Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53885 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Mit ábrázol a grafikon?

eszpee cikke a Kvíz rovatból, 2006. augusztus 29. kedd, 14:16 | 111 hozzászólás

Olyan rég volt már ilyen "miez" jellegű kvíz, hát itt van most egy, lehet jönni a tippekkel szép sorban, a kérdés: mit ábrázol a kék, illetve piros vonal?

két vonal

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (111)

1

Dévai Zoltán, 2006. augusztus 29. kedd, 14:31 (#)

Legalább a mértékegységet (dimenziót, ha így tudományosabb) megadhatnátok...

2

lipilee, 2006. augusztus 29. kedd, 14:34 (#)

#1, segítek: a vízszintes koordinátatengely mértékegysége: év.

3

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 29. kedd, 14:34 (#)

hát, adhattuk volna, de nem. :)

4

Adi, 2006. augusztus 29. kedd, 14:43 (#)

Gyanúm szerint valami betegség előfordulási valószínűsége férfiaknál és nőknél. Jó az irány? :)

5

CsasZ, 2006. augusztus 29. kedd, 14:49 (#)

Ránézésre a csecsemőhalandóság csökkenése. A piros Magyarország, a kék mondjuk Románia vagy Albánia.

6

Ali, 2006. augusztus 29. kedd, 14:57 (#)

Érdekes, hogy a piros vonal a II.vh. után zuhan markánsabban, míg a kék csak a hetvenes évek környékén. Ebből első következtetésem az lenne, hogy a piros európai értéket jelez, míg a kék mondjuk globálist. Meglátjuk.

7

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 29. kedd, 14:58 (#)

Adi, nem kimondottan... és a jövőre nézve maradjunk annyiban, hogy ha nem szólunk, akkor hideg. :)

8

csapdani, 2006. augusztus 29. kedd, 15:00 (#)

Az adott évben szüzességüket elvesztők átlagéletkora. Piros: nők, kék: férfiak.

9

csapdani, 2006. augusztus 29. kedd, 15:02 (#)

Najó, ezt azért nem gondoltam komolyan.

10

Ali, 2006. augusztus 29. kedd, 15:02 (#)

#8-ra: a 9 éves kor nem durva neked egy kicsit? :)

11

Author Profile Page NagyGa1, 2006. augusztus 29. kedd, 15:04 (#)

36-38, 46-48, 55-60, ... ?

12

óvadóc, 2006. augusztus 29. kedd, 16:05 (#)

semmi konkrét tippem nincs, inkább csak tapogatózás... annak talán van valami jelentősége, hogy az x tengelyen kezdetben két éves, később öt éves intervallumok vannak... esetleg akkoriban valami miatt (háború) szüntelet a statisztikai adatgyűjtés?

13

ant, 2006. augusztus 29. kedd, 16:58 (#)

Az idealis (kek) es az atlagos (piros) peniszhossz valtozasa huvelykben megadva. Na? ;-)

14

Author Profile Page NagyGa1, 2006. augusztus 29. kedd, 17:51 (#)

Mi az ideális?

15

Freevi, 2006. augusztus 29. kedd, 18:10 (#)

A diagram függőleges fele tuti életkort ábrázol, nem százalékot, szerintem.
Talán azt adja meg, hogy a nőknél (piros) és a férfiaknál (kék) az adott időintervallumokban mi volt a legfiatalabb életkor, amikor egy adott betegséget diagnosztizáltak.
Napjainkra láthatóan egyre fiatalabb embereknél is fellép a kór, amiből egy napjainkbeli "népbetegségre" lehet következtetni.
Talán depresszió? Illetve valamilyen elhízásból adódó komplikációk? Szexuális jellegű betegségek, pl. férfi esetén az impotencia, nőknél frigiditás?
Nekem ilyesmik jutottak eszembe.

16

Freevo, 2006. augusztus 29. kedd, 18:12 (#)

Gee. Elírtam a saját nevem. Freevi --> Freevo. Bocs a kommentszaporításért.

17

nyelv-ész, 2006. augusztus 29. kedd, 18:20 (#)

Én az 1000 főre számított öngyilkosságok számára tippelek, a két szín a két nemet jelenti (hogy melyik melyiket, arról fingom sincs).

18

dezo, 2006. augusztus 29. kedd, 18:52 (#)

A görbék lejtései, azok időszakai, illetve a két görbe magassága alapján el tudok valami olyat is képzelni, ami szerint a piros az valami, ami a nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban már a háború után rögtön javulni kezdett, és azóta is. A kék pedig a szoci blokk, ahol a javuls egyik időszaka a gulyásos, a másik meg a faldöntős idők.
Már csak azt kéne kiagyalni, hogy mi lehet ez...
:)

19

nyelv-ész, 2006. augusztus 29. kedd, 18:59 (#)

dezo, biztos a közérzet...

20

salander, 2006. augusztus 29. kedd, 18:59 (#)

#17: ezt nem tartom valoszinunek. ugyanis az ongyilkossagok szama nem mutatott csokkeno tendenciat Magyaroszagon a szocializmus alatt es a rendszervaltas utani idokben mintha lett volna egy kicsucsosodas.

21

dezo, 2006. augusztus 29. kedd, 22:11 (#)

Modjuk a fennálló redszerrel szembeni, átlagos lakossági-ellenérzés %-os kifejezése a vasfüggönyön túl és innen.
:)

22

Author Profile Page NagyGa1, 2006. augusztus 30. szerda, 03:45 (#)

A Kispad-olvasók átlagos életkora?

23

eszta, 2006. augusztus 30. szerda, 11:41 (#)

Balinéz búvártanulók átlagéletkora, mondjuk a piros a helyi lakosoké, a kék a bevándorlóké. ;-)

24

Ali, 2006. augusztus 30. szerda, 12:05 (#)

...vagy várható élettartama és akkor fordítva, a kék a helyieké... :D

25

katmandu, 2006. augusztus 30. szerda, 13:25 (#)

#23-24:
Azért ennyire talán nem rossz a helyzet a balinéz vizeken :)

De szerintem tévedés van, mert ez a kaporellenes incidensek számának alakulása a balinéz tudósok tánckörére (kék) és a holland hegylakókra (piros) vetítve.

26

eszta, 2006. augusztus 30. szerda, 20:10 (#)

Komolyra fordítva a szót, szerintem vmi életkorhoz kötött dohányzással v alkoholfogyasztással kapcsolatos dolog, a piros a magyar átlag, a kék az EU-i v világátlag.

27

gargoyle, 2006. augusztus 31. csütörtök, 11:19 (#)

a pirosra meg jo is lenne de mi az a drog amit az emberek regen 35 evesen kezdtek ma meg mar 30... ilyen allat nincs is szerintem (:

28

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 31. csütörtök, 11:43 (#)

A baloldali oszlop nem életkor.

29

Author Profile Page NagyGa1, 2006. augusztus 31. csütörtök, 11:48 (#)

Hanem?

30

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 31. csütörtök, 11:52 (#)

Hanem valami más. :)

31

Author Profile Page NagyGa1, 2006. augusztus 31. csütörtök, 11:54 (#)

Mi?

(Ejhhh, nem érek rá itt szórakozni... ;))

32

sic, 2006. augusztus 31. csütörtök, 12:35 (#)

Mint tobben, én is noi-férfi felbontàsra tippelek.
Ha nem életkor, akkor lehet valami osszesitett évszàm? Pl a hàrom nyolcasban ledolgozott évek szàma àtlagolva egy fore?
Evi kenyér ill cukor fogyasztàs?

33

gargoyle, 2006. augusztus 31. csütörtök, 13:16 (#)

ez a kenyer/krumpli stb fogyasztas sem hulyeseg, valami inferior dologra lehet gondolni mert lathatoan egyre kevesebbet eszik a tarsasag per fo ahogy no a foghato tevecsatornak szama :D

34

nyelv-ész, 2006. augusztus 31. csütörtök, 16:23 (#)

A (bevallott) szexuális partnerek száma.
Férfiak a kék, nők a piros vonal (a férfiak mindig többet mondanak :-).

35

Ali, 2006. augusztus 31. csütörtök, 16:42 (#)

Azzal jól beégne a teljes hippimozgalom, elnézve a világháború előtti adatokat. :D

36

sic, 2006. augusztus 31. csütörtök, 16:57 (#)

#34-nyelv-ész
"a férfiak mindig többet mondanak "
vagy tobb homoszexuàlis férfi van mint no. Màs magyaràzat nem jut eszembe.
A tipped jo, a grafikon nem passzol taljesen. Meg kéne forditani a gorbét, plusz valami ugràst belerajzolni a pilule elterjedési idoszakàba.
Variàns: elvàlatlan hàzzassàgok szàzalékban?

Csiposkolbàszfogyasztàs kilora?

37

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 31. csütörtök, 17:12 (#)

Az odáig tiszta sor, hogy a feladvány a balinéz búvárpipával és a vascsővel elkövetett abuzálásos esetek között von párhuzamot. De még nem jöttem rá, hogy melyik melyik.

38

sic, 2006. szeptember 1. péntek, 12:36 (#)

#37-ervin
Te csak ne lodd le ilyen gyorsan, mert jol kinézunk ha nem jut 150 komment folé a kviz!

Szén és mégvalami bànyàszat?

39

eszta, 2006. szeptember 1. péntek, 20:07 (#)

Erős a gyanúm, hogy valami Kispados statisztika...

40

haujobb, 2006. szeptember 1. péntek, 22:33 (#)

1936-tól indítva? Érdekes idea.

Gr0

41

Dr. Minorka, 2006. szeptember 1. péntek, 23:20 (#)

A színek kiválasztása véletlen, vagy összefüggésbe hozható a kitalálandó izékkel?

42

Dr. Minorka, 2006. szeptember 1. péntek, 23:24 (#)

Valamilyen termék előállításához használt valami mennyisége?

43

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 2. szombat, 00:21 (#)

Színek kiválasztása teljesen véletlen.

44

nyelv-ész, 2006. szeptember 2. szombat, 11:20 (#)

Megvan:

a jéghegynek ütközött Titanicok száma adott időszakra vetítve. Piros az édesvízű, kék a tengervizű jéghegy.

45

eszta, 2006. szeptember 2. szombat, 11:21 (#)

Egy négyzetkilóméterre eső Bélák és Józsik átlgos előfordulási aránya?

46

Ali, 2006. szeptember 2. szombat, 13:23 (#)

A Tonarson és a Petterson családok generációk óta tartó ellenségeskedése során a kerítésen áthajigált döglött sirályok száma? :)

47

eszta, 2006. szeptember 2. szombat, 14:10 (#)

Megvan, Józsik és Bélák száma, akik a búvárbosszantó prototípusának tesztalnyai voltak.

48

nyelv-ész, 2006. szeptember 4. hétfő, 11:07 (#)

Na így télleg nem fogunk zöldágra vergődni. Kérünk szépen némi segítséget a szerkesztőségtől!

(Írhattam volna "hint"-et is, de mostantól elhatároztam, hogy a Kazinczy-díjra pályázok, emiatt semmilyen szakkifejezést nem fogok leírni angolul, aminek van magyar megfelelője. Így lesz a processzorból feladatvégrehajtó egység :-)

49

thozoo, 2006. szeptember 4. hétfő, 12:10 (#)

#48: És így lesz a "télleg"-ből "tényleg". :-)

50

nyelv-ész, 2006. szeptember 4. hétfő, 20:26 (#)

Ja. Télleg.

51

eszta, 2006. szeptember 5. kedd, 12:59 (#)

Egy biztos, Kispadéknak nem szokása, hoyg új kvízt adnak fel, amíg a régit meg nem fejtették... Ez nekem új.

Mindegy,engem speciel érdekel a megoldása, úgyhogy catlakozom nyelv-észhez, jól jönne pár hint (bocsánat, seítség;-) ).

52

Author Profile Page Zuzu, 2006. szeptember 7. csütörtök, 15:45 (#)

Most akkor ez még nem fejtődött meg? Ne hagyjátok lesüllyedni!

53

katrmandu, 2006. szeptember 7. csütörtök, 16:31 (#)

Már a vendégkvíz is statisztika... Kezd kissé tömény lenni :)

54

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 7. csütörtök, 16:47 (#)

Akkor hintelek kicsit. Az adatok világszintre vonatkoztatva szerepelnek a baloldali skálán.

55

Author Profile Page NagyGa1, 2006. szeptember 7. csütörtök, 16:53 (#)

Jó, de miben vannak megadva?

56

katmandu, 2006. szeptember 7. csütörtök, 17:01 (#)

A statisztikai jellegű kvízek népszerűségi indexének alakulása lövészárkokban (kék) és búvárharangokban (piros). Mértékegység köb/miatyánk.
Valaki fejtse már meg mindkettőt plíz :)

57

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 7. csütörtök, 17:04 (#)

55, nyilván, ha elmondanám, azzal túl sokat segítenék.

58

sic, 2006. szeptember 7. csütörtök, 17:06 (#)

Jéggel boritott feluletek (piros) és elsivagatlanodottsàgi (te jesszum pepi, beagglutinàlodott ez a szo, elnézést) tehàt, mezogazdasàgi muvelésre alkalmas feluletek?

59

katmandu, 2006. szeptember 7. csütörtök, 17:15 (#)

#57/eszpee: node ki mondta, hogy mondd el? :) az az akaratom, hogy valaki _fejtse meg_ :)

60

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 7. csütörtök, 17:17 (#)

katmandu, hozzád ki szólt? :)

61

katmandu, 2006. szeptember 7. csütörtök, 17:21 (#)

eszpee, sokan, fiam, sokan. Isten tartsa jó szokásuk :)

62

Author Profile Page NagyGa1, 2006. szeptember 7. csütörtök, 17:57 (#)

Jó, akkor két tipp (az egyik azt hiszem már elhangzott előzőleg):
- mivel viszonylag korlátozott a világméretekben mérhető dolgok száma, ezért erősen jó tippnek tűnik hogy az egyik vonal a férfiakra, a másik a nőkre vonatkozik. (Én arra tippelnék hogy a kék a férfiak. :))
- a skála akár lehetne százalék is, de a mennyiség alakulása szempontjából akár mindegy is hogy százalék vagy x/10000.

Tehát: mi a tök lehet az ami az egyik nemre sokkal kevésbé jellemző, illetve a világháború után gyorsabban csökkent, mint a másikban, amiben meg az első olajválság előtt, vagy a holdraszállás alatt csökkent radikálisabban.
Ha idáig elolvastad akkor elég magas a bullshit-toleranciaszinted, kérlek választások esetén próbálj meg nem szavazni.

63

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 7. csütörtök, 17:59 (#)

Nem nemekre vonatkozik a két görbe, hanem egy adatpárosra.

64

Author Profile Page NagyGa1, 2006. szeptember 7. csütörtök, 18:07 (#)

:,(

65

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 7. csütörtök, 18:10 (#)

Még annyit, hogy a két görbe közti távolság változása is egy érdekes adat - legalábbis van annyira érdekes, mint maga a két görbe. :)

66

Author Profile Page NagyGa1, 2006. szeptember 7. csütörtök, 18:11 (#)

Kereslet - kínálat!!!

67

Author Profile Page NagyGa1, 2006. szeptember 7. csütörtök, 18:14 (#)

Hitel és betéti kamatok?
Csak világméretekben ez kicsit nehézkes, pl milyen pénznemben, illetve mit jelent az hogy "a világon a kamat"....

68

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 7. csütörtök, 18:15 (#)

Örülök, hogy jól haladsz a saját tippjeid szétszedésében is - csak így tovább! :)

69

Author Profile Page NagyGa1, 2006. szeptember 7. csütörtök, 18:17 (#)

Ha berakok mégegy sírós szmájlit kapunk még segítséget?

70

eszta, 2006. szeptember 7. csütörtök, 18:37 (#)

Na, akkor foglaljuk össze azt sz információtömeget, amit eddig tudunk a kvízről:
1. A szerkesztők nem nagyon adnak segítséget, ahogy látom ha mégis, akkor nagyon szívhatják a fogukat.
2. A baloldali oszlop nem életkor, és a színek kiválasztása random jellegű.
3. A grafikon az egész világra vonatkozik.
4. Nem nemekre való bontás van, de valami olyan, amik egymás párjai.
5.A grafikon rohadt érdekes.

Na, akkor ebből kell rájönnünk...

71

katmandu, 2006. szeptember 7. csütörtök, 18:45 (#)

Ez az adatpáros rész érdekes, feszegessük csak. Hozzunk példákat világ léptékű adatpárosokra.

72

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 7. csütörtök, 19:16 (#)

eszra (70), az ötös pontodat azért nem venném készpénznek :)

73

haujobb, 2006. szeptember 7. csütörtök, 19:49 (#)

katmandu (71),

MSZP-FIDESZ? :)))

74

katmandu, 2006. szeptember 7. csütörtök, 21:57 (#)

#73/haujobb:
csodálnám :)

Esztának félig igaza van, noha a grafikon nem annyira rohadt érdekes, mint inkább döbbenetesen érdekes. Nézzétek meg a piros szelíd utólejtését, tartózkodóan kecses kifutását, amit érdekesen ellenpontoz, markáns tört vonalaival egyszersmind kiegészítve felold a kék. A kettő együtt lágy, de határozott dinamikát sugall, páros síszlalomra asszociálok.

Mit ábrázol a grafikon? Ezt a duáldinamikával feszített nyomatéklendülettől hajtott, mozdulatlanságban száguldó élményt ábrázolja, megragadva a megoldatlanság ismeretlenbe lényegült erejét.

75

Dr. Minorka, 2006. szeptember 7. csütörtök, 23:04 (#)

Mélyen tisztelt publikum!
Az előbb katmandu kolléga opuszát olvashatták. Tárgya a fáradtság hatása a kreatív kreatív vénájára éjfél felé. Avagy ködképek és rémképek, mint a poétikai erő hatványozói...

76

nyelv-ész, 2006. szeptember 7. csütörtök, 23:54 (#)

...szóval ezér' szeressük a sesblogot... mégha mostan kispadra is kerültek. Ha valaki nem az ő kis szocio-kultúrkörükben mozog, akkor annak időnként esélye sincs dekódolni, mit is lát/olvas.

Egyébként már rájöttem közben a megoldásra. A kérdés ugyebár ez volt (olvasd el a tetején még egyszer):

"lehet jönni a tippekkel szép sorban, a kérdés: mit ábrázol a kék, illetve piros vonal?"

Hát kérem szépen, a kék vonal egy grafikon értékeit ábrázolja. A piros pedig ugyanennek a grafikonnak más értékeit.
Ennyi.

77

Dr. Minorka, 2006. szeptember 8. péntek, 00:24 (#)

Éjszakám setétjét bíbor hajnalként ragyogja be a megvilágosodás:)

78

dezo, 2006. szeptember 8. péntek, 12:51 (#)

Új koncepció:
A védetté nyilvánított és a kihalt állatfajok száma az adott időszakokban.
Vagy nem...

79

sic, 2006. szeptember 12. kedd, 14:14 (#)

Rendelkezésre àllo olajkészletek és a felhasznàlàs?
Nem. De tovàbbra is valami alapanyagra és pesszimistàra tippelnék. Viz?

Ha férfi noi felbontàs: analfabétizmus?

#74-katmandou Megvan! Ha nem fodràsz-manikuros vagy, akkor modern art kritikus! Most elàrultad magad. Hm. Megoldàs hijàn, talàn Pinault-nak el lehetne adni ezt a helyes kis grafikont, valamit csak kell kezdeni vele.

80

eszta, 2006. szeptember 15. péntek, 14:57 (#)

de még mindig nem tudom, hogy mi ennek a kvíznek a megoldása

81

eszta, 2006. szeptember 22. péntek, 20:40 (#)

Ahogy látom, már mindenki feladta. Nembaj, én akkor is ismétlem magam, hogy nagyon érdekel, hogy mit is ábrázol.
Hogy legyen vmi tipp is, mondjuk a világ nukleáris hulladéklerakóinak összkapacitása és maga a nukleáris hulladék mennyisége.

82

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 25. hétfő, 15:43 (#)

Tényleg ne hagyjuk meghalni, szüljetek legalább valami használható tippet, és esküszöm lecsapok rá!

83

eszta, 2006. szeptember 27. szerda, 21:14 (#)

Hát eszpee, úgy tűnik mostanra csak én tartom a lelket ebben a kvízben. Nembaj, egyszer csak lesz valami...
Tipp: A kék mondjuk a világon kitermelt fémek mennyiségére vonatkozik, a piros pedig amit ebből harcászati célokra használnak fel.
Ha így megy tovább, úgy tíz éven belül meg is fejtem...

84

gargoyle, 2006. szeptember 28. csütörtök, 00:03 (#)

en megkerdeztem egy csomo embert hatha huje vagyok es ok okosak, de sajna ok sem birtak eddig alapvetoen ujat kitalalni :o csak hogy jelezzem eszta, hogy nem egyedul kuzdesz :D

85

katmandu, 2006. szeptember 28. csütörtök, 00:15 (#)

Nekem momentán semmi újabb frappáns idétlenség nem jut eszembe, de érdekel a megfejtés, szóval hajrá.

86

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 28. csütörtök, 11:31 (#)

Bár nem olyan ütemben, mint az elején, de egyre többen vagyunk, össze fog az jönni!

87

Ali, 2006. szeptember 28. csütörtök, 12:02 (#)

Eszpee, hozzunk magunkkal még egy embert? :D

88

eszta, 2006. szeptember 28. csütörtök, 15:22 (#)

Örülök, hogy nem vagyok egyedül. :-)
Na mindegy, szerintem abból kéne kiindulni, hogy a grafikon mindkét ága a II. világháború alatt viszonylag lineárisan haladt (ez igazából a kéken látszik), és utána kezdett csökkenni. Mondjuk én ebből arra következtetek, hogy az éhezéssel vagy a halálozással van kapcsolata, de lehet hogy nektek más ugrik be. Ki tudja?
A lényeg az, hogy engem nagyon nagyon érdekel, hogy mit ábrázolhat, úgyhogy megkérek mindenkit, hogy próbálja magából a legjobbat kihozni.
Véleményem szerint ügyesek vagyunk, szépek és okosak és meg tudjuk fejteni ( előbb-utóbb... ). :-)

89

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 28. csütörtök, 17:54 (#)

eszta, nem rossz, a fele félig megvan! :)

90

Ali, 2006. szeptember 28. csütörtök, 18:08 (#)

Tehát éhezési és/vagy halálozási ráta itt és ott.
Megfejtendő az "itt" és az "ott", valamint, hogy egyik-e, vagy másik.

91

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 28. csütörtök, 18:34 (#)

Ali, vagy nem. :)

92

Dr. Minorka, 2006. szeptember 28. csütörtök, 20:59 (#)

a mért értékek a fejlett/fejletlen (gazdagok szegények)világ adatait mutatják?
vagy az egész világra vannak megadva, 2 valamilyen okból összeakpcsolt valami értékei?
Az adatpáros tagjai gondolom összetartoznak (éhezés/jóllkaás, házasság/válás)...

93

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 29. péntek, 09:47 (#)

Dr. Minorka, ezt már egyszer elárultam, tessék visszaolvasni!

94

Freevo, 2006. szeptember 29. péntek, 13:43 (#)

Hm, a kék talán Amerika, a piros pedig a Szovjetunió/Oroszország?
A grafikon maga pedig a valamire fordított összegeket jelenthetni milliárd dollárban kifejezve. Hadászati fejlesztések? Valami ilyesmi?

95

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 29. péntek, 13:49 (#)

Freevo, te is olvass vissza.

96

sic, 2006. szeptember 29. péntek, 14:54 (#)

Szintetizàljunk (remélem nem egy hangszert mondtam) és lépjunk tovàbb.
Elvégre tudjuk mi nem: betegség, csecsemőhalandóság, peniszhosszvàltozàs (osszemegy?!), depresszió, elhízásbol adodo komplikàcio, impotencia, frigiditás, öngyilkosság, redszerrel szembeni lakossági-ellenérzés, Kispad-olvasók átlag életkora, Balinéz búvártanulók átlagéletkora, kaporellenes incidensek száma, dohányzás, alkoholfogyasztás, kenyer- krumpli- cukor fogyasztàs, foghato tevecsatornak szama, szexuális partnerek száma, elvàlatlan hàzzassàgok, búvárpipával és a vascsővel elkövetett abuzálásos esetek, szén bànyàszat, jéghegynek ütközött Titanicok, Bélák és Józsik àtlaga, döglött sirály lovedékek, kvízek népszerűségi indexe, mezogazdasàgi muvelésre alkalmas feluletek, gyàrban dolgozok, hitel és betéti kamatok, védetté nyilvánított és kihalt állatfajok, vizkészletek, analfabétizmus, nukleáris hulladék mennyiség, kitermelt fém.

A fuggoleges tengely nem év, és a vilàgra vontakozik. Lehet tehàt: centi, hektàr, m3, KWh, GDP, tonna, dB, 75cl, 12,6% vol, Hz, ora, és ezek keverékei, kg/m3, BigMac, m/s etc. Vodka index?

Valodi kako tartalom a csokiban?

97

sic, 2006. szeptember 29. péntek, 15:00 (#)

"Ecrivain public" = koziro? (mint Dora a Central do Brasil filmben), tehàt e foglalkozàsuak szàma, és a vàndormozik szàma, amik arànyàt szintén tanulsàgos osszevetni.

98

Dr. Minorka, 2006. szeptember 29. péntek, 15:01 (#)

re (93):
Igenis főnök!:) máskor figyelni fogok!

99

sic, 2006. szeptember 29. péntek, 15:18 (#)

Lokàlis nyelvet/dialektust beszélok és angolul beszélok? Hem, utobbi nem stimmel de megprobàltam, egy lehetoséggel kevesebb.

100

Dr. Minorka, 2006. szeptember 29. péntek, 15:38 (#)

egy átlag autóhoz felhasznált műanyag és gumi mennyisége?

101

eszta, 2006. szeptember 29. péntek, 16:23 (#)

Akkor születés-halálozás?

102

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 29. péntek, 16:33 (#)

eszta, na végre! Igen! Megvan! Gratula!

Engem az lepett meg a grafikonban, hogy a két adat közti különbség egy ideje csökken.

103

eszta, 2006. szeptember 29. péntek, 17:13 (#)

Köszönöm.
Hát igen. Voltak a Kispad-sesbolg történetében olyan nyakatekert kvízek, hogy az ember már a legalapvetőbb dolgokra gondol. Ez tipikusan az az eset, amikor ha valamit jól el akarsz rejteni, azt szemelőtt kell hagyni.
Mondjuk amikor azt írtad eszpee, hogy a fele már megvan, azt hittem, hogy az utána következő hozzászólásokban ott is lesz a megoldás. De jó ez így. Ezt én úgy veszem, hogy a többiek pontosan tudták a megoldást, csak átengedték nekem a megfejtés jogát:-).
Végül is magyon boldog vagyok, persze azért is, mert csak az én átlagonfelüli intelligenciámnak köszönhető, hogy ennek a rejtvénynek a megoldása napvilágra került, de azért is, mert már nagyon fúrta az oldalamt, hogy mi az, amit egy hónapja nem tud megfejteni ennek az oldalnak az olvasógárdája.
Már alig várom a következő kvízt :-).

104

eszta, 2006. szeptember 29. péntek, 17:20 (#)

Hoppá, utólag veszem észre:"legalapvetőbb dolgokra gondol"! Inkább a "legalapvetőbb dolgokra se gondol
". Elnézést kérek, főleg a szegény "se" szócskától. lehet, hogy csak két karakternyi helyet foglal el, de gondoljunk bele, milyen hülyeségek születhetnek, ha kihagyjuk valahonnan.
"Se" rulez!!!

105

Ali, 2006. szeptember 29. péntek, 18:42 (#)

Azért a mértékegység még érdekelne...

106

nyelv-ész, 2006. szeptember 29. péntek, 18:54 (#)

kedves eszta és eszpee, ez így talán egy kicsinyt kevés... milyen ország adatai ezek, mi az y tengely skálájának dimenziója, stb...
Mert gondolom, nem arról van szó, hogy Magyarországon 1936-ban 25-en születtek és 35-en haltak meg, ugye?

107

eszta, 2006. szeptember 29. péntek, 20:07 (#)

Tisztelt nyelv-ész, az országra vonatkozóan lásd #54. A mértékegység pedig valószínűleg x milliárd fő. Még valami?

108

Stapke, 2006. szeptember 29. péntek, 20:29 (#)

Ezrelék a bevett mértékegység.
A milliárd fő érdekes lenne.

109

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 30. szombat, 11:01 (#)

Persze, ezrelék, itt a forrás:

http://www.uwsp.edu/business/economicswisconsin/e_lecture/pop_images/global_birth_death_rates.jpg

Voltak egyébként rejtettebb hintek is a vége felé:

#82: "ne hagyjuk meghalni, szüljetek legalább valami használható tippet"

#86: "Bár nem olyan ütemben, mint az elején, de egyre többen vagyunk"

110

Dr. Minorka, 2006. szeptember 30. szombat, 12:25 (#)

re: (65)
A magyarázat (The Demographic Transition)
http://www.globalchange.umich.edu/globalchange2/current/lectures/human_pop/human_pop.html

111

sic, 2006. szeptember 30. szombat, 20:41 (#)

Gratulàlok eszta!


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork