Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53885 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Kvíz 107: Kik ezek?

eszpee cikke a Kvíz rovatból, 2006. augusztus 1. kedd, 09:13 | 120 hozzászólás

A kérdés egyszerű, kiket ismertek fel az itt szereplő emberek közül? (Kattintva nagyítható a kép.)

Kik ezek?

Ha netán ismernétek a fotót, vagy rátaláltatok valami keresővel, ne rontsátok el a többiek játékát azzal, hogy lelövitek a teljes megfejtést! Köszönjük.
(Forrás: WikiPedia)

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (120)

1

gabesz, 2006. augusztus 1. kedd, 09:36 (#)

A. Einstein, M. Curie kilőve... Hendrick A.Lorentz, Ernest Rutheford még aki ismerős... és a többiek is fizikusok ...

2

tapir, 2006. augusztus 1. kedd, 09:37 (#)

Nobel díjas fizikusok

3

soka, 2006. augusztus 1. kedd, 09:43 (#)

[konkrét megfejtéslink törölve - kérlek, ne rontsátok el mások játékát! köszi. - eszpee]

4

mr.soka, 2006. augusztus 1. kedd, 09:47 (#)

eszpee, bocsanat, csak mar miutan postoltam olvastam el :( hiaba no rossz sasszemes beidegzodes ...

5

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 1. kedd, 09:49 (#)

soka, nem gond, figyelj oda legközelebb pls.

gabesz, Ruthefordot leszámítva stimmel, gyerünk tovább a többiekkel! :)

6

ocean, 2006. augusztus 1. kedd, 09:51 (#)

Bohr, Planck még pluszban... a többi után nyomozok, de inkább az érdekel, hogy hol s mikor készülhetett a kép... Koppenhága talán?

7

ocean, 2006. augusztus 1. kedd, 09:57 (#)

nem, nem nyomozok, az az igazi, amit zsigerből tud az ember:)

meg a főnökeim is itt állnak felettem... az asszony csetelni akar... :-S

8

Author Profile Page NagyGa1, 2006. augusztus 1. kedd, 10:04 (#)

A bal szélső a tornatanárom.

9

madbal, 2006. augusztus 1. kedd, 10:04 (#)

ScientoChoir

http://en.wikipedia.org/wiki/Scientochoir

híres századelős tudósok dalárdája, a szoprán szólamot mindig Marie Curie kapta.

10

gabesz, 2006. augusztus 1. kedd, 10:21 (#)

sztem a 20 évek elején készült a kép....

11

katzjam, 2006. augusztus 1. kedd, 10:38 (#)

Tudósok összejövetele egy brüsszeli szódásnál 1927-ben.

12

dezo, 2006. augusztus 1. kedd, 10:55 (#)

Az eddigiek valószínűleg találtak...
De mit keres a hátsó sorban, jobb oldalról a második helyen Boncz Géza????
:)

13

ocean, 2006. augusztus 1. kedd, 11:03 (#)

a tavalyi pusztaszikszón rendezett tudós-hasonmásverseny győztesei...

persze az is lehet, hogy ez egy pángalaktikus életforma fényképnek álcázva...

esetleg én vagyok, csak nem ismerek magamra....

mi van, ha valakinek ilyen minta van a belein?

14

ocean, 2006. augusztus 1. kedd, 11:05 (#)

denzo (12), ha gondolod, bonczolgathatjuk még egy kicsit a témát...

15

katmandu, 2006. augusztus 1. kedd, 11:09 (#)

OFF // kérdés:

Többször előfordul, hogy
- belépve a KVÍZ rovatba,
- a "Mások írják" oszlop fel van töltve
"Quiz-em-all" feladójú hozzászólásokkal, amikre kattintva valami hasonló nevű weboldalra történik elugrás... Aztán ez megszűnik.
Ezmiez? szponzorált kommentek?

(bocs a beleoffért)

16

katmandu, 2006. augusztus 1. kedd, 11:11 (#)

OFF // steps to repro under MSIE:

1. menj be egy kvízbe
2. kommentezz
3. bal felső menüben klikk a "kvíz" menüpontra
4. nézd meg a "mások írják" rovatot

(Ha valami triviális dolgot reportoltam, pláne bocs.)

17

Author Profile Page mami, 2006. augusztus 1. kedd, 11:18 (#)

#12/dezo: Boncz Gézára magyarázat lehet valami humor-vonal, hiszen a bal felső sarokban maga Basil Fawlty áll.

18

nak, 2006. augusztus 1. kedd, 11:28 (#)

a kvantummechanika félistenei 1927-ből (ez így sok megfejtésnek?)

19

ocean, 2006. augusztus 1. kedd, 11:40 (#)

Schrödinger is ott van?

20

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 1. kedd, 11:42 (#)

nak, elég sok, de google-ből eddig is ki lehetett találni - mi arra bátorítjuk a játékosokat, hogy ne ezen az úton mozogjanak.

katmandu, nem bug, hanem feature: minden rovatnál jobboldalt más blogokból szemlézünk, a kvíz rovat esetén más anyag híjján a saját picit haldokló angol siteunkról. de nézd meg például a művházat vagy a bilagitot, elég addiktív! :)

21

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 1. kedd, 11:45 (#)

ocean, ott bizony!

22

ocean, 2006. augusztus 1. kedd, 11:55 (#)

ha már a kvantumfizikánál tartunk... volt anno egy nagyszerű hangjáték remek poénokkal.

"A potenciálhegyen is túl, ahol a kurtafarkú pozitron túr..."

A szerzőpáros honlapja: http://www.freeweb.hu/musztydoba/mese_kvantum.html

23

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 1. kedd, 11:59 (#)

eszpee vigyázz: csak hellyel együtt fogadj el tippeket, mert különben a hozzám hasonló kalandorok találomra bemondanak híres tudósneveket, hátha bejön. :)

korrekt tipp gyanánt ilyesmire gondolok:

a bal első a fiatal Baráth Etele, Einstein mellett balra Freud, kettejük között eggyel hátrébb a magyar futball-legenda Schlosser Imre, jobb elöl a harmadik pedig Count Duku.

24

tapir, 2006. augusztus 1. kedd, 12:00 (#)

Hát én rátaláltam egy keresővel, de hallgatok

25

ocean, 2006. augusztus 1. kedd, 12:04 (#)

Szóval, ha jól gondolom, ekkor volt a nagy összetűzés Bohr és Einstein között. Bár már rég olvastam a Bohrról, de ha jól sejtem csak egy igazán nagy ilyen alkalom volt méghozzá '27 ben. A szimpi idősebb úr esetleg Lorentz lenne?

26

nak, 2006. augusztus 1. kedd, 12:07 (#)

mellesleg ott ül az első sorban Petőfi Attila, a Szervezett Bűnözés Elleni Igazgatóság (SZBEI) helyettes vezetője (jobbról a 2., kopasz bajuszos)( http://href.hu/x/1ls1 )

27

kikko77, 2006. augusztus 1. kedd, 12:07 (#)

A felső sorban jobbról a harmadik nem Heisenberg?

28

Author Profile Page mami, 2006. augusztus 1. kedd, 12:13 (#)

Jobb felső sarok: Bartók Béla

29

kikko77, 2006. augusztus 1. kedd, 12:16 (#)

Na én is ráakadtam, úgyhogy csendben leszek. Mindenesetre Heisenberget eltaláltam.

30

ocean, 2006. augusztus 1. kedd, 12:17 (#)

nagyapám szikár alakja köszön vissza rólam a képről, szinte érzem az öreg dohányfüstös illatát, mikor a szőlőlugasban üldögélve ittuk a piros fröccsöt, s ifjúkorának bányász éveiről mesélt...

valakinek még valami komoly eszébe jut?

31

Author Profile Page BufferTly, 2006. augusztus 1. kedd, 12:55 (#)

kozepso sor bal szele: A.Hitler. hatso sor jobbrol negyedik Orban Viktor. a kep 1927ben Wolfeinstein kastelya elott keszult, a fizikus csapat az ultimate katona kikiserletezese utan es a ceges buli elott. nehany eve szamitogepes fps jatekot is keszitettek az eset emlekere. ez igy mar sok?

hanyadik komment utan lehet amugy rakerdezni?

32

k3y, 2006. augusztus 1. kedd, 13:18 (#)

Felső sor, balról a harmadik Őze Lajos, jobb szélen Szellő István. Einstein válla felett bal oldalon meg József Attila.

33

ocean, 2006. augusztus 1. kedd, 13:34 (#)

Egy kicsit leráztam a főnökömet, hogy beigazoljam sejtéseimet... ha publikálva lesz a megoldás, mellékelek egy linket, ahol ugyan ezen a képen még egy vigyorgó (és megfelelően gagyi... gyakorlatilag szanalmasra való) békafej is látható Herzen és De Donder válla között:D

34

Alfi, 2006. augusztus 1. kedd, 14:36 (#)

Rendkívűli elmék fotóval dokumentált csoportja? :-)))

35

nightw, 2006. augusztus 1. kedd, 16:38 (#)

Sajnos újabb neveket nem tudok mondani, keresni meg lusta vagyok. Viszont az biztos, hogy mind természettudománnyal foglalkozik. 90%-nak olyan fizikusbajsza van, hogy takarja a fejüket. :D

36

szilvamag, 2006. augusztus 1. kedd, 16:56 (#)

kozepso sor jobb oldal elso Bohr, elotte Wilson es Richardson ulnek...Curie, Lorentz, Eistein...Piccard felso bal elso:) Ehrenfest felso bal 3, Schrodinger uitt balrol jobbra otodik...

37

jenci, 2006. augusztus 1. kedd, 17:04 (#)

Ez a 'Vienna Scientists' label csapata. Jó zenét nyomnak. :)

38

jenci, 2006. augusztus 1. kedd, 17:15 (#)

Megvannak a zsenik nekem is de még látom nem volt coming out. Szal csak annyit mondok, hogy ez a banda imádta ezt a csoportkép balhét, sosem hagyták ki... :)

39

gabesz, 2006. augusztus 1. kedd, 17:16 (#)

hátsó sor jobbról a második.... Bokros Lajos, becsszóra ő az...

40

jenci, 2006. augusztus 1. kedd, 17:18 (#)

S felső sor balról 3dik Badár Sanyi lesz, jólfésülten. Most beszéltem vele bevallotta, hogy ott volt.

41

Dr. Minorka, 2006. augusztus 1. kedd, 18:25 (#)

Néhányuk közismert szinpadi figura:
http://members.iif.hu/visontay/ponticulus/rovatok/hidverok/fizikus-szinpad-1.html

42

katmandu, 2006. augusztus 1. kedd, 20:17 (#)

Hülyeség. Ez egy álcázott balinéz tánckar a kora XX. századból.

43

jenci, 2006. augusztus 1. kedd, 21:04 (#)

#42 katmandu
Csak pontosan: A Balinéz Buvárszövetség Tánckara. És bosszúsak az álca miatt.

44

Zuzu, 2006. augusztus 1. kedd, 23:24 (#)

Felső sor balról a negyedik Lugosi Béla.

45

Dr. Minorka, 2006. augusztus 2. szerda, 01:20 (#)

re (42)
Azér az elképesztő, hogy a balinéz táncosok között mennyi embernek van a szekrényében egy Nobel-díj...

46

ocean, 2006. augusztus 2. szerda, 07:37 (#)

Nyilván a balinézok adnak magukra. Az én főnököm is zseniket gyűjt maga köré :-P

47

ocean, 2006. augusztus 2. szerda, 08:06 (#)

Amúgy elég szörnyű, hogy naponta beugrik valamiről Vonnegut. Most éppen a Macskabölcső című könyve, ahogy elnézem-e képet, s azon gondolkodom, hogy vajon tisztelnünk kell-e eme remek tudósokat, nyilvánvalóan nagyszerű elméket.

De mitől lesz egy elme nagyszerű, egy tudós munkássága csodálatos?

Szerintem a filozófiai mélységtől, amelynek nyilvánvalóan hozzá kell tartoznia. Nem véletlen Einstein ismertsége, Bohr hidegsége. Bohr funkcionálisan tudós volt, kutató, egy téma kutatója, gyakorlatilag ez volt a szakmája, lehetett volna pék is, aki a kenyéren kívül másról nam is akar hallani. Írni sem tanult meg. Ne értsétek félre, nem megvetően mondom ezt, csak arra kívánom felhívni a figyelmet, hogy igenis szükség van a széles látókörre. Annál inkább szükség van rá, minél több emberre lehet hatással a munkád. Nem szeretem azt a szobrászt, aki a szobrokon kívül nem lát semmit a világból, s nem szeretem az Auróra nevű punk izét, mert már vagy tíz éve a Szigeten egy nagyszínpados koncert alatt nyomott egy olyat az énekes: "annak a két szkinhednek meg nyomjatok be egyet a nevemben"... mondanom sem kell, hogy mi lett a következménye, s megjegyzem: a két arc épp kimenőn volt... s kopaszságukat a sorkatonaság magyarázta. Elkanyarodtam, tudom. De egy Nobel díjas elme veszedelmei felmérhetetlenek is tudnak lenni. Meghajlok, és rettegek a kép előtt... ez van.

Aki nem tette meg, olvassa el az említett könyvet. Szeretem. S ha a mindent csak a saját szakmájára levezető, elrettentő példára vágyna valaki, akkor Bohr: "Kvantumfizika és emberi megismerés"... brutál

48

Author Profile Page CsasZ, 2006. augusztus 2. szerda, 09:48 (#)

Ocean, nagyon nem értelek.
Azt nem értem, hogy nagy tudósokról feltételezed, hogy a szakmai intelligenciájuk mellett szakbarbárok maradtak volna, akik nem láttak ki a világképükből.
Mert mi a baj az öreg Bohr bácsival? Mi az elrettentő a kvantumfizika és az emberi megismerés tárgyalásában? Az elmúlt 100 évben mi más, ha nem a fizika (kvantumfizika) tett hozzá valamit a filozófiához, amit tárgyalni érdemes. Azért mégsem az "Kaszák fényesítése és a megismerés problémái" a mű címe...
Vagy valami rettentő hülyességet ír? Én nem olvastam.
Arról, hogy Bohr esetleg mégsem volt egy elvont szakbarbár és jól ismerte az embereket engem az is meggyőz, ami a "Tréfál Feynman Úr?" című műben írnak róla.
Nekem határozottan az a véleményem, hogy a filmekben néha ábrázolt "gonosz tudós" nem létezik, egyszerűen nem működik egyszerre a zseni és érzéketlen lélek.

49

Alfi, 2006. augusztus 2. szerda, 10:30 (#)

Hát igen,
vezető tudósok akik új fejezeteket írtak az általuk művelt szakterületen,
zsenik akik új tudományos paradigmákat hoztak létre az emberiség javára,
szakemberek akik ezek alapján új iparágak tucatjait hozták létre,
megújjúlt oktatás,újabb ipari forradalmak(kb.a 6.-nál tartunk most),
átalakult,megváltozott társadalmak amelyeket szétszaggatott az I.és II.VH,
Hidegháború ami a szorongás és rettegés új szintjeit hozta magával,
a mának élés,vallásba menekülés,gyógyszer és drogkultúra létrejötte,
népességrobbanás,szegénység,környezetszennyezés erőteljes növekedése ez mind
benne van a pakliban.
azért én szeretek élni,mert érdemes és különleges lehetőségek tárháza érhető el most is.:-)))

50

milon, 2006. augusztus 2. szerda, 12:42 (#)

Az idő előrehaladtával lehet hinteket nyomni? pl, hogy földrajzilag hol készült a kép, meg ilyesmi?

51

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 2. szerda, 13:07 (#)

A hagyományaink szerint minden a feladótól függ. Ha akar, hintelhet.

52

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 2. szerda, 13:12 (#)

Sőt, szerintem megoldást lövök, igazából sokszor elhangzott már a lényeg, és ez nem is volt klasszikus "na megfejtette valaki az összeset" jellegű kvíz, tehát íme:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Solvay_conference_1927.jpg

Gratula az ügyeseknek!

53

kikko77, 2006. augusztus 2. szerda, 13:59 (#)

itt egy feliratozott kép:
http://www.alwaysbeta.com/wp-content/uploads/bshih/016.jpg

54

lipilee, 2006. augusztus 2. szerda, 16:15 (#)

és nem is vikipéd, hanem kottke.org, fogadok :)

55

lipilee, 2006. augusztus 2. szerda, 16:17 (#)

viszont az nagyon durva, hogy látom azokat az arcokat, akiket Giber prof próbált velünk megértetni pár éven keresztül... fizika C uralkodott :)

56

Dr. Minorka, 2006. augusztus 2. szerda, 18:56 (#)

Itten mozognak is a delikvensek:
http://www.maxborn.net/index.php?page=filmnews

57

ocean, 2006. augusztus 3. csütörtök, 09:38 (#)

CsasZ, visszatérve a 48-as-ra:

"Nekem határozottan az a véleményem, hogy a filmekben néha ábrázolt "gonosz tudós" nem létezik, egyszerűen nem működik egyszerre a zseni és érzéketlen lélek."

Ezt azért kissé naív így kijelenteni... Gondolhatunk kisegereket kínzó kutatóktól az antiszemita tudósokig elég sok mindenkire.

Sajnos van pár szakmájában nagyot alkotó zseni, aki igenis érzéketlen. A kettő független egymástól, sőt. Ha elkezdenék számolgatni az általam megismert emberek között lehet, hogy pont a fordítottja jönne ki: a legtisztább, legemberségesebb ismerőseim szakmunkások, melósok közül kerülnek ki. Sajnos az a fajta bölcsesség, amit a felhalmozott tudásnak kellene elvileg megadnia nagyon keveseknél alakul ki. Kevesen képesek átérezni, átélni a tudást, amit megszereztek. Gondoljunk csak egy nagyobb irodalmi műveltséggel bíró emberre, aki rajong József Attiláért, de belerúg egy lelkizős, 30 éves, kicsit depis, de igen okos fickóba. Elég általános jelenség az is, hogy van valamiféle világképe egy illetőnek, amit megtanult az egyetemen, amit olvasmányaiból, tapasztalataiból szedett össze, abban a hitben él, hogy ennek tudatában cselekszik, aztán valójában pont az ellentéte. Ilyenek vannak sajna. A megszerzett tapasztalatokat, az átfogó tudást, az általános műveltséget nagyon kevesen dolgozzák fel, s még kevesebben fordítják az emberiség, vagy csak környezetük javára. Be kell látni, a tudósok is emberek, s mint jótét, bölcs lelkek, lehet alulmaradnak nagyanyámmal szemben (na jó, Einstein télleg nem... sőt van egy két irodalmárunk, aki megint nem, sőt még menedzser guru is van...).

A lélek és a tudás szerintem nem függ össze. Rengeteg művelt barom van a világon sajna. De ezért lehet különösen örülni azoknak, akik nem ilyenek...

58

Alfi, 2006. augusztus 3. csütörtök, 11:22 (#)

ocean,
tudsz meditálni?
tudod két világunk van,egy külső és belső.
vannak kifelé forduló emberek
vannak befelé forduló emberek
A meditáció évezredes tradicíóval bír,és arra szolgál,hogy külső és belső
világunkat összeegyeztessük.
mire jó a meditáció?
segít létrehozni egy fókuszált tudatállapotot aminek a segítségével
megvizsgálhatjuk érzéseinket
rácsodálkozhatunk az élményeinkre
a bennünk levő zavaros érzéseket feldolgozhatjuk
felülvizsgálhatjuk régi,feleslegesssé vált beidegződéseinket
az elképzelt helyzetek módszerével jobban tudunk bánni a rendelkezésre álló
erőforrásokkal(a figyelem és az érzékelés megfelelő helyre való írányítása)
tisztába jövünk valódi szükségleteinkkel.

Azért írom ezt le,mert Ázsia évszázada jön és ott ez bevett gyakorlat.
A Kispad egyik jellemzője a keleti orientáció.
Ha nyugati orientációval bírsz, akkor javaslom neked a Silva-féle Agykontrollt amely szintén biztosítja ezeket a dolgokat.

Még valami az Agykontrollról ez a nyugati ember jógája,olyan testi-lelki-szellemi egyensúly érhető el vele mint amit a nagy kultúrák dolgoztak ki Ázsiában.

59

ocean, 2006. augusztus 3. csütörtök, 12:34 (#)

Alfi, ismersz? :)

Egyelőre még tobzódok a gondolatokkal véghezvitt önpusztításban. Kilgore Trout fia erre azt mondta apjának: Te már halott vagy. Mindezt az öreg 3-ik házzassága után, a harmadik gyönyörű és kedves nő után, akit tönkretett Kilgore pesszimizmusa :)

Talán majd idővel végleg kikötök az egyensúly felé vezető dolgok valamelyikénél, talán megtérek, talán meditálok, talán megszűnök. Addig marad a köténtánc, addig marad a játék, amit életnek szokás hívni. Marad a hit az emberekben, a figyelés, a sodródás. "Sodródni kell, sohase tudni a célt, behunyt szemmel adni egy esélyt. Célozni nem kell, sőt nem is szabad, gondolkozz egész testtel engedd el magad... Na látod: ez már pont az - zuhanórepülés. Leépülésből lefelele felépülés..." stb. Van látás, van feldolgozás. Amit látunk, kipróbálunk, megteszünk, mind feldolgozandó információ... Nekem ez a kinn és a benn:)

Valószínű igazad lesz, igazad van. Köszönöm az ötletet, válaszul legyen elég egy mosoly :) (ha már a mondandómnak se teteje, se alja)

60

Alfi, 2006. augusztus 3. csütörtök, 13:08 (#)

ocean,
már kezdelek megismerni.:-)))
Vonnegutot én is szeretem,József Attila pedig fáklya volt a sötétségben,
olvasni jó,nagy könyvtárak mellett érdemes felnöni(internet előtti idők),
a munka nemesít,az előttem levő generációk tapasztalatát érdemes figyelembe
venni,a nagyanyám szeretete nekem is szép emlék,kaland az élet és mindenhová
elkell menni ahová csak lehet,de valszeg Űrturista már nem leszek.:-)))

61

ocean, 2006. augusztus 3. csütörtök, 13:27 (#)

Alfi nem is mindig fontos az a menés:P amúgy az előző generációkkal megfogtad a lényeget kérdés hogy menni akarunk valahová vagy egy helyben állni ahogy visszük s továbbadjuk a géneket a jelek szerint némiképp ufó lehetsz aki nem fél elgondolkodni a dolgokon remélem tetszik itt a Földön nekem bejön egy ideig nem vágyom máshová Most épp csak az ágyamba aludni :)

,.,,.,.!..

62

nyelv-ész, 2006. augusztus 4. péntek, 04:15 (#)

Hoppá, kissé későn kapcsolódtam be...

Nekem a fent említetteken kívül még Dirac és Pauli voltak "gyanúsak", eszpee belinkelt megfejtése igazolt is. Az egyik pacák (Herzen) nekem erősen Fermi-re "hajazott", lévén hasonlóan magas homloka, de a képen szereplők alapján végül kilőve, hiszen ő egy fiatalabb generációhoz tartozott.

Egyébként magamtól, guglizás-miegyéb nélkül alábbi eseményt tippeltem volna:

"Fizikusok Dürrenmatt drámájának ősbemutatóján"

:-))

63

kikko77, 2006. augusztus 4. péntek, 08:36 (#)

Alfi, te nem egy chatbot vagy? :D

64

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 4. péntek, 12:19 (#)

kikko77, ez bennem is felmerült már párszor. :)

65

katmandu, 2006. augusztus 4. péntek, 12:26 (#)

(off: Isten nem ver bottal.)

66

Alfi, 2006. augusztus 4. péntek, 12:59 (#)

re# 63-65
Ne cikizzetek már!!!:-)))
Szem előtt tartom a közös blog elvét:hozzáadott érték és tartalomgenerálás
Mivel alapos ember vagyok én mindig az alapokkal kezdem.:-)))
Egyébként kb. fél éve megfogalmaztam magamnak a függővé válást.
Gondolkoztam az emigráláson is, de inkább igyekszem háttérbevonulni.
A fene egye meg túl jó ez a hely!!!:-)))

67

kikko77, 2006. augusztus 4. péntek, 13:17 (#)

Hát nem győztél meg.

68

gargoyle, 2006. augusztus 4. péntek, 13:26 (#)

turing tesztet koveteltek? :D

69

Alfi, 2006. augusztus 4. péntek, 13:31 (#)

kikko77,
most erre mit mondjak?
Szórjak hamut a fejemre?
Nem te vagy az első ember aki nem tud velem mit kezdeni.
Sajnálom

70

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 4. péntek, 14:04 (#)

Alfi, amíg te tudsz magaddal mit kezdeni, addig a mi fenntartásaink másodlagosak. ;) A fogalmazásod egyébként tényleg megdöbbentően bot-szerű tud lenni, de ez nem ok a hamuszórásra.

71

Alfi, 2006. augusztus 4. péntek, 14:22 (#)

ervin,
jó, hogy jöttél.Kösz :-)))

72

ocean, 2006. augusztus 4. péntek, 23:21 (#)

Alfit ne bántsátok mááááááá

73

Author Profile Page NagyGa1, 2006. augusztus 5. szombat, 02:09 (#)

Szerintem se, végülis tök egyszerű átugrani bizonyos postokat, a tárhely meg mint tudjuk olcsó.
(A kezdőket akik gyanútlanul végigolvassák meg sajnálom.)

74

ocean, 2006. augusztus 5. szombat, 20:41 (#)

jajjmá

úgyis lehet mondani, hogy kedves kezdők... nem szokás végigolvasni....

75

Author Profile Page Tapir, 2006. augusztus 11. péntek, 10:38 (#)

Már péntek van és hol a keddi kvíz? Csak kérdezem.

76

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 11. péntek, 13:02 (#)

Tapir, nem tudom, miről beszélsz: nincs is keddi kvíz rovatunk. csak mondom. :)

77

Author Profile Page Tapir, 2006. augusztus 11. péntek, 13:24 (#)

Ervin, akkor ezentúl legyen. Csak ajánlom :)

78

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 11. péntek, 14:05 (#)

Tapir, az ajánlást vettem, de sajnos elkéstél vele. A Keddi kvíz nagyszerű rovatunk volt éveken át a sesblogon, de mindennek vége szakad egyszer. :)

79

Dr. Minorka, 2006. augusztus 12. szombat, 13:34 (#)

Ez drámai bejelentés volt!

80

Author Profile Page Zuzu, 2006. augusztus 12. szombat, 13:43 (#)

De azért csak nem lesz vége a kitalálósdinak, már szemtanúi lehettünk néhány alulról jövő civil kezdeményezésnek. katmandu nyaral?

81

katmandu, 2006. augusztus 12. szombat, 20:10 (#)

Katmandu nem nyaral, mert olyat nem szokott. Helyette keccsöl. Poirot mester viszont még mindig Marrakesben dekkol Hastingestül, kóstolgatja a marokkói ínyencségeket, és erőt gyűjt, hogy utánajárjon a renoválás alatt álló Mamunia szállóban lappangó titok létezésének.
:)

"- Ööö, Poirot?
- Igen, Hastings?
- Mondja, tulajdonképpen mit csinál?
- Hogy mit, mon ami? Egy kis falatozni valót kanyarítok a helyi különlegességekből!
- Meglep, Poirot.
- Á! C'est surprenant, non? Nem is gyanította, hogy értek a szakácsművészethez,
- Hm, valóban nem, mint ahogy azt sem, hogy rejtélyek kiderítése helyett semmittevéssel és főzőcskével töltjük az időt Marrakesben...
- Hah, être patient, barátom, csak türelem! Oka van annak, hogy várakozunk.
- És megosztaná velem is ezt az okot?
- Egyelőre annyit mondhatok, Hastings, hogy amíg Monsieur Katmandü nincs kész a határidős munkájával...
- Katmandu, Poirot.
- Eh bien, legyen Katmandu, szóval, amíg nincs kész, addig biztosan várnunk kell. Rendkívül fontos információkat várok tőle, és őt pillanatnyilag más dolog köti le...
- Mégis meddig?
- Még néhány napig, mon ami. Addig is lazítson, pihenjen, mert könnyen lehet, hogy később majd azt kívánja, bár lustán lógathatná a lábát, és falatoznhatna a jó öreg Poirot étkeiből.
- Na jó, Poirot, rendben, ha már kényszerpihenünk, legalább élvezzük! Mit eszünk?
- Bien dit, Hastings, ez a beszéd! Ma estére egészen pompás dolgokat készítettem -- bevallom, házigazdánk értő útmutatásával. Mindegyik helyi recept alapján készült. Ez itt például harira, utána csirketadzsin melléje kuszkusz, végül pedig datolyás narancsos saláta.
- Valóságos lakoma, Poirot!
- Lásson hozzá, barátom, bon appétit! Mellesleg, mondja, tudja, melyik város a legnagyobb itt Marokkóban?
- Nyam... Nymcsám... A legnagyobb város? Well, azt hiszem, Casablanca. Ott játszódik az a híres Bogart-film is.
- Précisément, Hastings. Legendás film-noir. És azt tudja, hogy mi köze van a Casablancának, egy pocsolyának és egy törpeuszkárnak egymáshoz?
- Grumpf?
- Ejnye, barátom, leeszi magát kuszkusszal, így nem nyújt majd kellemes látványt azután!* Igyon egy kis vizet!
- Khrm, pföh... Köszönöm, huh. Micsoda kérdés volt ez, Poirot? Casablanca, pocsolya, törpe uszkár?
- Ez egy rejtvény, barátom... un rébus... Csak hogy ki ne jöjjön a gyakorlatból. Az összefüggés, mondhatni a közüs nevező egy név, ami magyarul egy foglalkozást is jelent egyben.
- Hát, ezen el kell gondolkodnom, Poirot... Adjon még egy kis datolyát..."

:)


*
Énigma bonus:
Poirot a mondat második felét egy ismert kanadai humorista remek novellájának magyar fordításából kölcsönözte.
Mi volt a novellában szereplő hajó neve?

82

katmandu, 2006. augusztus 12. szombat, 20:15 (#)

A bonus kérdés kicsit nehéz, ha valaki nem olvasta a kötetet és nem emlékszik rá.
Tehát hintek hintet: Karinthy.
További hintek: Csapfúró, Megőrülve a tébolytól avagy Nyomozom a detektívet (ezek ugyanabban a kötetben szereplő, de más novellák).

83

Author Profile Page Zuzu, 2006. augusztus 12. szombat, 20:54 (#)

Így kivánjak magamnak szerencsét, csak emlegetni kellett és hopp itt van katmandu :)

84

kikko77, 2006. augusztus 12. szombat, 20:55 (#)

Saucy Sally?

85

kikko77, 2006. augusztus 12. szombat, 21:01 (#)

Megtaláltam, Karinthy fordításában: Pokolmártás

86

kikko77, 2006. augusztus 12. szombat, 21:04 (#)

és kellékes?

87

kikko77, 2006. augusztus 12. szombat, 21:07 (#)

vagyis Kertész :P

88

katmandu, 2006. augusztus 13. vasárnap, 00:24 (#)

kikko77:
Gratula, mindkettő tökéletes megoldás.
:)

89

katmandu, 2006. augusztus 13. vasárnap, 00:29 (#)

#83/Zuzu:
"Ez aztán egy darab szerencse"
:)

90

nyelv-ész, 2006. augusztus 13. vasárnap, 11:42 (#)

ööö... esetleg nem lehetne olyan kvízt, amely az általános műveltség köréből szemezget? Mert itt konkrétan aki nem olvasta a nemtudommilyennevű szerző akármilyencímű novelláját, az a megfejtést sem érti, nemhogy a kérdést...

91

katmandu, 2006. augusztus 13. vasárnap, 12:55 (#)

#90/nyelv-ész:

Nagyon érdekes kérdés az, amit feltettél.
Gyorsan jelzem, a fő kérdés nem a Stephen Leacock-novellára, hanem a Casablanca c., 1942-es világhírű filmre, illetve legendásan gyatra angoltudással bíró, ám zseniális rendezőjére, a magyar származású Kertész Mihályra vonatkozott. A novella, benne a Pokolmártás nevű hajóval, és Bilge kapitány parodizált kiszólásaival csak bonus kérdés volt :) épp azért, mert ilyen irodalmi típusú.

Ugyanakkor viszont ámde ellenben, az "általános műveltség" szerintem a világ egyik legdeifniálhatatlanabb kategóriája. Honnan tudható, hogy kinek mi fér bele (és mi nem)? Számomra például Leacock belefér, mint ahogy belefér Asterix vagy Poirot is. Attól tartok, rém messzire vezetne és könnyen parttalan vitába torkollna, ha megpróbálnánk meghúzni az "általános műveltség" határait. Ez földrészenként, országonként, társadalmi csoportonként is erősen változhat, én így vélem (nem biztos, hogy helyesen).

Hogy ez a bizonyos "általános műveltség" milyen szintet jelent pl. itt a Kispadon, nem az én tisztem megítélni. Teljesen igazad van abban, hogy rétegmegértésre számító kvízeket feladni nem helyes -- bár a fenti legutóbbit kikko77 kevesebb mint 1 órán belül abszolválta, szemben pl. a balinéz fogpiszkálókkal, amiken hetekig tépelődtünk, és ha nem mondják meg mások, még most is gyártanám rá a hülyébbnél hülyébb kínpoénokat.

Részemről a logikával és egy kis utánjárással, wikizéssel-gugglizással kihámozható feladványokat kedvelem, és amennyire tőlem telik, igyekszem megakadályozni, hogy Poirot dühítő kérdéseket tegyen fel, amiket vagy-vagy alapon (vagy ismered, vagy nem) lehet csak megválaszolni.

"- Bon jour, Hastings! Hogy aludt?
- Köszönöm, Poirot, azt hiszem, kicsit túl sokat ettem tegnap vacsorára...
- Kefir, mon ami, az kell ilyenkor. Vegyen ebből a frissből, kanalazza, és közben válaszoljon egy kérdésemre, ha tud.
- ?
- Ki játszotta a Hét mesterlövészben Chicót?
- Ne bosszantson, Poirot. Ebben semmi logikai rejtvény nincs. Sima stáblista ismeret. Ha most rávágnám, hogy Chris Adams, boldogabb lenne?
- Au contraire, mon ami, ellenkezőleg: megrökönyödnék! Hiszen Adams Yul Brynnert alakította! Ejnye, ejnye!
- Jó, majd megnézem az IMDB-n vagy a Wikin, de kérem, hogy inkább igazi szürkesejt-tornáztató kérdésekkel traktáljon...
- Nyugalom, Hastings, csak tréfáltam! Csiganyál, ahogy maguk mondják...
- Csigavérnek mondjuk.
- Igazán? Hm. Csodálkoztam is, miért mondanának ilyen gusztustalanságot a köznapi beszédben. Szóval csigavér, mon ami."
:)

92

katmandu, 2006. augusztus 13. vasárnap, 12:58 (#)

Bonus link, nyelv-észnek:
http://href.hu/x/1n5f
(remélem még működik, a Google cache-bugyraiba vezet...)
:)

93

katmandu, 2006. augusztus 13. vasárnap, 13:12 (#)

"- Poirot!
- Igen, Hastings?
- Nem fedezett fel valami furcsát az iménti párbeszédünkben?
- Mire gondol, mon ami?
- Hogy felcserélte a tárgyragokat: nem Adams alakította Yul Brynnert, hanem fordítva.
- Tökéletesen igaza van, Hastings. Szándékosan cseréltem fel a színészt és a figurát, kíváncsi lévén rá, hogy tényleg utánanéz-e...
- Poirot, Poirot... Az, hogy festi a bajuszát, még rendben van, de ez mellébeszéd. Olykor ismerje el, ha hibázott. Senki nem tévedhetetlen, maga sem.
- Öhm, Hastings, ez számomra roppantul gênant...
- Sose restelkedjék, Poirot, ez egyszerű nyelvbotlás. Semmiképp sem csorbítja az érdemeit, biztosíthatom.
- Merde...Akarom mondani, merci, Hastings!"

:)

94

nyelv-ész, 2006. augusztus 14. hétfő, 19:13 (#)

"- Poirot!
- Igen, Hastings?
- Mi végre jöttünk eme kies nagyvárosba? Bukarest, ha jól olvastam a pályaudvaron...
- Non, mon ami, Budapest, nem Bukarest! Ez legalább akkora tévedés, mint összekeverni Hágát Koppenhágával. Egyébként a kis ügyünk megoldásához egy nagyon fontos személytől várok információt.
- Ki az illető?
- Még magam sem tudom pontosan, de bizonyára ad magáról valami jelet, ami alapján felismerem.
- Poirot, ha nem is ismeri, miből gondolja, hogy jelentős személyiség?
- Mert a találkozás helyszínét így adta meg: >>Annak a versnek második sora, melynek címe: Befejezett Jövő Idő.

95

nyelv-ész, 2006. augusztus 14. hétfő, 19:15 (#)

Bocs, a vége lemaradt:

Tehát hol találkozik Poirot a "nagyon fontos" személlyel?

96

nyelv-ész, 2006. augusztus 14. hétfő, 19:21 (#)

#91 - katmandu: én viszont az olyan kérdéseket szeretem, amelyekre vagy tudom a választ, vagy nem. Éppen emiatt a #94-eshez alábbi hinteket fűzném:

- nem fog segíteni a Google
- a wiki sem
- angoltudás sem (határeset)
- magyar irodalom ismerete viszont igen
- és egy "direkthint": a szóban forgó helyszín a 2. villamos vonalán van

:-)

97

katmandu, 2006. augusztus 14. hétfő, 20:23 (#)

nyelv-ész, nem értelek:
a #90-ben pont azért fanyalogtál, mert a kérdés olyan volt, hogy vagy tudtad (ismerted Leacockot), vagy nem. Most meg kijelented, hogy épp azokat szereted. Némi ellentmondást vélek én ebben felfedezni.

Ha irkálok valami kis kvízt, amit a játékosság kedvéért Poirot-val körítek, az bizony olyasmi lesz, amit ki lehet valahogy deríteni, akár logikával, akár forrásokkal. Olyasmit, hogy "Melyik a negyedik leghosszabb folyó Afrikában", nem szívesen adnék fel, ha csak nem úgy, hogy _részét képezi_ valamilyen komplex feladványnak (mint pl. az a kör, amikor az Atomium fotóalbumába kergettem a t. egybegyűlteket).

Ráadásul Poirot világához nem érzem passzolni a magyar irodalom kissé iskolapados-poros jellegét. Szóval, tőlem sajna nem várható olyan kérdés, mint amit feltettél. Lehet, hogy döbbenetesen műveletlennek bizonyulok, de hibáa hajtogatom magamban, hogy "Future Perfect", sehogy se ugrik be róla semmilyen vers, nemhogy a második sora, amiből kiderülne, hogy Közraktár vagy Vágóhíd vagy Vigadó :) de talán másnak sikerül.

A 2-es villamosról nekem rögtön az a kedves kis szoborfigura ugrik be, "aki" a korláton üldögél -- ha ugyan el nem lopták, jó rég jártam arra -- tutira beleszőttem volna valami kvízbe, de az ilyen specifikus clue-kkal vigyázni kell, nem biztos, hogy nem budapestiek ismerik. Nem könnyű az ismert (vagy kiwikizhető, -googlézható) landmarkok megtalálása.
:(


98

nyelv-ész, 2006. augusztus 14. hétfő, 21:59 (#)

Nos, akkor boncoljuk kicsinyt a #81-est:

Az eredeti feladvány: mi köze van Casablancának, egy pocsolyának és egy törpeuszkárnak egymáshoz?
Erre érkezett egy megfejtés, miszerint kertész. Ebből konkrétan így utólag a Kertész-Casablanca filmes összefüggés világos, a pocsolya és az uszkár nem. Remélhetek egy logikai levezetést?

A bonusz kérdés: "így nem nyújt majd kellemes látványt azután" mondattöredék milyen novellában szerepel, illetve mi a novellában szereplő hajó neve?
Erre a megfejtés: Pokolmártás.

Ugyan volt szerencsém a Rosszcsirkeff Mária szerzőjének veretes műveit olvasni, egy fél mondat alapján mégsem asszociáltam a Hínárba áztatva című S. Leacock novellára, és így utólag beleírva a google-ba sem találtam meg.

Örvendenék erről is egy logikai levezetésnek katmandu részéről, hogy milyen gondolatmenet alapján várta a megfejtést fenti két esetben, illetve kikko77 magyarázatát is érdeklődve várom.

Számomra a #94 egy hasonló, bár sokkal egyértelműbb feladvány: egy vers címét kell megfejteni, melynek második sora ezután akár ki is guglizható. A megfejtéshez viszont olyan ismeretre van szükség, amely nem található meg az Internet sötét zugaiban, illetve dehogynem: ott van az, csak egy egyszerű kereséssel nem található meg. Ebből a szempontból tehát semmiben nem különbözik a #81-estől, hiszen ott is egy ismeret birtokában kell lenni, és ez az ismeret fog beindítani egy asszociációs láncot, ami a megfejtéshez vezet.

De hogy a megfejtés felé tereljem a nagyérdeműt, további ráutaló magatartást tanusítok:

- német-latin lingvisztikai terminológia
- paródia
- a vers írója kapcsolatban áll a Leacock-novellával
- "Szegszárdon Születtem, Szinésznõt Szerettem"

99

nyelv-ész, 2006. augusztus 14. hétfő, 22:18 (#)

Bocsánat, az egyik hintben némi elírás történt (bizonyára a tudatalatti bezavart):

- német-MAGYAR lingvisztikai terminológia

100

kikko77, 2006. augusztus 14. hétfő, 23:18 (#)

#98 nyelv-ész,

- A Casablancás egyszerű volt:
1) http://www.google.co.hu/search?q=puddle%20poodle%20casablanca&hl=hu
2)innen: http://dvdlovers.blogspot.com/2006/01/casablanca-1942.html

- A Pokolmártás így ment:
1)Leacock megvolt,
2)http://www.google.co.hu/search?hl=hu&q=leacock+csapf%C3%BAr%C3%B3&btnG=Keres%C3%A9s&meta=
itt volt egy olyan cím, hogy Hínárba áztatva (gondoltam a hajónév itt lesz)
3)http://www.google.co.hu/search?hl=hu&q=leacock+seaweed&btnG=Keres%C3%A9s&meta=
4)illetve magyarul http://www.google.co.hu/search?hl=hu&q=leacock+h%C3%ADn%C3%A1rba&btnG=Keres%C3%A9s&meta= (mindkét helyen első találatban benne volt a megoldás)

hát ennyi.:)

101

kikko77, 2006. augusztus 14. hétfő, 23:20 (#)

ja és Dunakorzó :)

102

kikko77, 2006. augusztus 14. hétfő, 23:21 (#)

érdekes az előzőt megelőző postomat nem jeleníti meg, azt mondja, még jóvá kell hagynia a blogtulajdonosnak (biztosan túl sok a link benne)

103

nyelv-ész, 2006. augusztus 14. hétfő, 23:25 (#)

kikko77, levezeted, vagy írjam le én?

104

kikko77, 2006. augusztus 14. hétfő, 23:28 (#)

én már nem merem, mert aztán melózik vele az ember, és nem jelenik meg :|

105

nyelv-ész, 2006. augusztus 14. hétfő, 23:39 (#)

Nos, a megoldás kulcsa a Futurum exactum, ami egy Karinthy által írt Babits-paródia (a "Szegeden Születtem" alliteráció Babitsot hivatott jelezni).
A vers második sora:

"Ó torzók torza, bőrző Dunakorzó"

A kulcs nyilván a Befejezett Jövő Idő latin vagy német elnevezésének ismerete (németül csak egy betű a különbség: Futurum exaktum), majd annak felismerése, hogy van egy ilyen Karinthy-mű (ez a fázis már guglival támogatott!), és végül a vers második sorában a Dunakorzó azonosítása.

Szerintem ez könnyebb, mint az, hogy mi köze van Casablancának, egy pocsolyának és egy törpeuszkárnak egymáshoz...

106

kikko77, 2006. augusztus 14. hétfő, 23:52 (#)

igazából mindkettő egy guglikeresésen múlt.

107

kikko77, 2006. augusztus 14. hétfő, 23:54 (#)

a Casablacánál "puddle" "poodle" "Casablanca", ennél meg "Karinthy" "futurum" ;)

108

nyelv-ész, 2006. augusztus 15. kedd, 00:00 (#)

Igen, de a futurum-ig hogyan jutottál el? Nem a guglival!

109

nyelv-ész, 2006. augusztus 15. kedd, 00:05 (#)

Egyébként továbbra sem értem ezt a "puddle" "poodle" "Casablanca" témát...
Volt a filmben olyan jelenet, amely szervesen kötődik a törpeuszkárhoz és a pocsolyához?

110

kikko77, 2006. augusztus 15. kedd, 08:42 (#)

#107 nyelv-ész, nem, nem a guglival jutottam el, hanem minimális latin tudással, a pocsolya-puddle és társaihoz pedig ugye angol kellett, onnan már csak a gugli :)

A Casablanca rendezője, Kertész Mihály annyira rossz kiejtéssel beszélte az angolt, hogy egyszer, amikor pocsolyát (puddle) kért a kellékestől, az hozott neki egy törpe uszkárt (poodle).

111

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 15. kedd, 08:55 (#)

OFF kikko77, bocs, jóváhagytam azóta, de inkább néha egy párórás késés, mint gyakran marha sok spam... köszi a türelmet.

112

kikko77, 2006. augusztus 15. kedd, 09:50 (#)

persze, érthető

113

katmandu, 2006. augusztus 15. kedd, 11:30 (#)

Na, mire beérkezik az ember, már alig akad dolga :)
Kikko jól elmondott mindent a poodle/puddle dologról, magam se vezettem volna különbül.

A "Futurum Exactum" vonal betalálás, nyelv-észnek gratula a feladványért! Illett volna kitalálnom. És még én dobálóztam Karinthyval... Nahiszen. Ejnye és bejnye.
:)

De kedves nyelv-ész, az, hogy mi nehéz és mi nem, annyira viszonylagos, és oly tág határok között mozog, hogy dőreség lenne belemerülni. Lám, számomra ez volt a nehéz, neked Kertész pocsolyás pudlija, Kikkónak, a nevető harmadiknak meg mindkettő könnyű volt :)

(A szerves fogkefe fotókvíz viszont szinte mindenkinek kőkemény volt, a balinéz tudósok búvárszakosztálynak csoportképével is elbíbelődtünk... Szerintem ervinék erre olyasmit mondanának, hogy így van ez jól :) )

114

nyelv-ész, 2006. augusztus 15. kedd, 14:49 (#)

katmandu, köszi az elismerést, egy ilyen gyakorlott (szi)kvízkészítőtől ez különösen jól esik :-)

kikko77-nek pedig még eccer gratula, hiszen amellett, hogy éjszakai bagoly, kiválóan vág az esze (sőt ha van már Guiness-rekord guglihasználatra, akkor annak megdöntésére is bizonnyal pályázhatna...)


115

nyelv-ész, 2006. augusztus 19. szombat, 23:47 (#)

Még egy kis kvíz a fotó kapcsán:

Bevezető kérdés:
Miért kapott Nobel-díjat Einstein:

1. Az általános relativitáselméletért
2. A speciális relativitáselméletért
3. A fény fotoelektromos tulajdonságáról szóló elméletéért

Ez persze idáig könnyedén guglizható, bár aki bátor, anélkül is próbálkozhat. De hogy legyen benne valami nehézség is, íme a főkérdés:

Melyik tudós elmélete alapján született Einsteinnek ama elmélete, mely után Nobel-díjat kapott?

(Hint: szintén szerepel a képen.)

116

katmandu, 2006. augusztus 20. vasárnap, 10:35 (#)

#115/nyelv-ész:

Tippem (google nélkül): 3.

Einstein 4 elmélete (a Brown-féle molekulamozgás, a fotoelektromos jelenség, a spec.relativitás elmélet és a tömeg/energia egyenértékűség) közül emelték ki a fényelektromosat a Nobel-díj kapcsán.

Ennek alapjául pedig a Planck-féle kvantumelmélet szolgált. Planck az energia testek általi kisugárzásának folyamatát vizsgálva fogalmazta meg az adagokban (kvantumokban) történő kisugárzás merész elméletét, Einstein ezt továbbgondolva vezette a fénykvantum (aka. foton) fogalmát, és jutott el a foton kettős (hullám és részecske) természetének megfogalmazásáig.

Kivételesen offline, analóg források:

Alexander Szergejevics Potupa:
Utazás az elemi részecskék világába
(Műszaki K.kiadó, Bp. 1980, ford. Tuba Mária)

Karl Gilzin: Különös világban
(Móra-Kárpáti kiadó, Bp. 1978, ford. Láng István)

Olvasmányos, szakmailag ellenőrzött, könnyen érthető, könyvek. Hja, a szovjet népszerű-reáltudományos irodalom ott volt a spitzen. Antikvárium-búvároknak bátran ajánlom mindkettőt.
:)

117

nyelv-ész, 2006. augusztus 20. vasárnap, 18:24 (#)

bingo!

Gratula, valóban a fotoelektromos elmélet és Max Planck.

Talán mégis van élet a gugli-wiki-n túl?

(u.i.: George Gamow: Tompkins úr kalandjai a fizikával. Ismeri valaki ezt a könyvet? Nekem sajnos vagy 20 évvel ezelőtt sikerült meggondolatlanul kölcsönadnom, és azóta se láttam viszont...
Ha valaki látja könyvesboltban & antikváriumban, kérem, szóljon. Nem baj, ha nem ugyanaz a példány...:-)

118

katmandu, 2006. augusztus 21. hétfő, 08:15 (#)

#117/nyelv-ész:
Online antikváriumokban esetleg érdemes előjegyeztetni, így ha beesik a könyv, rögtön megtudod és mehetsz érte...

Az illető könyvet név szerint ismeri a http://www.antikva.hu és a http://www.antikvarium.hu is, mindkettőben előjegyeztethető.
(Általánosságban, jó lelőhely lehet a http://www.bookline.hu is.)

(Bocs az offért, meg remélem, ez nem éri el a reklám határát... Antik(bú)várkodás rulez.)

119

katmandu, 2006. augusztus 21. hétfő, 08:22 (#)

Még offabb, nyelv-észnek:

Korunk eszközeit, lehetőségeit mindig ki kell használni, nálam a Google Toolbarba (az új verzióba ofkoz) már beszereltem a Wikipedia, a YouTube, az IMDB, a MobyGames és a SZTAKI Szótár keresőgombjait :) szóval jó ez, tényleg igen kézreálló. De a régi forrásokat (aka: könyvek) is kéznél tartom, mert áramfelvételük elhanyagolható és teljes mértékben szolgáltató függetlenek :) hátrányuk viszont a meglehetősen szekvenciális kereshetőség :)

120

emo girl, 2008. június 11. szerda, 16:45 (#)

biztos vmi tzanárcsoport!!


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork