Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53905 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Új mozilla Phoenix FirebirdFox

eszpee cikke a Torokgeek rovatból, 2004. február 10. kedd, 16:39 | 35 hozzászólás

Drága olvasóink, ezen a héten FireFoxnak hívják a Mozilla böngészőjét. Nézzük, mit tartalmaz az új release!

Csak sorban:

Windows Installer
Firefox now comes with an installer for Windows. Aside from making the installation process smoother, the installer also solves some common plug-in problems.

Egy windows alatti programnak van telepítője? Forradalmi!

Download Manager
The new streamlined download manager keeps your downloads organized without getting in your way.

Itt gondban vagyok, nem emlékszem pontosan, hogy az 5ös vagy 6os operában jelent ez meg pár éve, persze választhatóan hotlistben, külön tabon vagy masszív letöltőknek akár külön ablakban is.

New Add Bookmark Dialog
The Add Bookmark dialog has been enhanced and now allows the creation of new bookmark folders.

Opera alatt ehhez pluszban még nicket is adhatsz kedvenceidnek, amivel F2 után (quickselecttel) beírva hivatkozhatsz az oldalra. Az egérhez hozzá se nyúltál. Várjuk szeretettel a feature-t a következő (utáni utáni...) Mozilla verzióban!

Work Offline
It's now possible to view Web pages you've previously visited without being connected to the Internet.

opera:cache, hello!

Better Handling of File Types
Binary files (e.g. .wma and .rar files) served by servers incorrectly sending text/plain should no longer be displayed as garbage in the browser, rather they should be appropriately handled.

Kérdés, hogy mi a "better" - és az Opera hagyja, hogy te válaszold meg, ugyanis beállítható, hogy mennyire vegye komolyan a szerver által küldött MIME típust.

New XPInstall Frontend
The dialog that appears when installing themes and extensions has been redesigned and is easier to use.

Ja, jó. Opera alatt ráböksz egy skin linkre, feljön egy párbeszédablak, hogy telepítenéd-e, és ha igen, már le is cserélte. Ennél easierebbet nem tudok elképzelni.

New default theme for MacOS X
The Pinstripe theme integrates better on MacOS X than the Qute theme, used on Windows and Linux.
Lots of bug fixes and improvements
Disabling of form auto-completion is now working, the address bar now remembers the edited text across tab switching, among many other bug fixes.

Jó, hát javítgatni azt lehet, meg végülis bármit, hol érdekel engem, hogy ki milyen böngészővel szív... és persze, tegyük azért hozzá, a Mozilla még mindig fényévekkel előrébb van, mint az IE.

Egy dolgot lehet felhozni az Opera ellen, hogy nem ingyenes. Tény, közel 10.000 forintnyi valutát kell kipengessen, aki legálisan és bannerek nélkül szeretné használni. De örülnék, ha csak az vetné fel ezt a kifogást, aki az összes futó szoftverét legálisan használja, és még sose adott ki ekkora összeget semmilyen szerszámra. Köszönöm.

Még egy link azért, ha valakinek még kétségei lennének: 30 Days to Becoming an Opera7 Lover, jónapot.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (35)

1

ses, 2004. február 10. kedd, 17:02 (#)

Azt azért említsük meg a Mozilla mellett, hogy nem is olyan rég áttervezték a site-jukat, és lándzsát törtek a valid xhtml és css használata mellett. A site ugyan jó ronda lett, de már majdnem szabályos ;) Boca, várjuk a védhadakat!

2

eszpee, 2004. február 10. kedd, 17:06 (#)

hmm...

http://validator.w3.org/check?uri=http://www.opera.com/

3

Anonymous, 2004. február 10. kedd, 22:34 (#)

draga eszpee, igazad nem vitatva:

1) ez mindossze egy "technological preview", v mi a szosz, 0.7.1 az opera meg 7.10 minimum.

2) ugyan off-topik, de az operat emlekeim szerint penzert adtak/adjak, a fire-anything meg open source, ha nem gpl netan.

3) azt is lassuk be, h nincs uj a nap alatt, moreover a bongeszes, az bongeszes, korulbastyazva egy maroknyi rfc-vel, es a hulyebbnel hulyebb bongeszok -izmusaival, legalabbis ami a hivatalos reszet illeti, nem hivatalosan meg eszetlen klikkolgatas. ez elegge behatarol dolgokat, amitol a bongeszok tobbe-kevesbe azonosak lesznek. es persze nem egy fire-ize extension biztosan azert keszult, mert a fejlesztoje implementalni akart mas bongeszokben megszokott es megszeretett dolgot.

4) nagyjabol az elozo pontok alapjan ulve a bilire, imnsho az erveid fele marhasag es/vagy kisstilu hulyeseg, es az izlesedtol eltero megoldasokat kered szamon, kvazi azt varva, h a cucc miert is nem opera. bukmark nikkje, daunlod menedzser, szkin: lehet rajuk bukni, de ettol meg meretes faszsagok, kivetel nelkul. szinrefujt lokharito, folias szelvedo, optikai tuning, ha erted. arrol vitatkozni, h melyik installal jobban szkint: minuszos iq.

+1) de gustibus non est disputandum: te az operaban hiszel, ami fullosan erdektelen. en meg semmiben, ami eppugy erdektelen. az opera eppugy nem zsinormertek, ahogy a tobbi bongeszo sem, hanem egy szerszam, amelynel ha holnap talalok jobbat, mar vagom is a francba.

4

Midaga, 2004. február 11. szerda, 07:21 (#)

Nem tudom ki írta az előzőt, de ha senki nem jelentkezik érte, akkor a 4. és a +1 pont, hadd legyen az enyém.

Még két érv, ami _nekem_ fontos pillanatnyilag a Firebirdnél: akárhogy csinálom, mindig stabilabb, mint az Opera, pedig messze nem arról vagyok híres, hogy összegányolva rakok fel minden szart, tehát egy viszonylag tiszta rendszeren is stabilabb. A másik a nyílt forráskód, nagyon hasznos volt néha.

5

Boca, 2004. február 11. szerda, 08:54 (#)

Eszpee, reszben egyetertve az elottem szolokkal:

A Mozilla nem Opera, tehat nem ertem, miert az a kiindulas, hogy Operaban mi van/jobb.

A FireBirdFoxStb kiadasok uto vagy nemtom milyen alverziok, a fo csapasirany most 1.6nal tart, ennek tukreben tehat a bevezeto 1. mondat mar nem valos. Reg vannak benne work offline es hasonlo dolgok, tehat az, hogy a FF keszitoje lelkesen leirja, hogy most mar megy az offline munka, nos erre az arnyekra kar vetodni.

Amugy altalaban abbol kiindulni, hogy a feature listaban a szerzo milyen trivi dolgokat emlit meg es ezen csamcsogni felesleges, hiszen a termeket az atlag/kezdo/akarmilyen felhasznalonak ezzel lehet eladni.
En sem azert nem valtok Operara, mert pl. nem ismernem el, hogy tobb hasznos feature van benne, hanem azert, mert az atszokas hatranyai meg mindig tobben vannak.

Ses, a dolog mogott az lehet, hogy a Mozilla Foundation webmestert cserelt ;)

6

eszpee, 2004. február 11. szerda, 09:39 (#)

kedves ismeretlen barátom, ki nevedet se vállalod!

pontokba szedted, hát menjünk így.

1) 0.8, és ettől harsog a net divat-lázadó ál-ternatív része, hogy igen, most a mozilla kurvára odatette, és vesszen az IE, stb. ezen húztam fel magam.

2) ember, olvastad a cikkem? szövegértés, megvolt? jólvan.

3) azt is lássuk be, hogy nincs új a nap alatt, moreover az autógyártás az autógyártás, körülbástyázva egy maroknyi szabvánnyal, stb, stb, ne mondd már, hogy ettől még nüansznyiak lesznek csak a különbségek, mert pont a példa mutatja, hogy nem nüansznyiak.

4) egyrészt: tényleg úgy érzem, nem olvastál, csak szólt valaki, hogy itt szidják a mozillát. nem én sorakoztattam érveket, csak megnéztem, mit írnak az új releaseről. ennyi. szerintük ezek azok, amik újdonságok a releaseükben. szerintem meg ez nevetséges, erről írtam, és nem arról, ami miatt az opera a jelenleg elérhető legjobb böngésző. a minuszos iq bókot így kénytelen vagyok passzolni a mozillásoknak.

másrészt: amit te színrefújt lökhárítónak degradálsz, az nekem hetente akár több órát is megspórol. szíved joga, csak tudd, hogy nincs igazad.

+1) így van, egyrészt szerencsére a weben az érdektelenségeket egyszerűen nem olvasom el, és nem féltucatnyi bekezdésben reagálom le (névtelenül); másrészt igen, szerszám, cserélem, izémizé, és? mit akarsz mondani?

Midaga:

Teljesen validak az érveid, használd egészséggel a Mozillát; nálam a stabilitási gondok nem nagyon adódtak, és nehezen tudom elképzelni magam, hogy azzal szembesülök egy feladat során, hogy a teremburáját, ezt csak akkor fogom tudni megoldani, ha átírom a böngésző forrását. :)

Boca:

Részben válaszoltam az előtted szólóknál ;) Azért kiindulás, hogy az Operában mi van/jobb, mert ugyanúgy elérhető, mint a Mozilla, ergo csak eszébe jut az embernek, hogy nézzük már meg, az új release mennyiben lett jobb, stb.

Azt mondod, nem ez a fő csapásirány Mozillán belül, egyrészt ne legyenek illúzióid, egy év, és ez lesz; másrészt nézzük meg az 1.6os Mozilla újdonságait:

http://www.mozilla.org/releases/mozilla1.6/README.html#new

...vagy inkább nézzétek, én meguntam. Az meg, hogy miről felesleges írni és miről nem, az olyan szinten relatív, mint a gusztus odafent, ne is vitatkozzunk erről se, különben is, mindenről felesleges írni, ami nem mozdítja elő a világbékét, ennek fényében sziasztok.

7

Boca, 2004. február 11. szerda, 10:36 (#)

http://www.mozilla.org/releases/mozilla1.6/README.html#new

Ez valoban uncsi. De talan epp azert, mert az 1.6 mar elegge kiforrott. Ha nem lenne uncsi, mar johetne is a masik cikk az 1.6 nevetsegessegerol. ;)

8

Midaga, 2004. február 11. szerda, 10:41 (#)

eszpee: közösséget vállaltam a 4. ponttal, ezért hadd vakkantsak bele. Azt, hogy a Firefoxtól harsog a net divat-lázadó ál-ternatív része, azt nem hallottam. Valószínűleg az Opera7 loverek kiabálásától. A csőrömet nem elsősorban a post technikai vagy hitbéli vetületei basszák, hanem épp ez a fajta arrogancia. Egyfelől egy 'what's new in...' txt alapján írsz, gyakorlati tapasztalatok és az előzmények ismerete nélkül, másfelől nettó elemzés helyett az Operával állítod szembe, olyan fícsörökön rágódva, amik teljesen lényegtelenek (a Better Handling of File Types-tól eltekintve), valamint eddig is tartozékai voltak a Firebirdnek, maximum csiszoltak rajta valamit. Jól van, szereted az Operát. Ha ezt akarod elmondani, akkor erről postolj, ígérem azt is elolvasom, de a ne Mozillába rúgj egyet ürügyül, és ne alap nélkül.

Nyilván senki sem szembesül egy feladat során azzal, hogy a teremburáját, ezt csak akkor fogom tudni megoldani, ha átírom a böngésző forrását, de mennyire jó már, hogy amikor eszébe jut az embernek, hogy de jó lenne, ha mondjuk nem kézzel kéne leszedegetni a 'brunettefuckswithcamel01.jpg' után következő linkeletlen 20 képet, hanem tictictictic és már meg is van a lehúzó plugin, mert ott van minden az ember orra előtt ami kell hozzá. (Egyébként teljesen életszerűtlen példa természetesen, csak hallottam, hogy ilyen kellett valakinek.)

9

eszpee, 2004. február 11. szerda, 10:52 (#)

Az utóbbira azt hallottam, van módszer Opera alatt is, de hagyjuk :)

Az arroganciát vállalom, ez van.

Az meg, hogy mi lényegtelen és mi lényeges nekem, hadd döntsem én el.

10

Jano, 2004. február 11. szerda, 11:10 (#)

1)
Ezt a feature listet nem ugy kell olvasni, hogy most a keszitok faszan buszkek arra, hogy mekkorat alkottak hanem egyszeruen marketingelni kell a dolgot. Ra kell venni a frissitesre illetve valtasra az embreket.
A latszat feature list bovules mogott ott van egy csomo bug javitas is. Es ezek a fontosabbak. Csak ha usernek azt mondjak, hogy kijavitottunk itt egy elnezett pointert, ott egy ciklust atformaltunk, hogy gyorsabb legyen es emitt meg megoldottuk, hogy a #2345-os trojai ne tudjon bejonni akkor a user nem fog frissiteni.

2) Valtas: A fo ellenfel az IE! Az IE hasznaloi vannak megcelozva egesz egyszeruen mert ok vannak tobben. Tehat olyan featureket hangoztatnak amik IE-ben nincsenek es esetleg megnyerik a tetszeset az embereknek.

3) Aprosagok:
- Pontosan az olyan dolgok, hogy nem volt eddig pl a "next nyomogatos" megszokott setup riaszthattak el embereket a kiprobalastol. (Bar nehany advanced user pont azt ertekelte, hogy csak kitomoritette es ment is.)
- Valoban nincsenek nagy ujitasok. De ki az aki egy tizedenkenti verzio valtasnal mindig be tud hozni valami ujat?

4) Opera ellen mint fejleszto azert tudnek agalni (pl CSS3 kezeles kiserleti dolgairol odakat zengeni) de most felhasznaloi szemszogbol nezzuk a dolgokat es annyit nem hasznalom igy nem tudok osszehasonlitani.

11

Midaga, 2004. február 11. szerda, 11:15 (#)

Erről szól a történet. Nem tudsz olyat mondani, ami nincs meg mindkét böngészőben ilyen vagy olyan módon.

Döntsd el bátran mi a lényeges, de ha leírod, és gondot okoz, hogy másnak is van véleménye róla, akkor vedd le a 'Hadd menjen' submitot.

12

ses, 2004. február 11. szerda, 11:16 (#)

enter ses. szintén operahívő, ami a post szempontjából lényegtelen :). én nagyjából azonos szinten ismertem mindhárom böngészőt (ie, moz, op), amikor az opera mellett döntöttem. a mozilla körül kétségtelenül nagyobb a tábor - nem kis részben geektábor -, és gyakran látok olyat pártatlan lapokon is, hogy a mozilla ebben vagy abban a legjobban megközelíti a standardeket. személyes, gyakorlati tapasztalat a saját oldalaim alapján viszont az, hogy valid kód és css esetén többet kell hozzá workaroundozni, mint az operához (az ie ki se jön az öltözőből). midaga jól emlékezhet, mit szívtunk, mire mozilla barátunk elfogadta a teljesen korrekt sesblog stíluslapot.

még valami: névtelen/midaga és bioca ellentmondanak egymásnak. ha puszta szerszám vmi, és bármikor eldobom, akkor nincs hosszas átállás és ehhez kapcsolódó negatívumok. ergo: ha elfogadják mozillás társuk, boca elismerését, hogy az opera jobb, akkor a szerszámpártiak akár azonnal át is állhatnak, hiszen ők bármikor tudnak cserélni. :)

13

ses, 2004. február 11. szerda, 11:21 (#)

midaga: félek, hogy ez a tudatlanságom miatt lesz, de én pont olyasmi miatt operázok, amiről azt gondolom - talán tévesen - hogy a többiben nincs meg. jellemzően ilyen pl. gyorsító trükkök garmada: őrületes shortcutok, egérklikkek és egérgesztusok. csakegérrel meg csakbillentyűvel is hasít a cucc, ami talán nem alapkövetelmény, de a jót annyira meg lehet szokni, hogy gyakorta a többi programban is frusztráltan próbálok az operás technikákkal navigálni.

14

eszpee, 2004. február 11. szerda, 11:24 (#)

(Szia Janó! :) )

OK, legyen, a fő ellenfél az IE, és tényleg több kört ver rá a Mozilla (más kérdés, hogy az Opera mégtöbbet ;) ).

CSS3: mutass egy böngészőt, ami teljes mértékben hibátlanul kezeli.

15

Midaga, 2004. február 11. szerda, 11:30 (#)

Asszem ahelyett, hogy jobb, vagy rosszabb, én konkrétan mondtam, nekem miért inkább Mozilla, nem látom az ellentmondást. Ha az Opera vagy az Internet Explorer ezt kiküszöböli, és mutat valamit, ami nélkül nem tudok élni, és a Mozillában nem tudom megoldani, akkor szívfájdalom nélkül váltok rá.

Az opera óriási vívmánya a mouse gestures (ha az övék és nem a Black&White-é), de igen, Firefox alatt is használom, és igen az összes többi alkalmazásban is D+L (kusztomizálható) kombóval próbálom bezárni az aktuális fület.

16

ses, 2004. február 11. szerda, 11:45 (#)

black&whiteról még csak nem is hallottam - midaga, isten vagy. már csak kötözködésre futja: az én kedvenceim a historyban ugrálás csak egérklikkel, a (véletlenül) bezárt ablak újbóli megnyitása csak billentyűről, a kereshető és újonnan nyitott ablak által megörökölt history. de már tudom, hogy ezt is mind tudja a mozillád is, és akkor lassan kifogyok a töltényekből és elkezdhetek az átállás nehézségeire hivatkozni :)

17

Midaga, 2004. február 11. szerda, 11:51 (#)

OK, ezt nem tudom. A history számomra ismeretlen terület, nem szoktam a múlton rágódni, vagy füleket véletlenül bezárni. Élj a mának, de megfontoltan, térnék ki ezzel a kérdés elől.

18

Jano, 2004. február 11. szerda, 11:53 (#)

bocs eszpee! rosszul zarojeleztem a dolgokat:
CSS3-at pont ellenpeldakent akartam mondani abban opera jonak tunik. De javascriptben dinamikus dolgokban valahogy fura dolgokat muvel.

19

ses, 2004. február 11. szerda, 11:54 (#)

Helytelen hozzáállás, mert könnyen előfordulhat például, hogy a feljebb említett pornónézegető ismerősödnek mindkét feature-re szüksége lesz, és mozillán nem fogsz tudni segíteni.

20

Midaga, 2004. február 11. szerda, 12:04 (#)

Jó, bevallom: nekem kellettek azok a képek. Könyvet írok a sivatag élővilágáról, azért. De nincs szükségem a historyra, ugyanis folyamatosan törlöm (egy gombnyomással) a cache/history/cookies/download history/forms kombót, mert ...ööö... sokszor írok könyvet a munkahelyemen.

21

eszpee, 2004. február 11. szerda, 12:17 (#)

...és erről Opera alatt se kell lemondj, mert a fentieket, vagy tetszőleges részhalmazukat, kicsit szofisztikáltabban itt is egy gombnyomásra törölheted:

http://www.tntluoma.com/opera/compare/opera-delete-private-data.png

22

Anonymous, 2004. február 11. szerda, 12:34 (#)

Jó, de ad1 ez több gombnyomás, ad2 hazudtam, mert Firefox alatt elég csak összevonnom a szemöldököm
(http://www.eye-lift.com/NonSurigical_1/botox/fotos/27a.jpg)
és már üres a cache.

23

Midaga, 2004. február 11. szerda, 12:35 (#)

(kéne valami warning, hogy üres a név mező)

24

Midaga, 2004. február 11. szerda, 12:38 (#)

(és a zárójelbe rakott linket se kezeli jól)

25

eszpee, 2004. február 11. szerda, 12:48 (#)

(ki kéne tölteni a név mezőt, vagy hagyni, hogy a böngésző kitöltse. ;) )

(linkelés bugreportot köszönettel vettük)

26

Boca, 2004. február 11. szerda, 14:00 (#)

Eszpee, a Mozilla fanok nem a cikked megirasanak jogat es szubjektumod szabadsagat vonjak ketsegbe, hanem a kiindulasi alapodra epitett mondanivalo ertelmet.
Maradok annal az illuziomnal, hogy a Mozilla Foundation nem dobja el az 1.6 feature-eit a kukaba es nevezi ki 1 ev mulva fo csapasiranynak a mostani 0.8at. Vagy ha tenyleg FireFox lesz 1 ev mulva a nyero brozer, akkor biztos tudja majd mindazt, amit a mai Mozillak egyuttveve.

Off, de otthon sikerult elernem hogy az oprendszeren kivul minden progim ingyenes, pedig nem a linuxra gondolok ;)
Ettol fuggetlenul nem ciki banneres Operat hasznalni es fel szemmel tovabbra is figyelemmel kiserem a fejlodeset.

Opera-enekesek es Mozi-rajongok, egyutt az IE ellen!
(Segitsegunkre van a legutobbi MS oncsonkito akcio, miszerint URLben ok mar nem fogadnak el jelszot.)

27

ses, 2004. február 11. szerda, 14:01 (#)

1. A névmező kihagyhatósága a gyáva papírnyulak akkomodálása érdekében vagyon. Jegyeztesd meg magad.

2. A linkbe beleveszi az utána közvetlenül írt zárójelet. Ezt régóta tudjuk, MT-bug. Az elején emiatt még a kommentmező feletti intelmekbe is beírtam a helyes linkmegadási sablont (a zárójelet pedig billentyűdre ne vedd), de aztán feleslegesnek bizonyult, ment a harcosoknak anélkül is. Egészen mostanáig. Felőlem visszatehetjük.

Következő kérdés.

28

Midaga, 2004. február 11. szerda, 14:28 (#)

1. Jó, de akkor csináljátok meg, hogy üres névmezőnél a posthoz 'gyáva papírnyúl'-at írjon feladónak, vagy kérdezze meg, hogy most gyáva papírnyúl vagy, vagy Midaga megint elfelejtette?

2. Workaround visszatevés helyett nem lehetne például javítani a fícsört?

29

ses, 2004. február 11. szerda, 14:36 (#)

igazad van. de én meg lusta vagyok. eszpee talán orvosol, when time allows, ő úgyis olyan lelkes volt a bugreport miatt.

30

eszpee, 2004. február 11. szerda, 14:38 (#)

nem when hanem if... bár a végeredmény szempontjából végülis mindegy ;)

31

Bátor Papírnyúl, 2004. február 12. csütörtök, 01:54 (#)

LOL of the Day! :-)))

32

Boca, 2004. február 16. hétfő, 13:55 (#)

A Magyar Opera-loverek Egyesulete meg nem probalta elerni, hogy legyen magyar nyelvu verzio is?
Ebben pl. tuti jobb a Mozilla, ok mar el tudtak. :P

33

eszpee, 2004. február 16. hétfő, 14:35 (#)

"cartman, te mi a faszról beszélsz?!"

http://www.opera.com/download/index.dml?step=2&opsys=Windows&platform=Windows

34

Boca, 2004. február 16. hétfő, 14:47 (#)

Errol: http://www.opera.com/download/languagefiles/

De latom, az uj webmester meg nem szabta at ugy az oldalt, hogy a kezdo erdeklodo site-latogato megtalalja amit keres. Ha az ember a "20 languages" linkre kattint a fooldalon, akkor full service-t var.

35

eszpee, 2004. február 16. hétfő, 14:49 (#)

látod, ebben igazad van, az opera.com lehet, hogy szarabb, mint a mozilla.org... ;)


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork