Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53842 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Adásban vagyunk!

ervin cikke a Rádió rovatból, 2006. augusztus 4. péntek, 09:25 | 30 hozzászólás

mobiltelefonról

Update: ...voltunk, de a későnkelők már le is tölthetik a felvételt, széles-, vagy keskenysávon. Négyesmetró-Combino vonalon vitázgattunk egészségesen sok betelefonálóval. Legközelebb két hét múlva, megint péntek reggel!

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (30)

1

urbangeri, 2006. augusztus 4. péntek, 09:48 (#)

késve nyomom.

de a 4-es metrónak a hátra lévő beruházásai kellően kicsi lehet ahhoz, hogy az alternatív megoldások ne férjenek bele kasszába.

és működik az, hogy ha kialakul egy közelekedési fővonal, ahol lehet haladni, gyorsabb az elérés, az kialakítja saját forgalmát.

a tilos kérdőív nekem majdnem 50 perc volt.
fizetős podcast legyen, de önkéntes alapon, ha az ember jól szórakázott akkor bumm egy fizetős sms

2

Author Profile Page Garli, 2006. augusztus 4. péntek, 09:50 (#)

És az lehetséges-e, hogy egy példányra rákötöttek egy automatát, ami nyitogatta/csukogatta az ajtajait egy hónapon át, a másikkal szaladgáltak a városban, a harmadikkal meg akármi mást csináltak?
A klímát a megrendelő nem kérte, legalábbis az Index szerint, de a Siemens adott egy olyan árajánlatot az utólagos beszerelésre, mintha eredetileg is kérték volna beleje.

-Garli

3

urbangeri, 2006. augusztus 4. péntek, 09:51 (#)

Vannak pletyik, hogy Schneller szabotálta a Metrot azért is halad indokoltnál lassabban és nincsenek kész a szükséges tervek.

ezt a hipotézist elvetnétek?

4

Katzjam, 2006. augusztus 4. péntek, 09:53 (#)

Nálunk itt Szegeden nyílt egy klassz kávézó, egy nagyon régi villamosban.

Kj

5

urbangeri, 2006. augusztus 4. péntek, 09:54 (#)

Lehet, hogy föl meg leszállni nem tudnak a homokzsákok, de a menedzsmentben mégis sokan vannak.

6

Ali, 2006. augusztus 4. péntek, 10:00 (#)

Ezt is csak majd utólag hallgathatom meg, ha lesz letölthető... :(

A Combino ajtóproblémáiról a közlekedési fórumokon is van vita, itt a lényegnek azt tartom, hogy:

1. a Siemens nem most először gyárt városi tömegközlekedési járművet;
2. Németországban is vannak tulkok és vandálok, csak az arány kedvezőbb;
3. a magyar viszonyok ismerete jóval kisebb összértékű projectnél is kötelező.

7

Ali, 2006. augusztus 4. péntek, 10:06 (#)

"a 4-es metrónak a hátra lévő beruházásai"

Lényegében _minden_ "hátra van", csak píár miatt "kentek" jónéhány egyébként metrótól függetlenül szükséges beruházást (Bartók felújítás, második kijárat a _kettes_ metrónak a Keletinél) a négyeshez.

Ami érdekes: az esélyegyenlőségi törvényt alapul véve a kettes metró felújításába is bele lehet kötni, ugyanis a lifteket "megtakarították"/"elhalasztották". Az egy dolog, hogy megígérték. De aligha fogják a következő évtizedben a felújított mélyállomásokat függőleges aknával megbolygatni...

8

guszti, 2006. augusztus 4. péntek, 10:18 (#)

Sziasztok, az állam annyira rossz gazda, hogy valami közbeszerzésben 2-4x annyiba kerül, mint egy "prudens" magánberuházónak. Tehát képes arra, hogy amikor tevékenységeket ezen az alapon magánkézbe ad, azon tud valahogy mégtöbbet bukni.
Megjegyzem ablakom alatt Ganz 76-osok járnak, ajtónál van a babakocsihely, pedig alacsonypadlós, és nemtudom mennyi gond volt vele, de ekkora balhé nem volt...
A Ganz meg most megy tán végleg csődbe, bár nem követtem, volt valami indiai konszern a megmentőjelöltek között, akinek még rutinja is lehet irdatlan tömegek és csóróbb társadalmak számára gyártott tk járműben. Jaés most nyert csődbemenés előtt vonattendert, tehát nem mondható azért impotensnek. (mármint a Ganz)
Hirdessünk mozgalmat talán városvédők és egyéb lelkesek közt az Ipari Csuklós 2-ért :)
pce
g

9

Author Profile Page Garli, 2006. augusztus 4. péntek, 10:23 (#)

http://www.countrycallingcodes.com/Reverse-Lookup.php
84-es van, és 86-os is. De 85?!

-Garli

10

Author Profile Page NagyGa1, 2006. augusztus 4. péntek, 10:26 (#)

Az indiai konszern az nem a Bajaj?

11

Ali, 2006. augusztus 4. péntek, 10:31 (#)

Garli, a 85-öst a 850-859 tartományban keresd...

12

Author Profile Page NagyGa1, 2006. augusztus 4. péntek, 10:35 (#)

Nem, szerintem Ervin tisztán azt mondta hogy 85.
Rejtélyes.

13

BaBe, 2006. augusztus 4. péntek, 10:46 (#)

85-öst mondott, szerintem is. Savazzunk: ki hallott 85-öt, tegye fel a kezét!
(:D)

14

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 4. péntek, 12:21 (#)

Én is 85-öt hallottam ;)

15

peter, 2006. augusztus 4. péntek, 12:41 (#)

Ma kaptam egy emailt duna plazas kepekkel, aradas stb. A kedves haver egy szot sem irt, fogalmam nem volt rola, hogy eso, aradas, csotores vagy mi a nyavaja tortent. 30 percbe telt a google, a google.co.hu es egyebek segitsegevel kideriteni, hogy mi tortent otthon. Hogy a francba van az hogy a nepszabadsag (nol.hu), ami egy napilap, vagy barmelyik masik napilap sem ir egy arva szot sem? nagy nehezen a hvg-n talaltam 2 nyulfarknyi cikket, amibol megtudtam, hogy mi tortenik otthon. azert ez elegge ciki - nem? marmint a magyar sajtora nezve... ok -ok tudom, hogy ez nem nagyon vag ide, de ki kellett ontenem a lelkem

16

Author Profile Page ervin, 2006. augusztus 4. péntek, 12:46 (#)

ervin 85-öt mondott. ami a 852 eleje :) a megfejtés Ali jóvoltából: hongkong, tehát nagyga1 hallgatott minket és főzött kávét.

munkaidőben.

17

nyelv-ész, 2006. augusztus 4. péntek, 14:49 (#)

#8: Guszti, mi megy az ablakod alatt? Mi az a Ganz 76-os?

18

fater, 2006. augusztus 4. péntek, 15:24 (#)

tek kerdes
milyen mobillal keszult a video?

19

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 4. péntek, 16:51 (#)

SE k750i

20

fater, 2006. augusztus 4. péntek, 17:46 (#)

akkor rogton itt a kovetkezo tek kerdes
a k750i flv-be veszi fel a videot? vagy manual kellett konvertalni?

21

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 4. péntek, 17:53 (#)

fater, konvertálni kell, de isten ments, hogy manuálisan kéne ;)

22

fater, 2006. augusztus 4. péntek, 18:04 (#)

sejtettem hogy nem :)
ha nem vagyok indiszkret elaruljatok hogy mivel kovertaltok?

23

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 4. péntek, 18:06 (#)

saját rendszer ffmpeg-re húzva.

24

fater, 2006. augusztus 4. péntek, 18:07 (#)

koszi, kozben megtalaltam

25

carl'os'x, 2006. augusztus 4. péntek, 19:21 (#)

raadasul a villamosokon az elso 2 es a leghatso 2 ajtonal van a legnagyobb tomorules, hogy az emberek a zebrahoz aluljarohoz kozelebb szalljanak le, egy rakas embert latni ahogy tuleked vegig a szerelvenyen hogy az idealis helyen szalljon le. vö: 2es metro delitol ors fele az orsre jarok hada az elso kocsikban tomorul amig mashol szellos hely van : DDDD. ilyen a magyar, irritalja ha valaki elotte megy :D

26

Ali, 2006. augusztus 4. péntek, 22:41 (#)

A debreceni villamosvásárlásról röviden (és itt sajnálom, hogy nem lehetek on-line, csak most pótoltam), mint egy kicsit résztvevő is: a műsorban a betelefonáló valamifajta "más vidéki városok összefogását" említette Debrecen ellen. Elsőre vártam, hogy szóltok, a legnagyobb piac, Budapest miért nem került képbe? (A három villamosos vidéki városban összesen csak 5db vonal van.)

Ott voltam néhány Ganzos megbeszélésen. A cég úgy állt hozzá, hogy van egy kétrészes, hattengelyes járműre tervük, kell-e? Miskolcnak nagyobb, Szegednek kisebb kellett, nem beszélve egyéb apróságokról. Az árat pedig, amit a cég szabott, nem tudták megfizetni. Az idő telt és ott tartottunk, hogy ha nem lesz _bármilyen_ megoldás, akkor bezár a villamosüzem. Na ekkor vett Szeged is, meg Miskolc is (részben használt) cseh villamosokat, Szeged kicsiket, Miskolc nagyokat. Töredékannyiért, amennyibe a Ganz villamosa került. Debrecen kinyögte az árat, de így nem telt arra, hogy az egész járműparkot cserélje, így a sárga Bengálik is a mai napig döngetnek a Nagyállomás és az Egyetem között... Budapest meg ezenközben önszorgalomból összelegózott egy kísérleti járgányt Ikarus, Lada és egyéb turis alkatrészekből, a Csufit, ami az utolsó időkben a 30A-n járt -- majd hosszas toporgás után Hannoverből vett használt flottát (76db!). Tehát lényegében addig próbált a Ganz a piacnak diktálni monopol magyar szállítóként, míg az egyetlen végtelenül jóindulatú debreceni vevőjén kívül senki nem állt már vele szóba villamos ügyben. Tizenegynehány villamosból meg nem él meg egy cég évekig...

Amikor tehát arról esik szó, miért nem olcsóbb magyar terméket veszünk, sokszor az a válasz, hogy nemhogy nem olcsóbb a magyar termék, de sokszor már nincs is. A vevőnek csak addig lehet diktálni, amíg nem tud máshova menni...

27

tekatana, 2006. augusztus 5. szombat, 00:17 (#)

jajdejo a videoposzt! :)
a hangotok varatlanul de kellemes meglepeteskent hatott ma reggel a partinagy konzervek utan. naesmostakkor a kispad levaltja a hazaeshaladast?

28

Author Profile Page eszpee, 2006. augusztus 5. szombat, 08:55 (#)

Ali, köszi a kiegészítéseket!

tekatana, ahogy adásban is mondtuk, csak a nyári szünetben helyettesítjük őket.

29

sic, 2006. augusztus 5. szombat, 16:03 (#)

Most halgattam meg az adàst, kiegészités: PSA-ban az àllamnak részvényei vannak, de nem àllamtulajdon. A csalàdnak joval a kritikus hatàr folott vannak részvényei, és a dontési jog 44% -àt megorizték.
Amugy a meghatàrozo csalàdi mentalitàs és a csalàdi vezetok a régi iskolàbol valo "capitaine d'industrie", a fusionkat nem elsosorban mergermania motivàlta, az àllam beszàllàsàt is ugyanez a mentalitàs magyaràzza (nem a kiegészito megjegyzés miszerint ez az àllami tendencia miatt lett volna).
Ugy tudom a csalàd kezdi visszavàsàrolgatni a részvényeket, mindig ugyanazzal a motivàcioval. (Biztonsàgba helyezni tul a rovidtàvu vagy tulsàgosan finansziàlis spekulàcioktol a céget.)

30

Potó, 2007. január 7. vasárnap, 16:42 (#)

A rádióadásban referenciákat emlegettek... Az ajtó független a villamosgyártótól az IFE gyártotta őket. Ebből az ajtótípusból más ablakkivágással (tehát műszakilag abszolút azonos) Bécsben százával üzemelnek. (T-típusú LRT-motorkocsi, Wiener Lokalbahnen...)

Adam89


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork