Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53885 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Reklámok: brandingbotlások

ervin cikke a Művház rovatból, 2007. február 25. vasárnap, 07:19 | 5 hozzászólás

Egy ideje az itthoni márkák is igyekeznek megkülönböztetni magukat a jóval olcsóbb teszkógazdaságos filléresfrankó generikus termékektől. Ez dicséretes igyekezet, és amikor jól csinálják, még tapsolok is.

De mi van akkor, amikor így csinálják?

Reklámok

Ha nagyon akarnám, talán megálmodhatnám, hogy mire gondolt a reklám kiagyalója. De mint megnyerendő lusta fogyasztó, nem akarom. Hagyatkozzunk inkább az első benyomásainkra, viszont akkor a reklám üzenete - legalábbis nekem - a következő:

- Mi a különbség a márkás sajt és a generikus utánzat között? A szín? Az állag? Az illat? Esetleg az aroma?
- A címke.

A "Minden ízben garancia" szlogent pedig már nem is cincálom szét, nem lenne úriemberhez méltó. Pedig a magyar kaja tényleg isteni tud lenni.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (5)

1

nyelv-ész, 2007. február 25. vasárnap, 08:42 (#)

Egyetértünk, szerintem is esetlen módja ez a hazai termékek reklámozásának.
Van viszont egy nagy probléma itten, ami minden marketinges rémálma:

A hazai piac két legnagyobb "fogyasztói rétege" közül az egyik csak az árat figyeli, így számukra csak a teszkógazdaságos-kínaigagyi árfekvésű termékek, meg a kannás bor értékesíthető. Csak olyan helyen vásárol, ahol meggyőződése, hogy mindenből a legolcsóbbat kapja.

A másik nagy réteg a "huppie" (=hungarian yuppie), aki a menő nyugati brand fogyasztója annak függvényében, hogy azon a héten éppen mi az aktuális trend. Megveszi a 25e forintos török hamisítvány farmert, ha azt az éppen legmenőbb márkajelzéssel, a trendi plázabutikokban látja árulni, és gondolkodás nélkül fizet azokért a divattermékekért, amiket kedvenc színésze, filmsztárja, sportolója reklámoz.

Mindezekhez képest a hazai termékeket preferáló öntudatos vásárlói réteg marginálisnak tekinthető.

2

G Zoli, 2007. február 25. vasárnap, 12:39 (#)

Ez a reklám a visszájára sül el!

3

Deansdale, 2007. február 25. vasárnap, 12:41 (#)

No igen, nyelv-ész, jó hogy említed. Én pont középen ragadtam. Sajnos nincs pénzem az "elit" életmódra, de nem vagyok az a természet, aki megveszi a kutyasz*rt is, ha az 5 Ft-al olcsóbb.
Így hát marad az a hibrid megoldás, hogy nagy áruházakban próbálom akciósan megvenni a normális cuccokat :P
(Lehet, hogy ezt szégyellnem kellene? :)
Csakhogy a normális cuccok rétege egyre szűkül. Mindent elönt a gagyi.
Ha már ez van a plakáton: tud valaki mondani egy megbízható magyar sajtmárkát?

OFF
Arra a következtetésre jutottam, hogy olykor pont a világcégek a legrosszabbak, ugyanis nekik van a legtöbb pénzük arra, hogy a hagyományos alapanyagok helyére kísérletileg találjanak valami olcsóbbat. Bár nem a kaják csúcsa, de példának megteszi: nevesebb leveskockák tartalma már a periódusos rendszerre hajaz, míg az olcsóbbakon olykor (stílszerű képzavarral) egész emészthető a tartalomjegyzék.

4

Dr. Minorka, 2007. február 25. vasárnap, 13:02 (#)

Kunsági gomolya
Csermajori Pálpusztai
Csermajori teasajt
trappista, de csak az, amelyiket Tolnában gyártanak, és ahhoz is kell legalább 4-5 nap szárítás
Hajdú sajt

5

nyelv-ész, 2007. február 25. vasárnap, 13:30 (#)

Az én kedvencem a zöldfűszeres Medve sajtkrém.
Deansdale: sokan vagyunk így, akik nem rabjai a trendeknek, de a mi fogyasztói szokásainkat (minőséget elérhető áron) csak kevéssé veszi figyelembe a honi piac.


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork