozzászólás

A mai nap überkvíze az USA-ban zajlik. Hallassátok hangotokat: mi legyen és mi lesz a választásokon? A második kérdés jövő idejű igealakjára tekintettel a válaszadás határideje értelemszerűen rövid, úgyhogy most azonnal nyilatkozzatok.

Figyelem: ahogy odakint, itt is csak egyszer lehetett szavazni.

1. Ki legyen az új amerikai elnök?
Bush 9% 91% Kerry

2. Ki lesz az új amerikai elnök?
Bush 54% 46% Kerry

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (108)

1

pblue, 2004. november 2. kedd, 11:17 (#)

nem lehetne hogy feltüntetitek hogy hányan szavaztak eddig?

2

ses, 2004. november 2. kedd, 11:19 (#)

Nem.

3

pblue, 2004. november 2. kedd, 11:23 (#)

miért nem?

4

eszpee, 2004. november 2. kedd, 12:51 (#)

Azért azt lefogadom, hogy még hosszú hetekig nem fogjuk tudni, hogy ki is lesz az USA elnöke...

5

ses, 2004. november 2. kedd, 16:20 (#)

Mert lusták voltunk megírni a szükséges kódot.

6

eszpee, 2004. november 2. kedd, 16:24 (#)

A többesszámba történő implicit beleértésemet kikérem magamnak. :)

7

Ali, 2004. november 2. kedd, 19:56 (#)

Aha, a statisztika alapjan a felszolito mod europai, a jovo ido amerikai. Aggaszto. Husz ev mulva meg majd a kinai valasztasokon fogunk izgulni.

8

pblue, 2004. november 2. kedd, 22:11 (#)

na de akkor tutira csaltok ;)

egyébként meg kár, hogy ahhoz hogy itthon is lássam az eredményt újra szavaznom kell - ezzel engem is lehúztok a csalók morális fertőjébe magatok mellé ;))

9

GroundZer0, 2004. november 3. szerda, 04:03 (#)

Úgy néz ki, Florida bukik (itt reggel 4 órakor 77%os állásnál 5 százalékkal vezet), így valszín Bush a befutó :((((

Gr0

10

Gr0, 2004. november 3. szerda, 04:06 (#)

Ja, 172/112 az állás, ebben Texas, Illinois és New York már benne van, Kalifornia, Washington és Ohio még nincs.

Gr0

11

Gr0, 2004. november 3. szerda, 04:13 (#)

182:112...

Arkansasban is Bush nyert... Clinton otthonában!!!!

Gr0

12

Gr0, 2004. november 3. szerda, 04:15 (#)

193:112.

Gr0

13

Gr0, 2004. november 3. szerda, 04:38 (#)

District of Colombia. Kerry 90% Bush 9% :))))))))

Gr0

14

Gr0, 2004. november 3. szerda, 04:44 (#)

Ohioban Kerry, ha kicsivel is, de jobban áll...


Király, ahogy itt tudódítom magamat :))))

Gr0

15

Gr0, 2004. november 3. szerda, 04:52 (#)

Pennsylvania úgy lácc Kerryé.

Gr0

16

Gr0, 2004. november 3. szerda, 04:54 (#)

Most épp azt magyarázzák a CNN-en, hogy aki a Florida/Ohio/Pennsylvania trióból kettőt visz, az lesz a nyerő. Hánemtom, de egyelőre úgy néz ki, hogy Florida Bushé, Pennsylvania Kerryé, Ohioban is ő áll jobban...
Kezdjünk reménykedni?

Gr0

17

Gr0, 2004. november 3. szerda, 05:00 (#)

197:188

Bejött Kalifornia.

Gr0

18

Gr0, 2004. november 3. szerda, 05:02 (#)

Ez érdekes... A fenti számok a CNN adásából valók, ugyanakkor a CNN honlaqpja 203:133-mat ír, még Kalifornia nélkül...

Gr0

19

Gr0, 2004. november 3. szerda, 05:06 (#)

Florida Bushé...

Gr0

20

Gr0, 2004. november 3. szerda, 05:17 (#)

A CNN honlspjáról nyíyló link - ami fura módon a CNBC lapja - 207:199 Bushnak.

Gr0

21

Gr0, 2004. november 3. szerda, 05:29 (#)

Húbazze, Idahoban a republikánus szenátusi jelölt 99%-kal áll... Kicsit veszélyes???

Gr0

22

Gr0, 2004. november 3. szerda, 05:40 (#)

Na, most van baj... Ohioban is Bush vezet 4%kal 67%-nál...

Gr0

23

Gr0, 2004. november 3. szerda, 05:56 (#)

Egyre jobb... Épp akartam írni, hogy Kerry tartalékából igazából már csak Washington van hátra, erre kiírják, hogy ott 50-49-re vezet bush...
Monnyuk, nem láttam, hány százaléknál, de az előrejelzsek általában megnyugtató Kerry-előnyt mutattak...

Gr0

24

Gr0, 2004. november 3. szerda, 05:59 (#)

A CNN oldal is 50-49-re veszi egyelpre Washingtont, Bush előnnyel, ennek ellenére bekékítették az államot a térképen... MIVAN???????

Gr0

25

Gr0, 2004. november 3. szerda, 06:02 (#)

Három Luisianai Demokrata-szenátorjelölt: John, Melton, Morell... Hmmm... Jonh melt on morale... Jó játék ez :)))

Gr0

26

Gr0, 2004. november 3. szerda, 06:10 (#)

Jóvan, Wshingtonban már Kerry vezet, valszín Oregon is az övé.
Kár, hogy ez mit sm fog érni Ohio nélkül...

Gr0

27

Gr0, 2004. november 3. szerda, 06:12 (#)

A CNN adása szerint 234:188, a CNBC szerint 207:206.

Gr0

28

Gr0, 2004. november 3. szerda, 06:19 (#)

Illinois új demokrata szenátora: Barack Obama :)))))

Gr0

29

Gr0, 2004. november 3. szerda, 06:21 (#)

Mosmá átvahatné a nappali műszak...

Gr0

30

Gr0, 2004. november 3. szerda, 06:27 (#)

CNBC szerint 246:206

Ők is behúzták Floridát.

Gr0

31

Gr0, 2004. november 3. szerda, 06:34 (#)

Folytatva az érdekes összecsapásokat: Kaliforniában nem jelentős a tél, amint ez egyik alsóházi ellenfélpárjából ki is derül: Winters - Dolittle.

Gr0

32

Gr0, 2004. november 3. szerda, 06:39 (#)

New York egyik alsóházi küzdelme pedig Tony Blairéknek rejtett üzenet: Slaughter - Laba.

Gr0

33

Gr0, 2004. november 3. szerda, 06:41 (#)

Asszem barátkozhatunk a gondolattal... Ohioban 83%nál bush 51/48-ra vezet... Bukta.

Gr0

34

Gr0, 2004. november 3. szerda, 06:50 (#)

Pennsylvania egyik alsóházi küzdelme igazán színes: Scwarz - Brown.

Gr0

35

Gr0, 2004. november 3. szerda, 06:54 (#)

Kerry hajrázik Ohioban: 85%-nál 51-49 Bushnak.
Már szinte mindenki azt mondja adásban, hogy késői hajrá.

Gr0

36

Gr0, 2004. november 3. szerda, 07:04 (#)

Ohio állítólag Bushé.

Megyek aludni.

Gr0

37

Gr0, 2004. november 3. szerda, 07:05 (#)

87%nál még mindig 51/49.

Gr0

38

Gr0, 2004. november 3. szerda, 07:06 (#)

Igen, a CNBC oldala behúzta Ohiot Bushnak. Eldőlt, feleym.

Gr0

39

Gr0, 2004. november 3. szerda, 07:07 (#)

Igen, a CNBC oldala behúzta Ohiot Bushnak. Eldőlt, feleym.

Gr0

40

Gr0, 2004. november 3. szerda, 07:13 (#)

Király. Az összes, még függőben lévő államban vagy Kerry vezet, vagy hzoltdöntetlen az állás - kivéve új-mexikót, ahol bush győz - és ez az 5 elektor billenti felé a mérleget. Ha Új-Mexikó is Kerryé lenne, 269-269 lenne.
De sajna Új-Mexikó esélytelen.

Gr0

41

Gr0, 2004. november 3. szerda, 07:16 (#)

89%nál már megint 51/48.

Gr0

42

Gr0, 2004. november 3. szerda, 08:08 (#)

No. A végeredmény mára valszín az lesz, hogy Ohio hivatalosan TCTC (Too Close To Call) lesz, és akkor csak 11 nap múlva kezdenek mindenféle újraszámlálást. Addig hivatalosan nem, csak ygakorlatilag lett ismét elnök Walker fiú.

Jó reggelt mindenkinek.

Gr0

43

eszpee, 2004. november 3. szerda, 08:21 (#)

Jóreggelt, 269-269-nél mi van?

44

.dot, 2004. november 3. szerda, 08:23 (#)

Jo reggelt! :-) Hat nem folytatom a tudositast, mert lepnem kell, de ezert az osszefoglaloert hala, mert nem kellett vegigbongesznem a hireket. Vegre eccer kepben vagyok es meg ertem is a dolgokat.
En is arra tippeltem, hogy bush nyer, szoval keszulhet a fahrenheit 9/11/2

45

.dot, 2004. november 3. szerda, 08:29 (#)

eszpee:
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1240904/posts

46

Gr0, 2004. november 3. szerda, 08:33 (#)

269-269-nél a szenátus dönt, ha jól tudom, és az is Bushnak jó.
De döntetlen gyakorlatilag már nem lehet. Már nemcsak új-mexikóban, hanem Iowában is Bush áll jobban.

Most épp 249-228 Bushnak a CNN-en, 269-207 az NBC-n.

Gr0

(Most miért csak úgy fogadja el a beszólásomat, ha az emilcímemet is odaírom??? Eddig nem kellett!!!)

47

eszpee, 2004. november 3. szerda, 08:36 (#)

szolgálati közlemény: új antispam motort tesztelek, elnézést az esetleges fennakadásokért

48

Gr0, 2004. november 3. szerda, 08:37 (#)

Igen, jó, hogy benyomtad a linket. szal, az elnököt az alsóház választja, az alelnököt a szenátus.

Barmok :))))

Gr0

49

eszpee, 2004. november 3. szerda, 08:39 (#)

.dot, vagy fahrenheit 11/2? :)

50

Gr0, 2004. november 3. szerda, 08:42 (#)

eszpee,
ha ez okozza, hogy most csak emilcímmal tudok hozzászólni, akkor azért szólhattál volna előbb is.

Gr0

51

eszpee, 2004. november 3. szerda, 08:46 (#)

Ha az elvárt működés része lett volna, szóltam volna. :)

52

eszpee, 2004. november 3. szerda, 09:13 (#)

Na most már (megint) nem kell emailcím, csak név.

53

Ali, 2004. november 3. szerda, 10:05 (#)

Na, meg negy ev gazdasagi recesszio, meg ket haboru, kb. erre lehet keszulni.

54

eszpee, 2004. november 3. szerda, 10:12 (#)

Vagy polgárháború? :)

http://www.abovetopsecret.com/pages/john_titor_war.html

55

ses, 2004. november 3. szerda, 10:44 (#)

Gr0, kösz a tudósítást, én ugyan átaludtam az éjszakát, de így reggelről nézve te sokkal jobb voltál, mint a webes portálok!

56

Gr0, 2004. november 3. szerda, 13:45 (#)

Köszi, kitettem magamért :)
Kerry is kitehetett volna...

Gr0

57

Gr0, 2004. november 3. szerda, 13:54 (#)

eszpee, szal véletlenül volt, hogy beszólásnál kiírta: csak név ÉS emilcím beírásával évényes a beszólás?

Gr0

58

eszpee, 2004. november 3. szerda, 13:57 (#)

Kerryt kitették. :)

59

eszpee, 2004. november 3. szerda, 14:00 (#)

Gr0, nem, bug volt, ami kiirtásra került.

60

Gr0, 2004. november 3. szerda, 16:51 (#)

Akkor sem értem, milyen intelligens bug lehet az, amelyik nemcsak igényli a mélcím beírását, de méh ki is írja, hogy kéri a nicket ÉS a mélcímet is.. De, am,ennyire nem értem, olyannyira nem is tűnik fontosnak a dolog :))))

Gr0

61

Gr0, 2004. november 3. szerda, 16:53 (#)

Továbbá a szavazatok értékelésénél legfölü az első kérdésre a két jelöltre a számaitok szerint összesen 90%nyi szavazat érkezett. Tizet még vitatnak? :))))

Gr0

62

Ali, 2004. november 3. szerda, 18:15 (#)

Nalam a 9+91, az szazat er, de en nem vagyok amerikai. :P

63

.dot, 2004. november 3. szerda, 21:28 (#)

A DC-t nem ertem igazabol. Lehet, hogy trivialis, de nekem nem esik le miert van Kerrynek ott akkora elonye...?

64

ses, 2004. november 4. csütörtök, 01:12 (#)

Talán, mert nagy a fekete lakosság aránya?

65

Ali, 2004. november 4. csütörtök, 09:29 (#)

.dot, DC-ben hallottak a legtobbet Busht beszelni sugogep nelkul, ugyhogy ertheto. :)

66

yaanno, 2004. november 4. csütörtök, 22:23 (#)

Fájdalomdíj: http://href.hu/x/4az

67

Penálen, 2008. február 5. kedd, 19:43 (#)

A bloggazdák és az olvasók engedelmével kicsit leporolnám ezt a postot így 3 és fél év után, hisz ma zajlik a 2008-as váléasztások szuperkeddje, gyakorlatilag ma dőle el, ki lesz az a két boxoló, akik 50 menetes meccsét idén novemberben fogom éjjel ugyanitt végigközvetíteni magamnak, mint 4 éve Busht és Kerryt :)
Holnap sajna suli van, úgyhogy nem maradok fenn végig, csak az elejét csípem el sztem az előzetes eredményeknek, tán a keleti államokban már lesznek értékelhető eredmények...

Kezdésként, amit már lehet tudni a mai fightról:

MAINE(csak republikánus primary, 68%-nál):
ROMNEY: 52% (valószínűleg nyer)
McCaine: 21%
Paul: 19%

68

Penálen, 2008. február 5. kedd, 19:54 (#)

Emlékeztetőül a már lezajlott primaryk győztesei:

NEW HAMPSHIRE:
Demokrata: Clinton
Republikánus: McCain

SOUTH CAROLINA:
R: Obama
R: McCain

FLORIDA:
D: Clinton
R: McCain

MICHIGAN:
D: Clinton (Obama nem indult)
R: Romney

IOWA:
D: Obama
R: Huckabee

WYOMING:
D: márc 8-án
R: Romney

NEVADA:
D: Clinton
R: Romney

Ezek után az eddig megszerzett delegáltak:

Dem:
Clinton: 241
Obama: 169
Edwards: visszalépett

Rep:
McCain: 111
Romney: 94
Huckabee: 29
Paul: 6

69

Penálen, 2008. február 5. kedd, 19:58 (#)

Most nézem a 2004-ből származó #28-as kommentemet itt fölül:

"Illinois új demokrata szenátora: Barack Obama :)))))"

Hát, négy év alatt jól felküzdötte magát a kis Barack, nem? :)

70

Penálen, 2008. február 5. kedd, 20:05 (#)

Node, vissza a jelenbe!

Újabb előzetes végeredmény:

WEST VIRGINIA:
D:
május 13

R:
ROMNEY: 41%
Huckabee: 33%
McCain: 16%
Paul: 10%

71

Penálen, 2008. február 5. kedd, 20:49 (#)

Erratum:
a Maine-i primary nem ma van, hanem szmbaton volt - kicsit meglepő ennek fényében, hogy még mindig csak 68%-on áll a számlálás...

72

Penálen, 2008. február 5. kedd, 20:53 (#)

Hmmm...

a legfrissebb eredmény szerint:

WEST VIRGINIA:
R:
HUCKABEE 52% (18 delegált)
Romney: 47%
McCain: 1%

Csak azt nem értem, hogy az a - szintén 100%-os - adat, amit a #70-ben nyomtam be, és ami ugyanarról a lapról (cnn.com) való, mint ez itt, hogy lehet eléggé más, mint ez??? Na, mindegy.

73

Penálen, 2008. február 5. kedd, 21:17 (#)

Francba... Itteni idő szerint éjjel 2-re várják az első használható eredményeket... Akkor nekem már aludnom kell, ha holnap normális órákat akarok tartani... :(

74

Penálen, 2008. február 5. kedd, 22:44 (#)

Úllácc, Tleg nem nagyon lesznek eredmények mostanában...

75

Dr. Minorka, 2008. február 5. kedd, 23:01 (#)

Dehogy nem! Huckabee győzött. Már csak 23 eredmény nem ismert:)

76

Penálen, 2008. február 6. szerda, 00:22 (#)

Mármint hol?

A CNN-nél sajna még mindig 0% az összes mai állam, kivéve West Virginiát, ugyebár.

Nekem meg mennem kell alvadni...

Na, majd novemberben :)

77

Penálen, 2008. február 6. szerda, 00:28 (#)

Amúgy, hogy emennyire nem dőlt még el semmi egyelőre: a demokratáknál az összesen "megszerezhető" 4049 delegáltból eddig 436-ot osztottak ki, ez kb 11%-a az összesnek.

A republikánusoknál 2380 delegáltból egyelőre 258 kelt el, ez is kb 11%.

Szal Tleg ma dől el a nagyja.

És ezzel megyek is hunyni :)

78

Penálen, 2008. február 6. szerda, 07:28 (#)

Nos, tehát:

Alabama (99%): Obama/Huckabee
Alaska (60/0%): Obama/?
Arizona (68%): Clinton(?)/McCain (?)
Arkansas(83%): Clinton/Huckabee
California (21%): Clinton (?) / McCain (?)
Colorado(98/73%): Obama/Romney
Connecticut (99%): Obama/McCain
Delaware (100%): Obama /McCain
Georgia (97%): Obama /McCain
Idaho (93%): Obama / -
Illinois (94%): Obama /McCain
Kansas (98%): Obama / -
Massachusetts (95%): Cliton/Romney
Missouri (99%): Obama (?)/McCain (?) (mindkettő 1%-kal vezet)
Montana (100%): - / Romney
New Jersey (98%): Clinton / McCain
New Mexico (1%): ?/-
New York (99%): Clinton / McCain
North Dakota (100%): Obama /Romney
Oklahoma (100%): Clinton / McCain
Tennessee (99%): Clinton / Romney
Utah (92%): Obama / Romney (Romney 89%!)
West Virginia (100%): - / Romney

A már gyakorlatilag megszerzett delegáltak alapján az állás:

Demokraták:
Clinton 576
Obama: 470

Republikánusok:
McCain: 482
Romney: 168
Huckabee: 117
Paul: 6

Huckabee és Paul valószínűleg lelép. De még így is szinte biztosra vehető, hogy a republikánusok McCaint választják elnökjelöltnek.

79

Penálen, 2008. február 6. szerda, 07:35 (#)

Annyi még idetartozik, hogy a Kaliforniai delgáltak még nincsenek kiosztva és a demokratáknál ez 441 embert jelent, a republiká
nusoknál 173-mat - mindkettő eléggé befolyásolhatja a végeredményt. 23%-nál a demkratáknál Clinton vezet 54:30-ra, a repeknél McCain Romney előtt 44:26-ra. Ha Clinton behúzza Kaliforniát, akkor nagy esélye van nyerni.

80

Penálen, 2008. február 6. szerda, 09:59 (#)

Missouriból kivehetjük a két kérdőjelet. Obama és McCain nyert, elég kis különbséggel - a demokratáknál egy ideig Clintont könyvelték el győztesnek.

Viszont lehet, hogy Obamának ez nem sokat ér, mert közben 63%-nál Clinton elég meggyőzően vezet Kaliforniában (53-40), valószínűsíthető a sikere.

Arizonában 90%-nál:
D: Clinton
R: McCain

Az eddig megszerzett delegáltak:

Dem (2025 kell a többséghez):
Clinton: 738
Obama: 658

Rep. (1191 kell a többséghez):
McCain: 572
Romney: 250
Huckabee: 160

81

Dr. Minorka, 2008. február 6. szerda, 14:28 (#)

Ez nagyon bájos:
Why Caucuses Suck in Big Cities in the Wintertime (Also, My Obama Vote)
http://inmedias.blogspot.com/2008/02/why-caucuses-suck-in-big-cities-in.html
Hogyan is néz ki az amerikai előválasztás, legalábbis Kansasban.

82

Penálen, 2008. február 6. szerda, 19:06 (#)

Új-Mexikóban 98%-os feldolgozottságnál Obama 71 db. szavazattal vezet. Nem rossz...

Az eddig megszerzett delegáltak megoszlása:
Clinton: 825
Obama: 732

Szoros lesz ez még...

83

Benny Lava, 2008. október 2. csütörtök, 23:21 (#)

Az első debate, aki lemaradt róla:

http://www.cnn.com/2008/POLITICS/09/26/debate.videos/index.html

Sajna a ma esti alelnöki vitát is csak később tudom megnézni, pedig nagyon nagy reményeket fűznek sokan Palin kisasszonyhoz, mármint, hogy brit abszurdista névrokonán is túltesz humor területén - csak ő nem direkt :)

84

Benny Lava, 2008. október 2. csütörtök, 23:23 (#)

Amúgy, ha jól látom, a visszhangok szerint egyértelműen Obama volt az első vita győztese.

Én nem láttam ennyire egyértelműnek, sztem McCain is meggyőző volt...

85

Author Profile Page NagyGa1, 2008. október 3. péntek, 03:19 (#)

Lehet még szavazni?

86

Benny Lava, 2008. október 4. szombat, 00:45 (#)

Na, megnéztem az alelnöki vitát is. Ms Palin túlszárnyalta a várakozásokat (szerintem is és az általam olvasott elemzések szerint is), nem volt suta, hezitáló, bizonytalan, vagy ilyesmi. Ezentúl van egy olyan mosolya, ami sztem valamiféle szívmelngető hatású, amolyan "home smile". Biden jobb volt "szakmailag" sztem, de korántsem söpörte le a csirkét.

87

Benny Lava, 2008. október 4. szombat, 00:49 (#)

Amúgy érdekes volt a két elnökjelölt tegnapelőtti, első vitájának - nyilván tudatosan választott és igen sokszor ismételt - refrénj:

Obama:
a.) - Let's make things clear.
b.) - The fundamental difference betwwen senator McCain and myself is, that... / ... and that is the fundamental difference between our policies.

McCain:
- What senator Obama doesn't seem to understand is...

88

Benny Lava, 2008. október 4. szombat, 01:05 (#)

Az első elnökjelölti, ileltve egyetlen alelnökjelöti vita összegzése az én szememen keresztül:

- négy felkészült és jól felkészített ember.
- négy jó szónok
- négy olyan ember, akiket Bush után nevetve fogadna el bárki
- az amerikai top politikusok sokkal jobban, profibban hazudnak, mint a magyar top politikusok
- az elmúlt pár hét eseményei miatt a belföldi pénzügyi helyzet valszín uralni fogja a kampányt, ami Obama malmára hajthatja a vizet, mert sztem az elnökjelölti debate azt mutatta, hogy pölö a külpolizikában nemcsak, hogy McCain eleve megbízhatóbbnak tűnik, de sztem Joe Public számára sokkal jobban hangzik az általa képviselt policy is. Én a repek helyében a külpolitikára, elsősorban a közel-keleti helyzetre, Irakra és a terrorizmus elleni harcra helyeznék hangsúlyt a kampányban és próbálnám minél inkább effelé tematizálni a kampányidőszakot.

Ja, és McCain egyáltalán nem látszott öregnek, gyengének, stb. Obama for prez, de McCain nagyobb ellenfél lehet, mint gondoltam volna a vita előtt. Sztem az átlagember nyelvén eggyel inkább ő beszél, mint Obama.

89

Author Profile Page ervin, 2008. október 4. szombat, 12:14 (#)

(88), lehet, hogy profibban hazudnak, de ahogy az angol táncdalszövegekben is sokkal kevésbé ciki a primitív hülyeség, mint a magyarokban, úgy a politikusok is sokkal nyugodtabban mondhatnak olyasmit, amitől itthon kiröhögnék őket. valahogy az angol jobban tűri az egybites fogalmazást.

Íme, néhány remek példa arra, hogyan csinálja ezt Palin: http://www.slate.com/id/2201158/

90

Benny Lava, 2008. október 4. szombat, 13:09 (#)

Persze, nem is igazán arra gondoltam amit mondanak, hanem ahogy mondják.

91

Benny Lava, 2008. október 9. csütörtök, 00:13 (#)

Bár úgy látom, mást nem hoz lázba az elnökválasztás, én azért folytatom :)

Megnéztem a tegnap éjjeli 2. elnökjelölti vitát. Hát, az első kettő alapján prognosztizálható, hogy a harmadik se lesz más, és akkor elmondható sztem: ez lesz minden idők egyik legfeleslegesebb vitája. Mindkét jelölt jó szónok, jól felkészítve, és gyakorlatilag semmi újat nem mondanak. Max az fog a vita alapján választani sztem, aki eddig nem követte a kampányokat, illetve, aki nem látta eddig a jelölteket tévében. McCain sztem egyszerűen túl meek megjelenésű/hangú ahhoz, hogy elnökként elképzelje az ember. Én igazából még magából kikelve ordítva sem tudom elképzelni :) Illetve még vami: szinte állandóan pislog, olyan jó 2-3 másodperces ritmusban, néha gyakrabban is - ez tovább bizonytalaníthatja azokat, akik megkérdőjelezik egészségi állapotát, illetve ezen okból alkalmasságát elnöknek. Ha meg ő kidőlne, jönne Sarah "Maverick" Palin... Ajjaj :) Mondjuk, kétségkívül a legHOTtabb elnök lenne ofalltimes :) Az emberiség történetében először - és valszín utoljára - jutna nem kevés férfiúnak eszébe a földön a gondolat, hogy "azért tudnék mit kezdeni az amerikai elnökkel..." :D

Ja, és király, hogy amikor Obama azt mondja, hogy "you know", az soxor tisztán "yo!"-nak hangzik :)

92

Benny Lava, 2008. október 9. csütörtök, 00:19 (#)

Ja, és a vitáról is vamit :)

ez a mostani, második etap ez az igazi amerikai sétálgatós-közönséghez bestzélős típus volt. A nézők tettek föl kérdéseket, a jelöltek részint nekik, részint a többi nézőnek válaszoltak, ezúttal nem pulpituson állva, mint az első vitán, hanem szinte a közönség között sétálva.

Pozitív meglepetés volt, hogy a két jelölt az általam vártnál jóval többet beszélt a saját programjáról és kevesebbet töltött a másik fikázásával (nem keveset, csak az általam vártál kevesebbet...)

A mai - közös! - refrén: "fundamental difference".

Végre egy értelmes catch phrase...

93

Benny Lava, 2008. október 9. csütörtök, 00:24 (#)

Tleg, nem tudja vki? Mi van, ha, mondjuk, a választás előtti héten meghal az egyik jelölt? Vagy a választás napján?

A West Wingbe, ugyebár, úgy írták ki Rob Lowe-t a sorozatból, hogy Kaliforniában a választáson egy olyan jelölt nyert, aki a választás napja előtt meghalt, mégis tovább vitték a kampányt, és nyert, holott a szavazók tudták, hogy meghalt. Tleg lehetne elhunyt emberre szavazni (persze, az nem elnök volt, hanem vagy szenátor, vagy kormányzó, már nem emléxem, az ő helyére ment Rob Lowe)?

94

Author Profile Page ervin, 2008. október 9. csütörtök, 00:50 (#)

Benny, akkor elvileg más jelölt kell - Kennedyvel hasonló dolog történt, a Wiki meg a barátod:

http://wiki.answers.com/Q/If_a_presidential_candidate_dies_before_the_election_what_happens_then

95

Author Profile Page ervin, 2008. október 9. csütörtök, 00:53 (#)

hehe, ez másokat is izgat: http://www.slate.com/id/2201173/

96

Benny Lava, 2008. október 9. csütörtök, 01:04 (#)

Ervin,
kösz az infot!

A wiki - meg amúgy a net - valóban nagy haver, de a tesómtól azt tanultam, hogy ha érdekel valami, bekérdezek egy blogban, előbb kapok rá választ, mintha elkezdenék a weben keresgetni :)

És, lám, igaza volt :D :D :D

97

Benny Lava, 2008. október 9. csütörtök, 01:05 (#)

a Slate-es dolog nem igazán az, amire én káncsi vagyok. Az arról szól, hogy mi van, ha az uccsó pillanatban nyiffan ki a jelölt.

98

Author Profile Page eszpee, 2008. október 9. csütörtök, 09:37 (#)

"Az emberiség történetében először - és valszín utoljára - jutna nem kevés férfiúnak eszébe a földön a gondolat, hogy "azért tudnék mit kezdeni az amerikai elnökkel..." "

Igen, valószínűleg utoljára, legalábbis nagyon remélem, hogy az asszonyállatok továbbra sem fantáziálgatnak a konyhában főzés közben!

99

Author Profile Page eszpee, 2008. október 9. csütörtök, 09:40 (#)

Persze elbasztam, a férfiút nem láttam az előzőben a nagy píszískedés közepén így reggel, a buzikat meg most már nem fogom megvédeni, ígyjártam, elnézést. :)

100

Benny Lava, 2008. október 9. csütörtök, 21:20 (#)

Kezdem nem érteni, de sebaj :)

101

Benny Lava, 2008. október 9. csütörtök, 22:26 (#)

Közv.kut. a második vitáról:

http://www.cnn.com/2008/POLITICS/10/08/debate.poll/index.html

A nézők szerint Obama nyerte.

102

methan, 2008. október 10. péntek, 17:48 (#)

kedves economistos ötlet: regisztráció után országok szerinti bontásban lehet szavazni a jelöltekre. a világon egyetlen országban erős mccain az internetező szavazók között. ne nézzétek meg a linket, elöbb tippeljetek, melyikben. szerintem ki lehet találni, bár lehet, hogy csak utólag vagyok okos.
http://www.economist.com/vote2008/

103

Author Profile Page Dr. Minorka, 2008. október 10. péntek, 19:55 (#)

Kitaláltam:)

104

Author Profile Page eszpee, 2008. október 10. péntek, 21:00 (#)

LOL, én is :D

105

Benny Lava, 2008. október 10. péntek, 23:39 (#)

Érdekes, hogy e térkép szerint Szlovákiában nem akkora Obama népszerűsége, mint szinte mindenütt máshol...

106

Benny Lava, 2008. október 10. péntek, 23:42 (#)

Tleg durva. Szinte mindenhol, nemcsak, hogy Obama a jobb, hanem 80%- vagy afölötti arányban...

Sztetek McCain ekkora népszerűtelnsége Bush "hozadéka" lenne? Mert amúgy nem emléxem semmi olyanra tőle (vagy Obamától), ami indokolna ekkora különbséget...

107

Benny Lava, 2008. október 10. péntek, 23:44 (#)

Bocs a floodért, de sztem Minorka kérdéséhez hasonlóan az is elég könnyen megtippelhető, melyik országban a legnagyobb Obama támogatottsága :)

108

Author Profile Page Dr. Minorka, 2008. október 11. szombat, 01:19 (#)

ÁÁÁÁÁÁÁ, sajnos nem esett le a tantusz...:)
-------------
Sajnos a szavazatok száma nagyon kicsiny.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork