Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53843 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Hol készült a kép?

ervin cikke a Kvíz rovatból, 2007. augusztus 6. hétfő, 10:41 | 126 hozzászólás

A címbéli kérdést kell megválaszolni, első látásra nulla lényegi segítő információ alapján. Az olvasótábor azonban már több ízben bizonyította, hogy mire képes, ezért ezúttal sem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy megfejthetetlen rejtvényt sikerült feladni. Pedig igyekszünk:

Kvízkép

A megfejtés tehát egy településnév, a hozzászólásokban összedolgozni is lehet.

Update (2007.08.10.): Egy olvasónk jóvoltából újabb szárítóköteles képet közölhetünk, amely az előzőtől néhány sarokra készült. Hátha segít az orientációban:

Kvízkép - hint

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (126)

1

Bártházi András, 2007. augusztus 6. hétfő, 10:49 (#)

Ilyen szárítóköteleket az olaszoknál láttam, ez alapján talán Olaszország. A ház stílusa, a fák azért eléggé kiindulási alap lehetnek.

2

Author Profile Page NagyGa1, 2007. augusztus 6. hétfő, 11:03 (#)

A kábelezés módja, a száradó nyuszi és a turbo-melltartó ázsiai helyre utal, a női alsóneműk alapján kb Thaiföld?

3

mate, 2007. augusztus 6. hétfő, 11:07 (#)

hmm: fehér ereszcsatornák, klíma, nyuszi, női fehérneműk...

4

blö, 2007. augusztus 6. hétfő, 11:12 (#)

bugyi? Bugyi. (Pest megye)
nyúl? Nyul. (Győrsopron)

5

ReggeliKarma, 2007. augusztus 6. hétfő, 11:50 (#)

Veszprém? :) Csak mert ott voltatok legutóbb, és a vár alatti kis utcákban vannak még ilyen érdekes udvarok :)

6

Dr. Minorka, 2007. augusztus 6. hétfő, 11:53 (#)

Pécs? (Hátha Villány után benéztetek.)

7

Zuzu, 2007. augusztus 6. hétfő, 11:57 (#)

Szegény környék, lsd. fehérneműk, akasztók, tipikus drótakasztó amit nem sajnálnak a szállásadók, ha esetleg a kedves vendégek mégis lenyúlják. Meleg környék lehet, mert több lakáshoz / szobához tartozik klímaberendezés. A felsők legalább L méretűek, a bugyik sem filigrán ázsiaiakra utalnak. Talán, talán Olaszország, de mégsem tűnik igazi meditteránnak a feeling. Inkább velencei tavi vagy balatoni emeletes szocreál üdülőház hátsó udvara. Vagy menekülttábor.

8

karaj, 2007. augusztus 6. hétfő, 12:31 (#)

Úgy tűnik, a kép tegnap (08.05) délben készült, vagyis az ennél régebbi utazások kilőve. Hol volt ervin tegnap délben?

9

Author Profile Page eszpee, 2007. augusztus 6. hétfő, 12:33 (#)

OFF: karaj, biztos voltam benne, hogy egy Operás fog először EXIF infókat kommentelni! :D

10

nyelv-ész, 2007. augusztus 6. hétfő, 14:29 (#)

Ha a Villány-Kisharsány vonalat követjük, eljutunk mondjuk Harkányba. Ha a Kisharsánytól Budapestig tartó utat követjük, eljutunk Mohácsra. Ezzel az erővel akár Zalaszentgrót is lehet :)

Mindenesetre a plüss nyuszi meg az emeletes ház együttesen determinálják, hogy nem valami kis faluban készült a kép, hanem legalábbis kisvárosi környezetben. A drótkötél is erősen iparosodott környezetre utal :))

11

Author Profile Page ervin, 2007. augusztus 6. hétfő, 18:56 (#)

hintek:

- több hozzászólás is tartalmaz nagyjából jó irányba mutató elemeket, de nem a(z eddigi) fősodorba tartozó kommentekről beszélek
- nem állítottam, hogy a képet egyik szerkesztőnk készítette volna

az exifes nyom megtalálásához gratula, megérte benne hagyni. :)

12

G Zoli, 2007. augusztus 6. hétfő, 19:03 (#)

A megoldást a nyúl adja, biztosan... :-P

13

Author Profile Page KoS, 2007. augusztus 6. hétfő, 19:16 (#)

#12 :)
OFF
- A nyulon tul?
- Neeem, a nyul az!!
ON

14

hakkotsuki, 2007. augusztus 6. hétfő, 19:44 (#)

Ervin fontosnak találta levágni a kép alját és tetejét. Ez egy emeleti
lakás, az ablakok fölötti védő cuccos kereken hajlik, a fehér csatorna alja
pedig (türkiz?) zöld. Az árnyékok alapján a nap a fotós háta mögött volt,
a kép pedig délben készült, így É-ÉK felé nézett az objektív, de nem éles
napsütés, tehát felhős lehetett az ég.
http://image.bayimg.com/lafedaabf.jpg

15

Author Profile Page ervin, 2007. augusztus 6. hétfő, 19:47 (#)

hakotsuki, ervin a lényegtelen(nek vélt) részeket tartotta érdemesnek levágni. de elméletnek nem rossz. :)

16

viri, 2007. augusztus 6. hétfő, 21:39 (#)

Nagymamás érzete van a képnek. A ház talán 1900-1930 közötti, 3 vagy 4 emeletes, belvárosi. Szerintem Magyarország, Budapest, de ha nem, akkor is valószínűleg nagyobb város. Tekintettel arra, hogy manapság már nem igen terítenek ki bugyikat, valószínűleg zárt udvar, vagyis valami intézményhez tartozik. Valami iskola, otthon?

17

akakij, 2007. augusztus 7. kedd, 00:15 (#)

hakkotsuki, mi az a kep amit belinkeltel? Mivel csináltad és mire jó?

18

Pocakos, 2007. augusztus 7. kedd, 00:21 (#)

Itt valami ármányság van. (pl. optikai csalódás) A cuccok nagyrészt ruhaakasztón vannak! Azt viszont könnyen lefújná a szél, és bizony valahogy fel kellett akasztani, tenni, elérni. Ezt pedig csakis "embermagasság"-ból lehet elkövetni. Tehát a felvétel erkélyről, vagy balkonról, esetleg teraszon, teraszról készült.

A "településnév" kifejezés, fogalom, annyira "magyaros", ráadásul Bpestre nem jellemző, így - ha a kérdésfeltevés korrekt, akkor - valami kisebb hazai, vidéki "település" a megfejtés.

19

Penálen, 2007. augusztus 7. kedd, 01:51 (#)

Pocakos,

érdekeseket írsz, jó észrevételek.

Én azért nem nevezném inkorrektnek, ha kiderül, hogy mégis Bp, vagyis ervin a "település" szót olyan értelemben használta, amit a szó valóban jelent :D

20

Penálen, 2007. augusztus 7. kedd, 01:53 (#)

hakkotsuki olvtárs hozzászólását amúgy tudta valaki dekódolni? Nekem kicsit enigmatikus :(

Honnan tudni, hogy a kép teteje-alja le lett vágva? És, valóban, a belinkelt, sokkal kétesebb minőségű képváltozatban mit tisztelhetünk?

21

Author Profile Page NagyGa1, 2007. augusztus 7. kedd, 03:16 (#)

Esztétikai okokból is vághatott, pl a 4:3-as képek nem elég sok vertikális helyet foglalnak.

Az akasztók kis gyűrűkben vannak.

Ilyen bugyit eddig csak ázsiai csajokon láttam. :)

22

Author Profile Page NagyGa1, 2007. augusztus 7. kedd, 03:17 (#)

(Ott is az egyszerűbbeken.)

23

Bártházi András, 2007. augusztus 7. kedd, 03:31 (#)

No, akkor tovább tippelnék én is. A ház alapján nem gondolnám, hogy Olaszország, a fákkal nem tudok mit kezdeni, de nem észak, és egyiptom felett járunk - tegyük fel, hogy az egyenlítő felett vagyunk. A dátum és a ház stílusa alapján lehet tényleg, hogy Magyarország.

A ház eléggé polgárinak tűnik, valamilyen vidéki város, kisváros lehet, nem egy önmagában álldogáló házikó kertjének látszik (ahogy fentebb megjegyezték). Viszont egy büszke polgárasszony nem aggatja ki csak így a melltartóját, eléggé meglepne egy Budapest, emiatt egy észak-nyugati nagyvárost is furcsállnék (bocs, előítéletek - de valamiből ki kell indulni).

A műanyag ereszcsatorna (http://www.ezermester2000.hu/2004/04/muanyagesocsatorna.htm) érdekes, ezek szerint a csatorna legalább 1960 után került fel a házra. Nem mintha ez infó lenne. OFF: az ereszcsatorna definíciókat pofátlanul lopják egymástól az egyes oldalak.

Ereszcsatorna + bugyik: valami Budapest közeli, újpolgári helyre tippelnék, kizárólag előítéletek alapján. Dunakeszi?

Penálen: hakkotsuki kb. annyit mondott, hogy a ház színe sárgább, az eresz színe pedig zöldebb, mint a képen látható, mivel nappal szemben történt a fotó. A linkelt ábra SZVSZ egy rossz minőségű nagyítás.

Pocakos: az olaszoknál olyan szárítókötelet láttam, ami körbe lehetett forgatni, az ablakból felakasztod, elforgatod a kötelet, felakasztod a következőt. Nem feltétlenül embermagasság. Juteszembe, horvátoknál is láttam ilyeneket. ;)

24

katmandu, 2007. augusztus 7. kedd, 06:28 (#)

Természetesen Denpasar, a balinéz búvártáncos kommandó nőtlentiszti szállójának hátsó traktusa, az épp száradó álruhákkal és harci nyuszival.

25

Author Profile Page Karaj, 2007. augusztus 7. kedd, 07:43 (#)

Nos, ha már minden infómorzsa számít, akkor kicsit bogarásszuk tovább az EXIF-et. A képet egy Canon Powershot S2 IS géppel készítette valaki. Mintha tényleg jobb gépe lenne ervinnek (valamelyik Canon EOS?), úgyhogy lehetséges, hogy tényleg nem ő csinálta a képet.

Ezzel egyáltalán nem kerültünk közelebb, mert most már nem csak azt kell kitalálni, hogy hol járt a fotós tegnapelőtt délben, hanem azt is, hogy ki volt ő...

A szárítókötél egyáltalán a házhoz tartozik?

26

Wattafilling, 2007. augusztus 7. kedd, 08:08 (#)

Ha a kamera órája jól volt beállítva, akkor a Formula1-es futam rajtja előtt készült a kép. De az biztos, hogy nem a Ring-en, a Kamionvárosban - a boxok megett. :) De lehet, hogy a fotós épp arrafelé közeledett?

27

Author Profile Page ervin, 2007. augusztus 7. kedd, 08:39 (#)

Hint: bizonyos jó nyomokat ismételten figyelmen kívül hagytok.

28

nix, 2007. augusztus 7. kedd, 09:16 (#)

ezekről a ronda zöldre mázolt ablakkeretekről egyből egy iskolára gondoltam (valamiért az egésznek van egyolyan érzése, hogy ez nem "normál" lakóépület), a ruhák pedig egy 14-16 éves leányra utalnak, de az egésznek van némi külföldi íze 8ezek a kívül vezetett kábelek...).
milyen fák azok ottan?

29

csibu, 2007. augusztus 7. kedd, 09:25 (#)

szerintem a megoldás a ház mögött-mellett kikandikáló fa(?)bódéban rejlik. na az mi lehet????

30

Author Profile Page CsasZ, 2007. augusztus 7. kedd, 09:26 (#)

A kép perspektívájából itélve (kicsit felfelé néz) azok vagy elég magas törzsű fák, kb. 4 méter magasban van az első águk, vagy az épület egy hegyoldalban van, ami a fotós felé lejt.
A háttérben is látszik egy másik épület a fák között.

31

csibu, 2007. augusztus 7. kedd, 09:27 (#)

ja és azok a drótok minta trolivezetékek lennének, így persze még viccesebb, hogy arra teregetnek, szóval akkor legyen városliget környéke, hatker.

32

Dr. Minorka, 2007. augusztus 7. kedd, 10:39 (#)

Nekem egy moszkvai belső udvarnak tűnik - ebbe csak a légkondicionáló nem illik.

33

Zuzu, 2007. augusztus 7. kedd, 11:32 (#)

Én még mindig azt mondom, hogy menekültszálló vagy bakterház.

34

Anti, 2007. augusztus 7. kedd, 11:36 (#)

Tom Selleck és Kiszel Tünde együtt nyaralnak. A kép vagy Kazincbarcikán, vagy Rio de Zsamárdiban készült.

35

Pocakos, 2007. augusztus 7. kedd, 11:36 (#)

BA: (nem British Airways, hanem Bártházi ;-) )
Nem a szárítókötél a probléma, hanem a ruhaakasztó! Az olaszok ruhacsipesszel rögzitik a holmit, nem pedig az akasztót teszik a kötélre. Különben a horvát tengerpart valamikor Velencéhez tartozott, (meg Mussolini Olaszországához), úgyhogy volt idejük megtanulni (ezt is). ;-)

Minorka, dr.: ha már nosztalgiázol ;-) ROSSZ a megfigyelésed (vagy az emlékezeted), legfeljebb a ruhaakasztót láthatnád a képen, ha valóban moszkvai lenne a felvétel.... ;-))

36

Dr. Minorka, 2007. augusztus 7. kedd, 12:06 (#)

Pocakos! Miért? A kábeldzsumbuj, a fehérneműk sajátos stílusa. De ez valahol Ázsiában készülhetett: légkondi, blúzok stílusa, fehérneműk. Mintha valami fatákolmány is lenne a légkondi és fa közötti képrészen.
"NagyGa1, 2007. augusztus 7. kedd, 03:17 (#)
(Ott is az egyszerűbbeken.)"
Mesélj!:)

37

Penálen, 2007. augusztus 7. kedd, 12:13 (#)

hakkotsuki #14-beli képén olyan rész is van, ami ervin képén ki van vágva - vagyis nem a cikkhez mellékelt képet használta, hanem egy másik verziót. Nézzétek meg, a tetején határozottan láthatók olyan részek, amik az "eredetin" nem.

Ez hogy lehet? Ő a kép forrása?

38

Author Profile Page eszpee, 2007. augusztus 7. kedd, 12:18 (#)

ráadásul az általa kirakott képben nincs exif. ez egyre érdekesebb! az akasztott nyúl rejtélye! :D

39

viri, 2007. augusztus 7. kedd, 12:27 (#)

A #14 egy kipótolt kép, de téves, mert az ablak fölött szerintem erkély van. Amúgy valószínűtlen számomra, hogy bugyikat kitegyenek az utcára. Lehet ez valami kiállítás?

40

Penálen, 2007. augusztus 7. kedd, 12:40 (#)

Hogy érted, hogy kipótolt? Úgy gondolod, magától kitalálta, mi van a nem látható részeken?

41

viri, 2007. augusztus 7. kedd, 13:08 (#)

visszavonom, nem kipótolt.

42

karaj, 2007. augusztus 7. kedd, 13:16 (#)

hakkotsukinak nyilvánvalóan megvan az eredeti kép, tehát valószínűleg ő készítette, de akkor miért találgat, hogy hol állt a fotós? Nem értem...

43

inSay, 2007. augusztus 7. kedd, 13:45 (#)

szerintem Kapolcs vagy egyéb Művészetek-völgye helyszín

44

karaj, 2007. augusztus 7. kedd, 13:49 (#)

Esetleg Túrony vagy környéke? :)

45

Author Profile Page ervin, 2007. augusztus 7. kedd, 13:53 (#)

Hint (már amennyiben ez hint): a képet nem hakkotsukitól kaptuk, legalábbis minden rendelkezésünkre álló információ szerint ő nem azonos azzal, akitől a kép jött, és aki azt a sajátjaként küldte.

persze az interneten bármi megtörténhet. egyelőre fogalmunk sincs, hogy mi van, mindenesetre a kvíz - általunk ismertnek vélt - megoldását még nem találtok meg, pedig volt már, aki jó érzékkel arrafelé indult, csak nem követtétek.

Az elméleti okoskodásra vagy a gyakorlati információkra figyeltek jobban?

46

Author Profile Page ervin, 2007. augusztus 7. kedd, 13:55 (#)

(közben karajnak jópont a megfelelő blogok látogatásáért.)

47

Author Profile Page CsasZ, 2007. augusztus 7. kedd, 14:08 (#)

Nekem ez a "vár alatti kis utca" gyanús elejétől kezdve. Budai vár, Őntőház utca hangulata. Az ablak feletti árnyékfogó viszont napsütötte vidékre utal, a #14 rejtély pedig arra, hogy publikusan neten elérhető a fotó...

48

karaj, 2007. augusztus 7. kedd, 14:32 (#)

A fa ágai között nem egy tó látszik?

49

hakkotsuki, 2007. augusztus 7. kedd, 15:16 (#)

Jajj, csak segíteni akartam és milyen rossz útra tereltem sokakat. A képet nem én készítettem, nem tőlem kapta a kispad.hu szerkesztősége. Az általam linkelt kép a kvízkép EXIF fejléceibe beágyazott bélyegkép nagyítása [Bártházi András: jól gondoltad] 400 pixel szélességre (a kvízkép is ilyen), azt illusztrálandó, hogy a kép alját és tetejét levágták [akakij: GIMP-pel készült]. Tehát nincs meg nekem az eredeti kép, de a publikált kivágott kép EXIF fejléceiben ez az árulkodó nyom is bennemaradt (legyen ez a mai technológiai tanulság, sőt még az is, hogy a beágyazott bélyegképekbe nem rak a fényképezőgép EXIF fejlécet).

Ervin tisztázta, hogy csak a „felesleget” vágta le és nem takargatni akar valamit. :-)

50

Guczó, 2007. augusztus 7. kedd, 16:02 (#)

Ilyen retek drót-vállfákat Kínában használnak, a légkábelezés is ismerős. Gyanítom valami belső udvar, van tippem arra is ki küldte be :)

51

Mort, 2007. augusztus 7. kedd, 20:06 (#)

A bugyik és melltartó alapján Fejér megyére szűkítenék, a nyúl pedig végképp tisztázza a települést: Füle. A többi elem a képen valószínűleg megtévesztés.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Kateg%C3%B3ria:Fej%C3%A9r_megye_telep%C3%BCl%C3%A9sei

ui: az exifben található bélyegkép esete igen tanulságos volt.

52

ari, 2007. augusztus 7. kedd, 20:56 (#)

A ház falán vezetett kábelköteg látványa Romániában elég megszokott, lehet, hogy Nagyvárad?

53

Guczó, 2007. augusztus 7. kedd, 21:05 (#)

Arrafelé érzésem szerint nem ilyen bugyikat és melltartókat hordanak a csajok :)

54

sbodi, 2007. augusztus 7. kedd, 22:11 (#)

Én már azon töröm a fejem, hogy az egyes kiaggatott cuccok esetleg külön-külön betűket jelölnek és azok adják ki a település nevét... A nyúl lehetne "y", a melltartó pedig "m" alakú, de a többi nem áll össze... :D

Kíváncsian várom a megfejtést.

55

Penálen, 2007. augusztus 7. kedd, 22:33 (#)

sbodi,
sztem még rutintalan vagy itt: azt feltételezed, hogy ervin azért valami, nagyon rejtett hintet mégis berakott a képbe...

Nos: tuti nem. Ő ilyen :DDD

Gr0

56

Author Profile Page ervin, 2007. augusztus 7. kedd, 23:52 (#)

Penálen, orros: sbodi jóval előbb volt itt, mint te. Még szerző is. :P

57

Penálen, 2007. augusztus 8. szerda, 00:00 (#)

Azt azért kérném jegyzőkönyvezni, hogy a hozzászólásom érdemi részét nem cáfoltad :PPP

58

akakij, 2007. augusztus 8. szerda, 00:09 (#)

Tehát nem a fülei templom van a képen?
Pedig olyan szép megoldásnak tűnt... Fejérnemű és nyuszifüle...

59

viri, 2007. augusztus 8. szerda, 02:48 (#)

Az ablakok vagy magasföldszintiek vagy ez a szárítókötél elég magasan lóg (legalábbis ahhoz hogy simán le lehessen szedni róla a cuccokat). Ha nem magasföldszin, akkor ahhoz hogy onnan le lehessen szedni ezeket vagy le kell engedni, vagy be kell húzni, vagy fel kell mászni a ruhákhoz. Igazából nem is tudom, hogy szárítókötél-e, ugyanis nem úgy tűnik, mint amit le lehet engedni vagy behúzni, meg karikák vannak rajta végig aminek valami funkciója kellene hogy legyen (vagy volt, de már nem használják). A ruhák szerintem: idősebb nő, (fiú? vagy az fekete póló is a nőhöz tartozik?), kisgyerek. Szerintem magyarország - vagy környezete, nem délebb, mert akkor más lenne a ház, talán árnyékoló helyett spaletta, viszont ez az árnyékoló is érdekes, mert ilyet még nem láttam (se itthon, sem máshol - valaki?). Talán nem is sokkal északabb, mert akkor nem biztos hogy lenne légkondi egy ilyen öreg ház falán. Nem tudom mi lehet az a sok kábel, az egyiken ugyanúgy ott vannak a karikák (mint valami függönytartó). Fölöttük van valami rögzítve két karral, a pólótól nem látszik, hogy össze vannak-e kötve és hogy mi is a funkciójuk. Ha ez egy valódi csendélet akkor olyan hely, ahol nincs kívülálló vagyis normális dolog kiteregetni a bugyikat. Pl: valamilyen otthon vagy iskola a nyári szünet alatt(bár hogy szedik le őket azt még mindig nem tudom). De lehet hogy ez csak egy beállított dolog és a tárgyaknak funkciójuk van (lehet ennyire öreg az összes fogas valóban?) és nem az hogy száradjanak. De mi az amit bugyik es nyuszi dekorál ráadásul egy bekábelezett udvarban? :)

60

Wattafilling, 2007. augusztus 8. szerda, 08:19 (#)

Muldör szigszalagot ragált az ablakra, ha a titkos kapcsolattal akart érintkezésbe lépni. Megvan! Ez az apátság Tihanyban, és Ötvös Csöpi nyúllal izen ...

61

Wattafilling, 2007. augusztus 8. szerda, 08:21 (#)

A többi csak figyelemterelés, megtévesztés.

62

Penálen, 2007. augusztus 8. szerda, 11:30 (#)

Sztemideje van vmi új hintnek, eddig látványosan nem jutottunk semmire...

63

Author Profile Page ervin, 2007. augusztus 8. szerda, 11:33 (#)

Hint: rendben, legyen.

Kicsit felejtsétek el a tápos elmélkedéseket, bármennyire viccesek amúgy azok; helyette nézzétek meg, hogy mely hozzászólók azok, akik *gyakorlati* tapasztalatokra vagy ismeretekre hivatkoztak a tippjüknél, és ti mégse vettétek őket figyelembe. Pedig már nem is egy ember fújja az alapvetően helyes nótát.

64

Pocakos, 2007. augusztus 8. szerda, 11:41 (#)

Csatlakozom Penálenhez. Legalább az derüljön ki, hogy milyen összefüggés van a címben feltett kérdés ("Hol készült...?") és a megfejtésben kért "településnév" között. Magyarán: valóban az a kérdés: hol készült a felvétel, vagy pedig a felvételen láthatók alapján kell kikövetkeztetni a "település" nevét? (pl. Kis-új-szállás, vagy Akasztó ;-) ) Hasonló - számomra nehéz - feladat volt a "kispad".

65

Author Profile Page ervin, 2007. augusztus 8. szerda, 11:53 (#)

Pocakos, te túlságosan belebonyolódtál ebbe. Ami persze nem baj! :)

Annyit kérdeztem, hogy hol készült a kép, aztán azt is mondtam, hogy erre egy településnév a válasz (mármint a "hol" kérdésre). Hogyan szeretnéd ezt értelmezhetőbben hallani?

Ha azt kérdezed, hogy valóban az-e a kérdés, ami a kérdés, akkor a válaszom: igen.

66

viri, 2007. augusztus 8. szerda, 11:57 (#)

Na, akkor újabb okoskodás: mivel nem egy országról, hanem egy településről van szó, így valami jellegzetesnek kell lenni a képen amiről egy városra lehet szűkíteni. Ez lehet egy intézmény, menekülttábor, stb. amiről be lehet azonosítani.

67

Penálen, 2007. augusztus 8. szerda, 12:04 (#)

Ervin,
ez azért elég smucig hint volt... Ha csak a "gyakorlati" tapasztalatokat nézem, akkor ez lehet Olaszország, Velencei tó, Balaton, Budapest, Dunakeszi, valahol Ázsiában, Kína - ezeket találtam.

Persze, attól függ, mit nevezel te gyakorlati tapasztalatnak.

68

Penálen, 2007. augusztus 8. szerda, 12:10 (#)

viri,

pár hozzászólással korábban komolyan gondoltam: sztem Tleg nincs semmi segítség a képen, csak épp az olvasóközönség már bebizonyította párszor, hogy még ilyenkor is képes valami csodára, és ervin ebben bízott, mikor felrakta az amúgy igazi hint nélküli képet. Nos, egyelőre az az ember, aki meglátja a nem létezőt, még nem olvasta a cikket, de lehet, hogy hamarosan fogja.

Jól értelmezem, ervin? Mármint azt, hogy nincs olyan hint - tárgy, épületmotívum, stb. - a képen, ami egyértelműen meghatározza a helyet?

69

Author Profile Page ervin, 2007. augusztus 8. szerda, 12:30 (#)

Penálen (68), én nem tudnám egyértelműen meghatározni a helyet a kép alapján, az tuti.

Abban viszont nincs igazad, hogy még nem olvasta olyan ember a cikket, aki jó eséllyel meg tudná ezt tenni. Többen is olvasták, sőt, többen hozzá is szóltak már közülük.

Na tessék, egy újabb hint lett belőle. :)

70

Penálen, 2007. augusztus 8. szerda, 12:35 (#)

Ervin,

OK, köszi az infot.

71

Dr. Minorka, 2007. augusztus 8. szerda, 12:47 (#)

Azt tudjuk, hogy nem Ervin csinálta a képet, és ebből egzotikus helyszínekre következtettünk néhányan. A fényképész véletlenül nem egy hölgy volt, Ervin társaságában?

72

sbodi, 2007. augusztus 8. szerda, 13:26 (#)

Ez a gép típusa alapján már nekem is eszembe jutott, de nem vitt közelebb a megfejtéshez...

73

Penálen, 2007. augusztus 8. szerda, 13:33 (#)

Gyanítom, hogy nem. Az az S2-es mintha már nem lett volna egészen működőképes a felvétel időpontjában...

74

árpi, 2007. augusztus 8. szerda, 15:24 (#)

Hello!

Szerintem Ervin is használhatta az S2-őt. Legalábbis itt azt írja, hogy
van neki olyan: http://photoblog.hu/about.html.

Amúgy Túrony szép lett volna.

75

Author Profile Page NagyGa1, 2007. augusztus 8. szerda, 15:28 (#)

Ha kaphatnánk egy nagyobb felbontású verziót, akkor pl meg lehetne nézni, hogy milyen fa van a háttérben. Az talán sokat segítene.

76

Author Profile Page NagyGa1, 2007. augusztus 8. szerda, 15:36 (#)

A fal egyébként elég újonnan van festve, ez eléggé behatárolja Ázsia fejlettebb részeire.

Na ha holnapig más nem tippel akkor majd én. :)

77

Penálen, 2007. augusztus 8. szerda, 18:16 (#)

NagyGa,

amúgy te vagy fél éve lógsz egy hasonló feladvány megoldásával, ha emléxel...

78

Penálen, 2007. augusztus 8. szerda, 18:18 (#)

árpi,

ha a szimatom nem csal, akkor pont arról az S2-esről írtam fentebb, hogy a kép készültekor valószínűleg nem volt használható állapotban.

Ezen kívül használhatta volna az enyémet, de arról meg csak tudnék :DDD

79

Author Profile Page ervin, 2007. augusztus 8. szerda, 21:13 (#)

Csak, hogy továbblökjük a dolgot: nem én készítettem a képet.

80

Penálen, 2007. augusztus 8. szerda, 21:51 (#)

De a nyuszi a tiéd, ha jól emléxem :D

81

Author Profile Page ervin, 2007. augusztus 9. csütörtök, 00:46 (#)

Penálen (80), engem nem zavarnak a gyenge poénok, viszont a többieket esetleg megtéveszted velük.

82

Author Profile Page NagyGa1, 2007. augusztus 9. csütörtök, 03:45 (#)

Penálen (77), ma nagyot pereceltem bringával, úgyhogy azt hiszem egy darabig nem is lesz megoldása.

83

nyelv-ész, 2007. augusztus 9. csütörtök, 07:39 (#)

Jobbulást.
Egyébként mi köze a balesetednek ahhoz, hogy eláruld, hol készült az az aluljárós kép?

84

Author Profile Page NagyGa1, 2007. augusztus 9. csütörtök, 08:06 (#)

A beton kiütötte a fejemből.

85

Penálen, 2007. augusztus 9. csütörtök, 12:30 (#)

ervin (#81),

jogos, bocsi.

86

nyelv-ész, 2007. augusztus 9. csütörtök, 13:57 (#)

NagyGa1, akkor végleg lemondhatunk róla, vagy csak részleges és időleges az amnézia?

87

nyelv-ész, 2007. augusztus 9. csütörtök, 14:04 (#)

ooopsz, kezdek megvilágosodni! Melyik bank reklámjában is láttunk plüss nyuszit? Mert akkor ez biztos az egyik bankfiók hátsó udvara, ahová kitették száradni a reklámállatkát. A pénztárosnő fehérneműjével együtt.

88

Zuzu, 2007. augusztus 9. csütörtök, 16:05 (#)

Duracell nyuszi.

89

nyelv-ész, 2007. augusztus 9. csütörtök, 16:19 (#)

Akkor a Duracell gyárudvara lesz?

90

lida, 2007. augusztus 9. csütörtök, 19:34 (#)

A kabelkötegek marpedig vagy Romaniara, vagy Azsiara utalnak.
Bar Azsia nagy reszeben asszem nem akasztananak ki szivesen fehernemut az utcara...
Ha Azsia, akkor Delkelet-Azsia.
Talan Indonezia?

91

viri, 2007. augusztus 9. csütörtök, 19:49 (#)

Egy "kívülálló" is meg tudja fejteni vagy szükséges hozzá közösségi előismeret?

92

nagypee, 2007. augusztus 9. csütörtök, 20:21 (#)

A melltartó merevítős, közepes méret, a kis melleket nagyobbnak mutathatja. A bugyik tucatcsomagban kapható olcsó bugyik. A szárító, amin a melltartó lóg, a csiptetős fajta, kifinomultságában fényévekre van a drótból hajlított-tól. Aki teregetett, nem otthon van, ez nem az ő hátsóudvara, és valószínű nem az ő akasztói. Vagy ha mégis az övé, akkor szándékosan ilyen ócskákat hozott magával, mert könnyű a súlyuk, és nem bánja, ha nyomuk vész. A nyuszit is az idegenségérzést hivatott enyhíteni, ezért hozta magával. Az ablakrácsok a szállásjelleget erősítik. Nem túl sok bugyit mosott, tehát csak átmeneti szállásról lehet szó, ahol nem sok időt tölt, vagy nem látszik a többi a képen. Azt akarja, hogy jól és lehetőleg gyorsan száradjon meg minden, de a bugyik feltétlen. Felteszem, nagy a páratartalom.

Ezen a környéken sokat esik az eső, az épület ereszcsatornáinak állapotára ügyelnek. Ugyanakkor nagyon meleg van. A fák ágai furcsán tekergősek, dús a lombjuk. Valahol Dél-Kelet Ázsia. Egy olyan intézmény, szálloda, iskola, vagy egyéb szállás, ahol futja légkondira.

94

viri, 2007. augusztus 9. csütörtök, 21:02 (#)

A nyuszi nem azé szerintem aki teregetett. Plüssállatot nem szoktak mosni, kivéve ha egy gyereké aki vele eszik, alszik, stb. és már nagyon koszos.
Sok bugyit mosott (#92), mert a kép bal szélén látszik egy klassikus bugyi/zokni csíptetős szárító, viszont erre is széptterítve annak felcsíptetve a bugyik, ami tényleg nem gyakori.
Ázsiával annyiban nem értek egyet, hogy azt mindenki max a bugyik (és a kábelek) miatt azonosítja, de azt bármelyik kínai piacon lehet kapni. Viszont az ázsiaiak többsége (főleg a szegényebb) nem arról híres, hogy ilyen nagy méretű ruhákat hordjon. Ha megnézed a melltartót, ahhoz képest lepel a női felső.
Igaza lehet nagypeenek, nem tűnik úgy, mintha itt laknának, mert akkor normálisabb lenne a szárító, ez inkább kényszermegoldásnak tűnik.
Annyira nem vagyok otthon az építkezési dolgokban, de ezt a fajta összefolyót az ereszcsatornánál szerintem nálunk nem nagyon használják, viszont nagyon jó állapotban van és a ház is. Én még mindig azt mondaom, hogy inkább Európa, és Magyarországhoz hasonló régió (vagy Magyarország), hasonló időjárással.

95

Penálen, 2007. augusztus 9. csütörtök, 22:37 (#)

FT,

ebben csak én nem látom a lényeget?

96

Penálen, 2007. augusztus 9. csütörtök, 22:40 (#)

Ervin,

a második menetet is kiütéssel nyerted, sztem jöhet az újabb hint - ezúttal remélhetőleg némi szárazanyaggal :DDD

97

Author Profile Page ervin, 2007. augusztus 10. péntek, 00:26 (#)

Várjuk meg NagyGa1 tippjét. Tegnapra ígérte, hátha mára bejön. ha csak nem szól itt is közbe az a fránya biciklisbaleset.

98

Pocakos, 2007. augusztus 10. péntek, 08:10 (#)

ervin: # 97 - ez is egy hint? ;-)
Mert akkor Singapore. ;-)
http://kispad.hu/blog/200703/nagyga1-repriz.html
Csak azt nem értem, hogy az/ez miért "település(név)"?

99

nagypee, 2007. augusztus 10. péntek, 11:32 (#)

A várost lehetetlen ennyi infoból kitalálni, szerintem az országot sem lehet. A helyet csak az azonosíthatja be, aki ismeri az épületet. Ilyen fák, ereszcsatornák és kábelek bizonyára az egész régióban nőnek.

A fekete póló, és talán még a szürke sem a bugyik tulajdonosáé, hanem egy nagyobb testté. A pólók nyúlottak, aki hordja őket, nem szereti, ha feszülnek rajta. Trópusi égöv alatt kényelmes a lazán lógó, bő póló. A nyuszi lehet, hogy egy nagy esőben ázott el, és most szimplán szárad. A légkondi miatt a szobában nem száradnának meg gyorsan a cuccok. Aki kilógatta a bugyikat, nem ismeri a helyi szokásokat, vagy nem igazán befolyásolják őt. Ez Ázsia.

Biztos befutó, aki ismeri a bugyik és a nyuszi gazdáját, tudja, hogy a kép mikor készült, és hol járt akkor a gazdi éppen. Vagy ő maga is megszállt már ebben az épületben, és emlékszik rá. Szerintem szálloda, és a légkondi nem a helyieknek, hanem főként az idelátogatóknak szól. Az épület a reprezentáció miatt van jó állapotban. Ez egy frekventáltan látogatott hely, lehetséges, hogy tenger vagy óceán partján.

100

Penálen, 2007. augusztus 10. péntek, 11:51 (#)

Én is úgy gondolom, hogy Erving megkereste azt a lécmagasságot, amit már senki sem tud átvinni.

Mert azt már mégsem hiszem, hogy ez személyre szabott feladvány lenne, vagyis olyan, amit egy(két) ember meg tud oldani, mert, mondjuk, tudják, hogy Ubud alsón tavaly ez a fajta plüssnyúl volt a sláger a céllövöldében - ez nem volna túl fair :)

101

Penálen, 2007. augusztus 10. péntek, 11:53 (#)

-g

Bocsi.

102

FT, 2007. augusztus 10. péntek, 13:32 (#)

99: Szerintem nem a légkondi miatt. Minden kis légmozgás számít, hogy abban a páratartalomban száradjon végre a ruha. Úgyis marad benne valami - valahogy megkeményedik. Sőt, ha a légkondi szárít is, meg fúj is, akár gyorsíthatja is a száradást.
Amúgy, Japánban legalábbis, a helyi szokások nem olyan szégyellősek (és helyszűke is van).
(De ez valószínűleg nem Japán, ott nem ilyenek az ablakok, és a fák se jellemzőek. Viszont ott is a szabadban megy a mindenféle vezeték, és a kép bal alsó sarkában látható sokcsíptetős teregető is jellemző, meg a műanyagbevonatú drótvállfa is.)
Az én tippem szerint NagyGa1 jár a legközelebb a megfejtéshez. Térben is...

103

Author Profile Page ervin, 2007. augusztus 10. péntek, 20:32 (#)

Váratlan fejlemény: új hint a cikk végén!

104

Bártházi András, 2007. augusztus 10. péntek, 20:42 (#)

Ilyen nincs. :D

105

Pukacs, 2007. augusztus 10. péntek, 21:24 (#)

Hmmm... A randa pólót biztosan a hentes hordja (a méret alapján gyanús), aki közel lakik a kisipari húsfeldolgozó egységhez.

106

Pocakos, 2007. augusztus 10. péntek, 21:40 (#)

Ez már "hazai pálya" ! ;-) - "település"
Hiszen egy szál légy sincs, no meg sertéshús a javából....

107

Author Profile Page NagyGa1, 2007. augusztus 10. péntek, 22:30 (#)

Ervin #97: A fa mintha amerikai platán lenne, az meg nincsen Ázsiában, csak Európában meg Észak-Amerikában.

Zavaró a második kép.

Nikon D70-el készült, ami kispadközeli embereknek biztos nincsen, és tovább erősíti a kocafotós ázsiai csaj teóriát.

108

Zuzu, 2007. augusztus 10. péntek, 22:39 (#)

Egyre nagyobb bugyingók tünnek fel....

109

Author Profile Page NagyGa1, 2007. augusztus 10. péntek, 22:41 (#)

Ugyanakkor RAW (!), ISO200, f/8, 1/249sec, iszonyúan süthetett a nap. A barátja segíthetett a konverzióval meg a gép beállításaival.

Esetleg hétfőn megkérdezhetjük a Nikont, hogy hol adták el a 30031BFF szériaszámú kamerát. :)

110

Author Profile Page NagyGa1, 2007. augusztus 10. péntek, 22:47 (#)

2006.jan.28, 10:17.... Zöldellnek a fák a képen. Ausztrália a kábelezés miatt kizárható, túlzottan trópusi helyen meg nem akasztgatnák a fél disznőt száradni a meleg miatt.

Hongkongtól biztosan délre (ott kevésbé zöldek a fák), Bangkoktól meg sokkal északabbra, marad tehát Kunming.

111

Author Profile Page NagyGa1, 2007. augusztus 10. péntek, 23:12 (#)

Nem, a helyes válasz Shanghai, a második kép eredetije itt:

http://photo.azsia.net/index.php?showimage=152

(Rájöttem, hogy a két képet nem ugyan az a személy készítette, és a Kunmingi vonalat leellenőrizendő gondoltam megnézem ki használ D70-et, hátha esetleg a Guczó készítette a második képet amikor a Gőcze Gyurit meglátogatta Kunmingban.

Guczó fotoblogján tényleg van egy csomó kép D70-el (egy csomó RAW/ISO200-on :)), fellelhető pont a második is.)

112

Author Profile Page NagyGa1, 2007. augusztus 10. péntek, 23:13 (#)

Ezek szerint Guczó már kitalálta és egy titkos háttérpaktum keretében szolgáltatta a képet.

113

Author Profile Page ervin, 2007. augusztus 11. szombat, 00:23 (#)

Köszönjük a megfejtést, gratulálunk a (már nem először) sherlock holmesi erényeket csillogtató vendégmunkásunknak!

A képeket valóban Gőcze Gyuri és Guczó barátaink készítették, köszönet nekik is.

114

Author Profile Page NagyGa1, 2007. augusztus 11. szombat, 02:06 (#)

Köszönöm, a nyereményt a szokott helyre küldjétek.

115

sbodi, 2007. augusztus 12. vasárnap, 08:11 (#)

Megnyugtató. Részben, hogy végre vége, másfelől meg mert a 1,5 évessel arrafelé mostanában nem jártunk, nem csoda, ha nem tudtuk. :)

116

nyelv-ész, 2007. augusztus 12. vasárnap, 11:33 (#)

Ha már fotó kvíz, nekem lenne sokkal jobb ötletem, milyen képeket adjatok fel. És a megfejtésre nemcsak az ázsianet-függőknek lenne esélyük :)

117

Author Profile Page ervin, 2007. augusztus 12. vasárnap, 14:38 (#)

nyelv-ész, egyből két irányt is tudok javasolni a sokkal jobb ötleted kiaknázására: egyfelől az üzenő füzetünket, másfelől a saját blogodat. mindkettő a rendelkezésedre áll.

118

Penálen, 2007. augusztus 12. vasárnap, 19:03 (#)

Azért lehet, hogy Tleg nem lett volna hülye ötlet valahogy előre jelezni, hogy a nem Ázsia-fertőzöttek inább a többi cikket olvasgassák... Mondjuk, téged ismerve nekem ez már az elejétől több, mint gyanús volt, úgyhogy részemről nincs gond :D

119

Wattafilling, 2007. augusztus 13. hétfő, 08:57 (#)

... pedig Tihany milyen szép megoldás lett volna ...

120

Guczó, 2007. augusztus 13. hétfő, 15:06 (#)

Szinten a kornyeken:
http://photo.net/photodb/photo?photo_id=6292871

121

Author Profile Page NagyGa1, 2007. augusztus 14. kedd, 09:24 (#)

Az 1.8 megás jpegnek álcázott .bmp-hez gratuláljunk Xuhuinak. :)

Tényleg, milyen gyakran kell a macikat kimosni?
Még sohasem láttam mackómosást.

122

Author Profile Page ervin, 2007. augusztus 14. kedd, 10:40 (#)

Nekem van egy fehér maláj medvém, Edward, ő speciel még soha nem engedte kimosni magát, pedig már 13 éves.

123

sbodi, 2007. augusztus 14. kedd, 13:46 (#)

Ervin ezek szerint nem hurcolja a mackóját a homokozóba és a felmosóvödörben sem meríti meg, amikor felmosni segít otthon, csak hogy néhány példát említsek.

Szóval, a gyerekekét gyakrabban.
Már ha hagyják. :P

124

cserisz, 2007. október 23. kedd, 12:09 (#)

Sztem, csak Akasztó lehet.

125

milka, 2008. február 27. szerda, 11:41 (#)

nekem ez elég londonos, a házon a kívül vezetett szennyvíz vagy milyen csatorna miatt. vagy minimum valami nagy brittannia :)

126

Parti Csillqa, 2008. április 13. vasárnap, 14:19 (#)

JO EZ A HONLAP SZETRINTEM


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork