Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53884 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Reklámok: Hűség, Tett, Fejlődés, Photoshop

ervin cikke a Művház rovatból, 2006. augusztus 21. hétfő, 08:30 | 37 hozzászólás

Nem, nem abba fogunk belekötni, hogy egy magyar nyelvű felsorolásban miért kell a közneveket végig nagy kezdőbetűvel írni. Nem kell, még egy közhelygyűjtemény pártszlogenben sem. Ám a közelgő önkormányzati választások plakátjai ennél nagyobb meglepetést is tartogatnak.

A retusálásról lesz szó.

Azt már megszokhattuk, hogy a férfi- és nőmagazinok címlapján Barbie-karikatúrákká stilizált nők pózolnak. Gyakorta olyan rettenetes módon retusálják szerencsétlen némbereket, hogy egészen bizonyos vagyok abban, hogy némelyik esélyeinek komolyan ártanak vele.

A kampány idejére a nagy pártok jelöltjei is felzárkóztak a címlaplányok mellé.

Reklámarcok

A fenti példák rendre a baloldal reménységeit ábrázolják, de ennek nem az az oka, hogy a polgári erők plakátjai jobbak lennének, vagy rosszabbak. Mindössze arról van szó, hogy ezekkel a példákkal találkoztam szembe, amikor a Király utcában bandukoltam, és eszembe ötlött a cikk gondolata.

Figyeljük meg, mennyire élettelenre sikerültek ezek a kirakatfejek. A pálmát talán Hunvald "Fröccsöntött" György polgármesterjelölt (balról a harmadik) viszi el, akinek az alulképzett vagy túlhajszolt grafikus ténykedése után gyakorlatilag nem maradt az arcán életre utaló jel.

Bizarr dolog, de a kisebb pártok vagy szegényebb független jelöltek plakátjai komoly megkönnyebbülést jelentenek a nagyok bénázása után. Nekik nem volt pénzük alapos nyomdai előkészítésre, ezért gyakorlatilag a családi fotókat nyomtatták ki: izzadtan csillogó homlok, kipirult orca, ráncok mindenfelé - de legalább élő emberekkel néz szembe az utca népe.

Ha valaki hozzám hasonlóan rezignáltan szemléli, hogy ellenszavazata egy jottányival sem visz közelebb a jelenlegi városvezetés megérdemelt leváltásához, továbbá végképp nem tudja, hogy melyiket válassza a sok kiváló lehetőség közül, annak kreatív ötletként megfontolásra ajánlom a plakátok nézegetését. Azután miért-ne alapon szavazzon a kevésbé droidnak látszó jelöltre.

Update, 2006.09.22.:

Két érdekesség.

Hunvald úr időközben a nép hangjára váltott, amit a plakátján bátor kiejtéskövető helyesírással is kifejez:

Hunvald-plakát

A számomra rokonszenves Illés Zoltán pedig, akit a VI. kerületi országgyűlési képviselőségtől egy nem is ott élő, villalakó szocialista ütött el a tavasszal, most polgármesterjelöltként indul. A szórólapja korrekt munkának tűnik, csak az utolsó oldalra fárad el és vált egy kicsit pszichedelikusba a fogalmazás és a helyesírás:

Illés-szórólap

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (37)

1

Adi, 2006. augusztus 21. hétfő, 10:31 (#)

"Figyeljük meg, mennyire élettelenre sikerültek ezek a kirakatfejek. A pálmát talán Hunwald "Fröccsöntött" György polgármesterjelölt (balról a harmadik) viszi el, akinek az alulképzett vagy túlhajszolt grafikus ténykedése után gyakorlatilag nem maradt az arcán életre utaló jel."

Az nem a kezdő grafikus miatt van, a lelke ül ki az arcára. :>

2

Deansdale, 2006. augusztus 21. hétfő, 10:43 (#)

Photosop mondjon le!
De elegem van a rajzolt arockból (és testekből)... :P

3

Deansdale, 2006. augusztus 21. hétfő, 10:45 (#)

+1 h betű
Elnézést a Photoshop forgalmazójától és a fölösleges post miatt felháborodóktól :))))

4

Ali, 2006. augusztus 21. hétfő, 11:48 (#)

#1-re: a füleit kicsit még csúcsosabbra csináltam volna és két diszkrét szarvacskát is elhelyeztem volna a halánték közelébe, úgy tényleg többet mutatott volna a kép az egyszerű felszínnél...

(Továbbá eszembe jutott, hogy takarékossági okokból ugyanazt a fényképezési eljárást kellene követni, mint rabosításnál... :) )

5

haujobb, 2006. augusztus 21. hétfő, 21:56 (#)

Hunvald, szimpla v-vel.

6

haujobb, 2006. augusztus 21. hétfő, 22:02 (#)

Ervin,
tudom, hogy ne politizáljunk, de te kezdted: az OK, hogy megérett a polgármester a leváltásra, de akkor is ellene szavazol, ha az az alternatíva, aki? Egy választás sztem nem az abszolútról, hanem a relatívról szól. Nem azért szavaz az ember erre-arra, mert tökéletes, hanem, mert a választékból a legjobb. Ebből a választékból nekem még mindig Demszky a jobb.
De mindegy, hagyjuk, nem erről szól a cikked :(

7

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 21. hétfő, 22:26 (#)

haujobb, köszönöm a névjavítást, kínos hiba, javítom a cikkben is.

a másik hozzászólásodra: Demszky úr ezúttal nem kapja meg a támogatásomat. eddig mindig rá szavaztam, egyre inkább az általad említett relatív alapon, de úgy gondolom, hogy most abszolúte nem érdemli meg.

ennek megfelelően két forgatókönyvet vázoltam fel magamnak: ha lesz számomra szalonképes jelölt, akkor esélyektől függetlenül rá szavazok, ha nem lesz, akkor logikusan nem megyek el szavazni. végül Katona személyében lesz kire szavaznom. ennyiben tehát a jelek szerint nem értünk egyet.

8

haujobb, 2006. augusztus 22. kedd, 19:25 (#)

Ervin
azért Hunvald Hétker György nem egy akkora név, hogy nagyon ciki legyen eltéveszteni - ráadásul elég németes a nev ahhoz, hogy a duplaw beugorjon :)

9

haujobb, 2006. augusztus 23. szerda, 00:22 (#)

Ja, és még valamit: Hunvald György jelenleg a hétker polgármestere. Láttam a faszit nem is olyan rég - basszus, ennek TÉNYLEG retusált PShopos feje van a valóságban is, de frankón. Vagy vmi kertévés interjúról jött és még nem szedte le az űberall púdersminket, vagy gőzvasalón alszik, nem tudom...

10

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 23. szerda, 01:20 (#)

haujobb, köszönöm, de azt gondolom, hogy ha valaki politikuson viccelődik, legalább a nevét írja le helyesen.

11

haujobb, 2006. augusztus 23. szerda, 13:11 (#)

Ervin,
persze, nem akarlak lebeszélni az igényességről, csak úgy gondolom, Hunvald szaki azért mégsem Gyurcsány vagy Orbán :)))

12

Ali, 2006. augusztus 23. szerda, 15:06 (#)

#9-re: ...vagy tényleg droid. :D

13

Author Profile Page NagyGa1, 2006. augusztus 23. szerda, 17:47 (#)

A zylonok köztünk vannak.

14

Dr. Minorka, 2006. augusztus 23. szerda, 22:22 (#)

re:(7)
Ha elég sokan fognak úgy gondolkozni, mint ahogy te (Katonára szavazol), akkor érdekes helyzet fog kialakulni. Mert így az MDF a koalíciót gyöngíti a Fidesz helyett.

15

salander, 2006. augusztus 23. szerda, 22:48 (#)

szomoruan tapasztalom, hogy Demszky szamomra is egyre vallalhatatlanabb, de meg mindig a kisebbik rossz Tarlos urhoz kepest. igaza van haujobbnak (#6), hiaba szabadulnal a "hulye" jelolttol, ha a masik majdnem "futobolond". ha buntetek, akkor vegul magamat buntetem :[

16

gargoyle, 2006. augusztus 24. csütörtök, 00:01 (#)

csatlakozom, demszky kezd minosithetetlen lenni, tarlos bar javult de meg mindig kozel minosithetetlen, katonarol sokat nem tok de van bennem egy adag eros bizonytalansag, tanacstalan vagyok mint nadragos varosi a cseplogep elott

17

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 24. csütörtök, 00:16 (#)

Dr. Minorka (14), végül is az kéne, hogy legyen a természetesebb következmény, nem? :)

Nem várok amúgy földindulást, de jó lenne látni, hogy a mindennapokban hangoztatott kifogásokat a budapesti szavazók a fülkében is felvállalják. Meglátjuk.

18

haujobb, 2006. augusztus 24. csütörtök, 00:52 (#)

A jelöltlistát is úgy kéne öszeállítani, mint az M0-ás hídnév-listát. király lenne, mikor a két amcsi humorista és Chuck Norris egymásnak esik a kampányfinisben :))))

19

haujobb, 2006. augusztus 24. csütörtök, 00:56 (#)

Amúgy érdekesnek ígérkezik ez a választás. Normál esetben Demszkynek most sem lenne félnivalója, de máer unhatta nagyon, mert most nagyon benehezítette a dolgot ez a pár kis dolgocsaka... BKV-bakik, Combino, vonalfelújítás en bloc, tüzijáték, és még hol a választás...

Gr0

20

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 24. csütörtök, 08:16 (#)

OFF: Gr0, már megint, az a fránya aláírás-reflex! :D

21

haujobb, 2006. augusztus 24. csütörtök, 17:40 (#)

eszpee,
kb a 100. eset, úgy 20 körül lemondtam róla, hogy valaha is leküzdöm :)

22

Ali, 2006. augusztus 24. csütörtök, 18:30 (#)

A más nevében való hozzászólások törlése nevelő hatással bírna, Gr0?

23

haujobb, 2006. augusztus 25. péntek, 01:40 (#)

Kinek a nevében szólt be ki?

24

haujobb, 2006. augusztus 25. péntek, 01:42 (#)

Amúgy, Ali, látom, valamivel nagyon az levenedbe találtam anno, mert azóta sem tudsz feledni. Van ez így.

25

Ali, 2006. augusztus 25. péntek, 07:54 (#)

Vannak, kik bíznak a feledésben, s olykor csalatkoznak...

26

haujobb, 2006. augusztus 25. péntek, 14:31 (#)

Ali, küldenél ide: borz458@yahoo.com egy mélt? Írnék neked valamit privátban, ne offoljunk itt többet.

27

haujobb, 2006. augusztus 29. kedd, 21:09 (#)

Kezd aktuálissá váélni a kérdés, amit a múltkor inkább nem tettem fel: ervin, nem fogsz Demszkyre szavazni, OK. Nem nehéz érveket találni a döntés mellett. A kérdés viszont az: neked mi a fontosabb:hogy Demszky ne legyen, vagy, hogy Tarlós ne legyen? Mert, az asszem egyértelmű, hogy valamelyikük lesz a befutó. Ha egy eleve lúzerre szavazol D. helyett, akkor gyakorlatilag Tarlósra szavaztál. márpedig kezd úgy kinézni, hogy főként a BKV segítségével Tarlósnak nagyon kezdenek reális esélyei lenni. Demszkyt annyira meg akarod büntetni, hogy még ez is belefér?

28

Dr. Minorka, 2006. augusztus 29. kedd, 22:44 (#)

1. Úgy is fel lehet tenni a kérdést, hogy mit szeretnél: az országban folytatódjon a mostani katasztrófa-kurzus, vagy azt, hogy meggyengüljenek a Cégvezetők és csatolt részeik?
2. A selejt bosszújaként: Tarlós ócsárlása, mivel Demszky vállalhatatlan, Katonát erősítheti (aki biztosan nem nyer) és így Tarlós győzelmi esélyeit növeli. Pedig a Cégvezetők milliárdokat áldoztak arra, hogy az MDF képes legyen szavazatokat elvinni a Fidesztől.

29

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 30. szerda, 00:45 (#)

haujobb, téged a szocik fizetnek? :)

én egyszerűen, na jó, primitíven látom a kérdést. ha szavazok, akkor az általam legalkalmasabbnak tartott jelöltre fogok szavazni. a több lépésben előre kombinálók meg felőlem csinálhatnak, amit akarnak.

30

haujobb, 2006. augusztus 30. szerda, 01:08 (#)

Ervin,
bárcsak tennék... :)

Mindenesetre kíváncsi vagyok, jövőre mit csináltok a Sziget ideje alatt itt a blogban, mert azt, ugye, tarlós le fogja tiltani :)

(Nyugi, magfam sem gondoltam komolyan)

Ja, és, hogy legalább marginálisan visszatérjek a cikk témájához, küldenék mélben egy újabb szoc plakátot, ami bizonyítja, hogy stílusváltás következett be a vezető kormánypárt kommunikációjában. Mehet?

31

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 30. szerda, 17:33 (#)

jöjjön!

32

haujobb, 2006. augusztus 30. szerda, 22:59 (#)

OK, mélben.

33

Author Profile Page ervin, 2006. szeptember 22. péntek, 12:34 (#)

Új adalékok, update a cikk végén.

34

sic, 2006. szeptember 23. szombat, 11:46 (#)

#7 "ennek megfelelően két forgatókönyvet vázoltam fel magamnak: ha lesz számomra szalonképes jelölt, akkor esélyektől függetlenül rá szavazok, ha nem lesz, akkor logikusan nem megyek el szavazni."

Ezt én is sokàig igy gondoltam.
- Mikor elmondtam nagyapàmnak hogy nem megyek szavazni, felhàborodot hogy nem àll szàndékomban élni azzal a joggal amit màsok kiharcoltak nekem, ha tényleg nem tetszik senki boritékoljak bàrmi kivàgott képet, legyek érvénytelen de ne passziv. Generàcioja jobban làtja, :) meggyozott.
- Pàr éve egy nagyon tetszo jeloltre szavaztam, esélymérlegelés nélkul, ahogy rengetegen. Az orszàg szégyene lett az eredmény, majd leszakadt a karom amikor a màsodik forduloban egy korrupt hulyére kellett adni a voksom. (Ahogy rengetegen, 84%)

35

Author Profile Page eszpee, 2006. szeptember 23. szombat, 11:54 (#)

sic, ez ugye a francia elnökválasztás volt?

36

sic, 2006. szeptember 23. szombat, 12:19 (#)

Igen. Minden ismerosomnek, és nekem is, volt valami hulye meggyozodésunk hogy a màsodik fordulo ugy is a szokàsos jobb-bal jelolt lesz.
Nekem ez egy jo példa az esélyszàmolgatàs szukségességére.

37

Penálen, 2006. szeptember 26. kedd, 17:39 (#)

Nagyon a témába vágó cucc egy másik lapról:

http://index.hu/politika/belfold/2006/valasztas/pturul/0926sept/


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork