Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53884 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Reklámok: jaj

ervin cikke a Művház rovatból, 2008. június 20. péntek, 11:44 | 32 hozzászólás

20080620_reklam.jpg

... magyarból egyes.

A reklámot a Gorenje marketingesei tartották közzétételre érdemesnek.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (32)

1

Author Profile Page eszpee, 2008. június 20. péntek, 12:38 (#)

jobb lett volna úgy, hogy "hütt5" :)

legalább az "előnyökből" is 5 lenne...

2

Author Profile Page KoS, 2008. június 20. péntek, 12:43 (#)

Hehhehe :)
Bar annyi erdeme van, hogy az elsore bamba bamulas utan egy kis sikerelmenyt ad miutan megfejti a joember a kepet. Meg hat lehet mosolyogni rajta :)

3

katmandu, 2008. június 20. péntek, 12:59 (#)

Attya ur isten :) az ilyen "mos6" típusú betűvicceket asszem ált.iskolás korában szokta sütögetni az ember, de hogy ezt kreatívként, hirdetésben és ráadásul rosszul használja valaki - na nem baj, csak nyugalom, ezen nem basszuk fel az agyunkat, hanem betudjuk az árérzékeny megrendelés és az igénytelenség szívderítő találkozásának (a kreatívokat, akik elkövették, természetesen elsőnek állítja majd falhoz a forradalom, de ez egy másik történet).

4

Author Profile Page eszpee, 2008. június 20. péntek, 13:08 (#)

1ébként magyarbó: eggyes lenne a hejes, nem?

5

wattafilling, 2008. június 20. péntek, 13:11 (#)

... itt tartunk ...

6

gergely, 2008. június 20. péntek, 13:25 (#)

ejj, adblockot ki kellett kapcsolni, hogy lathassam a csodas reklamot :)

7

katmandu, 2008. június 20. péntek, 13:32 (#)

Egyébként nekem erős a gyanúm, hogy ebben a történetben az ügynökség a hunyó és nem a megbízó.

De csinálhatnánk egy kis brainstormingot, hogy hogyan oldanánk meg ugyanezt a feladatot:
- a "hűtés", "hűtő(gép)" szerepeljen a szövegben
- felszólítás legyen a mostani vásárlásra (akcióról van szó)
- ki kell domborítani és bele kell ágyazni az ÖT fogalmát.

(Bevallom, nekem eddig a "HŰT5T AJÁNLAT", a "REMEK 5LET" meg effélék jutottak csak eszembe :| nem is olyan könnyű.)

8

napos2600, 2008. június 20. péntek, 13:36 (#)

ha az ötösre egy hosszú ékezet került volna (akkor kicsit másképp alakult volna a felette lévő sor), nem is lenne olyan rossz és persze 5 "előny" is kellene. de alapozásnak jó ez, csak túól hamar engedték ki elénk:)

9

Author Profile Page eszpee, 2008. június 20. péntek, 13:51 (#)

ööö az nem lehet, hogy ezt a számbeledolgozást nem kéne erőltetni? ha nincs ötletünk, rakjuk oda a hűtőt és kész, de ez iszonyú színvonaltalan.

10

katmandu, 2008. június 20. péntek, 14:03 (#)

#9/eszpee:
Ezt monodom én is a #3-ban :) de muszáj beletenni az ötöt, mert az egész akció erre van kihegyezve:
- új, 5 (igazából csak 3 plusz 2) év garancia,
- ötös (azaz jeles, kiváló) minősítések.

Csak az a fura, hogy nem 5 hétig tart az akció :)

Lásd:
http://www.gorenje.hu/index.php?module=vegyenhutot

Ha ezt kiveszed, hogyan kelted fel a népek érdeklődését? Vegyen hűtőt tőlünk, mert csak?
Valami mézesmadzag kell a népnek, különben azt motyogja maga elé, hogy "hűtőm már van, de megfőlünk a pecóban vaze", és elkölti a pénzét akciós légkondira :)

11

Author Profile Page ervin, 2008. június 20. péntek, 14:06 (#)

ha már belevágtak, én a helyükben tovább feszíteném a neoprimitív húrt:

Holnap veszek egy Gorenje hűt5,
amit az asszony mindennel megt5!

12

Author Profile Page eszpee, 2008. június 20. péntek, 14:11 (#)

sőt, erős akcentusos fiatalember:

aszondom vagyé garenje 65!

13

Penálen, 2008. június 20. péntek, 14:22 (#)

ervin,
felkapnám a fonalat:

Az asszony állandóan pi10,
hogy vegyek neki hűt5.

14

katmandu, 2008. június 20. péntek, 15:08 (#)

"- Felvennéd, Penálen.
- Mivan? Mi? He?
- Felkapni a vizet szokták. A fonalat felveszik.
- Kekeckedjélmá jóvan. Meg se fordul a fejedben, hogy direkt írom így, a stílusom részeként, ugye?
- Ja, az más. Bocsesz.
- Jójó. Menj, egyél inkább."

:)

15

nak, 2008. június 20. péntek, 15:15 (#)

:DDD
penálen, én adok egy 5öst versedre

16

Penálen, 2008. június 20. péntek, 15:26 (#)

Thx :)

17

Sura, 2008. június 20. péntek, 15:27 (#)

eszpee: nem sőt, hanem s5 :) .

18

Baggio, 2008. június 20. péntek, 16:29 (#)

Magyarbol s ? :)

19

ferenc, 2008. június 20. péntek, 18:27 (#)

gyermetegseg (bargyusag, gesztizmus) mellett amcsi begyuruzest is felmutat6 a dns vizsgalat,

4 sale
2 B continued
U 2 can do this

20

bátor tintanyúl, 2008. június 20. péntek, 21:54 (#)

zombolt agyhalál.
de legalább nem 2értelmű.
10teletem.

21

dulilufi, 2008. június 20. péntek, 23:43 (#)

Ha létezik jó reklám, akkor ez nem is olyan rossz, nem tudom mit kell lovagolni mindig a helyesíráson, ha érthető akkor érhető a többi másodlagos, az hogy mos hosszú vagy rövid kurvára mindegy.

22

Penálen, 2008. június 20. péntek, 23:56 (#)

Hát, attól, aki "mos"-nak írja a "most"-ot, ez logikus érv :P

(Jóvanna, túl magas labda volt.)

23

Nz, 2008. június 21. szombat, 00:11 (#)

Lehet, hogy nálam túl magas a hülyeség ingerküszöb, de nem olyan nagy tragédia ez. Nem kell ilyen reklámot nézni, és kész.

Amúgy meg a magyar felületeken is akad jó reklám. Igaz, nem mindig magyar csinálja, de mi, magyarok nézzük. Lásd például a Louis Vuitton legutóbbi sorozatát. Itthon leginkább a Keith Richards-al megy, de a Gorbachov a legjobb az összes közül.

Keith: http://commercial-archive.com/d138bfd7bb6f0663dcc71c6b82557c00/2008/marchjpgs/lvkeithlg.gif

Gorbachov:
http://www.adme.ru/files/paedia/print/part_18/189830/file/Picture-3.jpg

24

Sura, 2008. június 21. szombat, 03:18 (#)

Amúgy elérte a hatását, ha belegondoltok...hiszen erről beszélünk.

25

katmandu, 2008. június 21. szombat, 10:10 (#)

#24/Sura:
Á, ez csak látszateredmény, ezzel legfeljebb a marketingvezető-helyetteseket lehetne kábítani :)

A lényeg az értékesítési akció lenne, de erről itt senki nem beszél. A reklámról magáról, pontosabban a marketing üzenet választott közvetítési módszeréről folyik a szó. Még csak nem is a hűtőgépekről vagy a Gorenjéről mint márkáról.

A reklámnak nyilván nem az volt a célja (kívánt hatása), hogy a kivitelezésről beszéljenek, hanem hogy az emberek tóduljanak Gorenje hűtőket venni. Az értékesítés méri le. Következésképp, ha belegondolok, ez egy tök más hatás, amit elért :)

Hogy itt kik szánták el magukat vásárlásra a reklám hatására, azt nem tudom, részemről egyelőre maradok a jelenlegi (és nem Gorenje) hűtőm mellett.

26

eMeM, 2008. június 21. szombat, 13:21 (#)

Épp tegnap hallottam, hogy ha a reklámoddal nagyot akarsz meríteni, akkor nem tudod megfelelően alulbecsülni a célcsoport intelligenciáját. Szerintem itt is a cél az volt hogy nagyon egszerűen nagyon sokakhoz eljusson a produkt, így nem gáz ez a forma, hiszen a többségnek úgysem t
nik fel, nem áll meg rajta töprengeni.

27

Penálen, 2008. június 21. szombat, 14:05 (#)

Sztem ervin nem azt akarta mondani, hogy a reklám nem éri el a célját - szimplán azt, hogy ciki.

De nem tudhatom, majd ő kijavít, ha tévedtem.

28

dulilufi, 2008. június 21. szombat, 18:20 (#)

Penálen aki meg a hozzászólásokban talált elütéseket cikizi az meg csak valami tróger lehet.

29

nyelv-ész, 2008. június 21. szombat, 18:40 (#)

Nz, egy ilyen élőhalott múmiával (K.R.) reklámozni bármit (kivéve az euthanáziát), egyértelműen negatív.

Ez ugyanolyan, mint a "Köszönjük, Emese!". Egy idő után a magukat jópofinak képzelő marketingesek is rájöttek, hogy az emberek előbb-utóbb komplett idióták gyülekezetének tekintik a bankot.

A hűt5 reklámról meg azt gondolom, hogy olyan effektust vált ki, mint anno az "Orrodat is tisztíccsa", csak nem annyira intenzívet. A mai napig benne van a köztudatban, pedig több, mint másfél évtizede ment a reklám.

30

katmandu, 2008. június 21. szombat, 22:24 (#)

#29/nyelv-ész:
Na de pont ez a lényeg, illetve a gebasz, hogy magára a reklámra, a szövegre, a poénra emlékszel, nem pedig az általa reklámozni kívánt termékre. Te emlékszel még, hogy mi volt az a termék, ami az órodat is tisztíccsa? Nem ér puskázni! Rá tudod vágni a márkanevet? Ha igen, akkor nálad eredményesen rögzült, hurrá. Ha nem, akkor az a helyzet, hogy maga a szlogen erősebb volt az üzenetnél, elnyomta, nem kötődik a szlogent megőrző tudatban a termékhez (tippelem, hogy az utóbbi eset a jellemzőbb).

Nekem csak annyi dereng, hogy ez valami légúttisztító cukorka volt, és asszem egy nemzetközi kampányba akarták illeszteni: a külföldi verziókban az adott országokon belüli jellegeztes (azonosítható) akcentusokkal mondták, nálunk meg ilyenek nincsenek, elvitték primitívbe. Be is sértődtek a focikapusok, joggal, a reklámot kiröhögték az emberek, és csak ez a fiaskó és a kiüresedett szlogen maradt meg.

Van ellenpélda is: az "a legtöbb, mi adható" szlogenhez valsz mindenki meg tudja nevezni a kávémárkát, pedig ez is elég régi.

31

katmandu, 2008. június 21. szombat, 22:31 (#)

Ja és a Gorenje márkanévhez pedig a mai 30-as, 40-es generációkban örökre a Bécs-Hegyeshalom vonalon hazafelé tartó szocialista autócsodák tetejére halmozott dobozok (és a nagymamát is vittük, mert a család minden valutakeretét bevetjük) képzete társul, és van rá egy erős tippem, hogy ezekbúl a generációkból azokban, akik számára a Gorenje-jelenség már anno is visszatetsző volt, valahogy nem lobban olthatatlan vágy egy ilyen márkájú készülék tulajdonlására :) és inkább más, kevésbé "kompromittálódott" márkát választanak.


32

T.I., 2008. szeptember 24. szerda, 15:55 (#)

[ udvarias spam, törölve. - eszpee ]


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork