Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53848 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Titanic: Cseh Álom

eszpee cikke a Művház rovatból, 2005. április 11. hétfő, 10:14 | 7 hozzászólás

Micsoda időzítés, a fesztivál utolsó napján a legjobb film! Két egyetemista kitalálja, hogy ledokumentálják egy új hipermarket indulását. Szlogen, logó, óriásplakát, szórólap, tv- és rádió reklám, átfestett villamos és saját dal, minden megvan. Egyet leszámítva: nincs áruház.

A legszebb átverés, amit valaha is láttam, pénzt nem kímélve tökéletesen kivitelezett kampány, a végén a megnyitóval, ahol többezer ember nézi a patyomkin-áruházat. Csodálom, hogy (a film reklámkampányával sugaltakkal szemben) nem verték meg a szervezőket. A film idáig már tizes lenne, de a java még csak a vége főcím után, hazafele sétálva kezdődik.

Amikor felmerülnek az első kétségek, hogy ezt most tényleg megcsinálták? És senkinek nem esett le, hogy az utolsó pillanatban megnevezett helyen egy állványt leszámítva semmi nem épült? Most akkor... minket átvertek? Vagy mégse? Ettől a csavartól lesz tökéletes az élmény, még most sem tudom, hogy ál-, vagy rendes dokumentumfilmet láttam, de ez pillanatokon belül meg fog változni.
IMDB: Ceský sen (2004)

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (7)

1

Egötájcs, 2005. április 11. hétfő, 11:29 (#)

A weboldalukon vannak képek a verésről, szerintem csak nem vágták bele a filmbe.

2

eszpee, 2005. április 11. hétfő, 11:43 (#)

Itt a weboldaluk: http://www.czech-tv.cz/specialy/ceskysen/en/

Egyébként nekem kicsit megrendezettnek tűnnek azok a vérfoltok... de valószínűleg ezt már a filmnek köszönhetően megnövekedett szkepticizmusom mondatja velem :)

3

eszpee, 2005. április 11. hétfő, 11:48 (#)

És igen, a saját fórumukból:

"Dear Terry,

yes, you are right. All photos which are showing violence as well as our promotional materials like film posters, this web site and Czech Dream trailer, we consider as a advertisment for CZECH DREAM. Blood on our faces is "film ketchup", people beating us up in the trailer are a actress. We filmed the scene a year later. We are same as advertisers and that was our approache...We wanted to make an ad for our film as much same as the other ads are: You can consider blood on our faces as a whole big strowberyes falling down into the bowl of fresh white yogurt...There is no lynch in our film, as same as if you will be drinking "XYZ" whisky, you might not pick up beutiful girl sitting next to you at the bar...

All the best,
Filip Remunda"

Persze kérdés, hogy nem maga a fórum-e az átverés? Vagy mi van, ha a rendezők nevében írt be valaki? Vagy tette fel a hamis képeket? Dublőrökkel eljátszatva? ... abbahagytam. :)

4

pravda, 2005. április 12. kedd, 13:06 (#)

az olajfalók óta nekem minden cseh doku áldoku. biztos ami biztos.
a legjobb dokufilm nálam a fesztiválon az amerikai áram volt amúgy.

5

Ali, 2005. április 12. kedd, 17:18 (#)

Nálunk is van ilyen fantom, a négyes metró.

Az is "épül", mennek rá a százmilliók, benne van a politikai propagandában, a közvéleménykutatások szerint a fővárosiak egy része sikertörténetnek tartja -- csak egy méter sincs belőle. A Keletinél is, ami ásás most folyik, az a kettes metró második kijárata lesz, mégis ott a tábla, hogy "épül a négyes metró". A Bocskain van egy "átadott" lerácsozott aluljáró. Satöbbi.

Szakemberek véleménye szerint (akik ezt kirúgatódás veszélye nélkül tehetik) pedig nem is baj, hogy nem épül: sok évtizede elavult koncepció, folt hátán folt kompromisszumokkal, ráncfelvarrásokkal, görcsös ragaszkodás valamihez, amit megígértek és bevállalhatatlan a beismerés, hogy ezt így nem szabad, még ha a korszerűbb, jobb megoldás olcsóbb is volna. Politika.

Ebből tessenek filmet forgatni, cseh mesterek! Persze Prágában a közlekedés is jobb...

6

methan, 2005. április 13. szerda, 09:07 (#)

tényleg, alikám, ott jobb a közlekedés. talán mert kétésfélszer hosszabb a metróhálózatuk.

7

Ali, 2005. április 13. szerda, 09:58 (#)

Nem lehet egy nagyvárost csak metróval megoldani és semmi mást nem fejleszteni. Márpedig Budapesten épp ez történik. Nagyon buta dolog azt hinni, attól fejlett egy város, hogy hány metróvonala van és az milyen hosszú, semmi mást figyelembe nem véve. A metró nem varázseszköz, amit más módon olcsóbban és hatékonyabban meg lehet oldani (Stadtbahn, LRT, hasonlók), azt úgy _kell_ megoldani és nem rázni a rongyot. A rongyrázás egyébként is a fejletlenség jele. A Rákóczi út ugyanolyan büdös és randa lesz, ha megépül a négyes metró, csak épp lehet mondani, hogy nincs rá pénz, mert épp a metróhitelt törlesztjük...

Ajánlott Prága egyéb mutatóit is megnézni. Utak minősége, levegőszennyezettség, belvárosban nyitvatartó vendéglátóipari létesítmények mennyisége és minősége, környezetkultúra, stb. Nem lehet egyetlen dolgot kiragadni.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork