Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53959 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


A feladat

stsmork cikke a Művház rovatból, 2005. augusztus 6. szombat, 22:31 | 126 hozzászólás

Behányok a sci-fi műfajtól, minden formájában. Különös módon ezzel nem voltam mindig így, egy gyerekkori élményemnek köszönhetem, hogy egész életemben összesen kettő darab sci-fi regényt olvastam végig; ezt a traumát Zsoldos Péter "A feladat" című regénye okozta.

Akkoriban ment a tévében a regényből készült tévésorozat, amit nagyon szerettem, különösen azokat a jeleneteket, ahol a szereplők dizájnos dobtáras géppisztolyaikkal lövöldöztek egymásra. A lelkesedés odáig vitt, hogy megvettem és elkezdtem olvasni a könyvet. Nemrég sajátíthattam el a betűvetést, ez még az a korszakom volt, amikor nem csak könyvjelzőt hasznátam, hanem még ceruzával is gondosan megjelöltem a sor végét, ahol abbahagytam az olvasást, nehogy véletlenül akárcsak egy mondatot is kétszer el kelljen olvasnom.

A történetből semmire sem emlékszem, csak arra, hogy olvastam, olvastam, olvastam...és egy szót sem értettem. Valahol ott olvadt le a biztosíték, ahol két űrhajós azon tanakodik, hogyan állítsák elő elhunyt szolgájuk klónját egy másik szolgálóból."Tulajdonképpen mindegy, hogy Ubulból Mattot, vagy Fíből előbb Ubult és utána Mattot csinálunk, esetleg Mattból előbb Fít és Ubult és utána újra Mattot." Sírásra konyult a szám, úgy éreztem, hogy én itt végérvényesen és menthetetlenül Mattot kaptam. Leraktam a könyvet és azóta még soha nem unatkoztam annyira, hogy sci-fi regényt kelljen olvasnom. Még az általános műveltség alapkövének számító "Galaxis útikalauz stopposoknak"-ról is csak annyit tudok, amennyit mások elmeséltek nekem.

Szólnom kell még a bevezetőben említett két kivételről. Az első Nemere Istvántól a "Rejtélyes elődök" című, ezt a seregben olvastam, belszolgálat alatt. Aki volt katona az tudja, hogy "belgecinek" lenni a legunalmasabb dolog a világon (sokkal rosszabb, mint brazil szappanoperákat nézni egész nap!), ráadásul folyton szem előtt van az ember, így még aludni se lehet. A szolgálat vége felé kétségbeesésemben végigkutattam az ügyeletes asztal fiókjait és ott bukkantam rá a Nemere könyvre és elolvastam. Mindenki más is ezt tette volna a helyemben.

A másik tulajdonképpen baleset volt: valaki kölcsönadta Carl Sagan "Kapcsolat" című könyvét, amit azzal kezdtem el olvasni, hogy az első ökörségnél (időutazás, fénysebesség felett közlekedő űrhajók, ilyesmik) leteszem és soha többet ki nem nyitom. Árgus szemekkel figyeltem, hogy hol summant a szerző, de sehogyan sem sikerült nyakon csípnem, viszont közben a könyv végére értem. És tetszett. (Később felvilágosítottak, hogy a szerző nem kispályás, gondolom ő maga sem szerette az ordító hülyeségekkel teli könyveket.)

Hasonló emlékeket őrzök a film műfajról is. Általános iskolás voltam, amikor kijött a Csillagok háborúja film első része (az az első rész, amiből később negyedik lett), és mi az iskolával kollektívan elvonultunk megnézni. Akkoriban még szokás volt a film előtt (ott, ahol most a reklámokat nyomják) filmhiradót vetíteni, és mi aznap kikaptunk egy fájdalmasan hosszú kiadást: a szokásos hírek (tovább épül a szocializmus, az imperialisták ármánykodnak, újszerű varrótűt talált fel Kovács Béláné mátészalkai lakos) után még egy "jogi esetek" szerűséget is lenyomtak. Nem emlékszem már, hogy miről szólt, csak a formátumára: két-háromperces interjúk követték egymást, mindegyik baromi unalmas, mindez fekete fehérben.

Tombolt a mozi. LE VELE!!! LE VELE!!! skandálta az nézőtér, és a székek támláin ütötték hozzá a taktust. (Kemény támlájú faszékek voltak a moziban, szóval zengett az egész ház.) Minden egyes interjúról azt hittük, hogy ez már tényleg az utolsó és utána már a film jön, és amikor ehelyett megjelent a vásznon az utolsó utáni (utáni utáni utáni) interjúalany, kettőzött hangerejű LE VELE!!!! kiáltások fogadták. Én akkor még őszinte ember voltam, de nem ordítottam és toporzékoltam, hanem komolyan meg voltam ijedve, hogy egyszer csak felgyújtják a villanyokat, bejön egy szakasz rendőr és mindenkit kihajítanak a moziból.

Végül, nagy sokára, az utolsó riportalany is elmondta halaszthatatlan mondanivalóját és végre megkezdődött a film. (A rendőrök, ha esetleg már úton voltak, fellélegeztek és visszaszivárogtak az őrszobára.) Természetesen nem emlékszem, hogy tetszett-e a film, csak a randalírozás emléke maradt meg, bár mintha olyasmi derengene, hogy egy űrhajóról bedobnak egy kis lyukon át egy bombát egy földgömb alakú valamibe, és ettől a jók győznek. Ahogy ez már az ilyen ügyekben elkerülhetetlen.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (126)

1

BaBe, 2005. augusztus 6. szombat, 23:36 (#)

Stsmork, azt hiszem az a mondat maradt csak le így a legvégéről, hogy: "Köszönöm, hogy elmondhattam." :)

Először is fogadd őszinte részvétemet, és tudd, hogy azért értelek én. Nincs veled semmi baj, teljesen normális vagy, nyugodj meg, egyszerűen arról van szó, hogy van egy sütifajta, ami neked nem jön be. Én az ánizzsal vagyok így, ha a szagát megérzem, már rosszul vagyok. Nyilván ez is valami gyerekkori trauma hatása.

A gyerekkorom óta azoban már igen sok víz lefolyt a Dunán, és bizony időnként muszáj vagyok próbára tenni magam. Annál is inkább, mert vannak bizonyos italok, amik tömény ánizsból vannak :), és vannak bizonyos helyzetek, amikor ezeket nem illik visszautasítani.

Javaslom, néha-néha próbálkozz meg egy-egy művel, mert biztos, hogy nem mindegyik szar. Javasolni eszem ágában sincs, szerintem az utánam következők meg fogják tenni.

Az ánizs nekem azóta sem jön be, de ki tudja - talán egyszer. Nem adom fel. :)

2

Ali, 2005. augusztus 7. vasárnap, 02:03 (#)

Ha eddig nem, eztán sem fogom megváltani a világot, de én a jó sci-fi-t kedvelem -- viszont nem is talákozom vele sűrűn. A "Csillagok háborúja", az csak igen tágan értelmezett módon férne bele a sci-fi műfaj kereteibe (merthogy űr-szappanopera, ahol csak háttérnek kell pár űrhajó, kettős nap, meg idétlen kütyü, meg sok furcsa lény).

Zsoldos Pétertől a "Viking visszatér" és annak folytatása, a "Távoli tűz" lett volna jó választás, de legalább tinifejjel. NINCS benne hiperugrás, meg hasonló nyilvánvaló ökörség, az egyetlen hiba, hogy egyszer a tizes számrendszer előnyeit kezdi ecsetelni a tizenkettessel szemben, holott ha a helyi lakosok már felfedezték a helyiértékes ábrázolást, akkor oly mindegy... A "Feladat" nekem nem rémlik, eszerint szerencsére, talán az "Ellenpont" még, amit olvastam, de nem esküszöm meg rá, hogy az tőle volt.

Nos, aki a "tudományosan marhaság" kategóriától óvakodik, az olvasson A.C.Clark műveiből, "A távoli Föld dalai" pl. oly jól sikerült, hogy attól Mike Oldfield ihletet kapott és mielőtt kigyógyult volna belőle, összejött egy azonos címú albuma. :) Asimov él bizonyos "a sci-fi korai időszakában létrejött alapelemekkel", mint a fénysebességnál gyorsabban haladó űrhajók, de nem viszi túlzásba és nála a központban a lehetséges társadalmak és azok fejlődése/bukása a téma. Az "Alapítvány" trilógiát még annak is érdemes egyszer elolvasni, akit maga a műfaj nem igazán fog meg.

Sajnos a legtöbb sci-fi író, akivel a sors összehozott, még nálam is sötétebben látta a világot, így most a szovjet sci-fi irodalomra nem térnék ki és Lem-től (aki egyébként lengyel és a legendák szerint egyszer majdnem fizikailag bántalmazta Tarkovszkijt, mert az eléggé szabadon értelmezve filmesítette meg "Solaris" című könyvét) is csak a "Kiberiádát" ajánlanám, de azt viszont nagyon, mérnököknek kötelező! :)

Ott vannak aztán a közeli jövővel realista megközelítéssel dolgozó szerzők, számomra elsősorban is Gibson. Ennek aztán végképp semmi köze a Star Wars idétlenkedéseihez, ebben az ágban "Mátrix"-szerű dolgokra kell számítani, csak kevésbé hatásvadász és sajnos jóval reálisabb módon...

Na, késő van már a rendezett gondolatokhoz, inkább elcsitulok...

3

ses, 2005. augusztus 7. vasárnap, 11:22 (#)

kollégám, ha a te áramköreidbe nem égett bele kitörölhetetlenül az a pillanat, amikor az ős-csillagokháborújának elején elúszik fölötted a csillaghajó, vagy amikor a birodalom viszavában megjelennek a lépegetők - nos, akkor lehet, hogy esetedben tényleg genetikai scifi-alkalmatlanságról kell beszélnünk. :)

És akkor azt már nem is mondom, hogy mennyit veszítettél a régi Galaktika Philip K. Dick vagy Fred Pohl-novelláinak kihagyásával, mert hiszen akkor te nem is.

4

nyelv-ész, 2005. augusztus 7. vasárnap, 12:04 (#)

Ami a Cs.Háborúját illeti, talán mindenki egyetért velem, aki nem az utólag kitalált kronológiai sorrendben látta a részeket, hanem elkészülésük sorrendjében, hogy a legeslegelső 77-es(?) rész a maga idejében a nem kifejezetten scifi-fanokat is megragadta. Hiszen annakidején olyan ostobaságokat láttunk pl. a Magyar Birodalmi Televízióban, mint Pirx űrkadét kalandjai, ahol is a háttérben álló rakéta képét egy felnagyított kávéfőző (vagy fém termosz?) bemontírozásával sikerült megvalósítani. Ehhez képest Lucas filmje egy addig ismeretlen, professzionális látványvilágot hozott, és még a gyermekmese szintjén mozgó történet sem tudta elrontani.

Zsoldos Pétertől én is a Viking visszatér c. művet próbáltam megemészteni kb. 10 évesen, de nem ment. Egy évtizeddel később viszont újra a kezembe került, és nem bírtam letenni: a régről felsejlő jelenetek felnőtt fejjel teljesen új értelmet nyertek.

Ugyanígy jártam jónéhány iskolai kötelező olvasmánnyal: 15-16 évesen hiába olvas az ember Csongor és Tündét meg Ibsen Vadkacsáját, mikor a mondanivaló csak érett fejjel jön le az embernek.

(A Solaris Tarkovszkij-féle filmadaptációja meg szerintem bármilyen életkorban egyszerűen nézhetetlen.)

5

Alfi, 2005. augusztus 7. vasárnap, 12:28 (#)

Stmork,ahogy olvastam a cikked megértettem,hogy milyen fontos a megalapozottság.Éretlenül,felkészeletlenül milyen rossz tapasztalatokhoz juthat az ember gyereke.
6-8évesen mesét kell olvasni nem sci-fit.Aztán jöhetnek az ifjúsági kalandregények Erich Kastner,fekete István,Dékány András,Verne Gyula,stb.
A feltüzelt fantázia párosulva 7-8osztályos ismeretekkel fzikáról,matematikáról, kémiáról,történelemről,földrajzról stb.már elegendő kiindulási alap a sci-fihez.Én 14éves koromtól olvastam.
Zsoldos Péter könyvei a szorult helyzetbe került emberekről,gépekről szólnak akik óriási kihívás elé kerülnek,de teljesítik a feladatot.
Az élet pedig sokszor erről szól.

6

Ali, 2005. augusztus 7. vasárnap, 13:05 (#)

Tényleg, hogyhogy nem Vernével kezdi gyerekkorában az ember a sci-fi-t? "Utazás a Holdba", "Utazás a Hold körül", "Nemo kapitány", "Sándor Mátyás" és a többi könyv, hogy maradhat ki?

7

Alfi, 2005. augusztus 7. vasárnap, 19:26 (#)

Szerintem ami számít a sci-fiben az a tudati fejlődés amit a Föld nevű bolygót elhagyó,felhasználó történetek adnak.Tudatilag beépül egy mentális modell a gondolkodásba amit jól lehet használni az élet folyamán.
Egyre táguló körről tudok képet alkotni magamnak.Magyarán felfedező aspektussal közlekedem a világban.
Nem elutasítom a valóságot,hanem megismerni,megérteni akarom.
"Gyűjtővé válok",gyűjtöm egy-egy területről az információt(adatokat)napokon,heteken,éveken át.
Ehhez a különböző szerzők történetei jó adalékok.Az egyik a személyes átélést,a másik a meseszövést,a harmadik a tudományos megközelítést,a negyedik a lehetséges jövőt,az ötödik az időutazásból fakadó problémákat favorizálja stb.
Rengeteg új nézőpont,szokatlan megközelítések,furcsa felállások,fajok közötti együttműködés,szembenállás,csillagközi birodalmak,felfedezések,tudományos áttörések amelyek megváltoztatják a világ menetét.
Nem szabad elfelejteni,hogy a sci-fi a XX.-ik századi műfaj ,kiegészítése,továbbgondolása az atom és űrkorszaknak.

8

BaBe, 2005. augusztus 7. vasárnap, 19:26 (#)

#5-6: Alfi, Ali, az a helyzet, hogy a gyerek azt olvas, ami a keze ügyébe akad. Nálam 7-8 évesen heti rendszerességgel ott volt a RaRe (a Rakéta Regényújság), az első nagyobb lélegzetvételű könyv, amit kiolvastam, az Egri csillagok volt. A sci-fit pl. én azért nem Vernével kezdtem, mert már előtte ott volt nekem Nemere és Fekete Klára, bár rögtön utána Verne is. Nyolcéves koromra már többször túl voltam jó néhány Kastner-en, ő is zseniális... Ha minden könyvet felügyeltek volna, amit elolvastam, fele annyi se lett volna, bár nálunk megszokott fenyítés volt a teljes könyvtár megvonása. Szerencsétlen anyám, mire az összeset felpakolta a gardrobba, beletelt fél nap.

#4: nyelv-ész, Pirx kapitány volt, ha jól emléxem, bár lehet, hogy a sorozat elején még kadét... :) Az Orion is megmaradt, de leginkább az "Esti mesék felnőtteknek", ahol valami kegyetlen találékonysággal használtak fel minden borzalmat az illúziókeltéshez. Gyanítom, ma már megvadulnék tőle :) Akkoriban ez volt az egyik olyan sorozat, amiben fedetlen kebleket lehetett látni, talán ellensúlyozandó a technikai minimalizmust :)

9

Alfi, 2005. augusztus 7. vasárnap, 19:33 (#)

BaBe,az a Fekete Klára véletlenül nem Fehér?:-)))
Igazad van családja,gyereke válogatja mit olvas illetve mit olvashat.:-)))

10

BaBe, 2005. augusztus 7. vasárnap, 19:34 (#)

Alfi, a következő sorok előtt szeretném veled tisztázni, hogy imádlak... ámde:
Sorszámnál a pont azt jelenti: ...dik. Vagyis ha azt írod: XX.-ik, akkor az így hangzik: huszadikik. No, hawaii csávó, hogy tetszik? :)))
A másik: a vessző egy írásjel. Az írásjelek után a magyar helyesírási szabályoknak megfelelően szóközt írunk, levegőt veszünk. _Nem pótolja a szóközt!!!_ Lécci, lécci, szépen kérlek... :)))
Köszönöm.
"-)

11

BaBe, 2005. augusztus 7. vasárnap, 19:36 (#)

Basszus, Alfi, hát dehogynem, nem is tudod, hogy milyen apropója van, hogy Feketének írtam szegény drága jó Fehér Klárát... :)
Vicces, basszus, Freud meg röhög.

12

Alfi, 2005. augusztus 7. vasárnap, 19:39 (#)

BaBe tanárnő köszönöm szépen.
Igérem megjavulok és javítok.:-)))

13

Alfi, 2005. augusztus 7. vasárnap, 19:41 (#)

BaBe, ha nem titok mesélj légyszíves!:-)))

14

BaBe, 2005. augusztus 7. vasárnap, 19:46 (#)

Alfi, nincs mit, csak egy ötlet. Ha elmondom, elszáll.
BaBeBaBoNa

15

Alfi, 2005. augusztus 7. vasárnap, 19:48 (#)

BaBe,akkor maradjon titok.:-)))

16

Alfi, 2005. augusztus 7. vasárnap, 20:08 (#)

Tegnapelőtt újraolvastam Asimov Alapítvány-triológiáját.Lenyügöző.
Rákellett jönnöm,hogy milyen sokat merítettem belőle tizenéves koromban.
Igazi mestermunka.

17

ses, 2005. augusztus 7. vasárnap, 20:31 (#)

Gyorsan olvasol. Volt valami tréninged ez irányban is?

18

Alfi, 2005. augusztus 7. vasárnap, 20:51 (#)

Péntek délelött 10-től estéig olvastam hagyományos módon.
Van tréningem, 1996-tól villámolvasás.
Sebesség jól érted 1másodperc/lap.
Érdekel ses?:-)))

19

Alfi, 2005. augusztus 7. vasárnap, 21:52 (#)

Az az igazság a villámolvasás unalmassá teszi az életet,túlságosan is gyorsan,egyértelműen száguld az ember az olvasnivalóban.
Én jobbára csak tanuláskor használom a gyorsasága miatt.
Egyébként hagyományos módon olvasok.
Olyan ez mint a séta és az űrrepülés összehasonlítása.Teljesen más élményt ad.De a lépték is más.
A lényeg a szem másképpen való használatában rejlik.
Mijamoto Muszasi "kan"-nak nevezi ezt lényegi látást ami eltér a felszini látástól.Muszasi a kétkardos vívótechnika kidolgozója volt a XVI.szd.-i Japánban.A muga(test-lélek-szellem teljes nyugalma) mindhárom szintjét elérő harcos volt.
Tudományos megközelítés szerint kétféle látásunk van,a tudatos fókuszált és a tudattalatti periférikus.Ez utóbbi adja meg egy felfokozott információfelvétel lehetőségét.A villámolvasás ezt az utat használja fel.A módszer nem csak a bevitelhez,hanem a feldolgozáshoz is egyértelmű útmutatást ad lenyűgöző hatásfokkal.Tök érdekes amikor egy hétvégén 10-15-25könyvet elolvas egy témakörben az ember és feldolgozza azt.
Ezt szinoptikus olvasásnak hívják.
A villámolvasás egyébként sokat merít a Japán Zenből,több mestertől is.
Paul R. Scheele a módszer olvasásra való kiterjesztője hivatkozik is rájuk szorgalmasan a könyvében.Joggal.:-)))

20

ses, 2005. augusztus 7. vasárnap, 22:45 (#)

Alfi - nem, köszönöm, én maradok a normál sebességű könyvbe merülésben, de annak örülök, hogy ezúttal sem kellett csalódnom benned :)

21

Alfi, 2005. augusztus 7. vasárnap, 22:50 (#)

ses,miben nem okoztam neked csalódást?
Világosísd meg homályos elmémet!:-)))

22

stsmork, 2005. augusztus 7. vasárnap, 23:11 (#)

#1 (BaBe):, igazad van, köszönöm, hogy elmondhattam :-) Egyébként több olyan étel is van, amelyekről egész gyerekkoromban úgy tudtam, hogy nem szeretem, ezért soha meg sem kóstoltam őket, és csak felnőtt fejjel kezdtem el gondolkozni azon hogy vajon miért is, amikor azt sem tudom, hogy milyen az ízük? Így találtam vissza egy napon a rakott kelkáposztához, de a tökfőzelék még hátra van.

#19 (Alfi): én ugyan csak lassan tudok olvasni, de amit a gyorsolvasásról írsz az tök jól egybevág azzal a tapasztalatommal, hogy az erdőből is egészen mást látok, ha kirándulva vagy futva teszem meg ugyanazt az útvonalat.

Mindenesetre olvasni ezután is csak hagyományos módon fogok, mert szeretek elmerülni a részletekben, és mert ritkán vagyok rákényszerítve, hogy tíz könyvet elolvassak egy témakörben. (Ilyenkor inkább megkeresem azt az egyet, amit a másik kilencből írt valaki és csak azt olvasom el :-)

23

Alfi, 2005. augusztus 7. vasárnap, 23:47 (#)

stsmork,lelked rajta.
Jó módszer a lényegi könyvek kiválasztása is.:-)))

24

Gr0, 2005. augusztus 8. hétfő, 00:23 (#)

Sci-fi undorra az egyetlen hatásos ellenszer pár Arthur C. Clarke-mű elfelé történő olvasása, javallatom szerint az alábbi sorrendben:

1.) Childhood's End
2.) Rendezvous With Rama
3.) The Light of other days

Minden más automatikus...

Gr0

25

nyelv-ész, 2005. augusztus 8. hétfő, 00:32 (#)

#23: Ja, ilyen "lényegi" könyvek az télleg a jó módszer. Kicsit beszél magyar? Biztos a szinoptikus olvasás miatt... Bár a Feketét a Fehértől segít megkülönböztetni.

Verne-regények: miért nem ezeket teszik kötelező olvasmánnyá tizenéves korban? Balzacot, Thomas Mannt, Ady Endrét úgyis csak érett fejjel érti az ember - már ha egyáltalán eljut odáig. Nekem középiskolában volt egy olyan magyartanárom, aki mindent megtett, hogy az osztállyal megutáltassa a teljes világirodalmat. Hogy ma is falom a könyveket, az nem az ő érdeme.

26

Gr0, 2005. augusztus 8. hétfő, 00:37 (#)

Igen, éljen Verne Gyula, a nagy magyar író :)))

Gr0

27

Alfi, 2005. augusztus 8. hétfő, 00:48 (#)

nyelv-ész,én megadom számodra a lehetőséget,hogy nyelvész legyél.
Részemről oké!:-)))
Látom neked is jutott minőségi tanerő,aki megtanított az általa utált tantárgy szeretetére.:-)))

28

nyelv-ész, 2005. augusztus 8. hétfő, 01:09 (#)

#27: Szó sincs róla, hogy utálta volna. Egyszerűen csak azt hitte, hogy ha az órái végig szivatásból, feleltetésből, meg erőltetett műelemzésből állnak, akkor mi is akkora marha nagy irodalmárok leszünk 18 éves korunkra, mint amekkora ő lett 50 éves korára.

Villámolvasás: én ugyan erről még nem hallottam, de a gyorsolvasást anno tanították, és sokszor jól jön: unalmas szócséplésből álló projekttervek meg öntömjénező managerek heti jelentéseinek olvasásakor...
Ez viszont azon alapul, hogy a szemünket a gépelt szöveg hasábjainak közepén vezetve a periférikus látásunkkal fogjuk be a mondatok elejét és végét. Nagyobb méretű (pl. A4) oldalakon lévő egyhasábos szövegeknél már nem nagyon alkalmazható, de a kisebb formátumú könyveknél, többhasábos újságoknál remekül beválik.

Persze mélyensztántóan magasröptű irodalom megértéséhez ez egy kissé felületes "adatbeviteli" módszer, de könnyebb szövegek lényegének felfogására, vagy régebben már olvasott irodalmi művek újraolvasására érdemes bevetni.

29

nyelv-ész, 2005. augusztus 8. hétfő, 01:35 (#)

Remélem, a sesblogot elárasztó diet-pill reklámokból ide is jut néhány...

:-((

30

Eric Cartman, 2005. augusztus 8. hétfő, 01:54 (#)

Én az első stencilezett pornóolvasmányommal voltam így, alíg tízévesen, ami arról szólt, hogy egy nagyfarkú néger hogyan tesz análisan napokra inaktívvá egy törékeny szőkét. A folytatást, amiben a szőke a friderikuszi regenerálódás közben a megvonási tünetek enyhítésére elkövetett jobbkezes megoldásokra a traumatikus történtekre való rehabilitáló visszavizulaizálással stimulálja magát, már nehezen hittem el.

A tudatomban élősködő Fritz Kahn polgári kör demonstrációját évtizedekkel későbbi napi 3x2 adag rivotrillal fogják szétoszlatni.

De ma még nem, ...bár ha már most kicsit nagyobb lennék, erre biztosan rárántanék.

31

Alfi, 2005. augusztus 8. hétfő, 07:34 (#)

Jól fejlett, korán kezdett szexmánia megfejelve büntudattal.Igy az igazi.
Szőke terápiát javaslok.:-)))

32

nyelv-ész, 2005. augusztus 8. hétfő, 08:33 (#)

#30: Ez mostan hogy jön ide a sci-fi-hez? Vagy úgy érzed, neked a szex még a sci-fi kategória? Ennyire már nem lehetsz fiatal...

33

ses, 2005. augusztus 8. hétfő, 10:55 (#)

Alfi (21), hát abban, hogy neked minden alapszintű napi cselekedetre akad valami a tarsolyodban: vagy négy előre betárazott bölcsedelem, vagy valami extrém tréning, amivel az adott cselekedet sokkalta hatékonyabban végezhető.

Nos, ennek a szép hagyománynak a megtörése lett volna a csalódás abban az esetben, ha az olvasásra nem tudsz mit mondani; de persze nem lett! :)

34

Eric Cartman, 2005. augusztus 8. hétfő, 11:01 (#)

A pornó és a sci-fi bizonyos szempontból egy kategória, hiszen mindegyikben van időutazás és párhuzamos síkok, hasadó anyagok, hasadt személyiségek, valamint mély és síkos filozófiai mondanivaló, szociológiával fűszerzeve. Ha a Zsoldos Péter könyvben dugtak volna (láttam a sorozatot, később olvastam a könyvet is, nekem ez nem volt ennyire meghatározó élmény, sem negatív, sem pozitív irányban), akkor a sci-fi vonulat mellett felerősödhetett volna a jellemfejlődési vonulat.
Szaddam barátommal ennek analógiájára ki is találtuk a mélylélektani sci-fi pornót, amelyet így is neveztünk el: "Tranzakció anál. E.T. kuss!"

35

Ali, 2005. augusztus 8. hétfő, 11:29 (#)

Még a politikát is keverd ide, légyszi', ne maradjon félkész a kinyilatkoztatás! :)

36

Ali, 2005. augusztus 8. hétfő, 12:22 (#)

Olvasnivaló:

Robotjogok, űrlift, Hold-bázis
A British Telecom jövőprognózisa
http://index.hu/tech/tudomany/btj2050/

37

nyelv-ész, 2005. augusztus 8. hétfő, 12:23 (#)

#34:

Na egy ilyen időutazásos pornófilmre kíváncsi lennék... Mari néni visszagondol a lánykorára...

Egyébként asszem, az Eric által közvetített gondolati síkon én már nem nagyon bírok mozogni. Biztos a kor teszi.

38

Ikea girl, 2005. augusztus 8. hétfő, 12:35 (#)

Drága stsmork, próbálok belehelyezkedni helyzetedbe, de nem megy az istennek se! Engem rendre elrabolnak az ilyen-olyan történetek, a mesék, a rettentő sci-fi és fantasy mániám, tetézve a rajzfilm, főleg az anime-félék imádatával, vagyis általában el vagyok szállva, mint a győzelmi zászló, ráadásul gyerekoromban elolvastam egy csomó mindent, ami nem is volt gyereknek való, ez állítólag meg is látszik rajtam. ;)) Dick, Asimov, Lem, Herbert, Lovecraft mind mai napig kedvencek, ronggyá olvasva mind!...És nyelv-ész mondhat bármit, de Tarkovszkij akkor is a valaha élt legnagyobb filmrendező-zseni, és mint ilyet, természetesen őt is csak kevesen értik. Szóval csak nyugodtan ikszeld be azt a harmincas kategóriát, mert én őt KIFEJEZETTEN szeretem! ;))

Alfi, tudtam, hogy ezt már Te sem állod meg beszólás nélkül! :DDD

39

Eric Cartman, 2005. augusztus 8. hétfő, 13:44 (#)

A Marinénis és az időutazásos pornófilmek primer változatát már megcsinálták többször. Unalmasak/nevetségesek, már Klye sem ilyenre recskázik, hanem ordítva röhög rajta.

Sokkal érdekesebb az a változat, (és a sci-fikben is ezt a fajtát szeretem) amikor a szituáció analitikus pszichodrámává alakul úgy, hogy a virtuális környezet új összefüggésbe helyezi a ma is meglévő, vagyis ismerős - jobbára társadalmi - problémát. Ezt jobbára azzal érik el, hogy megelőlegezik azokat a technikai megoldásokat, amelyekről az írás születésének pillanatában úgy gondoljuk, hogy hiányuk a megoldás gátja. Azok a sci-fik, amik nem vesztettek az aktualitásukból, azok jobbára ilyenek. Ha az író kisstílű, akkor a mű megmarad egy aktuálpolitikai parabolánál.

(Bár sci-fi-ben ebből is ovastam azért jót. A pornóváltozat megvalósításán már dolgozunk Sátánnal, Szaddam barátommal, Marilyn Mansonnal, az aktuális példaképemmel, valamint Trent Reznorral, aki az egész producere lesz. Figyeljétek csak a kormány következő sms-kampányát.)

40

Eric Cartman, 2005. augusztus 8. hétfő, 13:59 (#)

Séf beleolvasott a vállam felett, és rámszólt, hogy tegyek hozzá a 39. második bekezdéséhez: természetesen nemcsak társadalmi, hanem pszichikai problémákat, és nemcsak a technika megelőlegezésével, hanem az érzékelés határainak szétmosásával is. Erről írt egy dalt... mindegy.

41

Zuzu, 2005. augusztus 8. hétfő, 14:07 (#)

Zsigerből viszolygok az űrhajós filmektől, nem sokan dicsekedhetnek vele, hogy még egy Csillagok Háborúja filmet és az ahhoz hasonló marhaságot sem nézett meg. Igaz, a Solarist egyszer végigszenvedtem lila fiatalkoromban.

Viszont az egy héttel ezelötti szombaton csoda történt. Léven 37 fok árnyékban úgy döntöttem, hogy egész nap mozikban fogok hűsölni. Én balga, gondolom a meleg miatt lelassult agyműködés eredményeképpen a Művészben kezdtem ahol szinte csak egyedüálló nők ültek be a Szerelmem nyara c. angol filmdrámára. Ezt legyezővel úgy ahogy túléltem. Ráadásul a büfé is csak 3-kor nyitott. Aztán már csak multiplexek jöhettek szóba. Lehet, hogy már módosult tudattal, de remekül szórakoztam a Galaxis utikalauzon vigyorogva szipózva extra jegekkel felturbózott üdítőmet.

42

Ali, 2005. augusztus 8. hétfő, 14:18 (#)

A legnagyobb sci-fi kétségkívül az lenne, ha Magyarországon az ügyintézés simán és gördülékenyen menne. Jelen pillanatban "csapataink harcban állnak" egy újabb kaffkai eset kapcsán, mikoris a hivatal úgy döntött, édesanyámat nem is úgy hívják, ahogy és jelen pillanatban nem látszik kiút...

43

Zuzu, 2005. augusztus 8. hétfő, 14:31 (#)

Az ilyen kafkai helyzeteket hívom én tvínpíksznek.

44

Gr0, 2005. augusztus 8. hétfő, 14:38 (#)

Akkor szintén a kafffkai vonalat erősíti a (z akkor még) Matáv csinos ügyintézője, aki, midőn Xedszer reklamáltam, ugyanis számlatúlfizetésünket állandóan tartozásnak regisztrálták, megpróbálta előbb azt meadni, hogy a rendszerhez nem lehet hozzányúlni, vagyis nem lehet a bent lévő adatot megváltoztatni, aztán, mikor szó szerint kiröhögtem ezt a változatot, azzal próbálkozott, hogy a rendszer nem tesz különbséet a két tételfajta között. Magyarul, hogy a túlfizetést automatikusan tartozásnak veszi.

No, ezt nehéz űberelni :)

Gr0

45

Zuzu, 2005. augusztus 8. hétfő, 14:43 (#)

És még ők könyörögtek nekem, hogy ne szereltessem le a vonalat. Már többen várják a barátok közül, hogy megdobják őket ingyen készülékkel.
Kaffffka

46

Alfi, 2005. augusztus 8. hétfő, 15:30 (#)

Zuzu,egy kicsit zizi vagy ,de jól nyomod.:-)))

47

Zuzu, 2005. augusztus 8. hétfő, 16:04 (#)

Tényleg zizi vagyok? Ezt már annyian mondták élén édesszülémmel, hogy lassan kezdem elhinni. De nem véletlenül ez a normális?
Megjegyzésed második fele hízelgő :)

48

Alfi, 2005. augusztus 8. hétfő, 16:47 (#)

Zuzu,nem tudom miért,de lelki szemeim előtt egy fekete hajú,vékony,mosolygós,nevetős szemű cserfes 22-24éves lány jelenik meg aki csak beszél,beszél,aki csak mondja és mondja,de abba nem hagyja.
Mit szeretsz még ennyire a beszéden és a jó kaján kívűl?De komolyan!:-)))

49

Zuzu, 2005. augusztus 8. hétfő, 16:54 (#)

Alfi ez a leírás nagyon tetszik :)
Mit? Mindent! :)

50

BaBe, 2005. augusztus 8. hétfő, 16:57 (#)

Zuzu, ha véletlenül egy szőke, telt harmincon túli vagy, akkor se hagyd magad lelőni... a mi Alfink már csak ilyen. :)))

51

Alfi, 2005. augusztus 8. hétfő, 17:04 (#)

Találat arány %ban vagy részletesen kifejtve ,ha nem titok!Légyszíves!
Szóval mindent az életet, a szelet,a szomszéd kismacskáját,a netet,az HBO-t,az RTL-klubbot,az ejtőernyőzést,a vadvizi evezést,a fagyizást,techno-t,hip-hopot,hause-t Bartók Béla műveit,
pörköltet,szalámis zsömlét,gyulai kolbászt,farmert,szoknyát,bikinit,biciklit,motort,autót stb.Na eltaláltam?:-)))

52

eszpee, 2005. augusztus 8. hétfő, 17:26 (#)

Alfi, a vessző utáni szóközt találnád már el végre picit gyakrabban! A teremburáját neki!

53

BaBe, 2005. augusztus 8. hétfő, 17:31 (#)

eszpee, megverjük Alfit? Azt biztos megjegyzi :))) Kerítsünk hama-hama egy nádpálcát valahonnan! :)

54

Alfi, 2005. augusztus 8. hétfő, 18:01 (#)

Igy , jó lesz? :-)))

55

ses, 2005. augusztus 8. hétfő, 18:46 (#)

Alfi, lehet, hogy erre is kéne egy tréning? Ha már annyi minden extrát tudsz, talán nem akkora szégyen elsajátítani a központozás alapjait sem. ;)

56

Zuzu, 2005. augusztus 8. hétfő, 19:02 (#)

Kikisérleteztem egy számomra új ételt amit karfiol csupatinak neveztem el (ázsiai behatás némi gyermekkorom sorozathősével megspékelve, ebből alfi lassan kibogarászhatja a koromat, egyébként a százalékos találati arány úgy seccperkábé 49,4 %).

Karfiolt előfőztem, kissé összetörtem, beleaplikáltam 2 nyers tojást, annyi lisztett amennyit felvett, szerencsére nem kellett túl sok, sót, borsot, köménymagot, kevés harissát, épp hogy csak csípős legyen, egy gerezd olbigát fokhagymát és kanállal forró olivaolajon kisütöttem. Persze mondhatjátok hogy ez a karfiolos tócsni, de nem mert ez a csupati :)

Vékonyak és gourmandok kevés zöldfűszeres majonézzel, teltek és reform konyhások mentás joghurttal egyék.

57

Ali, 2005. augusztus 8. hétfő, 19:06 (#)

Alfi,
azt mondom, ne csüggedj, a te írásaidat értékelik annyira, hogy minőségén a kiszerelés javításával is emelni szeretnének. Neked ez a "Feladat". :)

58

Ali, 2005. augusztus 8. hétfő, 19:08 (#)

Különben hogy szét-on-oljam a békés off-olást: szerintetek mennyire tekinthető sci-fi-nek az a filmhullám, aminek része volt a "Dante's Peak", a "Deep Impact", vagy most a "The Day After Tomorrow"?

59

Eric Cartman, 2005. augusztus 8. hétfő, 19:33 (#)

Vesztésre állok basszameg. Séf úgy látja, hogy ez az Alfi ma már biztosan nem fog dugni, pedig de megérdemelné, és én is rá fogadtam.

60

nyelv-ész, 2005. augusztus 8. hétfő, 19:50 (#)

Drága jó Eric Cartman, vagy Képregényhős Erika!

Légy szíves, és kapcsold be az önmoderátorodat, mielőtt beszólásaid miatt analitikus pszichodrámává alakul a blog! Van annyi más hely a neten, ahol az ilyen kamaszkori frusztrációval küzdő egyének kiélhetik gyenge nemi identitászavarral fűszerezett, elfojtott nemiségből fakadó hajlamaikat.

61

BaBe, 2005. augusztus 8. hétfő, 19:54 (#)

Alfi: a szót követő vessző előtt nincs szóköz. Csak a vessző után.
Nem adom fel. Nem hiszem el. Alfi, nem vagy te disgraphias?
:)

Cartman, nem baj, mert te úgyis fogsz, igaz? :)

62

Ali, 2005. augusztus 8. hétfő, 20:06 (#)

Cartman, most már engem is meggyőztél arról, hogy valami komolyabb probléma nyomaszt, ezügyben viszont aligha itt találod meg a megfelelő kezelést. Addig is nézegess Boris Valejo képeket, hátha enyhül kicsit a téged ennyire igénybe vevő nyomás. De csinálhatsz úgy is, mint a profik és guglizol magadnak olyan oldalakat, ahol a két téma éppúgy összekeveredik, mint a fejedben most.

63

nyelv-ész, 2005. augusztus 8. hétfő, 20:14 (#)

#61 - Babe:

Feleslegesen oktatod Alfit a helyesírásra, hiszen mire leírtad a hozzászólásodat, ő már rég elvégzett egy szépen-jól-magyarul tréninget villámolvasással :-)

64

Eric Cartman, 2005. augusztus 8. hétfő, 20:32 (#)

Bocsánat. Bár nem gondolom, hogy a utolsó hozzászólásom off-abb lett volna, mint az azt megelőző 17, a korábbi kommentjeimet pedig - bármily meglepő - konstruktívnak, és témába vágónak érzem most is. Egy hasonlaton keresztül mindössze új szempontokkal szerettem volna gazdagítani a beszélgetést. Nincsnek olyan problémáim, amelyekre innen várnék megoldást, mindent megoldunk mi ketten Klyde békával a kertben.

65

BaBe, 2005. augusztus 8. hétfő, 20:44 (#)

Cartman, fogadjunk, hogy békakoma nálad a hosszú nyelve miatt nyertj?... :)

nyelv-ész, Alfi már csak ilyen, de valahogy nem akarom feladni.:) Egyébként a gyorsolvasással az a bajom, hogy bár kb. 89 óta tudok róla, már attól korábban is az volt a problémám, hogy túl gyorsan olvasok. Míg kölyökkoromban a szülői korlátozás miatt egy-egy könyv egy hétig, kettőig is ellátott álomvilággal, addig felnőttfejjel egyetlen éjszaka elég egy könyvre, és az új világ másnap hiába hiányzik, nincs több belőle. A gyorsolvasást munkára, tanulásra nagyon hasznosnak tartanám, de félek tőle, hogy akkor minden másra is azt használnám... és így még rosszabb lenne a helyzet. Persze lehet, hogy kis csacsi vagyok - tehénbőrbe bújva :)

Alfi, a disgraphiat komolyan kérdeztem, bár vicces csaj vagyok, tudom. De tényleg, nem lehet?

66

BaBe, 2005. augusztus 8. hétfő, 20:46 (#)

ööö, minusz j, Cartman.
")

67

Eric Cartman, 2005. augusztus 8. hétfő, 21:01 (#)

Elképzelni sem tudom, mire gondolsz.

68

BaBe, 2005. augusztus 8. hétfő, 21:14 (#)

Cartman, képzelem :)

69

BaBe, 2005. augusztus 8. hétfő, 21:21 (#)

Egyébként hogy ne legyek már ennyire off, mint ma egész nap, nálam mostanában Banks könyvei jönnek be, itt meg lehet őket lesni, és ha jól emlékszem, az első egy-két fejezeteket általában közzé is teszik. Gonosz dolog, nagyon gonosz, mert az ember teljesen rá tud kattanni.

http://www.agavekonyvek.hu/konyveink.html

70

Eric Cartman, 2005. augusztus 8. hétfő, 21:25 (#)

BaBe, Klyde béka a tanítómesterem, aki a mostani reinkarnációjában az egyetemes összefüggésekre irányítja rá a figyelmem - pusztán meditatív eszközökkel. Igaz, a Wild-Wild Westes korszakomban együtt mentettük meg Salma Hayeket és a világot, de azok az idők már elmúltak. Épp ezért nem engedem bántani, piszkos célzásaid is lesiklanak róla. A sorozatban is mindig kitart mellettem, amikor mindenki engem utál.

71

BaBe, 2005. augusztus 8. hétfő, 21:55 (#)

Cartman, nem érem be annyival, hogy Alfit oktatgatom, (én oktondi) de odáig merészkedem, hogy azt mondom néked: ha már a tanítómestered, tiszteld meg annyival, hogy helyesen írod a nevét... Clyde-nak :)))
A célzásaim pedig nem piszkosak voltak, pusztán praktikusak, mint ahogy praktikusan gondolkodik minden nő. :P

72

Kenny, 2005. augusztus 8. hétfő, 22:05 (#)

BaBe, az Agave-könyvekhez nekem is volt szerencsém, nekem a két Donald James van meg, azok is egész jók. Najakkó majd lecsekkolom Banks-t.

73

BaBe, 2005. augusztus 8. hétfő, 22:13 (#)

Steven Saylort sem hagynám ki, ilyen kellemes felfedezésem régen volt. Banksnél figyeld, hogyan írja a nevét, ha ott az M. betű, akkor sci-fi. Ha nem, akkor nem. :)

74

Eric Cartman, 2005. augusztus 8. hétfő, 22:18 (#)

Le kell nyelnem a békát:)
A helyesírásról még csak-csak el tudok gondolkodni a praktikum mentén, de az általában nem szokott bejönni – a szabályok miatt. A szodómiáról viszont sajnos csak egyéb módokon tudok elgondolkodni, ahhoz, hogy abba is belevigyem a praktikumot, lehet, hogy nekem is nőnek kéne lennem :)

75

BaBe, 2005. augusztus 8. hétfő, 22:34 (#)

Gyilkos, egy lelketlen gyilkos vagy, Cartman, most már gyanítom, hogy Kenny is a te lelkeden szárad... :)

76

Eric Cartman, 2005. augusztus 8. hétfő, 22:49 (#)

Nem mindig, csak néhány epizódban. De szeretettel, hálatelt szívvel gondolok vissza rá, mindent megtett értem, amit csak mondtam neki. Igazi barát volt :)

77

nyelv-ész, 2005. augusztus 9. kedd, 08:10 (#)

Fúúúúú.... ez nekem már nagyon meleg.... keresek másik blogot.

78

BaBe, 2005. augusztus 9. kedd, 10:21 (#)

nyelv-ész, ne bomolj, el ne tűnj... nem láttál még egyetlen szószparkot sem? A Kenny nevű figura minden részben meghal - ez benne a poén. Morbidnak morbid, elismerem, de emiatt ne futamodj meg, Cartman-nak és nekem is agyas napunk volt tegnap. Légy oly jó tudd be a 20 fokos hőmérséklet visszaesésnek, és maradj nyugton... jó? :)

79

nyelv-ész, 2005. augusztus 9. kedd, 10:47 (#)

szószpark = South Park?

Nem naon ismerem, valamikor egy pár percet láttam a moziverzióból PC-n, de a nálam fogható csatornákon asszem nem megy a sorozat. Vagy olyankor, amikor nem vagyok otthon? Télleg, hol látható?

80

Ali, 2005. augusztus 9. kedd, 11:18 (#)

Ha már sci-fi, a Futurama jobban passzol a témához, nem?

81

BaBe, 2005. augusztus 9. kedd, 11:19 (#)

Jé, szia nyelv-ész, azt hittem, világgá szaladtál, meg is ijedtem, hogy elriasztottunk... :)
Igen, a szószpark az a South Park, nálam most összesen három csatorna van, úgyhogy nem tudom, hogy megy-e valahol, de a hivatalos weboldalon, ha jól emlékszem, letölthetőek az egyes részek...
Cartman, erősíts meg!

82

Kenny, 2005. augusztus 9. kedd, 11:35 (#)

Ali, a Futurama naggyon jó, egyik kedvencem. Bender suttyóságain sokat szoktam röhögni. Télleg, nincs meg valakinek az összes rész divx vagy hasonló formátumban?

83

Gr0, 2005. augusztus 9. kedd, 11:56 (#)

Na, azért a futuramát ne nevezzük egy lapon a sci-fivel, pusztán azért, mert a jövőben játszódik...

Amúgy nekem is bejön, nem is kicsit.

Gr0

84

BaBe, 2005. augusztus 9. kedd, 12:24 (#)

A Futurama nálunk is családi kedvenc... :)

85

Eric Cartman, 2005. augusztus 9. kedd, 15:23 (#)

Hát igen, háttérismeretek nélkül valóban ijesztő lehet egy ilyen magamfajta karakter, viszont volt egy olyan kényszerképzetem, hogy nem csak én szórakozok ezen jól. Amennyiben nem így van, elnézést kérek minden érintettől. De nem árt tudniuk: már ez első részben megmondták az ufók, amikor a seggembe ültették a teleszkópot, hogy ezen a bolygón egyedül a tehenekkel érdemes valamit kezdeni, a többi lény az evolúció kedves gesztusa csupán, kizárólag a tehenek életbenmaradását szolgálják.

(Ahonnan én tudtam letöltési linkeket, az nem működik, de majd utánanézek. A cool tv-n ment naponta két rész, de sajnos egy hete befejeződött.)

86

eszpee, 2005. augusztus 9. kedd, 15:27 (#)

http://www.mrtwig.net/

87

BaBe, 2005. augusztus 9. kedd, 15:29 (#)

(bírom az ilyen előzékeny pasikat :)

88

Gr0, 2005. augusztus 9. kedd, 16:57 (#)

Sci-fi kedvelők, figyelem, ma (kedd) 22.25-kor a RöTöLön Androméda Törzs! Kötelező klasszikus, ugyebár.

Gr0

89

BaBe, 2005. augusztus 9. kedd, 17:52 (#)

köszönömköszönöm :) akkor ma sem téka :)

90

Kenny, 2005. augusztus 9. kedd, 21:56 (#)

Gr0, nem látom az RTL műsorán az Androméda törzset. Biztos hogy ma lesz?

91

Gr0, 2005. augusztus 9. kedd, 22:04 (#)

Kenny,

úgy látom, a meccs miatt áttették máskorra. Mondjuk, ez a tévét nézve nem derül ki (elmennek a jó édesbe...), a port.hu-n látom...

Gr0

92

Kenny, 2005. augusztus 9. kedd, 22:12 (#)

Én is a port.hu-t nézegettem. Aztán megnéztem, és a teletextben sem szerepel már. Bakker, pedig tökre örültem, gyerekkorom egyik legizgalmasabb filmje volt. Eddig is utáltam a focimeccseket, hát ez sem szerettette meg velem.

93

BaBe, 2005. augusztus 9. kedd, 22:19 (#)

Bakter, ha most nem nézek rá a sesblogra, akkor a meccs végéig várom a filmet... ez tipikus mézesmadzag volt. :(

94

Gr0, 2005. augusztus 9. kedd, 23:04 (#)

Mármint ki részéről?

Gr0

95

Kenny, 2005. augusztus 9. kedd, 23:11 (#)

Gr0, minden a te hibád. :)))

96

Gr0, 2005. augusztus 9. kedd, 23:19 (#)

Ja, értem :)

Gr0

97

Gr0, 2005. augusztus 9. kedd, 23:19 (#)

De nyilván leadják majd valamikor, leginkább a jövő hét keddre tippelek.

Gr0

98

BaBe, 2005. augusztus 10. szerda, 06:44 (#)

Gr0,... hát te lengetted be itt, az bizonyos, de gondolom nem saját kútfőből származott az info. :) Én mindenesetre a meccs után szép durcásan bealudtam.

99

Gr0, 2005. augusztus 10. szerda, 12:41 (#)

BaBe,

az info a tévéújságból származott (a meccset nem tervezték be előre, ezért volt műsorváltozás). Ha akarod, beszkennelhetem :)))

Gr0

100

BaBe, 2005. augusztus 10. szerda, 13:05 (#)

Gr0, felesleges, nekem szavahihetőként vagy elkönyvelve. Csak azért válaszoltam, mert kérdezted... :)
A durca sem neked szólt, hanem a rötölöklubnak, Garin mérnök mindenesetre fél éjszaka nyomta a fejem, ennyit a hirtelenelalvásról. Aztán hajnaltájt sikerült leküzdenem az ágy alá... :)

101

BaBe, 2005. augusztus 10. szerda, 13:13 (#)

nálam. bocs.

102

Ali, 2005. augusztus 11. csütörtök, 09:23 (#)

BaBe (8): A "Televíziós mesék felnőtteknek" egyébként úgy keletkezett a szóbeszéd szerint, hogy a királyi tévé akkoriban kapta meg az első trükkgépét, ami már nem csak a blue box technikát tudta, hanem egy csomó más dolgot is a forgatástól a torzításokig. Nosza, ráeresztették a kreatívokat, hogy tanulják ki. Azok meg lényegében a műhelymunkát "pofozták fel" adásba adható színvonalra, rittyentettek hozzá történeteket és kész. Szerencsés körülmények okán a történetek is elég abszurdak voltak, illesztkedve a technikai adottsághoz. :)

103

BaBe, 2005. augusztus 11. csütörtök, 09:30 (#)

Ali, én úgy emlékszem, hogy az "abszurd" történetek közt több görög mítosz is ott volt :)))
Öidipusz+kivillanócici+alumíniumlap=Televíziós mesék felnőtteknek
:)

104

Ali, 2005. augusztus 11. csütörtök, 10:25 (#)

...és a görög mítoszok nem abszurdak?... :) (Tényleg, rémlik valami, de hát rég volt már...)

105

BaBe, 2005. augusztus 11. csütörtök, 11:06 (#)

Ali, hát dehogynem... :)

106

pravda, 2005. augusztus 31. szerda, 14:32 (#)

aki sem a sci-fi-től, sem tarkovszkijtól nem riadt el annak: megjelent arkagyij és boris sztrugackijtől a stalker. a könyv mind az eredeti regényt (piknik az árokparton) mind a film testvérpár által írt forgatókönyvét tartalmazza (stalker).

107

Kenny, 2005. augusztus 31. szerda, 15:11 (#)

Jut eszembe, Gr0, szerintem itt az ideje, hogy elintézd az Androméda törzs vetítését valamelyik adón, ha már beharangoztad, különben vascső lesz a vége. :)

108

Gr0, 2005. augusztus 31. szerda, 18:27 (#)

Ha ideaadod azt a vascsövet, tán el tom intézni :)))

Gr0

109

BaBe, 2005. augusztus 31. szerda, 20:23 (#)

vascsöves banda... :)))
A film tényleg levetíthetődne már, a Stalker meg megveendő... Hiába, csak gerjesztitek itt az ember hiányérzetét, a fenébe is... elég frusztráló. :)))

110

Kenny, 2005. augusztus 31. szerda, 20:34 (#)

BaBe, hát még ha tudnád, hogy a Stalker ott figyel a fiókomban. :)

111

BaBe - alkalmi konosz, 2005. augusztus 31. szerda, 20:41 (#)

Ne örüjjé, a Nagy Testvér is ott figyel...
"-P

112

Gr0, 2005. augusztus 31. szerda, 23:02 (#)

Ismerősnek meg az androméda figyel a fiókban, korongon...

Amúgy, a Stalkerről jut eszembe, hogy az amcsik mekkora vagyonokat költenek az effektekre meg trükkökre, a ruszkik meg simán csináltak egy űberkirály scifit anélkül, hogy árminemű földönkívüliséget mutattak volna benne.

Így is lehet :)

(Nekünk meg volt a Pirxünk, ugyebár...)

Gr0

113

Kenny, 2005. augusztus 31. szerda, 23:18 (#)

Uhh, tényleg, Pirx. Már gyerekkoromban is szánalmasnak tartottam, de a múltkor lehúztam egy részt, és elkezdtem nézni. Nem értem a végére. Elképesztően rossz volt. :)

114

BaBe, 2005. szeptember 1. csütörtök, 00:30 (#)

Na jól van, fiúkák, ez már disznóság. Kenny frusztrációt gerjeszt, Gr0 mézesmadzagot cibál, BaBe mindjárt ordibál... :)

Pirx kapitány iránt érdekes módon érzek némi nosztalgiát /"Szőrös is vagy, szaros is vagy, de szeretlek, mert az enyém vagy! - mondta a vajúdó párjától jó néhány kilométerrel odébb türelmetlenül várakozó orangutánpapa, amikor ölébe pottyant egy légikatasztrófa egyetlen túlélője, a wc-ben rekedt rasztacsávó..."/ - szóval Pirx ugyan a miénk, de sokkal jobban le tud kötni, ahogyan Mekklén parancsnok durva macsódumákkal próbálja Tamara Jegesló hadnagyot lábhoz szoktatni. A varangyokról pedig említést sem kell tenni, isteni, ahogyan az origami-hajtogatós űrhajóik közeledést mímelnek. Nosztalgia, édes nosztalgia - vén szar-e vagyok? :)

115

Ali, 2005. szeptember 1. csütörtök, 08:33 (#)

A Pirxről nem sok emlékem maradt, de ennek oka valószínűleg az, hogy könyvként olvastam később és úgy nagyon tetszett. Különösen a kadétidőszak. Nem tudom, hogy a tévésorozatban az egyátalán benne volt-e?

116

BaBe, 2005. szeptember 1. csütörtök, 09:32 (#)

Úgy dereng, hogy csak az első részben volt róla szó... de már nagyon rég volt.

117

BaBe, 2005. szeptember 2. péntek, 23:54 (#)

Az Androméda-törzs jövő hét kedden, 22.45-kor a rötölöklubon. /Valaki elintézte? :)/

118

Kenny, 2005. szeptember 2. péntek, 23:58 (#)

BaBe, ugye tudod, hogy mi lesz veled, ha mégsem lesz? :)))

119

Gr0, 2005. szeptember 3. szombat, 00:17 (#)

BaBe (117):

Küldtem a RTL-nek csomagban egy vascsövet.

Gr0

120

BaBe, 2005. szeptember 3. szombat, 00:52 (#)

Kenny, be kell lépnem az öngyilokgépbe? :)))

Gr0, igen hatékony megoldás volt, gratula - a vascsövet biztos Bender adta, még az utolsó, be nem fejezett öngyilokgépéből, igaz? :)

121

Bender alias Kenny, 2005. szeptember 3. szombat, 22:11 (#)

BaBe, igazából arra gondoltam, hogy öngyilokgépre már nem is lesz szükséged. :)

122

BaBe, 2005. szeptember 3. szombat, 22:49 (#)

Öööö... Anyúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú!!!
:D

123

BaBe, 2005. szeptember 6. kedd, 17:21 (#)

Androméda-törzs ma, 22.45-kor a rötölöklubon.

124

Kenny, 2005. október 24. hétfő, 22:59 (#)

BaBe, nem felejtvén ajánlásodat, sikerült egy rakat Agave-könyvet beszereznem, köztük három M. Banks darabbal. Most egy időre megint el vagyok látni olvasnivalóval. :)

125

BaBe, 2005. október 25. kedd, 07:43 (#)

Fúúú, Kenny, nem is tudod, mennyire irigyellek most :) Én mostanában barátném kölcsönadott könyveit olvasgattam, de azt hiszem egy újabb M. Banks vagy csak sima Banks már nagyon játszik, de Saylor mindenképpen. Aztán ha ránézel az Agave könyvek oldalára, a "hamarosan" kategóriában ott figyel P. K. Dick "Álmodnak-e az androidok elektronikus bárányokkal" című fejfájása, amiből a Blade runner született...

Nem is folytatom, csak a nyálamat csorgatom :)

126

Kenny, 2005. október 25. kedd, 10:57 (#)

BaBe, én is elégedett vagyok, mert többnyire elég vékony a könyv-pufferem, úgyhogy jó most a bőség zavarában. :)
Én olvastam az elektronikus bárányost Dicktől, de nem voltam oda érte. A film viszont nagy kedvenc. Igaz, én általában úgy vagyok Dickkel, hogy szeretem a sztorijait, de a stílusát nem nagyon.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork