Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53885 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Reklámok: új CIB-logó

ervin cikke a Művház rovatból, 2008. július 21. hétfő, 09:22 | 35 hozzászólás

CIB logoA CIB-et is elérte a külföldi tulajdonba került magyar bankok gyakori sorsa: a bankot bedarálta az anyacég arculat-átalakítási lendülete. A logókról nyilván nem nagyon van mit vitatkozni, hiszen ízlések és pofonok különböznek, úgyhogy csak sajnálom itt még egy kicsit a váltást.

Az új embléma naiv, színes gyerekrajz-szerűsége nekem meglepő a stílustudatos olaszoktól (a CIB mamája az Intesa Sanpaolo), de valaki valahol biztos elvégezte a megfelelő vizsgálatokat, és arra jutott, hogy ettől szívesebben hozzák majd be a pénzüket a kuncsaftok.

Újdonság a viadukt-logóba grafikailag is beépülő, kézírásos betűtípussal és egy megkérdőjelezhető vesszővel ellátott "Együtt, a jövőről." szlogen is, ami sterilségében tökéletesen semmitmondó. Ami viszont igazán poén, az az, hogy a logó színeinek jelentését még el is magyarázzák a közönségnek a weboldalon közzétett sajtóközleményben, a cikk írásakor a következőképpen:

- a narancs a Napot, az energiát fejezi ki;
- a zöld árnyalatai a növényeket, a természetet, a növekedést;
- az okker árnyalatai a földet, a homokot és a munkát;
- a kék árnyalatai a levegőt, a vizet, a tengert.

Nem elég tehát, hogy kiszínezik az adott sorokat, hanem a jelek szerint lapzártáig nem érkezett meg a zöld hivatalos színkódja a központtól, így azt kihagyták. Na ez már igazi olaszos megoldás.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (35)

1

sz, 2008. július 21. hétfő, 09:50 (#)

Szerintem zölddel írták a zöld sort, nézd meg újra (vagy jobban).

2

katmandu काठमाडौं, 2008. július 21. hétfő, 09:52 (#)

Legfőbb ideje volt már erről egy postnak.
Ervin, elemezhetem én is kicsit? Lécciléccilécci! :)

1. A konténer:

A logó konténere egy alapján fekvő négyzet. Ez jó, mert a négyzet szabályos alakja és az alapon fekvés (szemben pl. a csúcsán állással) stabilitást, kiegyensúlyozottságot sugall. 1 pont.


2. A szerkezet:

A szerkezet telt vonalas rajzolat. Ez nagyon jó, mert az egyik alapkövetelmény egy logóval szemben, hogy a legrozzantabb, matuzsálem gépeken faxolva és másolva is felismerhető maradjon. 1 pont.


3. A forma:

A stilizált ókori vízvezeték (ami akvadukt, nem viadukt, ha már :) ) nagyon el van találva. 4 vonalból felismerhető. Ezért a megoldásért 1 pont.


4. A színek:

A mellékelt leírásból kiderült, melyik mit jelképez, de itt már gondok lesznek.

A talajt, homokot stb. tehát a LEFELÉ, ALSÓ asszociációt indító OKKER (ami ráadásul nem is okker színű) FELÜLRE került, ezért ennek az üzenete biztosan nem megy át.

A NARANCS üzenete rendben lenne, de ennek kellene legfelül lenni, lévén a Nap is FENT van.
Ennél is rosszabb, hogy KÉTSZER fordul elő: a logó keretében és az egyik boltívben.
Ez a legdurvább hiba, mert message conveyort nem lehet két helyre is eltenni. Vagy-vagy. A keret mint befoglaló energia, lehetett volna narancs, de akkor a boltívre kellett volna mást kitalálni (5 színű logó viszont nem szerencsés, túl tarka, már a 4 is sok).
Vagy pedig a felső vonal lett volna narancs (szerintem ez lett volna a legjobb) és a keret valami semleges, pl. egészen halvány szürke.

Így viszont teljesen olyan a hatás, mint amikor valaki akvadukt rajzolás közben jön rá, hogy csak 4 színű a golyóstolla, így a végén jobb híján, az egyik színt újra felhasználja a kerethez.

Színek alkalmazása és pozicionálása a lehetséges 2 helyett 0 pont.


5. Az üzenet:

A színekbe kódolt fogalmak, bár kicsit nagyralátók, elcsépeltek és inkább a városok, országok címereinek és zászlainak összeállításánál szokásos logika mentén építkeznek, végül is elmennek egy bankhoz is, sok szódával. 1 pont.

Az ókori elem, mint civilizációnak, az áramlásnak, az éltető dolgok másokhoz eljuttatásának eszköze jó gondolat. Viszont igényli, hogy az olasz vonalat más csatornákon is erősítsék, mert az átlagember, mint pl. én, csak Kispad-cikkekből értesül ezekről a kötődésekről. Ezzel a megszorítással 1 pont.


Összegzés: összesen 5 pont (7-ből).

3

katmandu काठमाडौं, 2008. július 21. hétfő, 10:02 (#)

Off:
Az eredeti sajtóanyagban a P-k stílusában a color: #004C4A; ami igazából egy sötétebb kékeszöld.
A "zöld" sor színe is ez.

4

katmandu काठमाडौं, 2008. július 21. hétfő, 10:06 (#)

Mégoffabb:
Pár hónapja a Budapest Bank is logót váltott, a sok Emesézés közepette. Arról is volt Kispad-cikk?

Háttere:
http://www.budapestbank.hu/info/sajtoszoba/sajtoszoba_cikk.php?frm_id=356

5

Benny Lava, 2008. július 21. hétfő, 10:37 (#)

Ha ez Tleg viadukt (én egyszerűen "hídként" könyveltem el), akkor az nálam nem egy telitalálat... Nekem a viadukt szóról (meg a látványáról) valahogy mindig Matuska Szilveszter ugrik be, az meg nem épp pozitív asszociáció :)

6

katmandu काठमाडौं, 2008. július 21. hétfő, 10:44 (#)

PennyLavennek :)
http://images.google.hu/images?um=1&hl=hu&rlz=1T4GGLJ_enHU256HU257&q=roman+aquaduct

7

Author Profile Page ervin, 2008. július 21. hétfő, 11:15 (#)

(1) megnéztem. sőt, a webes sajtóközlemény forrását néztem meg ellenőrzésképpen, és a zöldhöz nem volt "FONT color" színkód. :) akkor.

8

Author Profile Page ervin, 2008. július 21. hétfő, 11:17 (#)

katmandu, asszem igazad van, és tényleg akvadukt lett volna a helyes megfejtés. :)

9

karaj, 2008. július 21. hétfő, 11:18 (#)

Na, egy egyszerű kvíz. Mi ez?

[b]A piros az erőt, a fehér a hűséget és a zöld a reményt szimbolizálja.[/b]

Kis segítség: az állampolgársági vizsgára kellett megtanuljam :)

10

karaj, 2008. július 21. hétfő, 11:20 (#)

FONT COLOR?! Jézusom. Most már értem, hogy miért nem megy a CIB internetbankja Opera alatt...

11

katmandu काठमाडौं, 2008. július 21. hétfő, 11:25 (#)

#7/ervin és #10/karaj:

Na, nem jól néztétek meg a dolgot. Majd én elmagyarázom :)

A forrásban ott a "site.css" hivatkozás, annak a legelső sora deklarálja a P tag beállításait, és rendeli hozzá a #004C4A színt.

Az oldal bodytextje közönséges P-be van téve, tehát ilyen szép kékeszöld színű lesz az egész, KIVÉVE a narancs, okker, kék sorokat, mert AZOKNÁL ott helyben font colorral váltanak át és /fonttal kapcsolják ki. A "zöld" sorral emiatt nincs teendő, az marad a default P-hez a css-ben megadott #004C4A színű.

12

Author Profile Page ervin, 2008. július 21. hétfő, 11:28 (#)

(11), mekkora spílerek!

13

katmandu काठमाडौं, 2008. július 21. hétfő, 11:39 (#)

off:
#9/karaj:
Állampolgársági vizsga része volt, hogy hogyan használjunk formázó tageket a blogkommentekben? :)

14

katmandu काठमाडौं, 2008. július 21. hétfő, 12:02 (#)

#8/ervin:
Valsz mindkettőnknek igaza van, mert "roman viaduct"-ra keresve is kb ugyanilyen képeket lök a Google :) és az utak és a vízvezeték is ugyanazt az asszociációt indíthatja meg, nyüzsgő, áramló élet, fejlődés, gazdagság, épülő-szépülő stb., kivéve a viadukt (sic) esetét idehaza, ahogy Pennáláváen is rámutatott, mert az hozza a Torbágy & Biai robbantást.

- tegnapelőtt tuska december 29.,
- tegnap tuska december 30.,
- ... :)

15

ant, 2008. július 21. hétfő, 12:10 (#)

Ez a logo mindenfele tudomanyos(?) magyarazat ellenere eleg sovany, mondhatni jellegtelen. A regi lehet, hogy sarkara allitott negyszog volt, de markans es jol felismerheto (volt). Az uj inkabb emlekeztet engem valami kezdetleges olimpia logora, mint egy bankra...

16

katmandu काठमाडौं, 2008. július 21. hétfő, 12:38 (#)

#15/ant:
Igazságod lehet, de mint a post is írta, ez egy multi meglévő logójának alkalmazása a tulajdonban levő bankra (kb. úgy, mint amikor a Pannon logója hirtelen kék hajócsavarrá alakult, az anyacégnek, a norvég Telenornak a mintája szerint):

http://www.intesasanpaolo.com/portalIbve/retail20/RetailIntesaSanpaolo/loghi/logo_01025.gif

17

Zach Arbo, 2008. július 21. hétfő, 13:28 (#)

Lassan tíz éve vagyok CIB ügyfél. Talán túlságosan megszoktam már a régit. De ez az új dizájn nálam is lecsapta a kismegszakítót. Észrevehetetlen, jellegtelen, béna. Ezek jutottak az eszembe.

18

wattafilling, 2008. július 21. hétfő, 16:33 (#)

Kicsit demagóg:
Engem sokkal inkább szomorít, hogy az ilyen és ehhez hasonló elemek manapság mind nagyobb arányt képviselnek a termékek árában, és éppenséggel az "iparos/kézmű-érték" arányát rontják, mert az árat már alig-alig lehet följebb srófolni.
Tojok a logókra, azt a szolgáltatást választom, amelyik nekem jobban bejön. Ha nem teccik, továbbállok. (Pár éve BB-s vagyok és fel sem tűnt, hogy az egyik B megfordult...)

19

András, 2008. július 22. kedd, 11:00 (#)

Bárhogy értékeljük, ez a logó sz.r. Ha megnézem a CIB honlapját, és a szöveg elött szinte nem is látszik. A favikonban még jobban néz ki mint az oldalon.
A flashben lévő narancssárga kockázás, meg tiszta NG. Persze ez más téma.
Ja, és ha bemegyek a fiókba, akkor elgondolkodok, hogy a sok hullámmal most mit fognak kezdeni :)
Persze nagy valószínűséggel, semmit.

20

freak, 2008. július 22. kedd, 12:57 (#)

Tenyleg, a Budapest Bank es a MOL is arculatot valtott (vagy legalabbis elkezdtek valamit: http://belsoseg.blog.hu/2008/02/19/epp_ujba_teszik_a_mol_t ), azokrol is irjatok :)

21

Author Profile Page eszpee, 2008. július 22. kedd, 13:42 (#)

OFF, freak, javítottam a hozzászólásodban az URL-t a zárójel miatt, és ha nem muszáj, légy szíves ne használj tinyurl és társai címrövidítőket, megölik a webet. Köszi!

22

katmandu, 2008. július 22. kedd, 18:47 (#)

OFF:
eszpee:
Ez az "URL rövidítők megölik a webet" dolog érdekelne. Mármint hogy hogyan ölik meg és miért. Azt hittem, épp ellenkezőleg, hasznosak, mert megkímélnek a gyötrelmes, agyonparaméterezett URL-ek használatától.

Írhatnál erről valami közelebbit, itt offolva vagy külön postban, esetleg elirányíthatnál egy korábbi posthoz és/vagy weboldalra, amely ezzel a kérdéssel foglalkozik, előre is köszi.

23

Author Profile Page eszpee, 2008. július 22. kedd, 19:06 (#)

katmandu, OFF, igazad van, indokolhattam volna, vagyis linkelhettem volna az anno kifejtett indoklásra: http://kispad.hu/torokgeek/200602/le-az-oncelu-urlroviditgetokkel.html - ott ez sem lenne off. :)

24

Author Profile Page PAStheLoD, 2008. július 23. szerda, 00:16 (#)

Nem vagyok logószakértő, de azért lehet, hogy sok-sok más CIB (ill. mostantól már Intesa Sanpaolo is) ügyfél szereti, ha végignézvén egy utcán, kapásból kiszúrja a "hazai" ATM-et. Szeretem, ha kapok egy levelet, akkor egyből felismerem az emblémát. És leszarom, hogy miféle üzenetet hordoz az aktuális elmebajos pr-esztéta hiszti alapján, ez egy márkajelzés. Nyilván nem tehetnek ki egy koponyát meg mellé két lukas garast, de mi értelme "variálni"? (Teljesen költői a kérdés, hisz' tudjuk, hogy semmi. Ellenben az anyacég szereti rászuszmákolni a csizmáját mások lábára, ha már egyszer kihúzták alóluk a szőnyeget.)

Plusz a zsírkrétával rajzolt ablaok (nekem ezek ugrottak be elsőre) inkább valami gyermeki hivatali sorbanállós rémálom asszociációt keltenek, mint a megnyugtatós, hullámsimaságú ZŐD ex-plecsni.

Jó, hogy moroghattam 3-4 sort valami tök irreleváns és értelmetlen dolgon, habár, ha egyszer erről döntenétek, ne feledjétek, a lelkes ügyfelek simán letörnék az ilyenért a kezeteket! :D

25

Benny Lava, 2008. július 23. szerda, 00:29 (#)

Nem tudom, de sztem több magyar ügyfél van itt, Magyarországon, akik nem ismerik fel az új logót, mint olasz, aki emiatt ismeri meg.

De, lehet, hogy tévedek.

26

Author Profile Page eszpee, 2008. július 23. szerda, 08:41 (#)

Azért a lelkes felháborodottak gondoljanak bele, mennyibe kerül egy cégnek két különböző designt fenntartani. Szerintem max 2 év alatt bejön az arculatváltós kampány ára.

27

Author Profile Page ervin, 2008. július 23. szerda, 08:55 (#)

eszpee, azzal egyetértek, hogy az arculat-egységesítések gyakori oka ez. abban már nem vagyok ennyire biztos, hogy ebben az esetben is ez volt az indok, illetve, hogy ettől függetlenül mennyit lehet spórolni vele. szerinted miben jelentkezik majd a többszázmilliós megtakarítás (mert szerintem ennyi kell ahhoz, hogy egy efféle váltás megtérüléséről beszélhessünk)?

28

Author Profile Page eszpee, 2008. július 23. szerda, 10:34 (#)

Szerintem - nyilván - a párhuzamos marketingosztályok és költségvetéseik megkurtításában. De lehet, hogy a max 2 év túlzás volt, ezt készséggel visszavonom, nem tudom, mennyit költöttek otthon az arculatváltás kommunikálására.

29

Author Profile Page ervin, 2008. július 23. szerda, 11:19 (#)

Én is csak saccolok. De a reklámkampány, a különféle anyagok újragyártatása illetve az új anyagok legyártatása szerintem kilencjegyű számot eredményez. És akkor még nem beszéltünk a feljebb említett apróságról, hogy a CIB az összes fiókját a korábbi image szerint alakította ki, ha azt nem hagyják úgy, akkor további nullák kerülnek a szám végére.

ami pedig a párhuzamos marketingosztályok leépítését illeti, nem látom, hol és melyik az az osztály, amelyik párhuzamos a CIB magyar marketingjével, és amelynek javára az ittenit le lehet majd építeni.

megtakarítás ott lehet, ahol valamit nem kell megcsinálni a magyar piacra, hanem készen át lehet venni valahonnan a központból. de nem látom, hol van annyi ilyen típusú nyereség, ami alátámasztja az állításodat, nemcsak kétéves, hanem hosszabb távon is.

az a gyanúm, de hangsúlyozottan csak találgatok, hogy inkább az anyacég imázsának és ismertségének erősítésével indokolták a váltást ott belül - az kellően megfoghatatlan tényező ahhoz, hogy ne kelljen túl sokat számolni. szerintem pénzügyileg nem jönne ki pozitívra a dolog.

30

Author Profile Page eszpee, 2008. július 23. szerda, 12:22 (#)

nem leépítést mondtam, hanem kurtítást, nyilván nem lehet mindent átvenni az anyacégtől, de valószínűleg egy kész csomag adaptálása kisebb munka, mint egy teljesen új készítése nulláról. (a régi CIB "design" is elég régi volt, simán lehet, hogy terveztek egyébként is újítást.)

mindegy, persze nem értek hozzá, csak egyszerűen nehezen hiszem el, hogy hosszútávon bármi olyat csinálna egy nyereségérdekelt cég, ami nem "forintosítható".

31

Author Profile Page ervin, 2008. július 23. szerda, 13:48 (#)

eszpee (30) -

"...nehezen hiszem el, hogy hosszútávon bármi olyat csinálna egy nyereségérdekelt cég, ami nem "forintosítható"."

ez egy ideális világból kiinduló felfogás. :) illetve a való életben is minden forintosítható, csak az a kérdés hogy kinek lesz belőle forintja.

mondok példát. nézd meg az utóbbi idők brutális megafúzióit: compaq-digital, HP-compaq, citibank-travelers, AOL-time warner. kérdések:

- melyik teremtett ezek közül értéket a részvénytulajdonosok számára? (semelyik*)
- melyik teremtett értéket a fúziót levezénylő menedzsereknek? (mindegyik*)

*talán nem enyire kategorikus a válasz, de szerintem nem járok messze az igazságtól.


32

Author Profile Page eszpee, 2008. július 23. szerda, 14:19 (#)

Jó, persze, ok, visszavonom akkor, hogy hosszútávon ne csinálhatna bármi olyat egy cég, ami nem "forintosítható" - hiszen mennek csődbe vállalatok, ahhoz nyilván rossz döntések (is) vezettek.

(A konkrét példádból azért legalább ennyire meredek lenne a másik irányba általánosítani egyrészt alternatív jövőismeret hiánya, másrészt a pont fordított érdekek mentén készülődő Yahoo!-MS fúzió miatt, de mindegy, ok, visszavontam, nem vezet nyereséghez minden döntés, nyilván.)

Mindössze a nyomokban érzékelhető "hülye multi idejön és kidobja a mi jó kis öreg megszokott cibimidzsünket" felhangokat próbáltam ellensúlyozni. És azt még most sem tartom elképzelhetetlen gondolatnak, hogy számoltak, hánytak vetettek, és az arculatváltás jött ki pozitív előjellel. (De isten ments, hogy belemenjünk abba, hogy minden statisztika hazudik, mert sosem végzünk.)

33

Author Profile Page ervin, 2008. július 23. szerda, 14:27 (#)

a legutolsó bekezdésedben egyetértünk. legjobb közös hangon zárni! :)

34

Author Profile Page eszpee, 2008. július 23. szerda, 14:30 (#)

Kompromisszumkészséged irigylésreméltó, mondhattad volna az utolsó mondatot is! :)

35

csuporht, 2008. július 27. vasárnap, 08:21 (#)

http://www.ahrt.hu/
Nézzétek meg az Antenna Hungáriaét is. Ők is beújítottak, van ki "image film" is ;)


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork