Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53894 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Doom 3 come va

Angelday cikke a Torokgeek rovatból, 2004. július 19. hétfő, 13:23 | 22 hozzászólás

Azt hiszem a Gamespot-on volt egy ilyen poll a napokban, hogy "are you excited about Doom 3" és az egyik válasz az volt, hogy "i stopped caring in 2003". A dolog érdekessége számomra az volt, hogy a válaszadók többsége ezt az opciót jelölte meg. (Vagy vágósan: jelölte ki.)

Én ezt így nem mondom, hogy nem érdekel a Doom 3, mert érdekel. Elvégre ez volt az egyik nagy játékflessem a kilencvenes évek elején, illetve az első "netes" cucc még soros porton. Készenvoltam tőle, mint a mateklecke. Mondom ilyen nincs. De volt és a shareware verziót igen erősen kellett nyomni, jöttek a csúnya barna impek, bumm-bumm, meghalsz (és a hordókat is szét lehetett lőni!).

Meg voltam győződve róla, hogy a Quake nem lesz jobb a Doomnál, mert olyan nincs, hogy annál tudnak jobbat dobni. De a Quake jobb lett plusz elindított egy olyan lavinát ezzel a netes játékkal, meg klánozósdival, hogy nekem is részt kellett vennem benne. Hiába, az Internet is akkor kezdett nagyon búmolni, együtt nőttünk fel vele. Déemnégy, déemhat.

Aztán Romero lelépett az id-től és jöttek a következő játékaik: Quake II (nagy szar), Quake III (értelmezésemben moderate success), Team Arena, most meg a Doom III. Vissza a single player experience-hez. Nem mondom, hogy Romero miatt van, mert ő is csak ugyanolyan kis köcsög, mint bárki más (mit szerencsétlenkedik már a szóló karrierjével, röhejes), de az tény, hogy az utána jövő játékok valahol nélkülöztek valamit.

Vagy az egész piac változott meg kibaszottul. Jött ugye az Unreal Tournament, ami teljesen kompetitív volt, egyértelműen Q3 killer applikáció. Az id meg bemondta, hogy technológiát fog csinálni és single player élményfürdőt. És ezzel sincs tulajdonképpen bajom.

Biztos szép lesz a Doom 3 és jó lesz a többi között.

Nekem ez viszont nem elég. Én azt várom az id-től, hogy ugyanúgy, ahogy 1996-ban tették most is ők szarják a legjobb dolgokat. Nincsenek könnyű helyzetben, de ami a legnagyobb bajom az az, hogy nem is akarnak ez ellen tenni semmit. Az id online jelenléte sehol sincs egy másik iparági vezetővel, a Blizzarddal szemben.

Az idnek nincs online jelenléte eddig a pontig. Van valami honlapjuk, ahova kirakják, hogy mikor milyen termékekből van árleszállítás (ez jellemezte őket az elmúlt években). Nevetségesen elavult .plan fileok frissítgetésével kommunikálnak a közönséggel, ami szerintem már 1997-ben is elég necces volt.

Nem jönnek rá, hogy lehetnének olyan helyzetben, ahol mindig is voltak, csak okosan kéne szivárogtatniuk az információkat a weben (igen, Blizzard mintára bloggolniuk kéne, például). Nem tartják a lépést az újjal és éppen ezért nem lesz jó a játékuk sem.

Pozícionálnia kéne az id-nek magát, de úgy tűnik, hogy erre vagy nem érnek rá, vagy egyszerűen szarnak bele. Pedig nem lenne egy lehetetlen feladat: néne találniuk egy kool arcot, aki foglalkozik a webbel, azt csáhali.

Hol a lélek, hol van?

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (22)

1

eszpee, 2004. július 19. hétfő, 13:50 (#)

Mindenekelőtt a soroskábeles doomflashért hálás köszönet, rögtön megvolt, ahogy szülők sehol, haver áthozott gépével nyomjuk, hajnalban meg egy hátravetődés miatt kifejelem a szobaajtó üvegét. régi szép idők.

Másrészt viszont éljen a singleplayer vonal. Az új multis cuccok már csak egy szűk elitnek szólnak; aki nem gyakorol hetente legalább, sorban az új játékokon, azt reménytelenül másodpercek alatt darabokra szedik bármelyik szerveren. Ha sokat pattog, még ki is banolják.

És ez így van rendjén, semmi gond, csak nekem nincs időm/kedvem ehhez, volt most itt ez az America's Army is, hát esélytelen, én fél órát akarok szórakozni, és kész, nekem jöjjön a szörny az ajtó mögött, aztán ha beesik a meló, save game, és találkozunk jövő héten.

2

Dimi, 2004. július 19. hétfő, 18:39 (#)

STOP THE UNHOLY RELEASE OF DOOM 3
Doom 3 will contain satanistic sympols witch our precious youth will see! Some claims that they look more forward to doom 3 than the second coming of Jesus Christ. The madness and violence must stop NOW! Don't let ID Software ever release doom 3 or it won't be long before we'll have a youth full of devil woreshippers and another columbine highschool situation.

http://www.petitiononline.com/kull1522/petition.html

3

eszpee, 2004. július 19. hétfő, 18:48 (#)

Azért egy ördögűzőnek illene tudnia a "witch" és a "which" közötti különbséget. :)

4

balage, 2004. július 19. hétfő, 18:52 (#)

Érdemes beleolvasni a petíciót aláírók névsorába! LOL!

5

Dimi, 2004. július 19. hétfő, 19:15 (#)

De erdekes, painkiller egyenesen vallasos temarol szol, es megsem bantottak.

6

ses, 2004. július 19. hétfő, 20:03 (#)

... ööö, Dimi, mire gondolsz pontosan?

7

Dimi, 2004. július 19. hétfő, 23:08 (#)

Pontosan a Painkiller jatekra.
http://www.painkillergame.com/index2.php

8

Dimi, 2004. július 19. hétfő, 23:14 (#)

Painkiller arrol szol, hogy a fohos meghalt es bekerul a... hmmm... szoval, angolul purgatory, es ha szetveri mindenkit, akkor bekerul a paradicsomba.
A harcok nagyon latvanyosak es gyakran templomokban tortennek.

9

angelday true, 2004. július 20. kedd, 11:37 (#)

http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?kull1522&1651

ez konkretan nagyon vicces, haha

10

angelday true, 2004. július 20. kedd, 11:42 (#)

nem linkelte be jól, tehát a 1107-esen röhögtem

11

Bright, 2004. július 20. kedd, 13:03 (#)


A cikk korrekt eszmefuttatás, megérte elolvasni.

Volt alkalmam játszani két hónapja a cucc xboxos verziójával, és sajnos úgy tűnt, hogy agyon vannak szkriptelve a pályák, második végigjátszásra már nem mutatott meglepetést a demo. (Bezzeg a HL2...)

Eszpee, egyébként elég sok készülő shooter multijában nyitnak most a napi x órát gyakorlóknál kevésbé vérprofi gamerek felé, mindenféle kooperatív multiban nyomható játékmódokkal.

12

eszpee, 2004. július 20. kedd, 13:08 (#)

kooperatív multi... hát, annak is megvolt a varázsa, amikor anno a doom1et (már megint) nosztalgiából legnehezebb szinten egy karácsony-szilveszter szünet alatt exkolégámmal végignyomtuk, a hülye vesz csak ki ilyenkor szabit, amikor úgysincs meló...

de valahogy nem mozgat meg a műfaj mostanság. ne legyen igazam.

13

eszpee, 2004. július 20. kedd, 13:14 (#)

Ja, és Bright, fejtsd ki nekem nullgámernek pls, hogy mi az, ha agyon van szkriptezve egy pálya?

14

Bright, 2004. július 20. kedd, 13:33 (#)

Annyi, hogy kottára rögzítve van, mikor, hol, melyik szörny hogyan támad, ezért a játék teljesen kiismerhető. Ez így volt persze a Doom 1-2-ben is, de ma már nem elegáns, szvsz.

Ebből a szempontból baromi jó volt pl. a Halo: igaz, a 2. pálya elején mindig kiugrottak a dropshipből a monszta' zolik, de onnantól kezdve nem volt két egyforma csatád velük... Marha jó AI-ja van a Halónak, és nagyon ritkán fordulnak elő benne előre behúzott "szörny a következő sarkon"-szkriptek.

15

eszpee, 2004. július 20. kedd, 13:34 (#)

a-ha! köszi!

16

ses, 2004. július 20. kedd, 22:14 (#)

"monszta zoli" :) szvsz az ilyen játékok egyik legnagyobb hozadéka a szörnyek magyar nev volt. a kedvencem takony tibi volt - a brutál body builder a duke nukemből, aki nagy zöld blöttyöket dobált feléd.

17

Bright, 2004. július 21. szerda, 08:40 (#)

Ses (bár ezt inkább eszpeenek mondom): Nálunk a koleszban a tanárokról neveztük el a Doom 2 szörnyeit. A Cacodemon volt Tálosiné, a magas kosaras tűzlabdahajigáló Koschek Vili, és így tovább. És született ugye Kandoom is, a Kandó épülete Doom-pályaként (ha jól emlékszem, a portás egy pókdémon volt). Sőt, a koleszről is készült egy ilyen mirror, a tanulóból kirontó elsősökkel (imphorda), meg mindenféle belső poénnal (pl. a Hancu nevű váci csávó szobája tele volt UAC-os ládákkal, amit kis jóindulattal VÁC-nak is lehetett olvasni).

Hejj... :elmorzsol egy könnycseppet: :)

18

eszpee, 2004. július 21. szerda, 08:43 (#)

Bright, szerinted ki csinálta a Kandoom-ot?! ;)

19

Bright, 2004. július 21. szerda, 08:46 (#)

Csak nem...? :) Ennyi év után kell kiderülnie?
Egyedül?

20

eszpee, 2004. július 21. szerda, 08:48 (#)

Abszolut. :)

21

eszpee, 2004. július 21. szerda, 10:45 (#)

Kint vannak a minimális(!) hardver követelmények a játékhoz: http://www.chron.com/cs/CDA/ssistory.mpl/tech/weekly/2690450

22

gaba, 2004. július 21. szerda, 11:17 (#)

Nagyon jól beszéltek, srácok. Gyönyörű idők voltak azok régen. Mostanra én is pont olyan gémer lettem, mint eszpee, vagyis nagyjából semmilyen, de időnként, mikor nem sír a kéthónapos lányom, és pelenkáznom sem kell, akkor jól esne feltenni a fejhallgatót és nyomni egy félórát.

Érzem, hogy gyenge vagyok, megveszem majd a DOOM 3-at, és fogok venni hozzá egy kegyetlen drága videokártyát is. Ennyire hülye vagyok.

http://www.netacademia.net/blogspace/gaba/archivum/001574.html


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork