Hozzászólások | Szólj hozzá! | Rovatok és keresés
Ervin cikke a Művház rovatból, 2005. szeptember 3. szombat, 13:33 | 47 hozzászólás
Bevallott sci-fi junkie lévén remek időzítésűnek gondoltam ezt a most behozott filmet, hiszen talán a Riddick 2 óta nem volt értékelhető alkotás ebben a kategóriában. (Ha kifelejtettem valamit, javítsatok ki, de a Csillagok vagy a Világok háborúját nehogy beírjátok!) Ígéretes szereplők, jó alaptörténet, sokat sejtető bukás az amerikai mozikban - ebből nagy baj nem lehet. Gyerünk!
A film élvezetének elengedhetetlen feltétele a megfelelő felkészülés. Kitartóan ismételgessétek magatokban: "Ez csak egy akciófilm, ez csak egy akciófilm. Nem várunk tőle semmi mást. Michael Bay rendezte, aki mindig mindent és mindenkit felrobbant. Mi is a látványra utazunk."
Ha szorgos mantrázás után ültök be a moziba, nem fogtok csalódni. Tényleg minden felrobban, a jó győz, a gonosz veszít, a férfiak szeme sármosan csillog, Scarlett Johanssonról pedig még a Cinematrix kritikusa is észreveszi, hogy nő. Ez utóbbit onnan tudom, hogy a filmet bemutató elemzésében az említett kritikus a következőket találta írni:
Scarlett Johanssonon most először látszik hogy nő, most viszont nagyon.
Nos, ez az állítás személyes szinten akár igaz is lehet - feltéve, ha valaki ebben a filmben látja őt először, mint ahogy ez a moziban mellettem ülő testvéremmel is megtörtént. Igaz, ő nem is írt kritikát egy portálra. A szerzőnek viszont legalább a Lost in translation című, a sesblog értő elemzése révén itthon is híressé vált alkotást a figyelmébe ajánlom: egyrészt, mert remek film, másrészt pedig rögtön a legelején kiderül belőle, hogy nincs igaza. De az ínyencek talán vissza tudnak emlékezni a Girl with a pearl earring című Vermeer-történetre is; tenyerestalpas parasztlány ritkán gerjeszt ilyen férfiérzelmeket.
Scarlett Johansson korábbi filmjeiben, amikor "még nem látszott, hogy nő"
A sziget valószínűleg egy csúcsot is megdönt a mozizás történetében, jelesül a teljességgel lehetetlen helyzetekben való életben maradás kategóriájában. Ahonnan a két főhős leesik, amennyi golyó nem találja el őket, amilyen üvegfalakon áttörnek puszta testtel, azt még egy Michael Bay sem gondolhatja komolyan.
A pozitív vonások között említsük meg Steve Buscemit, aki mellékszerepében ugyanazt játssza, mint a legtöbb filmjében, és megint jól. A negatív vonások között pedig szólnunk kell a szégyentelen szponzornyalintásokról, amelyekből szerintem sokkal több van az ilyenkor megengedettnél. Olyan olcsó módon villantják a szemünkbe a történetbe beilleszteni se nagyon próbált reklámokat, hogy az már ciki. Nekem Benny Hill emlékezetes "Cheapo Films" paródiája jutott eszembe, a testvéremnek pedig Andorai Péter örökbecsű termékelhelyező mondata a Szerelmes szívek című, színes magyar zenés filmből:
A közönség annyira érzékeny, mint ez a Fuji-film!
Ezek mellett nekünk fel sem tűnt az, amit a BBSpot észrevett - állítólag a film folyamán Ewan McGregor homlokán oldalt vált a pattanás:
Figyelem: spoiler ebben a bekezdésben! Mondjuk el még, hogy ez a film sem talál ki meggyőző elméleti megoldást arra az alapproblémára, amely6be minden klónos témájú alkotás beleszalad: hogy tudniillik a klónokat hirtelen kell megnöveszteni felnőttnek, nem pedig természetes úton hagyni megnőni őket 20-30 év alatt. Ezúttal is kilóg a lóláb, bár az igaz, hogy nagyon látványosan vezetik elő a dolgot.
Ítélet: most, hogy már minden lényegeset tudtok a filmről, kezetekben a döntés. Szerintem megér egy késő nyári estét, pláne ebben a scifi-ínséges időszakban.
(#)
, 2005. szeptember 3. szombat, 14:27Egyetértek veled, valóban van benne egy-két hihetetlen merlinis trükk de így itthon megnézve a lopakodó c. film után nagyon ütős volt nekem. :)
Egyébként tudományosfantasztikus vonalon azért volt egy-két klassz süti mostanában is (alone in the dark például de gondolom azt is diszkriminálod;)
(#)
, 2005. szeptember 3. szombat, 18:20A műfajból utoljára talán a Solaris (2002?) tetszett, mégha alaposan meg is nyirbálták a történetet.
Erről hallottatok valamit?:
http://us.imdb.com/title/tt0408060/
(#)
, 2005. szeptember 3. szombat, 21:12ststofi, az alone in the darkról nem is hallottam, ezért megnéztem az imdb-n, és szerintem életemben nem láttam ennyire lepontozott filmet: 2,2! ez persze nem érv semmi mellett, de érdekesség. :)
(#)
, 2005. szeptember 3. szombat, 21:14... ezzel az erdménnyel 45. helyezett a Bottom 100 listán: http://www.imdb.com/chart/bottom
(#)
, 2005. szeptember 3. szombat, 21:42Az Alone in the dark a Rotten Tomatoeson 1%-ot kapott, ez alapján a valaha készült egyik legrosszabb filmnek kell lennie.
(#)
, 2005. szeptember 3. szombat, 23:31Nos, aki nejm akar spoilereket olvasni, az ugorja át
ezt a kommentet.
Szal... Azért az a film nem volt semmi... Nagyrészt azokat a dolgokat tudnám mondani, amiket ses, csak kicsit hangsúlyosabban. A flim minden bizonnyal easy dobogós a célt tévesztő golyó/fő kategóriában, menekülő párunkra csak kicsivel lőnek ki kevesebb töltényt, amint ahányat a második vilgáháborúban összesen, ezekből nulla talál. Az a laza köbö-százméteresnek tűnő esés egy R betű társaságában sztem paródia akart lenni, mert más magyarázatot nem találok rá - hogy a szerző ezt komolyan gondolta, azzal úgy vagyok, mint paraszt bácsi a Mátrixról kijövet: "Ezt azért már mégsem hiszem!"
Sajna több olyan baki is van a filmben - pedig én ritkán találom meg a hibák nagy részét első látásra -, amit nem írhatunk a kidolgozás slendriánságának számlájára, ahol egyértelműen hülyén gondolták el a történetet. Pölö, hogy hogyan kerülnek a civil Ewan MegGrega gondolatai, emlékei klón-bratyójának fejébe, ezt azért sztem illett volna megmagyarázni. Szintén további részletezést igényelt volna az az ötlet, hogy mi a rákért száguld tovább egy kocsi egy oylan tréler mögött, amiről vonatkerekek pattognak le elé az útra. OK, meg voltak fizetve, de mekkora az a pénz, amiért az ember belemegy a biztos halálba??? De legalább megtudhattuk, hogy a trélereken az ilyen, extraveszélyes, és legurulásesélyes rakományt egyetlen hevederpárral rögzítik csupán. A "valódi" McGregának is eszébe juthatott volna, hogyan bizonyítsa be a - számára - végső jelentben, hogy ő a muster: egyszerűen fel kellett volna hívnia a figyelmet a "thermal implant"-ra, ami neki nem lehetett, a klónnak viszont volt. Pölö. És még volt ilyen dolog jópár.
A reklámok... A mintegy harmadik percben elővillanó párszáz Puma-cipő sztem tökéletesen felkészítette az embert arra a reklámáradatra, amit aztán meg is kapott. Az Aquafina ásványvíz környezetbe simulása max a National Trasure-ben bemutatott vasszer-rekláméhoz hasonlítható, de sztem megállapodhatunk abban, hogy az MSN Search reklám mindent ütött ebben a filmben.
Pozitívum is volt, persze, egy nekem nagyon tetsző megoldás, a főnök írósztalán virtuálisan átpenderített virtuális félfamentes A4-es, két aranyköpés Istenről, illetve a nem létező télapóról, illetve nekem Sean Bean jött be leginkább az alakítások közül.
A filmet azonban egyérteműen megérte megnézni. Az ok a női hölgy. Tegnapig biztos voltam benne, hogy Kristiana Loken lesz a feleségem (amit ez itt: http://href.hu/x/ig7 sztem tökéletesen megmagyaráz). Most ez a hitem kicsit megingott (amit ez itt: http://href.hu/x/ig9 tökéletesen megmagyaráz). Sztem ezt az asszony is meg fogja érteni...
Gr0
(#)
, 2005. szeptember 3. szombat, 23:37Kristina....
A feleségem lesz, oszt még a nevét se tudom... Királyul indul ez a kapcsolat :)
Gr0
(#)
, 2005. szeptember 3. szombat, 23:51Gr0, rohadtul nem tudod a nevét, Kristanna-nak hívják. Szóval ne csodálkozz, ha nemet mond. :)
(#)
, 2005. szeptember 3. szombat, 23:55Khm. Khm. Khm. Izé.
KRIST_A_NA.
Nem röhögök. Komolyan nem. De tényleg.
:)))
(#)
, 2005. szeptember 4. vasárnap, 17:41Kenny: Nem is véletlenül tartják Uwe Boll-t napjaink Ed Woodjának... :-)
(#)
, 2005. szeptember 4. vasárnap, 17:51Gr0, megértem, a nevén kívül sokkal érdekesebb dolgok is vannak a csajon. :D
(#)
, 2005. szeptember 4. vasárnap, 18:14xyz, mint látom, ő rendezte a House of the Deadet is, ami 6%-ot kapott. Mivel azt a filmet láttam, el sem tudom képzelni milyen lehet az 1%, de most már tényleg meg fogom nézni az Alone in the Darkot, mert a maga nemében egyedülálló film lehet. :)))
(#)
, 2005. szeptember 4. vasárnap, 23:36Hopp, még szó sem esett egy újabb erős pontjáról a filmnek: a magyar feliratozás. Alapvetően nem követtem, de azért nem egy feliratot elolvastam, hát, nem semmi. Az index adekvát topikjában is megírtam: sokszor egyszerűen nem azt írták, amit valóban mondtak. Érteniük kellett a szöveget a fordítóknak, mert nem hülyeségeket írtak, csak nem azt. De voltak szép lejterjakabok is. a topikban is említett két kedvencem (nem szó szerinti idézetek az angol sorok, de a lényeg átjön):
"They, like, own you."
"Ők azok, akik olyanok, mint te."
"i think of taking a boat down south... but after... i think of all the people who will die"
"Azt tervezem, hogy elhajózom délre... De csak azután... azokra gondolok, akik meg fognak halni..."
Gr0
(#)
, 2005. szeptember 5. hétfő, 02:14a főszereplőkről elfelejtettétek, hogy ők hősök, akik golyóállóak. ;)
a james bond filmekben is szinte sérthetetlenek a jók!
ses: az alone in the dark nekem bejött, de a megjegyzem, hogy tetszett a resident evil is, úgyhogy óvatosan! :)
(#)
, 2005. szeptember 5. hétfő, 05:03/jaj, végre valaki, akinek bejött a resident evil, már azt hittem egyedül vagyok a világon :) éljenek a zombiebácsik!/
//a slipknot pedig nem kicsit tesz rá a hangulatra//
(#)
, 2005. szeptember 5. hétfő, 08:16A Resident evilben kétségtelenül van egy nagyon jó dolog. Milla Jovovich. :)))
(#)
, 2005. szeptember 6. kedd, 01:39Ok, most jovok a mozibol, szoval szerintem a Sziget egy nagy fos, gugye, sablonos es merhetetlenul unalmas film, egyetlen jo pont benne Steve Buscemi. Az pedig, hogy hogyan birt a Lost in translationban meg gyonyoru Scarlett Johansson mostanra ilyen kielt, kozonseges, ordas ribancca valni (arcberendezesileg ertem foleg, felfujt ajkak, jezusom), szoval azt nem ertem. De broaf.
(#)
, 2005. szeptember 6. kedd, 10:16blumi,
azért elképzelem, amint Scarlett Johansson rádhajol, te meg undorodva félresöpröd...
Gr0
(#)
, 2005. szeptember 6. kedd, 10:17BaBe,
egyet mondj meg nekem... hogy tud valaki a DM-től a Slipknotig eljutni??? Ekkora hanyatlás magától nem következik be, ennek valami oka kell, hogy legyen...
Már, persze, ha akarsz beszélni róla )
Gr0
(#)
, 2005. szeptember 6. kedd, 11:30Gr0, komolyan mondom, hogy a Sziget - SJ valtozasan keresztul - utolag kepes volt alaasni feltetel nelkuli rajongasomat a Lost in translationnal szemben. Egyebkent valoszinuleg az van, hogy ott egy no fenykepezte, finoman, itt pedig egy barbar allat (annak ellenere, h f550 maranelloja van :-), nezd meg pl. a pearl harbour noalakjait, hat azok is milyenek).
(#)
, 2005. szeptember 6. kedd, 12:19blumi,
ha neked egy ordas ribanc úgy néz ki, mint ez a nő ebben a filmben, akkor valami nagyon elit környéken lakhatsz...
Gr0
(#)
, 2005. szeptember 6. kedd, 12:23blumi (18), "felfújt ajkak" - vess egy pillantást a cikkhez mellékelt képre, amelynek jobb oldalán a kis johansson éppen holland parasztlányt játszik - a felfújt ajkak ott voltak már akkor is, meg a translationben is. gyárilag ilyen a lány (vagy műtőileg), csak neked most tűnt fel. michael bay minősítésébe viszont nem tudok belekötni. :)
(#)
, 2005. szeptember 6. kedd, 13:10ses, ezert irtam, h vsz az sokat szamit, h ki akarjak-e emelni ezt, eltulozni, vagy visszafogni, tehat h a rendezo mit akar. Itt egyertelmuen valami mangaisztikus heroin volt a cel.
(#)
, 2005. szeptember 6. kedd, 15:50Gr0, hát nyilván elmebajos vagyok, aki már alig 14 évesen rá van csattanva az Art of Noise-ra, az nyilván hibbant, '88 óta járkálok alkalomszerűen Makám koncertekre /mostanság már Tin Tin-re/, Annie Lennox hangjától bezsongok... most mit mondjak, nem vagyok én pszichoterapeuta, hogy magamat elemezgessem... :)
Van elég kedvencem, ilyen is, olyan is, nem tudhatom, hogy kinek mi szalonképes, mi nem az. De ettől még szeretem - a Slipknotot pl. nem maradéktalanul. Bár nem is azt írtam, hogy rajongó vagyok, hanem hogy sokat tett a zenéjük a film hangulatáért... "-P
Moziban is meglehetősen nagyot merítek kedvencekből, de az biztos, hogy egy csaj miatt nem fogok moziba menni, a Sziget témája pedig meglehetősen örökzöld, tehát majd csak sok más kihagyott film bepótlása után fog nálam következni.
Ajánljatok valami jó pasis filmet, hátha arra rácsattanok. :)))
(#)
, 2005. szeptember 6. kedd, 16:06Ja, eszembe jutott egy jelenet, ami igazán jól ellensúlyozza a fenti nyálfolyatást, illetve hozzáad: emlékeztek arra a jelenetre, amikor Will Smith ébred a film elején az I, Robot-ban? Na, az ott tökéletes. Már a teste. Az ott úgy van rendben, ahogyan kell - biztos vagyok benne, hogy nem egy nőnek jutottak eszébe akkor olyan gondolatok, mint nekem. Ráadásul megvan itthon. Mindjárt be is teszem.
:)))
Na, csávókáim, most beértelek benneteket. :)))
(#)
, 2005. szeptember 6. kedd, 18:46jeah BaBe!
David Duchovny pornófilmes meztelenkedéseit SEMMI nem képes ellensúlyozni!
és hát ugye ott van még Christian Bale is az amerikai psycho-ban. a szoláriumos jelenetre gondolok. : )
(#)
, 2005. szeptember 7. szerda, 14:45Gr0, nem figyelsz, fiam, szigorúan _jó_ pasikról van szó, ülj le, a következő órára pedig készülj, vagy baj lesz.
:)))
(#)
, 2005. szeptember 8. csütörtök, 00:44BaBe,
kész, feladom. Te egyszerűen valami utánozhatatlanul nagy formátumban veszed a poénokat.
Gr0
(#)
, 2005. szeptember 8. csütörtök, 00:45És csak azt ne, lécci, hogy most megmagyarázod, léccilécci :)
Gr0
(#)
, 2005. szeptember 8. csütörtök, 14:23BaBe, hát jöttem ide üstöllést felmentő seregként, már tűrtem a pólóujjat felfelé veszett osztásra készülve, erre tessék, Gr0 kapitulál! Áááá, nincs igazság! :))))))))))
Egyébként meg bizti én is lesüllyedt vagyok, mert a Skinny Puppy-t is legalább annyira szeretem, mint a DM-et vagy mondjuk Wagner-t, vagy a Peter Gabriel-t, biztos azért, mert több irányú az ízlésem világa...
blumi, a film szerintem is egészen penetránsan pocsék, Scarlett nekem a Girl With Pearl Earring-ben tetszett, a többiben pedig már nem annyira.
(#)
, 2005. szeptember 8. csütörtök, 14:37Egy régebbi fantasztikus film adott ötletet olyan diagnosztikai módszer kidolgozásához, amely segítséget nyújthat belső szerveink betegségeinek gyógyításához. A "lenyelhető" videokamera nagy felbontású képeket ad, s az emésztőrendszer természetes működését használja ki az előrehaladáshoz. A kapszula-endoszkóp arra is képes, hogy a képeket rögzítse, sőt a megfelelő pontokon gyógyszert is adagoljon.
(#)
, 2005. szeptember 8. csütörtök, 15:50Zuzu, az tényleg tök jó film volt (már ha az volt az első), a címére nem emléxem (öregasszony-vénasszony), többször okozott kellemes izgalmat... Valaki emléxik a címére? Ahogyan ott lavíroztak az ellenséges fehérvérsejtek közt... tök muris :)
(#)
, 2005. szeptember 8. csütörtök, 15:51Húbocsánat, az előbb én voltam, mellényomtam a gyerek nickjét... :)
(#)
, 2005. szeptember 8. csütörtök, 15:53Gr0, lehet, hogy utánozhatatlanul nagy formátumban, de drága, neked az a bajod, hogy Chesire Cat mosolyát folyton elfelejted a fejemre képzelni - pedig az ott bizony állandó. No csoki. :)))
(Három mosolynál többet már én is soknak tartok, ha ennyi jelzés nem elég... :)
(#)
, 2005. szeptember 8. csütörtök, 17:03Tényleg! Meg amikor bemennek az agyba!
De nekem is csak ennyi maradt meg...
(#)
, 2005. szeptember 8. csütörtök, 17:32Fantasztikus utazas a cime az elso ilyen filmnek, azt meg a Filmmuzeumban lattam anno, 66-os. Persze egy csomo hasonlo van azota, par hete ment valamelyik kereskedelmin egy ujabb.
(#)
, 2005. szeptember 8. csütörtök, 23:37BaBe,
tudtam, hogy megmagyarázod... :P
A fantasztikus utazás aranyos mese volt, ha az ember figyelmen kívül hagyja a biológiát és a fizikát :)
Gr0
(#)
, 2005. szeptember 9. péntek, 07:01Gr0, csakis úgy, hogyan is másképp? Bár amikor az ember még gyerekként nézi, akkor az egész olyan istenien "tudományos-fantasztikusnak" tűnik... Nagy élmény volt, az biztos.
Lehet, hogy az ilyen gyermekkori zsenge benyomások határozzák meg, hogy mit szeret az ember, én pl. a Jurassic Park-sorozatot is élvezettel bírom nézni, pedig... :) Na jó, nem alázom magam tovább, úgyis majd jól megmondod a magadét nekem :)))
(#)
, 2005. szeptember 9. péntek, 07:40Gr0, meg jo, hogy nem fizikaikonyvvel a kezemben szoktam filmet nezni. Mondj mar egyebkent egy filmet, ami nem hagy figyelmen kivul egy tudomanyt se.
(#)
, 2005. szeptember 9. péntek, 11:42Nyilván nem emrnék ilyen filmre tippelni, mivel egyetlen tudományban sem vagyok annyira otthon, de A. C. Clarke műveibe azért kevesebbet lehet belekötni... Vannak olyan SF-szerzők, akik meg tudják úgy írni a műveket, hogy nincsenek benne alapvető fizikai/biológiai képtelenségek. Persze, egy regény/film még lehet nagyszerű attól, hogy képtelenségen alapul (a láthatatlan ember, aki nem is láthatna, hiszen szemény akadálytalanul halad át a fény, szupertörpék, akiknek a normál fül számára hallhatatlanul magas hangjuk kéne, hogy legyen, hisz ultrarövid a hangszáluk, óriások, akiket nem bírna el csontvázuk, stb...), de én többre bescülöm az olyanokat, amik nem :) Sztem a Fantasztikus utazás-féle filmeket nem is igazából tudományos-fantasztikus, csak simán fantasztikus filmeknek kéne hívni, és kész :)))
Ettől, mondom, még persze lehenek jó filmek! Lásd Szuperzsaru :)))))
Gr0
(PS: BaBe, a Szuperzsarut poénnak írtam!)
(#)
, 2005. szeptember 9. péntek, 12:29Fene tudja, en szorakozni jarok moziba :-)
(#)
, 2005. szeptember 9. péntek, 12:45Gr0, "-P
(#)
, 2005. szeptember 9. péntek, 15:37Gr0,
egyebkent egy hires szerzo mar pubikalt errol regebben a sesblogon:
http://sesblog.hu/archives/individual/012395-20041220.html
» Filmek
» Könyvek
» Éttermek - térképpel!
» Receptek
» Mobil videók
A Kispad-feednek most
olvasója van. Szeretnél közéjük tartozni? Ezen az oldalon mindent elmagyarázunk.
Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork